Dzelzceļa elektrifikācija nesīs pārmaiņas ļoti daudzās jomās
12Saistītie raksti
Viedoklis /
12. novembris
Ar mākslīgo intelektu var samazināt elektroenerģijas patēriņu līdz pat 20% mēnesī
Labsajūta /
2. oktobris
Piedzīvojuma biļete
Viedoklis /
2. oktobris
Kā saules enerģija var palīdzēt kļūt neatkarīgam?
Radars /
25. septembris
Radars pasaulē
Komentāri (12)
eraksti 28.10.2016. 20.38
To nevajag darīt. Ne vilcieni būs tik ļoti vajadzīgi, nedz elektrību ražos kā līdz šim; tā ka sanāks vien ārkārtīgi liela valsts naudas izšķiešana.
0
agrunte 27.10.2016. 23.13
Tas man atgādina 90. gadu Daugavas racējus, ar ūdensceļa izveidošanu no galaktikas galvaspilsētas Nju-Vasjuki līdz Rīgai.
Francijas un Vācijas elektrifikācijas piemēri ir demagoģija. Iedzīvotāju blīvums Francija ir 3,5x lielāks, bet Vācijā pat 7x lielāks. Tur kur ir liels iedzīvotāju blīvums, ir iespējami visādi infrastruktūras brīnumi. Var, piemēram, apgaismot autoceļus, kā to dara Spānijā un Beļģijā. Jauki, protams, ja arī pie mums tā būtu, bet vai tas ir būtu pamatots? Nudien, ja jau mums jākopē tas, ko mēs redzam blīvajā Rietumeiropā, tad es balsotu par autoceļu apgaismošanu, nevis par dzelzceļa elektrifikāciju. Tas izmaksātu apmēram tikpat, bet nestu daudz vairāk labuma cilvēkiem un pat glābtu dzīvības.
1
atrium > agrunte 27.10.2016. 23.38
agrunte
Latvijā vispār varētu iztikt ar drezīnām, vēl labāk, ja tās varētu braukt pa lauku ceļiem. Ērgļu dzelceļu Šļesera ieliktnītis, augsta ranga čekista znots, Magonis, jau nojauca un sliedes pārdeva par lūžņu cenu. Apgaismot autoceļus būtu jēgā, ja atteiktos no naftas tirgotāju lobija, pietiekamas redzamības apstākļos, piespiest auto braukt ar ieslēgtām gaismām.
0
nezinams 27.10.2016. 14.51
Diemžēl Latvijā jebkurš klauns sevi var nosaukt par ekspertu un publicēt visādas muļķības. Lirika ir lirika, bet kur ir ekonomiski pamatots aprēķins? Lai LDZ mums parāda reālistiskas ROI, ROA prognozes. Vēlams atsevišķi pa Rīgas un Ventspils virzieniem.
0
Andris Skrastiņš 27.10.2016. 11.44
Izklausás ka LDZ nopietni grib iztērēt teju miljardu EUR ar baltiem diegiem sašujot pamatojumu. Dzelzceļu kravu apjoms krīt un turpinās kristies līdz ar Krievijas ostu kapacitates paplašināšanos. Paši atzīst ka jau esošo elektrifikācijas infrastruktūru īsti nespēj uzturēt. Tāpēc secinājums ka nepieciešama papildus infrastruktūra ir vēl vairāk apšaubāms. Uzbūvejot daļēju elektrifikāciju līdz Jelgavai tāpat būs nepieciešams mainīt uz dīzeļlokomotīvēm, tāpēc argumenti par pilnīgu pāreju uz elektrību neiztur kritiku. Par dīzēļlokomotīvju vadītāju veselības stāvokli autors pats atzīst ka faktiski nav datu.
1
nezinams > Andris Skrastiņš 27.10.2016. 14.55
Vienīgā cerībā ir ierēdniecības impotence. Ja jau 10+ gadus organizēja jauno vilcienu iepirkumu, kurš beigās izgāzās, tad miljardu vērta elektrifikācija priekš vietējiem ierēdņiem ir tas pats, kas lidojums uz mēnesi.
0