Prēmijas atļauj 16 valsts uzņēmumos • IR.lv

Prēmijas atļauj 16 valsts uzņēmumos

43
Naudas maks. Foto: Edijs Pālens, LETA
Indra Sprance

Grozījumu autori: prēmēšana jāatjauno, jo darbiniekiem pazūd motivācija.

Valdība otrdien vienojās par kritērijiem, kas izvirzāmi valsts kapitālsabiedrībām, kurās varēs izmaksāt prēmijas. Prēmēšanas atļaujas saņēmuši sešpadsmit valsts uzņēmumi.

Darbinieku prēmēšana būs atļauta “Latvijas dzelzceļā” un tā meitasuzņēmumos, “Latvenergo” un meitasuzņēmumos, kā arī uzņēmumos „Latvijas valsts meži”, „Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs”, „Starptautiskā lidosta „Rīga””, „Latvijas autoceļu uzturētājs”, „Latvijas gaisa satiksme”, “Latvijas pasts”, „Getliņi EKO” un „Rīgas ūdens”.

Likums līdz šim noteica ierobežojumus prēmiju un naudas balvu izmaksām, materiālajai stimulēšanai. Kā norāda grozījumu autori, šāds aizliegums lielajās valsts kapitālsabiedrībās pasliktinājis darbinieku darba motivāciju, līdz ar to arī pašreizējos krīzes apstākļos būtu nepieciešams ļaut prēmiju izmaksu, ja uzņēmumi strādājuši ar peļņu, tie konkurē vietējā vai starptautiskajā tirgū un tiem nav nodokļu parādu.

Komentāri (43)

skola 13.04.2010. 14.38

Latvijas dzelzceļš,Latvenergo,Latvijas pasts un Rīgas ūdens- pilnībā neatbalstu! Uzņēmumi strādā ar peļņu pateicoties iedzīvotāju maksātajiem rēķiniem un biļetēm, kas regulāri tiek skrūvētas augšā! Varbūt viņi sāks beidzot ierosināt tarifu samazināšanu, ja jau tik zaļa dzīve?
„Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” – iesaistīts digitālgeitas skandālā, kurā valstij ir nodarīti miljoniem lieli zaudējumi! Izmaksāt prēmijas varētu tad, ka summa tiktu atgūta no vainīgajiem!
„Latvijas autoceļu uzturētājs” – prēmijas par “skaisti uzturētajiem” ceļiem?
Man, godīgi sakot, neinteresē, kas valsts uzņēmumos strādājošiem ir par problēmām ar motivāciju – daudzi pieraduši saņemt četrus ciparus vai tuvu tam un tagad neprot vairs dzīvot tā kā jādzīvo citiem iedzīvotājiem pašreiz! Neaizstājamu cilvēku nav – īpaši pie tik liela bezdarba un aizbraukušo skaita, kāds ir Latvijā pašreiz, kur bez darba vai ārzemē ir pietiekami daudz gudru un profesionālu cilvēku!

+18
-1
Atbildēt

1

    Daina > skola 14.04.2010. 08.37

    Nezinu par parējiem, bet nejaudz LDz ar Pasažieru vilcienu, kas nodarbojas ar tevis minētajām biļetēm. LDz ir infrastruktūra, ritošais sastāvs un kravu pārvadājumi, nevis pasažieru pārvadājumi.

    0
    0
    Atbildēt

    0

markonimarkoni 13.04.2010. 15.14

Neizprotami! Neaptverami!
Monopolisti lūdz maksāt prēmijas!?
Valstij trūkst naudas, tiek plānota budžeta apciprapšana, budžeta nodokļu ieņēmumu palielināšana uz nodokļu maksātāju rēķina, bet valsts kapitāla uzņēmumos tiek atļauta prēmēšana, kas samazinās uzņēmuma peļņu.
Ja jau šie uzņēmumi strādā ar peļņu, tad kāpēc tarifi regulāri tiek celti!? Vai, lai maksātu prēmijas???
Vai ir vēl kāds, kas vēlas maksāt nodokļus šai absurdajā valstī!?

+9
0
Atbildēt

0

guntis_anita 13.04.2010. 15.04

Pirms prēmēt ”Latvijas valsts mežus”, gribētos uzzināt tādu vienkāršu ciparu – cik naudas no viena nocirstā kubikmetra nonāk šīs iestādes īpašnieka – valsts budžetā? Un salīdzināt šo ciparu ar privāto mežu īpašnieku ieņēmumiem. Pašlaik tiek nenormāli izcirstas gan ceļmalas, gan labākās un vērtīgākās mežaudzes, palielināts ciršanas apjoms, naudai ir jābūt, bet kur viņa paliek? Izskatās, ka pašu ”treknajās algās” un ar politiķiem saistītajās LVM strādājošajās firmās. Par motivāciju strādāt – skolotāji, policisti utt. utt. – kāda viņiem ir motivācija par dažiem simtiem latu? Skatot LVM treknē gala algas, man rodas nenormālākā motivācija tikt pie tās siles klāt un man nevajag nekādu prēmiju. Piesakos, būs iestādei darba algas ekonomija.

+9
-1
Atbildēt

1

    Baiba Zauere (bij' L > guntis_anita 13.04.2010. 18.15

    ”Latvijas valsts meži” izaudzē tik pat vai pat vairāk kokus nekā viņi nocērt tie ir privātie uzņēmumi kas izcērt kokus lielā skaitā

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu