Mūrniece prognozē, ka Latvijā tiks ieviests obligātais militārais dienests

34

Komentāri (34)

J.Biotops 10.03.2017. 21.08

Būti interesanti uzzināt, vai mūsu obligātā dienesta karsēji ar šo terminu tiešām saprot to pašu, kas ieviests kaimiņvalstīs? Un – vai vispār palasīts, kā īsti pie viņiem ir un būs?

No šejienes tekstiem tāds iespaids, ka drīzāk izpaužas nostalģija pēc padomju mantojuma.

+4
-1
Atbildēt

2

lno 10.03.2017. 18.49

Kamēr prātvēderi bārsta savu domugraudus, tikmēr obligātais karadienests ieviests Igaunijā, Lietuvā un nu jau arī Zviedrijā…

+4
-3
Atbildēt

2

    Es > lno 10.03.2017. 19.32

    Khm… Vai šis arī nav “domugrauds”? ;))))

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    Absints > lno 10.03.2017. 20.09

    Kamēr suņi rej…

    Misijas apziņa ir tas briesmīgākais, kas var būt.

    “Es pats zinu, kā kā būt, un jūs visi varat iet taisni…”

    Misijas apziņa bija Zatleram, kad gribēja SC vest ar tankiem.

    Misijas apziņa bija Beļevičam, kad viņš cīnījās ar rindām.

    Misijas apziņa ir IZM tantukiem, jo viņas vienīgās zin, kā ir pareizi, iedzīvotāju un skolotāju viedokli var mierīgi ignorēt.

    Miijas apziņa ir Barčai, viņa zin, kā taisīt nodokļus

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

J.Biotops 10.03.2017. 15.44

Lepnumā slejos pāri Gaiziņam un Monblānam.

Kad šejienes militāri-patriotiskie intelektuāļi iestāsies Zemessardzē, visādas Vestpointas un Sandhērstas aiz kauna nobāles, toties baiļu drebuļi pārņems pat ķīniešus un zulusus.

+4
-3
Atbildēt

0

andrejs 10.03.2017. 11.48

Neviens neiestāstīs, ka profesionālais dienests izmaksā lētāk.Ierindnieks no armijas var atvaļināties kādu 40 gadu vecumā. Tad viņam pienākas izdienas pensija. Normāls vecis nodzīvo līdz kādiem 75…80 gadiem

Protams, ka profiņi arī ir vajadzīgi

Bez obligātās karaklausības ieviešanas, jautājums Latvijas pilsonim “Ko jūs darīsiet militāra iebrukuma gadījumā?” ir bezjēdzīgs un stulbs.

+5
-6
Atbildēt

12

    vvilums > andrejs 10.03.2017. 12.05

    Jā, bet pilsonība ģirsiem jau sadota- vilciens ir aizgājis. Kā šai brīdī atsijā morāli derīgos no nederīgajiem?

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Absints > andrejs 10.03.2017. 12.33

    Mūsdienu tehnoloģiju attīstības līmenī obligātais dienesta ir salīdzināms ar auto vadīšanas apmācību. Obligātā dienesta apmācības laikā var kaut ko iemācīt, protams, tikai tas būs tas pats, ka iemācīt vadīt zirgu. Bet vajag vadīt auto…

    Iebrukuma gadījumā var mobilizēt iedzīvotājus, var arī to nedarīt, no attāluma vadīts lidaparāts tos apšaus vienādi ilgi, un nebūs svarīgi vai iedzīvotājam būs vai nebūs plinte rokās, un vai viņš maršēs vai pastaigāsies.

    http://www.aljazeera.com/news/2016/03/drone-strike-somalia-kills-150-fighters-160307170607675.html

    Tie laiki ir pagājuši, padomju armijas pieredze vairs nav ne derīga, ne vajadzīga, tagad ir jādomā tehnoloģiju, ne lielgabalgaļas kategorijās.

    Kad 2. pasaules kara krievu ģenerālim Žukovam pēc satikšanās pie Elbas amerikāņi jautāja- kā jūs cīnaties ar mīnu laukiem, tie mūsu tankiem rada lielus zaudējumus, Žukovs atbildēja – mēs pirmos laižam kājniekus…

    Taisīsm kājnieku, ko laist…

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    andrejs > andrejs 10.03.2017. 12.45

    tagad ir jādomā tehnoloģiju, ne lielgabalgaļas kategorijās.

    ——–

    Ļoti cienu Jūsu domas par visiem jautājumiem.Arī šoreiz nevaru Jums nepiekrist

    Kad mums rāda Zemessardzi,izskatās, ka viņi (vadoņi) tieši domā “lielgabalgaļas” kategorijās. Milzīga mugursoma, stroķis, rāpus purvā, nakšņošana teltī…

    Krievos dienēju pie tā laika datoram līdzīga verķa, kura noregulēšana un vadīšana bija daudz sarežģītāka nekā mūsdienu iphonam, ar kuru pat 3 gadīgais mazdēls prot darboties.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    edge_indran > andrejs 10.03.2017. 13.29

    ————–Ķīps:”….Taisīsm kājnieku, ko laist…”

    =======================================================================================

    Pret kājniekiem tikai ar kājniekiem. Ar modernajām tehnoloģijām Daīš/IS nesakausi.

    US troops return to Iraq to battle Islamic State

    http://taxtrials.com/wp-content/uploads/2013/06/soldiers-return_789349i.jpg

    http://www.timesofisrael.com/us-troops-return-to-iraq-to-battle-islamic-state-report/

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Absints > andrejs 10.03.2017. 15.33

    Andrej, paldies Jums. Atbalstu gan dabūju reti, jo vairumā gadījumu manas domas atšķiras no kopkora viedokļa.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Absints > andrejs 10.03.2017. 15.43

    edge, Jums taisnība. Konvencionāla kara doktrīna darbojas tur, kur viena no pusēm dzīvo pagājušā gadsimtā (miera misijās, piemēram) vai arī karo atsevišķa valsts pret valsti, kā tas bija Krievijas iebrukumos. Tur vēl tas ir. Bet tas vairs nav mūsu gadījums. Mūsu gadījumā būs bloks pret bloku. Nato pret…

    Tāpēc man izbrīnu izraisa artilērijas iegāde Latvijas armijai. Manuprāt, tikpat labi varēja pirkt arbaletus. Ja būs karš, tad būs satelīts pret satelītu, raķete pret raķeti.

    Artilērija varēs šaut, protams – tikai nebūs pozīciju uz kurieni…

    Manuprāt, Latvijas armijā trūkst teorētiķu. Tāpēc arī tā tik nepārdomāti rīkojas.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Es > andrejs 10.03.2017. 19.36

    Ķīp,

    Šķiet, lai nu kas, bet teorētiķu un dīvāna karotāju mūsu armijai no tiesas netrūkst. Trūkst seržantu un oficieru un labu zābaku, kā dzird, trūkst…

    Bet par artilērijas sistēmām, lai ļaujam spriest štābistiem… Viņi tomēr kaļ kaut kādus plānus, kuros ir konkrēti ieroču veidi…

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > andrejs 10.03.2017. 20.26

    ————-Ķīps:”… Mūsu gadījumā būs bloks pret bloku. Nato pret… ”

    =======================================================================================

    Pārfrāzējot Einšteinu – nezinu kā būs mūsu gadījumā, bet nākamajā būs atkal ar rungām un akmens cirvjiem…..

    Būsim reāli – dzīvojām tomēr atomlaikmetā.

    Russia unveils ‘Satan 2’ missile powerful enough to ‘wipe out UK, France or Texas’

    https://www.youtube.com/watch?v=lEq4nuFpMbA

    http://www.telegraph.co.uk/news/2016/10/25/russia-unveils-satan-2-missile-powerful-enough-to-wipe-out-uk-fr/

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    andrejs > andrejs 10.03.2017. 20.35

    Man ar nerodas iespaids, ka mūsu armija būtu uz modernu karu orientēta.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Es > andrejs 10.03.2017. 20.44

    edge_indran

    Peksis tēlo duraku,

    Visiem rāda Sātanu!

    Tagad visi sabīsies

    Brīvu prātu padosies

    kremļa sūda brālīšiem,

    Tikt pie varas peksīšiem…

    Necer, Peksi, krieviem viss

    Ir kā sūda žigulis,

    Ne tas rūc ne kaut kur skrien

    Smaku, dūmus taisa vien…

    http://www.vord.net/friends/skoda/skoda6.jpg

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Es > andrejs 10.03.2017. 20.57

    andrej, hromosoma

    Cik plašas ir andreja zināšanas par mūsu armijas orientāciju? Vai tās gūtas dīvāna karotāju rindās? ;)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > andrejs 11.03.2017. 00.09

    ————

    Orientācija uz “Made in China”.

    Zemessargiem “lāpstiņu izstrādājums”. Puse salūst 5 minūšu laikā!

    http://www.la.lv/wp-content/uploads/2016/04/lapstas_Veiko_Spolitis_5.jpg

    http://www.la.lv/zemessargiem-lapstinu-izstradajums/

    0
    0
    Atbildēt

    0

Skumjais Bruņinieks 10.03.2017. 11.44

Vajaga radīt tādus apstākļus valstī, kad vārds “obligātais” neizraisa riebumu…

Ja valsts ir sakārtota, ja pilsoņi redz un jūt, ka valsts par viņiem rūpējās, ja iedzīvotāji ir pārliecināti par savu nākotni, ja vēlētāji redz, ka politiķi nezog un ciena savu valsti, ja politiķi būs, kā piemērs pārējiem, tad pilsoņiem būs pagodinājums dienēt un tādējādi aizstāvēt savu valsti.

Tad katrs uzskatīs par pienākumu dienēt.

Grūti prasīt patriotismu un vēlmi “obligāti dienēt” no vienkāršā jauniesaucamā, ja viņš redz to lielo plaisu un nevienlīdzību starp tautu un valdošo, liekulīgo, zaglīgo valsts eliti, kas nolaidusi valsti līdz kliņķim, dīrā viņam pēdējo ādu nost, bet pati, piesaucot patriotismu, bauda pasakainu dzīvi.

Ps

Tagad jau nav Padomju savienība, kad slēgtā telpā nebija kur mukt jauniesaucajamiem.

Pašlaik ar atvērtām robežām cilvēka atrašanās vietu nevar izskaitļot. Ja kādu valsts izdomās iesaukt dienēt, izrādīsies, ka viņš jau strādā Īrijā un vsjo ..

+4
-3
Atbildēt

1

    Absints > Skumjais Bruņinieks 10.03.2017. 15.30

    “Ir jābeidz zaKt”, rakstīja viens no telšu- protestētāju nometnes pretī Ministru Padomei kādus gadus atpakaļ. Un viņam bija taisnība. “Vajag radīt tādus apstākļus valstī” – piekrītu Jums.

    Un maksāt Eiropas algas. Un visiem iedot dzīvokļus. Un salikt korumpantus cietumos.

    Piekrītu…

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

vvilums 10.03.2017. 11.16

Kips. Jā ar Ģirsu vienā ierakumā…., nav izslēgts,ka sāktu šaut viens uz otru, un tādēļ vien varu parakstīties zem tava komentāra, taču igauņi un leiši tomēr domā savādāk.

+4
-3
Atbildēt

3

    andrejs > vvilums 10.03.2017. 11.56

    vvilums Kips. Jā ar Ģirsu vienā ierakumā.

    ———–

    Nevajag dalīt ušakiem un ģirsiem pilsonību.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    edge_indran > vvilums 10.03.2017. 13.26

    ————–

    Vajag vēsturi atcerēties, lai par ierindnieku mūrnieku runām nebrīnītos. Ko vakar iedeva – to rīt var arī…..1934.g.16.maija diena, kā arī nākamās pagāja bez demokrātu aktivitātēm.

    „Demokrātija bez demokrātiem” diemžēl ir fakts. Ivars Ījabs,13/02/2017

    http://www.punctummagazine.lv/wp-content/uploads/2017/02/IMG_8415-1024×683.jpg

    http://www.punctummagazine.lv/2017/02/13/demokratija-gruti-audzejams-augs/

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Absints > vvilums 10.03.2017. 15.49

    Uz vvilumu. Jā. Militāristiem sevi ir jāatražo. Un tagad pie spices ir tie, kas jaunībā ir dienējuši krievu armijā. Tur bija divi gadi, pat kaut ko varēja iemācīties. Ja būs mums -būs kādi astoņi mēneši vai gads. Ierindas soli iemācīties paspēs.

    Vai, tas, ka leiši, igauņi un zviedri domā savādāk, ir jāsaprot tā, ka viņi domā pareizāk?

    Vai varbūt pareizāk domā ASV, kur obligātā dienesta nav, bet toties ir paliels budžets armijai. Ja liksim svaros, kurš vinnēs?

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

Absints 10.03.2017. 11.03

Muļķības, to, kas māk maršēt (un ierindas skates būs pirmās, ko atjaunos no padomju laikiem), un jaukt automātu, no tāluma vadāms šāviņš nošaus tikpat ātri, kā to, kas nemāk to darīt. Ir pat jocīgi – situācijā, kad Zemessardzei trūkst līdzekļu, gribam tai uzkraut vēl papildus funkcijas. (kas tad būs instruktori, pasniedzēji…, kas nodrošinās infrastruktūru?) Bez tam viss, kas ir “obligāts”, rada riebumu pret to, nevis mīlestību. Faktiski šāds “obligātums” ir veids kā graut patriotismu pret Latviju, nevis to stiprināt… Pajautājiet tiem, kas savulaik ir dienējuši padomju armijā. Kļuva Krievijas fani? Drīzāk otrādi. Armija nav patriotisma skola, tā uz to balstās, nevis to rada…

Racionāli būtu – palielināt Zemessardzei līdzekļus, palielināt dienējošo skaitu uz brīvprātības principiem, stimulēt jaunsardzi. Celt tās prestižu, popularitāti, jauniešu, vīriešu vēlmi tajā iesaistīties.. Rezultāts būtu labāks un saprātīgāk izdarīts. Ja jau esam gatavi terēt naudu, tad tak vajag rezultātu, ne naudas iztērēšanu. Vai spiedīsim ieroci rokās Girsam, vai tomēr aicināsim un stimulēsim patriotus?

ASV, piemēram, demobilizētajiem ir lielas priekšrocības izglītības ieguvē… ASV nav militārisma ne skolās, ne augstskolās, toties ir prestižas armijas akadēmijas, elitāri operatīvie spēki, kuru dalībniekiem ir liels prestižas sabiedrībā. Vai mēs atkal uzskatam, ka esam gudrāki, un mūsu izgudrotais ritenis būs labāks? Varbūt Latvijai tomēr vajadzētu iet saprāta ceļu, ne atgriezties pie padomju prakses.

Ja vēl nepielec – nemācam tak šaut ar bultām un arbaletiem, Kāpēc- tāpēc, ka to laiks ir pagājis. Tāpat kā ir pagājis konvencionālā kara laiks. Tas vēl ir mūsu galvās, bet vairs nav dzīvē..

Armijas pārstāvis, kā pamatojumu teica, ka civilās augstskolas māca profesijas, kas armijai vajadzīgas – piemēram ārstus. Tad vai vajag šitādu ārstu piespiest” nolauzt armijas laiku”, vai vienkārši armijniekam ar medicīnas izglītību nodrošināt “normālu” apmaksu, dzīvesvietu. Un vai tas pat nebūs lētāk kā organizēt kara katedru, iesaukšanu, apmācību medicīnas studentiem? Vai puritāņi nesaprot, ka vergu darbs ir vienmēr bijis daudz neefektīvāks par apmaksātu darbu?.

Mēs visi esam padomju bērni, visi zinam vēsturi par pirmo un otro pasaules karu. BET Latvija ir NATO valsts, un, ja NATO karos, tas tad nu nekādi vairs nebūs konvencionālais karš ar ierakumiem, pozīcijām un lielgabalnieku. Tas būs satelītu, informācijas tehnoloģiju, mediju, dronu, raķešu karš, Nekas tāds, kā tas bija Gruzijā, Ukrainā Krimā, Latvijā nav iespējams. Tāpēc, ka NATO. Būtu laiks to saprast…

Un jā, Zviedrija un Lietuva nav paraugs. Tur konservatīvisms ir uzvarējis, ceru, ka Latvijā saprāta pietiks… Bez tam Zviedrija jau tā to sauc, bet būs tikai daļa no iesaukuma vecuma jauniešiem, tas nebūs obligāti visiem, tas būs brīvprātīgi… Bez tam tur nav Zemessardzes, mums ir. Un tā šīs funkcijas jau pilda- atškirībā no tām valstīm.

PS gaudu koris dzied par Latvijas slikto GINi, par sabiedrības noslāņošanos. Tomēr tas pats par sevi nav nekas slikts, tā ir tāda vienkāršota ekonomikas procesu interpretācija (ASV GINI ir sliktāks kā Latvijai, Kubai labāks..), bet svarīga ir tā sauktā “mobilitāte”- iespēja tiem, kas spēj, var un grib no nabadzības izrauties. Armija, ja būtu stimulējošais reformas, būtu viens no šādiem efektīviem veidiem…

Es gan neticu, ka mēs spēsim to izdarīt, mūsu Saeimas spēju robeža ir iešana pa padomju dzīvesveida restaurācijas taku..

+10
-5
Atbildēt

3

    andrejs > 10.03.2017. 12.26

    Ja rodas šaubas pat lojalitāti – atņemt pilsonību. Ierēdni, kas dalījis pilsonību, padzīt no darba valsts pārvaldē.

    Atvainojos. Biju domājis atbildēt Viļuma k-gam

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    andrejs > 10.03.2017. 12.36

    Pajautājiet tiem, kas savulaik ir dienējuši padomju armijā. Kļuva Krievijas fani?

    —————

    Varu atbildēt. Krievi man riebās jau kopš bērnības, mūsu ģimene bija represēta, militārisms pirms dienesta armijā bija absolūti nepieņemams, jo zināju ka tā ir okupantu armija. Centos arī bišķi simulēt, bet bez labi pazīstamu un finansiāli stimulētu dakteru palīdzības tas bija diezgan bezcerīgi. Pāris klasesbiedru tomēr izvairījās.

    Armijā par Krievijas fanu nekļuvu, bet, ja būtu sācies militārs konflikts, saviem kazarmas biedriem mugurā nešautu.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    vvilums > 10.03.2017. 13.12

    Andreis.Ja rodas šaubas pat lojalitāti – atņemt pilsonību.
    Uz KURA šaubu pamata tad ņemsim pilsonību nost?

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

lno 10.03.2017. 11.02

Realitāte.

0
-4
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam