Augulis: aviācijas arodbiedrība grib "airBaltic" akcijas • IR.lv

Augulis: aviācijas arodbiedrība grib “airBaltic” akcijas

10
Uldis Augulis. Foto: Gints Ivuškāns, F64

Tad “airBaltic” būtu arī darbinieku kontrole 

Latvijas Aviācijas arodbiedrību federācija būtu ieinteresēta iegādāties līdz pat 6% Latvijas nacionālās aviokompānijas “airBaltic” akciju. To intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam “Baltic Business Service” pastāstīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS). 

Viņš norādīja, ka “airBaltic” pamatkapitāla palielināšana ir iespējama vairākos veidos, tajā skaitā caur jaunu akciju emisiju. “Šādā scenārijā ir pieļaujams, ka, pārdalot akciju skaitu, valstij uzņēmumā vairs nebūs vairākuma. Taču šādā gadījumā valstij jāpanāk tāds akcionāru līgums, ar kuru tai ir ietekme pār uzņēmuma tiešo menedžmentu,” uzsvēra Augulis. 

Otrs risinājums paredz valsts naudas ieguldīšanu. “Bet, vai šādas iespējas valstij ir, jāvaicā Finanšu ministrijai (FM). Pati FM ir vairākkārt norādījusi, ka arī nākamgad ir jāveic budžeta konsolidācija. Te nu rodas jautājums – kur ņemt “airBaltic” pamatkapitāla palielināšanai nepieciešamo naudu, jo Satiksmes ministrijai (SM) ir tikai ministrijas budžets, un šie līdzekļi nebūt nav lieli,” teica satiksmes ministrs. 

Augulis sacīja, ka viņa pirmais priekšlikums pamatkapitāla palielināšanai, zinot, ka būs jāveic budžeta konsolidācija, bija emitēt jaunas “airBaltic” akcijas. 

“Pārrunājot šo jautājumu ar Latvijas Aviācijas arodbiedrību federāciju, no tās pārstāvjiem atskanēja viedoklis, ka paši aviācijas nozares darbinieki būtu ieinteresēti publiskajā emisijā iegūt zināmu daļu akciju. Līdz ar to pār “airBaltic” būtu arī zināma darbinieku kontrole,” paskaidroja ministrs un piebilda, ka arodbiedrība būtu ieinteresēta iegūt līdz pat 6% “airBaltic” akciju. 

Atlikušie pamatkapitāla palielināšanas risinājumi ir tādi, ka līdzekļus, piemēram, iegulda viens akcionārs, kas ir vai nu valsts, vai “Baltijas aviācijas sistēmas” (BAS). Tāpat aviokompānijai ir arī citi akcionāri – “Solinger” un “Transaero airlines” -, kas pašlaik ir mazākumā, pastāstīja Augulis. 

Valdība par “airBaltic” pamatkapitāla palielināšanu plāno lemt 9.augustā.

Komentāri (10)

designhouse.lv 28.07.2011. 14.44

Man jau šķiet, ka savā laikā Šlesers noslēdza tādus līgumus, ka pat turot AirBaltic kontrolpaketi valsts nekontrolē šo uzņēmumu.

Tikai paliek jautājums – vai Augulis tiešām neko nevar izdarīt vai izliekas nevaram. Jo Šlesers lidostā iekšā ir līdz pat nierēm.

+6
0
Atbildēt

0

Aivars Krauklis 28.07.2011. 14.47

Arodbiedrība kā akcionārs?! Laikam drošāku veidu, kā iznīcināt uzņēmumu neatrast. Salīdzinot ar šo, jau pat staļinlaika kolhozs būtu ekonomiski efektīvs veidojums.

+2
-1
Atbildēt

2

    malacīte > Aivars Krauklis 28.07.2011. 14.56

    “aviācijas nozares darbinieki būtu ieinteresēti publiskajā emisijā iegūt zināmu daļu akciju” – daļu īpašnieki tātad būtu darbinieki, nevis arodbiedrība- kas tur slikts?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Aivars Krauklis > Aivars Krauklis 28.07.2011. 15.57

    juris_briedis – ja izpildītos vismaz 2 nosacījumi: a)neviens no akciju īpašniekiem nebūtu arodbiedrībā, b)darbinieku akciju īpatsvars nepārsniegtu 1/3 – varbūt varētu cerēt, ka uzņēmums kādu laiku funkcionēs. Kad strādājošo ietekme pārsniedz noteiktu robežu, sākas neapturama resursu noēšana, kas beidzas visur vienādi – ar krahu.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Guncītis 28.07.2011. 14.11

sekojot auguļa shēmošanas nepastāvīgumam, šķiet, ka viņš gribētu airbaltiku aizlaist kā pareksu(neko nedarot), bet ik pa laikam viņam nāk norādījumi ko bīdīt.

+2
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu