Laikraksts: Autodīleri cīnās par "Great Wall" zīmola pārstāvniecības tiesībām
Baltijas autodīleru starpā sākusies sīva cīņa par iespējām pārstāvēt Ķīnas autoražotāja "Great Wall" zīmolu, pirmdien raksta laikraksts "Dienas Bizness". Starp pretendentiem ir arī Latvijas "Subaru" dīleri "Ad Rem Auto" un "Partner Motors".
"Tā ir laba zīme, ka Baltijas autotirgotāji redz "Great Wall" potenciālu," laikrakstam sacījis ķīniešus pārstāvošās "International Motors (Nordic) AB" darbinieks Ringo Rāhumels. Viņš pagaidām nenosauc Baltijas dīleru vārdus, minot vien to, ka "Great Wall" tirgotāji atradīsies lielākajās Baltijas pilsētās. Latvijā tā būs Rīga, savukārt Igaunijā – Tallina, Tartu un Pērnava, Lietuvā – Viļna, Kauņa, un, iespējams, vēl kāda pilsēta.
"Ad Rem Auto" direktors Māris Īle apstiprinājis, ka cer nākotnē pārstāvēt "Great Wall" Latvijā: "Pavasarī mums bija iespēja iepazīties ar "Great Wall" modeļiem un cenām. Esmu pārliecināts, ka "Great Wall" noteikti atrastos savi klienti, protams, to skaits noteikti nebūtu milzīgs, taču sava niša šim produktam noteikti būs."
Savukārt "Skandi Motors", kas pārdod "Hyundai", "Nissan", "Mitsubishi" automašīnas, valdes loceklis Ainārs Liljē uzskata, ka Latvijas pircējus varētu atturēt bažas par "Great Wall" kvalitāti, garantijām, rezerves daļu piegādēm, kas sākumā noteikti klibošot, turklāt solītā zemā cena ''nebūs tik graujoša, lai pircējs būtu gatavs eksperimentēt ar nezināmu marku''. Viņš pieļauj, ka lielāku uzmanību šīs mašīnas varētu gūt Igaunijā vai Lietuvā.
Ķīniešu autoražotāja "Great Wall Motor Co." tirgotāju vārdus Baltijā paziņos šoruden, bet pirmo "Great Wall" modeli varēs ieraudzīt šī gada nogalē. Lielbritānijā bāzētā kompānija "IM Group", kas importē un Eiropā tirgo "Subaru", "Isuzu" un "Daihatsu" automašīnas, 2009.gada nogalē panāca vienošanos ar Ķīnas auto ražotāju "Great Wall" par šīs kompānijas auto tirdzniecību Eiropā.
Stratēģiskais "Great Wall Motor Co." plāns paredz ekspansiju Eiropā sākt ar Baltiju, savukārt 2011. un 2012.gadā ķīniešu automarka parādīšoties Zviedrijā, Dānijā, Somijā un Norvēģijā, kā arī Vācijas, Francijas, Lielbritānijas un Spānijas tirgos. Baltijas tirgus lokālais ofiss atradīšoties Tallinā.
Komentāri (37)
daina_tabuna 19.07.2010. 11.40
Jā, nu Liljē var piekrist. Ja man jāpērk ķīniešu motorollers par 300 latiem, tad es rēķinos, ka var sanākt pirkt divus pa 300 latiem- otru uzreiz rezerves daļām. Bet mašīna tā kā nedaudz par dārgu šādam gājienam. Nu nemaksās tā 3000 vai 5000 latus. Pat indiešu konservbundža Tata Eiropas tirgū pēc visu drošības prasību izpildīšanas nesanāk vairs nekāda lētā. Ja es pa tādu pašu cenu varu tikt pie 5- 6 gadus veca, bet pārbaudīta ražotāja autiņa… Nezinu, kas varētu motivēt pirkt šo. Cita lieta, ja tirgū ienāktu Daihatsu, kas ir Toyota lētā māsa.
Vienīgais, kam redzu potenicālu, ir viņu Wingle. Dubultkabīnes pikapi Latvijā ir diezgan ejoši, bet konkurentu piedāvājumi cenās ir nesamērīgi un piegādes ir drausmīgi ilgas.
No otras puses- agrāk par Ssang-Yong teica to pašu- nesanāks, nesanāks. Bet aizgāja tīri labi.
0
ivetao2007 19.07.2010. 11.27
Jautājums būs viens – ko un kur ķīnieši ir nošpikojuši.
0
kristineim 19.07.2010. 17.01
Būtu tikai loģiski, ja vienā no nabadzīgākajām ES valstīm tirgotu lētus Ķīnas autiņus. Atbilstošus visām prasībām.
Interesanti, kā būs ar iepirkumiem, kā mācēs uztaisīt specenes, lai vinnētu dārgākie ;)
0