“airBaltic” flotes atjaunošanai nepieciešami 90-100 miljoni

18

Komentāri (18)

Dzintars Kalniņš 29.06.2011. 12.10

Kā jau minēju rakstā iepriekš, galvenā problēma šobrīd nav nedz naudas apjoms vai daļu sadalījums. Pieļauju, ka 90-100 miljoni varētu būt normāls cipars, lai atjaunotu floti. Kā arī, iespējams, ka arī investori atrastos (kaut vai tie paši krievijas miljardierīši). Būtiskākais šobrīd ir, kāda ir valsts exit (iziešanas no airBaltic) stratēģija. Patiesi ir maza jēga būt vairākumakcionāram de jure, ja de facto vienīgais, kas valstij atlec ir smuks nosaukums – “nacionālā aviokompānija”. Lai Rungainis ar Lielcepuri “sabīda” kopā normālu modeli, kā valsts var iziet arā no airBaltic un miers. Pietiek subsidēt Flika ambīcijas (kuras varbūt nav nemaz tik sliktas) ar nodokļu maksātāju naudu. Lai viņš iziet brīvā tirgū bez valsts finansiāla atbalsta un dara, ko grib ar privāto investoru līdzekļiem.
Vienīgais, kas valstij būtu jāpārbauda, vai nav bijušas kriminālas darbības airBaltic lēmumu pieņemšanā (akcionāru līgumi, utt). Kā arī, nākotnē raugoties, varbūt ir vērts padomāt par kaut kādām lidostas/nodokļu atlaidēm, lai tomēr airBaltic bāze paliktu Rīgā, kas nodrošina kaut kādas darba vietas un naudas apgrozījumu.

+7
0
Atbildēt

3

    astra_ozo > Dzintars Kalniņš 29.06.2011. 13.19

    Vispār jau veca kompānija, kas gadiem ilgi darbojas, parasti attīstību veic ne jau katru gadu palielinot pamatkapitālu no akcionāru līdzekļiem, bet gan izmanto bankas kredītus vai arī iegulda iepriekšējo gadu peļņu.
    Starp citu – pērn pirms vēlēšanām Dombrovskis ar skaļu pompu vērsās prokuratūrā ar iesniegumu pārbaudīt akcionāru līguma slēgšanas likumību un atbilstību valsts interesēm.
    Nav dzirdēts, ka būtu kādi rezultāti :) Jau gads apkārt, bet viss klusi un mierīgi….

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    @andza
    Principā piekrītu – tas būtu normāli, ka tiek plānotas investīcijas, kā arī to avots (pašu peļņa vai kādi citi ārējie resursi). No otras puses, n-tās krīzes (degvielu cenas, vulkāni, vispārējā ekon.krīze) varētu būt iedragājušas šos “plānus” un šobrīd ir jāmeklē citi avoti, kuri iepriekš nebija “plānoti”. Bet tā “putra” no malas skatoties ir tik liela, ka bez nopietna due dilligence neko nevar pateikt. pat vistuvāk stāvošie valdības pārstāvji, kuriem būtu jābūt pietiekami lielai kontrolei pār uzņēmumu, var tikai minēt, kas īsti notiek ar finansēm utt.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > Dzintars Kalniņš 29.06.2011. 16.04

    90 – to gadu sākumā latviešus arī apčakarēja dažādi kapitālisti, bet tolaiku kļūdas vēl varētu “norakstīt uz” pieredzes trūkumu, bet nu tagad kaut kādai poņai jau bija jābūt. Nu nav tas normāli, ka neviens nav spējīgs aizstāvēt valsts intereses.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Aldīna 29.06.2011. 11.01

Nu negribu vilkt paralēles, bet sūdi “Latvijas Kuģniecībā” arī sākās ar flotes atjaunošanu! Varbūt tā ir ideāla piesegshēma?

+12
-1
Atbildēt

1

    andrisskrastins > Aldīna 29.06.2011. 11.03

    Tā katrā ziņā ir ļoti ērta naudas atmazgāšanas shēma.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

mary75 29.06.2011. 10.43

Pēc šīs te epopejas ar Flku, bankām, utt., patiešām gandrīz jāpiekrīt tam amerikāņu finansitam, aizmirsu uzvārdu, kas teica, ka patreiz notiekot kapitālisma iznīcināšana un socialisma celtniecība visā ES un arī ASV.
Valsts atbalsts bankām, dažādām kompānijām, kurās ir valsts daļa, utt., kaut īstermiņā veic socialās aizsardzības funkcijas, ilgtermiņā sagraus tirgus ekonomiku un brīvo konkurenci, un radīs daudz lielākas problēmas, nekā atrisina.
Manuprāt Latvijai jātiek vaļā no šīs kompānijas, pārdodot savas daļas par pēc iespējas augstāku cenu, un tad lai Fliks vai kas tur vēl cīnās, bet, bez nodokļu maksātāju naudas, patreiz viss izskatās pēc šantāžas.
Ja bankrotēs – būs vietā kas cits, bet, bez Flika un desmitiem latvju bāliņu, kas tur iedzīvojas, nosūcot nod. maks. naudu.

+4
-1
Atbildēt

1

    Aivars Krauklis > mary75 29.06.2011. 11.56

    Tā “‘ pēc iespējas augstākā” cena gan izrādīsies diezgan zema, bet vienalga – jāpārdod. Tas jebkurā gadījumā būs izdevīgāk, kā nepārtraukti pumpēt iekšā valsts naudu, lai dažiem bāleliņiem būtu iespēja priecāties par “nacionālo” aviakompāniju un dažiem citiem, kas pie ruļļiem – netraucēti zagt.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

andrisskrastins 29.06.2011. 10.37

Ui kā Fliks sajuta draudzīgo Lemberga atbalstu grūtā brīdī. Uzreiz ieskrējās un sāka močīt pa lielajām bundžām.

Augulis fail.

+13
-1
Atbildēt

1

    astra_ozo > andrisskrastins 29.06.2011. 13.10

    Precīz! Augulis garām…
    Beidzot laiks pie darba ķerties Dombrovskim. Nez ko ir izdomājis – vakar 7 stundas MK esot sprieduši?… :)))
    Lēmumu, par laimi, pieņems valdība, kurā Vienotībai ir vairākums, tā ka varam būt droši, ka viss notiks valsts interesēs

    0
    0
    Atbildēt

    0

dro 29.06.2011. 10.27

Parex glābšanai arī sākumā “paredzēja” pāris simt miljonus. Fliks nekautrējas – uzreiz iezīmē miljardu, bet 100 miljonus uz brokastlaiku. Par zīmoliem blēdis gan aizmirsis…

+12
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam