SM: šādu “airBaltic” rīcību var kvalificēt kā apzinātu kaitniecību
Nacionālā aviokompānija “airBaltic” pēkšņi bez īpašiem paskaidrojumiem atcēlusi pirmdien un otrdien paredzētos reisus.
“airBaltic” korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags medijiem vēstīja – pirmdien atcelti lidojumi uz četriem galamērķiem – Berlīni (BT213 un BT214), Briseli (BT603 un BT604), Tallinu (BT361 un BT362) un Viļņu (BT347 un BT348).
Viņš skaidroja, ka uz visiem šiem galamērķiem “airBaltic” lidojumus izpilda vairākas reizes dienā un neviens no atceltajiem reisiem nav vienīgais. Pārējie “airBaltic” reisi notiekot pēc grafika. “airBaltic” atvainojas pasažieriem par sagādātajām neērtībām.
Pirmdienas vakarā aviokompānija “airBaltic” atcēla lidojumus arī uz 13.septembra pieciem galamērķiem – Stokholmu (BT105 un BT106), Berlīni (BT213 un BT214), Briseli (BT603 un BT604), Tallinu (BT313, BT314 un BT361, BT362) un Viļņu (BT343, BT344 un BT347, BT348). Lidsabiedrības vienīgais skaidrojums – uz visiem šiem galamērķiem airBaltic lidojumus izpilda vairākas reizes dienā, neviens no atceltajiem reisiem nav vienīgais lidojums.
Kopumā otrdien tiek atcelti 14 lidojumi, aģentūru LETA informēja Vanags.
“airBaltic” valdes rīcību, nepaziņojot lidojumu atcelšanas iemeslus, iespējams kvalificēt kā apzinātu kaitniecību, jo tā grauj uzņēmuma reputāciju, rada finansiālus zaudējumus un samazina uzņēmuma vērtību, par šādu Satiksmes ministrijas (SM) nostāju ziņu aģentūru LETA informēja SM pārstāvis Aivis Freidenfelds.
SM aicina “airBaltic” valdi nekavējoši sniegt paskaidrojumu par iemesliem reisu atcelšanai, kā arī nodrošināt, lai plānotie regulārie reisi tiktu nodrošināti.
“airBaltic” darbinieki portālam Db.lv norādījuši, ka parasti šādās situācijās tiek paskaidrots reisa atcelšanas iemesls, taču šajā reizē paskaidrojumi nav sniegti, vien dots norādījums uzturēties darbinieku viesnīcā līdz nākamajam rīkojumam.
Portāls pieļauj, ka tas varētu būt saistīts ar viesuļvētru Katja, kas drīz nonāks arī līdz Latvijai. Tomēr neviena cita avikompānija, kas lido uz un no Rīgas lidostas, reisus nav atcēlusi, apstiprināja lidostā.
Iemesli, kāpēc Latvijas nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” pirmdien bez konkrēta iemesla no Rīgas atcēlusi četrus reisus, ir neizprotami un tos grūti izskaidrot, ziņu aģentūrai LETA sacīja arī aviācijas eksperts Tālis Linkaits.
Jautāts, cik piepildīti parasti ir bijuši atceltie reisi, Linkaits sacīja, ka dienas vidus reisi uz Tallinu un Viļņu parasti ir ar mazu aizpildījumu. “Uz šiem galapunktiem lidmašīnas lido ik pa divām stundām, tāpēc viena reisa atcelšanu pasažieri tik ļoti neizjuta,” sacīja eksperts.
Linkaits piebilda, ka citāda situācija ir ar reisiem uz Berlīni un Briseli. “Uz Berlīni tiek veikti trīs un uz Briseli divi reisi dienā, un pēcpusdienas reisi parasti ir pilni ar pasažieriem,” sacīja Linkaits.
Viņš skaidroja, ka aviosabiedrībai šo reisu atcelšana ir neizdevīga, jo tad parasti jārēķinās ar papildu izdevumiem pasažieru izmitināšanai. “Šādus reisus aviosabiedrības bez redzama iemesla cenšas neatcelt,” piebilda Linkaits.
Komentāri (40)
Una Grinberga 12.09.2011. 19.10
Diezgan bēdīgi, ka visi redz, kas notiek, bet nevienam nav “spēka” neko darīt! Un apbrīnoju arī airBaltic “komandas” egoismu – vai tad tiešām šo dažu dienu alga ir svarīgāka par spēju strādāt. Skaidrs, ka Fliks kritīs un viņa “pakalpiņi” līdz ar viņu.
0
dainis 12.09.2011. 18.45
Varbūt ir vērts papētīt, kas vieno šos reisus. Ja nu tā tomēr nav vienkārša “ieriebšana un spēka demonstrēšana”. :)
Piem.
1. Varbūt tos izpilda viena (vai 2-3 vienādas, vienlaikus iegādātas) lidmašīnas? t.i. ir kādas neafišētas tehniskas problēmas. Noteikti nav jābūt problēmām ar pašu lidmašīnas modeli, tik pat labi varētu būt, ka atklājas, ka ir uzstādītas kādas nekvalitatīvas detaļas apkopē, vai nav veiktas kādas apkopes procedūras, t.i. problēma tikai dažām, konkrētām airbaltic lidmašīnām. Visādā ziņā tie visi ir tuvie reisi, lai arī http://data.flight24.com datiem pēdējās dienās šais reisos ir lidojušas dažādas lidmašīnas.
2. Vai šais reisos ir kādi tālāki savienojumi ar partneriem? t.i. kādas sekas atceļot attiecībā uz partneru līgumu laušanu?
3. Galu galā, ja nav informācija Rīgā, tad tas nenozīmē, ka airbaltic var vienkārši atcelt nepaskaidrojot otra gala lidostā, nemaz nerunājot par partneriem. Vismaz uz Briseli vēl pirms gada lidojums bija sadarbībā ar Brussel airlines. Tiem noteikti bija jāsniedz saturīga informācija.
1
aldis_grunde > dainis 12.09.2011. 20.17
Labāk jau būtu, ja pats AirBaltic to paskaidrotu :)
0
Zane Degro 12.09.2011. 19.16
Ja nespēj paskaidrot, tad lieta nav tīra. Pieļauju Flika atspēlēšanos vai aizvainotā jēriņa netīrās spēlītes.
2
egfoto > Zane Degro 12.09.2011. 22.20
tur nav ko brīnīties, ja būtu pamats knābītis jau sen to būtu pieprasījis.
Bet redz Vācijas kapitālistiskās tiesas ir sliktas, tās neapcietina balstoties uz 1 puses viedokļiem un interpretācijas.
0
Edgars Sējējs > Zane Degro 12.09.2011. 20.07
Vispār jau ir tāda lieta kā Eiropas apcietinājuma orderis. Brīnos,patiešām brīnos,jo nevaru saprast – kāpēc tāds uz Flika vārda jau nav izrakstīts.
0