Divi uzņēmēji gājuši bojā lidmašīnas avārijā pie Turaidas • IR.lv

Divi uzņēmēji gājuši bojā lidmašīnas avārijā pie Turaidas

20
Sestdienas pēcpusdienā pie Turaidas avārējusi Ādažu aviokluba mazā sporta lidmašīna "Savage". Foto: Ieva Čīka, LETA

Tiek pieļauts, ka lidmašīna veikusi pārāk sarežģītu manevru

Pazīstamā uzņēmēja Gundara Vectirāna pilotētajā mazajā sporta lidmašīnā “Savage”, kas sestdien avarēja pie Turaidas, atradās viņa draugs, uzņēmējs Juris Sirmais, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija.

33 gadus vecā vīrieša hobijs bija skriešana un blakus notikuma vietai sestdien policija atrada maratonista karti, tiesa, bez vārda un uzvārda. Informācija internetā liecina, ka Sirmais ar labām sekmēm piedalījies dažādos vidējo un garo distanču skrējienos.

“Firmas.lv” informācija liecina, ka Sirmajam piederējušas kapitāldaļas divos uzņēmumos – SIA “Rebootizer Baltic” viņam pieder 50% kapitāldaļu un viņš pilda valdes locekļa pienākumus, bet SIA “Grīdu birojs” uzņēmējs ir vienīgais īpašnieks un valdes loceklis.

15.oktobrī plkst.16.03 kādā kukurūzas laukā pie Turaidas avāriju piedzīvoja Ādažu aviokluba mazā sporta lidmašīna “Savage”; abi lidmašīnā esošie vīrieši gāja bojā. Negadījums notika labos laika apstākļos.

Svētdien aviācijas eksperti un policija turpinās darbu lidmašīnas avārijas vietā pie Turaidas.

Sākotnējā notikuma vietas apskate liecina, ka pie Turaidas avarējusī lidmašīna vertikāli ietriekusies zemē, pastāstīja Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas nodaļas vadītājs Visvaldis Trūbs. Nav pazīmju, ka mēģināts nolaisties – nav ne slīdēšanas, ne bremzēšanas pēdu. Tiek pieļauta iespēja, ka veikts kāds pārāk sarežģīts manevrs.

Vectirāns no Ādažu lidlauka izlidojis viens, pastāstīja Ādažu lidlauka direktors un vecākais pilots instruktors Anatolijs Perekriostovs. Kā norādīja Perekriostovs, visticamāk, Vectirāns devies uz Siguldu, kuras apkārtnē ir divi lidlauki, tur nolaidies un paņēmis līdzi pasažieri – kādu savu paziņu, kurš avionegadījumā arī gājis bojā. Vectirāns Ādažu avioklubā mēdzis stāstīt, ka pie Siguldas dzīvo viņa draugi.

Kā pastāstīja Perekriostovs, Vectirāna pilotētā lidmašīna bijusi tehniskā kārtībā – pirms izlidošanas Ādažu lidlaukā vairāku pilotu acu priekšā veikta ierastā drošības procedūra – pārbaudīts eļļas un degvielas līmenis, bremžu sistēma, iedarbināts un uzsildīts dzinējs. Lidmašīna sekmīgi pacēlusies gaisā, 400 metru augstumā veikusi apli ap Ādažu lidlauku un devusies Siguldas virzienā. Vectirāna pilotētajai lidmašīnai pirms diviem mēnešiem veikta tehniskā pārbaude, nekādas problēmas nav konstatētas.

Kā atzina Ādažu lidlauka direktors, piloti pirms izlidošanas un pēc atlidošanas veic ierakstu lidlauka žurnālā, norādot iecerēto maršrutu. Nekādas sīkākas ziņas nav jāsniedz, jo tiek izmantota tā sauktā nekontrolētā gaisa telpa.

Perekriostovs pastāstīja, ka avārijai ir viens aculiecinieks – kāds puisis redzējis, ka lidmašīna lido 30-50 metru augstumā, veic strauju augstuma uzņemšanu un tad no augstākā punkta vertikāli, lidojot spirālē, ietriecas zemē. Ietriekšanās brīdī lidaparāts aizdedzies.

Uz notikuma vietu īsi pēc avārijas atsteigušies vietējie iedzīvotāji, kuriem izdevies izvilkt no avarējušā lidaparāta abus vīriešus, taču bijis jau par vēlu un viņi bija miruši.

Lūgts novērtēt Vectirāna pilota prasmi, Perekriostovs atzina, ka to var raksturot kā normālu. Vectirāns lidojis piecus gadus, viņa stāžs bijis 450-500 lidojuma stundas, nekādi būtiski incidenti ar viņa līdzdalību līdz šim nav reģistrēti.

 

Komentāri (20)

ivetao2007 16.10.2011. 11.49

Šavā laikā arī eesmu sēdējis pie lidmašinas stūres. Viens ir skaidrs, ka labi iemācities lidot maksā dārgi, savukārt laba neiemācēšanās arī maksā dārgi. Aviācijas likumi rakstīti ar asinīm. Esmu piedalījies arī aviācijas katastrofu izmeklēšanā. Tajās reizēs pie vainas bija savus spēju un lidmāsinas tehniskā varējuma pareiza nenovērtēšana. Pārgalvība. Vai tagad nebija tā, ka strauji paceļotie, iespējams lai veiktu cilpu, motora jauda bija par mazu, lidmašina zaudēja ātrumu un “ievēlās” grīstē.

+2
0
Atbildēt

0

raimonds_bossltd 16.10.2011. 18.26

Lai puisiem vieglas smiltis. Ne katram ir dusa braukt ar moci, kur nu vel lidot.

+2
-1
Atbildēt

0

janazakovica 16.10.2011. 12.23

nave kukuruzu laukaa..veca tizla jau norakstaama lidzmasinite..loti viduvejas lidosanas prasmes..noteikti gribeja pazimeties ar savam lidosanas spejaam..bet neizdevas..kapos bus vel divi krusti.

+1
-2
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu