Kādas vispārējās izglītības sistēmas reformas Latvijā ir nepieciešamas?

22

Komentāri (22)

puika 14.09.2017. 18.34

Tabula kaut ko atgādina. Un atgādina viņa premjera Repšes atklāsmi, ka budžetu samazināt neizdodas, jo izrādās! visiem atlaistajiem ierēdņiem ir jāizmaksā kompensācijas un pabalsti. :)

0
0
Atbildēt

0

puika 14.09.2017. 02.22

PISA

Low-Performing Students

Why They Fall Behind and How To Help Them Succeed

http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/education/low-performing-students_9789264250246-en#.Wbm9Oq1i0qI

0
0
Atbildēt

0

Anonīms 13.09.2017. 18.00

Valdis Klišāns -kāpēc jāmācās vēsture

1 h ·

LA Once a president, then a governor, now an illegal border crosser — what happened to Mikheil Saakashvili?

Mikheil Saakashvili is the former president of Georgia and a former governor in Ukraine. Today, however, he is a stateless person who had to force his way across…

LATIMES.COMTimes

·

Šis gadījums kārtējo reizi parāda, cik dziļas un senas ir vēsturiskās tradīcijas, mentalitāte un uzvedības arhetipi. Mūsdienu Ukrainas lielākā daļa ir Zečpospolitas austrumu province, bet iepriekšminētā valstī, kā zināms, izseni valdījusi anarhija, savā starpā nemitīgi ķīvējušies magnāti, veidojuši konfederācijas, gāzuši un mainījuši savus karaļus. Tas pats toreiz notika arī Ukrainas zemēs, kuras aristokrāti iesaistījās šajā “poļu zelta brīvības” baudīšanā, turklāt to papildināja ar savu hetmaņu ambīcijām un kazaku sečas neatkarības centieniem. Turpretim Maskavijai kopš 14. gs. bija raksturīga bezierunu, pat sadomazohistiska, pakļaušanās ordas hana ieceltā lielkņaza, vēlāk pašu cara un imperatora varai. Gandrīz to pašu redzam šodien: Ukrainā magnātu vietā ir oligarhi, hetmaņu vietā – partiju vadoņi, neviena vara tautai nav pa prātam vai ātri apnīk, bet Krievijā tāpat kā pirms gadsimtiem vienpersoniski valda lielkņazs Vladimirs. Šis ir uzskatāms piemērs tiem, kuri uzskata, ka skolā jāmāca tikai 20. gs. vēsture.

0
0
Atbildēt

0

Absints 12.09.2017. 13.39

Atkal autors ir Latvijas Bankas ekonomists, nevis Izglītības Ministrija darbinieks.

Es ceru, ka fakts, ka IZM 25 gadu laikā izglītības sistēmu ir novedusi vislielākajā purvā, tomēr atvērs acis, un IZM nevis turpinās producēt regresīvas reformas, bet beidzot bšu spiesta reformēties pati.

Situāciju var raksturot vienkārši – Latvijā ir visdārgākā (% no IKP) izglītība,ka kas dod vissliktākos rezultātus, kas katru gadu pasliktinās (PISA testi). Tas tiek panākts, nodarbinot visvairāk skolotāju (skolotāju un skolnieku proporcija), maksājot mazākās algas, un uzturot mazo skolu kultu…

Vai IZMam nebūtu jārisina kaut no šī, nevis jāplāno skolās rotaļu istabu ieviešana?

Kas zīmīgi IZM prasa naudu vēl, un tā vietā, lai reorganizētu sistēmu, paceltu kvalitāti, ieviestu vienotu apmācību valodu, atkal plāno regresīvas reformas.

Šadurski, tas, ka tanki nāk uz darbu un rosās, tas, ka viņām ir kādas idejas nenozīmē, ka viņas strādā labi. Labs darbs būtu tad, ja Latvijas izglītības sistēma būtu priekšgalā, nevis pakaļgalā..

+2
0
Atbildēt

1

    puika > 14.09.2017. 02.29

    “Latvijā ir visdārgākā (% no IKP) izglītība,…”

    Nav tiesa.

    Šis no iepriekšējā IR publicētā raksta gan tā ir:

    “Pašlaik ES valstu vidū izglītībai tērējam vislielāko valsts budžeta daļu, tāpēc diez vai turpmāks finansējuma pieaugums izglītībai ir iespējams (nauda nepieciešama arī citām prioritātēm, piemēram, veselības aprūpei).” ©

    +1
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam