Lietuvai nav izdevies ar Latviju vienoties par sašķidrinātās gāzes tirgu

30

Komentāri (30)

basta 01.09.2017. 09.28

to klusais

Apkalpot čekistus pirtiņās ir viena lieta, nestumsi taču man, ka viņi tevi ielaiž arī savos mājokļos.

Sausai trubai uz Ventspili un Mažeiķiem, kā arī Nord Stream ir tikai politiski motīvi, Krievijas maniakālā vēlme visus turēt paklausībā, ietiepīgi ignorējot mūsdienu situāciju.

0
0
Atbildēt

1

    klusais > basta 01.09.2017. 16.51

    basta – nu ne vella tu nezini :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

basta 30.08.2017. 21.33

to klusais

Nu jau laid, kā kremļa propagandons! Neredzu paniku, tikai saprotu, ka ja termināla radītās iespējas izmantotu vairāk klientu, tas mazinātu izmaksas, tomēr nešaubos, ka ja neizdosies vienoties ar Latvijas kremļjaģām, viņi vienalga nenožēlos to, ka ir uzcēluši termināli, kaut vai tikai Gazprom samazinātās cenas dēļ.

+1
-5
Atbildēt

12

    klusais > basta 30.08.2017. 22.33

    basta – gāzes iepirkuma cena jau pati par sevi ir par 30% dārgāka plus kuģa līzings . Tas ko lietuvieši šodien grib izdarīt ir pārmest daļu infrastruktūras izmaksas uz Latviju un Igauniju , jo paši īsti nevelk finansiāli . Sašķidrinātā gāze uz šodienu ekonomiski ir izdevīga Eiropas rietumu daļā , konkrēti Spānija , Portugāle . Pārējais ir vienkārši politiski risinājumi ar ekonomiskiem zaudējumiem.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    basta > basta 30.08.2017. 22.54

    Politiski risinājumi ir tikai krieviem, kuri, lai ekonomiski vājinātu Ukrainu uzbūvēja Nord Stream. Homo sapiens interesē tikai ekonomiski labumi un drošība.

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    klusais > basta 30.08.2017. 23.17

    basta – tad pastāsti kapēc leiši nepublisko reālos ciparus cik izmaksā visa šī epopeja ar sašķidrināto gāzes termināli. Tas ko dzird ir tikai teksti cik ir forši , bet reālie cipari netiek publiskoti . Ja jau viss ir tik labi cik stāsta tad nav problēmu uzlikt ciparus uz papīra un parādīt visiem. Manuprāt leiši ir aizskrējuši ratiem pa priekšu un tagad cenšas sasmelt izlieto ūdeni. Cik noprotu no konteksta , tad leiši grib panākt , lai Latvija arī apņemas iepirkt noteiktu daudzumu gāzes , kas ir dārgāka par patreiz pirkto , lai mazinātu spiedienu uz Lietuvas patērētāju .

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > basta 30.08.2017. 23.21

    Pārējais ir vienkārši politiski risinājumi ar ekonomiskiem zaudējumiem. +++ Situācijā, kad Baltijas valstu drošību var nodrošināt, vairs tikai izvietojot Baltijā amerikāņus uc, kādi te vēl “ekonomiski zaudējumi” :)

    Viss rēķins būtu jāizdala uz trīs, nedomājot par pelņu, jeb sabiedroto spēki jālaiž mājās :)

    Bet nu – valsts vīriem labāk zināms …:)

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    klusais > basta 31.08.2017. 08.02

    RA – visu šo gāzes lietu ir jāapskata no dažādiem skatu punktiem un tad arī var katrs sev izdarīt secinājumus.

    Pirmais – ekonomiskais . Te diezgan viennozīmīgi cipari rāda , ka gāzes iepirkuma cena pieaug par aptuveni 30 % kā rāda iepirkuma cipari ,ko Lietuvas valdība cenšas skaļi nepubliskot.

    Otrkārt – piegāzu diversifikācija , kas loģiski no enerģētiskās drošības viedokļa ir pozitīvs un vajadzīgs solis.

    Treškārt – izvēlētais tehniskais risinājums , kas manuprāt ne tuvu nav optimāls pie kam komplektā ar obligāto gāzes iepirkumu.

    Es šeit redzu vairākas lietas , ko vajadzēja risināt savādāk . Ja reiz ilgtermiņā ir paredzēts šis piegāžu diversifikācijas process , tad vajadzēja rast risinājumus gāzes uzglabāšanai nevis kuģī , kas sadārdzina procesu bet kaut vai būvēt sauszemes krātuves , ja nevar vienoties ar kaimiņiem. Otrais ir stāsts par pienākumiem iepirkt obligātu daudzumu gāzes no norvēģu piegādātājiem ,kas reāli sasien rokas , jo vairs neiet runa par izdevīgāko piedāvājumu. Treškārt praktiskais novietojums . Grozies kā gribi , bet Latvijā gan ģeogrāfiski gan arī infrastruktūras iespēju dēļ terminālis ir izdevīgāks no visiem aspektiem. Lietuvieši vienkārši aizskrēja ratiem pa priekšu kā jau rakstīju .

    P.S. Lietuvā gāzes lielākais patērētājs ir ražojošs uzņēmums un tur jau runa iet par konkurences lietām eksporta tirgos , kas tiek iedragāta būtiski ceļot energoresursu cenas.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > basta 31.08.2017. 08.44

    Un vēl pie enerģētiskās neatkarības . Daudzi lejot CircleK jeb agrāk Statoil degvielu iedomājās , ka lej norvēģu degvielu . Nekā tamlīdzīga. Visā Baltijā degviela ir ražota no Krievijas naftas. Pie kam loģiski lielākais piegādātājs ir Orlen no Mažeiķiem ,kas caur Butinģes termināli importē Krievijas naftu un tirgo degvielu praktiski visiem izņemot NESTE . NESTE dzen iekšā savu produktu – benzīnu no Nantali rūpnīcas un dīzeli no Porvo , bet arī tas tiek ražots pārstrādājot Krievijas naftu :)

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    lno > basta 31.08.2017. 11.57

    klusais. Protams, ka leiši daļu izmaksu grib pārlikt uz kaimiņiem, bet leiši un igauņi būtu traki, ja par kopīgo glabātuvi būtu izvēlējušies Inčukalnu – RU protektorāta valstī, kurā pastāv reāls drauds – kremļa partijām saeimas vēlēšanās legāli pārņemt varu.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    basta > basta 31.08.2017. 12.24

    to klusais

    Pastāsti vēl par ekonomiskiem labumiem, ko dotu 12 sliežu dzelzceļš uz Maskavu, kuru mums centās iestumt augsta ranga FSBešņika znots, Magone, lai Latvija atteiktos no Rail Baltica.

    Tas, ka Krievija sabojāja naftas vadu uz Mažeiķiem, lai tikai ieriebtu Lietuvai un tai nāktos naftu importēt caur Butiņģi, rada Lietuvai papildus izdevumus, bet tie arī ir zaudējumi pašai Krievijai un paskatīsimies, cik ilgi fašistisko izdzimteņu bidlostāna spēc to visu pavilkt.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    klusais > basta 31.08.2017. 20.33

    lno – un loģiski , ka kaimiņi negrib maksāt par viņu pārsteidzīgiem lēmumiem .

    Vai igauņiem pie varas tagad arī nav promaskaviska valdība ? :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > basta 31.08.2017. 20.35

    basta – 12 sliežu dzelzceļš ? Interesanti , nebiju dzirdējis . Vispār jau Magone īsti nav augsta ranga FSBešņika znots … tas zināšanai :) un Rail Baltic arī tur nav nekāda sakara , tāpat kā neviens nebojāja naftas vadu uz Mažeiķiem :)

    P.S. Toties lietuvieši demontēja sliežu ceļu no Mažeiķiem uz Latviju …

    0
    0
    Atbildēt

    0

    basta > basta 31.08.2017. 23.05

    to klusais

    Nu labi, nevar visus FSBešņikus mērīt ar Sečina mērauklu, tomēr Latvijas līmenim Magones sievastēvs ir pietiekam ietekmīgs. 12 sliežu, tas tā, arī esošās ir tikai daļēji noslogotas, turklāt būtiski pazeminoties Krievijas dzīves līmenim, vajadzība pēc dzelzceļa uz Maskavu sarūk, tā būs svarīga pēc Latvijas – Ķīnas robežlīguma noslēgšanas.

    p.s. labi, varbūt arī nebojāja, bet apņēmās to remontēt bezgalīgi.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > basta 01.09.2017. 08.19

    basta – tu maz zini , kas ir Magoņa sievas tēvs ? Izskatās , ka laikam tomēr nezini tās peripētijas :)

    P.S. Sausā naftas vada peripētiju atrisinājums ir meklējams Latvijā :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

basta 30.08.2017. 19.46

to klusais

“bet tam nepiekrita Igaunija, kas vēlas būvēt savu termināli Paldiskos”

Tātad pragmātiskā Igaunija nevis atsakās no termināļa, bet negrib palikt par Gazprom ķīlnieci, kā tai būtu jārīkojas klusāprāt.

Latvija pēcpadumjā laikā vienmēr ir bijijusi kā ķīlis Baltijā. LC prokremlisko zagļu un čekas pidarasu dēļ netika izveidota Baltijas valūtas un muitas ūnija. Kad robežsargi un muitnieki uz Krievijas un Baltkrievijas robežām mitinājās vagoniņos, uz Latvijas un Igaunijas robežām tika uzbliezti modernākie robežpārejas punkti, jo mūsu varturi pat neiedomājās, ka Latvija varētu nākotnē būt suverēna no Ordas. Mūsu preži: WWII staļinisma un GULAG apoloģēti, 9. maijā, atšķirībā no mūsu kaimiņu vadītājiem, Maskavā lēca kazačoku un veda seperātas sarunas. Ko tad gaidīt no LC tikumiskiem un idejiskiem mantiniekiem, Vienotības, turklāt, kad Savickis jebkurā brīdī var izņemt no čekas lombarda seifa to padlu olas, iemest blenderī un pagatavot proteīna kokteili.

Igaunijai neko nevar pārmest, jo tai nav tiešās robežas ar Lietuvu un tā nekad nevar būt droša par to, kas mūsējām pidrillām ienāks prātā.

0
-5
Atbildēt

3

    klusais > basta 30.08.2017. 19.53

    basta – ko ta nav uzbūvējuši ? Starp citu Latvijai ar ir projekts Skultē . Tas informācijai .

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    basta > basta 30.08.2017. 20.16

    to klusais

    Igaunija drīzāk uzbūvēs termināli, nekā vienosies ar Latviju par kopīgu Baltijas valstu gāzes tirgu. Par termināli Skultē Savickis personīgi atspārdītu Dombrovski, Kamparu un pārējos kropļus – gazpromizatorus līdz nāvei.

    Tu, cik atceros, ņirdzīgi izteicies par Klaipēdas gāzes termināli, pateicoties kuram Krievija būtiski samazināja gāzes cenu Lietuvai.

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    klusais > basta 30.08.2017. 21.03

    basta – un ko ta tagad leiši paniko , ja terminālis tik labs un izdevīgs ?

    +4
    0
    Atbildēt

    0

klusais 30.08.2017. 18.43

Ko arī vajadzēja pierādīt … Pragmatiskie igauņi ar kaut kā negrib atbalstīt šo projektu .

+4
-1
Atbildēt

0

J.Biotops 30.08.2017. 16.59

Nav 3 reizes jāmin, kurā stoļīcā par šo ziņu lieli prieki.

Nezinu un nevaru zināt ne patieso cēloni, ne to, kuri šoreiz pie vainas, bet iepriekšējo kašķu vēsture un rezultāti gan zināmi. Nīkulīga mongoļu vasaļvalstele Moskovija nevarēja izaugt par tik atbaidošu veidojumu kā Rossija bez tās rietumu kaimiņu nespējas ne par ko vienoties.

+5
-2
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam