Atgriezeniskā saite mācību procesā – kritiskai domāšanai un vērtīgai vērtēšanai

3

Komentāri (3)

kolpants 13.12.2023. 18.10

Первый вопрос очень простой-сколько лет автор отработала именно учителем и в какой школе.

Daudzus vecākus uztrauc tas, ka jaunā vērtēšanas sistēma neparedz skolēniem iespēju labot atzīmes, kas viņiem nepatīk. Taču viņi paši nav pieredzējuši, ka mācīšanās notiek mācību procesā, nevis tad, kad jau ir saņemts vērtējums. Šo pieeju gribētos mainīt un mudināt vecākus atbalstīt gan skolēnus, gan skolotājus, E-klasē biežāk jautājot nevis to, kādas būs viņu bērnu atzīmes pirmajā semestrī, bet gan interesējoties, kā viņu bērni tiek galā ar mācībām, kas vajadzīgs snieguma uzlabošanai un kā viņi paši tajā var palīdzēt.

Какое-то пугающее заключение. В итоге автор предлагает все-таки оценки ставить, но без возможности их исправить? То есть вгонять ребенка в стресс “если получу плохую оценку, не смогу ее исправить”
Представляю ситуацию-получает ребенок 5 баллов, родитель пишет учителю. Тот отвечает “ничего сделать нельзя, исправить нельзя. Рекомендация: больше учиться”.

Хм, но ведь оценка и показывает, как ученик справляется с учебой.

Насчет что дети радостно бегут в школу после садика. Ну да, часть бежит. Потому что думают, что в школе так же легко, весело, игры. А оказывается, уроки, домашние задания.
Точно так и после ВУЗа выпускник думает, что он сразу будет сидеть и что-то новое придумывать, а оказывается, что работа-это 95% различной рутины и неинтересных задач, но без которых работа не делается.

0
0
Atbildēt

0

Sskaisle 13.12.2023. 17.58

Autore nenoturējās un arī novicināja karogu, ka skolotāji ir ar novecojušo okupācijas laiku pieredzi.

Ļoti kļūdaini noklusējot, ka vēl smagāka problēma ir tā, ka izglītības nozarē ierēdņi sākot ar daiļmēlīti čakšu un skolas mācību pārziņiem- paši ir lielāki okupantu tradīciju nesēji, kā jebkurš ierindas skolotājs.

Sāksim ar metodiku par kompetenču un prasmju ieviešanu. Ko jaunu skolotājiem autores piesauktajos kursos skolotājs var iegūt? Ka stuna jāsāk ar sr un jābeidz ar as stāstīja kursos jau pirms 10-15:gadiem . Tagad ministrijas un rd metodiķi iet pa apli- visu laiku vienu un to pašu- sr un as jābūt
Viss. Punkts.
Šādus tukšmuldēšanas kursus skolotāji spiesti regulāri apmeklēt. Ieslēgtām kamerām obligāti, 3 stundu kursi pēcpusdienā ar 10 min starpbrīdi. Un jau 10x dzirdēto saturu. Notriektas, nomāktas pusmūža sievietes un pacietīgas- tikpat bēdīgas lektores……

Kā uzlabot stundas efektivitāti, ja mācību līdzekļi nav. Ja māc..grām. pietiek uz diviem, un reizēm uz 3 viena sola ? Ja projektori vienu dienu strādā, divas nestrādā?
Ja klasē ir 3 – 4 iekļaujamie bērni, kuri prasa uzmanību?

Saprotama lieta, ka es krāsas sabiezinu. Bet problēmas ir daudz daudz lielākas un skaidrs, ka čakša tās pat nemēģina risināt ar visu savu milzu birokrātu aparātu – desmitiem padomnieku un supermiljoni visa tā ārprāta uzturēšanai

Valstij vajag stulbus cilvēkus un to nu valsts gan sasniegs

0
0
Atbildēt

0

Sskaisle 13.12.2023. 17.46

No raksta nav saprotams, vai atgriezeniskā saite ir tā pati vērtēšana.
Es saprotu, ka atgriezeniskā saite ir tad, kad mācību stundas sākumā skolotājs, vai skolēni !!!- izstāsta, kāds ir stundā sasniedzamais rezultāts- piemēram, to be /būt locīšana abos skaitļos, visās personās. Un stundas beigās- bērniem ir jānivērtē, vai viņi šīs zināšanas ir ieguvuši.
Ja tā, tad es ekspertei gribu oponēt.
Mācību stunda ir 40 minūtes. Jāsasveicinās, jāatzīmē kavētāji, jāizskaidro, ne tikai jānosauc- tas būtu prasti- sasniedzamais rezultāts, tad jānostiprina iepriekšapgūtais, piemēram – personu vietniekvārdi, to locīšana, tad jaunās vielas teorija, tad praktiskie uzdevumi un tad šī atgriezeniskā saite.

Idejas pamatbūtība, ka skolēni paši prot formulēt savu vērtējumu par to, kā apguvuši vielu.

Un tagad parēķiniet, cik no māc. stundas minūtēm bija zināšanu apguvei. Atrēķiniet vismaz kādas minūtes disciplīnas vai organizatoriskiem jautājumiem.

Manuprāt, ar esošo mācību organizācijas modeli – 40 min.māc stunda un 5- 10 min starpbrīdis- nevar , nav iespējams vienlīdz labi apgūt gan zināšanas, gan prasmes par tām reflektēt. Var teikt rupjāk- kā es par to jūtos muldēšana.

Un tieši tāpēc vispārējais izglītības līmenis krītas, ne tikai PISA un ne tikai Lstvijā, bet visur pasaulē.

Skolotāji bēg no skolām, jo sabiedrība no skolotājiem prasa , lai bērniem būtu gan zināšanas, gan prasmes par tām runaat, spriest. Un ….arvien vairāk otrais dominē pār pirmo.

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam