Meklēju skolotāju!

12

Komentāri (12)

Sskaisle 03.02.2024. 09.26

par spīti Vanagas aktivitātēm, uzksatu, ka mums ir vāja arodbiedriba, jo skolotāji tik un ta ir zaudētāji .

manuprāt, ir jāvērtē to kursu kvalitāte, kura skolotājiem tiek piedāvāta .
Skolotāji baidās atklāti paust savas domas, baidās no represijām – ir dzirdēti konkrēti gadījumi, bet nu nevaru tos konkrēti aprakstīt

kāpēc skolotāju arodbiedrība nevar plašāk aizstāvēt skolotāju tiesibas – ne tikai algas palielinājumu pieprasot, bet arī kvalitatīvus kursus, kavalitatīvu pieredzes apmaiņu, brīvdienās nelikt sēdēt skolā pildot atskaites priekš birokrātiem, bet apmeklējot muzejus, teātrus, koncertus , jā un spa un mežus un ja vajag

padomājiet – cik tad ir tādu profesiju, kur darba laikā neaizskriesi uz veikalu vai pie friziera – pameginiet tās pašas IZM ierēdņus sazvanīt piektdien pēcpusdienā tā ap plkst 16 .

Jebkurā citā valsts iestādē ierēdni jau ir ceļā uz nedēļas nogali, kamēr skolotājam jābūt stundās un punkts.

Būtu labi, ja čaksās brēcieni par slikto komunikāciju attiektos arī uz medijiem, kuri tad parādītu sabiedrībai, kāda ir skolotāja ikdiena – nevis tikai kūdītu sabiedribu – pātagot tos maitas učikus

0
-1
Atbildēt

0

Sskaisle 03.02.2024. 09.18

ja par veselību – atceros, kad es mācījos skolā, tad mums regulāri nāca pārbaudes, kas skatījās – vai berniem ir augumam atbilstoši soli – lai augošam bērnam nav jāsēž kā jautājumzīmei.

Pārbaudija, ka tie, kuriem ir brilles – tie sēž pirmajos solos utt.

Kā ir sodien? Pilsētās, uz kurām ir sadzīti slēgto lauku skolu berni , ir pārpilditas klases, neatbilstoši soli, neizvēdinātas telpas.
Par ēdināšanas un ēdienu kvalitāti arī ir daudz sūdzību . IR par to neraksta, bet NRA diezgan regulāri par to var lasīt. Cik slikta ir ēdiena kvalitāte un cik bieži par spīti visām runām – bērni var nopirkt un lietot kaitīgos saldumus un čipšus …

Un tad tādi bērni ir skolotājam jāmāca ….

par tādām loti konkrētām lietām vecākiem būtu jāuztraucas – jādomā , kad berns no skolas iznāk ne tikai ar sliktām atzīmēm , bet arī ar sliktu veselību

0
-1
Atbildēt

1

    Uldis.M42 > Sskaisle 05.02.2024. 15.03

    Pavisam bēdīgi krievu bērniem Latvijā. Nav, kas to iedresē maršēt un izjaukt un salikt kalašņikovu. Krievu popu, kas atnestu bērniem bučošanai no kapiem izraktos miroņu kaulus, it kā, mūsu skolās arī nav. Vienīgais, kas tiem palīdz saglabāt savu krieviskumu un tikt pasargātiem no humanizēšanās, ir vectēvu varoņstāsti par Eiropas sievietēm nogrieztām krūtīm, dzīvi sadedzinātiem sirmgalvjiem, uz šauteņu durkļiem sadurtiem zīdainīšiem, par nogalinātiem Eiropas civiliedzīvotājiem no rokām noņemtiem trofeju pulksteņiem un asiņainām trofeju sieviešu zīda vešiņām.
    Paldies Dievam man padumjā skolā bija nepatika pret “vēstures” mācīšanos un tā kā es neesmu arī izgājis cilvēka cieņu pazemojošo dienestu padumjā armijā, kur deģenerāts poļitruks būtu drāzis manu apziņu, šodien esmu spējīgs adekvāti novērtēt notiekošo Latvijā un pasaulē.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Sskaisle 03.02.2024. 09.13

vēl viena lieta, kas mani vienkārši šokē un es pat negribēju ticēt, ka tā ir

proti – ir skolas , kurās strapbrīdis ir tikai 5 minūtes. Pusdienlaiks tad ir tās 40 min, bet katrs strapbridis ir 5 minūtes

Tagad katrs iedarbina iztēli un padomā, cik bērni ,un skolotāji arī, paspēj aiziet uz labierīcībām, cik tās vispār pieejamas tik īsā laikā. Kā to risina? Pareizi – stundu laikā iet uz wc. Kā izvēdina klases 5 imnūtēs? Pareizi – neizvēdina, sevišķi ziemā, kad ir auksts laiks un nevar turēt vaļā logus stundu laikā. Ko nozimē strādāt pieelpotās telpās?
Kā ir pārslēgties – pārslēgt domāšanu no viena priekšmeta uz otru?
Kā vispār skolotāji pabeidz vienu stundu un sagatavo nākamo , ja starpbridis ir 5 min? Kā skolēni sagatavojas stundai, ja starpbrīdis ir 5 minūtes?

Vai mācību stundas garums vairs patiesi ir 40 min , jeb tomēr jau ,mazāks, tīri tehniski?

Vai skolotājam ir laika individuālai sarunai ar bērnu? Tā paša mobinga problēmu risināšanai, vai kāds slikti jūtas, vai ir vienkārši bēdīgs utt., ja stunda ir 5 minūtes? Vai bērniem ir laika komunikācijai ?
Kā bērni pārvietojas no vienas telpas, no viena stāva uz otru, ja starpbrīdis ir tikai 5 min?

Kas iegūst un kas cieš no šādas, manuprāt, nenormālas darba kārtibas ( nekkārtības) skolā?
Es to uzskatu par noziegumu pret bērniem, pret visu veselību.

0
-1
Atbildēt

0

Sskaisle 03.02.2024. 08.52

FB izlasīju, ka manabalss.lv savākti 10 000 parakstu , lai pierasītu atļauju skolēniem atkārtoti labot – uzlabot pārbaudes darbus.
Domāju, bet kāpēc skolotāji neiebilst, neizsaka savu viedokli? Laikam taču vienkārši nav spēka.
Kā vecāki to ir iedomājušies? Šodien nemācās, rīt , parīt mācīsies? Apgūs jauno vielu, ja iepriekšējo nav mācījušies? Jeb neapgūs ne jauno, ne veco vielu?

Manā vērtējumā vecākiem , pirmkārt, būtu jāuztraucas par mobilo telefonu lietošanu skolā, par saviem bērniem , kuri nesarunājas pat savā starpā, kur nu vēl ar vecākiem un skolotājiem. Kādu iespaidu mobilie atstāj uz augošo bērnu veselību, tai skaitā psihi.

Lasu, FB , ka tālmācibas skolu skolotāji lielās – esot būtiski pieaudzis to bērnu skaits, kuri izvēlas nevis iet uz skolu, bet mācīties mājās tiešsaistes stundās. Jo skolā viņus apcelot, mobingojot gan skolasbiedri, gan skolotāji. Un nākošais , ko lasu – pieaugusi pusaudžu vardarbība internetā, un vel nākošais ko lasu – būtiski pieaudzis pusaudžu psihisko saslimšanu, depresijas gadījumu skaits.
Vecāki – kā un kam jūs audzinat savus bērnus?! Kuram dzīve ir rožu lauks, kurā viss notiek pēc paša priekšstatiem, iegribām un kārtības? Ja dara pāri , ir jāprot sevi aizstāvēt, ir jāmācās. Nevis jāaudzina bērns , ka pasaule ir slikti un visi ir tikai pāridarītāji.
Kas sūdzās par skolotājiem? Tie , kuri labi mācās un stundā kārtīgi uzvedas, jeb tie, kuriem ir problēmas ar mācīšanos, ar uzvedību, pašama ar sevi, savu ģimeni ?

Un galu galā – atkal =, kāpēc skolotājam divas un trīs reizes jāstrādā papildus – jasagatavo arvien jauni pārbaudes darbi, vērtējumi, tad jātērē konsultāciju laiks to rakstīšanai, tad jālabo un tad jāraksta atkal vērtējumi un tikai tāpēc, ka bērni nav iemācīti mācities sistemātiski un būt atbildīgi par tiešo pienākumu – mācīties.

0
-1
Atbildēt

0

ligapiga 03.02.2024. 00.34

Skolotāju trūkums nav tikai pēdējo 5 – 10 gadu problēma. Tā ir dziļi strukturālā problēma kas pastāv jau ilgāk nekā 20 gadus. 90-to otrajā pusē manā pamatskola trūka vizuālās mākslas, angļu valodas, mūzikas, ģeogrāfijas skolotāju. Daži trūka periodiski (īslaicīgi), citi tā arī palika neaizpildīti.
Vidusskola stāsts bija līdzīgs un savā ziņā bēdīgāka, jo eksaktās novirziena klasē mums nebija fizikas skolotājs. Tika piesaistīts vietējais biznesmenis, kurš pa retam ieradās stundu novadīt (pārsvarā gan skraidīja ar savu mobilo telefonu pie auss un lietas kārtoja). Angļu valodas skolotājs arī sporādiski parādījās un pazuda. Izglītības kvalitāte klibo jau kopš neatkarības atjaunošanas,. Tie kuri paši vāju izglītību ieguvuši vairumā gadījumu arī nebūs kvalitātes prasītāji savu bērnu izglītībai vai kādiem vispārējiem sistēmas uzlabojumiem. Problēma ir ne tikai nepārdomāta politika, problēma ir sistēmā kopumā un sabiedrība ir daļa no šīs sistēmas (problēmas).

+1
0
Atbildēt

0

Ingus52 01.02.2024. 16.04

nez kā tas tā gadījās, ka trūkst skolotāju?
tā saucamie mēdiji nekad nepiemin iemeslus.
pandēmijas laikā no darba tika atlaisti 1000 skolu darbinieki, tāpēc arī trūkst
tā bija apzināta izglītības sistēmas graušana
un to realizēja A.Muižniece, Konservatīvā partija un Latvijas valdība

0
-2
Atbildēt

0

Sskaisle 01.02.2024. 08.19

https://nra.lv/latvija/440538-opozicija-ludz-caksai-skaidrot-izm-2023-gada-iepirkumus.htm
Patlaban IZM strādā pie stratēģiskiem jautājumiem tieši vispārējo izglītības iestāžu jauna finansēšanas modeļa un pedagogu atalgojuma modeļa izstrādē. Opozīcijas deputātu ieskatā, IZM patstāvīgi neveic šo modeļu izstrādi, bet piesaista izpildītāju ārpakalpojumā.

Frakcija uzskata, ka izsludināto iepirkumu līgumu priekšmeti saistīti ar pašsaprotamām IZM funkcijām, kuru nodrošināšanai esot nepieciešams tikai IZM iekšējais resurss.

+1
-1
Atbildēt

0

Sskaisle 01.02.2024. 07.20

PISA parādīja, ka ir ļoti zemas lasīšanas prasmes. Skolotājiem uzlikts par pienākumu rakstīt atksaiti – analīzi, ko vini ir darījuši savās m.st. , lai veicinātu lasītprasmi. Jāpieraksta , kurās stundās konkrēti un kā konkrēti tas ir darīts.
Nav nekādi IZM secinājumi un priekšlikumi, kas ir cēloņi lasītprasmes kritumam, un kā tie ir novēršami. Nu tramda skolotājus rakstīt analīzes un paskaidrojumus un tas ir viss. Bērni ir saauguši ar telefoniem, izmanto tos katru starpbrīdi un daudzi, patiešām daudzi nespēj atrauties no telefona arī stundās. Skolotājam taču mācību procesā jāiesaista visi skolēni. Tātad skolotājs tērē stundas laiku disciplīnas nodrošināšanai un to zaudē mācīšanai. Jo nav tā , ka skolēni, kuri piekerti lietojot telefonu stundā , atvainotos un to noliktu. Nē – ir taisnošanās, izrādīšanās klases priekšā, sak , tu stubais skolotāj, ko tu tur muldi, nekādu telefonu es neskatos, ko tu mani apvaino un pazemo , pārkāp manas tiesibas. Mobilo tele. lietošana skolās ierobežošana vai pat aizliegums būtu viens nopietns solis ceļā uz lasīprasmes uzlabošanu, bet protams, ne vienīgais

tas murgs un haoss ar skola2030 – nu tas arī negatīvi ietekmējis gan māc. procesu, gan attiecīgi rezultātus

nu jā – tā es varētu gari un plaši turpināt, viens ir skaidrs , būt skolotājam , līdzīgi kā būt ārstam šodien nav vairs sabiedrībā cienījams , godājams darbs . Šos darbu dara neveiksminieki, kuri citu nodarbošanos nav spejīgi atrast. Es vispārinu, es domāju, ka liela dala skolotāju man nepiekritīs un iespējams pamatoti. Bet tas ir tas , ko es lasu medijos un soc tīklos un tas ir tas, ko man stāsta tie,kas strādā skolās

+2
-1
Atbildēt

0

Sskaisle 01.02.2024. 07.07

kursi ilgst līdz 18:00 un ir 10 min starpbrīdis, ekrāniem ir jābūt ieslēgtiem, skolotāji klausās un ēd, dzer, kasās, mieg ciet – skati ir vienkārši traģiski , necilvēcīgi. Un tad ir briesmīgi politiķu runās, mediju komentāros vai fb diskusijās lasīt, cik stulbi un slinki un nespējīgi ir skolotāji.
Kādam tad būt nodzītam cilvēkam, ja labākajā gadījumā viņš paspēj nomazgāties un paēst, sliktākajā gadījumā arī tā ir problēma. Skolotāja vizuālajam tēlam būtu jābūt kaut kādā elementārā kultūras līmenī – matiem, zobiem, apģērbam, apaviem.
Kā es zinu to, par ko rakstu ? Nu jau gadu dzīvoju kopā ar cilvēku , kurš to dara ikdienā un kurš arī grib aiziet no skolotāja darba, vien nevar atrast jaunu darba vietu un nevar saņemties aizbraukt no valsts . Tas nozīmē, ka skolās ļoti daudzi strādā tāpēc, ka vienkārši nevar aiziet , jo nav kur aiziet.

Mans viedoklis ir tāds, kamēr politiķiem nebūs nekāda atbildība par viņu lēmumiem, kamēr korumpētās amatpersonas drikstēs nolaist līdz kliņķim vienu iestādi un tad nākošo , tikmēr nekas nemainīsies.
Ja ministrijā ierēdņi saņem no 4- 7 000 eur mēnesī , ar visām privileģijām, tad vienkarši nepaliek pāri nauda mācību līdzekļiem, skolotājiem, atbalsta personālam, nekam, nauda paliek tikai pašai ministrijai

+3
-1
Atbildēt

0

Sskaisle 01.02.2024. 06.57

Laikam viena no retajām reizēm, kad iespēja izteikties ir pašiem skolotājiem.
Manuprāt, pareizi būtu, ja skolotāji pastāstītu, cik laika vajadzīgs sava darba , visa ko skolotājs dara aprakstīšanai. Proti – jāfiksē atskaitēs katra skolotāja darbība. Kādreiz bija kontroldarbi – tagad ir pārbaudes darbi. Tie ir jāsagatavo pašam skolotājam , e klasē jāapraksta katrs uzdevums un vērtējums. Uzdevumi atsevišķi – vērtējumi atsevišķi. Vērtējuma kritēriji jāraksta atsevišķi un savlaicīgi – nedēļa vai divas pirms pārbaudes darba jālieliek e klasē. Ja piemēram, skolotajs ir slimojis, vai aizvietojis kolēģus , vai vienalga kāda iemesla dēļ , nav laicīgi sagatavojis šo pd un vērtējumu kritērijus, tad bērni ir cietēji, bērni ir traumēti, jo skolotāji nav ņēmuši vērā viņu tiesības un skolotājam uzbrūk un vinu tiesā gan skolas administrācija, gan vecāki – un pirmie uzbrucēji parasti ir tie vecāki, kuru bērni nemācās vai nespēj sekmīgi mācīties
Nav mācību līdzekļu, bet tie kas ir – tie paši projektori – bieži vien nedarbojas. Bet tas nav tev nekāds attaisnojums. Ja skolas metodiķis ienāk stundā un redz, ka skolotājs neizmanto modernās tehnoloģijas, tad tā atkal ir skolotāja vaina un nevis skolas pašas.
Skolotāju kvalifikācijas kursi notiek pēc stundām. Stundas beidzas 15 :05 , bet kursi sākas jau 15:00 un ilgst līdz

+1
-1
Atbildēt

1

    Sskaisle > Sskaisle 01.02.2024. 07.42

    skolēnam ir tiesības katru pārbaudes darbu pārrakstīt, bet skolotājam ir jāgatavo jauns pārbaudes darbs par tām pašām tēmām. Nedrīkst dot to pašu pārdbaudes darbu, ko jau pildīja stundā. Attiecīgi pārbaudes kritēriji jāuzraksta jauni, jāieliek e klasē. Tad jāreģsitrē pārrakstītāji – jāsaņem no viņiem iesniegums, jānosaka konsultācijas laiks, tas jānorāda e klasē atbildot uz skolēna iesniegumu un tad darbi jālasa un jāvērtē atkal un atkal e klasē viss jāapraksta gari un plaši – un tie ir tikai pārbaudes darbi. Ir taču vēl viss cits, kas jādara skolotājam.
    Ja nebūtu šī nenormālā birokrātiskā atskaitīšanās – kontrolējošo iestāžu pieprasītā birokrātijas sloga – padomājiet, cik sava laika un resursu ietaupītu gan skolotāji , gan birokrāti

    ir, ir nenormāla situācija izglītības nozarē

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam