Zivtiņš noliedz, ka jaunie fotoradari varēs fiksēt tikai tādus ātruma pārkāpumus, kas ir lielāki par 30 kilometriem stundā
Jaunie fotoradari fiksēs arī nelielus ātruma pārkāpumus, intervijā Ir.lv sacīja Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš, noliedzot iepriekš Latvijas Televīzijas raidījumā “De facto” izskanējušo informāciju, ka radari vares konstatēt viens ātruma pārkāpumus, kas ir lielāki par 30 kilometriem stundā.
Jau vēstīts, ka Latvijas Televīzija iepriekš, atsaucoties uz neoficiālu informācijum, vēstīja, ka, iespējams, jaunie fotoradari uz Latvijas ceļiem vairumā gadījumu varēs fiksēt vien tos pārkāpumus, kad atļautais braukšanas ātrums pārsniegts par 30 kilometriem stundā.
Kā Ir.lv skaidroja Zivtiņš, medijos parādījušās ziņas netbilst patiesībai. Fotoradarus varēs noregulēt atbilstoši vajadzībām, tā lai varētu konstatēt ātruma pārkāpumus pilsētās – vairāk kā, piemēram, 54 kilomterus stundā, vai ārpus apdzīvotām vietām – ātrumu, kas ir ap 100 kilometriem stundā.
Vienlaikus Zivtiņš uzsvēra, ka fotoradaru uzstādīšanas sitēma nav paredzēta naudas pelnīšanai. Tai gan ir jāatpelna sevi, taču nebūtu pareizi, ja “uz satiksmes rēķina kāds par miljonāru kļūtu”.
Plašāku interviju ar Zivtiņu drīzumā lasiet Ir.lv sadaļā “Skats”.
.
Komentāri (46)
IvetaKazoka 18.06.2010. 15.52
Radari satikšmei bīstamās vietās, lai mazinātu avāriju skaitu – tas ir ļoti labi! Atbalstu!
Piemēram Anglijā ir tā.
1 Fotoradaru var uzstādīt vietā, kur gada laikā ir bijušas vismaz 4 avārijas, kuru iemesls ir ātruma pārsniegšana. Un arī tikai tad, kad citi drošības uzlabojuma veidi vairs nav iepējami.
2. Pirms radara ir jābūt brīdinājuma zīmei, par radara esamību šajā ceļa posmā.
Info – Britu par satiksmi atbildīgā ministra intervija Top Gear.
Pie mums būs tā, ka radarus saliks slauktuvēs – vietās, kur mainās ātruma režīms, vai arī salikti galīgi nepamatoti ierobežojumi.
1
IvetaKazoka > IvetaKazoka 18.06.2010. 16.06
http://www.youtube.com/watch?v=EixdbWVvmDg
0
tetrapack 18.06.2010. 16.14
Vienlaikus Zivtiņš uzsvēra, ka fotoradaru uzstādīšanas sitēma nav paredzēta naudas pelnīšanai. Tai gan ir jāatpelna sevi, taču nebūtu pareizi, ja “uz satiksmes rēķina kāds par miljonāru kļūtu”.
Nē, nu labi, protams, ka vismaz par miljonāru neviens neplāno kļūt, bet arī “atpelnīšana” skan tā dīvaini. Tad jau skaidrs, ka liks nevis tikai vietās, kur tas tiešām vajadzīgs satiksmes drošībai, bet arī tur, kur pēc plāna var atpelnīt. Ideālā gadījumā patiesībā “neatpelnītu” vispār neko, jo vietās, kur ir radari (un attiecīgas ceļazīmes, kā ir normālās valstīs), cilvēki vienkārši nepārsniegtu ātrumu — “peļņa” būtu samazinātais avāriju skaits. Bet tagad sanāk, ka ātrumpārkāpēji ir vajadzīgi, jo kā citādi atpelnīsi?
0
ltvpanorama 18.06.2010. 18.06
vai man vienam liekas ka Zivtiņš ir narcisisma pārņemts policijas darbonis, kas metodiska bet diemžēl garlaicīga ikdienas darba vietā, par labāku uzskata akcijas, kampaņas, nemitīgi zīmēsanos masu mēdijos un budžeta naudas piļīšanu visādiem projektiem, kurus uzdod par sazin kādiem jauninājumiem,bet kuri sen jau darbojas daudzās valstīs bez kādas histērijas,kur policisti organizē drošu satiksmi un kalpo cilvēkiem.. Amerika sen jau ir atklāta un der aizbraukt uz Eiropu papraktizēties un pie viena pavērot kādā kārtība tur ir ceļu segums..
1
disassociative > ltvpanorama 19.06.2010. 09.19
Latvijā tiešām ir sliktākie ceļi Eiropas Savienībā, bet ideāls ceļu segums nav arī uz slavenajiem Vācijas bāņiem. Vietās, kur ir vecais, gaišais asfalta segums, Vācijas bāņi ir līdzīgi veļas dēlim un nav patīkami pa tiem braukt. Bet nu Latvijā tiešām beidzot būtu nopietni jāsāk veidot maksas ceļu tīkls, vismaz būtu alternatīva. Negribi maksāt, brauc pa vecu, pussabrukušu ceļu un lauz savu mašīnu, esi ar mieru drusku samaksāt, brauc pa labu ceļu un nokļūsti, kur vajag, krietni ātrāk.
0