Portāls: preču zīmes piedāvā par 31 milj.Ls ķīlas un nenosauktu ieguldījuma vērtību
Nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" otrs akcionārs, aviokompānijas vadītāja Bertolta Flika uzņēmums "Baltijas aviācijas sistēmas" (BAS) piedāvājis valstij atpirkt "airBaltic" preču zīmes, raksta portāls Pietiek.com. Tomēr valsts pārstāvjiem neesot skaidrs, vai Flika piedāvājums nav joks, atzinis satiksmes ministra Ulda Auguļa (ZZS) padomnieks Artis Stucka.
"Otrs ["airBaltic] akcionārs [BAS] Satiksmes ministrijai ir uzrakstījis vēstuli, kurā ir pateikts – samaksājiet visu to naudu un ķīlas vērtību, ko mēs esam ieguldījuši, un preču zīmes ir jūsu. Jautājums ir, vai no BAS puses šī vēstule ir kā apraksts – pajokoju, vai kā apraksts – piedāvāju, uz kā pamata valstij jādomā, kāda būs tālākā pozīcija," situāciju skaidrojis Stucka.
Jau ziņots, ka BAS un tai piederošās preču zīmes "airBaltic", "airBaltic.com", "airBalticTravel.com", "Baltic Taxi", "BalticHotels", "BalticMiles" pērn decembrī ieķīlātas krievu miljardierim Vladimiram Antonovam piederošajās bankās "Latvijas Krājbanka" un Lietuvas "Bankas Snoras". BAS ķīlas vērtība ir 31 miljons latu.
BAS īpašumā "airBaltic" preču zīmes nonāca 2009.gada nogalē, bet informācija par darījumu tika publiskota pērn vasarā. BAS par preču zīmēm "airBaltic" solīja līdz pagājušā gada beigām samaksāt 13 miljonus eiro (9,1 miljonu latu), taču līdz šim tā arī nav skaidrs, cik patiesībā BAS samaksājis. Fliks jaunajai lidsabiedrības padomei atteicies sniegt informāciju, toskait par kompānijas finanšu stāvokli, kas vajadzīga lēmuma pieņemšanai par zīmolu atgūšanu.
Ministra Auguļa padomnieks sola, ka līdz 4.martam tiks izstrādāti risinājumi, kā valstij rīkoties. Kā Pietiek uzsvēra Stucka: "No premjera kunga ir konkrēti jautājumi, un Satiksmes ministrija uz tiem arī atbildēs. Tas stāsts ir tāds – ja saistībā ar šo preču zīmju nonākšanu BAS rīcībā ir bijušas kaut kādas nelikumības, tad nebūs tā, ka Augulis kā ministrs mēģinās to noslēpt vai premjeram nepateikt. Mēs neesam ieinteresēti padarīt to situāciju sliktāku. Ir iecelta "airBaltic" padome, un Satiksmes ministrijas kā lielākā akcionāra uzdevums ir pateikt, kāda tā situācija ir, lai valdība pēc tam var pieņemt attiecīgu lēmumu."
"airBaltic" ir dibināta 1995.gadā. Uzņēmuma galvenie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju, kā arī lidsabiedrības vadītājam Flikam un ar Antonovu saistītā Krievijas uzņēmēja Staņislava Kovtuna pārstāvētam ārzonas fondam vienādās daļās piederošā BAS – 47,2% akciju.
"airBaltic" flotē ir 34 lidmašīnas: sešas "Boeing 737-500", astoņas "Boeing 737-300", divas "Boeing 757-200", desmit "Fokker 50" un astoņas "Bombardier Q400Next Gen", atgādina Nozare.lv.
Komentāri (31)
Vaira Tempele 23.02.2011. 10.53
Nozagu ziimolus, piedodiet, otrreiz vairs taa nedariishu! Shoreiz varat atpirkt. Apmeeram tas pats kas ar auto zagljiem, kas peec tam piedaavaa auto atpirkt. Principaa kriminaali sodaams nodariijums.
0
mary75 23.02.2011. 10.35
Tik tāl esam.
SM vairs nesaprot, kad Fliks par tiem ņirgājas, kad runā nopietni.Par to jāpateicas Šleserim un Gerhardam, kuri gan arī ņirg;ājas par šo valsti, tikai savādāka veidā.
1
lebronj2356 > mary75 23.02.2011. 11.33
Auguli aizmirsi…
0
austrisv 23.02.2011. 14.28
“. BAS par preču zīmēm “airBaltic” solīja līdz pagājušā gada beigām samaksāt 13 miljonus eiro (9,1 miljonu latu), taču līdz šim tā arī nav skaidrs, cik patiesībā BAS samaksājis. ”
Lūk šis man lieka svarīgs fakts!!! Ir samaksājis Fliks līdz gada beigām par šiem zīmoliem vai nav samaksājis! Ja nav samaksājis, tad zīmoli likumīgā kārtā ir atpakaļ tur kur tiem jābūt!
Kā nevar pārbaudīt? Noteikti var pārbaudīt, jo valsts ir 51% akciju turētājs ,un var pieprasīt ši uzņēmuma auditu un kā tad ar Sudrabu kā valsts kontrolieri?
Priekš kam tad AB ir valde, kura var šo auditu pieprasīt!
2
Edzs > austrisv 23.02.2011. 23.55
Bet _…Ja nav samaksājis, tad zīmoli likumīgā kārtā ir atpakaļ tur kur tiem jābūt!…_
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Flika intereshu aizskarumu Godmanis tulkotu ka uzbrukumu vinja iereguletai valstij.
0
anete_raugule > austrisv 23.02.2011. 22.20
AB valde, tāpat kā Lattlecom un citu līdzīgu uzņēmumu valdes, ir domāta, lai tur iesēdinātu caurkritušus politiķus un viņiem pietuvinātas personas, kas:
a) nodrošina lietu virzību “savējiem” vajadzīgā virziena;
b) būtu materiāli labi nodrošināti, skaitītos nodarbināti, bet nepārpūlētos.
0