''Latvijas dzelzceļa'' meitas firmas privātajam klubam atvēl ap 150 tūkstoš latu
Divi Latvijas valstij piederošā ''Latvijas dzelzceļa'' (Ldz) meitas uzņēmumi arī šogad turpina atbalstīt Kontinentālajā hokeja līgā spēlējošo, vairākiem vietējiem politķiem un biznesmeņiem piederošo klubu ''Dinamo Rīga'', atvēlot tam 149 000 latu.
LDz sabiedrisko attiecību pārstāve Antra Birzule Ir.lv informēja, ka ''LDz Cargo'', kas nodarbojas ar kravu pārvadājumiem, 12.augustā noslēdzis līgumu par reklāmas pakalpojumiem 78 000 latu apjomā 2010./2011.gada sezonai.
Otrs meitas uzņēmums – LDz ''Ritošā sastāva serviss'' – dienu vēlāk noslēdzis līgumu par reklāmas pakalpojumiem par 71 000 latu turnīra ''''Latvijas dzelceļa'' kauss'' laikā. Pēc Birzules vārdiem, reklāmas līgumus nolemts slēgt, ņemot vērā iepriekšējā gada veiksmīgo sadarbību un sasniegtos rezultātus kravu pārvadājumu jomā.
Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK) Ir.lv sacīja, ka viņam nav pretenziju pret valsts kontrolēta uzņēmuma naudas ieguldīšanu reklāmas pasākumos, kas tā vārdu nes mērķa tirgos, šajā gadījumā Krievijā. “Ja valsts uzņēmums labākas atpazīstamības nolūkos atbalsta komandas, kas spēlē šādās līgās, man tas šķiet pilnīgi pieņemami,” viņš sacīja. Netiekot atbalstīts konkrēts klubs, bet gan kausa izcīņa.
LDz, kas sākumā atteicās izpaust summu un to izdarīja tikai pēc Satiksmes ministrijas iejaukšanās, uzsver, ka reklāmas pakalpojumiem atvēlēts vairāk nekā trīs reizes mazāk nekā pērn, kad šim nolūkam atvēlēja vairāk nekā pusmiljonu latu. Toreiz daļa sabiedrības bija sašutusi par privāta kluba sponsorēšanu valstī noteikto taupības pasākumu laikā.
Kopš tā laika vairāki kluba akcionāri – padomes priekšsēdētājs Guntis Ulmanis, lielākā īpašnieka ''Itera Latvija'' vadītājs Juris Savickis, ''Skonto būves'' valdes priekšsēdētājs Guntis Rāvis – kļuvuši par apvienības ''Par labu Latviju'' (PLL) dibinātājiem un atbalstītājiem. Zem šī nosaukuma Saeimas vēlēšanās kopā startē LPP/LC un Tautas partija, kuras biedrs Aigars Kalvītis arī ir kluba akcionārs.
Akciju sabiedrības ''Dinamo Rīga'' gada pārskats liecina, ka pērn tas strādājis ar 146 417 latu zaudējumiem. Gadu iepriekš zaudējumi bija 26,7 tūkstoši latu. Līdz ar to tīrie zaudējumi kopš izveidošanas ir 173 tūkstoši latu. Šo gadu akcionāri cerot noslēgt ar peļņu, pateicoties lielākiem reklāmas ieņēmumiem un ar ''Dinamo'' zīmolu tirgotajām precēm.
Laikraksta ''Diena'' nesen veiktā populārāko politisko spēku aptauja par to, vai valstij ir jāatbalsta ''Dinamo'', šādu viedokli pauda tikai PLL un ''Vienotība'', kuras uzskata, ka jāatbalsta gan tādēļ, ka klubs ceļ patriotismu, gan tādēļ, ka tajā spēlē Latvijas izlases hokejisti. ''Dinamo'' akcionāri, kas personīgi ieguldījuši vairāk nekā divus miljonus latu, neskaitot Krievijas naftas milža ''Itera'' atvēlēto finansējumu, kas nodrošina lauvas tiesu kluba budžeta, nav slēpuši, ka par ilgtermiņa mērķi uzskata kluba akciju pārdošanu valstij, piemēram, valsts uzņēmumu veidolā.
Komentāri (62)
mantins7 30.08.2010. 19.13
Kā lai, neizskatoties pēc Latvijas sporta un eksporta uz Krieviju nīdēja, paskaidro, ka neatbalstu šādu valsts uzņēmumu naudas ieguldījumu? :)
1
ivetao2007 > mantins7 30.08.2010. 21.58
Školotāji um ārsti saņem nabagmākajas algas. Pensionāriem nav ko ēst. Bet desmitiem miljonu latu ir pasviesti šai mafijas un čekas struktirai – puķina piektās kolonsa Trojas zirgam. Tapēc ne Lietuvā ne Igaunijā nav ielduiduši šadi Trojas zirgu. Somijā un Zviedrijā viņu bagatie iedzōvotāji pērk biļetes par 100 eiro un valsts no hokeja iekasē nodokļus. Nekur mav yādi idioti, lai algotu parazītus, kam ar tautas sportu fizisko kultūru nav nekāda sakara. Tas pats ir ar motoru sportiem. ,
0
Sandris Volfs 30.08.2010. 19.19
Lai kā man patīk Dinamo, lai cik ļoti es viņiem justu līdzi, lai cik daudz man šī komanda nenozīmētu. Pilnīgi stingrs NĒ – sponsorēšanai no valsts uzņēmumu kases.
0
kriksis_ 30.08.2010. 19.20
Vispaar jau mazliet ciniski, ja ņem veera faktu, ka medicīnai šobrīd trūkst naudas un cilvēki mirst un mirs. Varbūt valsts uzņēmumi var atbalstīt medicīnu, lai nemirtu viņu klienti? Tomēr ieguldījums nākotnē… Bet hokeju – nu sviests! Lai atbalsta pashi politbiznesa veidotaaji!!!!
4
♣Shaggy♣ > kriksis_ 30.08.2010. 21.44
Ar tavu pieeju LV jau sen būtu bankrotējusi. Labi, ka vēl saprātīgi domājoši cilvēki palikuši.
Ja nebūs reklāmas nebūs kravas un nebūs naudas. Un tad tu bļausi, ka slikti strādā.
0
♣Shaggy♣ > kriksis_ 30.08.2010. 19.50
Meitiņ, diez vai LDz Cargo klienti ir mūsu valsts iedzīvotāji :)
0
ltvpanorama > kriksis_ 31.08.2010. 12.08
ja būtu maķenīt gudrāks par šofera dēlu tad zinātu ka neviens tāpat prieka pēc kravas pa dzelzceļu nevadā, lai kā dzelzceļš reklamētos..un cita dzelzceļa pie mums nav..kravas ved uz ostām vai gala saņēmējiem..ta ka ja kādam jāreklamējas tad tās ir ostas, bet dzelzceļa bizness ir tās apkalpot, tai skaitā ar konkurētspējīgiem tarifiem un ātru kravu nogādāšanu..
0
ltvpanorama > kriksis_ 30.08.2010. 19.56
Cargo ir 100% valsts kapitālsabiedrība,,tā kā nav svarīgi kur tā iegūst naudu..tā ir valsts nauda
0