Ss.lv ir mūsu sabiedrības un ēnu ekonomikas spogulis

39

Komentāri (39)

beta 11.08.2017. 09.56

Esmu PAR nodokļu maksāšanu, bet tāpat esmu PAR to, lai katrs dara savu darbu. Šoreiz jāpiekrīt kolpantam, ka VID negrib darīt savu darba daļu, aktīvi meklēt nodokļu nemaksātājus, veikt kontrolpirkumus, kontrolēt tās pašas Rumbulas tirdzniecības vietas utt.

VIDam nav tiesību pieprasīt kaut kādu abstraktu, nedefinētu pēc apjoma datu masīvu (tai skaitā, iespējams, jebkura no mums) tikai uz aizdomu pamata. VID būtu jāiet tiesisks ceļš, tas ir aktīvi strādājot jākonstatē, ka pilsonis AA vai firma XX, iespējams, ir nodokļu nemaksātājs un tad jāpieprasa no SS konkrēta lietotāja dati ar pamatojumu. Ja SS neuzskata par iespējamu tos izpaust (jo nav tāda likuma, kas to paredzētu), tad dati jāmēģina iegūt caur tiesu. Tikai tiesa, kuras nolēmumiem ir likuma spēks, var piespiest uzņēmumu izdot VID nepieciešamos datus. Tā tas notiek tiesiskās valstīs.

Patiesībā SS var VID iesūdzēt tiesā par kaitējuma piedziņu, to jau VIDs ir aptvēris, tāpēc mēģina iet uz izlīgumu…

Vispār mati ceļas stāvus, cik neprofesionāli un maz zinoši cilvēki sēž valsts iestādēs!

+4
0
Atbildēt

0

kolpants 10.08.2017. 13.46

Автор упоминает два самых эффективных мероприятия

1) Masveida tirdzniecības vietu kontrole, līdzīgi kā Igaunijā tika ar to galā.

2) Sistemātiski kontrolpirkumi no VID puses.

И кто это мешает делать СГД да хоть при 20 порталах ss.lv?

Это во-первых.

Во-вторых, про IP адреса это если СГД рассчитывает отловить каких-то уж совсем наивных неумных торговцев. Но если там люди действительно десятками машин торгуют, то явно используют разные технические решения, которые позволяют решать эту проблему с IP адресом. Получит в итоге СГД список проксисерверов с местонахождением хрен знает где. И потом, через полгода анализа данных, СГД отправит в Нигерию запрос о владельцах сайта, потом через полгода получит ответ (скорее всего, вообще не получит) и через еще полгода тихо мирно волна спадет…

Ведь делать контрольные закупки, посетить площадки в Румбуле-это так сложно, непонятно, некомфортно..А тут письмо с запросом отправил и жди..Пришлют мегабайты информации и сиди потом неспешно обрабатывай…

+2
-2
Atbildēt

0

Anonīms 10.08.2017. 13.10

katrā ziņā man skaidrs ir viens – šis VID gājiens mani nepārliecina

Latvijas Bankas ekonomists Gundars Dāvidsons saka, ka citur pasaulē tāds ss.lv saņemtu iznīcinošus sodus par nesadarbošanos ar VID

ko šīs cilvēks noklusē – ka citur pasaulē – VID nav bandītiska organizācija, bet tāda, kurai ir sabiedrības uzticība

Kā ar jezdakovu? kā ar dirnenu impēriju, koļegovu?>

kā ar to, ka katru gadu lasam, ka ir parādnieki, kuri nodokļos nav samaksājuši simtiem miljonus?

Viena lieta, ka mums ir likumu haoss – bļedj maukas saeima !!!, cita lieta, tiesiskais nihilisms, VID prestižs sabiedrībā ir pagultē un protams, sabiedrības neinformētība u n neizglītotība

+2
-1
Atbildēt

1

edge_indran 10.08.2017. 12.59

——————Andris Kulbergs:”Cīņa ar šiem krāpniekiem ir cīņa pret valsts izlaupītājiem.”

========================================================================================

Cīņa ar sekām – tā ir cīņa ar “brīvo tirgu”. Ārkārtīgi aizraujoša padarīšana globalizācijas laikos. Novēlēsim Kulberga u.c. kungiem&dāmām lielākus panākumus par tiem, kurus reiz paveica dons Kihots cīņā ar vējdzirnavām (cīņa ar zinātnes-tehniskas progresu).

http://opusteno.rs/slike/2014/08/analiza-dela-don-kihot-23726/_sp-don-kihot-migel-de-servantes.jpg

+1
-1
Atbildēt

0

dzeris49 10.08.2017. 10.16

Ja mums kas reāli izlaupa valsti, tad tā ir politiskā korupcija, kuras dēļ valsts zaudē 20% no budžeta, pēc vairāku ārzemju org. datiem, un kurš tad pret to cīnās?

Tāpēc nav ko vaimanāt, ka tauta mums stulba, neko nesaprot, utt., taisni otrādi, tauta daudz ko saprot, un arī to, ka mums VID cīnās tikai ar sīkiem uzņēmumiem, kuriem nav politisks “jumts”, jo ar lielajiem nemaksātājiem tas cīnīties nespēj un negrib.

Un tas pat nerunājot par to, kā mums tie nodokļi tiek izlietoti, cik racionāli, un katrs dom’a – nafig man tos vispār maksāt, ja 20% no tiem tiks izshēmoti?

Un taisni tāpēc jau tik skeptiska attieksme gan pret VID, gan pārējo valsts struktūru darbību..

+3
-2
Atbildēt

1

Kamielis 10.08.2017. 09.58

Es gan sapratu tikai to, ka CSSD nespēj atšķirt viltotu auto pārdošanas līgumu no īsta un tas ir par pamatu, ka jāslēdz ss.lv. Diez kā ir ar nekustamā īpašuma tirdzniecību caur ss.lv?

+5
-1
Atbildēt

0

Mantrausis 10.08.2017. 07.24

Pag!

Ja nozarei šīs problēmas bija zināmas, kur tā bija agrāk??? Vai arī klusēja un tagad vienojās ar VID, ka vajadzētu “pareizu” rakstu?

Valsts izlaupītāji… Cik zināms, laupītājs ir tas, kas kādam atņem viņa mantu, iekāro svešo… Vai Autors tikai izsakās tēlaini un neprecīzi, vai arī tie 80% ir zagtie auto?

Propogandas saukļus var sacīt, cik vēlas, bet… Kamēr mums Latvijā būs milzum daudz ļaužu, kas tikai šādi ietaupot spēs saviklt galus, piedoiet. Neviens neko neatnem vai nezog no valsts, bet tieši otrādi! Par shēmām es piekrītu, bet patlabanējā situācija man liecina par VID mazspēju un pilnīgi dīvainu spītību. Tātad – citu ceļu shēmām nav????? Vai nozare ir palīdzējusi VID?

Un – pats galvenais – vai 2016. un 2017. gadā ik Eiro valsti ir tērēts lietderīgi, lai runātu????

Par VID un ss.lv konfliktu es redzu tikai šauru, specifisku skatījumu – laukuma redzējuma nav! Patlaban izskatas, ka VID nevar veikt neko citu, kā iespītēties un draudēt pelnošam uzņēmumam. Vai tas ir valstiski pareizi? Un – vai VID darbību kaut kā ietekmē fakts, ka visu šo parādi diriģējošā persona nesen izsprukusi no disciplinārlietas? Mums LV spalvu spodrināšana pēc vircas bedres ir ļoti raksturīga…

+4
-2
Atbildēt

1

    edge_indran > Mantrausis 10.08.2017. 12.43

    —————

    “Simtiem gadu latvieši nav maksājuši nodokļus, izņemot apgrozības nodokli – pirkuši par bargu naudu sāli – un tad vēl svešinieku uzspiesto galvasnaudu.”

    G. Ķeniņš-Kings, Pacifika Luterāņu universitātes Uzņēmumu vadības fakultātes dekāns( Bīstami domāt tikai ekonomiskās kategorijās / LA, 07.07.2010.)

    ========================================================================================

    Kas bijis, tas arī palicis (tautas raksturs). Riņķa dancis ap nodokļiem norit 4.maija repubļikā jau 27.gadus. Kas spējis izturēt un veiksmīgi pielāgoties, tas arī Latvijā vēl spēj noturēties.

    Ik pa laikam notiek šūmēšanās medijos – tas, kā dziedāja Fredis – pie lietas piederas….

    Būsim reāli:”Latvijā darbojas tāds uzņēmējdarbības modelis, kas paredz nemaksāt nodokļus, diskusijā par ēnu ekonomiku sacīja Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.” (2014. gada 23. jūnijā.)

    http://itvnet.lv/article/financenet/515500_640x420.jpg

    http://financenet.tvnet.lv/viedokli/515500-latvijas_uznemejdarbibas_modelis_paredz_nemaksat_nodoklus

    +1
    0
    Atbildēt

    0

veceko4 09.08.2017. 23.01

Spogulis uzskatāmi parāda VID juristu paviršo darbu/zemo kvalifikāciju, atļauto pārbaudāmo loku un ļoti viduvējo iesaistīto “ekspertu” zināšanu līmeni. Pēc saceltās jezgas šis skandāls var būt labs piesegs kam citam.

+1
-3
Atbildēt

1

    edge_indran > veceko4 10.08.2017. 13.14

    ————-

    “Der atcerēties, ka sekmīgi izveidota nodokļu sistēma ir dziļi iesakņota katras tautas tradīcijās un sociālā kultūrā. Citur nodokļus mazāk piedzen; maksāšana ir vairāk vai mazāk brīvprātīga. Ja tas nenotiek, nodokļu sistēma labi nestrādā.”

    Bīstami domāt tikai ekonomiskās kategorijās (LA, 07.07.2010.)

    G. Ķeniņš-Kings, Pacifika Luterāņu universitātes Uzņēmumu vadības fakultātes dekāns.

    http://www.la.lv/wp-content/uploads/2015/05/Kenins_Kings_LV.jpg

    +1
    0
    Atbildēt

    0

mūsu alus 09.08.2017. 20.50

Apstādinot tualetes papīra ražošanu, dibeni kļūšot tīrāki…

+3
-3
Atbildēt

0

lno 09.08.2017. 16.58

Autors droši vien izkodis sfēmas, bet kā tad VID pret tām cīnās? Pusgadu prasot informāciju? Vidam nav finansu policijas, auditori nedrīkst ierasties uzņēmumā bez tā piekrišanas? Uzņēmumu aizklapēja, bet info joprojām nav…Atgādina, saeimu atlaida, bet Šleseru neizkratīja…

+2
-1
Atbildēt

0

Anonīms 09.08.2017. 14.03

Un vēl – kas ir būtiski – ka gadījums ar ss.lv būtībā kā spogulī parāda, kas notiek informācijas telpā – absolūts haoss – ka mums nav normāli, uzticami mediji, ka es izlasu un bingo – uzticos tam, ko esmu izlasījusi.

Lasīju, ka Latvijā pārbaudītas olas – jo mūsu vistas fabrikās pilda ar visu to pašu ķīmiju, ar kuru Nīderlandē.

Miniet 3x – pie mums indi olās atrada? pareizi, maziņie – neatrada – un neatradīs un ja kāds entuziasts atradīs , tad viņu sadzels lapsenes vai viņš nokritīs no balkona

0
-1
Atbildēt

1

    Ēriks > Anonīms 09.08.2017. 14.34

    Pie mums darbinieki varbūt to indi nes uz mājām,lai pie sevis izindētu laputis,prusakus un blusas,vistām neatliek.Padomju skola.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

Irbe 09.08.2017. 14.02

Nu es tā saprotu, ka šobrīd ir novērsts galvenais iemesls, kāpēc valsts kasei garām aiziet 50 mlj. un kas ir pilnīgi paralizējis VID darbību visu shēmu apkarošanā. Vai varbūt tomēr savai bezdarbībai VID ir atradis vainojamo – malējo – uzņēmumu, kurš strādā legāli. Jo tādu jau var žmiegt, tas maksā nodokļus, ir ieinteresēts savu legālo biznesu saglabāt. Ar nelegālo cīnīties daudz grūtāk, var vēl kādam netīšām uz astes uzkāpt:(( Nu skatīsimies- pēc mēneša budžetā tā kā vajadzētu iekrist kādiem 4 mlj, jo shēmas jau bez SS palīdzības ,kā saprotu, nemaz nevar pastāvēt

+8
-6
Atbildēt

3

    rinķī apkārt > Irbe 09.08.2017. 14.09

    Irbe. Acīm redzot ss.lv ir izdevīgāk – pašam maksāt nodokli, bet nodokļa nemaksātāju neuzrādīt :) Formāli jau rokas tīras :)

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    basta > Irbe 09.08.2017. 14.41

    to rinķī apkārt

    “bet nodokļa nemaksātāju neuzrādīt :)”

    Tas, ka sludinājumu dēlim par veiktiem darījumiem būtu jāiekasē nodokļi un nauda jānodod VID, tas ir jaunums. Taksistiem būtu jāziņo par visiem gadījumiem, ja viņa mašīnā braucis alimentu nemaksātājs, bet bārmenim jāatpazīst interpola meklēšanā esošas personas.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Irbe 09.08.2017. 15.07

    Taksistam varbūt jāmēģina atpazīt pēc bildes,vai konkrētā persona braukusi viņa taksī,tālāk jau izmeklētāji paši varēs izdarīt secinājumus.Sludinājumu dēlim tak ar var uzprasīt tikai to,vai un cik reizes kāds ievietojis sludinājumus par auto.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

rinķī apkārt 09.08.2017. 14.02

Skaisle. Acīm redzot LR likumos ir kārtējais caurums, kurš rada šādu situāciju, kurā visi saprot, ka tiek pārkāpts likums, bet trūkst “likuma burta”, lai šo situāciju labotu. Tāpēc arī brīnos par JKP “uzbraucienu” Cīrulei. JKP taču ir izteikta “juristu partija”, kuras biedriem vajadzētu saprast problēmu un šādā kontekstā, piemēram Strīķei vajadzētu griezties pie likuma rakstītāja – Saeimas ar prasību labot likumu par datu aizsardzību, nevis braukt virsū VID, kurš ir šī brīža situācijas ķīlnieks.

+4
-3
Atbildēt

2

    Anonīms > rinķī apkārt 09.08.2017. 14.07

    atbilde netiek pieņemta , ej un gatavojies vēlreiz – nosaukt VID par ķīlniekiem ir loģikas absurds – nu ko tu ra atļaujies –

    Kurš VID juristiem liedza saeimai pieprasīt sakārtot likumus – tie maukas saeimā taču realitātes sajēgu ir zaudējuši 0- nu lai pastrādā

    °

    tas pats taču bija arčekas maisiem – vainu gribēja uzgrūst Maizītim, kā saka – grēkāzi atrada – bet beigās – kas izrādījās eksprezdinetes vairiņas veto un saeimas ignore – un čekisti dzīvo no sajūsmas spiegdami

    tātad ra – ej un gatavo jaunu atbildi, šī neitke pieņemta

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    andrejs > rinķī apkārt 09.08.2017. 15.32

    bet beigās – kas izrādījās eksprezdinetes vairiņas veto un saeimas ignore – un čekisti dzīvo no sajūsmas spiegdami

    ————

    Freiberģenei taču čekisti bija viena no “baltajām lapām”. Kā vina tur reiz teica – tauta esot komunistus “reabilitējusi” ievēlot Gorbunovu un Daudišu Saeimas vadībā? (Nu apmēram tā…) Liekiet tak vienreiz čekistiem (tai skaitā manam konsultantam Prezidenta kancelejā) mieru!

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

Anonīms 09.08.2017. 13.45

piedodiet – un tomēr nesaprotu – vai ss.lv tiek tramdīts tāpēc , ka vid nespēj paņemt -piedzīt nodokļus no nelegālās auto tirdzniecības?

Tiek rakstīts, ka SS.LV ir labs nodokļu maksātājs – paga – par ko tad ir runa? Ka ss.lv ir slikts finanšu policists?

Vai valstī, kurā nav likuma par ziņotāju aizsardzību – ir vid morālas tiesības sodīt tos, kuri ar viņiem nesadarbojas bandītu va nodokļu nemaksātāju ķeršanā ?

Es vienkāŗši esmu apjukusi, es nesaprotu

nu puiši – iespringstiet, atbildiet man tieši un konkrēti – eksaltētas vaimanas atstajiet manā ziņā

+3
-2
Atbildēt

0

rinķī apkārt 09.08.2017. 13.27

Droši vien viss, kā te rakstā aprakstīts, arī darbojas. Tāpēc lielu izbrīnu manī izsauca tas, ka JKP saistībā ar portāla «ss.lv» slēgšanu aicina nekavējoties no amata atbrīvot Cīruli :)

http://www.tvnet.lv/financenet/finansu_zinas/672166-jkp_saistiba_ar_portala_sslv_slegsanu_aicina_nekavejoties_no_amata_atbrivot_ciruli

+4
-3
Atbildēt

5

    Ēriks > rinķī apkārt 09.08.2017. 13.33

    Kāds vēl izbrīns?Troksnis jātaisa.Šoreiz gan laikam būs iegrābušies sūdā.Strīķei un Jurašam laikam tomēr bij jāzina par tādām rebēm.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    basta > rinķī apkārt 09.08.2017. 13.45

    to rinķī apkārt

    Jādomā, Cīrule būs nonākusi savā amatā bez čekas akcepta.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    andrejs > rinķī apkārt 09.08.2017. 15.27

    JKP saistībā ar portāla «ss.lv» slēgšanu aicina nekavējoties no amata atbrīvot Cīruli

    ———

    jkp taču solīja :) cīnīties ar korupciju. Par nodokļu maksāšanu viņi neko neteica. :)

    p.s. ka viņi tos muļķīšus spēja pavilkt pirms vēlēšanām… Malači! :)

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    lno > rinķī apkārt 09.08.2017. 20.14

    rinķī apkārt. Varbūt tomēr ierasties uzņēmumā un saņemt informāciju, nevis pacietīgi 1/2 gadu gaidīt un tad aizklapēt bez informācijas iegūšanas?:)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    lietussargs > rinķī apkārt 10.08.2017. 09.31

    JKP uzbrauciens man radīja dziļu vilšanos – tas tikai nozīmē, ka intelektuālais īpatsvars šajā partijā ir ļoti zems.

    Nesaprotu arī inbox.lv īpašnieka Griķa vaimanas, ka tiek uzbrukts IT uzņēmumiem. Nosaukt ss.lv par IT uzņēmumu var tikai absolūts nesapraša.

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

andrejs 09.08.2017. 12.52

Kur pazuduši ss.lv aizstāvji?

+4
-6
Atbildēt

4

    basta > andrejs 09.08.2017. 13.40

    to andrejs

    VID aktivitātes pret sludinājumu portālu ir fufels. Ja notiktu vēršanās pret valsts pasūtījumu pastāvīgo saņēmēju: “Skonto būve”, Re&Re, Binders un citu apakšuzņēmēju firmelēm – viendienītēm, valsts kasē ienāktos desmitiem miljonu.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    Anonīms > andrejs 09.08.2017. 13.49

    basta – es par tevi domāju. Ir tā, tāpēc, ka tu badojies – tev pietrūkst B12 vitamins un tāpēc tu esi nervozs un asss. Tev vajag ēst labu gaļu, jo šis vitamīnu trūkums un attiecīgi psihes problēmas rodas vegāniem un tiem, kas badojas

    bet par to, ka VID tramda mazās zivtiņas, bet lielās – politmafijas sargātās neaiztiek, par to es tev mīļais basta piekrītu pilnībā – tā vienkārši ir

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Austras koks > andrejs 09.08.2017. 14.24

    Tai rakstā tāpat neizriet, ka ss būtu kaut ko pārkāpis. Tikai liela moralizēšana. Bet bizness ir bizness un tas nav altruisms. Jebkādas info sniegšana samazina potenciālo uzticamību, tādējādi arī ienākumus, līdz ar to bizness izvērtē, vai info saskaņā ar likumu tiešām ir jāsniedz. Ja SS nav sniedzis info, kas saskaņā ar likumu bija jāsniedz, tad ir vainīgs. Bet pagaidām es tādus pierādījumus neesmu redzējis. Turklāt vēl zinot VIDu, ir stipra pārliecība, ka viņi gribējuši info, kas neatbilst likumam, un viņu pieprasījums nav atbildis likumam.

    Jautājums, ko VIDs prasīja ss-am. Likumā ir atļauts prasīt sludinājumu dēļiem info par nodokļu maksātājiem/personām. Protams, gala vārdu teikts tiesa, bet es to saprotu, ka jāsniedz info tad, ja VIDs prasa par konkrētu nodokļu maksātāju vai konkrētu personu, piemēram – iedodiet mums info par Jāni Bērziņu, pers. kods 000000-00000, vai SIA “ABC”, reģ. Nr. 00000000000. Bet nevis, ja prasa – iedodiet mums info par visiem auto tirgotājiem. Es to normu saprotu kā tiesības pieprasīt info par konkrētu subjektu, nevis prasīt vispārināti – par visiem auto tirgotājiem, neidentificējot konkrētu personu. Un šādā gadījumā VIDs ir sūtāms māju tālāk.

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    andrejs > andrejs 09.08.2017. 15.23

    Jebkādas info sniegšana samazina potenciālo uzticamību

    ————————

    patiešām sīkos autiņu ievedējus, kā reize, SS.lv paši tvarsta – tas ir – ļoti acīgi pieprasa maksāt par sludinājumu, ja uz vienu virtuālo adresi parādās vairāk par vienu sludinājumu.

    OK, es saprotu, SSam tas ir bizness, bet VID ir arī represīva iestāde, tur nekā nevar darīt :)

    p.s. man arī nepatīk maksāt nodokļus.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam