Paldies par plašo Francijas preses izklāstu, savādāk šodien, paklausoties krustpunktā Tomsona kā ierasti uzaicinātos Vienotības pārstāvjus un to līdzskrējējus, nodomāju, ka rīt tiks izsludinātas vispasaules sēras.
+4
-3
Atbildēt
0
Anonīms
09.11.2016. 17.32
nokatieties – te ir loti daudz tādu domu, ko es esmu jau rakstījusi un par ko jus mani par trolli saucāt –
piemēram – M.Zanders saka, ka mēs pasi savu valsti esam izzaguši tik lielos apjomos, ka putinam te vairs nav , ko zagt
Ka Trampa nākšana pie varas nozīmē to, ka ES ir jāaktualizē jautājums par savu drošību – autonomu drošību
Troļļu dīķa troļļi – un jūs mani te gandrīz pliku nokapājāt
Izskatās amerikāņiem apnika “vāvuļotāj” politika ,tāpēc nobalsoja par “stingrās rokas” politiķi.
Atkal pie mums. Tie,kas iestājās pret rietumnieciskām vērtībām, iespējams priekā berzē rokas, uzskatīdami, ka – Pitālovas apriņķa robeža varētu pie apstākļu sakritības beidzot paplašināties rietumu virzienā, tāpēc pārējiem 2% no IKP aizsardzībai noteikti būtu jāiestrādā jau nākošā gada budžeta grozījumos, vēlākais 2018 gadam.
«Straujās emigrācijas dēļ tiek zaudēts vairāk Latvijas iedzīvotāju nekā zemās dzimstības un augstās mirstības dēļ. Piemēram, ja mirstība svārstās ap 10 000 iedzīvotāju ik gadu, tad emigrācijas radītie «zudumi» ir vairākkārt lielāki. Milzīgās emigrācijas sekas asāk būs jūtamas jau pēc 4-5 gadiem, kad darba vietu skaits Latvijā pārsniegs darbspējīgā vecuma iedzīvotāju skaitu,» pērn sacījis Starptautiskās Migrācijas organizācijas (IOM) Rīgas biroja vadītājs, demogrāfs Ilmārs Mežs.
Ir daudz mūsējo “patrejotu” un kad atklāsies, ka latviešu tautas un valsts nīšana ir smags kriminālnoziegums, arī jūsējie, padlas, saskries bariem, pieteikties par patrejotiem.
+1
-1
Atbildēt
0
Absints
09.11.2016. 11.50
Tramps ir kā šoferis, kas vada mašīnu bez tiesībām. Ne viņš ko jēdz no politikas, ne arī viņam ir izpildāma programma ekonomikā. Toties ir saukļi. Trampu ievēlēja tā sabiedrības daļa, kas ar galvu nedomā, tā ,kas ir pret ASV iekšpolitiku, ārpolitiku, pret Obamu. Taču tā nav konstruktīva politika. Viņu sauklis ir – salauzīsim, varbūt KĀDS uztaisīs ko labāku. T.i., Tramps un viņa elektorāts “salauzt” mācēs, bet uzbūvēt, ko labāku, ne. Drīz sekos paģiras… Paldies Dievam, ASV ir demokrātiska valsts, tā nav diktatūra, kur viena persona izšķir visu. Tomēr korim toni uzdod diriģents. Tā kā būs jautri..
Domāju, ka viens no rezultātiem, kas mūs sagaida, ir prezidenta institūcijas pavājināšanās ASV. Prezidentam pēc 4 gadiem vairs nebūs tāds “spēks”, kā tagad Obamam..
Pasaulē patreiz valda populisms. Narkomāns Fords kādu brīdi atpakaļ tika izvēlēts par Toronto mēru, dzērājs Zēmans kļuva par Čehijas prezidentu, korumpants Zatlers tika ievēlēts pagājušajā Saeimā, tāpat kā banānu dalītājs Zīgerists ,savulaik, Ušakova banda tika pie šprices ,jo tautai “patika” pensionāru biļetes, Lepēna Francijā kļūst arvien populārāka, Die Rechte un līdzīgas partijas Vācijā pat šur tur vinnē vēlēšanās, Syriza valda Grieķijā… Populisms noteica Brexit iznākumu, populisms noteica Trampa uzvaru.. Tāpēc, ka šie cilvēki proletariātam patīk, tas nekas, ka dumji vai likumpārkāpēji, toties “ir līdzīgi mums”, “smuki runā”, un ir “pret sistēmu”.
Vēlētāji nebalsoja PAR Trampu, vēlētāji balsoja PRET Klintoni, to smuki arī uzrādīja statistika, ko CNN šonakt bārstija. Tāpēc, kā jau teicu iepriekš, loģiskie argumenti, salīdzināšana, izsvēršana te nestrādā. Populistiem to nevajag, jo viņu attieksmi nosaka “PRET”. Kas tur “PAR” galā, nav svarīgi, svarīga ir protesta izteikšana…
Nākošajās vēlēšanās Latvijā arī uzvarēs populisti, vienīgi man nav skaidrs vēl, kas tie būs..
Par Latvijas valsti nav ko uztraukties, ja mums ir tāds eksperts kā Ķīps. Nesaprotu tikai vienu – kā tik gudrs cilvēks vēl līdz šim nav ievēlēts vismaz par Latvijas VP, ja ne par ANO ģenerālsekretāru?:):):)
Nākošajās vēlēšanās Latvijā arī uzvarēs populisti, vienīgi man nav skaidrs vēl, kas tie būs..
Neuzvarēs. Kaut arī čekai krājumā ir neierobežots skaits spitālīgo, parķijas nokomplektēšanai, “saulvedi”, kā bija Zatļera gadījumā, tai neizdosies ātrumā uzcept.
+3
-5
Atbildēt
0
Absints >
09.11.2016. 12.06
Uz lno. Paldies par ironiju. Es gan esmu solījies uz personīgi adresētiem komentāriem neatbildēt, bet šoreiz taisīšu izņēmumu.
Lai kļūtu par vadītāju ir nepieciešama harisma un enerģija.
Harismas man nav, tā kā tā, manuprāt, var būt tikai iedzimta (es varu tikai burkšēt aiz stūra), kā arī esmu jau zaudējis vēlmi kāpt par karjeras kāpnēm. Esmu jau tai vecumā, kad mierīga dzīve šķiet labāka par potenciālas lielākas itekmes iegūšanu. Tā, kā turpināšu rakstīt komentārus un gaidīt, ka kāds uz tiem atbildēs pēc būtības, nevis ironizēs par to autoru.
Ja neņemam vērā mērogus, ar Klintoni ir noticis precīzi tas pats, kas reiz notika ar mūsu pašu Aboltiņu. Tā apsēstība ar varu bija kļuvusi tik uzmācīga, ka tika pārkāptas visas robežas, ko vien var pārkāpt, un viņa ir saņēmusi pienācīgu sodu par to, jo 2x ciestā sakāve ir primāri jau sods viņai pašai. Domāju, no tā viņai būs ļoti grūti atkopties.
Ja par Trampu, tad laikam šodien neviens nevarēs pateikt, kādā pasaulē mēs dzīvosim rīt. Taču tā būs pilnīgi cita pasaule – dievs, dod, lai labāka. Dievs, dod.
“ar Klintoni ir noticis precīzi tas pats, kas reiz notika ar mūsu pašu Aboltiņu. Tā apsēstība ar varu bija kļuvusi tik uzmācīga, ka tika pārkāptas visas robežas, ko vien var pārkāpt, un viņa ir saņēmusi pienācīgu sodu par to”
Analoģija vietā. Arī Āboltiņai sava karma jāatstrādā.
Nu nevajag tās histērijas, kā pateica Obama, Saule rīt uzausīs un Amerika tāpat paliks par spēcīgāko un ietekmīgāko valsti, lai kas nebūtu Am. prezidents.
R.A. – varbūt, Tramps nevis vājinās, bet stiprinās NATO?
Ko tad viņš pieprasa – tikai to, lai Eiropa savai aizsardzībai novirza to, kas ir paredzēts NATO līgumā, un neparazitē uz Amerikas rēķina, kāpēc gan amerikāņiem jāmaksā no saviem nodokļiem par to, lai Eiropa būtu pasargāta, ja Eiropa to naudu var maksāt “bēgļiem”, utt?
Ja NATO tiks vājināts, pie tā būs vainīga pati ES, nevis Tramps.
Un tas murgs par to ES armijas izveidi – tas nāk no Krievijas vai Kr. draugiem, un domāts NATO vājināšanai, nekam citam, tas taču, manuprāt, skaidrs.
ES vajag savu armiju! ceru , ka tramps parādīs un pierādīs, ka asv prioritāte ir savas intereses un ES ir savas intereses.
Viena lieta, ka ES uzkarināja kaklā āfrikas un ta bēgļus, tad visi šie mums neizevīgie bt līgumi un beigu galā , mūsu atkarība no asv bruņotā atbalsta – nē un vēlreiz nē, es esmu par patiesi brīvu , spēcīgu un neatkarīgu Eiropu !
To var salidzināt ar mājas aizsargāšanu – tavam kaimiņam mājās var būt ložmetejs, bet ja tev nebūs savs – tad tev būs tikai cerības , ka kaimiņš tevi arī glābs, bet to kaimiņš varēs darīt tikai pēc tam,kad būs sevi aizstāvejis
un vēl – trolli – džeri – ideja par ES bruņotajiem spēkiem nāk no ES dalībvalstim, nevis no Putina – nebāz te visur savu putinu
Problema jau nav Eiropas spekos, problema ir tani kas noteiks toni, es loti apsaubu Francu, Vaciesu un Italu speju krizes situacija nostaties pret Krieviju, skaidrs ka 2% ir jabut aizsardzibas budzetam, un ja Tramps izjauks vai vajinas NATO, tas gan vel nav teikts, tad cita cela ka Eiropas armijas izveide nav.
Skaisle Tu pareizi saprati, ka līdz ar Trampa nākšanu pie varas var tikt vājināta NATO un tas ir drauds Latvijas neatakrībai. Izklausās, ka Tev prieks par to :)
Tu pareizi saprati, ka līdz ar Trampa nākšanu pie varas var tikt vājināta NATO
Līdz ar Trampa nākšanu pie varas, es ceru, ka Latvijas armija beidzot tiks iztīrīta no trulaiem, dāboliņiem, ādamsoniem, lasmaņiem, rublovskiem, bergmaņiem un citiem putļerastiem, kuri šautu latviešu karavīru mugurās, Eiropas valstīm nāksies pildīt NATO budžetu un pie mums notiks pamatīgākās tīrīšanas DP, SAB un IeM.
Vēl sliktāk, kā bija pretīgā melnādaiņa, Baraka Huseinoviča, valdīšanas laikā, pat Klintone nevarētu izdarīt.
ra – maukas bērns ! – visi mediji ir pilni ar informāciju par Trampa ārpolitikas prioritātēm un nr 1 ir tā, ka Tramps uzskata, ka – un te citēju Rozenvaldu -“Viņš pieļāva, ja Tramps kļūst par ASV prezidentu, ASV ārpolitikā gaidāma akcentu maiņa, ņemot vērā politiķa iepriekšējos skarbos izteikumus par pašu valstu aizsardzības spējām un tam atvēlētajiem līdzekļiem.”
Tas, ka tu raksti, ka es par to priecājos ir apzināta histēriska ienaidnieka meklēšana savējo vidū – ka tik kādu ātrak pakārt – ka es saku – maukas bērns tu tāds !
Tramps tomēr nav Ronalds Reigans, kurš savu viedokli formulēja skaidri un inteliģenti. Saprotu simpātijas pret Trampu, un, ja piepildīsies prognozes, ka, iesēstoties prezidenta krēslā, viņš nāks pie prāta jautājumos, kuri skar NATO un vispār ārpolitiku, tad jau nekas.
Var pieņemt arī to, ka visi tie Trampa “domu graudi” par baltiešu pārvietošanu uz kaut kurieni, viņa simpātijas pret Kremli un viņa zirdziskā attieksme pret sievietēm uc ir tikai priekšvēlēšanu triki, taču, ir tāds teiciens – katrā jokā ir daļa taisnības. Un šinī gadījumā taisnība ir tā, ka savā pasaules uztverē Tramps ir truliķis. Un tas nepiestāv prezidentam un šī viņa īpašība var nostrādāt tā, ka sekas būs jūtamas nepajokam.
Uz šitās “atgriešanās Ulmaņlaikos” jau arī pašmāju auseklīši “uzrāvās”, tagad velkas nopakaļus Amerikai. Tagad, lūk, sāk savu liberālo retoriku apjēgt:
Eksprezidente Vīķe-Freiberga: “Man jau likās, ka Amerikā briest sprādziens”
Turpinās “cannabis” uzvaras gājiens. Zaudētājiem ASV arī savs prieciņš – varēs legāli lietot zālīti vairākos štatos. Un Latvijas “fani” arī sasparosies atkārtotai prasībai legalizēt izklaidei.
Neba nu to 60% dēļ tērējās – tur vispār nav vērts ieguldīt. Daudzos svarīgos štatos pāris procentu noteica, kurš uzvarēs. Tāpat arī Džonsons daudz svarīgu balsu atņēma Klintonei (pētījumi liecināja, ka Džonsona atbalstītāji kā otru variantu būtu izvēlējušies tieši Klintoni). Par tiem dažiem procentiem tad arī bija tā cīņa.
Ies “jautri”, kad Tramps sāks apstādināt naudas drukājamās mašīnas (emisiju), piegriezt dzīvošanu uz parāda – un spiedīs liberāļus-pļāpas pastrādāt reālās ekonomikas lauciņos.
Paskat tik,kā uzreiz sak mainīties “”dižpatriotu”” retorika-laikam apjauš,ka no jaunā saimnieka par riešanu uzslavas vietā var dabūt ar zābaku un pavēli””se,būdā…””
Bet šobrīd mani vairāk interesē nevis histēriskā Klintones piekritēju reakcija, bet gan tuvākā laika Krievijas reakcija un paziņojumi.
Tad mēs redzēsim vai tiešām viņi būs tik priecīgi par Trampa uzvaru un Klintones zāģi kā izlikās pirms vēlēšanām, vai arī izlīdīs ārā āža kāja, kas norādīs uz iepriekšējiem meliem un patieso Krievijas vēlmi redzēt Klintoni prezidenta krēslā. Jo kā regulēt Klintoni un citus demokrātus un kā panākt savu, krievi zina, bet Tramps viņien ir tāds pats melnais zirdziņš kā pārējiem.
Joprojām uzskatu, ka krievu spēle pret Klintoni bija tikai, lai panāktu vienošanos un ietekmi uz viņu uzvaras gadījumā, bet Trampa atbalsts, lai būtu vieglāk ar viņu tikt galā viņa uzvaras gadījumā.
Domāju, ka krievi no Trampa nav mazāk noraustījušies kā Klintones atbalstītāji.
Pilnigi piekritu, Klintonei sakari ar krieviju ir vel lielaki, tacu to ka dazi no Trampa komandas ir sedejusi blakus Putinam, russian today 10 gadu jubileja ari ir fakts.
Jā, bija gan starp apmeklētājiem. Domāju, ka Putins savas spēles – atbalstu Trampu, esmu pret Klintoni – ietvaros, bija uzlūdzis Trampa komandas cilvēkus. Šaubos, ka tas nenozīmē automātisku sadarbību vai pakļaušanos krieviem, bet drīzāk situācijas izpēti, iepazīšanos ar krieviem, turklāt Tramps to varēja atļauties, jo šajās vēlēšanās ASV stipri svarīgāki bija iekšpolitiski jautājumi un imigrācijas jautājumi, nevis krievu jautājums.
To, vai Tramps vienkārši populistiski izrunājās, un kuros jautājumos bija nopietns, kuros “muldēja”, un kuras nostādnes būs viņam svarīgākās, to jau drīzumā redzēsim. Cerams, ka viņa reālās nostādnes būs mums izdevīgas :)
Krievijā kādu laiku visi līksmos un priecāsies. Tikai Tramps jau šodien savā pirmajā pēcvēlēšanu uzrunā pateica, ka Amerikas intereses viņš kā prezidents vērtēs augstāk par visu. Un padarīs Ameriku par visvarenāko valsti. Un tik jau muļķis viņš nav, lai nesaprastu, ka globalizācijas laikmetā nevar ģeopolitiku pamest novārtā un pucēt tikai Ameriku. Ja putlers, piemēram, izraisīs karu Eiropā, kas tad pirks Amerikā ražotās preces?
Bija labs pirmsvēlēšanu jociņš par vēlēšanām Amerikā attiecībā uz Krieviju.
Amerikā šonakt izšķīrās vai Krievijas liftos tiks čurāts sēdus vai stāvus. :) :) :)
west. Laikam pēdējais, kas iedomājās, ka ir valsts lielākā persona bija Kenedijs un viņa klans. Ka viņi tagad visu regulēs. Rezultātu visi zinām.
Tāpēc nevajag iespringt par Trampu. Viņu ātri noliks pie vietas un procesi notiks tā, ka tiem ir jānotiek.
________________________
To visu var pateikt citiem vārdiem – ASV ir varas līdzsvars, svaru, atsvaru sistēma. Tāda boļševiku retorika: tauta, viņu ātri noliks pie vietas…”Pie vietas nolika” ne tikai demokrātiski ievēlēto Kenediju, bet arī Staļinu, Hitleru, Musolīni… Prezidentam liela loma ASV. Kurš tad nolika pie vietas Obamu?
nu veel jau bija neprognozeejams holivudas aktieris , arīi taapat nekas nemainiijaas , vieniigi pēzderesu sagraava , par ko paldies ,pareizi šoriit komenteeja radiofonaa analiitiķis , ka Ameerika ir kaa liels kuģis , kura kursu tik viegli nevar izmainiit
kāpēc tikai Obama – visa pasaule pret Ukrainu izturējās kā nodevēji – redz , ka varo , ka sauc pēc palīdzības, bet aizgriezās un aizgāja uz krogu iedzert un parunāties … nu visi lielie demokrāti agresoru nosodīt, kad jau par vēlu ….
Ne īpaši darbojas tā “svaru atsvaru” sistēma. Protams, pateicoties tai nelietīgais melnādainis nepadarīja ASV par Krievijas guberņu, tomēr tāpat iemanījās daudz sūdu sataisīt.
Nenostrādāja svaru un atsvaru sistēma, kad nolādētais fiziskais un morālais kroplis, Rūzvelts un ASV cionisti, gatavoja karu, industrializējot absolūto ļaunumu, fašistu Krieviju un līdz zobiem apbruņojot drausmīgāko briesmoni civilizācijas vēsturē, Staļinu. Bez tā visa krievs nebūtu uzdrīkstējies pat Baltijā iebrukt. Tā nemaisīja čekas kuces, Normas Gean, apsēstam idiotam, Kenedijam, novest planētu līdz Karību krīzei.
Svaru un atsvaru sistēma bija bezspēcīga, kad izcilākais ASV Prezidents, Reigans, izbeidza absolūto ļaunumu, neizdarot nevienu šāvienu.
skaisle: tad tagad Krievijā un Latvijā pie varas nebūtu čekisti
————
tas tikai dēļ okupācijas laikā iebaidītajiem cilvēciņiem (un izčakarētajām smadzenēm), kas balsoja par komunistu līderiem, kolhozu priekšsēdētājiem un citiem gaišajiem spēkiem. Viss bija mūsu pašu rokās, bet mēs “demokrātiski” atdevām varu komunistiem.
Krievija faktiski bija sabrukusi, vienīgā alternatīva – ZKorejas variants – tad vecie komunisti iespējams būtu noturējušies
Nu par to viennozīmīgo atkarību no korporācijām nevajag tomēr pārspīlēt. Kaut vai tādēļ, ka tie lielie biznesi savstarpēji arī nav nekādi savstarpēji drugi un ir ar dažādām interesēm. Nav tādas kopīgās korporāciju intereses, izņemot varbūt pāris jautājumos. Nav kopīgas sponsoru nostādnes – vienus sponsorus interesē vieni jautājumi, citus – citi. Līdz ar to stāsti par prezidentu kā marioneti ir liels bulšits. Ir daudz dažādas interešu grupas, ar kurām jautājumi jāsaskaņo (un dažādos jautājumos kombinācijas ir dažādas), lai tos izbīdītu cauri, bet nav tā, ka prezidents strādā kaut kādās vienas grupas vai viena veida grupu interesēs.
Var naudas maisi vienoties konkrētos atsevišķos jautājumos, bet nevar un nekad nespēs vienoties par kopīgu vienotu globālu politiku, vai kopīgu ilgtermiņa darbību kādā globālākā jautājumā, piemēram, kopīgi vadīsim ASV prezidentu. Tādēļ, ka katrs saprot ar vadīšanu dažādu pakāpju vadīšanu, un katru interesējošie jautājumi nav vienādi, jautājumi pārklājas tikai daļēji, kā arī vesela rinda jautājumu ir tādi, kur dažādiem spēlētājiem pat pretējas intereses. Un novadīt tādēļ var tikai tajos jautājumos, kas vairākumam pārklājas. Turklāt arī ne viennozīmīgi, jo prezidentam ir jārēķinās ar reitingiem, ar partijas iekšējiem grupējumiem, ar konkurējošo partiju, ar Augstāko tiesu u.tml.
Patīk vai nepatīk, bet tā sistēma tomēr vairāk vai mazāk ir līdzsvarota.
Vienādu, vai aptuveni vienādu biznesmeņu grupas vienojas korporācijas, kuras sauc par partijām. Tad viņi izvirza savu kandidātu prezidenta amatam. Tas arī virza viņu idejas praksē. Pirmsvēlēšanu troksnis nenozīmē neko.
Citu interešu grupas veido savas partijas , jo kopā ir vieglāk panākt rezultātu.
Un tad? Tās pārējās grupas, kas netiek pie “sava” prezidenta, tāpat nekur nepazūd un to intereses jāņem vērā. Kā arī – kā jau teicu – jāņem vērā reitingi, iespējamā Augstākās tiesas nostāja utt. Nu nevajag to visu vienkāršot un vispārināt.
Iespaids jau tāds, ka tā ES “elitei” tā kreisi liberalā ideoloģija ir pilnībā aizmiglojusi smadzenes, un pārvērtusies par totalitarisma paveidu – politkorektums par cenzūru, oponentu dēvēšanu par fašistiem, utt., tai pat laikā tolerancei pārvēršoties par nepretošanos ļaunumam, var ilgi turpināt.
Un, īstenībā, viss tikai tāpēc, lai kreisie liberāļi varētu palikt pie varas mūžīgi, jo iepludinot valstī musulmaņus, skaidrs taču, ka tas ir nākamais viņu elektorāts, tāds variants ir, vai tam visam apakšā ideoloģija, vai tā ideoloģija ir sekundāra elementaram politiskam pragmatismam, to neviens nezina.
Gribu piebilst, ka kreisajiem liberāļiem nav nekas kopējs ar klasiskiem.
miiliit , vai tad mums ir kaada izveele? , patreiz nav , ir vieniigi mazaakais ļaunums un lielaakais , man nav pieņemams ne viens ne otrs , varbuut veelāk statistiķi izgaismos cik procentu ASV iedziivotaaju ņeemuši daliibu šajaa izraadee.
Skaidrs ir viens, ja eiropa neieklausisies tajos kas neatbalsta pasreizejo beglu polituku, un katru, kas ir pret nekontolejamo beglu uznemsanu, sauks par populistu vai savadak, ari mes Eiropa sanemsim protesta balsojumu, sakot ar Lepenu un citiem, protams ari Latvija nav iznemums, redzesim Tramps uzcels zogu vaine, ta ari bus atbilde ir vins populists vai nav.
Eiropai ir tikai divi celi, tapat ka Latvijai atrisinat (uzlabot)iedzivotaju ekonomiskas problemas un beglu jautajumu.
ja mums būtu jāizvēlas starp ZZS, SC un NA, un citi varianti nebūtu.
ASV bija tā, it kā cīņa būtu notikusi kremļa mauku un čekas kājslauķu, putļerastu: Vienotības un SC, starpā. Lai nu kā, tomēr manās acīs Vienotībā ir vēl daži, kuriem ir cilvēciska seja (nesaprotu, vai tie taisās sagaidīt tribunālu, paliekot bandā?). ASV ir uzvarējis mazākais ļaunums, Tramps.
Gribu piebilst, ka kreisajiem liberāļiem nav nekas kopējs ar klasiskiem,
—-
par kādu sevi uzskata džeris…
0
-3
Atbildēt
0
nomale
09.11.2016. 08.55
Nu ko – rezultāts ir traģisks, un atliek tik sākt meklēt vainīgo. Pēc soctīkliem noprotams, ka pašreizējie varturi un sabiedriskās domas veidotāji vainīgos jau atraduši, un tā ir puse no amerikas nācijas. Atļaušos tikai atgādināt, ka vara un mediji visus šos gadus bija šo, šobrīd varen šokēto rokās! Kamēr tādas kā Merkele sēžot penthausā deklarēja – “Mēs to varam”, tikmēr cilvēkiem tur lejā bija bails pa ielām staigāt. Rezultāts acīmredzams!
Politiķiem Latvijā šī ASV pasniegtā mācība būtu jāliek aiz auss!!!
Kāpēc uzskati, ka rezultāts traģisks? Kāds tam pamats? Vai tas, ka divkosīgā Klintone ar mūžīgi atvērto muti, zaudēja? :)
Ja nopietni, tad demokrātiem būtu jāmeklē sevī iemesli, kāpēc lielākā puse Amerikas atbalstīja Trampu.
Izlasīju, ko teica viens Trampa atbalstītājs. Patreiz ir tā, ja nēģeris piekauj balto, tad ir parasts kautiņš, ja baltais nēģeri – rasisms… Lūk, arī atbilde! Pusei Amerikas šāda pieeja it visā piegriezusies.
+20
-3
Atbildēt
0
nomale >
09.11.2016. 11.38
1. Tramps apšaubīja 5. pantu, tādējādi apšaubot visas starptautiskās vienošanās principā.
2. Tramps atsaucās pozitīvi par Putinu, tādējādi apšaubot mūsdienu robežu neaizskaramību, demokrātiju un cilvēktiesības principā.
3. Tramps aicināja Krieviju uzlauzt Klintones e-pastus, tādējādi aicinot veikt agresiju pret savu valsti.
4. Tramps publiski apšaubīja vēlēšanu godīgumu ASV, tādējādi raisot ASV pilsoņos šaubas par savu valsti un līdz ar to iedēstot neticības graudu tiesiskumam kā tādam.
5. Tramps publiski draudēja izrēķināties ar saviem oponentiem, kas paver ceļu linča tiesai valstī.
Ar šo pietiek vai vajag vēl?
To ka pie šī rezultāta vainojami, pirmkārt jau paši demokrāti pats arī uzrakstīju.
Cienījamā, nomale!Pieņemu, ka Tu visticamāk savas tēzes ņem no masu medijiem.
Es toties pati klausījos visas trīs priekšvēlēšanu debates.
1/ Tramps nekad nav apšaubījis starptautiskās vienošanās. Tiesa, viņš teica, ka tiem, kas negrib pildīt šīs vienošanās (tai skaitā Latvijai, kas apsola, bet nepilda savu solījumu par 2% aizsardzības budžetu) nebūtu pamata kaut ko skaļi pieprasīt.
2/Tramps nekad nav aicinājis kādu uzlauzt Klintoones epastus, tie ir slima suņa murgi. Arī Klinotoni viņš nesolīja sēdināt cietuma savas uzvaras gadījumā, bet gan teica, ka pie viņa administrācijas, cilvēks, kurš tik nevērīgi izturētos pret valstiski svarīgiem dokumentiem, sēdētu cietumā.
3/Amerikas vēsturē ir pietiekami daudz gadījumu, kas viens no kandidātiem apšaubīja vēlēšanu rezultātus un balsis bija jāpārskaita, pat vairākas reizes. 2000.gadā Bušs ar Goru kašķējās pa vairākām reizēm, līdz Gors piekāpās. Līdz ar to vēlēšanu rezultātu pārskatīšana nav nekas ārkārtējs. Un kā tagad redzams, Trampam būtu bijis pamats uztraukties zaudējuma gadījumā…
4/Tramps nekad nav draudējis ar kādu izrēķināties, skat par Klintoni…
Viss tas, nomale, ko raksti, ir vistīrākās muļķības, kas ceļas no ierobežotās informācijas un aklas ticības medijiem. Es klausījos paša Trampa runas, tāpēc varu tā apgalvot.
Demokrāti apmuļķoja paši sevi, tāpēc, ka izplatīja melus, un paši tiem noticēja.
Vai Latvijas medijos bija kādas objektīvas ziņas par Trampu?
Piemēram, “Le Figaro” reportiere Laure Mandeville ir uzrakstījusi grāmatu “Qui est vraiment Donald Trump?” (Kas ir īsti Donalds Tramps?). Viņa vada “Le Figaro” biroju Amerikā kopš 2009.gada un sekojusi Trampa kampaņai no paša sākuma. Pirms mēneša “Le Figaro” ir publicējis gaŗu interviju ar viņu. Tas ir tiešām objektīvs skats no malas, kas palīdz saprast “Trampa fainomenu”. Gan kāpēc Tramps uzvedas kameru priekšā tieši šādā veidā, gan kāpēc viņš runā tieši to, ko runā (viņš tam ir gatavojies vairākus gadus), gan kāpēc ameriešiem viņš patīk. Neviena klintone nesaprot ameriešu tautu tik labi kā Tramps.
“irlv.lv” varētu sākt publicēt izvilkumus no šīs grāmatas, lai tā lasītāji beidzot kaut ko objektīvu uzzinātu par Trampu.
Savukārt franču mediji šodien publicē šādus rakstus:
“Le Monde”:
– Donald Trump, le héros de l’Amérique blanche et rurale (Tramps – baltās un lauku Amerikas varonis)
– Le Parti républicain dispose des pleins pouvoirs (Republikāņu rīcībā ir visa vara)
– Election américaine : le tweet exagéré d’un ambassadeur de France aux Etats-Unis dégoûté (Francijas vēstnieka pārspīlēts tvīts nepatīk ameriešiem)
– Le camp Sarkozy se prend à espérer un effet Trump (Sarkoža nometne cer uz Trampa efektu)
– La victoire de Trump : une mauvaise nouvelle de plus pour Hollande (Trampa uzvara – slikta ziņa Olandam)
– Après le Brexit, Bruxelles à nouveau sous le choc (Pēc Brexita Brisele atkal ir šokā)
– Au Mexique, la victoire de Donald Trump reçue comme une douche froide (Meksikā Trampa uzvara ir kā auksta duša)
– « Nous n’aurons plus rien à dire ce soir », concède le porte-parole de Hillary Clinton (Klintones pārstāvis: “Mums šovakar vairs nav ko teikt”)
– Ces journaux persuadés de la victoire d’Hillary Clinton jusqu’au bout (Šie laikraksti, kas bija pārliecināti par Klintones uzvaru līdz pēdējam)
– Pour l’Allemagne, l’élection de Trump doit servir «d’avertissement» pour l’Europe (Vācijai Trampa ievēlēšana jākalpo kā “brīdinājums” Eiropai)
– Sarkozy : «Le message du peuple américain exprime le refus d’une pensée unique» (Sarkozis: Ameriešu tautas vēstījums pauž noraidījumu vienpusīgiem uzskatiem)
– “Nous sommes et restons des partenaires solides”, assure Theresa May (Meja: Mēs esam un paliksim nopietni partneŗi [ar ASV])
– Juppé souligne les risques que font courir «démagogie et extrémisme pour la démocratie» ([franču prezidenta kandidāts] Župē pasvītro riskus dēmokratijai, ko izraisa skriešana pakaļ “dēmagoģijai un ekstrēmismam”)
– Baisse des impôts, construire un mur… Ce qui attend les Américains (Nodokļu samazināšana, mūŗa celšana … Tas, kas sagaida ameriešus)
– L’extrême droite française exulte (Franču galēji labējie jūsmo)
– Les secteurs qui pourraient bénéficier de la victoire de Trump (Nozares, kas varētu gūt labumu no Trampa uzvaras)
– François Hollande s’exprimera à l’issue du Conseil des ministres (Olands paudīs savu viedokli pēc Ministru padomes sēdes)
“Le Point”:
– Michel Onfray : “Trump est la poupée gonflable du capital” ([franču 2.lielākais filozofs] Onfrē: Trapms ir kapitāla uzpūšamā lelle)
– Guy Sorman – Trump ou la revanche de l’homme blanc (Sormans: Tramps jeb balto cilvēku revanšs)
– Trump, président fort d’une majorité républicaine au Congrès (Tramps, prezidents ar spēcīgu republikāņu vairākumu Kongresā)
– Le sol s’est dérobé sous les pieds des supporteurs de Clinton (Zeme ir pazudusi zem Klintones atbalstītāju kājām)
– Trump président, une victoire contre la mondialisation (Tramps – prezidents, uzvara pret globālizāciju)
– États-Unis : à quoi ressemblera le début de mandat de Trump ? (ASV: kam līdzināsies Trampa prezidentūras sākums?)
“La Tribune”:
– Victoire de Trump : un échec de la mondialisation financiarisée (Trampa uzvara – finanču globālizācijas sakāve)
– Etats-Unis : ces Etats qui ont fait basculer le vote (ASV: šīs pavalstis, kas pagrieza vēlēšanu virzienu)
– Les 100 premiers jours du président Trump (Prezidenta Trampa pirmās 100 dienas)
“Liberation”:
– Donald Trump, un président sorti de nulle part (Tramps – prezidents, kas uzradies no nekurienes)
[Piezīme: ja izlasīt “Le Figaro” reportieres grāmatu vai vismaz interviju, tad nemaz neliktos, ka “no nekurienes”]
“Valeurs actuelles”:
– Le triomphe Trump (Triumfs [vārdā] Tramps)
– Hillary Clinton, une campagne entre mensonges et scandales (Klintone – kampaņa starp meliem un skandaliem)
– Trump : le discours d’apaisement du nouveau président des Etats-Unis (Tramps: ASV jaunā prezidenta nomierinošā runa)
…..DD1…vairums “pircēju” bija gļēvi, melīgi mīkstmieši, kuriem bija kauns atklāt savu izvēli – balsošanu par Trampu….varoņi, kas kaunās par savu vadoni…nūģi, kuri pieļāva, ka tāds tēviņš, kurš pats izvairījies no militārā dienesta – ņirgājas par kara veterāniem…protams, tādi gļēvuļi var nobalsot tikai par tādu pašu gļēvuli un rupekli, kādi ir paši…brrr…apkaunojoši Amerikai…
Jérôme Sainte Marie : «Trump renverse le système de valeurs de la politique française»
([franču politologs, vēsturnieks, domātājs]: “Tramps apgāž franču politikas vērtību sistēmu”)
Politologs raksta par to, kâ Trampa ievēlēšana ietekmēs franču uzskatus. Trampa uzvara leģitimē to, ko agrāk uzskatīja par politnekorektu.
L’impact le plus fort et le plus durable est celui de la légitimation. .. de la même manière que l’élection de Ronald Reagan en 1980 avait transformé le débat politique en France et partout ailleurs, celle de Donald Trump modifie le cadre de l’admissible et du concevable. Le rapport à l’immigration est bien sûr un aspect essentiel de sa campagne, comme il le fut pour celle du Brexit. .. La dynamique portant depuis des années Marine Le Pen en sera naturellement favorisée.
>>> Vislielākā un visilgstošākā ietekme būs leģitimācijas ietekme. .. līdzīgi kâ Reigana ievēlēšana 1980.gadā bija transformējusi politisko debati Francijā un visur citur, arī Trampa ievēlēšana modificē pieļaujamā un saprotamā robežas. Attieksme pret imigrāciju ir, protams, viņa kampaņas būtiskais aspekts, līdzīgi kâ Brexita gadījumā. .. Uzskati, ko daudzus gadus aizstāvēja Lepena, dabiski gūs priekšrocību.
Pērn Jérôme Sainte Marie ir uzrakstījis grāmatu “Le nouvel ordre démocratique” (Jaunā dēmokratiskā kārtība), kuŗā atzīst, ka franču politika ir nonākusi strupceļā, un paredz, ka tuvākajā laikā tā mainīsies no ideoloģiskās cīņas starp tradicionālajiem labējiem un kreisajiem uz ideoloģisko cīņu starp identitārismu (nācionālismu, FN) un liberālismu.
nu redz – toties Merkele – steidzas Trumpam atgādināt par demokrātiskām vērtībām – tā pati Merkele , kuras politika ir padizļinājusi sociālo nevienlīdzību Vācijā un kuras dēļ arī Vācijā agrāk vai vēlāk pie varas nāks ekstrēmisti, ja ne brexit , Trumpa uzvara nebūs neko mācījusi.
Tā ir tāda liekulība ,ka man elpa raujas ciet – mums katru dienu bez ārstēšanas mirst cilvēki, viņa te ar varu piespiež mums uzņemt musulmaņus, kuri tad visus pabalstus savākuši tik un tā no šejienes aizlaižas – un šitāda aklā trumpam aizrāda par demokrātiu – skumi un bezcerīgi
Reaktion auf Wahlsieg
Merkel erinnert Trump an demokratische Werte
In einem kurzen Statement hat die Kanzlerin dem US-Wahlsieger gratuliert. Sie bietet Donald Trump die Zusammenarbeit an – wenn der die “gemeinsamen Werte” achte.
“vairums “pircēju” bija gļēvi, melīgi mīkstmieši, kuriem bija kauns atklāt savu izvēli”
Nevienam nepatīk, ka to apsaukā, jūs pat tagad vēl turpināt to darīt, brīnums, ka nepiebildāt izplatīto štampu, ka nobalsoja mazizglītoti, nikni, baltie neveiksminieki, it kā melno un latinos vēlētāju balsis būtu vērtīgākas.
Jūsu noniecinātais “gļēvulis un rupeklis” būs ASV prezidents. Vajadzētu izturēties ar cieņu. Nezinu, kā cilvēki (pat mūsu prezidente VVF) spēs viņu bez žagošanās apsveikt amatā.
ALERTE INFO 14H14: Le Conseil d’État autorise les crèches de Noël
(Steidzīga informācija, plkst.14.14: Valsts padome ir atļāvusi Ziemassvētku silītes)
Nu lūk, Trampa uzvara ir sākusi ietekmēt Franciju.
Ziemassvētku silīti ar Jēzus bērniņu Francijā bija aizliegts izstādīt publiski. Nu, Valsts padome (+/- Satversmes tiesa) beidzot to ir atļāvusi.
Jā, tajā grāmatā par Trampu autore arī minēja, ka ameriešiem patīk, ka Tramps sola, ka atkal varēs lietot vārdus “Priecīgus Ziemassvētku”, nevis absurdi neitrālus “Priecīgus svētkus”.
Politkorektums bija sagājis pilnīgā grīstē. Pilnīgā. Pa Orvela pēdām.
Ultrakreisais “Libération” apkopo visu, ko Tramps ir teicis par Franciju:
«Leur président [François Mitterrand] est un type arrogant, totalement stupide, qui essaie de regagner du terrain en vendant sa technologie nucléaire à tout le monde et c’est une honte, une honte.»
>>> “Viņu prezidents [Miterans] ir iedomīgs tipiņš, pilnīgi stulbs, kas mēģina gūt labumu, pārdodot visiem savas kodoltechnologijas. Tas ir kauns, kauns.”
«La France n’est plus la France.»
>>> “Francija vairs nav Francija.”
«C’est de leur faute. Parce qu’ils ont laissé des personnes entrer sur leur territoire.»
>>> “Tā ir viņu vaina. Jo viņi ir ļāvuši šiem cilvēkiem iebraukt savā teritōrijā.”
«Paris est une ville désarmée. Sauf pour les terroristes.»
«Du coup, les seuls qui avaient des armes au Bataclan et ailleurs, c’étaient les tueurs ! Pas une balle, pas un projectile tiré en leur direction ! […] Vous pensez vraiment que, s’il y avait eu dans l’assistance quelques personnes armées et entraînées, cela se serait passé de la même façon ? Je ne le crois pas. Ils auraient tué les terroristes.»
>>> “Parīze ir neapbruņota pilsēta. Izņemot teroristus.” “Vienīgie, kam bija ieroči Bataklanā, bija slepkavas! Neviena šāviena viņu virzienā! Vai tiešām domājat, ka ja [skatītāju vidū] būtu daži bruņoti un trenēti cilvēki, viss notiktu tâpat? Es tam neticu. Viņi būtu nogalinājuši teroristus.”
Ir derīgi ieskatīties kaut franču preses virsrakstos.
Es neteikšu, ka esmu stāvā sajūsmā par Trampu. Kā būs, redzēsim. Sekojot viņa runām, redzēju, ka ļoti daudz kas publiskajā telpā tika sagrozīts, izmelots, nepamatoti apņirgts. Viņam uzspļaut politkorektumam un mani tas fascinē, jo es arī tāda esmu.
Varbūt beidzot tiks piegriezts skābeklis visas pasaules diedelniekiem, kas tup uz pabalstiem, gejiem, kas vaimanā, ka viņus neviens nemīl un nēģeriem, kas grib netraucēti apšaut tos, kas viņiem neiepatīkas.
Aizliegums lietas saukt īstajos vārdos grauž cilvēku no iekšienes. Lai nesagrauztu, šis loks kaut kad jāpārrauj. Ja Tramps neizdarīs neko citu, tad vismaz iespēja atklāti runāt par pagrīdē nodzītām problēmām, būs liels sasniegums.
beta raksta: “Es neteikšu, ka esmu stāvā sajūsmā par Trampu. Kâ būs, redzēsim. Sekojot viņa runām, redzēju, ka ļoti daudz kas publiskajā telpā tika sagrozīts, izmelots, nepamatoti apņirgts. Viņam uzspļaut politkorektumam un mani tas fascinē, jo es arī tāda esmu.”
Es arī neko daudz nezinu par Trampu, tikai tik daudz, cik viņu rādīja un par viņu stāstīja franču TV raidījumos. Parasti izsmēja, bet bija arī objektīvāki skatījumi:
– Man patika vienas žurnālistes (Francijas un Izraēlas pilsones), kas daudzus gadus strādāja Baltajā namā, stāstījums. Atšķirībā no citiem, viņa uzsvēra, ka Trampa “trakais stils” ir tikai pirmsvēlēšanu šovs, nevajag tam pievērst uzmanību. Īstais Tramps ir pavisam cits. Daudziem ameriešiem viņš patīk, jo runā to pašu, ko domā parasti amerieši. Viņš ir viņu cerība. Arī politkorektumu pieminējusi, kas visiem ir apnicis. Ja citi raidījuma dalībnieki atsaucās uz aptaujām, kas paredzēja Trampa sakāvi, tad viņa analizēja daudz nopietnāk, paredzot, ka rezultāts var būt arī savādāks, jo te ir tāda niance un še ir šāda niance.
– Vienā raidījumā bija uzaicināti Dēmokratu partijas pārstāvis un Republikāņu partijas pārstāvis. Dēmokratu pārstāvis bija ļoti augstprātīgs, pilnīgi atgādināja Streipa stilu. Nekādas noderīgas informācijas no viņa vārdiem, tikai apvainojumi. Savukārt Republikāņu pārstāvis bija ļoti laipns, patīkams, ignōrēja visas runātās muļķības un uzbrukumus un mēģināja skaidrot Trampa uzskatus dažādos jautājumos.
– Alžīrijas (berbeŗu) ebŗu izcelsmes žurnālists Zemurs, kas uz vispārīgās zobošanās fona izcēlās ar saprotamākiem spriedumiem. Tā vietā, lai šausminātos par Trampa izteicieniem, viņš uzsvēra ideoloģiskās atšķirības, un ka liela tautas daļa ilgstoši ideoloģiski netika pārstāvēta. Esošā vara daudzās valstīs vairs nepārstāv tautu, tāpēc tauta masīvi balso par ārpussistēmas politiķiem.
– Arī intervija ar reportieri, kas uzrakstījusi grāmatu par Trampu. Pilnīgi neitrāla un … politkorekta. Tas ir paradokss. Politkorektuma aizstāvji ir ārkārtīgi nepolitkorekti pret citu uzskatu paudējiem. Savukārt politkorektuma noliedzēji bieži vien ir ļoti politkorekti pat attiecībā uz pretiniekiem. Viņa pastāstījusi par Trampu, viņa darbību biznesā un politikā, par ameriešiem, kas un kāpēc viņu atbalsta. Ļoti sakarīga intervija. Grāmata droši viena arī ir sakarīga.
– Vēl viena niance. Pret Trampu bija lielākoties eirokomjaunieši. Un tas lika padomāt, ka varbūt Tramps nemaz nav tik peļams. :)
DD1 raksta: “Piekrītu visam komentāram, tikai, vai tagad amerikāņus sauc par ameriešiem?”
Tas ir gramatikas jautājums :)
Izskaņa -ika (Amerika) ir tāda pati kâ izskaņa -ija. Atvasinājumos tā būtu jāaizstāj ar vajadzīgu piedēkli.
Latv-ija
latv-ieši
Vāc-ija
vāc-ieši
Amer-ika
amer-ieši
Amerikas nosaukumā sakne ir amer-.
Loģiski būtu viņus saukt par ameriešiem. Īsāks vārds, loģiskāks un arī labskanīgāks.
Tâpat arī:
Afr-ika
afr-ieši (ar īsu a)
Az-ija
az-ieši (ar īsu a)
:)
Līdzīgi kâ ar vārdiem:
ideāl-isks
materiāl-isks
reāl-isks
kapitāl-isks
social-isks
lingv-isks
popul-isks
ego-isks
optim-isks
Šajos vārdos nav nekādas nepieciešamības pēc papildu piedēkļa -ist-. Šāda liekvārdība (vai liekpiedēklība) piemīt krievu valodai. Savukārt latviešu valoda ļauj izteikties īsi un lakōniski…
Pirms padomju okupācijas latviešu valodnieki visādi centušies izkopt latviešu valodu, lai tā būtu maksimāli perfekta. Daži pat vārda “četri” vietā lietoja vārdu “cetri”. Vārdā “ceturtais” ir “c”. Arī leišu “k” šādos gadījumos atbilst latviešu “c”: keturi – cetri.
Es arī neko daudz nezinu par Trampu. Kaut ko esmu lasījusi, bet mūsdienās rakstītajai informācijai ticēt īsti nevar. Cilvēks jāvērtē 1/ pēc padarītā un 2/ pēc runātā, pareizāk sakot pēc tā KĀ un KO cilvēks runā.
Attiecībā uz Trampu, mani ārkārtīgi nokaitināja liekulīgā Hilarijas taktika. Tramps, kas kādreiz bija pazīstams šovmens, kam noteikti tiešām bija pieludzēju bari, privātā ballītē pirms nez cik gadiem, izteicies par sievietēm, kā parasti runā iešmigojuši veči ballītēs. Nu un tad? Viņš taču nebija politiķis, kam katrs vārds jāapsver. Viņš taču neteica, ka sievietes jādiskriminē, ka sievietēm jāatņem balsošanas tiesības vai kādu līdzīgu ķecerību. Hilarija uzpūta no mušas ziloni un šī ziloņa gribēja iejāt prezidentos… :) Politliekule… zanEi ir kur augt… :) :) :)
Sirgstošie ar politkorektumu pēc manām domām ir ar nobīdītu realitātes izpratni un kritiskās domāšanas trūkumu, vēl var būt tādi, kas parazitē uz cilvēka dabisko tieksmi palīdzēt vājākjam. Bet nestāstiet man, ka cilvēks, kam galva, rokas, kājas veselas, ir nabadziņš, kurš kādam visu mūžu jāuztur.
Vispār klausoties Trampu daudz ko sapratu, galvenokārt to, caur kādu melu mūri viņš izlauzās.
Donald Trump à la Maison Blanche : la défaite des médias
(Tramps Baltajā namā: mediju sakāve)
Kaut kas šajā virsrakstā ir…
Sacensībā starp tautu un medijiem, mediji ir cietuši sakāvi.
L’élection de Trump montre que le divorce entre le peuple et les médias a été consommé depuis longtemps. Les organes de presse légitimes ne font plus une élection. Soulignons le rôle d’Internet, notamment de sites dit de « réinformation » et leur capacité à répandre un message qui touche une population de gens qui pestent – à tort ou à raison – contre une élite incapable de comprendre leur problèmes, qui méprise leurs idéaux, s’assoit sur ce qu’ils ont de plus cher.
>>> Trampa ievēlēšana rāda, ka tautas un mediju šķiršanās ir notikusi jau sen. Prese vairs nenosaka vēlēšanas. Pasvītrosim interneta lomu, it īpaši “reinformācijas” vietņu lomu un to spēju izplatīt ziņas, kas skaŗ iedzīvotājus, kas ir nikni (pamatoti vai nepamatoti) uz elitēm, kas nav spējīgas saprast viņu problēmas, kas nicina viņu ideālus, uzspļauj uz to, kas viņiem ir dārgs.
Jā, bet jautājums, kāpēc kautrējās vai baidījās? Ka tik ne tādēļ, ka tādas zanes klintonistes un visi mediji dienu no dienas centās Trampu un visus viņa atbalstītājus par muļķiem pataisīt, kā arī regulāri apsaukāja un dēvēja par fašistiem, rasistiem utt.
Kā diez cilvēkam jājūtas, ja diendienā tiek skalotas smadzemes sabiedrībai, ka tad, ja tu uzskati, ka var balsot par Trampu, tad tu esi muļķis, rasists, fašists utt.?
Un ko šādā gadījumā cer sagaidīt visi Klintomes atbalstītāji? Ka visi to norīs un ka nebūs vienā brīdī pretsitiens? Ko sēsi, to pļausi.
Faktiski līdz šodienai rietumu pasaulē Klintones atblstītāji un visādi līdzīgi kreisie liberāļi un citi, kuru pozīcijas uztur arī meinstrīma mediji, t.sk. CNN un BBC, faktiski bija piesavinājušies vārda brīvību, tiesības vienīgie brīvi paust savu viedokli, pārējiem aizverot muti ar politkorektuma birku un apsaukāšanos.
Bet nu šī ēra laikam ir beigusies. Un pat ja Tramps neko daudz neizdarīs, tad šis vien jau būs grandiozs sasniegums. Tikai pateicoties Trampa iesaistei kandidēšanā, CNN un citi mediji bija spiesti beidzot runāt par daudzām tēmām, kā arī lietot un apspriest jēdz ienus, kas līdz tam bija tabu.
….DD1…apbrīnojama loģika!…kāpēc gan pret Latvijas prezidentiem, Tu, neizturies ar cieņu un nepieņem viņus tādus, kādi tie ir, jo…viņi taču ir Prezidenti?…atgādināt, ko esi šeit sarakstījusi?…
…kāpēc man būtu jāciena tāds rupeklis, faktiski – smerdelis, kurš pret sievietēm ir izturējies ar necieņu?…ja sievietei ir saglabājusies kaut drusciņa pašcieņas un pašlepnuma, tad par šādu smerdeli, lai par viņu balsotu vai izrādītu sajūsmu – nudien, ir jābūt pamatīgi izsalkušai…
Komentāri (118)
lno 09.11.2016. 22.53
Kāds Tramps ir dzīvē http://www.bbc.com/russian/features-37926528?ocid=socialflow_twitter
0
atrium 09.11.2016. 21.50
Aldis
Paldies par plašo Francijas preses izklāstu, savādāk šodien, paklausoties krustpunktā Tomsona kā ierasti uzaicinātos Vienotības pārstāvjus un to līdzskrējējus, nodomāju, ka rīt tiks izsludinātas vispasaules sēras.
0
Anonīms 09.11.2016. 17.32
nokatieties – te ir loti daudz tādu domu, ko es esmu jau rakstījusi un par ko jus mani par trolli saucāt –
piemēram – M.Zanders saka, ka mēs pasi savu valsti esam izzaguši tik lielos apjomos, ka putinam te vairs nav , ko zagt
Ka Trampa nākšana pie varas nozīmē to, ka ES ir jāaktualizē jautājums par savu drošību – autonomu drošību
Troļļu dīķa troļļi – un jūs mani te gandrīz pliku nokapājāt
http://www.tvnet.lv/zinas/viedokli/633798-ekskluzivi_tvnet_diskusija_par_trampa_uzvaru_sovs_vel_tikai_turpinasies
0
vvilums 09.11.2016. 13.00
Izskatās amerikāņiem apnika “vāvuļotāj” politika ,tāpēc nobalsoja par “stingrās rokas” politiķi.
Atkal pie mums. Tie,kas iestājās pret rietumnieciskām vērtībām, iespējams priekā berzē rokas, uzskatīdami, ka – Pitālovas apriņķa robeža varētu pie apstākļu sakritības beidzot paplašināties rietumu virzienā, tāpēc pārējiem 2% no IKP aizsardzībai noteikti būtu jāiestrādā jau nākošā gada budžeta grozījumos, vēlākais 2018 gadam.
2
edge_indran > vvilums 09.11.2016. 15.25
————–
Noder padomāt, kas iestājies 25 gadu laikā pēc “rietumniecisko vērtību” pieņemšanas – un kāda nākotne iezīmējas, tas nemainot.
http://www.irlv.lv/upload/simple_file/2012_08/554/me_s_grafiks3.png
«Straujās emigrācijas dēļ tiek zaudēts vairāk Latvijas iedzīvotāju nekā zemās dzimstības un augstās mirstības dēļ. Piemēram, ja mirstība svārstās ap 10 000 iedzīvotāju ik gadu, tad emigrācijas radītie «zudumi» ir vairākkārt lielāki. Milzīgās emigrācijas sekas asāk būs jūtamas jau pēc 4-5 gadiem, kad darba vietu skaits Latvijā pārsniegs darbspējīgā vecuma iedzīvotāju skaitu,» pērn sacījis Starptautiskās Migrācijas organizācijas (IOM) Rīgas biroja vadītājs, demogrāfs Ilmārs Mežs.
http://bnn.lv/eksprezidente-pie-si-briza-demografijas-tendencem-nakotne-neradas-spoza-144939
0
atrium > vvilums 09.11.2016. 21.45
vvilums
Tie,kas iestājās pret rietumnieciskām vērtībām
Vai Puķina kuces, Zatļera un koprofāga, Rinkēviča, “rietumnieciskām” vērtībām?
0
atrium 09.11.2016. 11.55
Ķīps
Streipuļiem, freibergām, zatļeriem, dombrovskiem, rinkēvičiem un pārējiem latviešu valsts un tautas nīdējiem:
https://www.google.lv/search?client=opera&q=trumpis+translate&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
2
Miervaldis > atrium 09.11.2016. 13.31
un atriums būtu vienīgais Latvijas patrejots? Atliek noskaidrot, kādas Latvijas?
0
atrium > atrium 09.11.2016. 21.42
Miervaldis
…un atriums būtu vienīgais Latvijas patrejots?
Ir daudz mūsējo “patrejotu” un kad atklāsies, ka latviešu tautas un valsts nīšana ir smags kriminālnoziegums, arī jūsējie, padlas, saskries bariem, pieteikties par patrejotiem.
0
Absints 09.11.2016. 11.50
Tramps ir kā šoferis, kas vada mašīnu bez tiesībām. Ne viņš ko jēdz no politikas, ne arī viņam ir izpildāma programma ekonomikā. Toties ir saukļi. Trampu ievēlēja tā sabiedrības daļa, kas ar galvu nedomā, tā ,kas ir pret ASV iekšpolitiku, ārpolitiku, pret Obamu. Taču tā nav konstruktīva politika. Viņu sauklis ir – salauzīsim, varbūt KĀDS uztaisīs ko labāku. T.i., Tramps un viņa elektorāts “salauzt” mācēs, bet uzbūvēt, ko labāku, ne. Drīz sekos paģiras… Paldies Dievam, ASV ir demokrātiska valsts, tā nav diktatūra, kur viena persona izšķir visu. Tomēr korim toni uzdod diriģents. Tā kā būs jautri..
Domāju, ka viens no rezultātiem, kas mūs sagaida, ir prezidenta institūcijas pavājināšanās ASV. Prezidentam pēc 4 gadiem vairs nebūs tāds “spēks”, kā tagad Obamam..
Pasaulē patreiz valda populisms. Narkomāns Fords kādu brīdi atpakaļ tika izvēlēts par Toronto mēru, dzērājs Zēmans kļuva par Čehijas prezidentu, korumpants Zatlers tika ievēlēts pagājušajā Saeimā, tāpat kā banānu dalītājs Zīgerists ,savulaik, Ušakova banda tika pie šprices ,jo tautai “patika” pensionāru biļetes, Lepēna Francijā kļūst arvien populārāka, Die Rechte un līdzīgas partijas Vācijā pat šur tur vinnē vēlēšanās, Syriza valda Grieķijā… Populisms noteica Brexit iznākumu, populisms noteica Trampa uzvaru.. Tāpēc, ka šie cilvēki proletariātam patīk, tas nekas, ka dumji vai likumpārkāpēji, toties “ir līdzīgi mums”, “smuki runā”, un ir “pret sistēmu”.
Vēlētāji nebalsoja PAR Trampu, vēlētāji balsoja PRET Klintoni, to smuki arī uzrādīja statistika, ko CNN šonakt bārstija. Tāpēc, kā jau teicu iepriekš, loģiskie argumenti, salīdzināšana, izsvēršana te nestrādā. Populistiem to nevajag, jo viņu attieksmi nosaka “PRET”. Kas tur “PAR” galā, nav svarīgi, svarīga ir protesta izteikšana…
Nākošajās vēlēšanās Latvijā arī uzvarēs populisti, vienīgi man nav skaidrs vēl, kas tie būs..
6
lno > 09.11.2016. 11.56
Par Latvijas valsti nav ko uztraukties, ja mums ir tāds eksperts kā Ķīps. Nesaprotu tikai vienu – kā tik gudrs cilvēks vēl līdz šim nav ievēlēts vismaz par Latvijas VP, ja ne par ANO ģenerālsekretāru?:):):)
0
atrium > 09.11.2016. 12.06
Ķīps
Nākošajās vēlēšanās Latvijā arī uzvarēs populisti, vienīgi man nav skaidrs vēl, kas tie būs..
Neuzvarēs. Kaut arī čekai krājumā ir neierobežots skaits spitālīgo, parķijas nokomplektēšanai, “saulvedi”, kā bija Zatļera gadījumā, tai neizdosies ātrumā uzcept.
0
Absints > 09.11.2016. 12.06
Uz lno. Paldies par ironiju. Es gan esmu solījies uz personīgi adresētiem komentāriem neatbildēt, bet šoreiz taisīšu izņēmumu.
Lai kļūtu par vadītāju ir nepieciešama harisma un enerģija.
Harismas man nav, tā kā tā, manuprāt, var būt tikai iedzimta (es varu tikai burkšēt aiz stūra), kā arī esmu jau zaudējis vēlmi kāpt par karjeras kāpnēm. Esmu jau tai vecumā, kad mierīga dzīve šķiet labāka par potenciālas lielākas itekmes iegūšanu. Tā, kā turpināšu rakstīt komentārus un gaidīt, ka kāds uz tiem atbildēs pēc būtības, nevis ironizēs par to autoru.
0
puika > 09.11.2016. 13.16
Latvijā vienmēr uzvar populisti
0
dzeris49 > 09.11.2016. 13.30
Principā, Ķīps ir liela daļa taisnības, Ino, nesaprotu, ko tu tik agresīvs un uzbrūc komentētājam, nevis mēģini atspēkot to, ko viņš saka?
No otras puses, arī Klintone ir populiste, ne mazāka, kā Tramps.
Atšķirība tikai vienā – uz kādu grupu tas populisms mērķēts.
0
DD1 > 09.11.2016. 15.43
> dzeris49
“arī Klintone ir populiste, ne mazāka, kā Tramps.”
Lielāka, jo viņas populisms ir tukšs, Tramps noteikti mēģinās darīt, ko solījis tik tāl, cik viņam tas izdosies.
0
traductrice 09.11.2016. 11.34
Ja neņemam vērā mērogus, ar Klintoni ir noticis precīzi tas pats, kas reiz notika ar mūsu pašu Aboltiņu. Tā apsēstība ar varu bija kļuvusi tik uzmācīga, ka tika pārkāptas visas robežas, ko vien var pārkāpt, un viņa ir saņēmusi pienācīgu sodu par to, jo 2x ciestā sakāve ir primāri jau sods viņai pašai. Domāju, no tā viņai būs ļoti grūti atkopties.
Ja par Trampu, tad laikam šodien neviens nevarēs pateikt, kādā pasaulē mēs dzīvosim rīt. Taču tā būs pilnīgi cita pasaule – dievs, dod, lai labāka. Dievs, dod.
2
fretka > traductrice 09.11.2016. 11.41
.
laikam šodien neviens nevarēs pateikt, kādā pasaulē mēs dzīvosim rīt
——-
Kā tā – neviens!
Vismaz Putinam vajadzētu būt skaidrībai par nākotni, jo uzvarējis taču viņa cilvēks. Tā vismaz stāstīja visi streipi :)
0
DD1 > traductrice 09.11.2016. 15.41
> traductrice
“ar Klintoni ir noticis precīzi tas pats, kas reiz notika ar mūsu pašu Aboltiņu. Tā apsēstība ar varu bija kļuvusi tik uzmācīga, ka tika pārkāptas visas robežas, ko vien var pārkāpt, un viņa ir saņēmusi pienācīgu sodu par to”
Analoģija vietā. Arī Āboltiņai sava karma jāatstrādā.
0
dzeris49 09.11.2016. 11.23
Nu nevajag tās histērijas, kā pateica Obama, Saule rīt uzausīs un Amerika tāpat paliks par spēcīgāko un ietekmīgāko valsti, lai kas nebūtu Am. prezidents.
R.A. – varbūt, Tramps nevis vājinās, bet stiprinās NATO?
Ko tad viņš pieprasa – tikai to, lai Eiropa savai aizsardzībai novirza to, kas ir paredzēts NATO līgumā, un neparazitē uz Amerikas rēķina, kāpēc gan amerikāņiem jāmaksā no saviem nodokļiem par to, lai Eiropa būtu pasargāta, ja Eiropa to naudu var maksāt “bēgļiem”, utt?
Ja NATO tiks vājināts, pie tā būs vainīga pati ES, nevis Tramps.
Un tas murgs par to ES armijas izveidi – tas nāk no Krievijas vai Kr. draugiem, un domāts NATO vājināšanai, nekam citam, tas taču, manuprāt, skaidrs.
2
Anonīms > dzeris49 09.11.2016. 12.15
ES vajag savu armiju! ceru , ka tramps parādīs un pierādīs, ka asv prioritāte ir savas intereses un ES ir savas intereses.
Viena lieta, ka ES uzkarināja kaklā āfrikas un ta bēgļus, tad visi šie mums neizevīgie bt līgumi un beigu galā , mūsu atkarība no asv bruņotā atbalsta – nē un vēlreiz nē, es esmu par patiesi brīvu , spēcīgu un neatkarīgu Eiropu !
To var salidzināt ar mājas aizsargāšanu – tavam kaimiņam mājās var būt ložmetejs, bet ja tev nebūs savs – tad tev būs tikai cerības , ka kaimiņš tevi arī glābs, bet to kaimiņš varēs darīt tikai pēc tam,kad būs sevi aizstāvejis
un vēl – trolli – džeri – ideja par ES bruņotajiem spēkiem nāk no ES dalībvalstim, nevis no Putina – nebāz te visur savu putinu
0
Anonīms > dzeris49 09.11.2016. 13.48
Problema jau nav Eiropas spekos, problema ir tani kas noteiks toni, es loti apsaubu Francu, Vaciesu un Italu speju krizes situacija nostaties pret Krieviju, skaidrs ka 2% ir jabut aizsardzibas budzetam, un ja Tramps izjauks vai vajinas NATO, tas gan vel nav teikts, tad cita cela ka Eiropas armijas izveide nav.
0
rinķī apkārt 09.11.2016. 11.20
Skaisle Tu pareizi saprati, ka līdz ar Trampa nākšanu pie varas var tikt vājināta NATO un tas ir drauds Latvijas neatakrībai. Izklausās, ka Tev prieks par to :)
5
atrium > rinķī apkārt 09.11.2016. 11.39
rinķī apkārt
Tu pareizi saprati, ka līdz ar Trampa nākšanu pie varas var tikt vājināta NATO
Līdz ar Trampa nākšanu pie varas, es ceru, ka Latvijas armija beidzot tiks iztīrīta no trulaiem, dāboliņiem, ādamsoniem, lasmaņiem, rublovskiem, bergmaņiem un citiem putļerastiem, kuri šautu latviešu karavīru mugurās, Eiropas valstīm nāksies pildīt NATO budžetu un pie mums notiks pamatīgākās tīrīšanas DP, SAB un IeM.
Vēl sliktāk, kā bija pretīgā melnādaiņa, Baraka Huseinoviča, valdīšanas laikā, pat Klintone nevarētu izdarīt.
0
Anonīms > rinķī apkārt 09.11.2016. 12.08
ra – maukas bērns ! – visi mediji ir pilni ar informāciju par Trampa ārpolitikas prioritātēm un nr 1 ir tā, ka Tramps uzskata, ka – un te citēju Rozenvaldu -“Viņš pieļāva, ja Tramps kļūst par ASV prezidentu, ASV ārpolitikā gaidāma akcentu maiņa, ņemot vērā politiķa iepriekšējos skarbos izteikumus par pašu valstu aizsardzības spējām un tam atvēlētajiem līdzekļiem.”
Tas, ka tu raksti, ka es par to priecājos ir apzināta histēriska ienaidnieka meklēšana savējo vidū – ka tik kādu ātrak pakārt – ka es saku – maukas bērns tu tāds !
0
fretka > rinķī apkārt 09.11.2016. 12.32
.
skaisle: visi mediji ir pilni ar informāciju par Trampa ārpolitikas prioritātēm… te citēju Rozenvaldu…
————-
Pārmērīga mediju lietošana ir kaitīga garīgajai veselībai.
Nemaz nerunājot par “informāciju” no Rozenvalda et consortes.
0
Anonīms > rinķī apkārt 09.11.2016. 12.41
FRETKA – MAZĀ MĪĻĀ MEITIŅA – TEVĪ NACIĶI VAR ATPAZĪT PĒC ŠĪ VIENA VIENĪGĀ IERAKSTA
VAI ROZENVALDS PATEICA, KAUT KO NEPAREIZU, SAGROZITU INFO, VAI DZIĻI SUBJEKTĪVU VIEDOKLI?
NACIONĀLISMS = PATRIOTISMS NAV UZTURAMS AR DŪRI UN RUNGĀM, ŅEM TO VĒRĀ!
0
fretka > rinķī apkārt 09.11.2016. 13.20
Redzu, skaisle, ka mans brīdinājums nāk daudz par vēlu.
0
Anonīms 09.11.2016. 11.13
Vai es pareizi sapratu, ka Klintonei bija 100 x lielāks priekšvēlēšanu budžets kā Trampam ? Ka dārgai reklāmai tomēr nav izšķiroša nozīme?
Vai es pareizi saprotu, ka pateicoties Trampa nākšanai pie varas varētu aktualizēties Eiropas bruņoto spēku struktūras izveide?
0
rinķī apkārt 09.11.2016. 11.12
Tramps tomēr nav Ronalds Reigans, kurš savu viedokli formulēja skaidri un inteliģenti. Saprotu simpātijas pret Trampu, un, ja piepildīsies prognozes, ka, iesēstoties prezidenta krēslā, viņš nāks pie prāta jautājumos, kuri skar NATO un vispār ārpolitiku, tad jau nekas.
Var pieņemt arī to, ka visi tie Trampa “domu graudi” par baltiešu pārvietošanu uz kaut kurieni, viņa simpātijas pret Kremli un viņa zirdziskā attieksme pret sievietēm uc ir tikai priekšvēlēšanu triki, taču, ir tāds teiciens – katrā jokā ir daļa taisnības. Un šinī gadījumā taisnība ir tā, ka savā pasaules uztverē Tramps ir truliķis. Un tas nepiestāv prezidentam un šī viņa īpašība var nostrādāt tā, ka sekas būs jūtamas nepajokam.
1
dzeris49 > rinķī apkārt 09.11.2016. 13.34
Nu, Bušs – jaunākais arī nekāds ģēnijs nebija.
0
puika 09.11.2016. 11.01
Brexit un šīs ASV prezidenta vēlēšanas – divi balsojumi par to, lai pagrieztu laiku atpakaļ.
12
edge_indran > puika 09.11.2016. 11.11
————-
Vismaz Latvijas vēsturi pamatskolām vajag izlasīt – pēc tam “filozofēt” par kādu tur laika “pagriešanu”.
Juris Dreifelds: mums jāsāk ceļš uz ceturto Atmodu
http://www.zvaigzne.lv/images/books/5415/300x0_cover.jpg
http://nra.lv/latvija/182039-juris-dreifelds-mums-jasak-cels-uz-ceturto-atmodu.htm
0
fretka > puika 09.11.2016. 11.14
.
divi balsojumi par to, lai pagrieztu laiku atpakaļ
——
Jā, un tas viss bez mazākā iemesla.
0
puika > puika 09.11.2016. 11.26
Ja izspiež esenci no solījumiem, tad gan Brexit atbalstītāji, gan Trumps piedāvāja vēlētājiem jaunības eliksīru.
Vecumam ir iemesli. Vai tāpēc ar balsojumu var atgriezt jaunību?
0
edge_indran > puika 09.11.2016. 11.46
———–
Nekas nav “jāatgriež” – ir jāiet uz priekšu!
Uz šitās “atgriešanās Ulmaņlaikos” jau arī pašmāju auseklīši “uzrāvās”, tagad velkas nopakaļus Amerikai. Tagad, lūk, sāk savu liberālo retoriku apjēgt:
Eksprezidente Vīķe-Freiberga: “Man jau likās, ka Amerikā briest sprādziens”
http://img8.kasjauns.lv/objs/news/lv/images/vike-freiberga_1478675030674-720×0.jpg
http://www.kasjauns.lv/lv/zinas/235755/eksprezidente-vike-freiberga-man-jau-likas-ka-amerika-briest-spradziens
0
puika > puika 09.11.2016. 12.30
>edžiņ,
stipri šaubos, ka mēs varētu atrast kopsaucēju par to kur ir priekša un kur pakaļa.
0
andrejs > puika 09.11.2016. 14.07
divi balsojumi par to, lai pagrieztu laiku atpakaļ.
————-
Mēs taču negribam dzīvot viduslaikos (vai 19. g.s.) – kā nu kuro reizi…
0
edge_indran > puika 09.11.2016. 15.17
———andrejs:”… Mēs taču negribam dzīvot viduslaikos….”
=======================================================================================
Ja vēstures procesa gaitā kādai elitei sajūkt “priekša” ar “pēcpusi”, tad ar visiem labajiem nolūkiem likumsakarīgi nonākam “atpakaļ nākotnē”:
“…… Savā pagājušā gada pētījumā biju spiesta konstatēt, ka esam atgriezušies pie Viduslaikiem raksturīgās gan politiskās, gan ekonomiskās uzvedības.”
D.Beitnere-LaGalla, kultūrsocioloģe.
http://nkc.gov.lv/wp-content/uploads/2015/03/4maijaR_25_03-755×1000.jpg
http://www.delfi.lv/news/comment/comment/arnis-terzens-paldies-globalizacijai-saruna-ar-dagmaru-beitneri-fragmenti.d?id=34904003
0
DD1 > puika 09.11.2016. 15.33
> puika
“Brexit un šīs ASV prezidenta vēlēšanas – divi balsojumi par to, lai pagrieztu laiku atpakaļ.”
Varbūt atpakaļ uz sliedēm, no kurām bija noslīdēts?
0
puika > puika 09.11.2016. 16.23
Varbūt jā, varbūt nē.
Tas nemaina to, ka tika spēlēts uz nostalģiskām jūtām par laikiem kad zāle bija zaļāka.
Es neticu, ka var divreiz uzkāpt uz tām pašām sliedēm. Uz grābekļiem var.
0
edge_indran > puika 09.11.2016. 18.56
————
Kāpšana uz grābekļa jeb spēlīte “Ādamam bij’ 7 dēli”- tā ir latviešu elites iemīļotākā aizraušanās:
“…kopš 90.gadu sākuma Rietumi ir dzīvojuši pašapmānā, runājot par vēstures beigām, demokrātijas galīgo uzvaru un tamlīdzīgi.”
LV portālam: GUNDA REIRE, politoloģe Starptautisko pētījumu centra izpilddirektore
http://michaelschindhelm.com/wp-content/uploads/2013/11/Slide14.jpg
http://www.lvportals.lv/visi/viedokli/270138-kas-ir-hibridkars-gunda-reire-uzbrukuma-merkis-ir-ikviens-cilveks/
0
puika > puika 09.11.2016. 19.22
>edžiņ,
nu ja, vēsture beigusies, sākas farss.
0
edge_indran > puika 09.11.2016. 20.16
————
Turpinās “cannabis” uzvaras gājiens. Zaudētājiem ASV arī savs prieciņš – varēs legāli lietot zālīti vairākos štatos. Un Latvijas “fani” arī sasparosies atkārtotai prasībai legalizēt izklaidei.
http://kingofwallpapers.com/cannabis/cannabis-001.jpg
0
fretka 09.11.2016. 10.42
Sakarā ar Trampa ievēlēšanu biržās panika.
Krīt rubļa vērtība :)
Рубль снизился к доллару на фоне лидерства Трампа на выборах
http://www.interfax.ru/business/536271
Jā, un vēl – pēc exit polls datiem 60% nobalsojušo esot jau pirms 2 mēnešiem izlēmuši, par kuru kandidātu balsos.
Tā ka ne Trampam, ne Sorosam & Deripaskam nebija vērts tik traki tērēties :)
2
puika > fretka 09.11.2016. 10.51
Krīt naftas cenas, līdz ar to rublis pret dolāru.
Dolārs arī krīt.
Izskatās, ka ekonomika sabremzēsies vismaz to uz brīdi, kamēr būs skaidrāks kādi vēji pūš.
Nekas labs.
0
yopcix > fretka 09.11.2016. 11.47
Neba nu to 60% dēļ tērējās – tur vispār nav vērts ieguldīt. Daudzos svarīgos štatos pāris procentu noteica, kurš uzvarēs. Tāpat arī Džonsons daudz svarīgu balsu atņēma Klintonei (pētījumi liecināja, ka Džonsona atbalstītāji kā otru variantu būtu izvēlējušies tieši Klintoni). Par tiem dažiem procentiem tad arī bija tā cīņa.
0
dzeris49 09.11.2016. 10.35
Tā, iespējams, liela traģēdija demokrātiem un visai ASV politiskajai klasei, bet, Amerikai kā valstij, drīzāk, nāks par labu un liks domāt.
ASV jau nav Krievija, kur prezidents izlemj visu un ir bez bremzēm.
ASV demokrātija strādā, un par prezidentu var kļūt arī cilvēks, kas visām” augšām” ir kā kauls rīklē, tas ir galvenais.
1
edge_indran > dzeris49 09.11.2016. 10.42
————
Ies “jautri”, kad Tramps sāks apstādināt naudas drukājamās mašīnas (emisiju), piegriezt dzīvošanu uz parāda – un spiedīs liberāļus-pļāpas pastrādāt reālās ekonomikas lauciņos.
Amerikai vajag veikt savu “pārbūvi-perestroiku”
https://www.youtube.com/watch?v=naMgNZNCLmM
0
bender45 09.11.2016. 09.52
Paskat tik,kā uzreiz sak mainīties “”dižpatriotu”” retorika-laikam apjauš,ka no jaunā saimnieka par riešanu uzslavas vietā var dabūt ar zābaku un pavēli””se,būdā…””
2
Austras koks > bender45 09.11.2016. 09.59
Kuram tad te šobrīd būtu retorika mainījusies? Varētu norādīt konkrēti? Man kaut kā neliekas, ka kāds būtu baigi virzienu šobrīd mainījis?
0
Anonīms > bender45 09.11.2016. 10.18
Varbut jusu retorika ir mainijusies, katrs konkreti lai runa par sevi.
0
Austras koks 09.11.2016. 09.33
Bet šobrīd mani vairāk interesē nevis histēriskā Klintones piekritēju reakcija, bet gan tuvākā laika Krievijas reakcija un paziņojumi.
Tad mēs redzēsim vai tiešām viņi būs tik priecīgi par Trampa uzvaru un Klintones zāģi kā izlikās pirms vēlēšanām, vai arī izlīdīs ārā āža kāja, kas norādīs uz iepriekšējiem meliem un patieso Krievijas vēlmi redzēt Klintoni prezidenta krēslā. Jo kā regulēt Klintoni un citus demokrātus un kā panākt savu, krievi zina, bet Tramps viņien ir tāds pats melnais zirdziņš kā pārējiem.
Joprojām uzskatu, ka krievu spēle pret Klintoni bija tikai, lai panāktu vienošanos un ietekmi uz viņu uzvaras gadījumā, bet Trampa atbalsts, lai būtu vieglāk ar viņu tikt galā viņa uzvaras gadījumā.
Domāju, ka krievi no Trampa nav mazāk noraustījušies kā Klintones atbalstītāji.
3
Anonīms > Austras koks 09.11.2016. 10.17
Pilnigi piekritu, Klintonei sakari ar krieviju ir vel lielaki, tacu to ka dazi no Trampa komandas ir sedejusi blakus Putinam, russian today 10 gadu jubileja ari ir fakts.
0
Austras koks > Austras koks 09.11.2016. 10.47
Jā, bija gan starp apmeklētājiem. Domāju, ka Putins savas spēles – atbalstu Trampu, esmu pret Klintoni – ietvaros, bija uzlūdzis Trampa komandas cilvēkus. Šaubos, ka tas nenozīmē automātisku sadarbību vai pakļaušanos krieviem, bet drīzāk situācijas izpēti, iepazīšanos ar krieviem, turklāt Tramps to varēja atļauties, jo šajās vēlēšanās ASV stipri svarīgāki bija iekšpolitiski jautājumi un imigrācijas jautājumi, nevis krievu jautājums.
To, vai Tramps vienkārši populistiski izrunājās, un kuros jautājumos bija nopietns, kuros “muldēja”, un kuras nostādnes būs viņam svarīgākās, to jau drīzumā redzēsim. Cerams, ka viņa reālās nostādnes būs mums izdevīgas :)
0
beta > Austras koks 09.11.2016. 13.03
> Austras koks
Krievijā kādu laiku visi līksmos un priecāsies. Tikai Tramps jau šodien savā pirmajā pēcvēlēšanu uzrunā pateica, ka Amerikas intereses viņš kā prezidents vērtēs augstāk par visu. Un padarīs Ameriku par visvarenāko valsti. Un tik jau muļķis viņš nav, lai nesaprastu, ka globalizācijas laikmetā nevar ģeopolitiku pamest novārtā un pucēt tikai Ameriku. Ja putlers, piemēram, izraisīs karu Eiropā, kas tad pirks Amerikā ražotās preces?
Bija labs pirmsvēlēšanu jociņš par vēlēšanām Amerikā attiecībā uz Krieviju.
Amerikā šonakt izšķīrās vai Krievijas liftos tiks čurāts sēdus vai stāvus. :) :) :)
Šodien zinām, čurās stāvus… :)
0
lno 09.11.2016. 09.26
west. Laikam pēdējais, kas iedomājās, ka ir valsts lielākā persona bija Kenedijs un viņa klans. Ka viņi tagad visu regulēs. Rezultātu visi zinām.
Tāpēc nevajag iespringt par Trampu. Viņu ātri noliks pie vietas un procesi notiks tā, ka tiem ir jānotiek.
________________________
To visu var pateikt citiem vārdiem – ASV ir varas līdzsvars, svaru, atsvaru sistēma. Tāda boļševiku retorika: tauta, viņu ātri noliks pie vietas…”Pie vietas nolika” ne tikai demokrātiski ievēlēto Kenediju, bet arī Staļinu, Hitleru, Musolīni… Prezidentam liela loma ASV. Kurš tad nolika pie vietas Obamu?
8
jurisml_inbox_lv > lno 09.11.2016. 09.37
nu veel jau bija neprognozeejams holivudas aktieris , arīi taapat nekas nemainiijaas , vieniigi pēzderesu sagraava , par ko paldies ,pareizi šoriit komenteeja radiofonaa analiitiķis , ka Ameerika ir kaa liels kuģis , kura kursu tik viegli nevar izmainiit
0
lno > lno 09.11.2016. 10.04
Ebenemezers. Baida ar Trampa sadarbību ar Putinu, bet aizmirst, ka Obama nepildīja ASV garantijas Ukrainai. Dzīvosim, redzēsim.
0
Anonīms > lno 09.11.2016. 10.07
PSRS sabruka – kāda tur graušana – milzim uz māla kājām piedūra pirkstiņu un tas apkrita.
Ja PSRS būtu sarauta – tad tagad Krievijā un Latvijā un vel citās bijušajās PSRS pie varas nebūtu čekisti , tad būtu cits stāsts
0
Anonīms > lno 09.11.2016. 10.09
kāpēc tikai Obama – visa pasaule pret Ukrainu izturējās kā nodevēji – redz , ka varo , ka sauc pēc palīdzības, bet aizgriezās un aizgāja uz krogu iedzert un parunāties … nu visi lielie demokrāti agresoru nosodīt, kad jau par vēlu ….
0
atrium > lno 09.11.2016. 10.56
lno
ASV ir varas līdzsvars, svaru, atsvaru sistēma.
Ne īpaši darbojas tā “svaru atsvaru” sistēma. Protams, pateicoties tai nelietīgais melnādainis nepadarīja ASV par Krievijas guberņu, tomēr tāpat iemanījās daudz sūdu sataisīt.
Nenostrādāja svaru un atsvaru sistēma, kad nolādētais fiziskais un morālais kroplis, Rūzvelts un ASV cionisti, gatavoja karu, industrializējot absolūto ļaunumu, fašistu Krieviju un līdz zobiem apbruņojot drausmīgāko briesmoni civilizācijas vēsturē, Staļinu. Bez tā visa krievs nebūtu uzdrīkstējies pat Baltijā iebrukt. Tā nemaisīja čekas kuces, Normas Gean, apsēstam idiotam, Kenedijam, novest planētu līdz Karību krīzei.
Svaru un atsvaru sistēma bija bezspēcīga, kad izcilākais ASV Prezidents, Reigans, izbeidza absolūto ļaunumu, neizdarot nevienu šāvienu.
0
lno > lno 09.11.2016. 12.03
atrium. Sistēma nedarbojas, kad prezidentam liela popularitāte, tad viņu atbalsta abu partiju pārstāvji.
0
atrium > lno 09.11.2016. 12.17
lno
Sistēma nedarbojas, kad prezidentam liela popularitāte
Kā nu kuro reizi. Reizēm popularitāte, reizēm populisms un ienaidnieka atbalsts.
0
andrejs > lno 09.11.2016. 12.59
skaisle: tad tagad Krievijā un Latvijā pie varas nebūtu čekisti
————
tas tikai dēļ okupācijas laikā iebaidītajiem cilvēciņiem (un izčakarētajām smadzenēm), kas balsoja par komunistu līderiem, kolhozu priekšsēdētājiem un citiem gaišajiem spēkiem. Viss bija mūsu pašu rokās, bet mēs “demokrātiski” atdevām varu komunistiem.
Krievija faktiski bija sabrukusi, vienīgā alternatīva – ZKorejas variants – tad vecie komunisti iespējams būtu noturējušies
0
west 09.11.2016. 09.11
Ir vienalga, kā sauc jauno ASV prezidentu. Tā ir izkārtne tautai. Galvenais, kas aiz viņa stāv, kas apmaksā banketu un kā rokās ir ļoti lielā nauda.
Pats prezidents pēc būtības ir marionete, kurš atskaņo īsto saimnieku lemto.
Tiešām kāds nopietni domā, ka kaut kāds afroamerkānis Obama komandē Volstrītas baņķierus un pārejās lielās biznesa haizivis ?
Laikam pēdējais, kas iedomājās, ka ir valsts lielākā persona bija Kenedijs un viņa klans. Ka viņi tagad visu regulēs. Rezultātu visi zinām.
Tāpēc nevajag iespringt par Trampu. Viņu ātri noliks pie vietas un procesi notiks tā, ka tiem ir jānotiek.
Kas tur patiesībā cīnās zem deķa, mēs nekad neuzzināsim, bet tas, ka neviens negrib un nepieļaus ASV vājināšanu, ir fakts.
3
Austras koks > west 09.11.2016. 09.23
Nu par to viennozīmīgo atkarību no korporācijām nevajag tomēr pārspīlēt. Kaut vai tādēļ, ka tie lielie biznesi savstarpēji arī nav nekādi savstarpēji drugi un ir ar dažādām interesēm. Nav tādas kopīgās korporāciju intereses, izņemot varbūt pāris jautājumos. Nav kopīgas sponsoru nostādnes – vienus sponsorus interesē vieni jautājumi, citus – citi. Līdz ar to stāsti par prezidentu kā marioneti ir liels bulšits. Ir daudz dažādas interešu grupas, ar kurām jautājumi jāsaskaņo (un dažādos jautājumos kombinācijas ir dažādas), lai tos izbīdītu cauri, bet nav tā, ka prezidents strādā kaut kādās vienas grupas vai viena veida grupu interesēs.
Var naudas maisi vienoties konkrētos atsevišķos jautājumos, bet nevar un nekad nespēs vienoties par kopīgu vienotu globālu politiku, vai kopīgu ilgtermiņa darbību kādā globālākā jautājumā, piemēram, kopīgi vadīsim ASV prezidentu. Tādēļ, ka katrs saprot ar vadīšanu dažādu pakāpju vadīšanu, un katru interesējošie jautājumi nav vienādi, jautājumi pārklājas tikai daļēji, kā arī vesela rinda jautājumu ir tādi, kur dažādiem spēlētājiem pat pretējas intereses. Un novadīt tādēļ var tikai tajos jautājumos, kas vairākumam pārklājas. Turklāt arī ne viennozīmīgi, jo prezidentam ir jārēķinās ar reitingiem, ar partijas iekšējiem grupējumiem, ar konkurējošo partiju, ar Augstāko tiesu u.tml.
Patīk vai nepatīk, bet tā sistēma tomēr vairāk vai mazāk ir līdzsvarota.
0
west > west 09.11.2016. 09.39
A.k.
Vienādu, vai aptuveni vienādu biznesmeņu grupas vienojas korporācijas, kuras sauc par partijām. Tad viņi izvirza savu kandidātu prezidenta amatam. Tas arī virza viņu idejas praksē. Pirmsvēlēšanu troksnis nenozīmē neko.
Citu interešu grupas veido savas partijas , jo kopā ir vieglāk panākt rezultātu.
0
Austras koks > west 09.11.2016. 09.42
Un tad? Tās pārējās grupas, kas netiek pie “sava” prezidenta, tāpat nekur nepazūd un to intereses jāņem vērā. Kā arī – kā jau teicu – jāņem vērā reitingi, iespējamā Augstākās tiesas nostāja utt. Nu nevajag to visu vienkāršot un vispārināt.
0
dzeris49 09.11.2016. 08.56
Tas ir pabriesmīgi, kad vēlētājam jāizvēlas starp Klintoni un Trampu, apmēram, ja mums būtu jāizvēlas starp ZZS, SC un NA, un citi varianti nebūtu.
ASV politiskajai elitei jādomā, kā kaut kas tāds varēja notikt, un kas jāmaina, lai tas neatkārtotos.
Ja tas ko liecina – cik tālu tā politiskā elite ir no ierindas cilvēkiem.
11
nomale > dzeris49 09.11.2016. 08.59
Šīs mācības pirmkārt būtu jāņem vērā Eiropai – kamēr nav par vēlu!
0
Optiskais Tēmeklis > dzeris49 09.11.2016. 09.11
Laikus vajadzēja ieviest terminu “politikas kosmonauti”. ASV atkārtoja Latviju.
Pat šorīt viens Vienotības kosmonauts, Saeimas Ārlietu komisijas pr-tājs turpinājis TV aplikt Trampu, == O. Ē. Kalniņu mainīs ar kādiem iemesliem? :))
0
dzeris49 > dzeris49 09.11.2016. 09.15
Iespaids jau tāds, ka tā ES “elitei” tā kreisi liberalā ideoloģija ir pilnībā aizmiglojusi smadzenes, un pārvērtusies par totalitarisma paveidu – politkorektums par cenzūru, oponentu dēvēšanu par fašistiem, utt., tai pat laikā tolerancei pārvēršoties par nepretošanos ļaunumam, var ilgi turpināt.
Un, īstenībā, viss tikai tāpēc, lai kreisie liberāļi varētu palikt pie varas mūžīgi, jo iepludinot valstī musulmaņus, skaidrs taču, ka tas ir nākamais viņu elektorāts, tāds variants ir, vai tam visam apakšā ideoloģija, vai tā ideoloģija ir sekundāra elementaram politiskam pragmatismam, to neviens nezina.
Gribu piebilst, ka kreisajiem liberāļiem nav nekas kopējs ar klasiskiem.
0
jurisml_inbox_lv > dzeris49 09.11.2016. 09.33
miiliit , vai tad mums ir kaada izveele? , patreiz nav , ir vieniigi mazaakais ļaunums un lielaakais , man nav pieņemams ne viens ne otrs , varbuut veelāk statistiķi izgaismos cik procentu ASV iedziivotaaju ņeemuši daliibu šajaa izraadee.
0
Austras koks > dzeris49 09.11.2016. 09.39
Ko tur statistiķiem ņemties. Jau šobrīd ir saskaitītas vairāk kā 110 miljoni balsu. Vēlēšanās būs stabili piedalījušies vairāk par pusi balsstiesīgo.
0
puika > dzeris49 09.11.2016. 09.40
>Dzeris
Izklausās pēc neeiropas liberāļu ilgām pēc kāda stipra diktatora Eiropā, kas noliktu pie vietas Putinu.
0
dzeris49 > dzeris49 09.11.2016. 10.26
puika – īsti nesapratu, ko tu gribēji pateikt, bet, ja domā, ka es priecājos par Trampa uzvaru, tad tā nav.
0
Anonīms > dzeris49 09.11.2016. 10.27
Skaidrs ir viens, ja eiropa neieklausisies tajos kas neatbalsta pasreizejo beglu polituku, un katru, kas ir pret nekontolejamo beglu uznemsanu, sauks par populistu vai savadak, ari mes Eiropa sanemsim protesta balsojumu, sakot ar Lepenu un citiem, protams ari Latvija nav iznemums, redzesim Tramps uzcels zogu vaine, ta ari bus atbilde ir vins populists vai nav.
Eiropai ir tikai divi celi, tapat ka Latvijai atrisinat (uzlabot)iedzivotaju ekonomiskas problemas un beglu jautajumu.
0
puika > dzeris49 09.11.2016. 10.46
>Dzeris
Laikam gribēju pateikt, ka pārspīlē kreiso liberāļu ietekmi un lomu ES.
0
atrium > dzeris49 09.11.2016. 11.05
dzeris49
ja mums būtu jāizvēlas starp ZZS, SC un NA, un citi varianti nebūtu.
ASV bija tā, it kā cīņa būtu notikusi kremļa mauku un čekas kājslauķu, putļerastu: Vienotības un SC, starpā. Lai nu kā, tomēr manās acīs Vienotībā ir vēl daži, kuriem ir cilvēciska seja (nesaprotu, vai tie taisās sagaidīt tribunālu, paliekot bandā?). ASV ir uzvarējis mazākais ļaunums, Tramps.
0
andrejs > dzeris49 09.11.2016. 12.52
Gribu piebilst, ka kreisajiem liberāļiem nav nekas kopējs ar klasiskiem,
—-
par kādu sevi uzskata džeris…
0
nomale 09.11.2016. 08.55
Nu ko – rezultāts ir traģisks, un atliek tik sākt meklēt vainīgo. Pēc soctīkliem noprotams, ka pašreizējie varturi un sabiedriskās domas veidotāji vainīgos jau atraduši, un tā ir puse no amerikas nācijas. Atļaušos tikai atgādināt, ka vara un mediji visus šos gadus bija šo, šobrīd varen šokēto rokās! Kamēr tādas kā Merkele sēžot penthausā deklarēja – “Mēs to varam”, tikmēr cilvēkiem tur lejā bija bails pa ielām staigāt. Rezultāts acīmredzams!
Politiķiem Latvijā šī ASV pasniegtā mācība būtu jāliek aiz auss!!!
3
beta > 09.11.2016. 11.21
> nomale
Kāpēc uzskati, ka rezultāts traģisks? Kāds tam pamats? Vai tas, ka divkosīgā Klintone ar mūžīgi atvērto muti, zaudēja? :)
Ja nopietni, tad demokrātiem būtu jāmeklē sevī iemesli, kāpēc lielākā puse Amerikas atbalstīja Trampu.
Izlasīju, ko teica viens Trampa atbalstītājs. Patreiz ir tā, ja nēģeris piekauj balto, tad ir parasts kautiņš, ja baltais nēģeri – rasisms… Lūk, arī atbilde! Pusei Amerikas šāda pieeja it visā piegriezusies.
0
nomale > 09.11.2016. 11.38
1. Tramps apšaubīja 5. pantu, tādējādi apšaubot visas starptautiskās vienošanās principā.
2. Tramps atsaucās pozitīvi par Putinu, tādējādi apšaubot mūsdienu robežu neaizskaramību, demokrātiju un cilvēktiesības principā.
3. Tramps aicināja Krieviju uzlauzt Klintones e-pastus, tādējādi aicinot veikt agresiju pret savu valsti.
4. Tramps publiski apšaubīja vēlēšanu godīgumu ASV, tādējādi raisot ASV pilsoņos šaubas par savu valsti un līdz ar to iedēstot neticības graudu tiesiskumam kā tādam.
5. Tramps publiski draudēja izrēķināties ar saviem oponentiem, kas paver ceļu linča tiesai valstī.
Ar šo pietiek vai vajag vēl?
To ka pie šī rezultāta vainojami, pirmkārt jau paši demokrāti pats arī uzrakstīju.
0
beta > 09.11.2016. 12.48
> nomale
Cienījamā, nomale!Pieņemu, ka Tu visticamāk savas tēzes ņem no masu medijiem.
Es toties pati klausījos visas trīs priekšvēlēšanu debates.
1/ Tramps nekad nav apšaubījis starptautiskās vienošanās. Tiesa, viņš teica, ka tiem, kas negrib pildīt šīs vienošanās (tai skaitā Latvijai, kas apsola, bet nepilda savu solījumu par 2% aizsardzības budžetu) nebūtu pamata kaut ko skaļi pieprasīt.
2/Tramps nekad nav aicinājis kādu uzlauzt Klintoones epastus, tie ir slima suņa murgi. Arī Klinotoni viņš nesolīja sēdināt cietuma savas uzvaras gadījumā, bet gan teica, ka pie viņa administrācijas, cilvēks, kurš tik nevērīgi izturētos pret valstiski svarīgiem dokumentiem, sēdētu cietumā.
3/Amerikas vēsturē ir pietiekami daudz gadījumu, kas viens no kandidātiem apšaubīja vēlēšanu rezultātus un balsis bija jāpārskaita, pat vairākas reizes. 2000.gadā Bušs ar Goru kašķējās pa vairākām reizēm, līdz Gors piekāpās. Līdz ar to vēlēšanu rezultātu pārskatīšana nav nekas ārkārtējs. Un kā tagad redzams, Trampam būtu bijis pamats uztraukties zaudējuma gadījumā…
4/Tramps nekad nav draudējis ar kādu izrēķināties, skat par Klintoni…
Viss tas, nomale, ko raksti, ir vistīrākās muļķības, kas ceļas no ierobežotās informācijas un aklas ticības medijiem. Es klausījos paša Trampa runas, tāpēc varu tā apgalvot.
Demokrāti apmuļķoja paši sevi, tāpēc, ka izplatīja melus, un paši tiem noticēja.
0
DD1 09.11.2016. 08.44
ASV mediji centās “iesmērēt” vēlētājiem pēc korupcijas smakojošu preci, Klintoni, bet vairums pircēju neuzķērās.
25
Aldis-2 > DD1 09.11.2016. 13.03
Vai Latvijas medijos bija kādas objektīvas ziņas par Trampu?
Piemēram, “Le Figaro” reportiere Laure Mandeville ir uzrakstījusi grāmatu “Qui est vraiment Donald Trump?” (Kas ir īsti Donalds Tramps?). Viņa vada “Le Figaro” biroju Amerikā kopš 2009.gada un sekojusi Trampa kampaņai no paša sākuma. Pirms mēneša “Le Figaro” ir publicējis gaŗu interviju ar viņu. Tas ir tiešām objektīvs skats no malas, kas palīdz saprast “Trampa fainomenu”. Gan kāpēc Tramps uzvedas kameru priekšā tieši šādā veidā, gan kāpēc viņš runā tieši to, ko runā (viņš tam ir gatavojies vairākus gadus), gan kāpēc ameriešiem viņš patīk. Neviena klintone nesaprot ameriešu tautu tik labi kā Tramps.
“irlv.lv” varētu sākt publicēt izvilkumus no šīs grāmatas, lai tā lasītāji beidzot kaut ko objektīvu uzzinātu par Trampu.
Savukārt franču mediji šodien publicē šādus rakstus:
“Le Monde”:
– Donald Trump, le héros de l’Amérique blanche et rurale (Tramps – baltās un lauku Amerikas varonis)
– Le Parti républicain dispose des pleins pouvoirs (Republikāņu rīcībā ir visa vara)
– Election américaine : le tweet exagéré d’un ambassadeur de France aux Etats-Unis dégoûté (Francijas vēstnieka pārspīlēts tvīts nepatīk ameriešiem)
– Le camp Sarkozy se prend à espérer un effet Trump (Sarkoža nometne cer uz Trampa efektu)
– La victoire de Trump : une mauvaise nouvelle de plus pour Hollande (Trampa uzvara – slikta ziņa Olandam)
– Après le Brexit, Bruxelles à nouveau sous le choc (Pēc Brexita Brisele atkal ir šokā)
– Au Mexique, la victoire de Donald Trump reçue comme une douche froide (Meksikā Trampa uzvara ir kā auksta duša)
– « Nous n’aurons plus rien à dire ce soir », concède le porte-parole de Hillary Clinton (Klintones pārstāvis: “Mums šovakar vairs nav ko teikt”)
“Le Figaro” raksta:
– Éditorial : «La colère d’un peuple» (Redakcijas sleja: “Tautas dusmas”)
– Ces journaux persuadés de la victoire d’Hillary Clinton jusqu’au bout (Šie laikraksti, kas bija pārliecināti par Klintones uzvaru līdz pēdējam)
– Pour l’Allemagne, l’élection de Trump doit servir «d’avertissement» pour l’Europe (Vācijai Trampa ievēlēšana jākalpo kā “brīdinājums” Eiropai)
– Sarkozy : «Le message du peuple américain exprime le refus d’une pensée unique» (Sarkozis: Ameriešu tautas vēstījums pauž noraidījumu vienpusīgiem uzskatiem)
– “Nous sommes et restons des partenaires solides”, assure Theresa May (Meja: Mēs esam un paliksim nopietni partneŗi [ar ASV])
– Juppé souligne les risques que font courir «démagogie et extrémisme pour la démocratie» ([franču prezidenta kandidāts] Župē pasvītro riskus dēmokratijai, ko izraisa skriešana pakaļ “dēmagoģijai un ekstrēmismam”)
– Baisse des impôts, construire un mur… Ce qui attend les Américains (Nodokļu samazināšana, mūŗa celšana … Tas, kas sagaida ameriešus)
– L’extrême droite française exulte (Franču galēji labējie jūsmo)
– Les secteurs qui pourraient bénéficier de la victoire de Trump (Nozares, kas varētu gūt labumu no Trampa uzvaras)
– François Hollande s’exprimera à l’issue du Conseil des ministres (Olands paudīs savu viedokli pēc Ministru padomes sēdes)
“Le Point”:
– Michel Onfray : “Trump est la poupée gonflable du capital” ([franču 2.lielākais filozofs] Onfrē: Trapms ir kapitāla uzpūšamā lelle)
– Guy Sorman – Trump ou la revanche de l’homme blanc (Sormans: Tramps jeb balto cilvēku revanšs)
– Trump, président fort d’une majorité républicaine au Congrès (Tramps, prezidents ar spēcīgu republikāņu vairākumu Kongresā)
– Le sol s’est dérobé sous les pieds des supporteurs de Clinton (Zeme ir pazudusi zem Klintones atbalstītāju kājām)
– Trump président, une victoire contre la mondialisation (Tramps – prezidents, uzvara pret globālizāciju)
– États-Unis : à quoi ressemblera le début de mandat de Trump ? (ASV: kam līdzināsies Trampa prezidentūras sākums?)
“La Tribune”:
– Victoire de Trump : un échec de la mondialisation financiarisée (Trampa uzvara – finanču globālizācijas sakāve)
– Etats-Unis : ces Etats qui ont fait basculer le vote (ASV: šīs pavalstis, kas pagrieza vēlēšanu virzienu)
– Les 100 premiers jours du président Trump (Prezidenta Trampa pirmās 100 dienas)
“Liberation”:
– Donald Trump, un président sorti de nulle part (Tramps – prezidents, kas uzradies no nekurienes)
[Piezīme: ja izlasīt “Le Figaro” reportieres grāmatu vai vismaz interviju, tad nemaz neliktos, ka “no nekurienes”]
“Valeurs actuelles”:
– Le triomphe Trump (Triumfs [vārdā] Tramps)
– Hillary Clinton, une campagne entre mensonges et scandales (Klintone – kampaņa starp meliem un skandaliem)
– Trump : le discours d’apaisement du nouveau président des Etats-Unis (Tramps: ASV jaunā prezidenta nomierinošā runa)
0
Aldis-2 > DD1 09.11.2016. 14.31
“Le Figaro” jautā:
Êtes-vous satisfait de l’élection de Donald Trump ? (65511 Votants)
(Vai esat apmierināti ar Trampa ievēlēšanu? 65’511 balsojumi)
54% – jā
46% – nē
0
zanE. > DD1 09.11.2016. 14.50
…..DD1…vairums “pircēju” bija gļēvi, melīgi mīkstmieši, kuriem bija kauns atklāt savu izvēli – balsošanu par Trampu….varoņi, kas kaunās par savu vadoni…nūģi, kuri pieļāva, ka tāds tēviņš, kurš pats izvairījies no militārā dienesta – ņirgājas par kara veterāniem…protams, tādi gļēvuļi var nobalsot tikai par tādu pašu gļēvuli un rupekli, kādi ir paši…brrr…apkaunojoši Amerikai…
0
Aldis-2 > DD1 09.11.2016. 14.55
“Le Figaro” raksta:
Jérôme Sainte Marie : «Trump renverse le système de valeurs de la politique française»
([franču politologs, vēsturnieks, domātājs]: “Tramps apgāž franču politikas vērtību sistēmu”)
Politologs raksta par to, kâ Trampa ievēlēšana ietekmēs franču uzskatus. Trampa uzvara leģitimē to, ko agrāk uzskatīja par politnekorektu.
L’impact le plus fort et le plus durable est celui de la légitimation. .. de la même manière que l’élection de Ronald Reagan en 1980 avait transformé le débat politique en France et partout ailleurs, celle de Donald Trump modifie le cadre de l’admissible et du concevable. Le rapport à l’immigration est bien sûr un aspect essentiel de sa campagne, comme il le fut pour celle du Brexit. .. La dynamique portant depuis des années Marine Le Pen en sera naturellement favorisée.
>>> Vislielākā un visilgstošākā ietekme būs leģitimācijas ietekme. .. līdzīgi kâ Reigana ievēlēšana 1980.gadā bija transformējusi politisko debati Francijā un visur citur, arī Trampa ievēlēšana modificē pieļaujamā un saprotamā robežas. Attieksme pret imigrāciju ir, protams, viņa kampaņas būtiskais aspekts, līdzīgi kâ Brexita gadījumā. .. Uzskati, ko daudzus gadus aizstāvēja Lepena, dabiski gūs priekšrocību.
Pērn Jérôme Sainte Marie ir uzrakstījis grāmatu “Le nouvel ordre démocratique” (Jaunā dēmokratiskā kārtība), kuŗā atzīst, ka franču politika ir nonākusi strupceļā, un paredz, ka tuvākajā laikā tā mainīsies no ideoloģiskās cīņas starp tradicionālajiem labējiem un kreisajiem uz ideoloģisko cīņu starp identitārismu (nācionālismu, FN) un liberālismu.
0
Anonīms > DD1 09.11.2016. 15.25
nu redz – toties Merkele – steidzas Trumpam atgādināt par demokrātiskām vērtībām – tā pati Merkele , kuras politika ir padizļinājusi sociālo nevienlīdzību Vācijā un kuras dēļ arī Vācijā agrāk vai vēlāk pie varas nāks ekstrēmisti, ja ne brexit , Trumpa uzvara nebūs neko mācījusi.
Tā ir tāda liekulība ,ka man elpa raujas ciet – mums katru dienu bez ārstēšanas mirst cilvēki, viņa te ar varu piespiež mums uzņemt musulmaņus, kuri tad visus pabalstus savākuši tik un tā no šejienes aizlaižas – un šitāda aklā trumpam aizrāda par demokrātiu – skumi un bezcerīgi
Reaktion auf Wahlsieg
Merkel erinnert Trump an demokratische Werte
In einem kurzen Statement hat die Kanzlerin dem US-Wahlsieger gratuliert. Sie bietet Donald Trump die Zusammenarbeit an – wenn der die “gemeinsamen Werte” achte.
0
DD1 > DD1 09.11.2016. 15.26
> zanE
“vairums “pircēju” bija gļēvi, melīgi mīkstmieši, kuriem bija kauns atklāt savu izvēli”
Nevienam nepatīk, ka to apsaukā, jūs pat tagad vēl turpināt to darīt, brīnums, ka nepiebildāt izplatīto štampu, ka nobalsoja mazizglītoti, nikni, baltie neveiksminieki, it kā melno un latinos vēlētāju balsis būtu vērtīgākas.
Jūsu noniecinātais “gļēvulis un rupeklis” būs ASV prezidents. Vajadzētu izturēties ar cieņu. Nezinu, kā cilvēki (pat mūsu prezidente VVF) spēs viņu bez žagošanās apsveikt amatā.
0
Aldis-2 > DD1 09.11.2016. 15.31
“Le Figaro” raksta:
ALERTE INFO 14H14: Le Conseil d’État autorise les crèches de Noël
(Steidzīga informācija, plkst.14.14: Valsts padome ir atļāvusi Ziemassvētku silītes)
Nu lūk, Trampa uzvara ir sākusi ietekmēt Franciju.
Ziemassvētku silīti ar Jēzus bērniņu Francijā bija aizliegts izstādīt publiski. Nu, Valsts padome (+/- Satversmes tiesa) beidzot to ir atļāvusi.
Jā, tajā grāmatā par Trampu autore arī minēja, ka ameriešiem patīk, ka Tramps sola, ka atkal varēs lietot vārdus “Priecīgus Ziemassvētku”, nevis absurdi neitrālus “Priecīgus svētkus”.
Politkorektums bija sagājis pilnīgā grīstē. Pilnīgā. Pa Orvela pēdām.
Nu tagad, beidzot, tas aiziet pa skuju taku.
0
Aldis-2 > DD1 09.11.2016. 15.43
“Le Figaro” ziņa pēc ziņas:
Obama a invité Trump jeudi à la Maison-Blanch
(Obams ir uzaicinājis Trampu ceturtdien uz Balto namu)
Marine Le Pen: «L’élection de Trump est une bonne nouvelle»
(Lepena: “Trampa ievēlēšana ir laba ziņa”)
Trudeau veut «travailler de très près» avec Trump
([Kanadas premjers] Trudo grib “ļoti cieši strādāt” ar Trampu)
sarkana ziņa:
Réunion spéciale dimanche des chefs de la diplomatie de l’UE
(ES ārlietu ministru īpaša sanāksme svētdien [Trampa sakarā])
Entre Merkel et Trump, les temps s’annoncent difficile
(Merkeles un Trampa attiecības būšot sarežģītas)
Trump : «Les oubliés ne le seront plus jamais»
(Tramps: “Aizmirstie vairs nekad netiks aizmirsti”)
sarkana ziņa:
Nétanyahou voit en Trump le «véritable ami de l’État d’Israël»
(Netanjahu redz Trampā “īsto Izraēlas draugu”)
VIDÉO – Larmes et stupeur sur les plateaux télé français
(Asaras un stupors franču TV raidījumos [eirokomjaunieši ir izmisumā])
Merkel propose à Trump une «coopération étroite»
(Merkele piedāvā Trampam “ciešu sadarbību”)
Hollande a parlé à Merkel avant de s’exprimer
(Olands ir runājis ar Merkeli pirms izteikties [par Trampa uzvaru])
sarkana ziņa:
L’ONU impatiente de coopérer avec Trump
(ANO steidzas sadarboties ar Trampu)
Hollande : «Nous devons prendre conscience des inquiétudes provoquées par les désordres du monde»
(Olands: Mums ir jāsāk apzināties uztraukumu, ko izraisīja nekārtība pasaulē)
0
Aldis-2 > DD1 09.11.2016. 15.59
“Le Point”:
Les Bourses se reprennent après la victoire Donald Trump
(Biržas atgūstas pēc Trampa uzvaras)
Hollande : “Trump, c’est ce que l’extrême droite pourrait faire en France”
(Olands: Tramps ir tas, ko galēji labējie varētu izdarīt Francijā)
Donald Trump vainqueur : le Front national jubile
(Tramps uzvarētājs – Nācionālā fronte jūsmo)
Donald Trump président : pourquoi personne n’a rien vu venir
(Tramps prezidents – kāpēc neviens neredzēja, ka tas var notikt)
Valls : “Une nouvelle donne mondiale”
([franču premjers] Vals: Jauns pasaules pamats)
Israël : la victoire de Donald Trump, un coup dur pour les Palestiniens
(Izraēla: Trampa uzvara ir smags trieciens palestīniešiem)
Donald Trump : l’Afrique sous le choc et divisée
(Afrika ir šokā un sašķelta)
Bruno Le Maire sur Donald Trump : “Il n’y a rien à craindre”
([franču prezidenta kandidāts, republikānis] par Trampu: Nav ko baidīties)
Izskatās, ka tagad cilvēki sāk runāt skaļi to, ko vienmēr ir domājuši.
Politkorektuma korķis ir aizlidojis, rietumu pasaule atgūst vārda brīvību. Cilvēki beidzot var brīvi elpot.
0
Aldis-2 > DD1 09.11.2016. 16.16
Biznesa laikraksts “La Tribune”:
Après Trump, Marine Le Pen en 2017 ?
(Vai pēc Trampa būs Lepena 2017.gadā?)
Quand le FN et Sarkozy prennent Trump pour modèle
(Kad FN un Sarkozis ņem Trampu par paraugu)
[interesanti, ka vēl pirms nedēļas Sarkozis gribēja, lai tiktu ievēlēta Klintone)
Election de Donald Trump : des Américains songent déjà à l’émigration
(Trampa ievēlēšana: daži amerieši jau domā emigrēt)
[laikam brauks uz Krieviju vai uz Sīriju]
La victoire de Trump avait été prédite par une intelligence artificielle
(Trampa uzvaru bija paredzējis mākslīgais intelekts)
0
Aldis-2 > DD1 09.11.2016. 16.27
“Le JDD”:
Pourquoi Hillary Clinton a perdu et nous avec
(Kāpēc Klintone ir zaudējusi un mēs kopā ar viņu)
Quand François Hollande brocardait Donald Trump
(Kad Olands izzoboja Trampu)
Trump élu, gauche et droite agitent la menace Le Pen en France
(Tramps ievēlēs, kreisie un labējie uztraucas par Lepenas draudiem Francijā)
Qui a permis à Donald Trump de devenir président des Etats-Unis?
(Kas ļāvis Trampam kļūt par ASV prezidentu?)
Le monde selon Trump : faut-il avoir peur?
(Pasaule Trampa uztverē: vai vajag baidīties?)
0
Aldis-2 > DD1 09.11.2016. 16.31
Šķiet, ka franču TV raidījumi šovakar būs ļoti interesanti. Neiešu uz sporta zāli :)))
0
Aldis-2 > DD1 09.11.2016. 16.45
Ultrakreisais “Libération” apkopo visu, ko Tramps ir teicis par Franciju:
«Leur président [François Mitterrand] est un type arrogant, totalement stupide, qui essaie de regagner du terrain en vendant sa technologie nucléaire à tout le monde et c’est une honte, une honte.»
>>> “Viņu prezidents [Miterans] ir iedomīgs tipiņš, pilnīgi stulbs, kas mēģina gūt labumu, pārdodot visiem savas kodoltechnologijas. Tas ir kauns, kauns.”
«La France n’est plus la France.»
>>> “Francija vairs nav Francija.”
«C’est de leur faute. Parce qu’ils ont laissé des personnes entrer sur leur territoire.»
>>> “Tā ir viņu vaina. Jo viņi ir ļāvuši šiem cilvēkiem iebraukt savā teritōrijā.”
«Paris est une ville désarmée. Sauf pour les terroristes.»
«Du coup, les seuls qui avaient des armes au Bataclan et ailleurs, c’étaient les tueurs ! Pas une balle, pas un projectile tiré en leur direction ! […] Vous pensez vraiment que, s’il y avait eu dans l’assistance quelques personnes armées et entraînées, cela se serait passé de la même façon ? Je ne le crois pas. Ils auraient tué les terroristes.»
>>> “Parīze ir neapbruņota pilsēta. Izņemot teroristus.” “Vienīgie, kam bija ieroči Bataklanā, bija slepkavas! Neviena šāviena viņu virzienā! Vai tiešām domājat, ka ja [skatītāju vidū] būtu daži bruņoti un trenēti cilvēki, viss notiktu tâpat? Es tam neticu. Viņi būtu nogalinājuši teroristus.”
«Les Français sont des bourreaux de travail.»
>>> “Franči ir darbaholiķi.”
0
beta > DD1 09.11.2016. 16.50
> Aldis
Liels paldies par informāciju!
Ir derīgi ieskatīties kaut franču preses virsrakstos.
Es neteikšu, ka esmu stāvā sajūsmā par Trampu. Kā būs, redzēsim. Sekojot viņa runām, redzēju, ka ļoti daudz kas publiskajā telpā tika sagrozīts, izmelots, nepamatoti apņirgts. Viņam uzspļaut politkorektumam un mani tas fascinē, jo es arī tāda esmu.
Varbūt beidzot tiks piegriezts skābeklis visas pasaules diedelniekiem, kas tup uz pabalstiem, gejiem, kas vaimanā, ka viņus neviens nemīl un nēģeriem, kas grib netraucēti apšaut tos, kas viņiem neiepatīkas.
Aizliegums lietas saukt īstajos vārdos grauž cilvēku no iekšienes. Lai nesagrauztu, šis loks kaut kad jāpārrauj. Ja Tramps neizdarīs neko citu, tad vismaz iespēja atklāti runāt par pagrīdē nodzītām problēmām, būs liels sasniegums.
0
Aldis-2 > DD1 09.11.2016. 16.59
FranceTVinfo:
Présidentielle américaine : quatre leçons à tirer de la défaite surprise d’Hillary Clinton
(4 mācības, ko dod pārsteidzošā Klintones sakāve)
(1) Les sondages ne font pas une élection
Aptaujas nav vēlēšanas
(2) Les médias sont en total décalage avec l’électorat américain
Mediji ir pilnīgā pretrunā ar ameriešu vēlētājiem
(3) Le discours de rejet de Donald Trump a séduit
Trampa stils pavedina
(4) Hillary Clinton n’a pas réussi à incarner le changement
Klintonei nav izdevies iemiesot pārmaiņas
Starp citu, jādomā, ka par Austrijas prezidentu decembrī kļūs Brīvības partijas kandidāts.
0
Aldis-2 > DD1 09.11.2016. 17.37
beta raksta: “Es neteikšu, ka esmu stāvā sajūsmā par Trampu. Kâ būs, redzēsim. Sekojot viņa runām, redzēju, ka ļoti daudz kas publiskajā telpā tika sagrozīts, izmelots, nepamatoti apņirgts. Viņam uzspļaut politkorektumam un mani tas fascinē, jo es arī tāda esmu.”
Es arī neko daudz nezinu par Trampu, tikai tik daudz, cik viņu rādīja un par viņu stāstīja franču TV raidījumos. Parasti izsmēja, bet bija arī objektīvāki skatījumi:
– Man patika vienas žurnālistes (Francijas un Izraēlas pilsones), kas daudzus gadus strādāja Baltajā namā, stāstījums. Atšķirībā no citiem, viņa uzsvēra, ka Trampa “trakais stils” ir tikai pirmsvēlēšanu šovs, nevajag tam pievērst uzmanību. Īstais Tramps ir pavisam cits. Daudziem ameriešiem viņš patīk, jo runā to pašu, ko domā parasti amerieši. Viņš ir viņu cerība. Arī politkorektumu pieminējusi, kas visiem ir apnicis. Ja citi raidījuma dalībnieki atsaucās uz aptaujām, kas paredzēja Trampa sakāvi, tad viņa analizēja daudz nopietnāk, paredzot, ka rezultāts var būt arī savādāks, jo te ir tāda niance un še ir šāda niance.
– Vienā raidījumā bija uzaicināti Dēmokratu partijas pārstāvis un Republikāņu partijas pārstāvis. Dēmokratu pārstāvis bija ļoti augstprātīgs, pilnīgi atgādināja Streipa stilu. Nekādas noderīgas informācijas no viņa vārdiem, tikai apvainojumi. Savukārt Republikāņu pārstāvis bija ļoti laipns, patīkams, ignōrēja visas runātās muļķības un uzbrukumus un mēģināja skaidrot Trampa uzskatus dažādos jautājumos.
– Alžīrijas (berbeŗu) ebŗu izcelsmes žurnālists Zemurs, kas uz vispārīgās zobošanās fona izcēlās ar saprotamākiem spriedumiem. Tā vietā, lai šausminātos par Trampa izteicieniem, viņš uzsvēra ideoloģiskās atšķirības, un ka liela tautas daļa ilgstoši ideoloģiski netika pārstāvēta. Esošā vara daudzās valstīs vairs nepārstāv tautu, tāpēc tauta masīvi balso par ārpussistēmas politiķiem.
– Arī intervija ar reportieri, kas uzrakstījusi grāmatu par Trampu. Pilnīgi neitrāla un … politkorekta. Tas ir paradokss. Politkorektuma aizstāvji ir ārkārtīgi nepolitkorekti pret citu uzskatu paudējiem. Savukārt politkorektuma noliedzēji bieži vien ir ļoti politkorekti pat attiecībā uz pretiniekiem. Viņa pastāstījusi par Trampu, viņa darbību biznesā un politikā, par ameriešiem, kas un kāpēc viņu atbalsta. Ļoti sakarīga intervija. Grāmata droši viena arī ir sakarīga.
– Vēl viena niance. Pret Trampu bija lielākoties eirokomjaunieši. Un tas lika padomāt, ka varbūt Tramps nemaz nav tik peļams. :)
0
DD1 > DD1 09.11.2016. 17.42
> Aldis “Daudziem ameriešiem viņš patīk, jo runā to pašu, ko domā parasti amerieši. Viņš ir viņu cerība.”
Piekrītu visam komentāram, tikai, vai tagad amerikāņus sauc par ameriešiem? Man tas atgādina amišus, arī amerikāņus, bet ļoti īpatnējus. :)
0
Aldis-2 > DD1 09.11.2016. 18.35
DD1 raksta: “Piekrītu visam komentāram, tikai, vai tagad amerikāņus sauc par ameriešiem?”
Tas ir gramatikas jautājums :)
Izskaņa -ika (Amerika) ir tāda pati kâ izskaņa -ija. Atvasinājumos tā būtu jāaizstāj ar vajadzīgu piedēkli.
Latv-ija
latv-ieši
Vāc-ija
vāc-ieši
Amer-ika
amer-ieši
Amerikas nosaukumā sakne ir amer-.
Loģiski būtu viņus saukt par ameriešiem. Īsāks vārds, loģiskāks un arī labskanīgāks.
Tâpat arī:
Afr-ika
afr-ieši (ar īsu a)
Az-ija
az-ieši (ar īsu a)
:)
Līdzīgi kâ ar vārdiem:
ideāl-isks
materiāl-isks
reāl-isks
kapitāl-isks
social-isks
lingv-isks
popul-isks
ego-isks
optim-isks
Šajos vārdos nav nekādas nepieciešamības pēc papildu piedēkļa -ist-. Šāda liekvārdība (vai liekpiedēklība) piemīt krievu valodai. Savukārt latviešu valoda ļauj izteikties īsi un lakōniski…
Pirms padomju okupācijas latviešu valodnieki visādi centušies izkopt latviešu valodu, lai tā būtu maksimāli perfekta. Daži pat vārda “četri” vietā lietoja vārdu “cetri”. Vārdā “ceturtais” ir “c”. Arī leišu “k” šādos gadījumos atbilst latviešu “c”: keturi – cetri.
:)
0
west > DD1 09.11.2016. 19.07
Izskatās, ka tagad cilvēki sāk runāt skaļi to, ko vienmēr ir domājuši.
Politkorektuma korķis ir aizlidojis, rietumu pasaule atgūst vārda brīvību. Cilvēki beidzot var brīvi elpot.
——————-
Zelta vārdi ! Kaut nu ātrāk tā tā notiktu. Pēdējais laiks attīrīt zombomediju aizpūderētās smadzenes.
0
lno > DD1 09.11.2016. 19.12
zanE..vairums “pircēju” bija gļēvi, melīgi mīkstmieši, kuriem bija kauns atklāt savu izvēli – balsošanu par Trampu…
_______________________
Ak tu varonīgā, kurai gadiem pietrūkst drosmes atklāties pat tviterī! Tikpat varonīga kā viņas taurētā partija:)
0
beta > DD1 09.11.2016. 19.21
> Aldis
Es arī neko daudz nezinu par Trampu. Kaut ko esmu lasījusi, bet mūsdienās rakstītajai informācijai ticēt īsti nevar. Cilvēks jāvērtē 1/ pēc padarītā un 2/ pēc runātā, pareizāk sakot pēc tā KĀ un KO cilvēks runā.
Attiecībā uz Trampu, mani ārkārtīgi nokaitināja liekulīgā Hilarijas taktika. Tramps, kas kādreiz bija pazīstams šovmens, kam noteikti tiešām bija pieludzēju bari, privātā ballītē pirms nez cik gadiem, izteicies par sievietēm, kā parasti runā iešmigojuši veči ballītēs. Nu un tad? Viņš taču nebija politiķis, kam katrs vārds jāapsver. Viņš taču neteica, ka sievietes jādiskriminē, ka sievietēm jāatņem balsošanas tiesības vai kādu līdzīgu ķecerību. Hilarija uzpūta no mušas ziloni un šī ziloņa gribēja iejāt prezidentos… :) Politliekule… zanEi ir kur augt… :) :) :)
Sirgstošie ar politkorektumu pēc manām domām ir ar nobīdītu realitātes izpratni un kritiskās domāšanas trūkumu, vēl var būt tādi, kas parazitē uz cilvēka dabisko tieksmi palīdzēt vājākjam. Bet nestāstiet man, ka cilvēks, kam galva, rokas, kājas veselas, ir nabadziņš, kurš kādam visu mūžu jāuztur.
Vispār klausoties Trampu daudz ko sapratu, galvenokārt to, caur kādu melu mūri viņš izlauzās.
0
Aldis-2 > DD1 09.11.2016. 19.51
Interesants virsraksts:
Donald Trump à la Maison Blanche : la défaite des médias
(Tramps Baltajā namā: mediju sakāve)
Kaut kas šajā virsrakstā ir…
Sacensībā starp tautu un medijiem, mediji ir cietuši sakāvi.
L’élection de Trump montre que le divorce entre le peuple et les médias a été consommé depuis longtemps. Les organes de presse légitimes ne font plus une élection. Soulignons le rôle d’Internet, notamment de sites dit de « réinformation » et leur capacité à répandre un message qui touche une population de gens qui pestent – à tort ou à raison – contre une élite incapable de comprendre leur problèmes, qui méprise leurs idéaux, s’assoit sur ce qu’ils ont de plus cher.
>>> Trampa ievēlēšana rāda, ka tautas un mediju šķiršanās ir notikusi jau sen. Prese vairs nenosaka vēlēšanas. Pasvītrosim interneta lomu, it īpaši “reinformācijas” vietņu lomu un to spēju izplatīt ziņas, kas skaŗ iedzīvotājus, kas ir nikni (pamatoti vai nepamatoti) uz elitēm, kas nav spējīgas saprast viņu problēmas, kas nicina viņu ideālus, uzspļauj uz to, kas viņiem ir dārgs.
0
d_s_d > DD1 09.11.2016. 21.16
Nu bet zanei nenoliedzama taisnība – aptauju rezultāti bija nepatiesi tāpēc, ka cilvēki kaunējās atzīties, ka balsos par Trampu.
0
Austras koks > DD1 09.11.2016. 21.57
Jā, bet jautājums, kāpēc kautrējās vai baidījās? Ka tik ne tādēļ, ka tādas zanes klintonistes un visi mediji dienu no dienas centās Trampu un visus viņa atbalstītājus par muļķiem pataisīt, kā arī regulāri apsaukāja un dēvēja par fašistiem, rasistiem utt.
Kā diez cilvēkam jājūtas, ja diendienā tiek skalotas smadzemes sabiedrībai, ka tad, ja tu uzskati, ka var balsot par Trampu, tad tu esi muļķis, rasists, fašists utt.?
Un ko šādā gadījumā cer sagaidīt visi Klintomes atbalstītāji? Ka visi to norīs un ka nebūs vienā brīdī pretsitiens? Ko sēsi, to pļausi.
Faktiski līdz šodienai rietumu pasaulē Klintones atblstītāji un visādi līdzīgi kreisie liberāļi un citi, kuru pozīcijas uztur arī meinstrīma mediji, t.sk. CNN un BBC, faktiski bija piesavinājušies vārda brīvību, tiesības vienīgie brīvi paust savu viedokli, pārējiem aizverot muti ar politkorektuma birku un apsaukāšanos.
Bet nu šī ēra laikam ir beigusies. Un pat ja Tramps neko daudz neizdarīs, tad šis vien jau būs grandiozs sasniegums. Tikai pateicoties Trampa iesaistei kandidēšanā, CNN un citi mediji bija spiesti beidzot runāt par daudzām tēmām, kā arī lietot un apspriest jēdz ienus, kas līdz tam bija tabu.
0
zanE. > DD1 10.11.2016. 05.53
….DD1…apbrīnojama loģika!…kāpēc gan pret Latvijas prezidentiem, Tu, neizturies ar cieņu un nepieņem viņus tādus, kādi tie ir, jo…viņi taču ir Prezidenti?…atgādināt, ko esi šeit sarakstījusi?…
…kāpēc man būtu jāciena tāds rupeklis, faktiski – smerdelis, kurš pret sievietēm ir izturējies ar necieņu?…ja sievietei ir saglabājusies kaut drusciņa pašcieņas un pašlepnuma, tad par šādu smerdeli, lai par viņu balsotu vai izrādītu sajūsmu – nudien, ir jābūt pamatīgi izsalkušai…
0