"Airblue" pasažieru lidmašīnas avārija ir valstī traģiskākā pēdējos 18 gados
Pakistānas privātās aviosabiedrības "Airblue" lidmašīnas avārijā trešdien gājuši bojā visi uz tās klāja esošie 152 pasažieri un apkalpes locekļi, vēsta aģentūras LETA-AFP, atsaucoties uz Pakistānas iekšlietu ministra Rehmana Malika pausto.
Lai gan iepriekš tika ziņots par vairākiem izdzīvojušajiem, Maliks televīzijas kanālam "Express TV" apliecināja, ka neviens no lidmašīnas pasažieriem vai apkalpes locekļiem nav pārcietis lidmašīnas nogāšanos grūti pieejamā kalnu rajonā.
Šī ir traģiskākā pakistāniešu lidmašīnas aviokatastrofa pēdējo 18 gadu laikā. "Mēs cenšamies iegūt informāciju par pasažieriem," norādīja ministrs.
"Airblue" lidmašīna "Airbus A-321" trešdien nogāzusies kalnos pie Islamabadas, kad ceļā no Karāči gatavojās nosēsties Pakistānas galvaspilsētas Islamabadas lidostā. Aviosabiedrības pārstāvis Rahēls Ahmeds AFP pieļāva, ka avārijas cēlonis bija sliktie laikapstākļi, taču piebilda, ka to noskaidros izmeklētāji. Lidojuma laikā bijušas spēcīgas lietusgāzes un apgrūtināta redzamība.
Lidmašīna iegāzusies aizā starp diviem kalniem, kas būtiski apgrūtināja glābšanas darbus, jo tuvumā nav nevienas apdzīvotas vietas, nav arī sauszemes ceļu uz avārijas vietu. Glābējiem bija nepieciešama stunda un 15 minūtes, lai tur nokļūtu ar helikopteru.
Pēc Pakistānas Civilās aviācijas pārvaldes sniegtajām ziņām, starp lidmašīnas pasažieriem bija septiņi bērni un divi zīdaiņi. Policija informē, ka pagaidām izdevies atrast tikai bojāgājušo ķermeņu daļas.
Netiek izslēgts neviens iespējamais avārijas cēlonis, tostarp terorisms un nelabvēlīgi laikapstākļi, informē amatpesronas. Policija apliecina, ka atrasts aprīkojums, kas, iespējams, ir lidmašīnas "melnā kaste", un eksperti to pārbaudīs.
Pakistānā izsludinātas sēras un atcelta valdības sēde. Latvijas Valsts prezidents Valdis Zatlers ir nosūtījis līdzjūtības vēstuli Pakistānas prezidentam Asifam Ali Zardaram, paužot līdzjūtību par traģisko aviokatastrofu, informē LETA.
Komentāri (29)
IvetaKazoka 28.07.2010. 20.31
Nevainosim bojā gājušos pirms izmeklēšanas rezultātu saņemšanas. Kā aviācijas forumos raksta “drēbi zinoša” tauta , tad slikto laikapstākļu dēļ sanāca “missed aproach” pēc tam pilots it kā veica “go around” pa nepareizu maršrutu. Par to liecinot fakts, ka sadursme ar zemi notika lidojumiem aizliegtā teritorijā. Katrai lidostai ir savs “approach chart” un pilotam pēc tā jālido, ja vien ATC neliek darīt savādāk. Kur skatijās ATC, x viņu zina. Dīvaini arī, ka uzņemot augstumu netika novākti LG, kas ir standarta TO GA procedūra. Dīvainību daudz – varbūt stress, slikti laika apstākļi un ierobežota redzamība, orientācijas zudums, plus klāt vēl kāda tehniska problēma.
1
IvetaKazoka > IvetaKazoka 28.07.2010. 20.33
Kas tieši LV aviācijā ir iznīcināts? Var palūgt konkrētāk? РАУСС tagad saucas RAI un IMHO tur var iegūt CPL. Kurās vēl valstīs ar 2000K iedzīvotājiem ir aviācijas augstskola? Birjuzova kara skolas gan vairs nav. :) Haļavno DOSAF arī vairs nav, bet ir gana daudz iespēju iegūt PPL un lidot kur vēlies, nevis tikai virs dzimtā kolhoza kā PSRS laikos. Interesanti, kādēļ latviešu piloti strādā Āzijā? Kāpēc nenāk uz Air Baltic? Bangladeš airlines labāk maksā, vai Airbalic prasības augstākas???
0
Aldis Kaufmanis 28.07.2010. 18.58
Ilgākajā karā pēdējo 100 gadu laikā ar tik melni humōristisko zīmolu ENDURING FREEDOM, kurā arī Latvija pilda agresōra lomu, gājis bojā pulka vairāk dvēselīšu.
Miers jebkuriem pīļšiem.
3
Aldis Kaufmanis > Aldis Kaufmanis 29.07.2010. 02.34
Salīdzināsim savus sirdspukstus citviet un citreiz, labi? Es kļūdījos pirmais.
Lai miers.
0
IvetaKazoka > Aldis Kaufmanis 29.07.2010. 10.15
Amen
0
IvetaKazoka > Aldis Kaufmanis 28.07.2010. 20.50
Kaut kas man liek domāt, ka nez vai Tu Jāni dikti gribētu dzīvot talibana pārvaldītā valstī. Varbūt es maldos un Tava pacifisma pilnā sirds tā vien alkst vēlreiz ar tankiem un artilēriju “samočīt” 2000 gadu vecās Bamianas Budas statujas. :P
0
ivetao2007 28.07.2010. 17.51
Civilās aviācijas pilotu sagatavošana ir ilgstošs un ļoti dārgs process. Daudzas lidsabiedrības nav sspējīgas savas gaisa flotes nokomplektēt ar kvalificetu lidotāju un zemes apkalpes personālu. Lietus gāze nevarēja būt par iemeslu šai katastrofai. Drīzāk lidmašinas kapteiņa kļūda. Daudzi latviešu lidotāji strādā Āzijas un citu valstu lidkompānijās. Latvijā aviācija ir tik tālu iznicināta, ka iespējas mācīt jaunus pilotus ir mikroskopiskas.
0