Ģenētiski nemodificētie latvieši?

61

Komentāri (61)

Miervaldis 10.12.2016. 23.03

genocīda politikas līdzeklis, kā bija nacistiskajā Vācijā vai Padomju Savienībā, bet jaunākos laikos, piemēram, Dienvidslāvijā, Ruandā, Butānā, Etiopijā, kur 90.gados ir notikušas vērienīgas «etniskās tīrīšanas»

Trollis Aivars Ozoliņš drīkst paskaidrot, kāds šai genocīda politikai sakars ar Latviju, kur nekāda genocīda nav? Trollis Aivars Ozoliņš paviosam zaudēji sajēgu?

0
0
Atbildēt

0

Miervaldis 10.12.2016. 18.28

Trollis Aivars Ozoliņš nokaitināja ar nekaunīgiem meliem. Nikābi NAV visu musulamaņu sieviešu apģērbi, bet islama ekstrēmismā savervētās fatimkas ir tādas pašas musulmanietes kā es acteks.

Tālāk. Trollis Aivas Ozolņš taurē, ka tikai divas sievietes… un tāpēc neesot pamata aizliegt… Absolūtais vairums sieviešu netiek izvarotas. Pastāstiet, trolli Aivar Ozoliņ, kāpēc likums aizliedz izvarošanu, ja no tās cieš tikai dažas?

0
0
Atbildēt

0

Miervaldis 10.12.2016. 17.59

Tagad par krieviem, kurus trollis Aivars Ozoliņš, rasists un ksenofobs, saukā par sieriem. Ir visādi krievi, tāpat kā ir visādi latvieši, amerikāņi, irāņi utt. Tāpēc, trolli un rasist Aivar Ozoliņ, būt krievam nav ne slikti, ne nosodāmi. Viss atkarīgs no tā, kāds ir šis krievs, latvietis, amerikānis utt. Es neesmu pazīstams ar krievu disidentu Dmitriju Savinu, bet, ja būtu, tad teiktu – es esmu lepns, ka pazīstu krievu Dmitriju Savinu!

Ukraiņu aktieris, kurš kādu laiku uzstājās ar pseidonīmu Orests Ļutijs, arī bieži lieto terminus ”moskalis” un ”kacaps”. Bet pats arī uzsver – es nesmu pret krieviem, tikai pret moskaļiem un kacapiem. Trollis Aivars Ozoliņš ir pret krieviem un uzskata, ka būt krievam ir kauns? Es uzskatu, ka būt krievam nav kauns. Tieši otrādi, ja tu neesi moskalis vai kacaps, tev ir visas tiesības lepoties ar to, ka esi krievs. Un, ja tu internetā saķersies ar maniem tautiešiem, kas uzskata, ka būt krievam ir slikti, tad es būšu tavā pusē neatkarīgi no tā, cik būs šo tautiešu un cik skaļi viņi kliegs. Es neesmu Garlībs Merķelis un mana balss nav divīzijas vērta, bet varu komentāru strīdā aizstāt nodaļu, varbūt pat vadu :D

0
0
Atbildēt

0

Miervaldis 10.12.2016. 17.49

Rudzupuķe tiešām nevar kļūt par magoni, pat ja izlobēs ierakstu pasē un samaksās trollim Aivaram Ozoliņam par propagandas raksteļu sēriju. Toties trollis Aivars Ozoliņš var pats kļūt par rasistu, jo trollis Aivars Ozoliņš taurē, ka citas tautības esot sliktākas un tāpēc esot jāizlobē ieraksts pasē ”latvietis”.

Tālāk ir vēl interesantāk. Pieņemsim, ka troļļa Aivara Ozolņa izlobētais ”politlatvietis” dabū darbu Vācijā. Nav svarīgi, kādu darbu. Galvenais, ka viņš to dabū. Vai, ar vienu kāju izkāpjot no lidmašīnas vācu zemē, šis ”politlatvietis” uzreiz aizmirsīs savu ne bez troļļa Aivara Ozoliņa palīdzības izkaroto politlatviskumu un kliegs, ka tagad ir vācietis?

Teorētiski ”politlatvietis” varētu sākt kliegt jau ar vienu kāju iekāpjot ”Lufthansas” lidmašīnā – jo lidmašīna ir vācu!

0
0
Atbildēt

0

Miervaldis 10.12.2016. 17.36

Staļina idejas dzīvo troļla Aivara Ozoliņa trollingā. Vecā Stendera laikā nebija Latvijas Republikas un tāpēc šim vācu mācītājam, kurš uz latviešiem tomēr skatījās no vācu mācītāju un baronu pozīcijām, nebija vajadzības pierādīt vai nepierādīt savu izcelsmi. Tādas nepieciešamības nebija arī Garlībam Merķelim, kurš aizstāvēja latviešus pret saviem tautiešiem. Bet pieņemsim neiespējamo, 1800. gadā ir Latvijas Republika un Garlībam Merķelim uz ielas jautā – kas tu esi? Merķelis, kura publikāciju ietekmi pielīdzināja vienas kājnieku divīzijas spēkam, teiktu – es esmu vācietis. Latvijas Republikas pilsoņi atbildētu – mēs esam lepni par vācu tautu, ka tajā ir tādi vīri kā Merķelis!

Latviešu nacionāli romantiskajā, pēc troļla Aivara Ozoliņa saprašanas “ksenofobajā“ literatūrā latvieši, protams, ir idealizēti, BET ir arī daudz pozitīvi raksturotu cittautiešu. Piemēram, Rutku tēva romānos ir tādi pozitīvie varoņi kā zinātnieks un fortifikators Daniels Rēbuss – vācietis no Trīras, kapteinis Salderns, administrators Andreass Šarfenbergs (romānā “Sumpurņu ciems“ saukts par Andreju), un arī zviedru kapteinis Svens Horns ir lāga vīrs, tikai drusku iedomīgs. Kas tāds ir noticis 21. gadsimtā, ka trollis Aivars Ozoliņš aicina Latvijā dzīvojošos cittautiešus kļūt par pseidolatviešiem un kaunēties no savas īstās tautības? Vai trollis Aivars Ozoliņš ir rasists un ksenofobs un uzskata citas tautas par nepuilnvērtīgām?

Latvija ir pieredzējusi gan kārklu vāciešus, gan rusificētos PSRS latviešus. Gan vienus, gan otrus latvieši nosodīja un izsmēja. Tāpat kā šodien nosoda un izsmej latviskas izcelsmes pseidomusulmanes fatimkas, kuras ir atteikušās no latviešu identiātes, bet par arābietēm nekad nekļūs. Līdzīgu attieksmi var gaidīt arī “kārklu latvieši“, kas iedomājas. ka ieraksts pasē viņus padarīs par latviešiem un viņus vērtēs pēc šī ieraksta, nevis pēc viņu darbiem.

0
0
Atbildēt

0

Pēteris 29.09.2016. 22.22

Kungam Ozoliņam ir taisnība tajā punktā, ka tautības ieraksts ir mulķība. Pārējos viņam nav taisnība. Un nebūtu tā jāmētājas ar vārdiem.

Ja mēģina uzminēt, kāpēc LATVIetim LATVIjas pasē būtu vajadzīgs “tautības” ieraksts, tad nāk prātā tikai tie “letiņi”, kas nav atbildīgi savas valsts cēlāji, bet Latvijas vārdu uzurpējušās Otrās Republikas iedzīvotāju grupa.

0
-3
Atbildēt

3

    edge_indran > Pēteris 29.09.2016. 22.36

    ———–

    Ar vidējo IQ “uzurpatorus” neatmaskot – te vajag augstāku izpratnes līmeni:

    “….Autors vēlas saputrot, izkropļot, noniecināt priekšstatus par etniskumu. Idejas autors vēlas stimulēt necienīgu attieksmi pret tautību. Tautība kļūst nevērtība. Cilvēks nelepojās ar savu tautību. Viņš noklusē savu tautību. To nefiksē dokumentos un komunikācijā ar līdzcilvēkiem. Ideālais variants – cilvēks vispār nav lietas kursā par savu etnisko izcelsmi. Viņš nezina mātes tautību. Viņš nezina tēva tautību un nezina pats savu tautību. Viņa apziņā tautības jēdziens neeksistē. Tautības jēdziens ir pārvērsts par farsu, ākstību, cinisku rotaļu, parodiju, rupju izlēcienu, nenopietnu darbību. Tādas darbības galapunktā tautība kļūst „uz papīra” kariķēts ķeburs. Kā zināms, papīrs atļauj visu. Uz papīra var norādīt jebkuru etnisko identitāti. Arī pašizdomātu etnisko identitāti, kura uz Zemes reāli neeksistē.

    Dotā attieksme pret tautību ir labi pazīstama attieksme. Tā ir neoliberālā postmodernisma attieksme. Tā mūs iedvesmo jau ilgu laiku. Šīs ideoloģijas propaganda ir latviešu inteliģences paprāvas grupas profesionālā kaislība.”

    Neoliberālā postmodernisma etniskums. http://blog.artursprieditis.lv/

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Pēteris 29.09.2016. 22.48

    Arī bēgļu ievedējiem nav vajadzīgs nekāds tautības ieraksts,tad neviens i nedabūs atčohnīties,kad Latvija būs pilna ar melniem,halātos tērptiem letiņiem.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    atrium > Pēteris 30.09.2016. 07.36

    Ēriks

    Ja latvietis ietiepīgi negrib atteikties no savas tautības, tāpat kā negrib atteikties no savas rases un sava dzimuma, tad valdošās čekas un kremļa iztapoņas un to algotie skribenti un paskvilanti mēģina no otra gala, proti, nonivelēt latvietību, lai vairāki miljoni Latvijā ievazāto krievu, nēģeru, arābu un citas latviski nerunājošas, homo sapiens svešas un naidīgas pabiras, arī visi būtu latvieši.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

gustaps 29.09.2016. 17.21

Pasē tādam ierakstam nav jābūt. Kā visur civilizētajā pasaulē. Tad arī draudīgie ienaidnieku tīkojumi būs neitralizēti un kaislības liekas…

Bet pašreizējā kārtība – ieraksts pēc paša vēlēšanās – ir īpaši nejēdzīgs. Jo uzrāda pases īpašnieka idejisko noslieci. Kā zeka tetovējums. Ko var izmantot dažādām diskriminācijām. Pie obligātā ieraksta, lai cik nejēdzīgs tas būtu, šī baža atkrīt.

Tā ka entuziastiem paveras iespēja vērsties Satversmes tiesā un tālāk. Imho.

0
-2
Atbildēt

1

    Miervaldis > gustaps 10.12.2016. 18.15

    Norāda īpašnieka tautību. Ar ieslodzījumu tam nav nekāda sakara, jo cietumā var nenonākt, bet tautībā esi nonācis līdz ar piedzimšanu. Un nekur no šīs tautības neliksies.

    Guļu un sapņoju par kādu īpaši stulbu ”darba devēju”, kas varētu mani nepieņemt darbā tautības dēļ. Kad šis stulbenis samaksās tiesas piespriesto sodu par diskrimināciju, es varēšu līdz pensijai vairs nestrādāt :D

    0
    0
    Atbildēt

    0

eraksti 29.09.2016. 13.28

Termiņuzturēšanās atļauju sapircēji, bagāti krievijieši, jau tālredzīgi gudro par ierakstiem savās jaunās pasītēs. Par latviešiem viņi, saprotams, negrib palikt un nepaliks.

+4
-1
Atbildēt

0

vitalisvita 29.09.2016. 01.14

Ir tāds viedoklis, ka nacionālās attīstības (ekoloģisko procesu) maiņa un aizvietošana ar tautu mehānisku sajaukumu, – ir primitīvi laboratoriska bioģenētiskā procesa surogāts , kas pārtrauc cilvēku mentālo /garīgo/ mērķtiecību

+5
-2
Atbildēt

0

mūsu alus 29.09.2016. 00.35

Jūtos kā valsts prezidents. Lūdzu par to mani arī turpmāk uzskatīt :)

+10
-1
Atbildēt

0

rinķī apkārt 28.09.2016. 20.46

Lai pierādītu, ka teoretiskā iecere veicināt sabiedrības integrāciju, ļaujot pēc patikas mainīt tautību, neatbilst izvirzītajam mērķim,atkal ir jāatgādina par LR Satversmi un preambulu, kuru necitēšu, jo katram šeit rakstošam šis Satversmes ievads būtu jāzin no galvas. :)

Runāsim par krieviem, nevis par mazākumtautībām, tā ir ērtāk un uzskatāmāk, tad jautājums, ar kādām īpašībām ir jābūt apveltītam krievam, lai Satversmes preambulā uzsvērtās vērtības viņam liktos tik saistošas, ka viņš pieņem lēmumu un maina savu tautību un kļūst latvietis? Es teiktu, šādam krievam vispirms tad ir jābūt dziļam kultūras cilvēkam, bet ir viena lieta, proti, paties kultūras cilvēks nekad neatteiksies no savas tautības, kaut vai tādēļ vien, ka līdz matu galiem ir ieaudzis savā tautas kultūrā un tas ir viņa dzīves pamats un reizē logs, caur kuru šāds cilvēks spēj iemīlēt, vai vismaz just pietāti pret citas tautas kultūru.

Bezkultūras cilvēkam viss mans iepriekš uzrakstītais penteris ir svešs. Ja šāds bezkultūras sveštautietis pēkšņi nolemj, ka viņam ir jākļūst latvietim, tad tam ir kādi cit mērķi un motivācija, bet noteikti ne vēlme integrēties latviešu tautā.

+5
-4
Atbildēt

16

    Kalvis Apsītis > rinķī apkārt 28.09.2016. 21.16

    Kultūras jomā ne vienmēr var iegūt pareizus secinājumus ar gadījumu pārlasi. Ir tāda leģenda par halīfu Umāru ibn Al-Hatābu, kurš lika nodedzināt Aleksandrijas bibliotēku. Viņš esot teicis šādi: “Vai nu grāmatas Aleksandrijas bibliotēkā ir pretrunā Korānam – un tad tā ir ķecerība. Vai arī tās saskan ar Korānu – un tad tās nav vajadzīgas.”

    Ja visa pasaule melnbalti iedalās krievos un latviešos, tad ir tā, kā Jūs sakāt. Bet ir arī visādi robežgadījumi. Cilvēki, kuriem ģimenes kultūra ir viena, bet izglītības ceļā iegūtā kultūra – cita. Ja vispār ir jēga runāt par cilvēka etnisko piederību, tad tā ir kaut kas tāds, ko cilvēks ir pats izvēlējies. Atšķirībā no Tasmānijas aborigēniem – latvieši nav atsevišķa rase; nekāds “latvieša gēns” zinātnei nav pazīstams.

    1950-tajos gados Neretas vidusskolā mācījās meitene, kurai māte bija lietuviete, tēvs – baltkrievs (kurš faktiski bija celtnieks un dzīvoja prom no ģimenes), viņa gāja latviešu skolā. Kad viņai pienāca laiks saņemt pasi, viņa pasu daļā stāstījusi par to, ka māte ir lietuviete, tēvs – baltkrievs, bet faktiski viņa visu laiku runā latviski – un nezina, kādu tautību rakstīt. Pasu galdā viņai ierakstīja tautību – krieviete :) Tolaik skaitījās, ka “internacionālās” ģimenēs bērniem labāk būt krieviem – ja vien viņi ļoti neuzstāj, ka vajag kādu no vecāku tautībām. Bet šāds ieraksts jau neko pēc būtības nemaina. Ja cilvēks uzturas starp latviešiem, un latvieši viņu uzskata par vienu no savējiem – tad viņš arī ir latvietis.

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    atrium > rinķī apkārt 28.09.2016. 21.35

    Kalvis Apsītis

    Piekrītu, ka kāds krievu izcelsmes var būt arī krietns latvietis, salīdzinājumā ar “latvieti”, kurš kopā ar kara noziedzniekiem un to noziegumu mantiniekiem, latviešu tautas bendēm, svin 9. maiju vai apmeklē JV.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    atrium > rinķī apkārt 28.09.2016. 21.41

    rinķī apkārt

    bet ir viena lieta, proti, paties kultūras cilvēks nekad neatteiksies no savas tautības

    Patiess kultūras cilvēks atgriezīsies pie savām saknēm un atgūs cilvēka seju un pilnībā integrēsies cilvēku sabiedrībā, kā to ir izdarījuši rusologs, Meļņikoff un WWII pētnieks, Rezuns, kuri kopš dzimšanas bija krievi. Krievs, tā ir tikai Pētera I izdomāta tauta, ar sātanisku ideoloģiju un atbildību par WWII pastrādātām zvērībām, ar masona Lomonosova pirms 250 gadiem radītu mākslīgu valodu, feņu. Tas neuzliek nekādu pienākumu, tāpat kā līdz mūža galam būt noziedznieku bandas loceklim.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 28.09.2016. 21.47

    Ja visa pasaule melnbalti iedalās krievos un latviešos, tad ir tā, kā Jūs sakāt….+++ visa pasaule neiedalās tikai krievos un latviešos. Ir vēl arī vācieši, angļi, dāņi un nīderlandieši uc. Pasaule vēl šobrīd ir ļoti daudzveidīga un šo daudzveidību uztur ne jau kosmopolitisks pūlis, liels un pelēks, un progresīvs :) Dažādību zemes virsū uztur daudzo tautu dažādais domāšanas veids, es teiktu – kultūra.

    Tavs piemērs par mazo meitenīti ir izņēmums un, protams, ka šāds bērns ir arī latvietis, jo domā latviski, sajūt latviski. Bet pieaudzis krievs, vai kirgīzs, kurš lielāko daļu savu dzīvi nodzīvojis Krievijā, Kirgīzijā, jeb tepat Rīgā Purčikā, un tad pārcēlies uz Centra rajonu, un ir spējis iemācīties valsts valodu augstākajā līmenī, viņš tik un tā – nekad nedomās latviski, viņš domās savā dzimtajā valodā, tā pat kā es šobrīd domāju latviski brīžos, kad sarunājos vāciski. Kas es par vācieti, ja arī vēlētos tāds kļūt? Šī likumprojekta absurdumu laikam vislabāk var saprast, dzīvojot kādā citā nacionālā valstī. Lai cik arī es labi neruātu vāciski, es sadzīviski nekad nekļūšu par vācieti :))

    Šis likumprojekts ir tik neloģisks, ka es nespēju to saprast, jēgu nesaprotu. Viendzimuma laulībām nepiekrītu, bet motivāciju saprotu :). Kāds mērķis šim likumprojektam – nesaprotu.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    gustaps > rinķī apkārt 28.09.2016. 22.10

    >rinķī apkārt

    “Kāds mērķis šim likumprojektam – nesaprotu.”

    – neatstumt pieminēto meitenīti. Nu iesprignsti drusku un mēģini vēlreiz.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Kalvis Apsītis > rinķī apkārt 28.09.2016. 22.34

    >>> R.Apkārt: Šis likumprojekts ir tik neloģisks, ka es nespēju to saprast, jēgu nesaprotu.

    ==========

    Droši nezinu, bet pieļauju, ka A.Judins un daži viņa kolēģi mēģināja kaut kā iedzīvināt Satversmes preambulā esošās atsauces uz latviešiem (piemēram, “Latvijas valsts ir izveidota … balstoties uz latviešu nācijas negrozāmo valstsgribu un tai neatņemamām pašnoteikšanās tiesībām, lai garantētu latviešu nācijas, tās valodas un kultūras pastāvēšanu un attīstību cauri gadsimtiem”).

    (1) No A.Judina puses notika mēģinājums piešķirt šim Satversmes formulējumam praktisku saturu. Piemēram, ļaujot cilvēkiem paust atbalstu Preambulai. Tas būtu spēcīgs žests – ja es valsts kontekstā apliecinu, ka esmu latvietis, tad tas nozīmē arī manu atbalstu Latvijas valstij, atbalstu tam, ka valsts (arī manā vārdā) garantē nācijas, valodas un kultūras pastāvēšanu.

    (2) No Saeimas vairākuma puses šis mēģinājums tika atspēkots. Tam ir divas praktiskas sekas: (A) Pierastā statistika (arī socioloģija un demogrāfija) attiecībā uz tautību datiem nozīmēs to pašu ko līdz šim. (B) Pamazām pieaugs to cilvēku skaits, kuri nenorādīs dokumentos vispār nekādu tautību.

    Piemēram, es, kad nākamreiz mainīšu pasi, lūgšu tautību nenorādīt. Nevis tādēļ, ka man etniskās tautības nebūtu, vai es no tās kaut kā izvairītos. Bet vienkārši tādēļ, ka deputātei I.Rībenai un viņas amata brāļiem/māsām nav un nevar būt nekādas daļas gar manu tautību un manu atbalstu Latvijas valstij – jo latviskumu un atbalstu Latvijas valstij nevar reglamentēt dažiem atļaujot un dažiem neatļaujot. Socioloģiskos pētījumos joprojām varu norādīt tautību – jo varu to darīt brīvprātīgi, atbilstoši savai iekšējai pārliecībai. Tāpēc, manuprāt, tautības norādīšana dokumentos turpinās samazināties, bet kā agregēts kritērijs statistikas pārskatos kādu laiku saglabāsies. Tas arī nav nekas briesmīgs – ja jau likumdevējs tā grib, tad ar to būs tālāk jādzīvo.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 28.09.2016. 23.17

    Ozoliņš savu rakstu iesāk sakot, ka “…Gothards Frīdrihs Stenders vairs nevar mierīgi atdusēties pie Sunākstes baznīcas zem kapa plāksnes, uz kuras rakstīts «Latwis»…” Un šāds teikums saturiski ir kļūda, jo 18. gadsimtā šī brīža Latvijas teritoriju vēl neapdzīvoja tā latviešu tauta, kuru mēs šodien caur sevi pazīstam. Stenders dibināja latviešu laicīgo rakstību un šādi stiprināja apstākļus, kuri padarīja stiprāku mūsu nāciju. Stenders to apzinājās un ir saprotams revolucionārais lepnums ar kādu Sēlpils mācītājs ir vēlējies, lai uz viņa kapakmens iekaļ vārdu Latwis un viņš to ir patiešām pelnījis, bet latviešu tautas veidošanās laiks, tā pat kā lielo ģeogrāfisko atklājumu laiks sen ir garām. Viss jau ir noticis.

    Un šobrīd uz politiskās kartes ir Latvijas valsts ar savu pamatlikumu, kurš patiesībā jau novelk vienlīdzības zīmi starp latvieti un cittautieti, pie nosacījuma – uzticība Satversmei. Punkts. Tālāk jau sākas dekorācijas, vai manipulācijas.Lieka darbošanās, kas vienmēr ir risks un iespēja ļauniem darbiem.

    Šis likumprojekts ir labi domāts, bet tik pat naivs, kā cerība, kāda valdīja deviņdesmito gadu sākumā, kad runāja par integrāciju. Proti, dzims jauna paaudze jau neatkarīgā Latvijā un šī paaudze nešaubīgi būs uzticīga demokrātiskai valstij Latvijai, jo…utt

    Nekā nebija… ļoti liela daļa no jaunpiedzimušās LR paaudzes, kā redzam, ir uzticīga 9. maija ideāliem.

    Tas pats ir ar šo likumprojektu.Tas vien, ka cilvēks paziņos, ka ir latvietis, vēl nav garantija, ka viņš noteikti pēc pārtapšanas kļūs par pilsoni, kurš sargās demokrātiju valstī. Var notikt pavisam pretēji procesi tiem, kurus šī likuma rakstītāji paredz un gaida.

    Tā lielākā kļūda, kuru es rakstā lasu un arī komentāros – uzskats, ka šī likumprojekta pretinieki aizstāv latvju tautas tīrās asinis :)) Ne jau “asins tīrība”ir tas lielums pēc kura nosaka tautību. Tautību “rada” sabiedrības garīgās darbības kultūras slānis, kurā cilvēks ir piedzimis un izaudzis, bet nevis padzīvojies tikai 15 gadus, kuros perfekti ir apguvis valodu :)

    Tas, vai Tu norādi savu tautību pasē, tā tiešām ir Tava darīšana

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    edge_indran > rinķī apkārt 28.09.2016. 23.28

    ———-rinķī apkārt:”… ļoti liela daļa no jaunpiedzimušās LR paaudzes, kā redzam, ir uzticīga 9. maija ideāliem.”

    =======================================================================================

    Kā tie 9.maija (Eiropas diena) ideāli – “lai vienmēr būtu miers” – traucē kādam risināt kopējas sociālas problēmas ( migrācija, depopulācija, bezdarbs, nabadzība)?

    Pareizi vien J.Peters secināja:

    “…Aiztikt 9. maiju mums ir bezcerīgi. Tagad teikšu kā dzejnieks, nevis bijušais vēstnieks – manā uztverē tie ir kā reliģiski svētki. Bībelē to nav, bet, ja kādreiz varētu iznākt tāda atsevišķa krievu Bībele, tie noteikti tur tiktu ierakstīti.”

    http://www.diena.lv/uploads/thumbnails/grey_705x457/article/1392/13919683/4173269_ORIGINAL_1323441228.jpg.jpg

    http://www.diena.lv/kd/intervijas/janis-peters-atmodas-sakuma-es-biju-parlieku-glevs-lai-skali-atzitu-mums-ies-loti-gruti-13919683

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    zanE. > rinķī apkārt 28.09.2016. 23.48

    …Riņķī apkārt… – “jo 18. gadsimtā šī brīža Latvijas teritoriju vēl neapdzīvoja tā latviešu tauta, kuru mēs šodien caur sevi pazīstam.”…

    …pasaulīt, kā var uzrakstīt tāāāādas muļķības!!!…nē, nu, protams – uzrakstīt var, bet…kā līdz kaut kam tādam var aizdomāties it kā saprātīgs cilvēks!?!…

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Kalvis Apsītis > rinķī apkārt 29.09.2016. 00.42

    >>> R.Apkārt: Ne jau “asins tīrība”ir tas lielums pēc kura nosaka tautību. Tautību “rada” sabiedrības garīgās darbības kultūras slānis, kurā cilvēks ir piedzimis un izaudzis, bet nevis padzīvojies tikai 15 gadus, kuros perfekti ir apguvis valodu :)

    ==========

    Tā noteikti var uzskatīt. Bet, ceru, Jūs arī piekrītat, ka Saeimas vairākuma lēmums nozīmē, ka latvietis (nevis kā etniskā tautība, bet kā ieraksts dokumentos) neatspoguļo Jūsu minēto kultūras slāni. Tas ir vienkārši “accident of birth” – dzimšanas brīdī radusies sagadīšanās. Cilvēks ir latvietis nevis tādēļ, ka viņam vajag kaut kādu noteiktu valodu un kultūru, bet tādēļ, ka viņa vectēvs bija latvietis, un tautības ieraksts kopš tā laika vilkās līdzi un to bija slinkums mainīt vai noņemt pavisam.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Ēriks > rinķī apkārt 29.09.2016. 07.34

    Tas ir skats tikai no vienas puses,no otras puses – ja jebkurš var bez šķēršļiem uzrakstīt,ka viņš ir latvietis,tad šim vārdam zūd iepriekšējā jēga,arī tad tas neatspoguļos šo kultūras slāni.Tas ir tāpat,kā atzīt viendzimuma pāru kopdzīvi par laulību un ģimeni,vai kamieli pēkšņi bez iemesla nosaukt par ziloni.Tas maina nosaukuma,vārda vēsturisko jēgu,precizitātes dēļ tad pirmajā latvietības paaudzē būtu jāievieš kāds papildus apzīmējums -piemēram,jaunlatvietis …vai kārklu latvietis tad,kad indivīds jau zaudē savas saknes un pārvēršas par ko citu.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    atrium > rinķī apkārt 29.09.2016. 08.19

    Kalvis Apsītis

    Bet vienkārši tādēļ, ka deputātei I.Rībenai un viņas amata brāļiem/māsām

    Malacis, neko teikt! Ja visi nelegāļi, WWII noziedznieki un to noziegumu mantinieki, ierakstīs savās pasēs “latvietis” un to viņi arī izdarīs, tiklīdz būs rīkojums no kremļa, prokremliskie lopi, čekas pakalpiņi, zagļi un sodomīti visus latviešu valsti un tautu graujošos lēmumus varēs pieņemt latviešu vārdā.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    andrejs > rinķī apkārt 29.09.2016. 09.01

    to kalvis Apsītis

    tas viss ir bla-bla-bla

    Jautājums – Jums nešķiet aizdomīgi – kāpēc par šo “latvietību” tā peras tieši Čigāne. Palasiet Čigānes rakstu pirms 4 gadiem, kur viņa ņirgājas par tiem latviešiem, kas vēlējās panākt, lai LR pasē tiktu atjaunots ieraksts “tautība”.

    /////

    OK, izpildām Čigānes prasību par to, ka pasēs nav jānorāda tautība un viss ir tā kā čigānes vēlas. Paliek otrs jautājums – kur lai pašpasludinātais jaunlatvietis liek šo nomainīto ierakstu? Varbūt var ietetovēt sev uz pieres, kā tolaik (2012.gadā) mums ieteica aktīvākie “liberāļu” pārstāvji?

    Kas viņam liedz justies kā latvietim arī bez oficiālas atzīšanas un ieraksta…. jā – tikai kur lai ieraksta? :)

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    o_ja3_14 > rinķī apkārt 29.09.2016. 10.07

    Dīvaini, ka, saprotot to, ka ģenētiskais faktors nav vienīgais tautību noteicošais, raksts tiek „stūrēts” uz šīs acīmredzamās patiesības atkal un atkal balstīšanu (kaut arī neviens neapgalvo pretējo). Kaut kur pieminēts arī vārdiņš „kultūra”, bet tas tā starp citu un to var saprast. Kultūras jēdzienam ir tik daudz definīciju un interpretāciju, ka tajās viegli apmaldīties. Un tomēr – visu šo definīciju vairumā tiešā vai netiešā veidā ir iekļauts morāles jēdziens (kurš nepavisam vienmēr nav tieši saistīts ar daudziem nepieņemamo tikumību). Varbūt nebūtu nemaz tik aplami, ja vienkāršoti par morāli sauktu tādu cilvēka iekšējo kodeksu, kas nosaka to, kas viņa izpratnē ir labs un kas ir slikts, ko viņš drīkst un ko nedrīkst atļauties. Un te nu sākas pārsteigumi! Izrādas, ka konkrēta cilvēka morāle ir atkarīga no tā, vai viņš runā dzimtā valodā, vai kaut kad dzīves laikā (piemēram pirms gada, pirms 15 gadiem vai pirms 50 gadiem) apgūtā svešvalodā. T.i., ja cilvēks centīsies iekļauties tautībā, kuras valoda nav viņa dzimtā valoda, viņa morāles priekšstati atšķirsies no šī ļaužu kopuma morāles (pie tam, diemžēl, kā lai to saka – ekstremālākā virzienā). Tas gan nenozīmē, ka viņš noteikti būs kāds ļaundaris, vienkārši viņš morāles ziņā neveidos viendabīgu kopu ar tiem, kam šī valoda, kuru viņš runā, ir dzimtā. Īss pārskats: http://www.scientificamerican.com/article/how-morality-changes-in-a-foregn-language/

    Diemžēl, šķiet, ka mana adreses norāde nedarbojas. Tādēļ ievietoju to izvērstā veidā: Julie Sedivy. How Morality Changes in a Foreign Language. Scientific American, Sept.14, 2016.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > rinķī apkārt 29.09.2016. 21.49

    ———–o_ja3_14:”… Izrādas, ka konkrēta cilvēka morāle ir atkarīga no tā, vai viņš runā dzimtā valodā….”

    ========================================================================================

    Izrādās?! Johaidī, to jau manas paaudzes pārstāvji 1980. gados zināja ( pajautā Skaislei), ka – „bez savas valodas tu esi sūds”.

    Intervija ar dzejnieku un tulkotāju Guntaru Godiņu

    http://www.ir.lv:889/upload/image_file/name/2013_10/56674/godins_guntars_krevneva-media_large.jpg?1381585524

    http://www.ir.lv:889/2013/10/14/tikai-kauli-un-gramatas-2

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Miervaldis > rinķī apkārt 10.12.2016. 18.10

    kur lai pašpasludinātais jaunlatvietis liek šo nomainīto ierakstu?

    – Poručik Rževski, vai jūs varētu kā dienesta pakāpē vecākais sekot, lai huzāri ballē uzvedas pieklājīgi?

    Huzāri gaida balles sākumu. Kalpone jautā saimniecei:

    – Visi svečturi pilni, bet viena svece paliek pāri! Kur to likt?

    Poručiks Rževskis:

    – VISIEM KLUSĒT!!!

    0
    0
    Atbildēt

    0

Edgars Avotiņš 28.09.2016. 20.03

Ozoliņam jau savs politiskais motīvs. Bet izteiktajam viedoklim par to kāpēc šoreiz NA un SC sakrīt – šoreiz pat daļēji varu piekrist. (kaut gan – man šķiet, ka viņš ir maita)

Bet par to tautības mainīšanu – domāju, ka vajadzētu ļaut mainīt, ja ir izpildīti kādi nosacījumi – piemēram – pabeigta skola latviešu plūsmā, vai tamlīdzīgi vai kā bija, ka 15 gadi plus latviešu valoda augstākajā līmenī.

Tautība ir valodas un kultūras piederība. Tautība nav asinspiederība – tas nav tas pats, kas lopiem suga, ko mēra procentos. Atgādināšu, ka vēl dažus simtus gadu atpakaļ tādu latviešu vispār nebija – tātad bija kāds brīdis, kad cilvēki sāka sevi apzināties nevis par letgali vai kursi, bet par latvieti. Tad kāpēc gan tagad cilvēks nevarētu sākt sevi apzināties par latvieti?

Manuprāt Latvijai tas būtu arī praktiski izdevīgi, ja daļa Latvijai lojālāko cittautiešu mainītu tautību uz latvietis, jo tas papildus mazinātu Kremlim labvēlīgo statistiku.

+5
-3
Atbildēt

1

gustaps 28.09.2016. 19.17

Patiesībā nacionāli orientētie deputāti nodemonstrēja savu politisko briedumu, tālredzību un viedumu. Ienaidnieks nu ir superīgi apspēlēts, atbruņots un neitralizēts. Eirodeputātei Žadanokai un Kremļa propagandas mašīnai izsisti pamati zem kājām: vairs nav nekāda pamata sūdzēties par valsts vēlmi krievus asimilēt. Jo cittautiešu asimilācija Latvijā nav iespējama . Principā, vispār. Pasaule to novērtēs.

Izmirstošā, bet lepnā tauta izplēnēs lai arī agrāk, bet svešu gēnu nesamaitāta. Lepnumu nezaudējusi.

+6
-6
Atbildēt

0

west 28.09.2016. 19.00

“Politiķi” (mūsu ievēlētie) vēl joprojām mūs uzskata par ganāmu sovoku aunu baru, nevis par neatkarīgiem Eiropas cilvēkiem.

Savā pasē, par kuru esmu valstij samaksājis, man ir tiesības rakstīt to, ko uzskatu par vajadzīgu. Uzņemos visu atbildību un nevienam par to nav nekādas daļas. Mana tautība ir mana personīgā darīšana. Varu ar to lepoties, vai to slēpt.Neviens politbiznesmenis to nedrīkst regulēt. Vēl jo vairāk tāpēc, ka šie nāk un iet, bet mēs pagaidām vēl šeit paliekam.

+9
-1
Atbildēt

0

kolpants 28.09.2016. 18.26

ух ты как поклонник Единства набросился на неправильные партии из-за якобы ярой национальности!

А когда локомотив Единства Элерте проталкивала под идей интеграции обычную ассимиляцию (принятие латышскости как обязательное условие), когда Единство голосовало за этническую преамбулу – тогда Озолиньш молчал.

А теперь пытается Единство вытянуть. Да ладно, то же Единство перед выборами в Рижскую думу врубит такую латышскость, что НО отдыхать будет!

0
-7
Atbildēt

0

Andris Grînbergs 28.09.2016. 17.23

Apsveicu Ozoliņu! Absolūti piekrītu.

+14
-8
Atbildēt

0

lno 28.09.2016. 16.37

andrejs. Nebrīnos par dzeri, kuram neko nenozīmēja pat SC līgums ar Putina partiju, bet gaismas nesējs Ozoliņš neatšķir tautību no piederības nacijai!:):):) Kas tik šiem netraucē pilnai laimei – ģimenes, tautība, ko jātšķaida ja ne citādi, tad ar migrantiem:) Eh, ka nokavējuši savu piedzimšanu pirms g.s.:):):)

+8
-12
Atbildēt

4

    lno > lno 28.09.2016. 16.43

    Gaišie un intelektuālie 5 gadus komandējuši parādi, bet valsts konkurentspējas indeksā noslīdējusi uz 49. vietu, pat RU 43. vietā. Tādi lūzeri citādi domājošos sauc par tumsoņiem?:)

    +4
    -9
    Atbildēt

    0

    nomale > lno 28.09.2016. 16.48

    Vai tad galvenais valsts “superreitinga” kaldinātājs – Tieslietu ministrs kādu nosaucis par tumsoni?

    +10
    -7
    Atbildēt

    0

    lno > lno 28.09.2016. 16.56

    nomale. Saki, Rasnačs bojā gudro galvu komandu? Manuprāt lieliski papildina:)

    +2
    -9
    Atbildēt

    0

    andrejs > lno 28.09.2016. 17.14

    Gaišie un intelektuālie 5 gadus komandējuši parādi

    —————-

    man sanāk 7 gadi bez viena mēneša.

    Dombrovskis amatā stājās 2009. gada 12. martā, Straujuma no MP krēsla atkāpās 2016. gada 11. februārī.

    Bet es jau saprotu – Rasnačs vainīgs – visu laiku lika sprunguļus labi ieeļļotajos Briseles ratos.

    +5
    -9
    Atbildēt

    0

nomale 28.09.2016. 15.52

NA ir vitāli vajadzīgs SC, un SC ir vitāli vajadzīgs NA. Šo partiju sadarbība neļaus atrisināt nevienu nacionāli nozīmīgu jautājumu.

Apmācība skolās tikai latviešu valodā – aizmirstiet naivie NA atbalstītāji. Šī principa ieviešana būs smags trieciens SC, bet priekš NA vispār – nāves spriedums. Šo abu partiju vienīgā pastāvēšanas jēga ir neatrisinātu nacionālo jautājumu zelēšana! NA vienmēr runās par nacionālajiem jautājumiem, bet tajā pašā laikā pieliks visas pūles, lai šie jautājumi nekad netiktu atrisināti.

+20
-8
Atbildēt

4

    andrejs > 28.09.2016. 16.21

    Apmācība skolās tikai latviešu valodā…

    —————

    Nu izbeidz! Tas taču mums nedraud, es ceru?

    Vai tad lindermāņa un ušaka referendumu patiesībā neizraisīja NA organizētā balsu vākšana (riktīga provokācija, ko neatbalstīja neviens saprātīgi domājošs cilvēks) par pāreju uz mācībām latviešu valodā? Vismaz mūsu Ozolings tā apgalvoja…

    +5
    -9
    Atbildēt

    0

    nomale > 28.09.2016. 16.30

    Tā parakstu vākšana arī bija tikai vēl viens gaisa tricināšanas paņēmiens. NA vāc parakstus par, SC tanī pašā laikā pret. Roka roku mazgā. Rezultātā viss pasākums pārvēršas farsā un vairs nav baudāms. NA un SC aizjāj uz balta zirga.

    Mācības valsts valodā ir jautājums, kuru jārisina citā līmenī, nevis tirgus laukumā iemetot pūlī. Soli pa solim, argumentējot un bez liekas klaigāšanas.

    +14
    -6
    Atbildēt

    0

    andrejs > 28.09.2016. 17.08

    Mācības valsts valodā ir jautājums, kuru jārisina citā līmenī

    ————

    ko ta Šadurskis nerisina? Igauņi jau pāriet…

    +5
    -8
    Atbildēt

    0

    atrium > 28.09.2016. 21.59

    nomale

    Mācības valsts valodā ir jautājums, kuru jārisina citā līmenī, nevis tirgus laukumā iemetot pūlī.

    Pēc cik simtgadēm? Esmu drošs, ka solītā pāreja uz valsts apmaksātu izglītību valsts valodā nenotiks Vienotībai esot parlamentā, vienlaicīgi uz to nebūs ilgi jāgaida.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

dzeris49 28.09.2016. 15.12

Nu bet tie visi – SC, NA, ZZS taču ir kā vienas olšūnas dvīņi, ar pilnīgi vienādu tumsonības pakāpi, lielākajiem ienaidniekiem kosmopolītiem( tāpat, kā Hitleram un Staļinam), un vienādu “pelēkās vielas” daudzumu.

Tas, ka cits runās latviešu, cits krievu valodā neko neizsaka, ideoloģija, ja tā to varētu nosaukt, tiem visiem vienāda, un stipri tuva staļinismam vai kam līdzīgam.

Bez tam, gan SC, gan NA ir ļoti svarīgi sašķelt un sarīdīt sabiedrību, bez tā šīs partijas lemtas iznīcībai, tāpēc šādos jautājumos SC un NA lieliski atrod kopējo valodu.

+14
-11
Atbildēt

2

    Ēriks > dzeris49 28.09.2016. 20.21

    Nu Vienotība ar Vinķeli ir ārpus konkurences garīguma ziņā,citiem vēl augt un augt līdz Vienotības izpratnes līmenim.Te pat nevar nieka tautību nomainīt,bet re,cik progresīvi tās lietas notiek Norvēģijā.Vot dotu Vinķelei pilnu vaļu,mēs būtu tikuši ātri vaļā no arhaisma un norvēģus vēl pārspļāvuši:

    Kopš jūlija Norvēģijā spēkā stājies likums, kas ļauj bērniem no sešu gadu vecuma ar vecāku piekrišanu oficiāli mainīt dzimumu, vēsta TV3 ziņas.

    http://apollo.tvnet.lv/zinas/norvegija-berniem-no-sesu-gadu-vecuma-oficiali-lauts-mainit-dzimumu/745066

    Nesaprotu,kāda tur vēl teikšana vecākiem…

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    atrium > dzeris49 29.09.2016. 08.09

    dzeris49

    Tikai Zatlers ar savu spitālīgo varzu bija zem SC sedziņas, tikai Vienotības pārstāvji ir izteikušies par kopisku koalīciju ar SC un Vienotība un SC visos valstij nozīmīgākos balsojumos ir bijušas Vienotas un Saskaņotas.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

lno 28.09.2016. 14.01

Liekas Ozoliņš šodien krietni pārvērtējis savas spējas:)

+6
-17
Atbildēt

3

    edge_indran > lno 28.09.2016. 17.34

    ———–

    Līdz Gotharda Frīdriha Stendera paveiktajam “meistarstiķiem” vēl augt un augt. Jā kāds pēc nomiršanas vēl sev kapa plāksni ar sev vēlamo tautības uzrakstu var dabūt gatavu, tad tādu jau kā Kr.Valdemāru vairs nesauks uz pārrunām!

    http://www.la.lv/wp-content/uploads/2015/04/valdemars.jpg

    Savā trīsdesmitajā dzimšanas dienā Tērbatā pie istabiņas durvīm viņš piestiprināja vizītkarti: Krišjānis Valdemārs, kamerāliju students, latvietis. Šodien varam būt pateicīgi šim dižajam vīram, ka pirms 150 gadiem viņš pārkāpa robežu, no kuras esam latvieši.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    atrium > lno 29.09.2016. 08.05

    lno

    Kāpēc pārvērtējis? Normāli, standarta fekāliju maisiņi.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > lno 29.09.2016. 22.40

    ————

    “Normāli”, bez pārsteiguma:

    “Kamēr žurnāla Ir publikācijās tiek izteikts sašutums par to, ka, piemēram, lielveikalos Rimi kasieris mēnesī saņem 469 eiro algu, pašā Ir izdevējā – AS Cits medijs oficiālās algas, par kurām tiek veikti sociālās apdrošināšanas maksājumi, ir pat mazākas – vidēji tikai 439 eiro mēnesī.”

    http://www.pietiek.com/img/illustr_lg/8074.jpg

    http://www.pietiek.com/raksti/ir_publikacijas_sasutums_par_rimi_kasieru_469_eiro_algu,_bet_pasa_ir_izdeveja_oficiala_alga__439_eiro

    0
    0
    Atbildēt

    0

DD1 28.09.2016. 13.54

Itālijas ārsti iepērk olšūnas Spānijā. Ja analoģiskā situācijā nelatviešu ģimenes sievietes apaugļošanai tiks izmantota latvietes olšūnu, vai tad NA un “Saskaņa” ļaus bērnam būt latvietim? Kā to varēs pierādīt? Gandrīz līdz tādam absurdam esam nonākuši.

+16
-8
Atbildēt

2

    lno > DD1 28.09.2016. 14.03

    DD1. Vai Liepnieku jau izsvītrojāt no intelektuāļu saraksta?:)

    +4
    -11
    Atbildēt

    0

    lno > DD1 28.09.2016. 14.07

    Jurģis Liepnieks ‏@JurgisLiepnieks Sep 15

    Vēlreiz īpaši neizglītotajiem- tautība un piederība nācijai ir divas dažādas lietas. Piem ebrejs var būt gan amerikānis, gan izraēlietis utt

    +4
    -11
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam