Saeimas Izglītības komisijas vadītājs: Jāsaglabā bilingvālās izglītības programmas

37

Komentāri (37)

TanteSidra 21.09.2017. 01.31

Saeimas Izglītības komisijas vadītājs: Jāsaglabā bilingvālās izglītības programmas… “Manu viedokli noteikti ietekmē tas, ka nāku no Latgales, kur sadzīvo dažādas mazākumtautības,” teica Adamovičs.

~~~~~~~

Jā, ietekmē.

Valstij nevajag uzturēt vairākas paralēlas izglītības sistēmas, arī Eiropa to neprasa. Esam vienīgā valsts EU kur mācības notiek pēc pilnas programas arī krievu valodā.

Ekonomģeogrāfam un dabas zinātnes maģistram šoreiz nav taisnība.

Segregācija izglītībā ar dažādām bi- valodām ir dārga un politiski neracionāla. Mācībām ir jābūt vienā, valsts valodā, it īpaši mazā un nabadzīgā valstī, kāda patreiz ir noplicināta Latvija.

Par valsts naudu speciālisti tiek gatavoti darbam Latvijā, nevis Krievijā.

+2
-1
Atbildēt

0

koals 20.09.2017. 22.15

Var arī lakoniski-vienā teikumā,ja gribam palikt latvieši savā Tēvzemē skolām jāpāriet uz izglītību valsts valodā!Viss vienkārši:).

+4
-1
Atbildēt

0

mooi 20.09.2017. 18.23

Nevajag melot!!! Beļģijā un Nīderlandē no pirmās skolas dienas mazais imigrants iet skolā tikai un vienīgi valsts – nīderlandiešu valodas – skolā. Un nav nekādu protestu. Un visi saprot, ka valsts valoda ir viena. Un mazais skolēns, kurš iepriekš vispār neprata šo valodu, jau drīz vien tajā runā perfekti un māca to saviem vecākiem. Eiropa ir pilna ar šādiem piemēriem, bet Latvijas Saeima melo un izliekas , ka neko nevar darīt! Negrib darīt! Un pati saeima līdz ar to nostājas pret valsts valodu un tātad pret Satversmi!

+11
0
Atbildēt

1

    basta > mooi 20.09.2017. 22.33

    to mooi

    Beļģija, līdzīgi Šveicei, nav vienkopienu valsts, tur ir arī franči, Nīderlande gan ir. Latvija, tāpat, ka nomācošais vairākums ES, ir nacionāla valsts, piedevām, lieki atgādināt zemākiem primātiem, homo russicus, uz CILVĒKU planētas.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Absints 20.09.2017. 11.42

Savukārt, par mazajām lauku skolām man ir cits viedoklis. Šādās skolās tipiski netiek nodrošināta izglītības kvalitāte, un cietējis gala rezultātā ir bērni, Par to parasti vsi aizmirst, runā par darba vietām, pēdejo “kultūras centru” pagastā, emigrācijas pastiprināšanos. Viss tas ir taisnība, bet uz bērnu rēķina.

Cita lieta ir izglītības sasniedzamība, un tur es izglītības komisijas vadītājam piekrītu – tā ir jānodrošina. Bet tas nav tas pats, tie ir autobusi, apmācību punkti, iespējams skolotāju pievešana uz uz tiem (nevis mazo skolnieku vešana)

+3
-6
Atbildēt

0

andrejs 20.09.2017. 11.37

Starp citu – vakar Dzintars LTV1 runāja, ka darba sludinājumos vairs neprasa nepamatotas svešvalodu (lasi – krievu valodas) zināšanas. Izskatās, ka neviens no NA nav papētījis darba sludinājumus portālos.

+7
-2
Atbildēt

0

Absints 20.09.2017. 11.33

Bilingvālā izglītība ir jāsaglabā tiktāl, cik tālu notiek latviešu valodas apgūšana.

Ja bērns mājā nav latviešu valodu dzirdējis, būtu muļķīgi no pirmās klases visu mācīt latviski. Nu nedrīkstam šai kategorijai tādējādi “aizslēgt” ceļu uz izglītību. Tajā pāšā laikā būtu loti intensīvi jāmāca latviešu valoda. Domāju, ka pamatskolas gala eksāmeniem jau būtu jābūt latviski, arī vidusskolai jau būtu jābūt tikai latviski. Pie kam jo bērns jaunāks, jo valoda tiek apgūta vieglāk. Piemēram, esmu lasīji tēzi, ka iemācoties citu valodu līdz 13 gadiem, bērns tajā valodā runā bez akcenta…

Segregāciju izglītībā jau sen ir laiks beigt. Latvijas valsts nedrīkst atstumt daļu no iedzīvotājiem, vidusskolas līmenī vairs atšķirību nedrīkst būt.

Esmu jau rakstījis vairākkārt, ka šis man šķiet par vienu no svarīgākajiem IZM uzdevumiem, taču tā sistemātiski taisa “reformas”, un nu jau Eiropā no kategorijas “viena no sliktākajām izglītības sistēmām” drīz būsim kategorijā “sliktākā”..

+3
-9
Atbildēt

10

    rinķī apkārt > 20.09.2017. 11.41

    Ķīps Vai tiem latviešu bērniem, kuri nemākot krievu valodu, nokļuva Sibīrijas izsūtījumā – vai viņiem, iesākot mācības vietējās skolās, bija kāds pārejas periods?

    Ne tik ekstrēms piemērs, no manas dzīves pieredzes. Pēc 9. klases iestājos jūrskolā, Latvijā, kur, ja vēlējies mācīties, bija tas jādara krieviski. Neviens ar mani tur neauklējās, kulies kā gribi.

    Kāpēc tagad pret krieviem šādas atlaides? Neesmu dzirdējis, ka Vācijā būtu krievu, turku utt, skolas. Arī ES dalībvalsts :)

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    andrejs > 20.09.2017. 11.45

    Pēc 9. klases iestājos jūrskolā, Latvijā, kur, ja vēlējies mācīties, bija tas jādara krieviski

    ——————

    Vai tad tur iestājeksāmeni bija latviski? :) :) :)

    p.s. Mans klases biedrs beidzot ASTOTO klasi krievu valodu zaurēja kā traks, lai tikai varētu īstenot savu sapni – iestāties tajā pusmilitārajā skolā un braukt pāri dīķim. Viņš nebija vienīgais…

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    basta > 20.09.2017. 11.45

    to Ķīps

    Ja bērns mājā nav latviešu valodu dzirdējis, būtu muļķīgi no pirmās klases visu mācīt latviski.

    Priekš tam, latviešu nīdēj, ir bērnudārzi, kur apgūt latviešu valodu. Krievu valodai, ka absolūtā ļaunuma atribūtam un tumsonības un atpalicības veicinātājam, ir jābūt izskaustai no ārpusķēķa un ārpus krievu sātanistu tempļu telpas.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    andrejs > 20.09.2017. 11.51

    Ja bērns mājā nav latviešu valodu dzirdējis

    ——————–

    un, visticamāk, divu nepilsoņu ģimenē dzimušais jaunizperētais jaunais Latvijas pilsonis arī turpmāk nedzirdēs..

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > 20.09.2017. 11.56

    andrejs. Kad es stājos, kuģa mehāniķiem mācības pirmajā kursā notika latviski, pēc tam krieviski. Pārējās specialitātēs jau no pirmā kursa krieviski. Kā tur bija ar iestājeksāmeniem, vairs neatceros, droši vien, ka liku krieviski, jo man krievu valoda bija mācību valoda jau no pirmā kursa.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Absints > 20.09.2017. 12.48

    Vai mums ir jābalstās uz okupācijas gadu pieredzi? Vai mums ir jādara tā kā bija jūrskolā, Sibīrijā? Jeb tomēr esam civilizēta, demokrātiska valsts?

    Un tas, ko piedāvāju, ir kaut kas daudz vairāk par patreizējo IZM politiku – “nedarīt neko” . Izskatās, ka akls naids jums ir tā aizmiglojis acis, ka gribat riebt visiem par visu. Faktiski jūs panākat pretējo – tādējādi izmaiņas nenotiek, un izglītība svešvalodā turpinās..

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > 20.09.2017. 13.04

    Ķīps Emdenē (Vācija) es ik dienas dzirdu vietējos krievus runājam krieviski, bet viņu bērni mācās vācu skolās vāciski. Tad gribi teikt, ka Vācija nav demokrātiska valsts? Ka pagātnes naids vāciešiem ir tā aizmiglojis acis, ka viņi šiem krievu bērniem nedod iespēju mācīties dzimtajā valodā? :)

    Vari man ticēt, ka nav vāciešos naida pret krieviem. Vāciešiem vienkārši prātā nav ienācis, ka viņu pienākums būtu atvērt nacionālās skolas krieviem, turkiem, poļiem, arī latviešiem utt :)

    Acīm redzot Tevis paustajam ir kāds zemteksts, tad klāj to vaļā – kāpēc nevienā citā ES valstī, kurp ir emigrējuši krievi, nav krievu skolas, bet Latvijā tām ir jābūt? :)

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    Absints > 20.09.2017. 13.10

    Forši, tikai vai tas Latvijā ir iespējams? Kā jau rakstīju, rezultātā nekas nenotiek.

    Vācija tieši ir skolas, kur pirmo gadu māca vācu valodu, lai tālāk var mācīties vāciski. Minsteres skola gan laikam tagad ir aiztaisīta.

    Anglijā tieši tas pats.

    Faktiski jau tieši to pašu piedāvāju.

    Ūdens akmeni drupina pa mikronam, bet nodrupina. Jūs aicinat uz maksimumu un – nekas neseko. Stratēģiski?

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > 20.09.2017. 13.18

    Ķīps Par īpašām skolām neko neesmu dzirdējis. Acīm redzot tā nav “masu parādība” :) Ir pašvaldību apmaksāti kursi, kuros mācās pieaugušie iebraucēji. Tagad gan šie kursi pieejami tikai bēgļiem.

    Vēl viens piemērs – bērnu dārzs. Zinu tāpēc, ka vedu turp savus mazdēlus. Bērnu dārza bērni – visas iespējamās rases un tautības :) Vecāki ar bērniem, protams, sarunājas mātes valodā, bet līdz bērnu dārza slieksnim. Tālāk viss notiek vāciski, pat tad, ja tāds melnādains sīkais ir nupat kā nokļuvis Emdenē. Bez pārejas perioda. Un šī sistēma strādā lieliski :) Kāpēc Latvijā nestrādā?

    Varu Tev atbildēt – tādēļ, ka krievi latviešus neuztver sev kā līdzvērtīgu tautu. Par maz esam. Vāciešus krievi respektē, jo 80. milj, tomēr. Tur tas suns aprakts, citu problēmu šeit nav.

    +13
    0
    Atbildēt

    0

    basta > 20.09.2017. 13.36

    to rinķī apkārt

    “būtu atvērt nacionālās skolas krieviem, turkiem, poļiem, arī latviešiem utt :)”

    Ne mazākās līdzības. Krievi, turki, poļi un latvieši Vācijā ir legāli imigranti, krievi Latvijā ir interventi, kuriem par noziegumiem pret cilvēci WWII bija jābūt notiesātiem tribunālā, bez iespējām tiražēt sev līdzīgus tumsonīgus un zvēriska naida pārņemtus organismus.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

andrejs 20.09.2017. 11.05

Deputāts skaidroja, ka viņa pārstāvētajā “Vienotībā” šajā ziņā ir dažāda nostāja. “Manu viedokli noteikti ietekmē tas, ka nāku no Latgales, kur sadzīvo dažādas mazākumtautības,” teica Adamovičs.

————————-

dažādās mazākumtautības Latgalē sadzīvo latgaliešu valodā :) Skatīt LTV1 raidījumu “Sajūti Latgali” (pirmdien 18/09/2017. plkst. 22.45).

p.s. Cik pagastos (novados) Latgalē joprojām nav nevienas latviešu skolas?

+5
-2
Atbildēt

0

basta 20.09.2017. 10.46

Kremļa mauku, zagļu un pidarasu parķijas uzdevums, izēst latviešu valodu. Pa burtam, pa zilbei vien.

+3
-6
Atbildēt

1

    Anonīms > basta 20.09.2017. 12.03

    Mīļais basta,pareizi raksti. Bet vai tad tu neesi īstais -naciķis un kremļa draudziņš,kas šo situāciju varētu glābt? Ā,nu ja …tad jau tu nebūsi vairs ne naciķis ne kremļa cilvēks

    Nu traki

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

rinķī apkārt 20.09.2017. 10.46

Deputāts skaidroja, ka viņa pārstāvētajā “Vienotībā” šajā ziņā ir dažāda nostāja. ” +++ lūk šis ir arī Vienotības vislielākais klupšanas akmens – tikko runa ir par kādu principiālu un neērtu jautājumu, tā Vienotības biedriem ir “dažādas nostājas”. Šo nišu, kur vienas partijas biedriem ir pieļaujamas “dažādas – pretējas nostājas” , jau ir aizpildījusi ZZS :)

Pēdējais laiks noapaļot programmu, lai visas lietas būtu skaidras, ja ir vēlēšanās tikt nākošajā Saeimā

+13
-2
Atbildēt

0

fretka 20.09.2017. 10.31

Vai šis Vienotības kundziņš zina, ka jau tagad latviskajās provinces pilsētās kā otrā svešvaloda faktiski tiek UZSPIESTA krievu valoda? Protams, ka neviens tur krievu valodu kārtīgi neiemācās, jo nedaudzie vietējie krievi lieliski runā latviešu valodā. Bet Vienotības pārzinātajai Izglītības ministrijai tas nav svarīgi, jo tai galvenais – iztapt Rīgas krieviem.

Latvijā krievu valodas nekvalitatīvā piespiedu mācīšana traucē latviešu bērniem iemācīties citu ES valstu valodas.

+12
-4
Atbildēt

1

    Misija > fretka 21.09.2017. 12.53

    fretka

    Vai šis Vienotības kundziņš zina, ka jau tagad latviskajās provinces pilsētās kā otrā svešvaloda faktiski tiek UZSPIESTA krievu valoda?

    Tieši tā ir arī Cēsīs! Jau trešajā paaudzē mūsu ģimenes bērni mācas Cēsu Pilsētas vidusskolā. Padomju laikā šajā skolā varēja izvēlēties mācīties arī vācu valodu, bet mūsdienu brīvajā Latvijā šīs valodas apmācība ir pazudusi no piedāvājuma. Mēs esam Eiropas valsts, bet mūsu bērniem ir liegta iespēja apgūt vienu no vadošajām eiropiešu valodām. Vai tas nav solis atpakaļ?

    Piekrītu Jums arī lietotā vārda veidam :UZSPIESTA!

    Vecākiem bija jāparaksta skolas sagatavots iesniegums ar tekstu: “Neiebilstu, ka mans bērns…personas kods….klases skolēns 2017./2018.m.g. fakultatīvi apgūst krievu valodu. Šāds iesniegums bija jāparaksta brīvprātīgi, bet obligāti, jo citādi bērns šīs mācību stundas laikā atradīsies aiz klases durvīm. Gribējām, lai bērnam nav problēmu un bijām spiesti parakstīt. Līdzīgi kā Latvijas okupācijas laikā mēs ‘brīvprātīgi’ tikām iekļauti PSRS.

    0
    0
    Atbildēt

    0

lno 20.09.2017. 10.00

Nu šis eksemplārs noteikti nobalsos par izmaiņām pilsonības likumā. Kuram tad vēl nav skaidrs, ka solītā pāreja uz vispārējo izglītību valsts valodā ir domāta vientiešiem?:)

+10
-6
Atbildēt

1

    andrejs > lno 20.09.2017. 11.08

    skat, kā vakar LTV Rēdera 1:1 laipoja Čigāne… Gluži kā mūsu zane

    +10
    -4
    Atbildēt

    0

Anonīms 20.09.2017. 09.29

es domāju,ka pāriešana uz vienas – t.i. krievu – valodas apmācību notiks dabiskā ceļā

Tikko lasījām, ka Bolderājā tiek slēgta vienīgā latviešu vidusskola , nu tad laika jautājums – šī saeima un valdība dara maksimālo , lai tieši latviešus nīdētu laukā visos iespējamos veidos

tā kā – nu jau pat ir vienalga – sliedes iebrauktas dziļas – lai tik ripo

+3
-2
Atbildēt

0

jurisml_inbox_lv 20.09.2017. 08.52

vienkārši pārtraukt finansēt krievu skolas , kāda pretreakcija , ja negrib lai neiet skolā, var braukt uz krieviju un tur iet skolā

+11
-3
Atbildēt

3

    andrejs > 20.09.2017. 11.10

    Vai Jūs nemaz nebaida ozoliņu apsūdzības ekstrēmismā?

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    fretka > 20.09.2017. 11.18

    Nez’ vai “ozoliņiem” ir teikšana Krievijas vēstniecībā.

    Drīzāk vice versa :)

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    andrejs > 20.09.2017. 11.29

    Krievijas vēstniecības darbinieki neraksta latviski. Bez starpnieka neiztikt. Labi, ka ir tādi ozoliņi

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam