Par premjera padomnieces virzīšanu bijusi politiska vienošanās starp ZZS un ''Vienotību''
Premjerministra Valda Dombrovska (''Vienotība'', JL) biroja vadītāja Olita Augustovska pirmdien dažas stundas pēc apstiprināšanas aviokompānijas ''airBaltic'' padomes locekles amatā no tā atkāpusies, iespējams, pēc tam, kad šī ziņa izraisīja kritiku par šādas prakses neatbilstību jaunās valdības deklarācijā paustajai apņemšanās amatos iecelt pēc profesionāliem, ne politiskiem kritērijiem.
Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) žurnālistiem otrdien pauda nožēlu par pirmdien vakarā neoficiāli izskanējušo informāciju, ka Augustovska tomēr nolēmusi pamest amatu “airBaltic” padomē, jo tas par diviem mēnešiem kavēšot veiksmīgu padomes darbu. Augulis nespēja īsti paskaidrot, kas ieteicis Augustovskas kandidatūru, netieši atzīstot, ka par to bijusi politiska vienošanās starp Zaļo uz zemnieku savienību (ZZS) un “Vienotību”.
Jau ziņots, ka ''airBaltic'' pārraugošās Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Anrijs Matīss vēl nav saņēmis oficiālu iesniegumu par Augustovskas atkāpšanos no amata. Pagaidām nav arī ziņu par jaunu SM virzītu kandidatūru lidsabiedrības padomei.
Savukārt ekonomikas ministrs Artis Kampars (“Vienotība”, JL) savos izteikumos bija skarbs. Viņš žurnālistiem sacīja, ka Augustovskas izvirzīšanā trūka loģikas, viņas kandidatūra neesot vērtēta ne no kompetences, ne atbildības viedokļa. Arī Kampars nezinot, kam pieder ideja virzīt Augustovsku.
Ir.lv rīcībā esošā neoficiālā informācija liecina, ka pārsteigts par Augustovskas virzīšanu amatam bijis arī premjerministrs, kurš pirmdien to pārmetis saviem partijas biedriem. Tiesa, nav skaidrs, kurš no partijas “Jaunais laiks” (JL) nācis klajā ar šo iniciatīvu.
Pirmdien vakarā gan Dombrovskis uz Ir.lv jautājumu, kādēļ “airBaltic” padomē iecelta viņa biroja vadītāja, atbildēja negribīgi, sakot: “Satiksmes ministrija lūdza kādu izvirzīt, un mēs nolēmām virzīt viņu.” Uz citiem jautājumiem atbildes valdības vadītājs nesniedza.
Pati Augustovska, kura pirmdien bija atvaļinājumā, uz zvaniem un īsziņām neatbildēja, vēsta portāls Pietiek.com. Neoficiāli Pietiek zināms, ka Augustovskas iecelšana ''airBaltic'' padomē notikusi ar mērķi nodrošināt premjerministra informētību un kontroli pār aviokompānijā notiekošo, taču nav aplēsta lēmuma sliktā publicitāte. ''Tā nebija kāda politiski uzspiesta kandidatūra,” uzsvēris ar ''Vienotību'' nesaistīts avots.
Jau vēstīts, ka pirmdien Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" akcionāru sapulcē iecelta jauna uzņēmuma padome, kurā amats tika piešķirts Augustovskai. Jauno padomi vajadzēja apstiprināt, jo tās līdzšinējais loceklis Uldis Martinsons atteicās no "airBaltic" padomes locekļa amata, neredzot šī brīža situācijā ne mazāko iespēju valsts interesēs mainīt lēmumu pieņemšanu aviosabiedrībā.
Lidsabiedrības akcionāri – SM un ''airBaltic'' vadītājam Bertoltam Flikam piederošā SIA "Baltijas aviācijas sistēmas" (BAS) – kā padomes locekļus apstiprināja līdzšinējos divus valsts izvirzītos pārstāvjus Niku Bulmani un Gintu Kiršteinu, kā arī BAS virzītos Ilmāru Razumovski un Žanu Šarlu Korsaku. Jaunieceltā padomes locekle, ko virzīja vairākuma akcionārs SM, bija Augustovska.
Kā ziņots, iepriekšējā "airBaltic " padome tiek vainota preču zīmju pārdošanas darījuma akceptēšanā. Dombrovskis SM kā valsts kapitāla daļu turētājai uzdeva izvērtēt iepriekšējās "airBaltic" valdes un padomes locekļu rīcības atbilstību likumā noteiktajam pienākumam rīkoties kā krietnam un rūpīgam saimniekam, kad tika pieņemti lēmumi par preču zīmju pārdošanu. 2009.gada decembrī "airBaltic" pārdevusi uzņēmuma akcionāram BAS sešas "airBaltic" preču zīmes – "airBaltic", "airBaltic.com", "airBaltic Travel.com", "airBalticHotels", "BalticMiles" un "Baltic Taxi". Izrādījies, ka par preču zīmju izmantošanu ''airBaltic'' BSA būtu jāmaksā, savukārt to ieguvējs par darījumu, pretēji sākumā apgalvotajam, nav pilnībā norēķinājies. BSA saimnieks Fliks pagaidām neplāno tās atdot valsts lidsabiedrībai, lai arī pieļāva šādu iespēju.
Komentāri (50)
buchamona 16.11.2010. 09.41
Nezinu ar ko nodarbojas padomnieki ”airBaltic” padomee, tachu, cik ir naacies lasiit par to putru, kura vaaraas “airBaltic”, tad tur noteikti bija jaabuut Dombrovska biroja vadiitaajam, ja jau mees prasaam atbildiibu no premjera par visu svariigaako, kas valstii notiek.
Tachu shada logjika neiet kopaa ar tautas “revolucionaaro sirdsapzinju” :) Labaak jau shaujam kaajaa un kliedzam par premjera “iisto seju”, LB bankas shefa “dubultmoraali” un tadaa garaa. Neapshaubaami shaads celjsh ir tas taisnaakais – tikai uz kurieni? :)
8
lidija_stripkane > buchamona 16.11.2010. 09.53
riņķī apkārt
neredzu atšķirību starp Šlesera šofera dēlu un Dombrovska iecelto Augustovsku.
Abi izvēlējās sev uzticamus cilvēkus.
Kur problēma?
0
varbūt ka tā > buchamona 16.11.2010. 10.40
izgāzās kārtējā Vienotības nelietība
0
lidija_stripkane > buchamona 16.11.2010. 10.44
riņķī apkārt
Tiešām neredzu atšķirību!
Nu ko Augustovska saprot no samoļotiem vai biznesa? Neko. Bet savs cilvēks, darīs, ko liks, ziņas pienesīs kam vajag.
Ar šofera dēlu bija pat labāk, bija gan izglītība, gan jaunības spars.
Es nesaku, ka šāda prakse ir slikta. Jau Šlesera gadījumā nesapratu par ko cepiens. Visi vadītāji grib veidot sev uzticamu komandu un tās ir viņu tiesības, jo no viņiem PRASA REZULTĀTU.
Mani mulsina tikai Vienotības fanu dubultstandarti un liekulība.
0
ievuliitis > buchamona 16.11.2010. 12.46
Nav jau jātaisa – pats izrādi:))
0
austrisv > buchamona 16.11.2010. 14.39
Betij!
Super laba atbilde, jo uzņēmumu padomēs jāsēž juristiem vai ekonomistiem, nevis santehniķiem vai šoferu dēliem! Tur jau tas āķis profesionālim!!!
Bet šie PLL -isti jau visu savā ceļā degradēs!
0
lidija_stripkane > buchamona 16.11.2010. 12.13
betijacelmale
Tavs komentārs nav pēc būtības. Netaisi citus par muļķiem, tad arī tevī ieklausīsies. Un izlasi labāk, ko rakstīju- “bizness” ietver visu tevis pieprasīto “šajā piņķerīgajā lietā”… :)
0
buchamona > buchamona 16.11.2010. 10.02
Tu neredzi atshkiriibu starp biroja vadiitaaju un shofera deelu ?:)Jeb Dombrovskim ir pasham jaaiet seedeet padomes sedees, lai saglabaatu savu reputaaciju tautas aciis, un reizee sanjemtu info no pirmavotiem? :)
0
ievuliitis > buchamona 16.11.2010. 11.07
d_jirgen
“Nu ko Augustovska saprot no samoļotiem?”
Man gan šķiet, ka šinī sapiņķerētajā situācijā ap “Air Baltic” ir nepieciešamas juridiskās iemaņas, bet ja jau tev liekas svarīgāk zināt, kāda izmēra skrūves, atslēgas un drosinatāji jālieto, man patiešām jābrīnās – kāpēc banku padomēs nesēž vismaz viens santehniķis – bankā tak katrā stāvā pa tualetei noteikti ir:))
0
andrisskrastins 16.11.2010. 11.11
Kārtējo reizi žurnālisti jūtās kā varoņi, kaut reāli visticamāk ir izdarījuši lāča pakalpojumu situācijas uzlabošanai.
Dombrovskis nekontrolēja kas notiek airBaltic? Nekontrolēja. To viņam pārmeta? Pārmeta. Tagad viņš gribēja, lai viņam ir savs uzticams cilvēks, kas ziņotu par notikušo. Ko žurnālisti? Bļauj par kaut kādiem mistiskajiem principiem, par kuriem es nekad neesmu parakstījies. It īpaši tāpēc, ka visi profesionāļi ir Lemberga un PLL algu sarakstos.
Tipiski pietiek.com. Tipiski Latvijas žurnālistikai.
3
piziks > andrisskrastins 16.11.2010. 20.57
Nu Pēci! Atvēziens par plašu. Jā, tipiski pietiek.com ar Lato Lapsu un Baibu Rulli, kuri žurnālistu lomas spēlē, tipiski agresīvajiem mietpilsoņiem, kuri kāri ķeras uz “dzeltenās” preses produktiem, bet nu ne jau visai Latvijas žurnālistikai, vismaz ne labākajai. Tipiski vidusmēra lumpenam, tas gan.
0
a_oleinika > andrisskrastins 16.11.2010. 13.38
Pašas Vienotības partijas ieviesa tradīciju bļaut par jebkuru iecelšanu amatā – pamatoti vai nepamatoti. Tagad baudiet inerci.
Kādu latiņu sev uzstādījāt… tādai arī tagad mēģiniet pārlekt. Ja tas vispār ir reāli! ;)
0
lailabidzane > andrisskrastins 16.11.2010. 14.45
.
Ne vienmēr tas, kas pareizi izklausās un smuki izskatās ir derīgs darbam. Fraka, un tai piederīgais baltais tauriņš būs ne visai ērti, ja būs jāvago kartupeļi ar zirga vilktu spīļarklu.
Runāt un darīt nav gluži tas pats.
P.S.
Toties pecisk ir pārliecināts, ka sliktie ir apğērbu dizaineri. Kā šķira sliktie.
0
ilmisimo 16.11.2010. 09.50
..Neoficiāli no informētiem avotiem Pietiek zināms, …
————————————
Pats pietik tik paliek nezinams…
0