Alvis Hermanis neparedz ilgu eksistenci Eiropas sabiedrības dzīvesveidam

83

Komentāri (83)

Miervaldis 12.12.2016. 14.33

Ja rasists atbalsta prezidenta kandidātu, tad vairs nav rasists? Kāpēc? Tāpēc, ka ir savācis agresīvi kliedzošu domubiedru baru?

0
0
Atbildēt

0

LoveLove 28.09.2016. 13.44

Varu piekrist Alvim Hermanim tajā ziņā, ka Rietumeiropas sabiedrības dzīvesveidam būs jāmainās, sastopoties ar tādiem izaicinājumiem kā dzimstības samazināšanās, dzīves ilguma palielināšanās, brīva personu un kapitāla kustība, finanšu krīže sekas un, ja tiks pildīts viens no šīs sabiedrības vērtību principiem: solidaritāte. Kas nozīmēs dzīves kvalitātes un ienākuma līmeņa pazemināšanos, lai izlīdzinātu dzīves kvalitāti trūcīgākajās Eiropas valstīs. Lielākais izaicinājums būs politiķiem paskaidrot to saviem vēlētājiem, un šaubos, vai konservatīvs nacionālisms to spēs. Tirgus un ekonomika vislabāk darbojas atvērtas demokrātijas un liberālu vērtību sistēmā, un pat ja kādu laiku konservatīvi nacionāļi spēs to ignorēt, ekonomika noteiks politiku atbilstoši globalizācijas tendencēm. Kas nenozīmē pazaudēt savu identitāti, bet spēt lietderīgi izmantot savas un citu kultūru, tautību, sabiedrību unikālās prasmes un pieredzi.

+10
-7
Atbildēt

4

    Ēriks > LoveLove 28.09.2016. 14.07

    Bagātākās valstis liberāli nosūc trūcīgajām labāko darbaspēku,kas nekādi neveicina to konkurētspēju un dzīves līmeņa izlīdzināšanos,un piesauktā solidaritāte būs tikai atpirkšanās,samaksa par atvilto darbaspēku.Konservatīvie nacionāļi varbūt bagātajām valstīm varētu paskaidrot,ka vajadzētu palīdzēt trūcīgākajām kaimiņvalstīm tā,lai iedzīvotāji masveidā nemuktu no savām trūcīgajām valstīm pie viņiem.

    +6
    -11
    Atbildēt

    0

    edge_indran > LoveLove 28.09.2016. 18.08

    ———LoveLove Varu piekrist Alvim Hermanim tajā ziņā, ka Rietumeiropas sabiedrības dzīvesveidam būs jāmainās…..

    ========================================================================================

    Salīdzinot ar kādu 1966.gadu – tas jau ir izmainījies. Kā te vēl viens režisors V.Kairišs izteicās – tikai neredzīgais vai muļķis to nesaprot….

    Mākslinieki jūt ar “iekšām” to, ko Latvijas sociologi, filosofi un vēsturnieki (99%) vēl nespēj apjēgt, kaut runā un var izlasīt grāmatās.

    The Precariat: The New Dangerous Class

    http://pages.bloomsbury.com/images/working/p14249/1.png

    Šodien Parīzē un Londonā – rīt Rīgā, parīt Preiļos. Process turpinās:

    “Atmuguriski nākotnē: Bez rokraksta, atmiņas un iztēles”

    Dita Deruma, «Apollo» redakcija

    http://apollo.tvnet.lv/zinas/atmuguriski-nakotne-bez-rokraksta-atminas-un-izteles/744276

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > LoveLove 28.09.2016. 20.19

    LoveLove Tirgus un ekonomika vislabāk darbojas atvērtas demokrātijas un liberālu vērtību sistēmā, un pat ja kādu laiku konservatīvi nacionāļi spēs to ignorēt +++ ar to liberālismu bieži vien ir tā, ka cilvēks, kurš sevi uzskata par liberāli, visādu brīvību vārdā metas graut visu esošo, kas ir līdz šim veidojies kā sabiedrības un cilvēka garīgās darbības rezultāts, bet neko negrib dzirdēt par par maksimālu cilvēka brīvību arī tajā jomā, kuru sauc par naudas pelnīšanu un valsts neiejaukšanos šajā procesā. Vārdu sakot – dzīvo kā māki un iztiec kā vari. Tad, kad runa ir par dzīves materiālo dzīves līmeni, tad, nez kādēļ, šie pārliecinātie liberāļi sāk vainot valsti un kļūst pavisam kreisi savā domāšanā :)

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Miervaldis > LoveLove 12.12.2016. 14.37

    Ar to liberālismu ir kā ar svārstu – nemitīga šūpošans starp ļiberastiju un totalitārismu.

    Kas ir ļiberastija? Kad pieprasa aizliegt limonādi, bet atļaut narkotikas, tā ir ļiberastija. Kad atļauj veikalā zagt, pieņemot atrunu, ka zaglim nebija ko ēst, tā ir ļiberastija. Visās lietās ir vajadzīgs vidusceļš, jo totāla visatļautība ir tikpat kaitīga kā totāla kontrole.

    0
    0
    Atbildēt

    0

rinķī apkārt 28.09.2016. 12.03

Noklausījos Vienotības Domes sēdi jūtūbī. Man prāt Latvijas mēroga notikums, kurš nepelnīti palika tā arī nepamanīts. Dažas būtiskas lietas tur izskanēja, un viena no tām – Ašerādena runā, kur viņš pasvītroja vajadzību formulēt – kas tas ir moderna, eiropeiska Latvija. Prieks par šādu uzstādījumu, jo ik reizes, kad es šeit esmu jautājis, kas tas ir “eiropeiska vērtība”, atbildes vietā saņemu mīnusus.:)

Tas viss par ko es šeit rakstu ir Hermaņa aizskartās tēmas kontekstā. Proti, ir jāsaprot viens -šobrīd Eiropa ir vienota telpa, kuru nepārvalda kaut kādas unificētas eiropeskās garīgās kultūras paradigmas. Katrai Eiropas tautai ir sava vēsturiskā pieredze, katra Eiropas tauta dzīvi un tās vērtības redz nedaudz citādā gaismā. Cenšanās šo skatu uz pasauli novienādot noved pie rezultāta, kad pati vienotās Eiropas ideja sāk irt pa vīlēm un sabiedrība to jūt, un pa pieskari aizies tā politiskā partija, kas nespēs skaidri formulēt mērķi, kurā Latvijas ļauži saskatītu savai mentalitātei un vērtību skalai atbilstošu dzīves telpu.

Un šādi procesi un uzstādījums nav nekas jauns Eiropā. Svaigākā ziņa – angļu referendums, pirms tam bija referendums Skotijā, notikumi Katalonijā uc

Ja valsts vadītāji, politiķi neapzināsies to, ka ir liela bezatbildība vest tautu pretī kaut kādai nedefinētai vērtību sistēmai, kura tiek balstīta tikai uz izplūdušiem saukļiem par “eiropeiskām vērtībām”, baidos, ka pārliecība Latvijas ļaudīm par nepieciešamību Latvijai saglabāt savu vietu kopējā Eiropas telpā var mazināties, un tās būs lielas ziepes.

+13
-3
Atbildēt

8

Austras koks 28.09.2016. 11.49

Jā, Hermanis vakar labi norunāja, un izskatās, ka tviterī neapmierinātībā kā traki vārījās velkamisti, pro-LGBT aktīvisti un visādi citādi kreisi un mazāk kreisi mēsla gabali :)

Un arī IR mazliet paķidāja par to, ka no citējamiem rakstiem vienpusēji atspoguļo tur rakstīto, ignorējot sev nepatīkamus viedokļus. Tādējādi faktiski propagandistiski atspoguļojot ārzemju preses rakstīto :)

+14
-12
Atbildēt

1

    edge_indran > Austras koks 28.09.2016. 11.58

    ————

    Atceries jaunību! Kas gan ir šodienas “vārīšanās”, salīdzinot ar piedzīvoto 1988.g. oktobrī? “Perestroika’s” laikā sāktā vārīšana kā nebeidzas, tā nebeidzas….

    Māra Zālīte: Sveika, bāreņu tauta…

    https://www.youtube.com/watch?v=_nbszj26fJA

    0
    -2
    Atbildēt

    0

lno 28.09.2016. 11.30

Tas Hermanis ir īsts kaitnieks – ienes jucekli līdzpilsoņu galvās. Mums taču jābūt tikai vienam, pareizajam viedoklim:)

+10
-13
Atbildēt

1

    edge_indran > lno 28.09.2016. 11.53

    ———

    Nav ko te Interfrontes atklāsmes atkārtot! Mums jāseko līderiem, kā aitas seko ganam.

    Reiz bija modē garmatainie&čirkainie liberāļi – tagad “modernie konservanti” – plikgalvji. Sazin’, kas rītdien? Viss notiek….

    Mežaparka Lielā estrāde. 1988. gada 7. oktobris

    http://valmieraszinas.lv/wp-content/uploads/2015/11/Pilnekr%C4%81na-tver%C5%A1ana-09.11.2015-134551-602×358.jpg

    “Es [D.I.] jūs aicinu nebaidīties ne no kā. Mums vairs nav ko zaudēt, kā vien mūsu lopiskos sadzīves apstākļus, mūsu neticību, pazemojumus, beztiesiskumu. Mums ir jāatkaro mūsu laupītās tiesības. Mums ir jāspiež to darīt mūsu valdībai. Un mums ir jāpalīdz mūsu valdībai šajā darbā. Latvija, tavi bērni ir saņēmušies, lai runātu patiesību. Piedod un palīdzi, Latvija!”

    0
    -2
    Atbildēt

    0

traductrice 28.09.2016. 11.16

Es vakardienas 1:1 pilnībā izbaudīju. Man ārkārtīgi patīk Hermaņa intervijas stils. No viņa acīm nolasās tā doma, ko viņš izvirpina smadzenēs, un vārdos izskan tikai šīs domas esence. Apbrīnojams talants. Rēderam noteikti nebija viegli ar tādu sarunas biedru, kurš nevis apber ar runas plūdiem, kā vairumā gadījumu parasti notiek, neko nepasakot, bet tieši otrādi – ar īsu frāzi, kas nav pat pilns teikums, noformulē bezgalīgi plašu domu, sniedzot gan objektīvu pamatojumu, gan savu subjektīvo attieksmi. IZCILI!

+15
-12
Atbildēt

8

    Anonīms > traductrice 28.09.2016. 11.26

    bingo, mīļā!

    +2
    -10
    Atbildēt

    0

    Anonīms > traductrice 28.09.2016. 11.38

    Tagad klausos šo interviju. Kas man nepatīk – kad Hermanis tiek konfrontēts ar savu viedokli, kuru viņš ir teicis pirms 6 vai pat 10 gadiem.

    Viena lieta, ka konteksts ir mainījies, otra lieta , ka mainās pats cilvēks – viņa pieredze, uzskati utt. Nu tad lai jautājums ir konkrēts – ja šodien būtu tāda pati situācija kā toreiz – vai tad tu rīkotos līdzīgi , bet nevis šitik negodīgi – pēc kaujas visi baigie gudrie un mēģina tagad spārdīt par tābrīža viedokli

    +8
    -10
    Atbildēt

    0

    Skumjais Bruņinieks > traductrice 28.09.2016. 11.43

    uz traductrice

    Nu es tik spēcīgi neteiktu – “..izcili!..”

    Hermanis varbūt pret Rēderu izskatās izcili, tam piekrītu.

    Bet, ja sarunas uzturētājs būtu daudz cienījamāks un intelektuālāks, tad tik “izcils” tas Hermanis nemaz neliktos.

    +12
    -10
    Atbildēt

    0

    Anonīms > traductrice 28.09.2016. 11.52

    nu gan SB – tava skaudiba pret Hermani pat pa datora monitoru lien laukā – fuj !

    +5
    -11
    Atbildēt

    0

    Skumjais Bruņinieks > traductrice 28.09.2016. 12.57

    uz skaisle

    Ja Jūs būtu gudra būtne, tad dievinātu mani, nevis Hermani.

    Bet esat vien “mana mīļā dumiķīte”.. un ar to ir viss pateikts..

    Hermani ir jāsadala divās daļās(tā pat, kā Pauls, Kalniņš un pārējie) – ir viņa daiļrade un spriedumi par norisēm valstī, Eiropā un pasaulē. Režisoram lielākoties skatījums uz sabiedrības un pasaules problēmām ir nesaraujami saistīts, par to tad arī ir stāsts.

    Pēc būtības Hermanis neko jaunu un oriģinālu nepasaka – vien konstatē faktus, kuri vairumam domājošo ir tā pat skaidri.

    Viņš operē ar it kā jauniem terminiem “modernais konservatorisms”, bet īstenībā šo visu problēmu jau sen muļļā franču un citu tautu intelektuāļi.

    Eiropai ir lielas problēmas un tas viss ir sācies labi sen atpakaļ.

    Nekādu recepti vai panaceju Hermanis nesniedz.

    Par jūtīgiem politiskiem jautājumiem Hermanis izsakās uzmanīgi, vai vispār nerunā, jeb saka “neesmu informēts”..

    Jūsu atrisinājums šai problēmai ir tāds pats, ka Jūsu nīstajiem “naciķiem” – Uzdursim uz durkļiem jebkuru bēgli, kas uzdrošinās līst pār valsts robežām un vienlaicīgi māsim ar lakatiņiem mūsu latviešu bēgļiem, kas bēg no Latvijas.

    +9
    -7
    Atbildēt

    0

    Anonīms > traductrice 28.09.2016. 13.21

    ko tu SB – es nevaru būt tava, jo esmu Velbeka – Hermaņa apraudātā eiropiete , kurai brīvība ir dārgāka par jebkuru daudzumu zelta un … nu to pašu …

    tā kā – nē paldies …

    as attiecas uz Hermaņa teikto – ģeniāli ir kau vai tas, ka viņš ir un ka viņš ir dramatizējis Pakļaušanos un ka mēs ar tevi par to šeit spriežam – lai ari vairāk viens otram iesperot vai uzsitot , bet tomēr spriežam

    Es Hermanim nepierītu, ka stasts ir pirmkārt par vietntuļnieku – nē , pirmkārt, stāsts ir par pakļaušanos , par primitīvo cilvēkā un tikai tad nāk vientuļnieka skumjas un mizantropisms par visu to

    +5
    -9
    Atbildēt

    0

    Skumjais Bruņinieks > traductrice 28.09.2016. 13.53

    uz skaisle

    Spriežot pēc skaisles dievinātajiem vīriešiem Raini un Hermani, Jūs priekšroku dodat plikpaurainajiem..

    Jums ir izpalikusi tā sievišķā bauda pabužināt mīļotajam matus, ielaist roku matu cekulā un mīļi sacīt.- “.. ak, Tu mans..!”.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Anonīms > traductrice 28.09.2016. 14.05

    nu ko Tu SB, vīrieša erogēnā zona nr viens ir smadzenes , prāts – tā tas ir bijis un būs , visu cienu kupliem un gariem matiem, bet … nu labi – peace

    +2
    0
    Atbildēt

    0

andrejs 28.09.2016. 10.52

to SB

Kāds Tev (mums) labums, ja kāds Agešīns vai Kurdjumovs, vai kāds cits, kuram Kononovs ir varonis vai upuris, sevi pēkšņi pasludinās par latvieti. Vai arī visi TUA saņēmēji nodeklarēs sevi par latviešiem?

+6
-12
Atbildēt

6

    Skumjais Bruņinieks > andrejs 28.09.2016. 11.26

    uz andrejs

    Man(mums) ir svarīgi, lai ar “ageišiniem” mēs kopā neatgrūstu un nenoskalotu podā daudzos jaunpienākošos Latvijas patriotu, kas sirdī un dzīvē nolēmuši integrēties latviešu sabiedrībā un saista savu nākotni ar mūsu Dzimteni.

    Pat tūkstotis Jūsu nepieņemto “kurdjumovu” nav tā vērts, lai mēs zaudētu vienu “aminatu”.

    Ps

    Pēc kā vispār Jūs nosakāt latvietību – pēc papīriem..?,..pēc asinīm..?,..pēc pārliecības..?,..pēc radurakstiem..?, ..pēc kā..???

    Ļoti daudzi “ageišini” mūsu valstī, starp citu, var parādīt papīrus par latvietību entajās paaudzēs, bet sirdī un rīcībā viņi ir Latvijas ienaidnieki.

    Un ir neskaitāmas “aminates” valstī, kas bez papīriem un “tīrajām asinīm” ir daudz lielāki latvieši par daudziem mūsu “patriotiem”.

    +16
    -6
    Atbildēt

    0

    lno > andrejs 28.09.2016. 11.33

    Vēl pulkstenis nav 12, kad Skumjais Bruņinieks sāk murgot…

    +4
    -12
    Atbildēt

    0

    andrejs > andrejs 28.09.2016. 11.36

    daudzos jaunpienākošos Latvijas patriotu, kas sirdī un dzīvē nolēmuši integrēties latviešu sabiedrībā un saista savu nākotni ar mūsu Dzimteni.

    —————–

    tam es 100 proči piekrītu. Ja likumā būtu iestrādāts mehānisms kā var panākt ierakstu “latvietis” (piemēram, iesaistot pretendenta kaimiņus un darba kolēģus (latviešus), kuri apstiprinātu, ka cilvēks patiešām ir latvietis, un, pārbaudot ko viņš zina par Latviju ārpus brošūriņā “Jautājumi pilsonības dāvināšanai” izlasāmās inform. ietvariem, utt.), tad es būtu ar abām rokām “par”.

    Ja tas ir automātiski pēc paša izvēles, tad esmu pret. Tās ir tikai manas domas.

    +5
    -11
    Atbildēt

    0

    Austras koks > andrejs 28.09.2016. 11.42

    Skumjais Bruņinieks: “… DAUDZOS jaunpienākošos Latvijas patriotu, kas sirdī un dzīvē nolēmuši integrēties latviešu sabiedrībā un saista savu nākotni ar mūsu Dzimteni”

    _____________________

    Varētu lūdz norādīt, kur tos daudzos var atrast? Nevajag sevi mānīt – daudzu tādu nav.

    Turklāt, kā man izskatās, lielākie bļāvēji par tām tiesībām rakstīt “latvietis” jebkuram pēc izvēles ir tie, kas iepriekš ļoti skaļi bļāva, ka tāds tautības ieraksts vispār nav vajadzīgs un ka tāds ieraksts neko nenozīmējot, svarīga ir tikai pilsonība. Tad kāda velna pēc tagad ir bļaušana, ja visiem nav tiesības sevi nosaukt kā gribās tāda ieraksta izdarīšanai, kuram nav nozīmes?!

    Un jā – ja būtu sistēma kā apraksta andrejs, tad varētu spriest par to izvēles jautājumu ierakstam. Līdzīgi ir Šveicē ar pilsonību – ir nozīme tam, ko saka kaimiņi un vietējā kopiena.

    Nesen bija raksts, ka neiedeva pilsonību kaut kādai Šveicē ilglaicīgi dzīvojošai austrumeiropiešu ģimenei pēc vietējās kopienas iebildumiem, kaut pārējie formālie kritēriji atbilda. Un vietējās kopienas iebildumi bija – mentalitāte nav mūsējā – tā ģimene ar kaimiņiem nesveicinās, staigā treniņbiksēs utt, respektīvi – ARGUMENTS PILSONĪBAS NEPIEŠĶIRŠANAI BIJA – viņi neģērbjas un neuzvedas kā mēs, tātad nav integrējušies, un pilsonība nepienākas.

    +12
    -13
    Atbildēt

    0

    andrejs > andrejs 28.09.2016. 11.56

    to Austras koks.

    reiz man bija tāda kolēģe. Krieviete, vecticībniece, reāli dievticīga, latviski knapi runāja (drīzāk nerunāja). Es viņai prasu – kāpēc 50 gadus dzīvojot Latvijā neesi iemācījusies mūsu valodu. Viņa kaut ko par grūto galvu un to, ka ļooooti cienot latviešu kultūru, bet valoda galvā nelienot.

    Pēc kāda laika ar citu kolēģi nejauši sanāca saruna par vienu no latviešu popmūziķiem – laikam pa radio skanēja Marhilēviča dziesma. Kolēģe uzjautāja – kas tas par Marhilu, es paskaidroju un tad prasīju vai viņa zina tādu grupu kā Remix – nē, kas ir Credo – arī nē. Par Līviem pat neuzdrošinājos…

    Tad es, nekaunīgs būdams, teicu, ka uzdošu viņai pāris elementārus jautājumus par Latviju un mūsu kultūru (izņemot Raimond Pauls, Vaikuļe un Lilita Ozoliņa). Viņa mani pasūtīja un teica, ka šādos eksāmenos nepiedalās.

    +10
    -10
    Atbildēt

    0

    andrejs_gr > andrejs 28.09.2016. 15.47

    Skumjais Bruņiniek – lieku +.

    Vēl tikai papildinot: manās acīs Aminata ir īsta latviete! Atšķirībā no tādiem kā ivari zariņi, andreji elksniņi u.c. viņiem līdzīgie prokremliskie “latvieši”.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

nomale 28.09.2016. 10.51

Manuprāt problēma ir tā, ka šobrīd Eiropā pie varas ir kreisie radikāļi. Vidusmēra cilvēks tiecas pēc kaut kā vidēja, visus apmierinoša. Balsojot par kādiem centriskiem spēkiem līdzsvaru vairs nav iespējams atjaunot – nākas meklēt pretsvaru pašreizējās varas vājprātīgajai politikai otrā grāvī. Īsi sakot pašreizējie varturi ir ievārījuši pamatīgus sūdus, kuru sekas izjutīsim vēl daudzas desmitgades.

+12
-4
Atbildēt

0

Skumjais Bruņinieks 28.09.2016. 10.46

Vakardienas 1:1 parādīja, ka Rēders ir vājš žurnālists un intelektuālu interviju nespēj novadīt. Hermanim līdzi netiek, lai gan, jāatzīst, pats režisors brīžiem nespēja raiti domu noformulēt.

“..šis pasākums ilgi vairs nebūs..” – tas ir skaidrs jau kādu laiku diezgan daudziem. “Tīrā matemātika”, globālisms, pasaules nabadzīgo tautu vairākums, ES vājās robežas, terorisms utt. lēnām dara savu.

Jautājums ir, cik ilgi un kas būtu jādara, lai pēc iespējas ilgāk. Igauņiem šis “pasākums” būs daudz ilgāks, bet mums visātrākais, jo esam vāja valsts.

Izrādās, esam nesekmīgnieki, lai gan valdošā partija ilgi mūs baroja ar “Veiksmes stāstu” un pārliecināja, ka “augam gudri”.

Ir jācīnās, protams, ar visiem pieejamiem un atļautajiem ES iekšējo noteikumu līdzekļiem, lai pasargātu valsti no ārējā faktora, bet mūsu “pasākuma” ilgspējas pamats tomēr ir

Spēcīga valsts ar plaukstošu ekonomiku, integrētu sabiedrību, uzņēmējiem labvēlīgu vidi, saprātīgu nodokļu politiku, labu izglītības un veselības aprūpes sistēmu un no DZIMTENES NEBĒGOŠIEM TAUTIEŠIEM.

Mums nav NEVIENA no augšā minētajiem nosacījumiem, tāpēc nogrimsim visātrāk.

Nogrimsim, kā īstiem latviešiem pienākas – dziedod, dejojot, gleznojot, spēlējot teātri un dzejojot.

Mānīsim sevi, ejot “Nākotnes namā” un būsim kārtīgi sargi savai latvietībai – lai, Dies pasarg, kāds šarlatāns bez latviskas izcelsmes nemēģina pretendēt saukties par “latvieti”.

Nogrimsim skaisti ar mūziku, kā tīrasiņu tauta.

+11
-7
Atbildēt

6

    andrejs > Skumjais Bruņinieks 28.09.2016. 10.55

    Vakardienas 1:1 parādīja, ka Rēders ir vājš žurnālists

    ———————-

    viņš jau mēģināja Hermani iedzīt stūrī, bet nesanāca. Kaut vai ar Lepēnas vairākkārtējo pieminēšanu (kura saņemot naudu no krieviem) un līdzīgiem ķipa jautājumiem.

    +10
    -10
    Atbildēt

    0

    lno > Skumjais Bruņinieks 28.09.2016. 11.14

    andrejs. Vai tad Lepēna nesaņēma kredītu RU bankā? Tāpat ungāriem ir savas merkantīlās intereses. Cita lieta, ka Sarkozī, Merkele jau nav labāki:)

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    andrejs > Skumjais Bruņinieks 28.09.2016. 11.21

    Ne jau par to ir runa – viņš ļooooti centās saistīt jaunās partijas ar Krieviju vai kaut ko “ekstrēmu”.

    Kad Hermanis atbildēja, ka viņam tomēr ir viens favorīts – Austrijas jaunais ārlietu ministrs – tad Rēderītim vairs nebija ko teikt – nav ne Orbans, ne tas Slovākijas komunists Zēmans, un diemžēl arī Lepēna nav…

    —-

    p.s. Patika Hermaņa vārdi, ka Eiropa no Brekša neko nav mācījusies.

    +12
    -12
    Atbildēt

    0

    lno > Skumjais Bruņinieks 28.09.2016. 11.35

    andrejs. “Rēderītim” paldies, ka viņš uzaicināja gan Hermani, gan Liepiņu.

    +7
    -14
    Atbildēt

    0

    andrejs > Skumjais Bruņinieks 28.09.2016. 11.42

    to lno

    tie tomēr ir divi dažādi varianti. Diez vai Rēders no Hermaņa intervijas bija gaidījis šādu rezultātu. Mūsu “sabiedriskā” TV taču ir velkomistu rupors

    +8
    -14
    Atbildēt

    0

    atrium > Skumjais Bruņinieks 28.09.2016. 21.25

    lno

    Vai tad Lepēna nesaņēma kredītu RU bankā?

    Vai tad Lepēnai neatteica kredītu visas Francijas žīdu un komunistu kontrolētās bankas, pēc tam, kad Francijas ozoliņi un sprances gadiem ilgi bija rakstījuši paskvilas par FN?

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

Anonīms 28.09.2016. 10.38

Džeri piedod, nu lūdzu, bet es dievinu Hermani.

Es domāju, ka ir tā, ka laiks rit un viss mainās -tā vienmēr ir bijis un tā vienmēr būs.

Es jau to esmu rakstījusi, bet tikai maniem vārdiem nav svara, bet tie, kas populistus dēvē par populistiem ir tādi paši vai vēl lielāki populisti.

Es tikko KD žēlojos -Bet vispār – no vienas puses it kā ir jauni laiki, no otras puses – man ir sajūta, ka dzīvoju psrs melu impērijā – spriediet paši – Krievija Sīrijā bombardējusi ANO humānās palīdzibas transportu – visi ANO darbinieki gājuši bojā … ANO Ņujorkā … kritizē … Krieviju, kamēr Krievija mierīgi paliek ANO ar tiesībām lemt pasaules likteņus … man rodas aizdomas, ka Krievija nemaz nebija vainīgā … bet – tas ir šāviens debesīs – melo visi un par visu – lūk, kas ir baigākais izaicinājums

Vai par Latviju – Mans radu bērns absolvēja vienu no 10 pasaulē labākajām augstskolām. Patriots būdams – meklēja darbu Rīgā. Ministrijā pateica – mums tieši vajag tādu cilvēku kā tevi, bet maksāt varam maz — 380 eur pēc nodokļu nomaksas . Protam, esot izaugsmes iespējas. Manā mājā vienistabas dzivokļi tiek izirēti par 300 eur + komunālie.

Tagad tas cilvēks ir ārzemēs un jādomā , ka uz Latviju gribēdams evarēs pārcelties. Tikko taču lasījām, ka kārtējo reizi Latvijas valsts apstiprina savu iznīcinošo varu – valstij naudas pabalstiem mājokļu iegādei jaunām ģimenēm nav un nebūs. Āmen.

Vai teiksim – es – bērni beidzot prom, cerēju uz lielāku rocību – piemēram, mans kolēģis katru dienu kafiju dzer pilsētas kafejnīcās , es vienmēr arī to esmu gribējusi – bet – ja es to atļaušos – tad nevarēšu daudz ko citu.

Par rēķiniem , kuri pieauguši desmitiem reižu – jau vispārzināma lieta.

Medicīna mums ir maksas utt.utjprj. Piemēram, neesmu šampja pielūdzēja, bet kad ir starpbrīži un gribās vēl kaut kā evi iepriecināt – bija iespēja par 3 eur nopirkt šampi un svinēt dzīvi – taad – 5 eur un jāpaliek gribot … var jau teikt – kā nav kauna žēloties,ka šampim nesanāk – bet tas jau arī ir kaut kāds rādītājs – baātībai un nabadzibai

Bet – ko tur man žēloties – lasi delfos – tur ir sociologu ziņojums par to, ka Latvijā ir 31 % nabadzīgu cilvēku un 16, …% ļoti ļoti nabadzīgu cilvēku, bet 10% Latvijas iedzīvotājiem tiek 26% no ienāumiem – 2014.gada dati

+4
-13
Atbildēt

0

lno 28.09.2016. 10.33

Labi, ka Latvijā vēl ir tādi vienpatņi kā Hermanis:) Pēc vakardienas pīļu dīķis vēl ilgi viļņosies, jautājums, vai kaut ko saprata?:)

+14
-12
Atbildēt

1

    Anonīms > lno 28.09.2016. 10.41

    Heramnim jau bija izrāde RL telpās – kur viņa iecere bija iekustināt sabiedrību uz diskusijām – tautas ienaidieks laikam saucās tā izrāde – bet mūsu publika bija pasīva, negatava , bet to ir viegli saprast – runā cik un ko gribi – politiskie bandīti tāpat izdara, kā viņiem izdevīgi …

    +4
    -11
    Atbildēt

    0

jurisml_inbox_lv 28.09.2016. 09.46

vispareizaakaa sabiedriiba buutu komunismaa , tikai taa ir utopija , taadas sabiedriibas nekad nebuus , ja nun peec pastardienas naaks jauns mesija , Jeezus jau bija pirmais komunizma sludinaataajs , aicinaaja ļaidis buut briiviem kaa putniem , nauda unn darbs aarpusee , protams viņš ar vienu zivi un kukuli maizes grasiijaas pabarot teju visu sabiedriibu , bet kaa izraadaas meeģinaajums radiit taadu kopiju beidzaas ar krahu.

+14
-5
Atbildēt

3

    valdemir > 28.09.2016. 09.57

    Vai tad mūsu grēku izpirkšana ir krahs?

    +4
    -9
    Atbildēt

    0

    jurisml_inbox_lv > 28.09.2016. 10.48

    es miiliit esmu audzinaats peec ateizma prograamas , un manii ticiibu ar varu vairs neiedziis, neesmu arii bijis komoonists ,taadeeļa arii greeku izpirkšanai neticu , protams komunisti gan tic , jo redzeeti dievnamios pirmajos beņķos seežam , viņi netika pakļauti lustraacijai un tagad mierioigi liekuļo un sola tev labaaku dziivi , nezinu varbuut debessis , bet sola arii barča to , kautgan peec viņas vaardiem , nabagu tai sen liidz kaklam un galiigi noriebušies . tagad kraameejiet miinusus, jo kaa neticiigais tos no ticiigo rokas buušu pelniijis.

    +12
    -3
    Atbildēt

    0

    valdemir > 28.09.2016. 12.16

    Kāda jēga kaut kādiem sūda mīnusiem. Jūsu dēļ, tāpēc, ka Jūs tā esot audzināts, Eiropas islamizācija ir neizbēgama. Pie manis visas šīs “bēgļu” armādas tiktu nokristītas pirmajā pierobežas grāvī.

    +4
    -12
    Atbildēt

    0

andrejs_gr 28.09.2016. 09.04

Šī nu ir tēma, kurai nav ne gala ne malas, un kur nav un nevar būt viena pareizā viedokļa. Tāpēc tikai par vienu aspektu – par cilvēku neapmierinātību. Šis nav kritērijs demokrātiskā iekārtā. Praktiski neatrast cilvēku, kurš būtu ar visu apmierināts un tas ir tikai un vienīgi normāli! Pat visbagātākajās valstīs cilvēki sūdzas tieši par to pašu, ko trūcīgākajās. Jā, ir pieaugusi neapmierinātība kopumā ar drošības situāciju Eiropā sakarā ar terora aktiem. Jā, labējie bauda popularitātes pieaugumu. Bet situācija nav un nebūs tik dramatiska, lai viņi gūtu vairākumu. Centriskie, mērenie, pragmatiskie spēki sabiedrībā vienmēr dominēs. Demokrātiskā sabiedrībā. Un, ja par vērtībām – tad, ja paskatāmies vēsturē, tad tās ir nepārtraukti mainījušās. Būtībā nav tādu “tradicionālo vērtību”.

+22
-13
Atbildēt

12

    Andrejs > andrejs_gr 28.09.2016. 09.37

    andrejs_gr

    Tipisks postmodernista, kultūrmarksista teksts: sak’, viss uz pasaules relatīvs – morāle un ētika, vērtības, izpratne par labo un ļauno…tā teikt, lai dzīvo multikulturālisms un politkorektums!!! ;))

    Vai Jūs arī piederat pie Hermaņa pieminētajiem hipsteriem?

    +13
    -16
    Atbildēt

    0

    valdemir > andrejs_gr 28.09.2016. 09.40

    Sugas izplatīšanās pašregulācijas mehānismi rūpējas, lai centriskie, mērenie un pragmatiskie spēki vienmēr nedominētu.

    +2
    -10
    Atbildēt

    0

    Ēriks > andrejs_gr 28.09.2016. 09.58

    Nē,viss pareizi,lai visas tradicionālās rūpes par saviem pēcnācējiem,par cilts,bara izdzīvošanu un labklājību paliek visādiem mērkaķiem un surikatiem,mēs – radības kroņi tam stāvam pāri,uz mums bioloģijas likumsakarības neattiecas.

    +6
    -12
    Atbildēt

    0

    andrejs_gr > andrejs_gr 28.09.2016. 10.08

    Andrej, karināt oponentam birkas ir tipiska radikāļa pazīme. To veiksmīgi darīja tādi personāži kā Staļins, Hitlers, Mao un daudzi citi asiņaini tirāni. Tas ir viens. Otrs – nevajag bāzt visu vienā maisā. Nav runa par morāli ētiskām normām – zagšana, laupīšana, slepkavošana, izvarošana, melošana ir nosodīta visos laikos, visas tautās un visas reliģijās. Runa ir par sabiedrības un ģimenes modeļiem un priekšstatiem. Tikai vien piemērs – vēlēšanu tiesības sievietēm. Vēl 19.g. tādu tiesību sievietēm nebija nevienā no Eiropas valstīm, un toreiz tā bija absolūta un neapstrīdama “tradicionāla vērtība”. Līdzīgu piemēru varētu daudz minēt.

    +15
    -9
    Atbildēt

    0

    Ēriks > andrejs_gr 28.09.2016. 10.19

    Tradicionāla vērtība ir rūpēšanās par saviem tuvākajiem,par tautu, valsti.Paņēmieni,kā to izdarīt,protams,var mainīties līdz ar jauniem apstākļiem, atziņām un iespējām,bet pamats,mērķis paliek nemainīgs.

    +10
    -11
    Atbildēt

    0

    andrejs > andrejs_gr 28.09.2016. 10.31

    Andrej, karināt oponentam birkas ir tipiska radikāļa pazīme.

    —————

    par kuru birku ir runa?

    /////

    Andrejs_gr: Tikai vien piemērs – vēlēšanu tiesības sievietēm. Vēl 19.g. tādu tiesību sievietēm nebija nevienā no Eiropas valstīm

    ————–

    tiesības balsot sievietēm taču panāca radikāļi, vai ne? Ne jau centriskie, uz tradīcijām orientētie… :)

    +8
    -11
    Atbildēt

    0

    lno > andrejs_gr 28.09.2016. 10.38

    andrejs_gr. Vai tikai pēc “vēlēšanu tiesības visiem”, t.sk. noziedzniekiem nesākās rietumu modeļa problēmas?:)

    +6
    -10
    Atbildēt

    0

    andrejs_gr > andrejs_gr 28.09.2016. 11.15

    Tieši “tradicionālo vērtību” piekritēji bija kategoriski pret vēlēšanu tiesību piešķiršanu sievietēm. Atrgriešanās pie “tradicionālām vērtībām” pašlaik ļoti aktīvi notiek Krievijā: piemēram, baznīca faktiski ir kļuvusi par valsts struktūru.

    +13
    -6
    Atbildēt

    0

    lno > andrejs_gr 28.09.2016. 11.19

    andrejs… tiesības balsot sievietēm taču panāca radikāļi, vai ne? Ne jau centriskie, uz tradīcijām orientētie… :)

    _____________________

    Visu cieņu:)

    +6
    -11
    Atbildēt

    0

    andrejs > andrejs_gr 28.09.2016. 14.25

    A_gr: “tradicionālo vērtību” piekritēji bija kategoriski pret vēlēšanu tiesību piešķiršanu sievietēm

    ————

    Es jau tieši par to pašu – centristi bija pret, bet tā laika radikāļi panāca, ka tagad sievietes var vēlēt.

    Vienlaikus jāatzīmē, ka demokrātijas citadelē Šveicē vēlēšanu tiesības sievietēm tika dotas vien 1961. gadā. Vai tāpēc šveicieši sliktāk dzīvoja?

    p.s. kā varbūt esi dzirdējis vēlēšanu tiesības sievietēm latvieši piešķīra jau 1905. gada revolūcijas laikā, kad padomju vēlēšanās jautājumu par to vai sievietes drīkst vēlēt vispār neesot bijis. Tas tikai pierāda cik latvieši ir gudra un tālredzīga tauta.

    +4
    -7
    Atbildēt

    0

    andrejs_gr > andrejs_gr 28.09.2016. 15.34

    Tas tikai pierāda cik latvieši ir gudra un tālredzīga tauta.

    —-

    Vai ar to Tu mēģini pateikt, ka citas tautas ir mazāk gudras un tālredzīgas? Latviešu tauta ir unikāla savā patībā! Tieši tādā pašā mērā, kā citas tautas. Protams, ir caurmērā izglītotākas un mazāk izglitotas tautas. Bet gudrība laikam tomēr ir kaut kas nedaudz cits, un es neriskētu apgalvot, ka viena tauta ir gudrāka par citu.

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    andrejs > andrejs_gr 28.09.2016. 16.27

    es neriskētu apgalvot, ka viena tauta ir gudrāka par citu.

    ——————

    gribi apvainot žīdus?

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

dzeris49 28.09.2016. 08.54

Kreisie liberāļi paši vainīgi, ka “iziet no modes”, jo dažus būtībā labus jēdzienus noveduši līdz absurdam un savam pretpolam, un savu ideoloģiju līdz reliģiozas dogmas līmenim, visus pārējos, kas šai dogmai kaut daļēji nepiekrīt, pasludinot par ķeceriem ( “fašistiem”) utt.

Politkorektums novests līdz absurdam, un pārvērties cenzūrā un pat aizliegumā vispār skart daudzas tēmas.

Tolerance pārvērtusies par nespēju adekvāti pretoties ļaunumam un atļaujai kāpt sev uz galvas.

Un tādā garā, absolūti nesaprotot, ka galīgi ne visiem un sevišķi visām civilizācijām jādomā, kā viņi, nav nekāds brīnums, ka svārsts iet uz otru pusi, labējo partiju popularitātes pieaugums par to liecina.

+11
-4
Atbildēt

14

    andrejs > dzeris49 28.09.2016. 10.41

    Tolerance pārvērtusies par nespēju adekvāti pretoties ļaunumam un atļaujai kāpt sev uz galvas.

    ——————–

    tieši tas notiek mūsu valsts iestādēs, kur visi latvieši ar kolonistiem un bijušajiem okupantiem pazemīgi runā krieviski

    +9
    -14
    Atbildēt

    0

    Anonīms > dzeris49 28.09.2016. 10.46

    nu Andrejiņ – visi lamā Ušakovu, bet tik lasu ziņās, ka visi pakalpini viņam ir latvietīši , tie paši – mani un tavi radi …

    Un saeimas deputātiem algas palielinās , bet jaunajām ģimenēm kārtējo reizi noservēs pigas un neizpildāmus solījumus … ak – piedevās lemebergs kā svētais, bet vējoņu pāris kā modes biznesa jaunās superzvaigznes – lai tauta nesūdzās, ka nav par ko priecāties ….

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    andrejs > dzeris49 28.09.2016. 10.47

    uz skaisle

    prieks, ka tu man piekrīti.

    +4
    -12
    Atbildēt

    0

    Anonīms > dzeris49 28.09.2016. 10.55

    man prieks , ka tev prieks, andrejiņ – man vispār gribētos kļūt par tādu ,kas iepriecina cilvēkus, jau sen tāda gribu būt , bet elle un indija – nesanāk, tik daudzi runā un raksta nepareizi, kur lai prieks rastos … lūk

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > dzeris49 28.09.2016. 11.05

    andrejs – tam nav nekāda sakara ar toleranci, bet gan ar mentalitāti, latviešu politiķi, diemžēl, arī padomju laikos piekāpās okupācijas varai daudz vairāk, nekā lietuvieši un igauņi, arī attiecībā uz valodu.

    Toties pret savu tautu izturējās daudz sliktāk, kā to dara arī tagad, būdami samērā bailīgi un pērkami, un, pārsvarā, kalpodami naudasmaisiem, nevis iedzīvotāju vairākumam.

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    kimsk > dzeris49 28.09.2016. 11.22

    Un īpaši pretīgi šī tolerance izpaužas, kad svētais Puzes virsmoceklis bez kauna un bez goda čupojas ar visreakcionārākās Eirāzijas baznīcas fīreriem.

    http://www.pietiek.com/img/illustr_lg/8060.jpg

    +19
    -2
    Atbildēt

    0

    Ēriks > dzeris49 28.09.2016. 11.27

    Tolerances pakāpe ir mentalitātes sastāvdaļa,ja kas.Latvieši dažos vēstures posmos bijuši pat ļoti aktīvi un agresīvi,vēl aktīvāki par kaimiņiem,ja atceramies 1905.gadu un boļševiku revolūcijas laiku,tur arī tie aktīvākie tika apšauti.

    +6
    -10
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > dzeris49 28.09.2016. 11.42

    Varbūt, es kļūdos, bet, latvietis, kas nav pie varas, ir ļoti simpātisks cilvēks, toties, tiekot pie varas, bieži vien stipri mainās, sāk melot, liekuļot, gatavs pārdoties, viņu sāk intersēt tikai viņš pats un pietuvinātie, atbildība sabiedrības priekšā pazūd, utt.

    Vai tas ir tāpēc, ka tam ir jāiekļaujas esošajā valsts nozagšanas un pilnībā amorālā Latvijas politiskajā sistēmā, vai tā sistēma izveidojusies tāpēc, ka pie varas esošajiem piemīt kalpu, nevis brīvu cilvēku mentalitāte – tikko kā kalps tiek pie varas, viņš stipri mainās, kas te primārs, kas sekundārs, grūti pateikt.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    Ēriks > dzeris49 28.09.2016. 12.00

    Aldis-2 > dzeris49 28.09.2016. 14.42

    Francijā nesen tika publicēts 133 lapu gaŗš pētījums par Francijas musulmaņiem.

    Aptaujāti tika 15’459 cilvēki vecumā no 15 gadiem, tostarp 1’029 musulmaņi.

    Musulmaņu imigrācija Francijā notiek jau ilgāk par 40 gadiem. Daudziem imigrantiem ir gan bērni un pat mazbērni.

    (1) Kādi tad ir Francijas musulmaņi?

    46% – mēreni musulmaņi (atzīst, ka Francijas likumi ir augstāki par šariāta likumiem)

    25% – konservātīvi (lepni par savu reliģiju, stingri ievēro reliģijas prasības)

    29% – ultra (atzīt, ka šariāta likumi ir augstāki par Francijas likumiem)

    Kas interesanti: ja to vidū, kas vecāki par 40 gadiem, ultra ir tikai 20%, tad jaunāko vidū ultra jau ir 50%

    Taču arī vārds “mērenie” lai nemaldina.

    25% mēreno musulmaņu un 44% mēreno musulmaniešu neiet peldēties kopējos (vīriešu un sieviešu) baseinos.

    23% mēreno musulmaņu un 41% mēreno musulmaniešu atsakās noskūpstīt vīrieti/sievieti.

    60% grib, lai meitenēm būtu tiesības valkāt galvasmaisu skolā (pašlaik tas ir aizliegts).

    (2) Francijā ir ap 13 miljoniem imigrantu un viņu pēcteču.

    Šajā aptaujā 15 tūkstoši cilvēku sevi nosaukuši:

    47% – kristieši

    5,6% – musulmaņi

    0,8% – jūdi

    2,8% – citi

    37% – bez reliģijas

    6% – atteikušies atbildēt

    Aizdomīgi daudz cilvēku (6%) ir atteikušies atbildēt. Kas tie varētu būt brīvajā Francijā?..

    Atbildējušo tendence ir šāda:

    ja visās vecuma grupās kopā (15-100 gadi) musulmaņu ir 5,6%,

    tad vecuma grupā 15-25 gadi musulmaņu ir vairāk par 10%.

    Var secināt, ka katrā nākamajā paaudzē musulmaņu skaits vairāk nekâ dubultojas.

    Var salīdzināt ar statistikas datiem par imigrāciju no Alžīrijas:

    737’000 – imigrantu (to vidū arī tie, kas tik tikko piedzimuši pirms imigrēšanas)

    1’170’000 – imigrantu bērnu

    563’000 – imigrantu mazbērnu

    Aptaujāto vidējais vecums (aptaujāti no 15 gadu vecuma)

    kristieši – 53 gadi

    bez reliģijas – 43,5 gadi

    musulmaņi – 35,8 gadi

    No tiem, kas sevi atzinuši par musulmaņiem:

    72% – abi vecāki ir musulmaņi

    21,5% – viens vecāks ir musulmanis

    7,5% – konvertējies islāmā

    Musulmaņu vidū:

    50% – dzimuši Francijā (automatiski Francijas pilsoņi)

    24% – imigranti (naturālizējušies)

    26% – ārzemnieki

    Starp citu, 2008.gadā Francijā bija 3,3 miljoni cilvēku ar dubultu pilsonību (lielākoties, Francijas + kādas arAbu valsts pilsonība)

    (3) 69% musulmaņu apmeklē mošeju rēgulāri, turklāt:

    5,1% – katru dienu

    8,1% – vairākas reizes nedēļā

    16,6% – vienreiz nedēļā

    (kopā 29,8% – vismaz vienreiz nedēļā)

    7,2% – vismaz vienreiz mēnesī

    2015.gadā Francijā bija jau 2’450 mošejas. To būvniecību financē bieži vien tādas valstis kâ Saūda Arabija.

    1970.gadā mošeju skaits grafikā ir norādīts tuvu nullei.

    +9
    -5
    Atbildēt

    0

    serioussam909 > dzeris49 28.09.2016. 17.55

    Dzeri – lai aprakstītu tos par ko tu runā ir izdomāts daudz labāks termins:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Regressive_left

    Jo radikālajiam islamam ko tie aizstāv un neļauj kritizēt nav nekāda sakara ar liberālismu.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > dzeris49 28.09.2016. 18.26

    Jā, “regressive liberals”, trāpīgi.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    atrium > dzeris49 28.09.2016. 21.19

    Ēriks

    ja atceramies 1905.gadu un boļševiku revolūcijas laiku,tur arī tie aktīvākie tika apšauti.

    Kur tad radās mūsu leģionāri, kas krieviem līdz pat pēdējo to stundiņai ģenētiskā atmiņā ir iedzinuši sarkanarmiešu piepļūtītos kerzavikus?

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Ēriks > dzeris49 28.09.2016. 22.27

    Nu lūk,vēl viena vieta,kur mūsu aktīvāko genofondu izšāva.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam