Jaunpiegādāto lidaparātu pirms regulārajiem reisiem izmēģinās treniņlidojumos
Latvijas nacionālā lidsabiedrība AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") kopā ar Kanādas aviobūves uzņēmuma "Bombardier" inženiertehniskajiem darbiniekiem un ekspertiem no Civilās aviācijas aģentūras (CAA) uzlabojuši jaunā "Q400 NextGen" lidmašīnu kontroles mehānismus, lai samazinātu riskus, ko iepriekš radīja nepilnīga lidaparāta durvju aizvēršanās, vēsta aģentūra LETA.
Pēc tam, kad tehnisko problēmu dēļ "airBaltic" lidaparāts 5.decembrī bija spiests veikt neplānotu nolaišanos, kompānija uzreiz uzlabojusi kontroles mehānismus, piektdien preses konferencē, prezentējot ceturtdien piegādāto kārtējo ''Bombardier'' lidaparātu, paziņoja "airBaltic" pārstāvis Jānis Vanags.
Viņš skaidroja, ka lidmašīna ir pietiekami komplekss mehānisms, līdz ar to minētie uzlabojumi ir vairāku procedūru kopums. Kā ziņots, dienu pēc ārkārtas nolaišanās ar jaunajai līdzīgu "Q400 NextGen" Vanags Ir.lv pēc vairākkārtējas taujāšanas vien atteica, ka ''airBaltic'' turpinās reisus ar šīm lidmašīnām un nekādi tehniski labojumi tām neesot vajadzīgi. Pēc viņa teiktā gan varēja saprast, ka ''Bombardier'' lidaparātiem nepilnīga durvju aizvēršanās, iespējams, parādījusies sala dēļ.
Ceturtdien starptautiskajā lidostā "Rīga" saņemta ceturtais jaunais "Q400 NextGen" lidaparāts, kurš no Kanādas pirms ielidošanas Rīgā veicis tehnisko nosēšanos Reikjavīkā. Kopumā ar šī tipa lidmašīnām, kuras "airBaltic" izmanto jau no maija, kad tika piegādātas pirmie trīs gaisa kuģi, ir pārvadājuši 120 000 pasažieru un veikuši 3100 lidojuma stundu, kā arī 2300 nosēšanās un pacelšanās ciklus. Nule piegādāta 76 vietu lidmašīna tikšot izmantota treniņlidojumos, un tikai pēc tam tā dosies regulāros reisos.
Kā skaidroja Vanags, pērkot astoņas jaunas lidmašīnas par 26 miljoniem ASV dolāru (13,7 miljoni latu) pēc kataloga, kompānija ir veikusi apjomīgas investīcijas, jo tā "nav maza nauda". Taču tas ļaušot samazināt izmaksas viena pasažiera pārvadāšanai un piedāvāt konkurētspējīgu biļešu cenu. "airBaltic" pārstāvis atzina, ka šie gaisa kuģi ir lēnāki nekā reaktīvās lidmašīnas, tomēr nedaudz, proti, lidojuma ilgums uz Skandināviju ir par 10 minūtēm ilgāks.
Šīs ir pirmās jaunās lidmašīnas, kuras saņem Baltijas aviācija neatkarīgo valstu vēsturē. "Q400 NextGen" esot pasaulē tehnoloģiski vismodernākā turbopropelleru lidmašīna. Jaunākās paaudzes "Q400 NextGen" izmanto tikai vēl divas lidsabiedrības.
Komentāri (21)
anita_meistere 10.12.2010. 17.03
“lidaparātiem nepilnīga druvju aizvēršanās, iespējams, parādījusies sala dēļ.”
…:D:D:D nē nu lol. 7km augstumā -50C ir nonstopā.
kā var cilvēks, kas neko nejēdz no šadām leitām, kaut ko komentēt.
1
S&M > anita_meistere 12.12.2010. 00.37
Bieži lidojis neesmu, bet man liekas, ka durvju virināšana 7km augstumā nenotiek
0
Andris 10.12.2010. 17.51
Aizdomīgi viss tas ir, vismaz kā ir izklāstīts rakstā. Jo nepilnības it kā esot durvju aizvēršanas mehānismam, bet uzlaboti kontroles mehānismi. Citiem vārdiem, ja agrāk kāds kontrolējošs devējs signālizēja par nepilnīgu aizvēršanos, tad tagad šis devējs ir vienkārši apklusināts. Vai es pareizi sapratu uzlabojumu būtību? Līdzīgi krievu ogļrači šahtās “uzlaboja” metāna kontroles mehānismus.
1
May > Andris 10.12.2010. 20.14
Devējs signalizēja, ka durvis ir ciet ātrāk nekā tās patiešām bija ciet. Kaut kā tā. Citur internetā bija raksts pirms kāda laika, kaut kur pirms nedēļas.
0
Ārijs 10.12.2010. 17.34
Ar Boeing uz Kopenhāgenu 70, tagad 90 minūtes. Starpību 28% grūti nosaukt par nelielu!
3
dainis > Ārijs 10.12.2010. 18.25
tiešām smieklīgi piesieties, it sevišķi, ka procentus var rēķināt no otra gala, t.i. par cik ātrāk ir ar boeing, sanāks 22% :)
varētu padomāt, ka lidojumos 20 min. ir dikti liela nozīme. lido kur gribi, pus diena pagalam. nemaz nerunājot par to, ka visādu iemeslu dēļ reta kad lidmašīnas izlido/ielido precīzi. uz tā visa rēķina 20 min. vispār nav nekas
0
Anna Gaigule > Ārijs 10.12.2010. 18.44
Vai esmu ko nogulējis un uz lidmašīnu tagad var doties kā uz vilcienu? Kad lidoju pēdējo reizi, lidostā nīku ilgāk kā lidmašīnā.
Man arī šķiet ka daudz vairāk laika varētu ietaupīt, ja paātrinātu izģērbšanās procedūru, nevis lidojumu.
0
tetrapack > Ārijs 10.12.2010. 17.41
Divdesmit minūšu starpību nav grūti nosaukt par nelielu, kāda jēga rēķināt procentus? Var jau būt, ka kādam tās divdesmit minūtes ir kritiski svarīgas, bet šaubos, vai tādu ir daudz (ja tā tiešām tiek nodrošināta lētāka cena).
0