Šadurskis: Skolu reorganizācijā svarīgākā būs kvalitāte
27Saistītie raksti
Viedoklis /
21. novembris
Kāpēc vilcinās ar lēmumu par jaunā izglītības finansējuma modeļa ieviešanu?
Ārpolitika /
20. novembris
Ticot uzvarai.* Vislabākajā skolā
Viedoklis /
20. novembris
Vairāk dienasgaismas mācību iestādēs!
Viedoklis /
18. novembris
Skolotāji – vecāku draugs, nevis ienaidnieks
Viedoklis /
15. novembris
Vai nākotnēšana spēs pavirzīt publiskā un privātā sektora sadarbību?
Komentāri (27)
delxx 22.08.2017. 15.04
1) jālikvidē 12.klase, ietaupīsim 10% IZM budžeta.
2) pamatskolā ir jāfokusējas uz bērna talanta attīstīšanu, nevis visas iespējamās informācijas iegūšanu, lai jau ģimnāzijā varētu apzināti specializēties.
0
Absints 22.08.2017. 14.54
Par to, ka pirmajā vietā vajag likt kvalitāti, ne kvantitāti esmu nenogurstoši malis nepārtraukti. Tur piekrītu un atbalstu. Un runāsim tieši – tā rezultātā būtu jāatlaiž 1/3 skolotāju. Loģika te vienkārša- ja Čehijā būtu tāda pati skolnieku skolotāju proporcija, tad čehu skolotājs saņemtu mazāk kā latviešu. Mūsus izglītības sistēma ir kā sociālais atbalsta fonds, izdzīvošanas minimumu maksā katriem 3 skolotājiem, tā vietā, lai normālu algu maksātu diviem. Un paturēt vajag labākos, tā palielinot apmācības kvalitāti, IZM gan nenāk noformulēt, kas ir labs skolotājs…
Tajā pašā laikā nesaprotu citas kārtējās IZM reformas – sešgadnieku apmācību un “konceptu izglītību”
Par sešgadniekiem – ideja jau kārtējo reizi laba- jo agrāk bērnus sāk mācit, jo labāk, tomēr nesaprotu domu par bērnu dārza infrastruktūras pārnešanu uz skolām – bērni tādā vecumā vislabāk visu uztver ar rotaļām, tiem jāguļ pusdienas laiks utt. Es nesaprotu IZM tantukus, jo racionālāk tak būtu investēt pirmskolas iestādēs, un tad ieguvēji būtu visi, nevis skolām tagad pirkt gultas, un iekārtot rotaļu istabas.. Bija taču šāds eksperiments jau – un .. neveiksmīgs. Kāpēc IZM tantuki atkal kāpj uz tā paša grābekļa? Misijas apziņa?
Otrs – uz konceptiem bāzēta apmācība. Man liktos, ka pa priekšu būt normālā stāvoklī jādabū esošā sistēma, lai to reformētu. Bet IZM atkal visu reformēs- klibu pārtaisot par aklu. “No visa pa druskai, no visa par virsu”- tā var raksturot jauno konceptu. Man pazīstami skolotāji berzē rokas – viņiem privātskolnieku skaits pieaugs, jo vecāki tak gribēs, lai bērni ir konkurētspējīgi, zin matemātiku, fiziku, ķīmiju, literatūru… Otrs – ir tāda iestāde -IKVD. Tā skurpulozi pārbauda vai skolotājs nav atkāpies no programmas. Solis pa labi, solis pa kreisi un… Atcerieties Vienotības izraisīto lielo skandālu Franču Licejā, par to, ka bērniem jaraksturo pašvaldību labie darbi. Par cik pašvaldība bija Rīga, kurai galvgalī Ušakovs, bija liels troksnis. IKVD gan vēlāk klusām atzina, ka viss ir bijis pēc programmas. Un tas ir pretrunā ar jauno konceptu, kur neizbēgami ir jāpieļauj kaut kāda brīvība, lai klasisko izglītību guvušie skolotāji to vispār spētu mācīt. Jaunā sistēmā ir iebūvēta zināma fleksibilitāte, jo citādi var iznāk, ka standartā būs jāmācās par liniem, bet nebūs par kokvilnu, piemēram, jo IZM visām dzīves realitātēm standartu formā izlēkāt spēt nevarēs. Jo ideja jau ir “aptvert konceptus”. Tad būs IZM saraksts/standarts, kuri tie ir? Manuprāt, tomēr sākumā vajadzētu panākt, lai mūsu absolventus tomēr Kembridžā uzņem, nevis to atkal visu pārmaisīt.
Bet IZM tantuki zin labāk. Viņas neklausās argumentos, tik mauc. Jo viņas vienīgās ir tās gudrās, kas zin, kā pareizi. Un tā jau 25 gadus..
0
Kamielis 22.08.2017. 13.16
Kā jau ganu tautai pienākas mums ir garākais vasaras brīvlaiks: trīs mēneši, lai tā kārtīgi varētu tos lopiņus paganīt, vēl jau bija arī kartupeļu talkas septembrī, tās nu tagad paldies dievam ir atceltas.
Ja nu kādam pietiktu dūšas samazināt šo brīvlaiku, tad vienkārši aprēķini rāda, ka 12 mācību gados papildus iegūtu 12×2=24 mēnešus un nevajadzētu bērnus mocīt no 6 gadiem arī nebūtu problēmas pilsētas bērniem ar ganīšanu.
1
Ēriks > Kamielis 22.08.2017. 13.36
https://www.youtube.com/watch?v=WVMolYlx-h8
0
andrejs 22.08.2017. 12.46
Beidzamo 15 gadu izglītības ministri:
Kārlis Šadurskis 2002. gada 7. novembris — 2004. gada 9. marts
Juris Radzevičs 2004. gada 9. marts — 2004. gada 2. decembris
Ina Druviete
(1958) 2004. gada 2. decembris — 2006. gada 7. aprīlis
Baiba Rivža
(1949) 2006. gada 8. aprīlis — 2007. gada 20. decembris
Tatjana Koķe
(1955) 2007. gada 20. decembris — 2010. gada 3. novembris
Rolands Broks (ZZS)
(1969) 2010. gada 3. novembris — 2011. gada 25. oktobris
Roberts Ķīlis
(1968) 2011. gada 25. oktobris — 2013. gada 30. aprīlis
Vjačeslavs Dombrovskis
(1977) 2013. gada 2. maijs — 2014. gada 22. janvāris
Ina Druviete
(1958) 2014. gada 22. janvāris — 5. novembris
Mārīte Seile
(1966) 2014. gada 5. novembris — 2016. gada 11. februāris
Kārlis Šadurskis
(1959) 2016. gada 11. februāris — pašlaik
————
Pārsvarā Jaunais laiks, Vienotība un krievmīļi (ZRP un “zemnieki”). Tāpēc arī reformas nenotiek.
6
dzeris49 > andrejs 22.08.2017. 12.58
Pārsvarā vienmēr SC, ZZS un NA.
Un vēl dažādi tikpat lieli “reformētāji”.
Tāpēc reformas nenotiek.
“Zemnieki”, starp citu, ir NA “tuvākie ideoloģiskie partneri”, kā teica tas jūsu jocīgais fīrers Dzintars.
Tāpat, kā SC, ar kuru kopā NA pieņem ksenofobiskus un homofobiskus likumus.
“Ideāli” visām šim trijām partijām vienādi, tas, ka sarunu valoda atšķiras, tam nav nekāda nozīme.
0
andrejs > andrejs 22.08.2017. 13.15
No NA vispār nav bijis neviena ministra un no SC, protams, arī, jo viņi nekad nav bijuši valdībā.
Kas ir Vienotības ideoloģiski tuvākā partija?
0
dzeris49 > andrejs 22.08.2017. 13.21
Vienotību var salīdzināt ar jebkuru normālu Rietumu liberāli – demokrātiska partiju, saprotams, ar korelāciju uz Latvijas īpatnībām.
Toties nekas līdzīgs ZZS, SC un NA Rietumos vispār nav sastopams, ja nu kādu margināļu teritorijā.
Austrumos un NVS līdzīgi domājošo gan papilnam.
0
Ēriks > andrejs 22.08.2017. 13.27
Korelāciju uz Latvijas īpatnībām?Jebkura normāla Rietumu liberāli – demokrātiska partija ieved migrantus,bet Latvijas īpatnība,ka migranti šeit nepaliek.Paliek tikai tie,kas nopirkuši uzturēšanās atļaujas,no Krievijas.
0
andrejs > andrejs 22.08.2017. 13.43
Vienotību var salīdzināt…
——————–
… ar klibu suni?
Man atkal šķiet, ka tieši Vienotībai “zemnieki” ir ideoloģiski vistuvākā partija. To pierāda nesenā pagātne. Jo Dombrovskis un Āboltiņa vienmēr ir vēlējušies viņus par saviem koalīcijas partneriem (ja neskaita īsu brīdi, kad tas nebija iespējams pēc rīkojuma Nr2 novilktajām sarkanajām līnijām)
0
basta > andrejs 22.08.2017. 14.05
to dzeris49
“Zemnieki”, starp citu, ir NA “tuvākie ideoloģiskie partneri”, kā teica tas jūsu jocīgais fīrers Dzintars.”
Ar ko būtiski atšķirās no Vienotības prokremliskiem zagļiem un kaku stumdītājiem, kam tuvākie ideoloģiskie partņeri ir kremli pārstāvošais SC. Laikam jau atceries, kad Rinkēvičs, Kazlovskis un Ķirsis gaisu zem SC sedziņas uzskatīja par labu esam.
Cilvēku nevēlēšanās, lai viņu dēlus organismi ar īpaši īpašām vajadzībām, padara par sev līdzīgiem fiziskiem un morāliem kropļiem, nav nekāda homofobija un kur teikts, ka no jums, koprofāgiem, kāds baidās? Jūs vienkārši esiet pretīgi un spējīgi izraisīt tikai vemšanas refleksus.
0
valdemir 22.08.2017. 10.19
Svarīgākā būs mirāža, ka Šadurskis kaut ko ir darījis. Atbildēt par rezultātiem taču pie mums nav pieņemts.
4
dzeris49 > valdemir 22.08.2017. 10.54
Šadurskis bija tas, kas reāli uzsāka reformu pārejai uz izglītību latviešu valodā, tādejādi novēršot segregāciju izglītībā un radot visiem( krieviem un latviešiem) vienādas iespējas nākotnei.
0
valdemir > valdemir 22.08.2017. 11.20
Atvainojos, biju palaidis garām, ka tā beidzot ir novērsta.
0
dzeris49 > valdemir 22.08.2017. 11.29
Novērsta nav, bet, ne jau Šadurskis tur vainīgs, tā ka raksti komentārus kurš vainīgs, kurš nē, kaut cik adekvātus.
0
valdemir > valdemir 22.08.2017. 14.09
Vai tad es teicu, ka kāds ir vainīgs? Tieši otrādi, bet, kā Jūs pats tagad atzīstat, izdarīts nav nekas. Vai adekvāti būtu saukt par reformām mehānisku skolu slēgšanu, maskējoties aiz skaistiem lozungiem par kaut kādu kvalitāti? Kas tad vērtēs to kvalitāti – britu tomātu audzētāji?
0
dzeris49 22.08.2017. 09.20
Nu kaut vai internetā iepazīstaties ar Somijas IS, apskatāties, kādi tai rezultāti, un dariet kaut ko, lai ietu šinī virzienā, mums visas reformas notiek permanenti, bet, bezjēdzīgi, un pēc būtības neko nemaina.
No otras puses, pret ŠAdurski sevišķas pretenzijas būt arī it kā nevarētu, it kā jau Šadurskis mēģina ko darīt arī šinī virzienā, un par to viņam paldies!
Jo ko radikālāku – kurš tad viņam to ļaus, reāli pie varas mums taču ZSS, SC un NA koalīcija ar arhaisku domāšanu, kas dzīvo pagātnē un pat nedomā pieļaut ko tādu, kas cilvēkus darītu izglītotākus un domājošākus, jo tas reāli nozīmētu šo triju aizvēsturisku politisku dinozauru beigu sākumu.
Un par pāreju uz izglītību latv. valodā – protams, tas jādara ( un bija iespējas jau izdarīt daudz vairāk), tāpat un tādā veidā, kā tas notiek Igaunijā, un, starp citu, taisni Šadurskis un “nepatriotiskā” V to reāli iesāka darīt, vēlāk gan viss nobremzējās pārējo partiju politiskās gribas trūkuma dēļ.
3
Anonīms > dzeris49 22.08.2017. 09.59
Beidz gaudot džeri.
Ir jāprasa no saeimas atbildība. To mēs nedaram. Tik uzturam šos sliņķus un neliešus.
Vai mums -sabiedrībai vispār ir kāda vīzija,kādai jābūt izglītībai Latvijā? Vai par to ir sarunas?
Skolu skaitu samazina,ministrija turpina slīgt taukos…es saku,ka izglītības reformai jāsākas ar ministrijas reformēšanu un sabiedrības iesaistīšanu
0
dzeris49 > dzeris49 22.08.2017. 10.49
Skaisle – ko tu domā ar “sabiedrībai jābūt kādai vīzijai”?
Mums ir vēlēšanas, un sabiedrība nobalso par politiķiem, kuriem ir sabiedrības daļai atbilstoša vīzija, kuri ir pārsvarā, to vīzija arī tiek īstenota.
Kas tev nav skaidrs?
Birokrātija, saprotams, jāmazina, mums tā ir neefektīga, pārblīdusi, un tas nav tikai IM, bet – kurš to darīs, tie paši ar partijām saistītie birokrāti?
Nu, noreformēsim to ministriju, samazināsim birokrātu kaitu uz pus, un ko tas mainīs, ja tiem tik un tā nebūs nekāda skaidra vīzija par IS nākotni, un tiem nebūs politiķu atbalsta pat tad, ja tā vīzija tiem būs?
Pie situācijas, galu galā, gribi vai negribi, patīk vai nepatīk, vainīgi politiķi un tie, kas viņus vēlē.
Tu, Skaisle, neapšaubāmi esi emocionāla sieviete, jo sieviete savādāka pat būt nevar, jo vairāk emocijas, jo sieviete ir interesantāka, un tu esi ļoti intersanta, bet, arī tavi spriedumi brīžam ir emocionāli.
Bet, tas nebūt nenozīmē, ka tie ir muļķīgi, vai neatbilst patiesībai, taisni otrādi, tavi emocionālie spriedumi bieži vien ir daudz adekvātāki par it kā racionāliem.
Bet, šis tavs spriedums, ka es “gaudoju”, drīzāk pārāk emocionāls, šoreiz tu nepadomāji.
Bet, īstai sievietei tas piedodams, tāpat, kā daudzi citi “trūkumi”, nevis trūkumi.
0
basta > dzeris49 22.08.2017. 10.51
to dzēris49
“reāli pie varas mums taču ZSS, SC un NA koalīcija ar arhaisku domāšanu”
Par to, ka pie ietekmīgākām silēm ir saskaņieši: Rinkēvičs un Kazlovskis, nevienam, kaut nedaudz domājošam cilvēkam, šaubu nebija, bet to, ka latviskām: ZZS un NA, varētu būt kas kopisks ar “bļjaģinaja rossija” pārstāvošo neostaļinisko ekstrēmistu un kolorādu, SC, to nu gan tu, organism ar īpaši īpašām vajadzībām, būsi no piedzēruša čekista sūdainā daikta izzīdis.
0
jurisml_inbox_lv 22.08.2017. 09.05
kad beidzot izglītiba valstī tiks finansēta apmācībai tikai valsts valodā, tas nav normāli , ka mums izglītibā pastāv divvalodiba, līdz arto tā darbojas arī dadzīvē , uz ielas , darba vietās , ofisos , veikalos utt
1
Anonīms > 22.08.2017. 10.00
Piekrītu.
0