Valsts pārvaldei jādomā, kā radīt labāku vidi biznesam un iedzīvotājiem
2Saistītie raksti
Viedoklis /
20. novembris
Latvijas uzņēmumi nav pilnvērtīgi apguvuši datu analītikas potenciālu
Viedoklis /
15. novembris
Vai nākotnēšana spēs pavirzīt publiskā un privātā sektora sadarbību?
Viedoklis /
15. oktobris
2025.gads var kļūt par izrāviena gadu valsts pārvaldes un uzņēmumu digitalizācijā
Analīze /
9. oktobris
Nekrīt!
Komentāri (2)
lindab456 18.08.2022. 10.50
Pievienojos autora uzstādījumam. Par birokratizacijas riskiem, negatīvajām pusēm ir jāskaidro, jāstāsta vairāk. Sabiedrībā tiek uzturēts arī otrs pretējs naratīvs, kas pieprasa no valsts, pašvaldības paplašināt uzņēmējdarbību, piemēram, tai pašā īres dzīvokļu un apsaimniekošanas sektorā.
Par tēmu nedaudz no cita rakursa – mums ir pamācoša vēsturiskā pieredze no impēriskās administrācijas – cariskās Krievijas valsts pārvaldes un padomju okupācijas politizētās birokratizācijas žņaugu laikiem. Šodien tā vairs nav ideoloģija, bet bizness, bet kaut kādām tendencēm, mehānismiem ir tieksme atražoties.
Pārmērīga birokrātija vienā brīdī sāk apkalpot sevi nevis kalpo valstij.
“Latvijā ir lielākais valsts un pašvaldību kapitālsabiedrību skaits Baltijā.”
Valsts un pašvaldības “uzņēmējdarbībai” būtu jābūt bezpeļņas.
0
QAnon 17.08.2022. 16.53
Valsts pārvaldei nav jātērē tautas līdzekļi, pie viena daļu sabāžot savās kabatās, taisot labāku vidi biznesam, bet vienkārši no biznesa jānovāc savas netīrās rokas. Formālu atļauju un licenžu izniegšanas termiņiem, kas mēdz vilkties mēnešiem ilgi, ir jābūt samazinātiem vismaz 5 reizes. Visiem ierobežojumiem, kas saistās ar vides piesārņojumu, jābūt saistītiem ne ar kontrolētāju personīgiem viedokļiem, vai iedomām, bet tikai ar valsts noteiktu normatīvu ievērošanu. Kad liberālim Trampa kungam 3 gadu laikā izdevās atgriezt valstī 6 miljonus Obamas izdzīto darba vietu, viņš bija izdevis pašsaprotamu rīkojumu, ka ja ierēdņi sadomā pieņemt, kādu biznesu traucējošu ierobežojumu, tad viņiem par to jāatceļ divi esošie.
Lai atvieglotu dzīvi autovadītājiem, ir jāatceļ tehniskās apskates. Tās izsūc milzīgus līdzekļus, baro veselu parazītu armiju, bet kā liecina statistika, avārijas tehniku bojājumu dēļ, sastāda niecīgu procenta daļu, kas, salīdzinot ar miljonu tēriņiem, cilvēku izniekoto laiku un nerviem, vispār ir nekas. Daudzās valstīs oficiālu tehnisko apskati veic darbnīcas, kur cilvēks remontē mašīnu un arī ir atbildīgi par tās tehnisko stāvokli un tas notiek neiztērējot lieki laiku. Es pat nespēju iedomāties puslīdz normālu darbnīcu, kas palaistu savu klientu ar bīstamiem bojājumiem, vai nepabrīdinātu savu klientu par nepieciešamību nomainīt kādu mezglu vai agregātu tuvākā laikā. Man vismaz tādi gadījumi nekad nav bijuši, pat padumjos laikos..
0