Vai likvidēs Okupācijas muzeju?

142

Komentāri (142)

Vitālijs Silins 21.07.2017. 13.04

JAUNAIS KOMENTĀRS

0
0
Atbildēt

0

Vitālijs Silins 20.07.2017. 19.35

Test komentārs

0
0
Atbildēt

0

test 18.07.2017. 15.46

sdffsdfsdf

0
0
Atbildēt

0

Berta 14.09.2015. 01.42

Pilsētbūvnieciski – vecā OM māja, nemaz nerunājot par paredzēto jauno – galīgi neder tajā laukumā. Pilnīgs brāķis!

+7
-1
Atbildēt

1

TanteSidra 14.09.2015. 01.22

Retam patīk Ploriņš, retam Štrihs.

Tad kāpēc jums tik ļoti patīk Nāgels ar Birkertu?

Neticu ka esiet labticīgi idioti, tādi esiet tikai šajā tēmā.

Visdrīzāk jau esiet apakšuzņēmēji. Man ļoti žēl.

+2
0
Atbildēt

2

    Merilī > TanteSidra 14.09.2015. 02.13

    – TanteSidra

    Labticīgus idiotus viņi spēlē arī bēgļu jautājumā, rakstot par Vienotības afērām u.c. Šī nav jauna spēlīte, bet vecie buki piekūst un blefo aizvien sliktāk.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Ēriks > TanteSidra 14.09.2015. 11.02

    Man personīgi psiholoģiski nepatīk ideja aizvākt OM no Vecrīgas centra.Nespēju iedomāties,ka daudziem cilvēkiem OM apmeklēšana varētu būt kā centrālais pasākums kādā atpūtas,iepazīšanās tūrisma ceļojumā pa Latviju,kad apkārt čivina putni un spīd saule,pasaule ir gaiša un priecīga.Tādā brīdī doties uz tumšiem pagrabiem čekas bandītu nagumaucēju kantorī patālāk no Vecrīgas retam kuram varētu ienākt prātā.Bet kārtējais muzejs tūrista apgaitā pa Vecrīgu blakus Daugavai gan varētu nostrādāt daudz labāk.Un tad jau ar iegūto bagāžu,priekšzināšanām un iekārdināto interesi tūrists varētu doties arī uz stūra māju,kur būtu izvietota ekspozīcija par nežēlīgākajām okupantu izrīcībām,tāda būtu mana vīzija.Par baltās piebūves lietderību un OM vēlamo izskatu man viedokļa nav.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

Kalvis Apsītis 13.09.2015. 22.54

Kamdēļ tik daudz strīdēties, ja var izdarīt tā, ka visiem ir labi? Okupācijas muzejam ir jābūt Rātslaukumā, jo tas tur ilgi un sekmīgi darbojies. Savukārt PSRS laiku Valsts Drošības komitejas ēka Stabu ielā var kļūt par pamatu ļoti labai ekspozīcijai tieši par čekistu darbības metodēm.

Visu laiku notiek strīds par falšu alternatīvu – VAI NU Rātslaukums VAI NU “Stūra māja”. Manuprāt, vajag GAN muzeju Rātslaukumā (ja muzejam nepieciešams – tad ar visu piebūvi), GAN ekspozīciju Stabu ielā. Rātslaukuma muzejs ir sava veida pārskats – tur var iegūt vispārīgu priekšstatu par abām okupācijām. Tas nenozīmē, ka nevajadzētu atsevišķas ekspozīcijas čekistu upuriem, holokaustam un citām okupantu noziegumu epizodēm.

+2
0
Atbildēt

1

Charlie Hebdo 13.09.2015. 22.05

Vienmēr esmu bijis pret nolādētiem krievu fašistiskiem okupantiem, lai viņi mokās nosprāgst un pirms tam vēl apdiršās, un mana apsolūtā pārliecība, ka OM ir jābūt Stūra mājā.

+3
-1
Atbildēt

0

mūsu alus 13.09.2015. 21.18

Mūsu nākotne ir okupācijā! Vai es te arī kaut ko jaucu?

+8
-1
Atbildēt

3

    DD1 > mūsu alus 13.09.2015. 22.45

    > mūsu alus

    “Mūsu nākotne ir okupācijā!”

    Tā paradoxāli apgalvo tie, kas liek uz okupācijas kārts, kam vajadzīgs tā saucamais “Nākotnes nams”,- patiesībā, klucis, kurpju kaste vai kaut kas tamlīdzīgs Vecrīgā – Rīgas sirdī, jo lūk Stūra mājā kungi nejutīšoties komfortabli.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    Arturs Pērkons > mūsu alus 14.09.2015. 12.19

    Trimdas latviešiem, kas nekad jutuši KGB elpu pakausī, šķiet, ka viņi ir īstenie lēmēji, kā pasaulei jāstāsta par okupācijas laiku.

    Un viņi izlēma, ka okupācija ir bijusi labs pamats gaišai nākotnei. Arī Ozoliņš tam piekrīt.

    Pārējie, kas tā nedomā, ir kremļa troļļi, homofobi, rasisti vai slikti cilvēki.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    edge_indran > mūsu alus 14.09.2015. 14.22

    ——–

    Trimdinieki labi zina, ka CIP pakausī neielpos:

    “Par Imanta Lešinska miglā tīto nāvi līdz šim ir bijušas tikai rēgainas nojautas, un droši vien mītoloģizēšana turpināsies, kamēr netiks atklāti pirmavoti. Liepiņš gan padižojas, ka vēlāk uzzinājis notikumu īsto patiesību sīkāk, kad meita Linda (..) tikās ar savu krustmāti Rasmu (191), t.i., Imanta otro sievu. Bet īstā un uzzinātā patiesība lasītājam paliek noslēpums. Tādēļ − pēc grāmatas iekonservēšanas plauktā − no izlasītā visvairāk atmiņā paliek kādreizējā Amerikas Latviešu apvienības (ALA) priekšsēdētāja, vēlāk Saeimas locekļa, Aristīda Lamberga un Liepiņa sarunas (kad?) atstāstījums − ja vien uz to var paļauties − un ALA un CIP sarakstes kopijas (229-236). Katrā ziņā ar īstenību saskan fakts, ka visa pēdējā savas dzīves gada laikā Imants Lešinskis bija ļoti norūpējies par savu drošību. To viņš bieži vien pauž kārtējās telefonsarunās arī ar šo rindiņu rakstītāju, pēdējo reizi apmēram nedēļu pirms nāves. Jāatceras, ka viņa [Lešinska] bojāejas apstākļi bija visai mīklaini, un tie nav noskaidroti arī šodien. Imants Lešinskis mira (..) it kā ar sirdstrieku ārpus norunātās tikšanās vietas [ar kādu CIP darbinieku]. Tā kā netika izdarīta medicīniskā ekspertīze, notikušais raisīja aizdomas (..) zināju, ka viņš vairākus gadus strādā pie saviem memuāriem (..) Viņa nāve sekoja tūlīt pēc memuāru pabeigšanas (..) kontaktējos ar viņa kundzi, lai noskaidrotu, kur ir memuāru manuskripts. Viņa izmeklēja māju un to neatrada (..) Visas ar Lešinska kundzes materiālo nodrošināšanu saistītās lietas tika ļoti operatīvi nokārtotas. Arī viņa tika savā veidā apklusināta − tā sarunā teicis Lambergs. Jāpiemetina, ka arī manas pūles sameklēt Lešinska doktora disertāciju, ko fakultātes komisija vēl nebija simtprocentīgi pieņēmusi, jo viens no locekļiem vēlējies nelielu izmaiņu tās tekstā, bija veltīgas.” Rolfs Ekmanis.

    http://zagarins.net/jg/jg241/JG241_Ekmanis.htm

    0
    0
    Atbildēt

    0

Optiskais Tēmeklis 13.09.2015. 19.03

Savādi, kādēļ Ir tik kautrīgi par sadarbību ar tvnet un Toma Ostrovska kolāžu neliek pie Aivara Ozoliņa tā paša raksta? Vai Ir par savu sadarbību ar tvnet kautrējas, slēpj no savas auditorijas partnerus, kam tik bagātas iniciatīvas slēpto kolāžu izstrādē. Ed gars Reinfelds bija labi atbildējis, Tomiņa kolāžu apmetot spoguļattēlā un Toma iespekulētās Strēlnieku muzeja bildes vietā pasmiedamies Ušaka kaķus ielicis. Bet, ja Ir ar tvnet sadarbība, – kā īsti saistību viedokļa, šmauklīgā kolāža uz Ir komandu neattiecas nemaz? Savukārt, a) ja RD AD ar pašcieņu vēlēsies būt profesionāli, tad problēmātiskam projektam būvatļauju nedos; b) ja gribēs ieriebt visiem latviešiem, bet par tagadējās projekta aizstāvjiem izsmalcinātā cinismā paņirgāties, tad ar jēlu smaidņu sejās būvatļauju iedos, sak “saņemiet, jo jūsējie paši tik ļoti gribējāt”. Štruntīga ainava kopumā.

Ja par Aivaru Ozoliņu pašu šajā publikācijā, tad Aivars vien izrediģējis Nāgela iepriekšrakstītos melus, bet virsrakstā nevainīgi apjautājies, “vai likvidēs”? Salīdzinot ar OM direktoru Nāgelu, nesalīdzināmi labāk, kaut tikpat melīgi, jo likumā paredzētās sabiedriskās apspriešanas Birkerta projektam nav bijis. Ja nu vēl kā šai kautiņā pietrūkst, tad īstajā brīdī derētu Zaigas Gailes uznāciens ar sava priekšlikuma vai skices dāvināšanu. īpaši smieklīgi būtu, ja izrādītos, ka WAT savulaik apsaukātās “mājsaimnieces” Gailes priekšlikums būtu profesionāli labāks. Savukārt Rīgas Domes attīstības departmentā jau nav ko zaudēt, uzreiz būvatļauju neiesniedzot, – Burovs ir politiskais pretinieks, (līdzīgs skatā arī ēbrievam (iespējas izvērsties arī ar semītiskām simpātijām un antisemītiskām antipātijām) ko lamās visos variantos, neatkarīgi no tā, vai attīstības departaments būvatļauju iedos Birkerta baltajam klucītim vai gaidīs kādu citu projektu. Toties, ja RD att. departaments zibenīgi būvatļauju iedos, būs iespēja domāt, ka OM īpašniekiem un Rīgas tagadējās domes vairākumam mērķi un viedokļi sakrīt. Intriga paliek spēkā. :)

+11
-2
Atbildēt

0

lno 13.09.2015. 16.11

Kā man patīk šie taisnības cīnītāji:) Fašisti viņiem ir antifašisti, es esmu komūnists, jo neatbalstīju V smičku ar SC /zanE/ vai Zatleru /susurs/, jautājumam esmu Garoza, jo biju pret TUA, esmu pret “bēgļiem” un par OM. Jautājums un zanE tikai valsts interesēm, es par partijas interesēm:):):)

Ja jūsu viedoklim nav apakšā kādas personīgās intereses, tad pēc jums visā nopietnībā ilgojas trako māja.

+2
0
Atbildēt

2

    Valdis Eiserts > lno 13.09.2015. 17.42

    Ino. Drīz viņiem izsīks honorāri – “Annuška OIL ir izlējusi”.

    +1
    -9
    Atbildēt

    0

    Klavs Skujins > lno 20.07.2017. 17.29

    Jauns komenārs

    0
    0
    Atbildēt

    0

Valdis Eiserts 13.09.2015. 15.38

Fenomenāla ir neatlaidība ar kādu tiek piesaukta STŪRA MĀJA. Dažam vientiesim liekas, ka tā viņš pats arī domā, slīpētāki demagogi projektam dod virsū no visiem melu kalibriem. Obligāts apakšpunkts šajā trollēšanā ir naudas skaitīšana svešā kabatā – no tā varam droši zināt, ka projekta kritiķis pats nav ziedojis ne centa.

+3
-11
Atbildēt

2

    jautajums_4 > Valdis Eiserts 13.09.2015. 15.50

    >eiserts

    Tie 7 miljoni nebūs no budžeta? Tā nebūs nodokļu maksātāju nauda?

    Tā ir tā svešā kabata? Un kam tad pieder Vecrīga?

    +12
    -2
    Atbildēt

    0

    Valdis Eiserts > Valdis Eiserts 13.09.2015. 18.35

    Lumpenu problēmas mani nenomoka. Manus nodokļus apkalpo manis vēlētā Saeimas vairākuma veidotā valdība.

    +1
    -9
    Atbildēt

    0

KRUSTTEVS 13.09.2015. 12.42

Dzivs okupacijas muzejs ..600 tukst.okupanti un vinu pecteci…kas staiga pa Latviju

+5
-3
Atbildēt

0

Absints 13.09.2015. 11.33

Man šķiet, ka svarīgākais ir darīt. Vienalga piebūve tā vai Stūra māja. Viss šis kašķis novedīs pie tā, ka nebūs ne piebūves, ne arī Stūra māja tiks apdzīvota. Domāju, ka strīdnieki aizmirst galveno – Okupācijas muzejam ir jābūt, tā vietā tiek risināti strīdi par arhitektūru, zemes cenām utt. Abās frontes pusēs tiek piesaistīti arvien jauni spēki. Tiek lietotas arvien spilgtākas metaforas- arī kā šajā Ozoliņa rakstā. Vai vajag? Es pat teiktu tā – ir jāceļ tā piebūve UN jāapdzīvo Stūra māja. Stūra māja ir loģiskākā okupācijas muzeja atrašanās vieta. Nu padomājiet, kas tur var būt cits? Savukārt, par Birkertu darbu kvalitātēm neņemos spriest, Bibliotēka ir iespaidīga, bet iespaidīgs būtu jebkas, kas tādā lielumā izbūvēts. Vai Ēģiptes piramīdas atkārtojums stiklā ir unikāls arhitektonikas sasniegums – nezinu, man, lai vērtētu, pietrūkst zināšanu. Piramīdas forma ir sena kā pasaule, materiāli moderni- vai te ir inovācijas? Man tīri subjektīvi tomēr tā konstrukcija nepatīk. Man neliekas, ka tā tiks ierakstīta arhitektūras mācību grāmatās. Bez tam Latvijai vajadzēja funkcionālu bibliotēku, bet būvēja ta kultūras pieminekli – simbolu. Man tas šķiet nevajadzīgi un nepraktiski. Daugavas kreisajā krastā uzbūvēja stikla kalnu, kamēr labajā- aizlaida postā Prezidenta pili. Man liktos, ka vajadzēja otrādi…

Es zinu to, ka okupācijas muzejs patreizējā veidolā neiederas Vecrīgā. Taču tas jau ir vēstures sastāvdaļa, padomju arhitektūras izpratnes piemineklis. Un kā tāds būtu uzturams un attīstāms.

Mēs Latvijā visi ļoti labi zinam, kā nevajag. Bet praktiski nekad nezinam, kā vajag. Latvijai tas ir tipiski- meklēt iemeslus, kāpēc nedarīt, tā vietā, lai domātu, kā problēmas pārvarēt. Viegli ir savākt parakstus “pret”, a izdomāt reālas alternatīvas nevaram. Tāpēc vajag būvēt, ne ķengāties…

Citādi nebūs ne piebūves, ne Stūra mājas. Un, varbūt, pat Okupācijas muzeja vispār.

+10
-14
Atbildēt

3

lno 13.09.2015. 11.05

Labs raksts, tādēļ tāds troksnis:)

+10
-16
Atbildēt

1

    edge_indran > lno 13.09.2015. 11.24

    ——–

    Ja Ozoliņš būtu savam rakstam licis nosaukumu “Jāceļ Nākotnes namu!” – , tad mediju buzz būtu vēl lielāks.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

DD1 13.09.2015. 09.36

Aivars Ozoliņš kļuvis par propagandistu un līdzīgi kā Kremļa rupori katrā rindkopā visu apgriež ar kājām gaisā. Tas bija negaidīti. Liekas, ka rakstījis kāds cits, bet Ozoliņam likts parakstīt. Kāpēc?

+17
-6
Atbildēt

4

    Skumjais Bruņinieks > DD1 13.09.2015. 09.57

    Vajaga atcerēties, kā Ozoliņš parakstīja un pārrakstīja tekstus Dienas redakcijā, kad Liepnieks tur ieradās, lai norādītu oligarha Šķēles vēlmes.

    Ozoliņš ir nožēlojams sulainis, pērkama dvēselīte. Savus kungus un saimniekus maina pēc izdevīguma principa.

    No žurnālista tur nav nekā, prasts propogandists- demagogs. Ozoliņa “pētnieka” gars un entuziasms noplok un pazūd, kad priekšā viņam noliek “lācīša” portfelīti Nr3.

    +14
    -9
    Atbildēt

    0

    edge_indran > DD1 13.09.2015. 10.08

    ———

    “Šomēnes plānots beidzot sākt būvēt Gunāra Birkerta projektēto Okupācijas muzeja piebūvi, kuras saskaņošana, bremzēšana un pieskaņošana ilgusi jau četrpadsmit gadus.”

    ===============================================================================

    Vajag atcerēties, kad un kā te Latvijā uzpeldēja visi šitie bremzētāji ozoliņi, snipi u.c. īvāni. Bumeranga efekts visā savā krāšnumā….

    VAK demonstrācija pret metro. 1988.

    https://www.youtube.com/watch?v=rllTZJCeFZk

    “Savākti 8854 paraksti pret “Rail Baltica” tuneļa būvniecību Āgenskalnā.”

    Ziņu aģentūra LETA, 10.septembris,2015.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    lno > DD1 13.09.2015. 12.08

    DD1. Ozoliņš vienmēr kalpojis valdošajai partijai, bet tas nenozīmē, ka viņam vienmēr nav bijusi taisnība. Starptautisko stāvokli viņš parasti komentē labi, viņam fobijas pret NA, tāpēc varbūt viņa atbalsts OM ir objektīvs?:):):)

    +2
    -14
    Atbildēt

    0

    lno > DD1 13.09.2015. 12.10

    Skumjais Bruņinieks. Lai kāds būtu Ozoliņš, tu ar savu zatlermīlestību nevari viņam pat čībiņas pienest:)

    +5
    -15
    Atbildēt

    0

vvilums 13.09.2015. 09.26

Muzejam jābūt, bet tā baltā kaste vecrīgā nelien.

+15
-6
Atbildēt

0

Skumjais Bruņinieks 13.09.2015. 09.25

Daudzi tagad apspriež Gailes personību, kas nostājusies Birkerta – Nāgela privātprojekta pretinieku pirmajās rindās.

Bet es Jums teikšu tā – man ir vienalga, kas to pretošanos vadītu, vai Gaile, vai kāds cits, vai pat,(perdon) Āboltiņa, vai pat(vēlreiz perdon) nīstais Ušakovs.

MAN SVARĪGAS IR MANAS DOMAS, MANAS GAUMES IZJŪTAS UN MANS KOPĒJAIS SKATS UZ ŠO VISU.

Un tas ir šāds:

1.Patreizējo OM nevar atraut no VDK “Stūra mājas”(un tas tiek visiem spēkiem darīts).

2.Nav ideālāka vieta OM, kā baisā Stūra māja, kur tik daudz latviešu(un citu tautu) asins ir izlietas.

3.Stūra māja ir OKUPĀCIJAS simbols un tieši no Stūra mājas latviešu KP sekretāri “lembergi” deva pavēles deportācijām un arestiem.

4.VDK Stūra māja bija ierocis komunistu rokās, lai šausmīgo OKUPĀCIJU realizētu, nostiprinātu un nosargātu.

5.Aiz pompozā “Nākotnes nama” projekta, tas skaidri ir redzams(to nevar nepamanīt), slēpjās valdošās Sistēmas elites(VDK un komunistu) vēlme šo vistiešāko okupācijas liecinieku Stūra māju” nolemt pakāpeniskai aizmirstībai.

6. Pats projekts ir, maigi izsakoties, šaubīgs. Jau patreizējā OM ēka nedara Rātslaukumu skaistāku un vēsturiski patiesāku, kur nu vēl šī piebūve.

7. Projekta autora Birkerta pēdējais darbs( VIZĪTKARTE ), un nevajag te bāzt mums viņa agrākos nopelnus, tā saucamā “Gaismas pils” ir šausmīga. Kad pieej tai klāt un skaties uz “Gaismas pili”, tad vārdi “Gaisma” un “Pils” ir pēdējie, kas ienāk prātā. Lēts “lielveikala līmenis”.

8.Pats fakts(to kaut kā biju palaidis garām), ka OM noprivatizējusi kaut kāda cilvēku grupiņa(sevi dēvē par nacionāļiem un patriotiem) un šo latviešu tautas bēdu stāstu ir pārvērtuši par privātprojektu, kas savam privātīpašumam grib dabūt valsts naudu, manī izraisa pretīgumu.

9. Šis pretīgums mazāks nepaliek, kad redzam, ka visa Okupācijas privātmuzeja nomenklatūra ir parūpējusies, lai nenormāli dārgajā piebūvē vairāk būtu pašu iekārotie plašie biroji un kabineti.

10. Tendenciozie virsraksti – “OM likvidēs”, ” OM būt” utt. – liecina, ka šī projekta bīdītājiem un tiem, kas aiz tā stāv, argumentu nav.

Ir tikai vēlme nopelnīt, dabūt naudu savam privātprojektam, dabūt honorāru un nolemt Stūra māju aizmirstībai, pārvēršot to par glamūrīgu Tetera namu ar tirgus vērtību.

BŪT OKUPĀCIJAS MUZEJAM, BŪT.

UN BŪT VIŅAM TAJĀ VIETĀ, KUR VISVAIRĀK IR IZLIETAS TAUTAS ASINIS UN ASARAS –

STŪRA MĀJĀ.

+26
-13
Atbildēt

9

    klusais > Skumjais Bruņinieks 13.09.2015. 09.32

    Vēl piebildei par ko daudz nerunā – vēsturiski Okupācijas muzeja patreizējās telpas bija Latviešu Sarkano strēlnieku muzejs ar tā laika ideoloģiju … tapēc vairāk piekrītu idejai , ka Okupācijas muzejam mentāli vispiemērotākā būtu Stūra māja .

    +14
    -5
    Atbildēt

    0

    DD1 > Skumjais Bruņinieks 13.09.2015. 09.50

    > Skumjais Bruņinieks

    “Nav ideālāka vieta OM, kā baisā Stūra māja”

    Nav neviena iebilduma, parakstos zem katra vārda.

    +21
    -3
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Skumjais Bruņinieks 13.09.2015. 10.16

    ——-klusais Vēl piebildei par ko daudz nerunā – vēsturiski Okupācijas muzeja patreizējās telpas bija Latviešu Sarkano strēlnieku muzejs ar tā laika ideoloģiju…

    ================================================================================

    Latviešu strēlnieku muzejs – tāds bija oficiālais nosaukums pēc 1990.g.4.maija. Par tā laika ideoloģiju pašlaik retais ko uzraksta:

    “Likteņa ironija ir tā, ka Rainis latviešu sabiedrībai atklāja sociālisma un sociāldemokrātijas ideju, pirmais savā ceļasomā ievedot no Rietumiem aizliegtu literatūru. Mūsdienās mums riebjas viss, kas saistīts ar sociāldemokrātiju, tomēr, cik tālu sociālā taisnīguma jomā esam aizgājuši no Raiņa Fabrikas meitenes dziesmas?” Arno Jundze. http://nra.lv/viedokli/arno-jundze/150164-rainim-150.htm

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > Skumjais Bruņinieks 13.09.2015. 10.27

    edge – aizvakar pa rādžiņu dzirdēju interesantu stāstu , kur Raiņa kā socialdemokrāta idejas bija sakonfliktējušas ar citiem Latvijas socialdemokrātiem … stāsts bija par to vai valsij ir jābūt ar nacionālu zīmogu , proti Rainis uzstāja , ka valstij ir jāsaglabā savas nacionālās iezīmes, kamēr oponenti uzstāja uz valsti ,kas ir multinacionāla.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Skumjais Bruņinieks 13.09.2015. 11.21

    ——–

    “Rainis: tauta, valoda ir dzīvs organisms, nedrīkst pieļaut tā bojāeju.

    Brāļi: vai nu nacionālisms, vai sociālisms; valodu atšķirība – nepatīkams šķērslis strādnieku solidaritātei.”

    ===============================================================================

    Zinu, jau zinu, kas visas šitās “patiesības” (interpretācijas) par Raini sarakstījis. Es jau ar ilgu laiku jūsmoju par R.Dobrovenska – “Aklā no tatāru zemēm” – “Rainis un viņa brāļi”. Bleķis tas man pašlaik liekas. Atliek vien Raiņa paveikto izvērtēt sociālā taisnīguma īstenošanā (agrārā reforma) un izglītības sistēmas izveidē (mazākumtautību skolu tīkla izveide), lai to “nacionālismu” labāk saprastu.

    Un kas notika ar Raiņa idejiskajiem domubiedriem un līdzgaitniekiem pēc 1934.g. 15.maija, kad tie īstenie nacionālisti patrieca Saeimu – un kopā ar “melnajiem profesoriem”&melnsvārčiem tenteļiem, ausējiem u.c. ludiem bērziņiem sāka tīrīt – par to var izlasīt J.Greste gr. “Krist un celties” (R., Zvaigzne, 1990):

    “Tad nāca 1934.gads.Tas noslaucīja daudz ko. Skolotāju savienību likvidēja. To, kam bija naudas vērtība, pievāca veikli pirksti. Vēsturiskos dokumentus iznīcināja. Aktīvākos darbiniekus padzina. Padzina tos, kurus mēs vienmēr esam uzskatījuši par mūsu skolas greznumu:Kūlu, Rītiņu, Lancmani, Odiņu, Lambertu, Martinelli, Āboliņu, [ Dēķēnu, Gresti ] utt. Padzina simtiem skolu darbinieku, kam bija sakari ar Kūlas vadīto Skolotāju savienību.” (-235.lpp.)

    Par Raiņa “nacionālismu” viņam pirmajam Padomju Latvijā piešķīra augsto Tautas dzejnieka goda nosaukumu, izdeva Kopotos rakstus, uzņēma kinofilmu utt.utml.

    Nacionālists bija E.Virza, kurš atklāti nosauca Raini par cienījamu pretinieku, “kuram salutē”. Bet pašlaik jau neo-liberālisti gan Raini, gan Virzu cenšas izmantot, jo paši neko jēdzīgu radīt nevar.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Skumjais Bruņinieks 13.09.2015. 11.45

    ———

    Es nevaru iedomāties, ka Raiņa “nacionālisms” parādītos OM vai Nākotnes namā.

    https://www.youtube.com/watch?v=HcVe1ZKk440

    Uguns un nakts, 5. cēliens.

    KAREIVJI:Lāčplēsi, Lāčplēsi, / Dzied tavi kareivji:

    Vācieši sakauti, / Gubām guļ samesti, / Kā dadži gar sētmali,

    Sveiki un priecīgi / Dzied tavi kareivji.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Andris > Skumjais Bruņinieks 13.09.2015. 21.38

    zaigu par prezidenti.

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    Berta > Skumjais Bruņinieks 14.09.2015. 01.40

    Vai tad “Ak, lakstīgala, nedziedi/ pie mana loga sērīgi/ – man rītu agri jāceļas/ sirds kūst man vienās žēlabās/

    / Tur putekļi un lampas kūp/ tur lēni mana dzīve drūp/ Tur lēni, tā kā pulkstens sit/ man velkas stundas sešpadsmit/…” – vai tad nebija Mirdzas Ķempes-?

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    Cits komentārs

    0
    0
    Atbildēt

    0

rujienasmetals 12.09.2015. 23.58

lai saprastu ar ko sadarbojas un ko pārstāv Gaile ,izlasiet kas ir Žaņa Lipkes memoriāla sponsori http://www.lipke.lv/lv/ziedojumi

Aivars Lembergs, Kirovs Lipmans, Valērijs Maligins, Guntis Rāvis, Juris Savickis, Dina un Jānis Zuzāni.

Jānis Apsītis /SIA “Kurekss”/, Iļja Basins, Sabīne Becs, Jānis Bergs, Normunds Bergs, Ernests Bernis, V.E. Andris Bērziņš, Andris Bērziņš, Juris Biķis, Niks Bulmanis, Inga un Kārlis Cerbuļi, Aldis Circenis /Rīgas krēslu fabrika/, Leonīds Čerņaks, Rafails Deifts, Uldis Dzenis, Guna Eglīte, Indulis Emsis, Oļegs Fils, Zaiga Gaile, Māris Gailis, Andris Gailītis, Armands Garkāns, Ivars Grīnbergs, Fröde Groenvold /SIA “Linstow”/, Harold Immanuel /Rabbi Jehuda un Marta Levy piemiņai/, Guntis Indriksons, Leons Jakrins, Ralfs Jansons, J.K., Justs Nikolajs Karlsons, Andris Kļaviņš, Viesturs Koziols, Andris Krecers /SIA “Vika wood”/, Ģirts Valdis Kristovskis, Valsts kultūrkapitāla fonds, Juris Kursītis, Imants Lasmanis, Toms Lapsa, Latvijas kokrūpniecības federācija, Valdis Lejnieks, SIA Manass, Microsoft, Aleksandrs Milovs, Maira Moora, Iraklijs Mtibelišvilli, Aleksandrs Oskins, Juris Ozoliņš, Andrejs Pestuns, Aldis Plaudis, Uldis Pumpurs, Andris Putāns, Didzis Putniņš, Rīgas Dome, Pamela un George Rohr, Samsung, Atis Sausnītis, Valdis Siksnis, Oļegs Solodovs, Ivars Strautiņš, Arkādijs Suharenko /”Latvijas ebreju draudžu un kopienu padome”/, Augusts Sukuts, Andris Šķēle, Aivis Šteinbergs, Juris Vilders, Juris Vītols, Māris Vītols, Vasilijs Zaicevs /SIA “Stūre V”/, Viesturs Vīksna, Iveta un Guntars Zeici (stiklastudija.lv), Dāvids Zilbermans.

+9
-15
Atbildēt

6

    rujienasmetals > rujienasmetals 13.09.2015. 00.02

    saprotamu iemeslu pēc,,,slavenos “uzvārdus Okupācijas muzeja ziedotājos jūs neatradīsiet.

    +7
    -14
    Atbildēt

    0

    zanE. > rujienasmetals 13.09.2015. 00.16

    …ei, Andri!…māksliniek, vai Tev kauns arī ir?…

    +14
    -10
    Atbildēt

    0

    rujienasmetals > rujienasmetals 13.09.2015. 00.42

    ei Zane liecies nu mierā . Es tieši iedomājos, ka kādam ienāks prātā lētais triks par antisemītismu.

    Ž.Lipkes muzejs ir ļabs un vajadzīgs muzejs.

    un nākošnedēļ ceru tur klausīties par rasismu Latvijā

    17. septembrī “Rasisms Eiropā un Latvijā, vēsturiskā perspektīva.” Lektors: Dr. Kaspars Zellis.

    +6
    -14
    Atbildēt

    0

    Charlie Hebdo > rujienasmetals 13.09.2015. 08.17

    rujienasmetals

    Vai kādreiz būs muzejs žīdam, kurš glābis latviešus no Šustina rokaspuišiem Baigā gādā. Laikam jau nē, jo tāda žīda nebija.

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

    lno > rujienasmetals 13.09.2015. 13.03

    zanE izlasi dienas komentāru:

    Krista Milberga ‏@AdvokateKrista 2h2 hours ago

    Acīmredzot tie, kas pieraduši melot, nemelot vairs nespēj. #Vienotība

    +4
    -11
    Atbildēt

    0

zanE. 12.09.2015. 23.21

….hmmm…vēl kāda interesanta nianse…lasām – “Latvijas Okupācijas likums”, kurš stājies spēkā 2006.gada 9.novembrī –

2.pants. Latvijas Okupācijas muzejs

(1) Latvijas Okupācijas muzejs (turpmāk — Muzejs) ir privāts muzejs. Muzeja krājums ir Latvijas Okupācijas muzeja biedrības īpašums. Muzejs atrodas Rīgā, Latviešu Strēlnieku laukumā 1.

….”Muzeja krājums ir Latvijas Okupācijas muzeja biedrības īpašums.”…!!!…Latvijas vēsture kļuvusi par biedrības īpašumu!… 2012.gada sākumā muzeja krājumā bija vairāk kā 50 000 vienību (dokumentu, fotogrāfiju, rakstisko, mutvārdu un materiālo liecību, priekšmetu un piemiņas lietu). Muzeja speciālisti ierakstījuši vairāk nekā 2000 videoliecību, un tas ir viens no lielākajiem okupācijas tēmai veltītajiem krājumiem Eiropā….

…un, ko mums stāsta Ritvars Jansons savā publikācijā vietnē latviesi.com?…

– “Neveicot Latvijas Okupācijas muzeja rekonstrukciju un neuzceļot Gunāra Birkerta plānoto muzeja piebūvi, tiks zaudēta muzeja ziedotāju uzticība. Līdz ar to muzejs, kura budžeta absolūto vairākumu veido privātie ziedojumi, nevarēs izpildīt Latvijas Okupācijas muzeja likumā uzdoto uzdevumu – kalpot sabiedrībai, un savu darbību būs spiests beigt.”

…ja, piemēram, pienāktu tāds brīdis, kad “cienījamie vēsturnieki” nepanākot savu ieceru īstenošanos, nolemtu beigt savu darbību – ar viņiem aizietu arī muzeja krājumi, jo tie taču ar likumu noteikti kā Muzeja biedrības īpašums!!!…

…interesanti, kurš bija šī neprāta iniciators, lai šādu punktu iekļautu likumā?…

+16
-11
Atbildēt

3

    edge_indran > zanE. 12.09.2015. 23.37

    ——–

    Mācās, študenti, mācās kā tās biznesa lietiņas jākārto. Un, lūgtum, nepieklājīgus jautājumus neuzdot (kas tai 2006.g. bija prezidento)!

    http://gramata24.lv/assets/images/000/005/577/vvv_original.jpg?1289837273

    +2
    -12
    Atbildēt

    0

    rujienasmetals > zanE. 13.09.2015. 00.29

    ja Zane turpinātu šadā garā,es nebrīnītos par okupācijas fakta noliegumu ar atsauci uz profesora Kirhenšteina parakstu.

    +10
    -15
    Atbildēt

    0

    lno > zanE. 13.09.2015. 13.36

    rūjienas metāls. Kura IR karsēja nav ne skaista, ne gudra, ne bagāta? /Alma/:)

    +2
    -12
    Atbildēt

    0

jautajums_4 12.09.2015. 22.47

Kas kaunu neprot, tas badu nemirst…Un ja ir nolemts 7 milj “apgūt”, tad ar zobiem izplēsīs. Bet Vecrīgas ir žēl…

1)par Gaismas pili

Es ilgi domāju, kas ir ne tā ar LNB…Projekts taču man patika…Kāpēc uzceltais sagādāja tādu vilšanos? Un tad es sapratu, ka lai cik spoža būtu arhitekta iecere, bet ja tā ir izpildīta lētos materiālos un apšaubāma būvniecības kvalitātē, tad gala rezultāts izskatīsies lēts un štruntīgs. Tāpat kā ar uzvalku…

Lēta un netīra mums tā Gaismas pils…Lai cik dārgi maksājusi!

Un te būs tas pats. + sacūkota Vecrīga

Vienīgais labums, ka pie šitās kvalitātes šitie brīnumi arī bez kariem ilgi nenostāvēs…

2) Laikam problēma ir tajā, ka Nagels pats zem okupācijas režīma nav dzīvojis…Viņš nesaprot, ko tas nozīmē!

Atsaucoties uz bērnu literatūru-par Hariju Poteru…kā visi sauca to Voldemortu, kas absolūtais ļaunums? …Par -paši ziniet ko…Jo baidījās nosaukt vārdā.

Un arī latvieši absolūto ļaunumu baidījās pieminēt vārdā…Sauca par -Stūra māju!

Un to paaudžu bailes un šausmas kaut kādā veida ir nodotas pat paaudzei, kas piedzimusi pēc neatkarības atgūšanas un kurai ar to reālas darīšanas nav bijis.

Okupācija ir padarīta par dažu darboņu biznesu, kas ir nožēlojami. Jo tas muzejs, kas ir tikai daļa no piemiņas, vispirms ir latviešu jaunajām paaudzēm, bet tikai pēc tam tūristiem.

Un nosaukt to par Nākotnes namu…Tā ir ņirgāšanās?

+16
-9
Atbildēt

35

    edge_indran > jautajums_4 12.09.2015. 23.14

    ———-

    Tā ir realitāte – mērķis Nāves sala – , kas tur nākotnē sagaida, to tikai “aklais var nesaredzēt” (V.Kairišs)

    ==============================================================================

    Vai demokrātija Latviju neiedzīs postā?

    J.Stradiņš:”Tas ir jautājums par demokrātiju vispār — vai tā Eiropu arī neiedzīs postā. Demokrātija nav pati efektīvākā valsts pārvaldes forma, bet tā tomēr ir pati demokrātiskākā, ja tā varētu sacīt (smejas).”

    http://www.diena.lv/dienas-zurnali/sestdiena/janis-stradins-latviju-pametusi-ap-1000-laba-ranga-zinatnieku-13905231

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    lno > jautajums_4 13.09.2015. 09.46

    jautājums. Lēta un netīra mums tā Gaismas pils…Lai cik dārgi maksājusi!

    _______________________

    Vai tad tie būvētāji nebija tie, kurus tu ar putām uz lūpām aizstāvēji ntos gadus? Tagad tie paši vēži Vienotības kulītē un tev atkal ir par un pret cīnīties:):):)

    +2
    -11
    Atbildēt

    0

    klusais > jautajums_4 13.09.2015. 10.17

    lno – par būvētājiem … vai tad par fasādes tīrīšanu nevajadzēja padomāt projektētājiem ? :)

    +11
    -4
    Atbildēt

    0

    lno > jautajums_4 13.09.2015. 11.51

    klusais. Padomju laikā likums noteica, ka kļūda projektā neatbrīvo būvnieku no atbildības, jo nereti būvnieki gudrāki par projektētājiem. Kā piemēru varu minēt Meierovicu. Es atbildēju par dārgajām izmaksām, Merks solīja uzbūvēt par ~20 milj. lētāk. Nekas jau nemainās, to apstiprina notiekošais ar gudrona dīķiem un OM, kur Gaile grib izbrīvēt vietiņu citam projektam:)

    +2
    -12
    Atbildēt

    0

    zanE. > jautajums_4 13.09.2015. 12.36

    …ak, Gaile grib izbrīvēt vietiņu citam projektam?….17×21 m…ja jau Tu esi tik liels speciālists kā apgalvo, tad apskatot piedāvāto Birkerta projektu – spēsi apjēgt, kas tiek piedāvāts – paaugstināt muzeja darbinieku labsajūtu un komforta līmeni, pie reizes atmetot kaut ko arī muzejam…

    http://www.arhitekts.riga.lv/images/download/4.87/Okupacijas_muzejs_2015.pdf

    ….protams, nekas nav iebilstams pret privāta muzeja darbinieku labsajūtu, taču – vai par muzejnieku labsajūtu būtu jāmaksā visai sabiedrībai?…

    +13
    -3
    Atbildēt

    0

    lno > jautajums_4 13.09.2015. 12.50

    zanE. Nu neapšaubīšu tavu kompetenci, jo kā nekā esi beigusi fizkultūras institūtu un konservatoriju, es nieka RCT un RPI:):):)

    P.S. Redzi es kā apakšuzņēmējs esmu piedalījies sarkano strēlnieku muzeja tapšanā, tādēļ nesaprotu kā Gaile plāno paplašināt pagrabtelpas, jo teritorija mudž no komunikācijām…Toreiz gandrīz pārsita gāzes vadu, strādnieki bojātās izolācijas vietā uzmeta fufaiku un aizbēra…Pēc objekta nodošanas atjēdzās un ticināja racējus kā viss bijis, beigu beigās atmeta ar roku un vaļā neraka.

    +2
    -11
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > jautajums_4 13.09.2015. 13.08

    >lno

    Kad un kur es esmu aizstāvējis būvniekus? Citēsi?

    Es teicu, ka tev līdzīgie, kas vaimanā, ka strādniekam ir jāmaksā alga, par kuru ģimeni var pabarot. Un tos nožēlojamos grašus arī aploksnēs…ir izdzinuši kvalificēto darbaspēku ekonomiskajā emigrācijā. Tu un tev līdzīgie!

    Un tad nu kvalitāte ir tāda, kāda ir!

    Bet pēc kārtējiem budžeta 7 miljoniem bļauri ,kā parasti, pirmie rindā. Kā parasti.

    +11
    -3
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > jautajums_4 13.09.2015. 13.09

    >lno

    Redzi es kā apakšuzņēmējs esmu piedalījies sarkano strēlnieku muzeja tapšanā,

    ———————————————

    Un tagad pie 7 milj arī kā apakšuzņēmejs?

    +11
    -4
    Atbildēt

    0

    lno > jautajums_4 13.09.2015. 13.26

    jautājums. Kā tagad cīnies pret NA par V, tā agrāk cīnījies par TP prêt JL. Tā kā gan bibliotekas būvētāji, gan gudrona dīķa “atpumpētāji” ir tavējie:) Ja jau es piedalos visos noziedzīgajos darījumos Latvijā, tev vērts papētīt, vai neesmu vainīgs ar nelaimīgā puisīša nāvē Turcijā…

    +2
    -12
    Atbildēt

    0

    klusais > jautajums_4 13.09.2015. 13.28

    jautājums – nu nezinu vai Tev būtu jārunā par uzņēmējdrbību Latvijā :)

    +4
    -11
    Atbildēt

    0

    klusais > jautajums_4 13.09.2015. 13.34

    lno – un gribi teikt , ka projektētāji bija kaut kur pa kaktiem sameklēti ? Pirmo reiz ar pīpi uz jumta ? – https://www.hillintl.com/

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    lno > jautajums_4 13.09.2015. 13.38

    klusais. Kur es būtu to apgalvojis?:):):)

    +1
    -12
    Atbildēt

    0

    klusais > jautajums_4 13.09.2015. 13.43

    Ko tad celtniekiem būtu savādāk jālabo projekta kļūdas ?

    +12
    -3
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > jautajums_4 13.09.2015. 14.10

    >klusais

    Par ko uzskatīšu par vajadzīgu-par to runāšu.

    Un tev ir tās pašas problēmas, kas lno….Patrioti līdz brīdim, kad nodokļi jāmaksā…

    +11
    -4
    Atbildēt

    0

    lno > jautajums_4 13.09.2015. 14.11

    klusais. Visu skaidri uzrakstīju.

    +1
    -11
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > jautajums_4 13.09.2015. 14.13

    >lno

    tas tev visur ir tikai šādas vai tādas partijas intereses. Un par Latviju un sabiedrību kopumā slaidi uzspļaut.

    Kā saprotu no agresīvās reakcijas, tad esi plānots kā apakšuzņēmējs.

    +12
    -3
    Atbildēt

    0

    lno > jautajums_4 13.09.2015. 14.13

    jautājums. Ar kristieša praksi vien no murgiem vaļa netiksi, vajadzīgs dakteris:)

    +1
    -12
    Atbildēt

    0

    lno > jautajums_4 13.09.2015. 14.16

    jautājums. Kā saprotu no agresīvās reakcijas, tad esi plānots kā apakšuzņēmējs.

    ______________________

    Nešaubies ne mirkli, būs gan darbs, gan otkats un kapa vieta kā Grūtupam, tikai ar zeltu granītā:):):)

    +1
    -12
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > jautajums_4 13.09.2015. 14.18

    >klusais

    labāk nenorādi-par ko man izteikties…Jo man būtu stipri daudz, ko pateikt…tai skaitā, par valsts uzņēmumu valdēm…

    +10
    -3
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > jautajums_4 13.09.2015. 14.20

    >lno

    Ja godīgi, tad vienīgi par zeltu kapakmenī šaubos…bet tas būtu vienīgais pārspīlējums.

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

    klusais > jautajums_4 13.09.2015. 14.26

    jautājums – par valdēm jau nu Tu manuprāt kļūdies :) Ne es tur esmu bijis kādreiz , ne esmu tagad :)

    Kapēc Tu tāds kareivīgs ?

    +2
    -10
    Atbildēt

    0

    lno > jautajums_4 13.09.2015. 14.26

    jautājums. Nu ja tu sēdi valsts uzņēmuma valdē, tad jau esi īstais strēbējs, kurš baidīs ar Dieva sodu citus gribētājus:) Tad man skaidra tava pozicija gan tagad, gan agrāk…Kāp silē ar visām četrām, būs labāka pozicija cīniņā ar citiem strēbējiem:):):)

    0
    -11
    Atbildēt

    0

    zanE. > jautajums_4 13.09.2015. 14.38

    …oi, tā tik ir pērle! ln0 raksta: – “Padomju laikā likums noteica, ka kļūda projektā neatbrīvo būvnieku no atbildības, jo nereti būvnieki gudrāki par projektētājiem.”

    ….apakšuzņēmējs ierunājās!…Tu, pajoliņ, gribēji, lai apakšuzņēmēji nomaina apdares materiālu, jo redzēja, ka Birkerts materiālu izvēlē kļūdījies?…daudz savā laikā esi mainījis projektus uz savu galvu?…varbūt, vēl piemaksājis no savas kabatas?….

    …Tu tak vairs nefiltrē, ko raksti…

    +11
    -3
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > jautajums_4 13.09.2015. 14.42

    >lno

    Nū…nevajag tev mēģināt analizēt…nav tev dots!

    Tu taču manus blogus lasi…Par 1.septembri nelasīji? Vēl nesaprati, kas es un no kurienes?

    +11
    -3
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > jautajums_4 13.09.2015. 14.46

    > lno

    tā kā tev ar saprašanu…kā ir…

    Dotu skaidru, nepārprotamu un burtisku atbildi- uzņēmumu valdēs, tai skaitā valsts uzņēmumu valdēs, neesmu un nekad neesmu bijis.

    Bet tas nenozīmē, ka neesmu pietiekami informēts…arī par tavu biznesu- speciāli painteresējos.

    +10
    -3
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > jautajums_4 13.09.2015. 14.53

    >klusais

    Kapēc Tu tāds kareivīgs ?

    —————————————

    Man pat doma par to piebūvi ir nepieņemama…Tev vajadzētu zināt, ko man nozīmē Vecrīga..

    +10
    -4
    Atbildēt

    0

    klusais > jautajums_4 13.09.2015. 15.06

    jautājums – tad vajadzēja Tev Ozoliņu novaktēt klusā Vecrīgas stūrī :) :) :)

    Bet par naudas pelnīšanu un sekojošu nodokļu maksāšanu varētu parunāt :) , man ir pārdomas …

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    lno > jautajums_4 13.09.2015. 15.18

    jautājums. Vēl nesaprati, kas es un no kurienes?

    ______________________

    Muļķis pēc pārliecības”:):):)

    +1
    -9
    Atbildēt

    0

    lno > jautajums_4 13.09.2015. 15.20

    zanE. …daudz savā laikā esi mainījis projektus uz savu galvu?…

    _____________________

    Arī:) Okupācijas laikā to sauca par racionalizāciju:)

    Kad V likvidēsies kā TP, tev pietiks spēka doties pie SC vai taisnā ceļā uz trako māju pie saviem domubiedriem?:)

    +3
    -10
    Atbildēt

    0

    klusais > jautajums_4 13.09.2015. 15.36

    lno – būtu jautri pavērot kā racionalizētu Gaismas pils krāsojumu :) droši varētu rakstīt , ka nevajadzēs lieku pigmentu :)

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > jautajums_4 13.09.2015. 15.39

    >lno

    Nu ne visiem taču būt gudriem , Garoza…

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

    lno > jautajums_4 13.09.2015. 16.03

    klusais. Apmēram tā:)

    +2
    -9
    Atbildēt

    0

    klusais > jautajums_4 13.09.2015. 16.06

    lno – un tad nāktu Birkerts , arhitekts ar pasaulē pazīstamu vārdu un visu to racionalizāciju pasūtītu 10 mājas tālāk , jo tie celtnieku bauri neko nesaprot no koncepcijas … un stikls ir zaļš , nevis balts :)

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    Charlie Hebdo > jautajums_4 13.09.2015. 17.17

    lno

    Visas Vienotības maukas būs SC, arī čekistu un komuņagu nodzītā zanE.

    +1
    -8
    Atbildēt

    0

    zanE > jautajums_4 13.09.2015. 22.40

    …prorabs ln0 raksta: – “Okupācijas laikā to sauca par racionalizāciju”…

    …nu, un kā?…cik lielu mājiņu Tev izdevās “uzraut” Jūrmalā priekš sevis – racionalizācijas rezultātā?…

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

Juris Petraškevičs 12.09.2015. 22.35

Visu cieņu, var būt arī tāds viedoklis, tas var būt katram. Tikai par projektu jau ir izdiskutēts. Ēkas nebūvē tikai patīk/nepatīk kategorijās vai mirkļa emocionālu viedokļu uzplūdā. Tad vispār nebūtu iespējams neko uzbūvēt. Bet pašreizējā ņemšanās ap Birkerta darbu diemžēl parāda to, kāda ir biznesa vide Latvijā — kad nevar konkurēt ar laikmetīgu ideju, kad pietrūkst profesionālisma vai talanta, kad jābīda savi apsvērumi, tiek iedarbināti citi resursi — “savējo mobilizēšana”, skaļas kampaņas, politiskā aizmugure, blefošana, tiek kurinātas emocijas, kuras, kā redzams, labi iedarbojas uz daļu publikas. Tiek likti lietā arī apvainojumi kolēģim(!), pasaules arhitektūrā cienītam arhitektam! Tam visam nav nav nekāda sakara ar profesionālu diskusiju, un to, domāju, visai labi saprot arī kampaņas organizētāji, jo, diemžēl, nav oponentiem profesionālu argumentu. Tas liek uzdot jautājumus par viena otra arhitekta kompetenci un profesionālo ētiku un, ja gribat, arī par vienkārši cilvēcisku inteliģenci.

+13
-18
Atbildēt

4

    nomale > Juris Petraškevičs 12.09.2015. 22.54

    Man nav pretenziju pret Birkertu, tikai jāsaka, ka viss šis

    … “savējo mobilizēšana”, skaļas kampaņas, politiskā aizmugure, blefošana, tiek kurinātas emocijas, kuras, kā redzams, labi iedarbojas uz daļu publikas…

    tiek “veiksmīgi” izmantots arī projekta aizstāvju rindās. Un šis raksts ir tam apliecinājums ar savu agresīvo virsrakstu un sakombinēto bildi TVNETā.

    +19
    -9
    Atbildēt

    0

    Kaut kādā mērā jāpiekrīt, tomēr šis destruktīvais uzstādījums kategoriskā un agresīvā veidā visupirms nāca tieši no oponentiem, izmantojot augstāk minēto retoriku. Savukārt Ozoliņš uzrakstījis ironiski tieši, kā jau viņš raksta, bet grūti viņam pārmest kādu blefošanu. Nu par to bildi, kuru Ozoliņš diezin vai ir licis, nemāku sacīt. Kad to redzēju, nekā īpaša tur nebija. Vairāk kā ilustrācija, kā karikatūra. Parakstā kolāžas autors. Vienīgi, kā jau tas parasti šādos gadījumos notiek, tā novērsa uzmanību no raksta būtības. Un kāds to izmantoja, jo tas vienmēr vilinoši.

    +7
    -14
    Atbildēt

    0

    zanE. > Juris Petraškevičs 12.09.2015. 23.46

    ….jurispetra…nekā sevišķa Tu neredzi/neredzēji?…gandrīz 24 stundas pie melīga raksta “karājas” bilde, kurā Ušakova sievas Strautiņas ķermenim uzķepināta Gailes galva, bet Līvu laukuma planšetes vietā Ušakovs aplūko “iznīcībai” lemto Okupācijas muzeju. Zem bildes korekts paraksts foto LETA/TVNET….

    …kad Twitterī sabiedrība izrāda sašutumu par tik nekrietnu rīcību – TVnet attopas pierakstīt vārdiņu “kolāža”…bet raksta autors ar savu klusēšanu to atbalsta…ja Ozoliņš nesaprata, ka bilde ir viltojums, tad pēc fakta atklājuma – atbildīgs žurnālists būtu reaģējis…šobrīd uzskatu, ka tā bija Ozoliņa un TVnet saskaņota provokatīva rīcība, lai noskaņotu sabiedrību pret Zaigu Gaili…un tas no pieredzējuša žurnālista puses ir nožēlojami, gļēvi un nepiedodami…

    …un tad vēl brīnās, ka sabiedrībā zūd uzticība masu medijiem…spalvas brāļi par “lāča pakalpojumu” tagad var pateikties arī Aivaram Ozoliņam…

    +14
    -11
    Atbildēt

    0

    Atvaino, zanE, nesēžu 24 stundas internetā. Bet prieks, ka vismaz kāds visu diennakti seko līdzi tik būtiskiem procesiem… Paliek mierīgāk ap sirdi. Labunakti!

    +8
    -15
    Atbildēt

    0

Charlie Hebdo 12.09.2015. 22.32

Čekistiem par visu varu vajag Stūra māju saglabāt savā rīcībā.

+2
-2
Atbildēt

0

jautajums_4 12.09.2015. 22.28

Bija skiču piedāvājumi, tika izvēlētas konkrētās skices, kā varētu izskatīties «Nākotnes nams»

————————————————————–

Kā skan…Okupācijas muzejs kā…Nākotnes nams!

Tāds Nagelam un Ozoliņam ir Latvijas nākotnes redzējums? Cik simboliski…

 

+20
-11
Atbildēt

1

    Arturs Pērkons > jautajums_4 14.09.2015. 10.30

    uz jautajums_4

    Tas, ka trimdas latvieši Nāgels un Nollendorfs ir veikli biznesmeņi un merkantīlisma vadīti vij intrigas, nemaz neizbrīna.

    Izbrīna vien tas, ka kā progresīvu sevi pozicionējošā žurnāla IR komandā ir aitas un auni, kuri nespēj apjēgt, ka okupācijas procesam kabināt klāt gaišu tēlu, to nosaukt par nākotni ir ārprātīgs tupums, tik nenormāls tupums, ka ir vienkārši kauns par tik aprobežotiem ļaužiem.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

jupis 12.09.2015. 22.18

Zālamana risinājums: muzejs paliek pašreizējā vietā, bet piebūvi necelt. Esošās ēkas disonanse ar apkārtējo apbūvi tikai padara to redzamāku un arī simbolizē okupācijas posma neiederību Latvijas (jaunāko laiku) vēsturē.

+13
-8
Atbildēt

0

Juris Petraškevičs 12.09.2015. 21.02

he he….Ozoliņš atkal kādiem uzkāpis vārīgai vietai… un pīļu dīķis saviļņojas! Jautri!

+17
-20
Atbildēt

3

    nomale > Juris Petraškevičs 12.09.2015. 21.40

    Ozoliņš šoreiz ir nevis uzkāpis, bet gan iekāpis!

    Ir dažādas argumentācijas PRET Okupācijas muzeja piebūvi. Manējā pat nav pret piedāvāto arhitektūru kā tādu, bet gan:

    1) Okupācijas muzejam jāatrodas Stūra mājā, Stūra mājai NAV cita izmantojuma,

    2) Okupācijas muzejam NAV jāatrodas Rīgas (Latvijas) centrā! Atmiņas par okupāciju NEVAR būt pamats Latvijas veiksmīgai attīstībai. Pietiek sevi žēlot. Tā mēs nekur netiksim. Un nevajag man tagad šūt klāt okupācijas noliegšanu, tā vēstures lappuse ir jāzin, bet tas nav jāpārvērš par kultu un preci, kā to dara tagad!

    3) Ārzemju delegācijas NAV jāved uz Okupācijas muzeju. Mūsu draugi pārzin šo vēstures posmu, bet nedraugi mums te nav vajadzīgi. Oficiālās delegācijas jāved uz LNB pie Dainu skapja. Tā ir POZITĪVA vērtība, par kuru mūs visa pasaule var tikai apskaust!

    +18
    -12
    Atbildēt

    0

    students-4 > Juris Petraškevičs 12.09.2015. 21.49

    Tieši tā. Kāpēc Latvija nevar darīt kā igauņi? Varētu sākt pamatīgu pārbūves darbu Uzvaras parkā – sākt pirms 9. maija un uz pāris gadiem. Pārbūvētu parku atbilstoši Latvijas pirmās republikas iecerei par Uzvaras parku un uz turieni pārvietotu arī Okupācijas muzeju, lai ne tikai ārzemju delegācijas, bet arī Latvijā palikušās okupācijas paliekas pēta savu vēsturi. Tas metāla zārks, kas atrodas centrā ir padomju arhitektūras brīnums – ar vai bez piebūves.

    +17
    -7
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Juris Petraškevičs 12.09.2015. 23.25

    ———

    Bagāts dara kā grib – mums tas portfelītis tāds paplāns.

    http://uk.itvnet.lv/article/financenet/542411_506x285.jpg

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

Skumjais Bruņinieks 12.09.2015. 20.45

Mani Ozoliņš nepārsteidz.

Bet, dāmas un kungi, kāds virsraksts!?

Tas ir ko vērts!

Drīz visus tos, kas ir pret Birkerta – Nāgeļa noprihvatizētā OM biznesprojektu Vecrīgas sirdī, sauks par valsts nodevējiem.

Tad, tā pat, kā Krievijā, vēl vaicās –

“.. kāpēc Tu tā nemīli savu valsti..?”

Un, protams, tiek, kas “grib likvidēt OM”, ir okupācijas noliedzēji.

Ps

Jāpainteresējās, kā Nāgels un Co ir iztērējuši saziedoto naudu.

+18
-14
Atbildēt

2

    zanE. > Skumjais Bruņinieks 12.09.2015. 21.20

    …kā iztērējuši?…”uzradījuši” ekspozīciju, kurai apkārt jāuzbūvē muzejs…ja neizdosies – varēs mierīgu sirdi norakstīt un…ne gailis pakaļ nedziedās….

    …kas tad tā par ekspozīciju, kura izčibēs kā rīta rasa, ja piebūvi neuzcels?…lasām:

    -“Jaunajā ekspozīcijā būs apskatāmi telpiski un multimediāli objekti, kuros tiks izmantotas arī attēlu un vizuālo efektu projekcijas. Piemēram, 1940. – 1941.gada čekas kamera, 1941.gada deportācijas vagons, holokausta norises vieta, nacionālo partizānu bunkurs, GULAG zona ar sargtorni, GULAG baraka, padomju komunālā dzīvokļa atveidojums, Čekas jeb tā sauktā Stūra māja u.c.

    Jaunums ekspozīcijas telpas iekārtojumā būs balkons, kas būtiski uzlabos apmeklētāju plūsmu. Ievērojot Nākotnes Nama arhitekta Gunāra Birkerta ieceri, no balkona, kur stāstīts par atjaunotās Latvijas dzīvi un sasniegumiem, apmeklētāji varēs atskatīties lejup – uz ekspozīcijas daļu, kas vēsta par garajiem okupācijas gadiem.”

    …uzmeistaros kartona Čekas māju, lai no sabiedrības atmiņas izdzēstu īsto Stūra māju, kura jau pārdēvēta par Tetera namu un gaida bagātus pircējus…

    …tad jautājums – kuri tad galu galā ir īstie Kremļa pakalpiņi – komfortu alkstošie trimdlatvieši, vai tie, kuri cīnās par vēsturiskās atmiņas reālu saglabāšanu…

    +18
    -12
    Atbildēt

    0

    Nekas nav labāks kā multimediāli projekti LV mērcītē – ir miljoniņš, uztaisa šo to, bet, lai tas vēl darbotos – paprasa vēl kādus miljoniņus klāt.

    Bet, runājot par muzeja ekspozīciju – digitāla ekspozīcija ir burvīga! Izslēdzam datoru – un visa okupācija pazūd kā nebijusi!

    Tāpēc ja īstā okupācijas liecība – Stūra māja neder – to ar vienu pogas spiedienu izslēgt nevar!

    +5
    0
    Atbildēt

    0

zanE. 12.09.2015. 20.12

….mjā, Ozoliņa kungs sakautrējies zem sarakstītajiem meliem pierakstīt – “pasūtījuma raksts”…pasūtījuma autori pat nav jāmin, to visu esam lasījuši Nāgela, Nollendorfa, Jansona un Birkerta izpildījumos…

…kāpēc Ozoliņš piekritis sašmucēt savu žurnālista kamzoli – tas gan nav skaidrs…bet sašmucēts tas ir pamatīgi….it īpaši, ņemot vērā šmuci ar TVnet rakstam pievienoto fotogrāfiju, par kuru Ozoliņš pat publiski nav protestējis – tātad, apzināta provokācija īstu Kremļa masu mediju pakalpiņu garā….

+17
-15
Atbildēt

2

nomale 12.09.2015. 20.10

Nu ko – pārņemam Kremļa tradīcijas un tikumus? Okupācijas muzeja piebūves pretinieki pasludināti par Latvijas ienaidniekiem. Kiseļevs stūrītī pīpē:(

+21
-17
Atbildēt

5

    zanE. > 12.09.2015. 20.38

    ….Tev taisnība – Kiseļevs mūsu medijiem un žurnālistu lomas tēlotājiem bijis labs skolotājs…ja vajag, var ražot “fotožabas” pat nesarkstot…pēc laika atrunāties – ai, kļūdījāmies, aizmirsām pierakstīt, ka tā ir tikai kolāža….

    …tik sensitīvi jutīgā situācijā, kāda ir savērpta ap Okupācijas muzeju – izmantot tik nekrietnus paņēmienus – ir nožēlojami un nelietīgi…

    …ceru, ka Gints Knoks neļaunosies, ja izmantošu viņa FB ierakstu, lai tie, kuri nelasa FB – saprastu, kādai nekrietnībai gatavi Latvijas žurnālisti…

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1068025896543525&amp

    +19
    -13
    Atbildēt

    0

    nomale > 12.09.2015. 22.06

    Jā, par to bildi nu noteikti prasītos Ozoliņa komentārs! Viens tāds raksts ar tādu noformējumu un visa gadiem krātā reputācija kā nebijusi!

    Ceru, ka būs paskaidrojumi!

    +15
    -9
    Atbildēt

    0

    Arturs Pērkons > 14.09.2015. 09.30

    Diemžēl “gaišie” žurnālisti ir tik ļoti pārliecināti par savu nekļūdīgumu, ka izdara precīzi tādus pat kiseļeva skolas kretīnismus, jo tas tak notiek ar “revolucionāro” pārliecību.

    Man jāatzīst, ka TVvneta Tomu Ostrovski, kas amatu savienošanas kārtībā piestrādā par fotošopistu, kā domātāju vērtēju augstāk, diemžēl izrādījās tāds pats jokupēteris kā Ozoliņš.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Vitālijs Silins > 20.07.2017. 19.34

    adasd

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Vitālijs Silins > 20.07.2017. 19.37

    Cits komentāŗs

    0
    0
    Atbildēt

    0

rinķī apkārt 12.09.2015. 19.50

Pirmā reize, kopš lasu Ozoliņa komentārus, piekrītu autoram par 100%. Varu pat lepoties ar sevi, apmēram pirms mēneša savos komentāros, tikai īsāk, rakstīju to pašu. Un tagad, lasot Ozoliņa rakstu, man bija iespēja paskatīties uz savu viedokli no malas un manā apziņā vēl vairāk nostiprinājās pārliecība, ka šim “skandālam” apakšā nav ne smakas no arhitektūras. Tas ir pasūtīts skandāls. Kurš ir pasūtītājs – ” biznesmenis”,vai kāds kremlins, jeb abi kopā – kāda tur starpība.

Atceroties IR – diskusiju par šo tēmu, varu tikai nobrīnīties, cik viegli daži ļauži aiziet tādam karogam līdzi, kuru ir pacēlis viltots gaismnesis :)

+20
-22
Atbildēt

19

    klusais > rinķī apkārt 12.09.2015. 21.19

    RA – atceroties par Gaismas pili :)

    https://www.youtube.com/watch?v=DAH8GE88gis

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 12.09.2015. 21.40

    klusais – nespēju vairs izsekot līdzi gaismnešu domu un ideju kūleņiem, viņu vērtību sistēmai. Laikam kļūstu vecs, lai gan savus 5km vēl noskrienu bez aizdusas :), acīm redzot, prāts vairs netiek līdz šiem ” vērtību pārvērtētājiem”. Un “jaunā ceļa ” gājējiem.:) Ģimeni mēslainē, tautas vēsturi turpat un tādā garā. Bet vietā ko likt, nav nekā, ja nu saukļus par ” Eiropas vērtībām” :)

    +13
    -17
    Atbildēt

    0

    klusais > rinķī apkārt 12.09.2015. 21.58

    RA – 5 km bez aizdusas nav rādītājs :) , jo burtiski aizvakar ar kolēģi atcerējos kādus 3 gadus vecus notikumus , kur džeks ar kapteiņa tiesībām spītīgi gribēja apiet dabā novietotu navigācijas zīmi pēc elektroniskās kartes pa nepareizo pusi … un tad atceroties puisi kolēģis man minēja , ka viņs tikko noskrējis uberizturības maratonu … laikam 130 km kalnos vai kas tamlīdzīgs , man atlika arguments par to , ka tas nav nekādi saistīts ar navigāciju :)

    Bet nu par konkrēto lietu … ceru smaidiņu ievēroji … tāpat kā to ,ka Birkerta Gaismas pils galīgi nevelk uz Gaismas pili pat atceroties skaidrojumu par stikla patieso krāsu … un kā tad mazgāsim balto piebūvi ? :)

    +14
    -9
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 12.09.2015. 22.14

    Par Birkertu un viņa Gaismas pili var strīdēties. Tā var patikt, var arī nepatikt. Tas ir normāli. Piemēram, man šī celtne patīk un ne tāpēc, ka ” tā ir pareizi” :) Gluži tā pat būs ar iecerēto muzeja piebūvi. Kādam tā patiks, kādam ne, bet tam nav nekāda sakara ar šo stāstu, kurš šobrīd te risinās, jo stāsts jau patiesībā nav par piebūvi. Diskusija ir par to – ir Latvijas valstij ir vajadzīgs Okupācijas muzejs šī brīža veidolā, ar šī brīža nozīmi, vai tas nav vajadzīgs. Aizplīvuroti, bet tieš šādi tiek stādīts jautājums, ka nav vajadzīgs :) Un, ja nav vajadzīgs, tad es saprotu, ka man ar šiem cilvēkiem vairs nav par ko runāt, un patiesībā jau kādu laiku nav par ko runāt

    +16
    -16
    Atbildēt

    0

    klusais > rinķī apkārt 12.09.2015. 22.30

    RA – par gaumi nestrīdās , piekrītu … es jau par fasādes mazgāšanu :) Ja nevar zaļo stiklu saprast kā notīrīt , tad kā būs ar balto piebūvi … :) Bet ja nopietnāk , tad nav pārliecības , ka Birkerta gara bērns ir labākais risinājums … un godīgi es no Gaismas pils gaidīju vairāk , bet tas jau protams subjektīvi …

    +17
    -9
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 13.09.2015. 05.56

    klusais. Vēlreiz jāatkārtojas, ka runa šeit vairs nav par arhitektūru un piebūves piemērotību, vai nepiemērotību utt. Par to bija laiks diskutēt 14 gadus. Runa ir par to, vai Latvijai ir vajadzīgs Okupācijas muzejs ar tādu nozīmi un ideoloģisku savaru, kāds tam ir šobrīd, vai arī šāds muzejs nav vajadzīgs. Aizvākt muzeju no Strēlnieku laukuma 1 ir tas pats, kas šo muzeju likvidēt.

    Kāds no komentētājiem šajā sakarā riez ar ironiju vaicāja, vai arī Latvijai ir vajadzīgs savs raudu mūris? Pēc manas pārliecības un bez ironijas – ir vajadzīgs, jo šāds “mūris” ir viens no svarīgākajiem šīs dienas LR ideoloģijas pamatfragmentiem uz kura balstas valsts, uz kura balstās virkne likumu, kas stiprina latviešu tautas pozīcijas Latvijā. Tam taču ir jābūt skaidram. Bet palasi, kādā gultnē aiziet komentāri :)

    Piemēram: ” Atmiņas par okupāciju NEVAR būt pamats Latvijas veiksmīgai attīstībai. Pietiek sevi žēlot…” utt.

    Vai šādam lozungam var vēl ko piebilst? Ja nu vienīgi to, ka šis tracis ir pārvērties par sava veida testu tēmai – cik liela ir kremlinu ietekme Latvijā? Cik jūtami viņi ir spējīgi ietekmēt notiekošo Latvijā?

    +11
    -12
    Atbildēt

    0

    klusais > rinķī apkārt 13.09.2015. 09.07

    RA – komentāriem mazāk vajag pievērst uzmanību … tur ne to vien raksta :) Bet nu virsraksts – Vai likvidēs Okupācijas muzeju ? man atsauc atmiņā epizodi no Briljanta rokas – Viss pagalam, viss pagalam … rīt ņems nost ģipsi … :)

    +12
    -7
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 13.09.2015. 09.34

    klusais, komentāriem ir jāpievērš uzmanību. Komentāru saturs, tas ir termometrs, bet, ja par Briljanta roku un viss pa galam – tad, ja dažiem cilvēkiem ar neskaidru motivāciju izdosies apturēt projektu, kurš līdz tam ir izmalts cauri daždažādām birokrātijas procedūrām, pie tam ir skaidrs, ka tas tiek darīts nevis, lai mainītu kaut ko piebūvju projektā, bet lai mainītu muzeja atrašanās vietu, šādi cenšoties mazināt šī muzeja, tā tad arī paša okupācijas fakta un šo notikumu radīto seku nozīmi Latvijā, tad nav arī tālu no tā brīža, kad varēs par 1918.gadā dibināto LR arī teikt, viss pa galam… :) Bet ceru, ka tā nenotiks. Nu nevar būt, ka ļaunie Latvijā jau ir tik stipri kļuvuši, ka var dabūt cauri šādas lietas

    +11
    -11
    Atbildēt

    0

    lno > rinķī apkārt 13.09.2015. 09.36

    klusais…Ja nevar zaļo stiklu saprast kā notīrīt , tad kā būs ar balto piebūvi…

    _______________________

    Vēl viens SC, TUA, Putina gāzes, tagad bēgļu karsējs? Pierastā evolūcija jeb kārtējā polūcija?:) Nu kā tad ar mūsu balto namu? To mazgā no rīta līdz vakaram un tas vienalga melns?:):):)

    +3
    -10
    Atbildēt

    0

    klusais > rinķī apkārt 13.09.2015. 09.43

    lno – citātu vajag pārpublicēt pilnībā :) , ieskaitot smaidiņu :)

    +10
    -4
    Atbildēt

    0

    klusais > rinķī apkārt 13.09.2015. 09.46

    RA – vai esi pārliecināts , ka tā ir labākā muzeja atrašanās vieta? Vai Sarkano strēlnieku muzeja aura tur vairs nav ? Vai Stūra māja nav simboliskāka vieta Okupācijas muzejam ?

    +12
    -8
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 13.09.2015. 09.53

    klusais. Uzguglē, bija raksts, kurš pamato, kādēļ tīri tehniski Stūra māja nav piemērota Okupācijas muzeja vajadzībām. Un Stūra māja, lai arī pats Rīgas centrs, tomēr nav vairs pats Rīgas centrs, pati redzamākā vieta Rīgā.

    Bet, kas attiecas uz sarkanajiem strēlniekiem un viņu auru, tad, lai cik tas paradoksāli arī neizklausītos, tad, ja nebūtu bijuši sarkanie strēlnieki, tad varētu arī nebūt 1918. dibinātās Latvijas valsts, jo cariskā Krievija jau nu nebija tas režīms, kurš būtu bijis draudzīgs LR dibināšanas idejai :)

    +9
    -9
    Atbildēt

    0

    zanE. > rinķī apkārt 13.09.2015. 10.03

    …R.A. ….kāpēc Tev, tāpat kā “cienījamajiem vēsturniekiem” un pasūtījuma raksta autoram Ozoliņam – ir tik milzīga vēlme sagrozīt faktus?…tas tā, lai iespaidīgāk izskatītos?…vēlreiz un vēlreiz – neviens negatavojas likvidēt Okupācijas muzeju…Okupācijas muzejam nedraud likvidācija!…nezinu, varbūt pie vainas selektīva dzirde un informācija līdz smadzenēm nonāk jau izkropļotā veidā?….ir iebildumi pret nejēdzīgu piebūves projektu, ne pret muzeja rekonstrukciju…šobrīd trimdlatvieši ar pieaicinātām pašmāju zvaigznēm mēģina uzspiest viedokli – nebūs Birkerta piebūves, nebūs arī muzeja…dodiet mums Birkertu, gribam Birkertu, bez Birkerta mēs nespējam dzīvot, bez Birkerta mēs nomirsim….un pat nemēģina ieklausīties, ka muzeja rekonstrukciju var veikt arī tā esošajā veidolā…

    …galvenās atrunas, kādas no muzejniekiem dzirdētas – mēs esam pelnījuši cilvēka cienīgus gaišus un plašus kabinetus, mēs nespējam strādāt pagrabā, Stūra mājā mēs izjutīsim diskomfortu, ekspozīcija gandrīz jau gatava – mums nav kur to novietot, bez balkona mēs nespēsim paskatīties uz leju un tur ieraudzīt Latvijas okupācijas faktu pilnā krāšņumā….

    …Tu saki, bija laiks 14 gadus apspriest un strīdēties…piedod, ar sabiedrību neviens nerēķinājās, jo sabiedriskā apspriešana nav notikusi…projektu apspriest?…kādu projektu?…ja skiču projekta iesniegšanu nespēja laikus sagatavot, to termiņu nācās pagarināt…bet 2015.gada 5.aprīlī beidzās termiņš tehniskās projekta iesniegšanai…pēc likuma un taisnības – viss nokavēts un jāsāk no gala…

    …ko tad varēja apspriest, ja projekta nebija, vien Birkerta vārds un vīzija par baltu kluci, kas tiks pietupināts Okupācijas muzejam….

    …bet tagad izplata melus par Okupācijas muzeja likvidāciju – vai tā ir godīga attieksme pret sabiedrību?…

    +12
    -7
    Atbildēt

    0

    klusais > rinķī apkārt 13.09.2015. 10.06

    RA – ja par redzamāko vietu , tad varbūt tur, kur koncertzāle bija paredzēta ? Varētu piemeklēt kādu likumsakarību un Birkerts varētu uzprojektēt Akmenstiltam spoguļattēlā kaut ko .

    Bet , ja runā par Stūra māju , tad tur pati vēsture ir devusi iespēju autentiski papildināt muzeja ekspozīciju .

    Par Sarkanajiem Strēlniekiem piekrītu viņu lomai … starp citu bērnībā man kaimiņos dzīvoja viens no tiem , kas Ļeņinu sargāja , vinā dēls vēlāk bija muzeja direktors , uzvārds Stinkulis , vārds , ja nekļūdos Vilis . Interesants onka bija , žēl , ka daudz neatceros , ko par tiem laikiem stāstija , mazs vēl biju …

    +9
    -7
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 13.09.2015. 10.10

    klusais. Man šodien pēc ilgiem laikiem brīvdiena, dodos izklaidēties :)… ieskatīšos vakarā šajā diskusijā, cik tālu būsit tikuši :)

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    klusais > rinķī apkārt 13.09.2015. 10.13

    RA – jauki atpūsties :) es ar kaut kad došos atvasaru baudīt līcī , izskatās ,ka laiks ļauj :)

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    lno > rinķī apkārt 13.09.2015. 11.43

    klusais. Nesaprotu, varbūt izdari pats, ja pastāv oriģināls.

    +3
    -13
    Atbildēt

    0

    zanE. > rinķī apkārt 13.09.2015. 12.07

    …R.A. raksta: – “[…]ja dažiem cilvēkiem ar neskaidru motivāciju izdosies apturēt projektu, kurš līdz tam ir izmalts cauri daždažādām birokrātijas procedūrām, pie tam ir skaidrs, ka tas tiek darīts nevis, lai mainītu kaut ko piebūvju projektā, bet lai mainītu muzeja atrašanās vietu, šādi cenšoties mazināt šī muzeja, tā tad arī paša okupācijas fakta un šo notikumu radīto seku nozīmi Latvijā, tad nav arī tālu no tā brīža, kad varēs par 1918.gadā dibināto LR arī teikt, viss pa galam…”

    ———————————

    ….pieļauju, ka Tava kļūdīšanās komentārā saistīta ar to, ka neesi uzmanīgi sekojis līdzi diskusijām par OM rekonstrukcijas projektu…pirms sešām dienām R.Jansons savā rakstā atzīst – “Z.Gailes ieteiktā jaunā projekta izstrāde, paplašinot un labiekārtojot pagrabtelpas […]”….tātad – rekonstrukcija iespējama bez piebūves un Okupācijas muzeja atrašanās vieta tiek saglabāta un šīs rekonstrukcijas projekts ir piedāvāts, taču OM biedrība par to neko negrib dzirdēt, jo iztēlē jau iekārtojušies jaunajos kabinetos un no balkona vēro Stūra mājas kartona maketu….

    …un tā mēs pamazām savu vēsturi nobāžam pa maliņām un stūriem – Strēlniekus aizbīdījām uz Kara muzeju, Stūra mājai slikta aura, kas vēsturniekiem rada diskomfortu – pietiks ar bildītēm un maketiem…nav kopēja redzējuma, nav vēlmes pie tā strādāt, attīstīt, saglabāt….

    ….kādas tik atrunas nav dzirdētas!?!…pie Stūra mājas neesot stāvvietas, kur liks ekskursantu autobusus, kur delegāciju glaunās mašīnas utt. …laikam, tikai punktuālie vācieši spēja pievest ekskursantus apskates objektam un pēc noteikta laika tiem atbraukt pakaļ…

    …mani pārsteidz tā lielā centība, ar kādu OM biedrība novērsusies no Stūra mājas un ar kādu neatlaidību cenšas mazināt tās nozīmību…rodas pamatots jautājums – kāpēc?….

    …ļoti ceru, ka tuvākajā laikā atklātībā parādīsies Z.Gailes piedāvātais Okupācijas muzeja rekonstrukcijas projekts, bez piebūves, saglabājot OM muzeja atrašanās vietu Strēlnieku laukumā…

    +12
    -7
    Atbildēt

    0

    Arturs Pērkons > rinķī apkārt 14.09.2015. 09.24

    Varbūt jāapskata versija (tikai versija, nekas vairāk :)) ka sprunguļus VDK mantojuma izpētes komisijas darbā čakli met kādi ārzemju latvieši, kuri arī ir pamanījušies sadarboties ar KGB kantori?

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam