Paliatīvā aprūpe vai koncertzāle?

22

Komentāri (22)

krustdels 09.05.2019. 09.27

Paldies par argumentētu viedokli un drosmi stāties pretī “kultūras mafijai”, citādi nevaru nosaukt šos indivīdus, kas neredz vai negrib redzēt valstī notiekošo, it īpaši tas redzams medicīnas iestādēs, palātās, medicīnas māsu acīs.

+6
0
Atbildēt

0

Sskaisle 08.05.2019. 11.04

https://www.lsm.lv/raksts/dzive–stils/veseliba/valsts-kontrole-arstniecibas-riska-fonds-ir-pacientiem-nepieejams-un-lemumus-pienem-parak-gausi.a318244/

2015. gadā, fondam uzsākot darbu, vidējais termiņš bijis 8 mēneši, bet divus gadus vēlāk – jau gads.

”Un vēl viens būtisks aspekts ir pacientam nodarītā kaitējuma smaguma un atlīdzības noteikšanas metodika – tā ir tik komplicēta, ka pat pati inspekcija atzīst to par sarežģītu, neskaidru un praksē ārkārtīgi grūti piemērojamu. Protams, līdz ar to arī nav sagaidāms, ka pacients varētu izprast, kā tiek aprēķināta viņam noteiktā kaitējuma atlīdzība un kāpēc tā vienā vai citā gadījumā ir mazāka vai lielāka. Un, protams, pacients to uzskata par netaisnīgu ikvienā gadījumā, kad nav noteikts maksimālais apmērs. Un līdz ar to loģiski, ka piektā daļa fonda lēmumu tiek pārsūdzēti Veselības ministrijā un tiesā,” klāstīja Vārava.

Revīzijas gaitā sadarbībā ar socioloģisko pētījumu centru „Latvijas fakti” Valsts kontrole veica socioloģisko aptauju, kurā noskaidroja iedzīvotāju informētību par fondu.

”Un konstatējām, ka Latvijas iedzīvotāju informētība par fondu ir ārkārtīgi zema. Tikai 9% respondentu bija dzirdējuši, ka Latvijā tāds fonds darbojas un kāda ir tā pamatfunkcija. Līdz ar to ir pilnīgi skaidrs, ka

0
0
Atbildēt

0

Urga 08.05.2019. 08.00

Kultūras ministrijas “paraugstunda” komunikācijā ar sabiedrību (apspriešana – prom no sabiedrības acīm – tikai kabinetos) – turklāt izteikt atšķirīgu viedokli līdzinās bifšteka veselīguma sludināšanai vegānu sapulcē kā totalitārā laika vēlēšanās 99.99% PAR (doma Z.Liepiņa tviterierakstā).
Pārdomāta un selektīva ekspertu izlase, ko realizē kultūras ministrija, kam visvairāk vajadzētu rādīt paraugu dialogam ar sabiedrību, jo tas skar mūs visus. D.Melbārdes partijas biedre spīkere I.Mūrniece 4.maija uzrunā taču kaut ko runāja par nevienlīdzību, ne tā? Kā tas izpaužas reāli – tā nabadzības likvidēšana – vai tā, kā to lasīju vēl kādā tviterierakstā: “koncertzāle uz AB dambja nav prioritāte – šo vietu mēģina “iepārdot” sabiedrībai, lai varētu “‘apgūt ūdenī” 23 miljonus EUR. uz ātro.” Tā ir tā nabadzības likvidēšana?
Mēs dzīvojam kā pa ķešu un pārtiekam no druskām tviterī, kā tai dziesmā par pārtikas precēm. Kas cits mums atliek, kad atdzīvina 31.decembra dziļā pēcpusdienā H.Demakovas parakstītu projektu tajos tālajos lielās krīzes gados, ko pēdējā gada dienas pēcpusdienā atzīmēja ar šampanieti izredzēto lokā…

+4
0
Atbildēt

1

    Sskaisle > Urga 08.05.2019. 09.22

    tieši tā, bet ar piebildi , ka tas ir visās ministrijās , ka te ir kārtējais paraugs tam, kāda ir mūsu valsts

    Tas, ko dara Finanšu ministija, ko dara VID – tā ir čekistu paraugstila cilvēku terorizēšana!!! Tā vietā , lai sabiedrībai par to atvainotos un skaidrotu , kā situāciju ar trūkumiem un nepilnībām novērsīs – tā vietā piedraud ar policiju

    nu tad par ko ir runa? ! – par kādu un kādas valsts aizsardzību var būt runa?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

gustaps 07.05.2019. 18.07

nekādu koncertzāļu, nekādu dziesmu svētku, nekādu lustēšanos, kamēr Latvijā ir problēmas un nelaimīgi cilvēki.

+1
-3
Atbildēt

0

QAnon 07.05.2019. 16.14

autorei
Jocīgā tante, cik uz paliatīvo aprūpi nopelnīs valsts pasūtījumu monopolisti, valdošās sodomiskās kleptorātijas saimnieki: “Skonto būve” un Re&Re?

+3
-1
Atbildēt

0

Sskaisle 07.05.2019. 15.52

nezinu gan – nav tik viennozīmīgi –
Tas, ka medicīnas nozare, vispār valsts ir jāsakārto – protams, jāsāk ar tiesiskumu un tas ir jādara. Nez ko Bordāns tāds pieklusis ?

Bet vai tāpēc, ka medicīnā valda bandītisms, jāatsakās no koncertzāles – negribu piekrist.

Lai koncertzāle top un lai to projektē Sīlis un lai tā top uz AB dambja – nav iebildumi .
Tikai lai to vairs neuztic mūsu būvnieku firmām – lai būvniecību uztic vācu vai zviedru vai dāņu būvniekiem – kuri nodrošinās kvalitāti , bet bez zagšanas.

Kas attiecas uz medicīnu – protams, ka jāsāk ar to,ka tā tiek sakārtota, ka patiesi cietumos saliek korumpantus. Tad arī nauda būs sanitāriem un māsiņām un zālēm.

Kā ar rigvir afēru? Kur atkal vainīgie?

Vai ar vēža slimniekiem … jāglābj jau slimie, protams, tomēr – kur ir valsts un pašvaldību lēmumi , kas novērstu gaisa, ūdens, pārtikas piesārņojumu, lai vēža saslimšanai būtu kaut jel kāda profilakse?

+1
-4
Atbildēt

1

    Inga Jēruma > Drosma 08.05.2019. 12.06

    Man šķiet, ka ārzemju būvniekiem tāpat prasīs otkatu, vai nu ne. Tāpēc jau viņi nenāks.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

lindab456 07.05.2019. 13.06

“Tie abi mani sasniedza aptuveni vienā laikā.”
Šo abu tēmu sasaistīšana nav nejauša. Domājot par to kā atkal un atkal tiek bīdīts piedāvājums AB dambī – viss problēmu samezglojums un vizualizācija neatstājas ar līdzībām par kādu medicīniskas dabas svešķermeni, samezglojumiem, kurus nespējam ne atšķetināt, ne ķirurģiski nogriezt.
Dzīvē esmu bijusi fakta priekšā, kas notiek ar cilvēku, kurš slimnīcā, acīmredzot jau taupības rezultātā, iegūst sepses infekciju. Visticamāk, ja nepaveicas viņš tiek iestumts tumšā kambarī sapūšanai, ja izdodas izdzīvot pirmo mēnesi – tālākais ir tuvinieku iespēju un spēju robežās.
Piekrītu autorei , ka disbalanss starp elites t.s. kultūras vajadzībām un sabiedrības medicīnas pieejamību ir pārkāpis morālās robežas.

+8
0
Atbildēt

3

    skaidrais > lindab456 07.05.2019. 13.37

    …..”disbalanss starp elites t.s. kultūras vajadzībām un sabiedrības medicīnas pieejamību ir pārkāpis morālās robežas”. Ļoti precīzi!

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Sskaisle > lindab456 07.05.2019. 15.51

    nezinu gan – nav tik viennozīmīgi –
    Tas, ka medicīnas nozare, vispār valsts ir jāsakārto – protams, jāsāk ar tiesiskumu un tas ir jādara. Nez ko Bordāns tāds pieklusis ?

    Bet vai tāpēc, ka medicīnā valda bandītisms, jāatsakās no koncertzāles – negribu piekrist.

    Lai koncertzāle top un lai to projektē Sīlis un lai tā top uz AB dambja – nav iebildumi .
    Tikai lai to vairs neuztic mūsu būvnieku firmām – lai būvniecību uztic vācu vai zviedru vai dāņu būvniekiem – kuri nodrošinās kvalitāti , bet bez zagšanas.

    Kas attiecas uz medicīnu – protams, ka jāsāk ar to,ka tā tiek sakārtota, ka patiesi cietumos saliek korumpantus. Tad arī nauda būs sanitāriem un māsiņām un zālēm.

    Kā ar rigvir afēru? Kur atkal vainīgie?

    Vai ar vēža slimniekiem … jāglābj jau slimie, protams, tomēr – kur ir valsts un pašvaldību lēmumi , kas novērstu gaisa, ūdens, pārtikas piesārņojumu, lai vēža saslimšanai būtu kaut jel kāda profilakse?

    +1
    -5
    Atbildēt

    1

    lindab456 > Drosma 08.05.2019. 12.06

    “Lai koncertzāle top un lai to projektē Sīlis un lai tā top uz AB dambja – nav iebildumi.”
    Pompozas būves, par katru cenu ir raksturīgas autoritāriem režīmiem. Mūsdienīgai sabiedriskai būvei būtu jābalstās uz citiem principiem. Ko šodienas izpratnē nozīmē t.s. “jauno pieminekļu” vai “jauno trīs brāļu” koncepcija, vai tā ir jāsaprot tā, ka pilsēttelpa ir jāpiepilda ar daudzām LNB tipa būvēm?
    Domāju, ka šodien lielākā vērtība ir dialogs ar sabiedrību, atvērtība un pieejamība, bet pilsētvidē visvairāk apdraudēta un sargājama ir brīva, nepiepildīta publiskā telpa – kā Daugava, salas, laukumi.
    Šodien sabiedriskās celtnes pievienotā vērtība varētu būt – spēja atteikties sabiedrisko ieguvumu vārdā.
    Vēl – man šķiet ļoti svarīgi saglabāt, nosargāt viengabalainu, neaizbūvētu, nefragmentētu Rīgas panorāmu, kas var kļūt par preci, bet pieder mums visiem, un, kas galu galā ir definēta kā nacionāla un pārnacionāla vērtība.
    Sabiedriskās būves pievienotā vērtība, mūsdienu izpratnē, varētu būt stāsts par ekonomiju, ekoloģiju, ietaupītiem līdzekļiem, kas vitāli palīdzējuši kādam, tā var būt arī dzīvības atgriešana kādā no pilsētas pamestajiem centriem.
    AB dambis – uz ūdens, Daugavā, kas ir stihija, uz mākslīga pamata, kas nozīmē lielu naudu un iejaukšanos dabā, tas nozīmē arī ignorēt to, ka daļu no publiskās būves veido pieejamība, infrastruktūra. Ja aizies AB dambja projekts – kāds noteikti iegūs, varēsim lepoties, ka spējam arī to, bet par kādu cenu un vai gala rezultātā ar to varēs lepoties?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Sskaisle > lindab456 07.05.2019. 15.54

    un vēl, protams, būtisks ir cilvēciskais faktors –
    gan medicīnas darbinieku attieksme , gan pašu slimnieku un viņu tuvinieku attieksme

    Ne jau visu atrisinās nauda un daudz naudas ….

    +1
    -2
    Atbildēt

    1

    lindab456 > Drosma 07.05.2019. 19.42

    Drosma, situāciju medicīnā var saprast tikai nonākot aci pret aci ar to. Par slimnīcām man pieredze bija minimāla, pēc operācijas – atkārtotas (pēc pirmās ārsta kļūdas vai paviršības dēļ par mata tiesu biju no mokpilna gala) intensīvajā nodaļā ar interesi reflektēju kā pie citiem slimniekiem bez pārtraukuma mainās tuvinieku “apsardze”, līdz uz savas ādas sapratu, ko nozīmē “sanitāru mafija” un kādas sekas ir tad, ja par tevi nav nepārtraukta tuvinieku rūpe, kā praksē izpaužas “izdzīvošanas jautājums”. Cilvēcīga, kvalitatīva ārstniecība, protams, ir naudas jautājums – lai medicīniskais personāls nedemoralizētos ar sīkām izspiešanām un šantāžām, lai būtu labi apmaksātas profesionālas māsiņas, kurām nav jāstrādā vairākas maiņas pēc kārtas un, kuras māk iedurt vēnā, lai ārstiem nebūtu jāskraida pa vairākām darba vietām un sava neapmierinātība un nogurums jāizliek uz slimniekiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

vvilums 07.05.2019. 12.36

Tikai, ja 100 miljonus, kas nepieciešami koncertzāles izbūvēšanai, piemetīs medicīnas budžetam ,neviens neko pat nejutīs.

+1
-3
Atbildēt

1

    Sskaisle > vvilums 07.05.2019. 12.39

    nū – atkal neprecīzi – būs daļa medicīnas oligarhu, kuri to ļoti patīkami sajutīs – šos 100 miljonus

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

J.šveiks 07.05.2019. 11.22

es ari neesmu saņēmis uzaicinājumu ierasties vēlēšanu iecirknī , domāju , ka mana balss nav nevienam nepieciēšama , viss jau salikts pa plauktiņiem , tādēļ vēlēt neiešu.

+1
-2
Atbildēt

0

Sskaisle 07.05.2019. 10.14

Par kultūru.
Katru dienu eju garām LNB – nu pavērojiet arī jūs – viņa taču ir nogrimusi pelēka un pat melna putekļos – par kādu Gaismas pili var būt runa?

Esmu par jaunu koncertzāli – par 101 % esmu par un par 103% esmu par to, lai to būvētu latviešu arhitekti – bet – es neticu , es neuzticos mūsu būvvniekiem – manā vērtējumā tā ir viena skarbi asiņaina mafija un nav jau tikai runa par tiem nabaga vergiem no Uzbekijas un Ukrainas ,kuri tur mēnešiem nostrādināti un atstāti bez naudas un iztikas – gluži kā Romas laikos …

Runa ir par tām naudas renēm – par tiem miljoniem, kurus no valsts pēc tam tiesā un iztiesā un tikpat mafiozajām ministrijām

Kā es iedomājos, cik miljonus atkal mafiozņiki sabāzīs kabatās – tā man dūša aptekās un neko vairs negribu

Vai ja par kultūru – tas, ka tiek slēgtas skolas ar mūzikas novirzienu , bet simti tūkstoši tiek maksāti popkultūrai jeb saviem čomakiem , piemēram, tādām ” zvaigznēm” kā vēbere, kurai sava kā kultūras cilvēka vieta vēl tomēr būtu jāpierāda, nu vismaz kaut jel kas patiesi nozīmīgs Latvijas kultūrā jāzidara ….

Nezinu – nezinu – man tas viss izskatās pēc principa – apzināta ūdeņu duļķošana – lai tad drošākie spētu jebkuru nelietību attaisnot –

Reģionālā reforma ir vajadzīga, piekrītu – bet tā kā šobrīd – kad nenotiek komunikācija, bet kā tādos padlaikos – prasta bandītiska ministra varas demonstrēšana

tas viss – ieskaitot mirstošo kultūru – tas viss attālina latvieti no šīs valsts un tuvina Latvijas kā llatviešu valsts bojāeju –

nu necīnies ne krievija, ne Eiropa par latvisku Latviju – nu nē

+1
-4
Atbildēt

0

Sskaisle 07.05.2019. 10.02

Es domāju, ka jautājums koncertzāle vai paliatīvā aprūpe ir otrškirīgs.

Pirmais jautājums – cik ilgi vēl pastāvēs Latvijas valsts latviešiem, ja politiķi – kuru rokās ir nodota vara – neko nemainīs.
Kā lietuvieši – piemēram, neiztīrīs tiesu sistēmu no korumpantiem , neizpurinās no varas gaiteņiem čekistus un čekas stukašus utt.

Cilvēku – pacientu skaits Latvijā ir būtiski samazinājies. Ārzemēs dzīvojosie – piemēram, mani radi – visi – ja brauc uz Latviju, tad tikai maksas medicīna. Es maksāju jau sen – vienkārši nav variantu -ja gribi ārstu maksā. Tad kur medicīnā tā nauda paliek ? Ka var būt tā ,ka dāziem algās ir 8 000 eur un vairak,bet rezultātu nav?
Problēmas medicīnā ir nevis naudas trūkums , bet aboslūti negodīgs,netaisnīgs tās sadalījums.
Jaunā ministre viņķele runā tikai, ka vajag naudu – bet ka viņa kaut jel ko darītu sistēmas sakārtošanā – par to klusums

Klau – nocēla Cimdaru no CVK posteņa , ielika jaunu dāmu – tā pat tik daudz nespēj , kā izsūtīt visiem !!! – vēstules, kur jāiet balsot uz EP vēlēšanām. Vajagot miljonus – nezinu gan – Cimdaram arī neticu un neticēju, bet nu kaut kā bez tiem miljoniem uz iepriekšējām EP velēšanām tos pilsoņus apziņoja – informēja. Tagad valsts pat pašu minimumum nespēj nodrošināt — klau – nu par ko vispār ir runa ?

Ja, protams, par valsts tapšanu par bandītu – vārda tiešā nozīmē bandītu, kurš terorizē simtus tūkstošus sociāli un tiesiski neaizsargātus pilsoņus

Es tiešām neredzu jēgu , kāpēc man šai valstij jāmaksā nodokļi, ja nu jau vairs pat elementāras funkcijas šī valsts nespēj veikt

+1
-4
Atbildēt

0

Siguldietis 07.05.2019. 09.54

Paldies. Pievienojos šim viedoklim par visiem 100%!

+13
0
Atbildēt

1

    gustaps > Siguldietis 07.05.2019. 18.02

    kuram?

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam