Grieķija ierosina divu gadu vienošanos ar ES (papild.)

80

Komentāri (80)

tonijs 30.06.2015. 20.30

“Grieķijas valdība šodien ierosināja divu gadu vienošanos ar Eiropas Stabilitātes mehānismu (ESM), lai pilnībā segtu valsts finansēšanas vajadzības un vienlaicīgu parādsaistību restrukturizāciju,”

……

Barojiet mūs vēl 2 gadus! Un pēc tam vēl 2 un vēl…

+2
0
Atbildēt

0

Aldis-2 30.06.2015. 20.13

“La Slovaquie ne veut plus payer pour les Grecs” (Slovakija vairs negrib maksāt par grieķiem)

“Slovaku valdības – gan kreisās, gan labējās – allaž bija pastāvīgas savā attieksmē pret Atēnām kopš grieķu krizes sākuma 2010.gadā. Viņas vienmēr bija pret finanču palīdzības sniegšanu, ko viņi uzskatīja par līdzekļu izšķērdēšanu, un vienmēr izteicās par Grieķijas izslēgšanu no eirozonas.”

+1
0
Atbildēt

1

    Aldis-2 > 30.06.2015. 20.29

    “Le Point”:

    “17 heures. La chancelière allemande Angela Merkel fait savoir lors d’une réunion avec des députés de son parti conservateur que l’Allemagne n’est pas prête à discuter d’une nouvelle demande d’aide d’Athènes avant la tenue d’un référendum en Grèce dimanche, selon un participant. Son allié dans la grande coalition, le ministre de l’Économie et vice-chancelier social-démocrate Sigmar Gabriel, considère de son côté que si la Grèce annulait le référendum prévu, les discussions avec Athènes pourraient reprendre rapidement, selon l’agence Bloomberg News.”

    (Vācu kanclere dod mājienu, ka Vācija nav gatava runāt par jaunās palīdzības sniegšanu Atēnām kamēr nav noticis referendums. Vicekanclers savukārt domā, ka ja Grieķija anulētu referendumu, sarunas ar Atēnām varētu atsākties ātri.)

    0
    0
    Atbildēt

    0

Optiskais Tēmeklis 30.06.2015. 18.26

Grieķu sauklī drukas kļūda. Bija jābūt: “Mūsu dzīRes nepieder kreditoriem!”

+2
0
Atbildēt

1

LoveLove 30.06.2015. 15.24

Grieķijas valdība sarunās ar aizdevējiem blefoja no sākuma līdz beigām, tomēr šķiet, ka Varoufakis spēļu teoriju praksē neprot pielietot. Blefs ir arī tautai piedāvātais 5. jūlija referendums, jo jau šobrīd referenduma jautājumam ir zudis priekšmets un Grieķijas valdība to zin. Tā kā Grieķijas izstāšanās vai izslēgšana no Eirozonas būs nepatīkamas beigas, kas tomēr labāk par nebeidzamu drāmu.

+3
0
Atbildēt

1

Aldis-2 30.06.2015. 12.28

Ko franči domā par Grieķiju?

“Le Figaro” šodien raksta:

Un défaut de la Grèce serait “sans grande conséquence” (Grieķijas bankrots būtu bez īpašām sekām)

Mélenchon dénonce “l’humiliation d’un peuple” (Melenšons nosoda “tautas pazemošanu”)

Les footballeurs étrangers ont peur pour leur contrat (Ārzemju futbolisti [kas strādā Grieķijā] baidās par saviem līgumiem [nu jā, kuŗš gribēs saņemt algu drachmās?])

Tsipras “a menti de bout en bout” (Ciprs meloja no gala līdz galam)

Le Grèce ou la mort des unions monétaires? (Grieķija un monētāro savienību beigas [starp 1918. un 2012. izjuka 67 monētārās savienības])

Pas de Grexit au programme (ministre grec) (grieķu ministrs: Grexita nav programmā)

Stiglitz dénonce l’attitude des créanciers de la Grèce (Stiglics nosoda aizdevēju attieksmi pret Grieķiju)

L’Europe vise Syriza pour arrêter Podemos (ministre grec) (grieķu ministrs: Eiropa tēmē uz “Sirizu” [Grieķijā], lai apturētu “Podemos” [Spānijā])

Les banques grecques rouvriront pour les retraités (Grieķu bankas atvērsies pensionāriem)

“Hollande doit s’opposer à la sortie de la Grèce” (Piketty) (Piketijs: Olandam jāpretojas Grieķijas aiziešanai)

La campagne pour le référendum fait rage sur Twitter ([grieķu] referenduma kampaņa izraisa niknumu Tviterī)

Les détails concernant le référendum ([grieķu] referenduma detaļas)

Les Unes des journaux grecs (Grieķu laikrakstu galvenie virsraksti)

+4
0
Atbildēt

3

    Aldis-2 > 30.06.2015. 12.36

    Savukārt “Le Monde” šorīt raksta:

    La presse grecque divisée sur le référendum (Grieķu prese ir sašķelta attiecībā uz referendumu)

    En Grèce, 8 plans d’austérité depuis 2009, 4 gouvernements, 2 plans d’aide (Grieķijā kopš 2009.gada bija 8 jostu savilkšanas plānu, 4 valdības, 2 palīdzības plāni)

    Personne ne veut porter le chapeau d’un éventuel « Grexit » (Neviens negrib uzvilkt/valkāt iespējamā Grexita cepuri)

    Le bookmaker ferme les paris sur le « Grexit » (Bukmeikeri slēdz derības par Grexitu)

    Grèce : le casse-tête des patrons de PME face au contrôle des capitaux (Grieķija: smags uzdevums mazo un vidējo uzņēmumu vadītājiem kapitāla kontroles apstākļos)

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    J.Biotops > 30.06.2015. 12.37

    Ui, paldies. Stiglitz tāds īpatnējs vīrelis, pameklēšu, vai nav kaut kas par grexit atrodams man saprotamā valodā. (Bet latvju bāleliņiem vairāk interesē hoķis, eirovīzjas un siekalmuzikantu gultas dēkas, tāpēc pat frančus nav ko salīdzināt ar mūsu avīzītēm)

    Par nevēlēšanos uzvilkt grexita cepuri šorīt citos vārdos televīzijā klāstīja mūs galvenais Bērziņš. (Viena no retām reizēm, kad varu viņam piekrist)

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    Aldis-2 > 30.06.2015. 12.47

    “Le Parisien” (vakar viņiem bija … 57 ziņas par Grieķiju), bet šodien:

    Crise grecque : l’horizon est fixé au référendum du 5 juillet (Grieķu krize: 5.jūlija referendumam apvāršņi ir noteikti)

    Référendum grec : le récit de la journée de lundi (Grieķu referendums: pirmdienas recepte)

    Zone euro : quel serait l’impact d’un défaut de paiement grec ? (Eirozona: kāda būs grieķu bankrota ietekme?)

    Tsipras annonce la fermeture des banques jusqu’au 7 juillet (Ciprs paziņo, ka bankas būs slēgtas līdz 7.jūlijam)

    Les Athéniens se ruent sur les distributeurs de billets (Atēnieši metas uz bankomatiem)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Bet 30.06.2015. 11.45

dzeris49 Vienmēr mēslus sataisa populistu valdības, baņķieri un finansu magnāti, bet, atbild par to “ierindas pilsonis”, tāda, laikam, ir realitāte”

Tikai ne jau Grieķijā! tur labumus bauda arī parastie pilsoņi, vai tad ne tā? pensijas vecums valsts darbos strādājošiem. Liels ierēdņu skaits, 13. un 14. algas un ka stik vēl ne? Lielas pensijas utt!

Un kas tad notiek Francijā!Tie arī nav veikuši nekādus pasākumus sava budžeta deficīta mazināšanā un arī labumi ir pašu parastajiem pilsoniem: īsāka darba diena, pensija svecums no 60 gadiem utt!

+6
0
Atbildēt

5

    Econ > Bet 30.06.2015. 11.48

    Noteikti “bauda” depresiju, nemaz nešaubos. Francijā vienā stundā darbinieks saražo vairāk, nekā Vācijā. Pensijas vecums – vai tā nebija Vācija, kas tikko samazināja pensionēšanās vecumu?

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    morgenstern > Bet 30.06.2015. 11.59

    :Econ

    ——————

    Esi tik labs saviem prātojumiem pielikt saites, savādāk burti no klavieres noberzīsies meklējot neatrodamo;)

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    Bet > Bet 30.06.2015. 12.05

    Vācijā pensijas vecums ir 67 gadi, protams, to palielina ik pa mēnesim katrā gadā sākot no 65 gadu vecuma. To droši zinu, jo man te kaimiņiene atbrauca un pastāstīja par sevi! Kam tad vēl ir tāds pensija svecums 67 gadi? Vai britiem.

    Tā kā droši, ka Vācija pakāpeniski iet uz 67 gadu pensija svecuma sasniegšanu?

    Bet ko dara grieķi un francūži?

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    v_rostins > Bet 30.06.2015. 12.22

    Econ

    Francijā vienā stundā darbinieks saražo vairāk, nekā Vācijā.

    ———-

    Vajadzētu gan, lai kompensētu divas stundas, kas tiem paiet streikos un demonstrācijās. Diemžēl tā nav, francūži maz atšķirās no grieķiem.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Bet > Bet 30.06.2015. 12.28

    Ja jau Francijā lielāks darba ražigums nekā Vācijā, tad kāpēc francija joprojām tērē vairāk nekā ieņem budžetā un ne par ko nevēla ssamzināt budžeta deficītu bet dzīvo pāri savām iespējām palielinot milzigo ārējo parādu.

    http://www.db.lv/pasaule/pasaule-lielakas-valstis-paradnieces-245215

    +4
    0
    Atbildēt

    0

dzeris49 30.06.2015. 09.18

It kā jau tie grieķi visvairāk parādā taisni vācu bankām, Grieķijas bankrots uz tām stipri atsauksies.

0
-1
Atbildēt

45

    morgenstern > dzeris49 30.06.2015. 09.27

    Tām visizdevīgākais būtu Grieķijas parādu norakstīšana tādā veidā, ka viņu zaudējumus kompensētu ES, tas ir viss kolhozs, mūs ieskaitot.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Bet > dzeris49 30.06.2015. 09.29

    Labi, atsauksies uz vācu bankām grieķu bankrots, bet, kas tad cits pēc tam tos grieķus finansēs, ja Grieķijai patiešām būs bankrots! un ja nu apķīlā visus grieķu īpašumus, ko tad parāda segšanai, ko tad?

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > dzeris49 30.06.2015. 09.59

    Manuprāt, uz to ES, tomēr, neies, un Cipruss to lieliski saprot.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > dzeris49 30.06.2015. 10.12

    dzeris – kā reiz patreiz izskatās , ka Ciprs ir liecot koku to pārlauzis . Bet morgenstern taisnība … EK un pirmkārt Junkers baidās pieņemt šo lēmumu .

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Econ > dzeris49 30.06.2015. 10.24

    Nav taisnība, lielākā daļa parādu apzināti tika pārnesti uz citu valstu, jo īpaši ES un vēl jo īpašāk Eirozonas, budžetiem. Tiek uzskatīts par sliktāko lēmumu visā Grieķijas tā sauktajā “glābšanā”.

    Būtu uzmanīgi jāsvin tā sauktais Latvijas “veiksmes stāsts” – lielo Dienvideiropas valstu vadītāji būtībā atbalsta Tsipras, bet ne atklāti, jo bail pacelt procentu likmes, cerams, ka saprotiet, ko tas nozīmē NATO kontekstā. Brīnums, ka Baltijas valstis tā metas virsū Grieķijai, laikam diplomātiskās pieredzes trūkums vai neizglītotība ekonomikas jautājumos.

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    v_rostins > dzeris49 30.06.2015. 10.25

    klusais

    EK un pirmkārt Junkers baidās pieņemt šo lēmumu .

    ———-

    Tie izdzimteņi jūtas tik visvareni, ka ne nieka nebaidās atļaut nēģeru intervenci ES.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > dzeris49 30.06.2015. 10.30

    Econ – tad kāda ir labākā izeja ?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Econ > dzeris49 30.06.2015. 10.43

    Vislabākās vairs nav – vajadzēja uzreiz 2012.gadā norakstīt lielāko daļu privāto parādu, nevis pārcelt uz valstu budžetiem, attiecas arī iepriekš uz Īriju un Co., arī Latviju.

    Tagad vajag darīt to, ko lūdz grieķi – sakārtotu, nevis haotisku bankrotu (parādu norakstīšanu), pilnībā apzinoties, ka tam sekos arī citas lielās Dienvideiropas valstis. Pēc tam divas izvēles – Eiropas Savienībās valstis ar vienotu budžetu vai vairāk suverenitātes valstīm ar faktisku no bail out principa ievērošanu, tas ir – katrs atbild par saviem parādiem, nevis ECB ar inovatīviem naudas drukāšanas instrumentiem vai citu valstu budžeti. Pašreiz arī Merkeles “aussitzen” pieejas un nevēlēšanās palielināt Vācijas izdevumus dēļ un pieaugošās depresijas dēļ ES dienvidos ES nācijas ir sanaidojušās. Vācija faktiski izsūc lētus resursus no visas ES, algas tur nav paaugstinājušās jau 10 gadus, algu deflācija ir neiespējamā misija pat Latvijā, kur visa pielāgošanās bija caur bezdarbu. Lai to vēl vairāk nepastiprinātu un neapdraudētu ES vienotību attiecībās ar Krieviju atgriešanās pēc parādu norakstīšanas pie faktiskas suverenitātes būtu daudz labāka. Trešais variants, kas noteikti nav ieteicams – masveidīga inflācija parādu vērtības mazināšanai.

    Viss pārējais – politiskas pļāpas, nevēlēšanās atzīt, ka glābt privātas bankas bija liela kļūda, šo banku apmaksāts PR, un pašlepnums. Būtu labi, ja arī Latvijas presē beidzot tiktu atzīti būtiskie Grieķijas upuri – griezts tur tika vairāk, nekā jebkur citur, tajā skaitā nekā Latvijā.

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

    v_rostins > dzeris49 30.06.2015. 10.53

    Econ

    Grieķijas upuri – griezts tur tika vairāk, nekā jebkur citur, tajā skaitā nekā Latvijā.

    ————–

    Egejas jūrā kaut kā nav manīti peldoši uzšķērsti popi: alkaši, sadisti un pederasti. Plantācijās, šahtās un akmens lauztuvēs arī ne.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    klusais > dzeris49 30.06.2015. 10.54

    Econ – pastāsti kapēc kādam vispār ir jāatlaiž parādi ? Vai tad nav mums piemēram Argentīnas piemērs ? Cik zinu , tad pie visa defolta viņi joprojām maksā vecos parādus …

    Tas , ka baidās domino efektu arī ir iemesls kapēc grieķi šantažē pārējos .

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    Econ > dzeris49 30.06.2015. 11.16

    Tāpēc, ka pārāk augsti parādi rada nedrošību, valstī netiek investēts, milzīga nauda tiek tērēta to atmaksai, nevis nepieciešamiem sabiedriskiem pakalpojumiem. Grieķijas budžetā ir palikušas lielākoties tikai pensijas, no kā pārtiek gandrīz visa sabiedrība, tajā skaitā mazbērni. Ir vēsturiski piemēri, pie kā tas noved, tādēļ 50.tajos gados Vācijai pasaules valstis parādus norakstīja. Paštaisnums, ar kādu vācieši tagad visus pamāca, ir neadekvāts un ļoti kaitinošs, Vācija ir valsts, kas ir starp visvairāk bankrotējušajām, un nekad nav atmaksājusi visus savus parādus.

    Argentīnas sakarā diemžēl tā sauktie maitu liju fondi nopirka nelielus parādus un sāka šantažēt valdību, kaut Argentīna jau gandrīz bija vienojusies par parādu būtiskiem samazinājumiem, tajā skaitā vislielākajiem. Jau kādu laiku tiek runāts, ka starptautiski nepieciešams risinājums, lai tādi maitu liju fondi to nevarētu darīt. Ekonomika nav morāles spēle, un ja būtu, tad vācieši pašreiz spēlē visnetīrāk.

    Grieķijai ir rekordaugsti pašnāvību rādītāji, bezdarbs ir mežonīgi augsts. Cieņa viņiem, ka vēl nav ievēlējuši galēji labējos, vācieši līdzīgā situācijā, kad viņiem tika spiests maksāt tos parādus pēc 1.pasaules kara, pie mazāka bezdarba ievēlēja.

    Noteikti iemaksāšu “Greek Bailout Fund” – briti uzsākuši crowd funding – https://www.indiegogo.com/projects/greek-bailout-fund#/story Malači :)

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    Econ > dzeris49 30.06.2015. 11.26

    No Spiegel – laba ideja, lai gan, protams, tādu naudu nesavāks, bet pati pieeja – patiešām malači, parāda, ka ir kaut kāds vēl palicis Eiropas gars :)

    Vispār jau – tāpat kā te komentāros apliek grieķus, tāpat mēdz Dienvideiropā aplikt Austrumeiropu un arī pie vāciešiem var lasīt komentārus par tiem, kas “dzīvo uz mūsu rēķina”, ir korumpēti un tā joprojām.

    Die britische Crowdfunding-Kampagne “Greek Bailout Fund” hat sich zum Ziel gesetzt, die griechischen Schulden zu tilgen. Wenn jeder Europäer drei Euro besteuerte, könne Griechenland die fällige Rate von 1,54 Milliarden Euro an den IWF zurückzahlen, rechnet der Initiator Thom Feeney vor. Auf der Webseite der Kampagne können Unterstützer für drei Euro eine Postkarte von Alexis Tsipras bestellen, für sechs Euro griechischen Feta und Oliven kaufen oder 160 Euro für einen Präsentkorb ausgeben. In den ersten Stunden steuerten knapp 1000 Unterstützer mehr als 13.000 Euro bei. Die Aktion läuft noch eine Woche.

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > dzeris49 30.06.2015. 11.31

    Vienmēr mēslus sataisa populistu valdības, baņķieri un finansu magnāti, bet, atbild par to “ierindas pilsonis”, tāda, laikam, ir realitāte, bet, kā no tā izvairīties, neiekāpjot PSRS tipa socialismā, laikam, nevienam nav skaidrs.

    Econ – un kā tad ir ar to Islandi, kura, cik lasīju, notiesāja savus baņķierus, bet, parādus atmaksāt atteicas, tā ir, vai tā nav?

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    morgenstern > dzeris49 30.06.2015. 11.32

    :Econ

    Eurostat: Greek Pensions Average €882

    http://greece.greekreporter.com/2015/06/26/eurostat-greek-pensions-average-e882/

    ———————–

    Kad grieķu pensijas kaut nedaudz pietuvosies lietuviešu, tad varēs runāt. Pagaidām tā ir asaraina liekulība, lai neteiktu – austrumeiropiešu uzskatīšana par trešās šķiras cilvēkiem. Un meli, meli un vēlreiz – meli!

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    Econ > dzeris49 30.06.2015. 11.37

    Islande tiek izmantota kā labais piemērs, kā tas ir jādara. Tieši tā – neatmaksāja parādus. Aizdevumam ir divas daļas – viena ir aizdevēja, kas to dara, apzinoties, ka, iespējams, atpakaļ nedabūs, to citos vārdos sauc par risku. Aizdevums bez riska būtu verdzība, tādu nepieļauj arī Latvijas likumi.

    Baņķieri un finansu magnāti – ar tiem parasti tiek galā, nosakot, ka nav nekāda too big to fail, ka paši atbild par saviem riskiem, ar populistu valdībām – tie, kas līdz 2009.gadam vadīja Grieķiju bija patiesi populisti, vai 25% bezdarbs nav pietiekams, lai grieķi saprastu cenu. Nevajag citas ES tautas parādīt kā nespējīgas un neizglītotas, nav tā, ka uz dienvidiem un rietumiem no Vācijas tikai siesta un ballītes. Francijas darba ražīgums ir lielākais ES, grieķi strādā daudz vairāk stundas, nekā vācieši.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    Bet > dzeris49 30.06.2015. 11.41

    “Econ Tāpēc, ka pārāk augsti parādi rada nedrošību, valstī netiek investēts, milzīga nauda tiek tērēta to atmaksai, nevis nepieciešamiem sabiedriskiem pakalpojumiem”

    Cik nu atceros, jo nav laika pārbaudīt, tad arī Lielbritānijai ir milzu ārējais parāds!!!! taču, vai Lielbritānija tāpēc ir nedroša valsts investīcijām?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    v_rostins > dzeris49 30.06.2015. 11.41

    Econ

    Grieķijas budžetā ir palikušas lielākoties tikai pensijas, no kā pārtiek gandrīz visa sabiedrība, tajā skaitā mazbērni.

    ————-

    Varbūt grieķu skaits ir neadekvāti liels attiecībā pret valsts finansiālām iespējām? Āfrikas cilšu vadoņi tādās reizēs liekās mutes nobeidza, vai pārdeva vergu tirgotājiem. Kas attiecas uz jauna Hitlera nākšanas pie varas Grieķijā, nesmīdini. Hitleri nedzimst slaistu, pederastu un tumsonīgu sātanistu sabiedrībā, tādās ir tikai staļini un puķini.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Econ > dzeris49 30.06.2015. 11.42

    Cik liekulīga ir Latvija ar savu lielo pabalstu galu? Liekuklība ir drīzāk sagaidīt, ka šīs valstis militāra konflikta gadījumā sūtīs palīgā savus karavīrus, riskēs ar to dzīvībām, ja iepriekš tikušas šādu apsmietas. Vai tiešām domājiet, ka citas valdības neredz, nedzird, ko Latvija runā, protams, ka redz. Labi – nogriezīs viņi pensijas līdz 100 EUR, Jums no tā labāk paliks, patiešām labāk? Ka tikai kaut kur sliktāk, lai var salīdzināties ir palieka no kura režīma?

    Būtu laiks pieaugt.

    0
    -6
    Atbildēt

    0

    Econ > dzeris49 30.06.2015. 11.44

    @v_rostins

    Grieķi nav nekas no jūsu apzīmējumiem, lai gan tāpat pilnībā Jūsu komentāru nesapratu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    morgenstern > dzeris49 30.06.2015. 11.52

    :Econ

    Militārā savienība ar Itāliju ir diezgan smieklīga būšana, kā to rādīja WWII. Ko tu gribi pierādīt ar savām mazohistiskajām frāzēm, nudien nav saprotams, biedri pseidoekonomist.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Econ > dzeris49 30.06.2015. 11.55

    @Morgenstern

    Neko, tikai pārliecināties par šī portāla regresu, kādu pusgadu neko nerakstīju komentāros, atkal pārliecinājos par tādas rīcības pareizību. Īpaši neizprotami – komentārs ar grieķu trīs vārdu raksturojumu.

    Par itāļiem – pasakiet to tiem, kas patrulē Baltijas gaisa telpā, ja pietiek drosmes.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    v_rostins > dzeris49 30.06.2015. 12.01

    Econ

    Grieķi nav saņēmuši sodu par agresiju pret Eiropas tautām WWII un joprojām tās turpina apdraudēt.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    morgenstern > dzeris49 30.06.2015. 12.01

    :Econ

    ————

    Itāļu kaujasspējas parādīja otrais pasaules karš. Tas ir tik triviāli, ka nekādus pierādījumus neprasa.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Bet > dzeris49 30.06.2015. 12.25

    attīstīto valstu ārējie parādi!

    Pabrīnieties un pasakiet, kā tajās valstīs ir ar investīcijām par ko šaubījās Econ.

    http://www.db.lv/pasaule/pasaule-lielakas-valstis-paradnieces-245215

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Econ > dzeris49 30.06.2015. 16.12

    Vinstons Čērčils, 1940.gadā par grieķiem – “Until now, we knew that Greeks were fighting like heroes; from now on we shall say that the heroes fight like Greeks”

    Franči nepiekopj citu valstu un savu iedzīvotāju uzmešanas ekonomisko stratēģiju. Vienmēr amizanti lasīt, kā varenās Latvijas pārstāvji “aprej” otru lielāko ES valsti, laikam kāda iedzimtā – arāju un kalpu gaitās sakņojusies – pārākuma sajūta. Uz Latviju gan no ārpuses neskatās kā uz kaut ko īpašu, tikai kā imigrantu sūtīšanas vietu – imifrantu, ja būtu no Rietumeiropas, tad sauktu expats, bet latviešus tā viņi nesauc.

    Datus var atrast Eurostat.

    Vācijas jaunās valdības viens no pirmajiem soļiem bija pensijas vecuma samazināšana vienai-būtkskai kategorijai līdz 63 gadiem – fakts, ne “viena tante teica”.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Econ > dzeris49 30.06.2015. 16.22

    @Bet

    Atbilde ir procentu likmēs -vāciešiem ik pa laikam aizdod par negatīvām, tas ir cilvēki piemaksā, lai vācieši to naudu aizņemtos, pavisam citādi ir Grieķijā un Spānijā. Ko lai saka – žēl, protams, ka Latvijas presē nav nopientu, sabalansētu viedokļu. Nekad nav tā, ka viens viedoklis ir pareizais, tajā skaitā – skandināvu banku bazūnētais.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    morgenstern > dzeris49 30.06.2015. 17.22

    :Econ

    arāju un kalpu gaitās sakņojusies – pārākuma sajūta

    —————

    Vēl viens mazohistisks izvirdums;)

    +++++++++++++++++

    žēl, protams, ka Latvijas presē nav nopientu, sabalansētu viedokļu

    ——————-

    Kā nav? Bet Paiders – dižākais latvju ekonomists pēc Graudiņa! Par Vācijas pensijas vecumu – tas pat nav īpaši būtiski. Ja var atļauties laist pensijā no 63 gadiem vai 43, tad kādas problēmas – lieliski! Bet ja par to jāsāk maksāt citiem, tas ir mazliet savādāk, vai ne?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    v_rostins > dzeris49 30.06.2015. 17.39

    Econ

    Grieķi, gļēvi un asinskāri šakāļi, līdzīgi krieviem un serbiem, latvieši, Arāja, Kalēja un Cukura tauta, kas piepiedīs grieķus samaksāt par visiem WWII noziegumiem. Žel, ka Grieķijas zemju un grieķu iekšējo organu nepietiks, lai par visu norēķinātos.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Econ > dzeris49 30.06.2015. 19.43

    @v_rostins

    Vai vēlaties ar to teikt, ka EK tiešām kaut kad ir līdzfinansējusi šo avīzi/portālu? Neticu, ka tādi komentāri kā Jūsu raksturojumi grieķiem ES būtu pieļaujami.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > dzeris49 30.06.2015. 20.30

    Econ – pieņemsim , ka mēs te regresējam… bet tad apgaismo mūs ko mums vajadzētu saprast no grieķijas situācijas ? Pagaidām es lielos vilcienos saprotu to , ka pareizi vadīt valsti ir pārtērēt budžetu , regulāri aizņemties un kad pienāk kritiskais mirklis, tad visu nonullēt un sākt no jauna. Es tikai nespēju saprast visā šajā ķēdē vienu lietu – ja kāds tērē vairāk kā nopelna un aizņemas , tad noteikti kādam jābūt , kurš tērē mazāk kā nopelna un aizdod. Tātad ko mums māca grieķu piemērs ?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Econ > dzeris49 30.06.2015. 20.40

    Valstis nepelna, tikai ieņem nodokļus. Tas, kas savulaik apgalvojis, ka valstis pelna, nesaprot, par ko runā.

    Visbezjēdzīgākais ir aizdot valstij, lai tā var atmaksāt iepriekšējos parādus, arvien vairak palielinot parādu nastu. Tad, kad valstij parādi ir neapmaksājami, tad tos mēdz norakstīt vai ar inflācijas palīdzību samazināt.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > dzeris49 30.06.2015. 20.49

    Econ – labi piedod inženierim par neprecizitāti.

    Tad nākamais stulbais jautājums – “Visbezjēdzīgākais ir aizdot valstij, lai tā var atmaksāt iepriekšējos parādus, arvien vairak palielinot parādu nastu.” – vai tā nesaucas pārfinansēšana ? Pastāsti lūdzu , kur tā nenotiek ? Labi , saprotu , ka pie augošas ekonomikas valstis veido budžetu ar proficītu un tad sanāk nauda dzēst parādus , bet tik un tā daļa aizņēmumu tiek pārfinansēti. Bet ikdienā sanāk , ka dara visbezjēdzīgākās lietas … vai arī ko totāli jaucu ?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > dzeris49 30.06.2015. 22.57

    Econ – mani dīda nemiers , laikam nesaprotu elementāras lietas … Latvija ar 2 mio iedzīvotājiem bija ziepēs un nācās piešķirt 7.5 mljr. EUR aizdevumu , kuru izmantoja par 4.5 mljr. EUR . Programma reāli sākās 2009. gadā .

    Grieķu problēmas izpeld 2010. gadā … pirmā palīdzības pakete – 145 miljardi EUR jeb 7 reizes lielāka kā Latvijai rēķinot uz iedzīvotāju skaitu … bet rezultāts šodien ? Tad kapēc Grieķija ir uz defolta robežas , bet Latvija elpo ?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Econ > dzeris49 30.06.2015. 23.07

    Tāpēc, ka grieķu parādi nesalīdzināmi lielāki, par tiem visiem jāmaksā procenti. Privātus parādus, kurus vajadzēja norakstīt, patasīja par Grieķijas valsts parādiem ar visām valstīm, jo īpaši Eirozonas, bet vispār visas pasaules caur SVF kā šo privāto parādu garantētāju. Tas pats, kas ar Latvijas Parex, tikai nesalīdzināmi lielākos apmēros – bija liels lobijs.

    Tagad – nav variantu, pat, ja vēl tiek apmaksāts PR grieķu gānīšanai, ar 25% bezdarbu, kas īstenībā ir lielāks, jo daudzi zaudējuši cerības atrast darbu, nekādus banku veiksmes stāstus tur ieviest nevar. Grieķiem nav arī mežu, ko cirst.

    9 no 10 eiro, kas it kā ir Grieķijas glābšanas programmā aiziet šo parādu procentu, pašu parādu segšanai. Tad pats variet iedomāties, kādi milzīgi griezumi tur bijuši, procentuali daudz lielāki, nekā Latvijā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > dzeris49 30.06.2015. 23.17

    Econ – atkal nesaprotu piemēram par % … cik esmu dzirdējis, tad Grieķijas procenti ir mazāki kā bija Latvijai … tas no vienas puses . Ja par cērtamajiem mežiem , tad grieķiem ir cita priekšrocība – tas ir klimats un atpūtas vietas . Manuprāt atbilde slēpjas pilnīgi citur …

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Econ > dzeris49 30.06.2015. 23.27

    Tad jau notiekti tajā, ka grieķi slinki un zaglīgi, latvieši strādīgi, čakli, ētiski un morāli. Ja viss būtu tik vienkārši…

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    klusais > dzeris49 30.06.2015. 23.34

    Econ – es Tev nopietni, bet Tu jokojies … tad kur ir problēma ?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    morgenstern > dzeris49 30.06.2015. 23.43

    :klusais

    Kādu atbildi Econ var sniegt, atskaitot: sapuvusī Eiropas un pasaules finanšu sistēma, pati Eiropas savienība un citus Krugmana IMHO’s?!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Econ > dzeris49 30.06.2015. 23.50

    Tad jau viss vislabākajā kārtībā… Nevar tik saprast, kādēļ ASV Jack Lew izsaka tik lielas bažas. Krugmana un Stiglica teiktais sāk izpildīties pilnībā neatkarīgi no abu demonizēšanas Latvijā, palasiet labāk OVER THEIR HEADS – THE IMF AND THE PRELUDE TO THE EURO-ZONE CRISIS, tur var nojaust, cik ļoti Rimšēvičs cīnījās par savu kredītu. Kā rakstīju – cienīgie latvieši un necienīgie grieķi (un francūži, itāļi un portugāļi).

    0
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > dzeris49 30.06.2015. 23.57

    morgenstern – lai arī savulaik esmu apguvis kvantu mehāniku un visādas citādi grūti uztveramas lietas man tomēr galvā sēž enerģijas nezūdamības likums un man neliekas kopā kā normāla situācija tas , ka kāds nemitīgi tērē vairāk kā saražo un uzskata to par normālu situāciju … tas prasās pēc lošiem ,kas aizpilda izveidojošos finansu vakuumu … , bet tas nav ilglaicīgs process …

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > dzeris49 30.06.2015. 23.58

    Econ – pastāsti saprotamāk .

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Econ > dzeris49 30.06.2015. 23.59

    Grieķiem ir budžeta pārpalikums, viņi dzīvo no savas naudas, deficīts rodas no tā, ka jāsedz procenti par privātiem parādiem, kurus vajadzēja laist uz bankrotu. Tik vienkārši – ekonomikā savukārt ir riska likums, arī aizdevējam ir risks, uz to tas pelna.

    Taču sapratu, ka nevaru ar tik morāliem, cienīgiem cilvekiem turēt līdzi, palieku pie tā, ko iepriekš rakstīju.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > dzeris49 01.07.2015. 00.09

    Econ – tad kas ir privāti parādi lūdzu ? Kādreiz aizņemtā nauda ? Vai tad to kāds privāti aizņēmās un privāti notrallināja ?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Econ > dzeris49 01.07.2015. 00.21

    Privāts parāds ir tad, ja, piemēram, Deutsche Bank (vai līdzīgi – sauksim “Privāta banka”), aizdod Grieķijai naudu, lai tā var nopirkt Vācijas firmu bruņojumu (protams, ar attiecīgiem korupcijas elementiem un daudz dārgaku, nekā patiesībā). “Privātā banka” apzināti aizdod milzīgu summu šim darījumam ar pieņēmumu, ka gan jau beigu beigās kāds atdos – kaut vai pati Vācija, ja kaut kas notiks ar Grieķiju, jo netic no bail out nosacījumam jeb, ka katra valsts atbild par saviem parādiem. Pareizi būtu – aizdod tik daudz un tādā veidā, lai gan Grieķija spētu atdot, gan apzinātos, ka vienmēr ir risks. Tā vietā “Privātā banka” panāk, ka tiešām Vācija, pieaicinot citu valstu pulciņu, izglābj šo parādu, nevis liek “Privātajai bankai” par to nest atbildību. Otrs piemērs – SVF – Pasaules valstu nodokļu maksātāji ar pieņēmumu, ka to gan visas valstis vienmēr atdod, izņemot atsevišķus, ļoti retus gadījumus, jo ir sarpvalstu attiecības, nevis komerciālas ar risku. Redziet – atšķirība, bet atbildēju to, ko velējāties – grieķi ir nespējīgi, zaglīgi, viltīgi un slinki, latvieši – strādīgi, godīgi, čakli, ētiski utt., to pēdējo taču gribējāt dzirdēt.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > dzeris49 01.07.2015. 00.29

    Econ – vai ir kur kāda informācija par šādu parādu struktūru kopējā Grieķijas parādā ? Manuprāt šos parādus nopietni paravēja tai skaitā norakstot . Labi , mans iet gulēt , varbūt sapnī ieraudzīšu Grieķijas defoltu …:)

    0
    0
    Atbildēt

    0

morgenstern 30.06.2015. 09.12

Grieķi vienkārši spekulē uz Eirokonmisijas, un personīgi Junkera, neizlēmību. Neviens negrib uzņemties atbildību par nepopulāriem lēmumiem, plus spiediens no banku lobija. No vienas puses pat labi, ka pašreizējā sarkanā grieķu valdība ir zaudējusi pēdējās kauna paliekas un sākusi neslēptu šantāžu, tādējādi nogriežot lavierēšanas iespējas.

+12
0
Atbildēt

0

morgenstern 30.06.2015. 09.04

Ciparam krievi kaut ko pasolījuši, tāpēc ir tik lecīgs.

+2
-1
Atbildēt

4

    dzeris49 > morgenstern 30.06.2015. 09.14

    Krievi jau nespēj neko reālu Grieķijai palīdzēt, ņemot vērā parādu apjomu, pašiem notiek milzīga ekonomija ar darbavietu likvidēšanu un iestāžu slēgšanu medicīnā, izglītībā, utt., jo naudas, izņemot FSB, policijai un armijai, nekam citam nav, kaut, saprotams, lai saķēltu ES, tie neko nežēlotu.

    Cipruss vienkārši blefo, izmantojot Krievijas kārti.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    morgenstern > morgenstern 30.06.2015. 09.22

    Tādām lietām krieviem nauda atradīsies. Nu grieķi paslauks Krieviju, pēc tam paprasīsies atpakaļ eirozonā, elementāri.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > morgenstern 30.06.2015. 09.45

    Pāris miljardus viņi no Krievijas, iespējams, varētu dabūt, bet, ne desmitiem vai simtiem miljardu, manuprāt, blefo gan Grieķija, gan Krievija.

    Bez tam, nesen pie Putina un Altaju aizbrauca Berluskoni, kurš esot Putina draugs, kuram Putins uzticoties, protams, it kā kā draugs, bet, vairākums uzskata, ka, kā ES sūtnis, kurš mēģinās Putinam ko ieskaidrot.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    west > morgenstern 30.06.2015. 19.05

    Krievi ? Viņiem pašiem priekš sevis naudas nepietiek.

    Maksimums, ko viņi spēj izdarīt mentāli tuvās tautas labā, ir aizūtīt kādu valsts(ES) aptīrīšanas speciālistu – konsulatantu(tādu viņiem ir tūkstošiem) un no pāris miljardu štrunta aizdevuma uzpūst burbuli iekš PutinTV.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

klusais 30.06.2015. 09.01

Interesanti kāds ir EK pacietības mērs ? Grieķi vālē virsū pa visām frontēm , bet viņi vēl cenšas kaut ko risināt. Diezgan apbrīnojami …

+10
0
Atbildēt

1

    v_rostins > klusais 30.06.2015. 09.57

    klusais

    Ar visiem šiem jautājumiem pie “saldā pārīša”, Junkera un Dombrovska. Ne jau vieni nēģeri, pederasti un komunisti tos kropļus ievēlēja augstos amatos. Balsu nepietiktu.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

dzeris49 30.06.2015. 08.54

Diezin vai, neskatoties uz visu, Grieķiju izslēgs no eirozonas, gan jau atradīs kompromisu.

Un, īstenībā, no vienas puses, tas būtu nepareizi – tad jau visi var aizņemties, bet, neatdod.

No otras puses – kur ir to atbildība, kurš Grieķiju uzņēma eirozonā, lieliski zinot, ka visi tās rādītāji ir fikcija.

Un vēlāk, cerot uz peļņu, turpināja aizdod tai naudu, saprotot, ka Grieķija ir parādos līdz ausīm, un, diezin vai, spēs to naudu atdod?

Tie par savām kļūdām un alkatību neatbild nekad?

+9
-1
Atbildēt

4

    Bet > dzeris49 30.06.2015. 09.26

    Piekrītu, jo redzams, cik milzu daudz naudas tiek izņemts no bankām dažu dienu laikā- mati ceļas stāvus, kā grieķi savākušies EUR!

    ja grieķi nedabūs mācību, ka nevar tā dzīvot uz citu rēkina, tad EUR zonā nekas labs nav gaidāms: būs donorvalstis, kas nebūs apmierinātas un būs šķērdētājvalstis, kas dzīvos uz citu rēkina. Jautājums , cik ilgi?

    Grieķiem vienreiz ir pāšiem jāiemācās dzīvot un taupīt ar to, ka spašu nopelnīts!To var izdarīt tikai izmetot viņus no EUR zonas. Citādi referendums Britānijā būs par izstāšanos no ES! Vai tik britiem nepaņēma vēl 2 miljardus EUR papildus kopējā fondā.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    Econ > dzeris49 30.06.2015. 10.56

    @Bet

    Ekonomika nav morāle un pat ja būtu, tad pat kristīgajā mācībā tiek runāts par to, kad parādi ir neapmaksājami.

    Būtībā kopš svētdienas var teikt, ka vairs nav eiro, ir Vācijas eiro un 18 citi eiro, tajā skaitā lveiro, ko nepieciešamības gadījumā var devalvēt ar ECB ELA, tāpat kā ‘pašreiz tiek darīts ar eleiro.

    0
    -6
    Atbildēt

    0

    Edgars Avotiņš > dzeris49 30.06.2015. 16.04

    Šeit nepiekrītu Džerim – visdrīzāk, ka Griekija izstāsies no Eirozonas, jo pretejā gadījuma viņi šo krīzi nekādi arī nepārvarēs.

    Viņiem strauji jāsamazina valsts izdevumi. Aizdevēji piedāvā SAMAZINĀT PENSIJAS utml. Pasakiet man – kurš politiķis gan varētu samazināt pensijas? Kur nu vēl kreisie, kas tieši tāpēc ievēlēti, ka solīja nemazināt!!!

    Bet ja Grieķija izstājas no Eirozonas un nodrukā Drahmas, tad viņa automātiski neilgā laikā nodevalvēsies – un politiki varēs mazgāt rokas nevainibā – sak – “paši tak gribējāt – mēs jūsu pensijas neaiztikām” – bet reāli būs noticis tas kas nepieciešams – samazināti valsts tēriņi (eiro izteiksmē)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Aldis-2 > dzeris49 30.06.2015. 18.01

    Franču žurnālisti uzklausa, ko grieķi saka ielās:

    «Staline a laissé la Grèce à Churchill, qui a trahi la résistance communiste grecque après l’avoir désarmée. Il y a eu une guerre civile et les anciens collabos grecs ont finalement pris le pouvoir. Aujourd’hui Syriza, c’est aussi le parti des héritiers des perdants de la guerre civile.» (Stalins ir atstājis Grieķiju Čerčilam, kas nodevis grieķu komūnistu pretestības kustību pēc tās atbruņošanas. Bija civīlkaŗš, un bijušie grieķu kolaboracionisti galu galā tikuši pie varas. Šodien Siriza ir civīlkaŗa zaudētāju pēcteču partija.)

    “Mardi soir, la droite a appelé à manifester à Syntagma, «pour l’Europe et contre Tsípras». «S’ils manifestent, on ne les laissera pas occuper le terrain», avait averti ce week-end un militant de Syriza.” (Otrdien vakarā labējie sauc uz manifestāciju “par Eiropu, pret Cipru”. “Ja viņi manifestēs, mēs viņiem neļausim iekļūt laukumā”, paziņo Sirizas atbalstītājs.)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam