Marihuānas legalizēšana kā muļķības slavinājums

34

Komentāri (34)

Absints 25.06.2015. 19.20

Visus laiku saku – likumam ir jēga tikai tad, ja valsts var panākt tā ievērošanu, Vācija vairāk kā 10 gadus atpakaļ legalizēja prostitūciju- lai ar to varētu vieglāk cīnīties. No šī viedokļa marihuāna būtu jādekriminalizē- ja vien valsts varētu pārnākt kontroli par to. Un kā rāda pieredze ar smēķēšanu un alkohola lietošanu skolās, valsts jau tagad netiek galā. Tāpēc dekriminilizācija tikai pasargās klientus un pastiprinās nelegālo biznesu. Kļūs sliktāk, ne labāk. Būs tāpat kā ar aizliegumu netirgot alkoholu pēc 22:00, kas radīja točku kustības uzplaukumu, un demonstrāciju policijas nespējai ar tām cīnīties. Vai kļuva labāk? – nē sliktāk. Ir izraisītas nāves Preiļos un Jelgavā.. A likums ta pareizs, ar cēlu mērķi… Piekrītu Apsītim – pie šādiem nosacījumiem to darīt nevar. Ja, piemēram, būtu tā , kā tas notika ar smēķēšanu kafejnīcās – nu vairs to darīt nevar un tas TIEK izpildīts, tad gan tā lieta ietu. Latvijā pēdejā laikā ir tas kļuvis tipiski- pieņemt puritāniskus likumus, kura izpildi valsts nodrošināt nespēj…

+2
-1
Atbildēt

0

zēniņš 21.06.2015. 16.52

Mana doķenīte “The Forbidden Medicine”:

https://www.youtube.com/watch?v=T-szEP-7XLk

+2
0
Atbildēt

0

IvarsA 21.06.2015. 01.25

Var tikai izteikt nožēlu par Apini, kā ‘profesionāli”. Protams, ka kungam ir paslīdējis garām jautājums par to kāpēc farmācijas un kokrūpniecības uzņēmumi savulaik nolobēja marihuānas kriminalizāciju un arī nostopēja visu kaņepju industriju ASV. Protams, ka daudzas neārstējamas slimības var apkarot ar kanabinoidiem ko satur kaņepes un jau tiek darīts legāli, gan ES, gan ASV. Tam nav nekāds sakars ar narkotikām. Skaidrs, ka nepētīt un aizliegt ir vienkārši un atbildību neprasa. Lai sākumā komentē statistiku: no marihuānas nav miris neviens, bet no alkahola miljoni katru gadu. Un protams, ka Hollandē “bērnu dvēseles” iet bojā….Statistika, gan to nerāda. Apinis izklausās pēc Brežņeva laika relikta- rokenrols ir inde un seksa nav! Kāds viņš ārsts? Tikai vecs titula nēsātājs, kas nevar atšķirt dekriminalizāciju no legalizēšanas.

+8
-2
Atbildēt

2

    Raicha > IvarsA 25.06.2015. 01.50

    >>>kāpēc farmācijas un kokrūpniecības uzņēmumi savulaik nolobēja marihuānas kriminalizāciju un arī nostopēja visu kaņepju industriju ASV.>>>

    Nekādi nespēju saprast, pričom tur kokrūpnieki???

    0
    0
    Atbildēt

    0

    grendus > IvarsA 25.06.2015. 10.38

    Celuloze.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

aivars15 20.06.2015. 14.34

Dažiem cilvēkiem pieeja problēmai ir – AIZLIEGT. Alkoholu, marihuānu, cukuru un taukus produktos, sāli, ātros kredītus, automašīnas (veicina sēdošu dzīvesveidu).

Man patīk brīva sabiedrība, kur pieaugušie ir atbildīgi par savu rīcību.

Un tikai tad, kad kāda parādība traucē plašai sabiedrība, ir jādomā par ierobežošanu un turklāt par lētāko un maigāko ierobežošanu. Piemēram, uzlikt alkoholam un tabakai augstus nodokļus, aizliegt šņabja (bet ne alus un vīna) tirdzniecību pēc 10tiem, aizliegt smagās narkotikas, no kurām cilvēki zaudē jēgu.

+8
-2
Atbildēt

1

    edge_indran > aivars15 20.06.2015. 16.25

    ———-

    Jādomā -, piemēru jau brīvās sabiedrības bezatbildībai ir pietiekoši:

    “(US Drug Prisoners) “The United States leads the world in the number of people incarcerated in federal and state correctional facilities. There are currently more than 2 million people in American prisons or jails. Approximately one-quarter of those people held in U.S. prisons or jails have been convicted of a drug offense. The United States incarcerates more people for drug offenses than any other country. With an estimated 6.8 million Americans struggling with drug abuse or dependence, the growth of the prison population continues to be driven largely by incarceration for drug offenses.” – See more at: http://www.drugwarfacts.org/cms/Prisons_and_Drugs#sthash.cjFMT3Mh.dpuf

    0
    0
    Atbildēt

    0

west 20.06.2015. 14.14

Es neīpēju zāli un tā man ir vienaldzīga. Bet !

Nav runa par marihuānas tirgošanu lielveikalos, bet par tās dekriminilazāciju.

Alkohola reibumā tiek pastrādāti noziegumi. Tabaku sāk pipēt jau no pirmas klases un bieži līdz pat mūža beigām. Tomēr šīs smagās narkotikas ir brīvi pieejamas veikalos.

Bet par spīti visam, tās ndrīkst aizliegt un iedzīt pagrīdē, jo kriminālā pasaule to vien tikai gaida. Tā atkal būs viņu zelta bedre un ienesīs miljardus politiķu un visādu cīnītāju par nācijas veselību uzpirkšanai. Mes visi zinām ASV un PSRS izgāšānās piemērus.

Tie, kas visu grib aizliegt, tieši, vai netieši darbojas bandītu un kontrabandistu mafiju interesēs.

+7
-2
Atbildēt

1

    edge_indran > west 20.06.2015. 16.30

    ——–

    “Bija pareiza rīcība padomju laikos, kad bija foto, kino, lidmodeļu pulciņi, bērni, jaunieši tajos iesaistījās. Mūsu sabiedrība un pieaugušie ir diezgan pasīvi. Es teiktu, ka mūsdienu jauniešu sabiedrībā valda pedagoģiskā aizlaistība. Viņi nav mācīti. Vecākiem nav bijis laika, skolā mācīta vien ģeogrāfija un matemātika. Jau sen esmu teicis, ka skolā būtu jābūt mācību priekšmetamdzīves mācība, kurā skolēni no mazām dienām gūtu izpratni, kāda vērtība ir labai profesijai, darbam, kultūrai, attiecībām ar citiem cilvēkiem. Ka sports nav tikai mocības, bet veids, kā izklaidēties. Ka smieties var arī, spēlējot dambreti un nevis ostot vīrakus. Dzīvē ir daudz kā skaista, pieaugušajiem jāpalīdz jauniešiem to ieraudzīt,” domās dalās E. Rudzītis, narkologs

    Mūsdienu jaunieša atkarību spogulis

    http://www.tvnet.lv/egoiste/attiecibas/67925-musdienu_jauniesa_atkaribu_spogulis

    0
    0
    Atbildēt

    0

morgenstern 20.06.2015. 13.39

Laikam vecs palieku. Vai tiešām ir tā, ka puse sīko pīpē zāli ik pārdienas?!

+3
-1
Atbildēt

1

ierados 20.06.2015. 13.19

Cienījamās dāmas u godātie kungi! Var bezgalīgi strīdēties par to, kas labāks: atļauja vai aizliegums, mūsu kultūrai tradicionālie vai netradicionālie apreibinātāji, kas izraisa vai neizraisa atkarību, nelielu atkarību, vai spēcīgu. u.t.t., u.t.jpr. Kurš no šeit sēdošiem nav izmēģinājis, radoši apejot aizliedzošo regulējumu, ignorējot saņemtās (uzspiestās) zināšanas par veselības riskiem? Dzīvības riskiem. Skatam kopējo bildi. Jūs domājat, ka daudz kas ir mainījies kopš tiem laikiem, kad cilvēku pirmsenči skraidīja kopā ar dinozauru pēctečiem? Nedomāju. Dzīvot vispār joprojām ir tikpat kaitīgi. Pieskaitīsim nodzērušajiem, nopīpētajiem klāt sabrauktos, noslīkušos, sadegušos, sadauzītos, sagraizītos, sašautos. Sanāk ogo! Vienīgā manis atbalstītā vieta Apiņa kunga stāstā ir: “…noziedzīgajai pretestībai veselības mācības atjaunošanai skolās”. Tas ir mazākais, blakus tikuma mācībai, kura neuzmanīs, lai bērni nemīlējas vienāda dzimuma pāros, bet mācīs bērnus nedarīt viens otram pāri. Lai arī kādu riteni mēs neizgudrotu, ar visiem var pārvadāt kravas un cilvēkus, ar visiem var sabraukt cilvēkus.

+2
-2
Atbildēt

0

vecais_m 20.06.2015. 11.27

Līdz šim likās, ka dzerim kaut cik tās pelēkās vielas vēl saglabājies, nu jāatzīst, esmu kļūdījies.

Vai tad starp “Ir” lasītājiem neapreibināto vairs nav, ka komentāros tikai marihuānas pielūdzēji?

+5
-5
Atbildēt

1

    fretka > vecais_m 21.06.2015. 16.52

    Džerim pelēkās vielas diezgan, tik viņa mainījusi krāsu :)

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

dzeris49 20.06.2015. 10.44

Lielākā muļķība ir marikuanas aizliegums un kriminalizācija.

Ja kam tas nāk par labu, tad tikai narkomafijai, kura iegūst milzu peļnu, korumpē policiju, politiķus, utt., tur, kur marihuana legalizēta, peļņa iet valsts kabatā un narkomafija paliek gribot, vismaz, attiecībā uz marihuanu.

Un sen pierādīts, ka marihuana, īstenībā, daudz nekaitīgāka par alkoholu.

Arī PVO eksperti uzskata, ka vieglās narkotikas jālegalizē, un arī smago narkotiku lietotājiem jārada iespēju saņemt savu devu legāli, ja reiz viņi pātraukt tāpat nevēlas vai nevar, galvenais, dekriminalizēt narkotiku lietotājus, dažās Rietumu valstīs katrs opiātu lietotājs var saņemt spec. klīnikā metadona devu praktiski jebkurā laikā.

Patreizējie aizliegumi un visu narkotiku kriminalizācija ir izdevīga vienīgi narkomafijai un narkopolicijai, kura, bieži vien, saaugusi ar narkomafiju un korumpēta, narkomasfija iegulda milzu līdzekļus, lai apturētu narkotiku legalizāciju un procesu kriminalizētu.

+7
-3
Atbildēt

10

    Fikseris > dzeris49 20.06.2015. 11.26

    Rietumu valstīs katrs opiātu lietotājs var saņemt spec. klīnikā metadona devu praktiski jebkurā laikā.

    ========================

    Cik daudzi narkomāni blandās pa ielām zogot, nodarbojoties ar prostitūciju utt, lai iegūtu narkotiku devu? Šādā gadījumā viņiem nevajag ne zagt, ne ar prostitūciju nodarboties, ne arī pie parku soliņiem sļirces mētājas. Sabiedrību tas padara tikai veselīgāku un drošāku. HIV un daudzas citas slimības arī izplatās lielā mērā starp narkomāniem. Bet ja viņi drošā vidē klīnikā iegūtu savu devu, izplatība tiktu ievērojami ierobežota. Tā ir civilizētās valstīs, kur pie varas sakarīgi cilvēki.

    Bet mums ir visādi regresīvi idioti Pēteri Apini, kuriem viduslaiku dogmas ir svarīgākas par veselīgu un drošu sabiedrību. Ārstu biedrības prezidents vēl skaitās.

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    Kalvis Apsītis > dzeris49 20.06.2015. 13.10

    Ja nevēlamies, lai marihuānu lietotu nepilngadīgie, tad vajadzētu saprast, kā mūsdienu skolēni tiek pie atkarības vielām. Kad mana vecākā meita mācījās 8.klasē, tur smēķēja vairāk nekā puse viņas klasesbiedru (tagad – pēc bērnu nomaiņas vidusskolas klasēs – drusku mazāk kā puse.) Šie bērni parasti smēķē nevis kontrabandu, bet Latvijā legāli iegādātas cigaretes: nepilngadīgajiem cigaretes sagādā citi skolēni, kuri jau ir pilngadīgi. Par to skolā reiz izcēlās skandāls, bet nekas reāli izdarīts netika: vainīgos pat neizslēdza no skolas.

    Man nav nekādas pārliecības, ka legālā marihuāna tieši tāpat nenonāks nepilngadīgo rīcībā. Šobrīd marihuānas tīkotājiem ir jāpārvar grūtības barjera – jākontaktējas ar narkotirgoņiem t.i. kriminālām aprindām; pircējam draud atbildība par glabāšanu, var nopirkt nekvalitatīvu marihuānu vai tādu, kas apsmidzināta ar nevienam nezināmām vielām, utml. Ne visi bērni ir gatavi šādiem riskiem.

    Latvija nav gatava jaunu narkotisko vielu legalizācijai, jo neprot kontrolēt jau esošās. Lai cigaretes visādos kaktu veikalos nepārdotu bērniem, lai visi vienādi saprastu, ko nozīmē aizliegums smēķēt uz lodžijām vai pie sabiedrisku ēku ieejām, utml. Es gribētu ieraudzīt konkrētu rezultātu: skolu un valsts spēju pārtraukt tabakas lietošanu mācību iestādēs vai to tuvumā.

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    Fikseris > dzeris49 20.06.2015. 13.31

    Runa neiet par legalizāciju, runa iet par dekriminalizāciju. Bet pierkītu ka Latvija nespēj adekvāti kontrolēt alkohola un cigarešu iegādi. ASV, kur alkoholu var iegādāties no 21. gada vecuma, nepilngadīgajiem ir daudz vieglāk iegādāties nelegālo marihuānu, nekā alu. Latvijas sabiedrība iespējams nav gatava legalizētai marihuānai, bet tas ir tikai laika jautājums pirms to vajadzētu legalizēt. Par dekriminalizāciju vispār nav ko runāt- sen jau vajadzēja.

    Un neredzu kā marihuāna ir kaitīgāka par alkoholu. No alkohola mirst, no marihuānas ne. Daži pētījumi saka ka marihuāna pastiprina vēža iespējamību, citi saka ka ne. Visdrīzāk jau ka pastiprina, jo dūmus elpot nav normāli, bet, iespējams, ne vairāk kā ēst neveselīgu pārtiku, maz sportot utt.

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    Kalvis Apsītis > dzeris49 20.06.2015. 13.39

    >>> v_rostins: Latvija nav gatava čekas maisu atvēršanai, gāzes tirgus liberalizācijai un izglītības pārejai valsts valodā

    ========

    Jūs samaisījāt lietas bez kāda kopsakara – čekas maisu atvēršana, kvalitatīva un visiem pieejama izglītība latviski un gāzes tirgus liberalizācija ir vajadzīgas lietas, kas tā vai citādi būs jādara. Savukārt marihuāna ir vēl viens veids, kā cilvēkiem indēties – tātad nevis valstiska nepieciešamība, bet tipiskas “speciālās intereses”.

    Valsts nespēja kontrolēt tabakas produktu apriti (tostarp nepilngadīgo vidū) ir pašreizējā situācijā vienkāršākais arguments pret marihuānas legalizāciju. Tad, ja tabakas apriti sakārtos, tad nosaukšu Jums nākamo argumentu :)

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    edge_indran > dzeris49 20.06.2015. 13.57

    ——Kalvis Apsītis Jūs samaisījāt lietas bez kāda kopsakara – ….

    ==============================================================================

    Skaidra bilde – Apsītis nelieto, tāpēc zombētāju runas nesaprot…

    Tikai bizness, nekā personīga:

    “Legal marijuana was a $700 million dollar industry in Colorado last year,..”

    http://www.washingtonpost.com/blogs/wonkblog/wp/2015/02/12/colorados-legal-weed-market-700-million-in-sales-last-year-1-billion-by-2016/

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Kalvis Apsītis > dzeris49 20.06.2015. 14.05

    >>> Fikseris: Par dekriminalizāciju vispār nav ko runāt- sen jau vajadzēja.

    =========

    Dekriminalizācija (sodu neesamība par neliela daudzuma marihuānas glabāšanu vai lietošanu) būtiski atšķirtos no legalizācijas (tiesībām marihuānu pirkt un pārdot) vienīgi tajā gadījumā, ja tipisks lietotājs audzētu marihuānu vienīgi pats savām vajadzībām un nekādos apstākļos to nevienam nepārdotu.

    Praksē tā lieta šādi nestrādā. Marihuānas kvalitatīva audzēšana prasa rūpīgu un profesionālu pieeju, nepieredzējušiem sīkražotājiem process sanāk dārgs un neērts. Turklāt allaž atradīsies indivīdi, kuri gribēs pelnīt lielu naudu ar narkotiku izplatīšanu. Dekriminalizācija nekādi nepalīdzēs apkarot šo kriminālo biznesu. Gluži otrādi – tā “pasargās” šī biznesa klientūru. T.i. cilvēki tāpat kā līdz šim maksās naudu noziedzniekiem un patērēs nezināmas izcelsmes produktu.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    Fikseris > dzeris49 20.06.2015. 15.07

    Gluži otrādi – tā “pasargās” šī biznesa klientūru.

    ====================================================

    Un kāpēc lai nesargātu šī biznesa klientūru? Varbūt katru, kurš iedzer alu hokeju skatoties, tiesāsim? Kā nekā izraisa atkarību, nogalina, un visi smago narkotiku lietotāji sāka ar alkoholu.

    Visa austrumeiropa ir nodzērusies. Krievu vīrieši vidēji knapi līdz pensijai nodzīvo. Legāla marihuāna būtu viena no labākajām lietām kas ar viņiem varētu notikt.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    v_rostins > dzeris49 20.06.2015. 15.14

    Kalvis Apsītis

    Lai marihuānas audzēšanas procesu padaritu racionalaku, patērētaji izveidos botaniķu apvienības, bet tie, kuri par kūtru, to varētu iegādāties aptiekās. Legālā marihuāna viennozīmīgi būs konkurētspējīgāka, nekā krimināla.

    Vēl der atcerēties, ka sausais likums štatos lika pamatus organizētai noziedzibai, tapat kā Latvijā, kad Latvijas balzams Godmana laikā praktiski nerazoja, lai nelegālam alkoholam radītu īpaša privilēģijas.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    v_rostins > dzeris49 20.06.2015. 16.56

    Kalvis Apsītis

    Latvija nespēj(negrib) kontrolēt nelegālās narkotikas, bet Valsts materialas rezerves lauvas tiesu konfiscetā alkohola, narkotiku un cigarešu laiž otreizējā tirgū. Aizliegumi, ka barotne noziedzniekiem, īpaši noziedzniekiem ar mandātu, Čevera, Trulā, Jaundžeikera selekcionetai un Kozlovska vadītai padumjai miļicijai.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    nomale > dzeris49 20.06.2015. 18.04

    Laukos šodien pusaudži dzer alu neatejot no veikala durvīm. Par smēķēšanu vispār nerunāsim, daudziem padsmitgadniekiem cigaretes nopērk gādīgās māmiņas (dažkārt ar šņabi uz lielākiem tusiņiem, lai viņas dēlēnu – meitēnu neuzskatītu pa mīkstmiešiem). Piekrītu Kalvim Apsītim – vēl neesam izauguši! Kad policija kontrolēs to, kas tai būtu jākontrolē jau šobrīd, tad skatīsimies. Šobrīd lētā zālīte būs tikai pakāpiens uz kaut ko stiprāku un noziedznieku biznesam daudz stabilāku!

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

red2christy 20.06.2015. 10.04

Gluži manas domas kā iepriekšējā komentārā. Šāds viedokļa raksts tiktu atbalstīts no manas puses, ja marihuānu gribētu legalizēt. To vienkārši grib dekriminalizēt, lai tā būtu tikpat atļauta kā mājās brūvēts alkohols – savām vajadzībām.

+9
-3
Atbildēt

0

Fikseris 20.06.2015. 09.08

Kārtējās muļķības. Racionālā sabiedrībā marihuāna būtu legāla. Kas noticis Vašingtonas un Kolorado štatos ASV, kopš tur marihuāna tika legalizēta? Nekas, izņemot to ka organizētā noziedzība vairs neiegūst tik daudz naudas no marihuānas tirdzniecības, nodokļu ieņēmumi pieauguši, un cilvēki nesēž cietumos idiotisku iemeslu dēļ.

+14
-6
Atbildēt

1

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam