Fliks pieļauj, ka pamatkapitāla palielināšanā gatavas iesaistīties vairākas kompānijas
Latvijas nacionālās aviokompānijas “airBaltic” flotes atjaunošanai patlaban nepieciešami 90-100 miljoni latu, intervijā laikrakstam “Dienas Bizness” norāda aviokompānijas prezidents Bertolts Fliks.
Tiekoties ar laikrakstu Berlīnē, Fliks uzsvēris, ka “vienīgā patiesā lieta, kas tika iezīmēta jau pērnā gada vidū, ir tā, ka mums ir jāmaina flote un jāpalielina pamatkapitāls”.
“Tie ir neizbēgami lēmumi. Jo īpaši skatoties uz augstajām degvielas cenām. Pie 1200 dolāriem par tonnu un mūsu patēriņa, kas sasniedz 150 000 tonnu gadā, mēs runājam par 90 miljoniem latu, ko mēs tērējam par degvielu, un tur 5% vai 10% nozīmē diezgan daudz. Flote ir novecojusi, līdz ar to mūsu lidmašīnas nav tik efektīvas, kā tam būtu jābūt,” skaidro “airBaltic” prezidents.
Viņš atzīst, ka kopējais finansējuma apmērs varētu būt ap miljards dolāru, taču tā nav summa, kas pašlaik jāinvestē. Pašlaik nepieciešami 90-100 miljoni latu. Šādu summu no valsts nevar gaidīt, taču ir nepieciešams pieņemt lēmumu par “airBaltic” pamatkapitāla palielināšanu, piemēram, piesaistot jaunu partneri, skaidro Fliks.
Ir vairākas kompānijas, kas ir gatavas iesaistīties “airBaltic”, stāsta Fliks, gan neatklājot pretendentu nosaukumus.
Ir.lv jau vēstīja, ka “airBaltic” uzradies potenciāls investors – Lielbritānijā reģistrētais čārterreisu uzņēmums “Ocean Sky Aviation Ltd”. Valdība otrdien pēc sēdes nolēma turpināt vērtēt vairākas iespējas, kā līdz gada beigām nodrošināt “airBaltic” likviditāti. Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) apliecināja, ka viena no iespējām likviditātes nodrošināšanai ir lidsabiedrības pamatkapitāla palielināšana, tomēr esot arī citi priekšlikumi, kuri tagad tiks vērtēti sadarbībā ar piesaistīto finanšu konsultantu “Prudentia”.
Augulis arī apliecināja, ka publiskajā telpā izskanējušas vairākas versijas un piedāvājumi par iesaistīšanos aviokompānijā, tomēr līdz šim Satiksmes ministrija rakstisku piedāvājumu attiecībā uz “airBaltic” saņēmusi tikai no Lielbritānijā reģistrētā čārterreisu uzņēmuma “Ocean Sky Aviation Ltd” (“Ocean Sky”).
“Ocean Sky” ir interese par Latvijas nacionālo aviokompāniju “aiBaltic”, biznesa portālam “Nozare.lv” apstiprināja uzņēmuma pārstāve Dženna Priora. “Esam nosūtījuši piedāvājumu piedalīties “airBaltic” pamatkapitāla palielināšanā, jo tādējādi mēs papildinātu jau esošo pakalpojumu klāstu,” uzsvēra Priora. Tiesa, detalizētākus skaidrojumus saistībā ar interesi par “airBaltic” iegādi viņa nesniedza.
Fliks noliedza, ka “airBaltic” būtu līdzfinansējis Aināra Šlesera vai partijas “Par labu Latviju” priekšvēlēšanu kampaņu, nosaucot to par “pilnīgu nonsensu”. Viņu arī izbrīna fakts, ka neviens neizmeklē Ekonomikas ministra Arta Kampara (JL, “Vienotība”) rīcību, kad viņš publiski izteicās, ka “airBaltic” ir tuvu maksātnespējai. Tomēr Flikam “nav zināms, kāpēc es tikpat labi nevarētu uzturēties Latvijā,” savu prombūtni un preses konferences rīkošanu Vācijā kompānijas vadītājs skaidro ar aizņemtību: “Godīgi sakot, šādā ritmā es esmu dzīvojis jau astoņus gadus, labākajā gadījumā Latvijā pavadot vienu divas dienas nedēļā. Tāds ir mans darbs,” sacīja Fliks.
Komentāri (18)
dro 29.06.2011. 10.27
Parex glābšanai arī sākumā “paredzēja” pāris simt miljonus. Fliks nekautrējas – uzreiz iezīmē miljardu, bet 100 miljonus uz brokastlaiku. Par zīmoliem blēdis gan aizmirsis…
0
andrisskrastins 29.06.2011. 10.37
Ui kā Fliks sajuta draudzīgo Lemberga atbalstu grūtā brīdī. Uzreiz ieskrējās un sāka močīt pa lielajām bundžām.
Augulis fail.
1
astra_ozo > andrisskrastins 29.06.2011. 13.10
Precīz! Augulis garām…
Beidzot laiks pie darba ķerties Dombrovskim. Nez ko ir izdomājis – vakar 7 stundas MK esot sprieduši?… :)))
Lēmumu, par laimi, pieņems valdība, kurā Vienotībai ir vairākums, tā ka varam būt droši, ka viss notiks valsts interesēs
0
Aldīna 29.06.2011. 11.01
Nu negribu vilkt paralēles, bet sūdi “Latvijas Kuģniecībā” arī sākās ar flotes atjaunošanu! Varbūt tā ir ideāla piesegshēma?
1
andrisskrastins > Aldīna 29.06.2011. 11.03
Tā katrā ziņā ir ļoti ērta naudas atmazgāšanas shēma.
0