PIECI SOĻI PRETĪ SPOŽAM UZŅĒMUMA NOSAUKUMAM. Darbnīca ar Solvitu Pošeiko • IR.lv
4. februāris 2020
PIECI SOĻI PRETĪ SPOŽAM UZŅĒMUMA NOSAUKUMAM. Darbnīca ar Solvitu Pošeiko
4. februāris 2020
PIECI SOĻI PRETĪ SPOŽAM UZŅĒMUMA NOSAUKUMAM. Darbnīca ar Solvitu Pošeiko

PIECI SOĻI PRETĪ SPOŽAM UZŅĒMUMA NOSAUKUMAM. Darbnīca ar Solvitu Pošeiko

Spožs nosaukums vienmēr piesaista uzmanību un atstāj pozitīvu iespaidu. Tas daudz ko pasaka, bet ļauj arī iztēlei rotaļāties. Tas raisa interesi par uzņēmumu un vizuāli reklamē to. Nepārsātināti, drosmīgi, individuāli.

Kā izveidot spožu nosaukumu, lai tas būtu kā izteiksmīgs uzņēmuma paraksts?

Darbnīcas mērķis ir sniegt vienu iespējamo atbildi uz šo jautājumu, piedāvājot tās dalībniekiem iepazīties ar pieciem uzņēmuma nosaukšanas principiem (soļiem), kas balstīti jaunākajās tirgzinības, socioloģijas un valodniecības teorijās un praksē izmantoti dažādās pasaules valstīs.

Vispirms darbnīca dos ieskatu uzņēmumu nosaukšanas tradīcijās dažādos laika periodos, izcels populārus teorētiskos atzinumus un atklās spilgtākos pieredzes stāstus. Tad mēs diskutēsim, kā universālās uzņēmumu nosaukšanas stratēģijas salāgot ar Latvijas kontekstu: latviešu valodas bagātību, kultūru praksēm, sabiedrības procesiem un juridiskajām normām. Īpaša uzmanība tiks pievērsta lingvistiskajai kreativitātei latviešu valodā: neierastiem lingvistiskajiem paņēmieniem un līdzekļiem (piem., semantiskām vārdu spēlēm, atkāpēm no stilistiskās un gramatiskās normas, metaforām, piedēkļiem). Nedaudz aplūkosim arī mazāk veiksmīgus lingvistiskos risinājumus (piem., klišejas, neskaidras alūzijas), lai izvairītos no triviālu vai nemotivēti sarežģītu nosaukumu izveides.

Darbnīcu vadīs Solvita Pošeiko, valodniecības doktore, sociolingviste, kas jau vairāk nekā 10 gadus daudzpusīgi analizē pilsētu publiskos tekstus Baltijas valstīs. Profesionālā pieredze ir veidojusies, piedaloties vairāk nekā 60 starptautiskās konferencēs un simpozijos (piem., Vācijā, Somijā, Jaunzēlandē, ASV) un publicējot vairāk nekā 40 zinātniskos rakstus.

Solvita īpašu uzmanību pievērš uzņēmumu ārtelpas reklāminformācijai glokalizācijas un ģeosemiotikas teoriju kontekstā, lai izzinātu, kā lokālās zināšanas un prakses tiek prezentētas ar globāliem lingvistiskajiem un vizuālajiem līdzekļiem un kā globālā informācija tiek pielāgota vietējai videi. Šo jautājumu Solvita ir plaši izvērsusi Palgrave Macmillan izdevniecības kolektīvās monogrāfijas „Multilingualism in the Baltic States: Social Discourses and Contact Phenomena” (red. S. Lazdiņa, H. F. Marten, 2019) nodaļā „Glocal Commercial Names in the Linguistic Landscape of the Baltic States”.

Šobrīd Solvita ir ERAF pēcdoktorantūras projekta “Pilsētu lingvistiskā ainava kā daudzpusīgs resurss Baltijas valstīs: valodnieka, uzņēmēja un studenta perspektīva” vadītāja un izpildītāja. Viens no projekta rezultātiem ir brošūra ar ieteikumiem uzņēmumu nosaukšanai.

Dalības maksa 60 EUR (ar PVN).
Žurnāla “Ir Nauda” gada abonenti darbnīcām saņem 20% atlaidi.
Lai kļūtu par abonentu, nāc te: https://ir.lv/abonesana,  raksti uz [email protected] vai zvani – 27734907.

Informācijai: Pasākums var tikt fotografēts un/vai filmēts un pasākuma laikā iegūtie video un foto materiāli var tikt izmantoti publicitātes un mārketinga vajadzībām.

Vairāk informācijas: [email protected], 27734907

29. jūlijs
Vasaras akadēmija jauniešiem “Aktīvs domātājs”
Vasaras akadēmija jauniešiem “Aktīvs domātājs”
5. augusts
IR VASARAS SKOLA BĒRNIEM (5.-9. augusts)
IR VASARAS SKOLA BĒRNIEM (5.-9. augusts)
5. augusts
IR VASARAS SKOLA BĒRNIEM (5.-16. augusts)
IR VASARAS SKOLA BĒRNIEM (5.-16. augusts)
12. augusts
IR VASARAS SKOLA BĒRNIEM (12.-16. augusts)
IR VASARAS SKOLA BĒRNIEM (12.-16. augusts)

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu