Dombrovskis: Flikam jāvērtē turpmākā darbība • IR.lv

Dombrovskis: Flikam jāvērtē turpmākā darbība

62
"airBaltic" vadītājs Bertolds Fliks. Autors: Gatis Dieziņš, LETA

Fliks savā darbībā Lietuvā interešu konfliktu nesaskata; vērtējums atstāts “airBaltic” padomei

Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" vadītājam Bertoltam Flikam būs jāizdara izvēle par savu turpmāko darbību, otrdien norādījis Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (JL), vēsta aģentūra BNS.

Flikam piederošais uzņēmums SIA "Baltijas aviācijas sistēmas" gatavojas ienākt Lietuvas tirgū un nākamgad sākt lidojumus no Viļņas. Tā pirmdien preses konferencē paziņojuši Lietuvas satiksmes ministrs Eliģijs Masjulis un uzņēmuma īpašnieki Fliks un Kristians Kirheiners.

Dombrovskis uzsvēra, ka Flikam nebūs iespējams turpināt vadīt "airBaltic", kur valstij pieder kontrolpakete, un vienlaikus vadīt konkurējošu aviosabiedrību.

Savukārt Fliks trešdien intervijā Latvijas Neatkarīgās televīzijas raidījumā ''900 sekundes'' paziņoja, ka savās darbībās Lietuvas aviokompānijā interešu konfliktu nesaredzot. Jaunā aviokompānija Lietuvā nekonkurēšot ar "airBaltic", un viņš tajā piedalīsies ''tikai kā investors'', bet nebūs amatpersona.

"Tur nav nekādi interešu konflikti. Ir jābeidz šitā politiskā izrunāšanās. Tā ir kļuvusi par modi – aprunāt "airBaltic" un aprunāt mani. Ne [satiksmes] ministrs Kaspars Gerhards], ne premjers, ne [ekonomikas ministrs Artis] Kampara kungs nav norādījuši ne uz vienu neizdevīgu darījumu, kas būtu noslēgts. Kā "airBaltic" līdzīpašniekam, arī mana interese ir palielināt kompānijas vērtību," klāstīja komersants, kura firma nesen ar finansiāli apšaubāmu ieguvumu valsts kompānijai pārņēma visus ''ariBaltic'' zīmolus.

Konkurences padome (KP) paziņojusi, ka Satiksmes ministrijai (SM) jāvērtē, vai Flika plāni par jaunas aviokompānijas dibināšanu Lietuvā nav pretrunā ar Komerclikumu. Tikmēr satiksmes ministrs Gerhards (TB/LNNK) paziņojis, ka “Baltijas aviācijas sistēmu” iecere veidot jaunu avikompāniju Lietuvā būs jāvērtē “airBaltic” jaunajai padomei. Tās pirmā sēde notiks pēc nedēļas, 28.septembrī.

Gerhards atzina, ka padome spēs sīkāk iepazīties ar "airBaltic" darbu un nākotnes plāniem, līdz ar to tā varēs lemt, vai neradīsies problēmas. Ministrs uzsvēra, ka likumi skaidri noteic, kādas funkcijas ir uzņēmuma vadītājam un kādas savukārt īpašniekam, un būs jāseko līdzi, vai šīs prasības tiks pildītas arī Flika gadījumā.

Plānots, ka jaunā aviokompānija līdz 2015.gadam piedāvās aviopārvadājumus 28 tiešajos maršrutos no Viļņas. "Baltijas aviācijas sistēmu" vienīgais īpašnieks ir "airBaltic" prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks. Tāpat "Baltijas aviācijas sistēmām" pieder 47,2% Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" akciju, bet lielākais aviokompānijas akcionārs ar 52,6% ir Latvijas valsts.

Komentāri (62)

Igors Daņiļēvičs 22.09.2010. 00.05

Vai Jūs varat iedomāties situāciju, ka, piemēram, NOKIA ģenerālmenedžeris ir pēkšņi pārdevis savai privātfirmai NOKIA zīmolu? Lielākie akciju īpašnieki par to uzzin tikai pēc astoņiem mēnešiem “komunikācijas problēmu” dēļ. Tas ko viņi uzzin būtībā ir – NOKIA viņiem vairs nepieder!
Pēc tam ģenerālmenedžeris stāsta, ka tas bija vajadzīgs, lai fiktīvi uzlabotu bilanci, lai līzingā nopirktu dārgas iekārtas no galīgiem stulbeņiem. Jo kā gan var citādi var saukt desmitu miljonu iekārtu tirgoņus, kuri neredz fiktīvu bilances “uzlabošanu”?
Vai Jūs kaut ko tādu variet iedomāties? Nē. Nu un pēc tam minētais menedžeris pēkšņi paziņo, ka veido rūpnīcu Zviedrijā.
Izstāstiet to kādam somam. Vienīgais, ko viņš Jums atbildēs – mazāk indīgas sēnes vajag ēst un ārprātīgi murgot.
Stāsta labākā daļa ir tā, ka variet droši šo situāciju attiecināt uz zīmolu AirBaltic, Fliku un Latvijas valsti.
Te ir tikai viens jautājums – kāpēc zaglis Fliks vēl joprojām nav apcietināts?

+17
0
Atbildēt

2

    snjuu > Igors Daņiļēvičs 22.09.2010. 01.40

    =Lielākie akciju īpašnieki par to uzzin tikai pēc astoņiem mēnešiem “komunikācijas problēmu” dēļ. =
    ===
    Tā jau laikam gluži nebija. “Lielākie akciju īpašnieki” (šo pārstāvji = padome) to uzzināja pirms zīmola “notirgošanas”.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Akciju īpašnieki ir valsts, sabiedrība, valdība. Ja šī būtiskā informācija tika no viņiem noslēpta, tad jāsecina, ka tās pārstāvji AirBaltic padomes locekļi darbojušies kopīgā noziedzīgā grupā ar afēras organizētāju.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Marija 21.09.2010. 21.06

Beidzot! Fliks NEKAD nav bijis Pa Īstam ieinteresēts Latvijas valsts ekonomiskā augšupejā,bet gan tikai un vienīgi sava labuma gūšanā,tieši tāpat kā mūsu slavenie darītāji vai oligarhi-tautsaimnieki.
Ja TB/LNNK/VL ir ar smadzenēm, tad ar šo Šleseru var iedzīt stūrī – AirBaltic bija viens no viņa lielīšanās objektiem.
Dombrovskis pareizi noreaģēja.
Atlaist Fliku pāris dienas pirms vēlēšanām būtu labais. Visiem.

+16
-1
Atbildēt

7

    snjuu > Marija 22.09.2010. 03.51

    Šo to neuzzināsim, protams, bet viena lieta tomēr norāda uz to, ka džeks (uzņēmums kopumā) atšķirībā no citiem nodarbojas nevis ar “ievilkšanu”, bet ar darbu – pa lielam tas ir vienīgais cienījamais kantoris ar valsts daļām.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    snjuu > Marija 22.09.2010. 02.39

    =negribētos ticēt…ka Hince to nezina!….=
    ===
    Hincem varētu būt nedaudz izdevīgi par to īpaši neieminēties.
    ===
    “Šlesera aizsegs” gan izklausās pēc liela bulšita. Būtībā tieši Šlesers sagādāja Flikam vislielākās galvassāpes, atvelkot Ryanair. Fliks nebūt nebija sajūsmā, bet beigās, pamatīgi pamainot aB stratēģiju, no pasākuma tika laukā kā uzvarētājs. Ja SAS nebūtu pamatīgas probzas ar pašu lietām, Fliks mierīgi sēdētu aB vadoņa krēslā un negūtu nelāgu publicitāti kā īpašnieks. Sanāca nedaudz citādi un man nezināmu iemeslu dēļ šamējam visi sāka klupt kaklā.
    ==
    Piekrītu, ka zīmola lieta un stāsts par kompāniju Lietuvā bišķi velk uz apšaubāmu praksi, bet džeks tomēr velk kantori uz priekšu un brīžam šamējam visdrīzāk traucē tie paši valsts pārstāvji / padomes locekļi, kas labprāt sēž padomē, kasa olas, neriskē (jo galvenais ir nepieņemt divdomīgus lēmumus) un būtībā kavē uzņēmuma attīstību.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > Marija 22.09.2010. 02.51

    …viss plūst un mainās!…to mēs nekad neuzzināsim, kas notika aizsegā…un cik liels teātris tika spēlēts…

    0
    0
    Atbildēt

    0

    snjuu > Marija 22.09.2010. 02.20

    Biju izlasījis.
    =
    LR gadījumā svarīgākā lieta ir “interešu konflikts”, ja aB un “jaunās kompānijas” konkurences gadījumā, jo Fliks var ietekmēt, piem., aB lēmumus par labu “JK”.
    =
    Dominējošs stāvoklis ir tas, pēc kā tiecas visi uzņēmumi. Jā, ir vesela rinda aizliegtu darbību, un ar to meklēšanu un pierādīšanu varēs nodarboties LR un LT konkurences iestādes.
    =
    Par LT daļām – Krievija un arī citi tajā galā savu gaisa telpu sargā diezgan greizsirdīgi, tomēr Fliks līdz 1. lidojumam uz to galu kādu vietējo var piemeklēt/izveidot – varianti ir dažādi. Varbūt ir ziņas, ka KF pievienojas ECAA… Pirmējais gan ticamāk.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    snjuu > Marija 22.09.2010. 01.22

    “Fliks NEKAD nav bijis Pa Īstam ieinteresēts Latvijas valsts ekonomiskā augšupejā”
    ===
    Tas nekad nav bijis viņa uzdevums. Viņa uzdevums ir bijis vadīt aB, ko viņš ir darījis samērā labi. Pēdējais joks ar BAS ož pēc interešu konflikta, bet var būt arī “gājiens ar zirdziņu”, lai varētu atvērt tiešos reisus no Lietuvas uz valstīm, kas nav pievienojušās Vienotajai Eiropas gaisa telpai. (Līdzīgi ir ar vietējo kompāniju pirkšanu, piem., Somijā.) Darīt to ar aB palīdzību varētu būt apgrūtinoši – valsts daļas dominance jebkuru lēmumu padara par sensāciju, kur žurnālisti var trenēties sazvērestības teoriju pīšanā.
    ==
    Par to, ka “rīkojas savās interesēs” – liekas, ka pa lielam šā intereses var sakrist ar citu interesēm, mēginājums civilizēt taksometru pārvadājumus ir pa lielam OK, riteņu īre arī, u. tml.
    ==
    Nenoliedzami, ka kopš brīža, kad riskē ar savu (nevis SAS un LR naudu), ir kļuvis agresīvāks.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > Marija 22.09.2010. 02.27

    …negribētos ticēt…ka Hince to nezina!….šaubos arī, vai Lietuvā viņam tik gludi lietas sabīdīsies,kā šeit Šlesera aizsegā…..

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > Marija 22.09.2010. 01.26

    …Kristap!…palasi, ko par to saka Lufthansa Baltijas valstu reģiona vadītājs:

    … “M.Hince norāda trīs būtiskas jomas, kuras, viņaprāt, šajā gadījumā būtu jāizvērtē: vai valsts aviosabiedrības vadītāja, kas ir arī savas privātās aviosabiedrības īpašnieks, rīcībā nav saskatāms interešu konflikts, vai neiestājas konkurences tiesības pārkāpjošs stāvoklis, jo nevar izslēgt, ka dominējošās lidsabiedrības un ar to saistītās aviosabiedrības aktivitātes tiek saskaņotas un, treškārt, vai nerodas satiksmes tiesību pārkāpjoša situācija lidojumiem ārpus Eiropas Savienības robežām (piemēram, Maskavu), jo jaunajai Bertolda Flika aviosabiedrībai pašlaik nav līdzīpašnieku Lietuvā līdz ar to nav arī tiesību no šīs lidostas lidot uz valstīm, kas nav ES sastāvā.”

    +4
    0
    Atbildēt

    0

andris902 21.09.2010. 21.09

…. “Latvijas tiesām, Satiksmes ministrijai un konkurenci regulējošām iestādēm jāvērtē, vai Bertolta Flika rīcība nerada daudzas problēmas daļēji valstij piederošai aviosabiedrībai airBaltic.” – sacīja lidsabiedrības Lufthansa Baltijas valstu reģiona vadītājs Matiass Hince.

….vai nav pienācis laiks beidzot nopietni izvērtēt Flika un ar viņu saistīto personu darbību Latvijā, nevis gaidīt…kamēr viņš pats to izdara…

+13
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu