Nākotnes izglītība – cilvēcīgums un sabiedriskais labums
2Saistītie raksti
Viedoklis /
21. novembris
Kāpēc vilcinās ar lēmumu par jaunā izglītības finansējuma modeļa ieviešanu?
Ārpolitika /
20. novembris
Ticot uzvarai.* Vislabākajā skolā
Viedoklis /
18. novembris
Skolotāji – vecāku draugs, nevis ienaidnieks
Viedoklis /
15. novembris
Vai nākotnēšana spēs pavirzīt publiskā un privātā sektora sadarbību?
Viedoklis /
13. novembris
Kā zinātne palīdz mācīt un mācīties?
Komentāri (2)
A.Zagorskis 13.02.2022. 20.16
Labrīt visiem izglītības veidotājiem! Mostamies, mostamies! Te viens 11 gadus vecs video, kurš parāda augšu “efektivitāti” attiecībā uz izglītības plānošanas darbiem pasaulē. Ja būs interese, varu nosūtīt vēl pāris padsmitgadīgas intervijas ar aplamībām izglītībā. Interesanti, ka visās tajās realizēt reformas izglītībā traucē tieši paši tās plānotāji.
https://www.ted.com/talks/bunker_roy_learning_from_a_barefoot_movement?utm_source=tedcomshare&utm_medium=social&utm_campaign=tedspread
0
Sskaisle 11.02.2022. 08.38
Nekas jau nav nepareizi , ko profesore raksta, tikai tās visas ir deklaratīvas frāzes bez seguma.
Vai nebūtu tā kā laiks konkretizēties un sākt to ar profesoriem?
Piemēram, kompentenču izglītībā paredzēta tēma – taisnīgums sabiedrībā. Jaiesaista, jāsakombinē visi priekšmeti kopā – vēsture, sociālās zinības, ekonomika, reliģiju vēsture utt. Stundas par šo tēmu var novadīt vēstures skolotājs , bet var novadīt arī ekonomikas skolotājs vai politikas zinību skolotājs un protams, kombinējot skolotāju darbu.
Tagad ņemsim vēstures skolotāja uzdevumu – ja skolēniem vēstures kā tādas priekšmets vairs netiek pasniegts. Ja nav skolēniem zināšanu par civilizācijas attīstību, valstu veidošanos utt. – cik deklaratīvi tukšas un virspusējas būs stundas, kurās skolēniem skolotāja lietotie vārdi, jēdzieni, fakti būs bez nozīmes, nesaprotami. Protams, tiks iedoti testi ar atbilžu paraugiem, būs spēles par ābolu sadalīšanu taisnīgi utt. , bet tā nav normāla 21.gs. izglītība. Nu nav.
.
Es saprotu, ka 21.gs. nevar mācīt kā 20. vai pat kā 19.gs. Tas ir skaidrs, bet tikpat skaidrs, ka šobrīd
ierēdņu izstrādātās kompetenču izglītības koncepcija nākamo paaudžu zināšanu līmeni nevis padziļinās un paplašinās, bet vienkārši sagatavos noderīgo idiotu masas. Bagātie cilvēki apmaksā privātskolotājus. Tas ir vesels nodokļu nemaksātāju bizness Latvijā , kas iet uz urrā, un tas atkal ir tikai vienos vārtos – netaisnīgas, nevienlīdzīgas sabiedrības veidošana nākotnei.
Diemžēl
0