Saeimas komisija vienojas par kompromisu pensiju pārrēķināšanai no nākamā gada (papild.)

58

Komentāri (58)

vvilums 17.06.2015. 15.49

Būtu daudz prātīgāk parūpēties par penzionāru izdevumu samazināšanu,piemēram, virknei polsētu komunālos pakalpojumus cilvēkiem sniedz monopolisti, kuri var iekasēt cik vien vēlas. Regulātors kontrolē tikai aizberga redzamo daļu

+3
0
Atbildēt

0

Ruta Zilvere 17.06.2015. 14.14

Izskatās, ka visi ir pārliecināti, ka runa ir par vispārēju pensiju pārrēķināšanu jau nākošajā gadā. Diemžēl Saeimas komisijas lēmums attiecas tikai uz tiem cilvēkiem, kuriem pensijas piešķirtas laikā pēc 2010.gada 1.janvāra. Vecie pensionāri nekādu palielinājumu nesaņems neatkarīgi no tā, vai viņu pensija liela, maza vai vidēja. Saeimas lēmums galīgi nav par pensiju indeksāciju, par kuru parakstus vāc LPF. Kam izdevīgs šis juceklis?!

+5
-1
Atbildēt

0

haralds 17.06.2015. 12.34

pensijas pensionāri ir nopelnījuši un nav ko smirdēt, ka nav naudas! nevajadzēja iztranžīrēt brievu komsomoļcu pakaļas glābjot! lai tagad kaut pidoriem atdodās par naudu!

+3
-2
Atbildēt

6

    andrejs > haralds 17.06.2015. 12.46

    pareksam, zaharhjina LM, Flika airbolticam un citām “neatliekamām” vajadzībām nauda vienmēr atrodas.

    Starp citu, Krīgers un Siliņš TV stāstīja, ka soc budžetā ir diezgan prāvs pārpalikums.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Normunds > haralds 17.06.2015. 12.53

    Gards kumosiņš tajā soc budžetā un gan jau jenotu bļāvēji un gaudotāji jau ir uzlikuši aci soc budžeta uzkrājumam. Drīz izdomās jaunus pabalstus ierēdņiem no soc budžeta un naudiņa sunim _irsā, lai atceramies tētiņalgu Latvijas bankas darbonim 100 000 latu apmērā no sociālā budžeta, naudas viņiem neesot, nelieši.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Bet > haralds 17.06.2015. 13.11

    Jā , kūdies vien, Normund, jo proletariāts tevi dzird!

    nesen jau soc budžets bija uz izslaukšanas robežas, kad to kūrēja ZZS ministre. Tagad soc budžetu, cik atceros Vienotība atkal izvilka, un nu vecais kremļa draugs Siliņš vēlas to atkal novilkt zem līmeņa, lai jaunie necerētu uz pensijām nākotnē, jo vecie to jau būs noslaukuši!

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > haralds 17.06.2015. 15.32

    Normundam taisnība, tādas “māmiņu algas” un “pabalsti” labi atalgotiem ierēdņiem, eksistē, nerunājot par “pabalstiem”, kas mērami tūkstošos, utt.

    Latvijā zudusi vārda “pabalsts” jēga, pabalstu maksā tiem, vismaz, normālās valstīs, kuriem tas nepieciešams, nevis tiem, kuriem tāpat nekas netrūkst.

    Bet, šos likumus par pabalstu griestu atcelšanu, kas tukšo soc. budžetu, bīdīja nevis V, bet gan NA.

    Latvijā sociālais budžets tiek izlietots absolūti neadekvāti, tāpēc nevajadzētu bļaut, ja pensionāram pieliek 20 eiro pie nelielas pensijas, Latvijā vispār neeksistē tāds jēdziens kā sociālais taisnīgums un solidaritāte, atvaino, Bet, tavi komentāri tam ir piemērs, tādas lietas tev ir pilnīgi svešas.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Normunds > haralds 17.06.2015. 16.48

    Bet, šos likumus par pabalstu griestu atcelšanu, kas tukšo soc. budžetu, bīdīja nevis V, bet gan NA.

    ===============

    Beidz melot! Kad NA ir vadījusi labklājības ministriju?

    Tajā laikā Labklājības ministre bija Viņķele no Vienotības.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > haralds 17.06.2015. 17.18

    Pabalstu griestu atcelšanu bīdīja NA Saeimas frakcija, nevis LM, vismaz, cik es atceros.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

Normunds 17.06.2015. 11.56

lai novērstu negatīva kapitāla indeksa ietekmi

====================

Kas tas tāds ir? Tas ir no gaisa pagrābts cipars, lai ar administratīvu metodi varētu samazināt pensijas.

Vispār Pensiju likums ir ķīnas ābece, kurš tīšuprāt sarežģīts un samudžināts, lai cilvēki nesaprastu, kas notiek, kā arī lai ar vieglu roku varētu apčakarēt baurus.

+5
0
Atbildēt

0

ozolnieki 17.06.2015. 11.38

Ēriks

Visu mūžu par minimālo norukāsi sviedriem vaigā un beigās dabūsi 160 eiriķus…tad jau labāk tāpat kaut kā…

…….

Tā domā arī izslaavētā rietumeiropā . Ar milzu pabalstiem , progresīvo nodokli . Paši vairs nevēlas ilgi mācīties , daudz strādāt .

+3
-3
Atbildēt

2

    andrejs > ozolnieki 17.06.2015. 12.33

    Da nu beidz – neviens nav gatavs strādāt par santīmiem, par kuriem nevar normāli izdzīvot, nemaz nerunājot par iespējām iegādāties dzīvokli vai nopirkt auto. Nezin kāpēc Anglijā visi šie sliņķi ir visčaklākie strādnieki. Otra lieta – uzņēmēju attieksme pret strādājošiem. Mana radiniece pirms astoņiem vai septiņiem gadiem vecumā pārcēlās uz dzīvi Lielbritānijā, lai normāli varētu dzīvot. Viens no iemesliem bija viņas bosa Latvijā pretīgā attieksme pret darbiniekiem. Sociālo garantiju nemaksāšana, drakoniski noteikumi darba vietā utt. Tagad viņa stāsta, ka Anglijā uzņēmuma vadība pret viņu izturas kā pret cienījamu cilvēku, lai gan strādā par istabeni nelielā viesnīcā.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Ēriks > ozolnieki 17.06.2015. 17.40

    Šito mēs esam dzirdējuši,kad prasījām par algas palielināšanu…Nu strādājiet,strādājiet dūšīgi,mēs paskatīsimies,pavērtēsim un tad varbūt,pēc gadiem…un visur uzstādīsim videokameras,lai varētu labi izvērtēt.Un,tā kā naudiņa izgājusi par videokamerām,mums naudas algu paaugstināšanai pašlaik nav,strādājiet čakli par to pašu minimālo.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

ozolnieki 17.06.2015. 10.52

Bet

Man rados . Ir tādi kas nav gadiem strādājuši un netaisās , vienam pēc gadi 7 pensijas vecums . Citam 25 , bet jau stabili uz nestrādāšanas viļna

+2
-3
Atbildēt

5

    Ēriks > ozolnieki 17.06.2015. 11.29

    Tas ir saprotams,jo algas tik mazas,ka nav vērts.Visu mūžu par minimālo norukāsi sviedriem vaigā un beigās dabūsi 160 eiriķus…tad jau labāk tāpat kaut kā…

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    Bet > ozolnieki 17.06.2015. 12.10

    ozolnieki, jā piekrītu, man tepat kaimiņos ir viens puiša cilvēks ap 50 gadiem , kurš labi, ja LPSR laikos gadu pacirta krūmus melorācijā, tajā laikā kad visus ķerstīja- laikam Andropova laikā, bet ta sir pāris gadu!

    tagad dzivo uz māsas pabalsta, kuru noorganizēja viņa māte dalot māju!

    Tādu nestrādājošo ir daudz ar violētiem ģīmjiem, kas stumj ratiņus ar konteineros savākto produkciju!

    Bet, ir daudz slīpo, kas savās personīgajās saimniecībā snoformēja uzņēmējdarbību un soc nodokļa vietā savilka nullītes. Tie tagad būs tie kliedzēji un pensijas paaugstinājuma saņēmēji, kā arī tie, kas LPSR laikos nostrādāja, ja pareizi atceros, nepārtraukto darba stāžu 20 gadu, bet pārtraukto 25 gadus- vairāk nevajadzēja tolaik! Tie arī bļaus par 40 gadiem darba stāža un neadekvāto pensiju.

    Par to, ka tiem ir 40 gadi darba stāžs un pensija zem 200 EUr, es neticu, lai man to nemelš!

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    andrejs > ozolnieki 17.06.2015. 12.26

    dodies pensijā pirms 97. gada un pensija būs ļoti maza, kā piemēram manai mammai, kurai bija baisais stāžs, krievu laikos vislielākā pensija, bet pirmā godmaņa pensija 32 lati.

    Mazas pensijas ir arī visiem tiem, kas pensionējās ap 1999. gadu, ja beidzamā alga bija maza. Tolaik diezgan laba alga bija 160 lati uz papīra, manai sievai bija 190, tas jau bija stipri virs vidējā (labi atceros), un man 350 – tā bija ļoti cienījama alga. (Tolaik benzīns maksāja ap 30 santīmiem, kukulis rupjmaizes – 35, elektrība laikam kādi 3 santīmi par kilovatstundu, vizīte pie ārsta 20 santīmus). Ja no tādas (160ls) rēķina pensiju par visu stāžu – padomā cik pašlaik pensionārs saņem?

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Ēriks > ozolnieki 17.06.2015. 12.27

    Manai mātei,kura nostrādāja aptiekā visu mūžu līdz 70 gadu vecumam,pensija 180 LS,tātad 256.12 eiriķu.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Normunds > ozolnieki 17.06.2015. 12.45

    Ēriks Tas ir saprotams,jo algas tik mazas,ka nav vērts.Visu mūžu par minimālo norukāsi sviedriem vaigā un beigās dabūsi 160 eiriķus…tad jau labāk tāpat kaut kā…

    ===========

    Precīzi!

    +2
    0
    Atbildēt

    0

ozolnieki 17.06.2015. 10.00

Bet

ātad tie, kam darba stāžs lielāks un iemaksāts vairāk, sēdēs un gaidīs, kamēr tie, kam darba stāžs mazs un nav pietiekamas iemaksās soc budžetā, pieaudzēs savas pensijas !

………..

Pilnīgi un absolūti Tev piekrītu . Skaidrs mājiens ..NEMAKSĀJIET nodokļus . NEMOKIET sevi darbā ,jo tāpat beigās starpība būs maza starp tādu kurš nekad nav maksājis un darba rūķi . Tas ar mazo pensiju vēl soc pabalstos piedzīs iztrūkstošo .

+6
-4
Atbildēt

6

    Bet > ozolnieki 17.06.2015. 10.03

    Nu jā, jo zinu no saviem paziņām, kas nav maksājuši soc nodokli sākot no 96. gada un saņem 90 Ls pensiju, kas tagad ir tā saucamā pensija līdz 200 EUR!

    Lūk, mācība- tie saņems, jo vienkārši dzīvoja sev, bet m,uļķi maksāja nodokļus arī priekš citiem!

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    klusais > ozolnieki 17.06.2015. 10.05

    Bet – un kur tad Tu maksāji to sociālo nodokli – valsts struktūrā vai privātajā biznesā ?

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Bet > ozolnieki 17.06.2015. 11.57

    klusais, maksāju gan vienā , gan arī otrā struktūrā un maksāju no min algas arī kādus gadus pāris no 1996. gada, protams, privātsektorā, bet citā privātfirmā pēc tam maksāju no algas nevis no min algas, jā pat tā un tāpēc arī rakstu to, ko zinu!

    Valsts sektorā strādājošie jau maksā no savām algām, bet privātselktorā lielākā daļa maksā no min algas un saņem aplokšņu algas, bet to jau visi zina! Pati strādāju kā grāmatvedis un to visu redzēju, ja kas, bet tagad jau nav labāk skatoties cik tiek iekasēts nodokļos no IKP- vēl sliktāk!

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    klusais > ozolnieki 17.06.2015. 12.27

    Bet – par to arī gribēju uzjautāt , jo pēc manas pārliecības ir starpība kādu naudu saņemt algā un nomaksāt nodokļos – pašu nopelnīto vai caur citiem nodokļiem iekasēto un sadalīto .

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    Normunds > ozolnieki 17.06.2015. 12.44

    Nav gan starpība cilvēks pārdod savu darbu. Nav starpības, valstij, pašvaldībai vai buržujam. Algots darbs arī ir uzņēmējdarbības forma.

    Tagad pārmetīsi skolotājām un glābējiem, ka viņi nav pelnījuši pensiju?

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > ozolnieki 17.06.2015. 15.21

    Nevajag sarežģītas lietas primitivizēt līdz absurdam.

    Ja viss tik vienkārši – kāpēc vispār vajag valsts pensiju sistēmu?

    Lai katrs krāj naudu vecumdienām bankā, un ar to pietiek.

    Valsts un valsts pensiju sistēma ir kaut kas daudz sarežģītāks par banku naudas uzkrāašanai caur sociālo budžetu, valstij ir daudzas citas sociālas funkcijas, ja tā nebūtu, kam tad vispār tāda valsts vajadzīga?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

dzeris49 17.06.2015. 09.41

Valstī ar milzīgu korupciju un ēnu ekonomiku, saprotams, nauda pensijām neatradīsies.

Valstij “atrodas” 12 miljoni, ko ierakt zemē Stradiņos, par ko nav ne vainīgo, ne atbildīgo, bet, neatrodas nauda, daži simti tūkstoši, lai nodrošināta laicīgu med. palīdzību vēžu slimniekiem.

Te vairs nav ko piebilst.

+9
0
Atbildēt

14

    Bet > dzeris49 17.06.2015. 09.48

    Džeri, Kā nav vainīgo, ka par veselības budžeta naudu būvē Stradiņus? Vai tik tā nebija Rozentāle lepnā kažokā tērpta , kura ieraka to “pudeli” nākošajām paaudzēm ar vēstījumu, cik varena un tautas mīlēta bija tā sauktā tautas partija, kuru atkal ievēlēja kalvītim pateicīgā tauta. Vēlētāji paši ievēlēja, lai tagad paši arī atbild par to, ka balso bez izvērtēšanas un saņem to ko pelnījuši un kam pamatus palīdzēja ielikt!

    Un kur tagad Rozentāle gozējas?

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > dzeris49 17.06.2015. 09.55

    Nespried kā bērns – paši ievēlējat, paši vainīgi, ko tu gribi teikt, tikai tie, kas balsoja par Rozentāli tāpēc cieš?

    Tiem vēžiniekiem no tā vieglāk?

    Mums, tātad, katra nākamā valdība un ministrs sāk no nulles, un par visu iepriekšējo kļūdām neatbild?

    Un pat pie atbildības tos būvniekus saukt nevar?

    Zini, kā sauc tādu valsti?

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Bet > dzeris49 17.06.2015. 10.01

    Pats esi kā bērns, ja nesaPROTI, KA DEMOKRĀTIJA IR VAIRĀKUMA VARA!

    Ja vairākums ir dumjš un nesaprot par ko balso, tad cieš arī mazākums! tas taču skaidrs kā diena!

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > dzeris49 17.06.2015. 10.06

    Tev par demokrātiju saprašana apmēram tāda, kā manam sunim par baletu, demokrātija nav vairākuma vara, vairākums ievēl parlamentu, un tālāk viss ir daudz sarežģītāk, pastāv tāda lieta, kā varu dalīšana, mazākuma tiesības, institūti, procedūra, utt., utt., vairākuma neierobežota vara ir ohlokrātija, nevis, demokrātija.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Ēriks > dzeris49 17.06.2015. 10.08

    Ja ievēlētie nedara to,ko solījuši pirms vēlēšanām,tā nav vairākuma vara.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    andrejs > dzeris49 17.06.2015. 12.13

    to bet.

    Stradiņus sāka būvēt Dombrovska laikos. Rozentāle nav amatos vismaz 8 gadus.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Normunds > dzeris49 17.06.2015. 12.36

    Bauri balso par partijām, bet uztur viņus būvnieki un citi naudasmaisi. Latvijā nav demokrātijas, Latvijā ir plutokrātija jeb viduslaiki.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Normunds > dzeris49 17.06.2015. 12.38

    Deputāti ir plutokrātu iecelti vasaļi, kas pilda saimnieku gribu.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Normunds > dzeris49 17.06.2015. 12.39

    Vēlēšanas ir farss bauru kontrolēšanai. Vienmēr var vainot baurus – paši tādus ievēlējāt.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Bet > dzeris49 17.06.2015. 13.22

    “Stradiņa slimnīcas jauno ēku projektam ir deviņus gadus sena vēsture. 2006. gadā Tautas partijas veselības ministrs Gundars Bērziņš bija iecerējis būvēt ar vērienu – jaunā projekta izmaksas plānoja ap 500 miljoniem latu. Krīze plānus apcirpa, un ministre Baiba Rozentāle lika pamatakmeni krietni pieticīgākam projektam. Kopš tā laika būvniecība vairākkārt iestrēgusi.”

    http://www.sat24.com/foreloop.aspx?type=1

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    andrejs > dzeris49 17.06.2015. 13.38

    Kopš tā laika būvniecība vairākkārt iestrēgusi.”

    ———————–

    un kura premjera laikā “atstrēdzināja”?

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > dzeris49 17.06.2015. 14.54

    Cik atceros, 200milj. vēts projekts par Stradiņu rekonstrukciju tika parakstīts taisni Dombrovska laikā, pie kam bija lieli strīdi, vai par tādu naudu izdevīgāk nav uzcelt jaunu slimnīcu, un daudz lētāk.

    Protams, ļoti ērti uzgrūst to, kas notiek medicīnā TP, Rozentālei, utt., bet, kopš tiem laikiem situācija ir tikai pasliktinājusies, tāpēc nevajag uzmesties par advokātu patreizējiem pie varas esošajiem, kuriem slimnieki vispār neinteresē, ja kas interesē – iedod naudu no veselības budžeta, tāpat vismazākā ES, kādam sponsoram kārtējai celtniecībai vai remontam, kur var labi nozagt, kas var norakt 12 miljonus, cik cilvēkus par šo naudu varētu izārstēt?

    īstenībā, tie, kas tagad pie varas, sevišķi, pēc Āboltiņas un Lemberga saplūšanas “vienotā ekstāzē”, nav ne par matu labāki par TP laiku valdību, viss turpinās – totāla korupcija, valsts nozagšana, mēģinājumi ierobežot demokrātiju, birokrātija palielinās, tāpat, kā tās nekompetence un bezatbildība, tiesiskais nihilisms, viss notiek taisni tāpat, kā TP laikos.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Normunds > dzeris49 17.06.2015. 16.32

    Neredzu citu ceļu, kā privatizēt visu medicīnu, bet valsts dod naudu nevis medicīnas iestādei, bet pacientam un pacients ārstējas tur, kur lētāk un labāk, kaut vai Lietuvā, kaut vai Vācijā. Tas ir izdarāms caur apdrošināšanu – valsts visu medicīnas naudu ieliek apdrošināšanā, pacients piemaksā daļu. Ja smēķē, dzer, brauc ar moci – apdrošināšana dārgāka. Varētu arī visus alkohola, cigarešu nodokļus likt apdrošināšanā.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    zanE. > dzeris49 17.06.2015. 20.39

    …Bet un Dzeri…Jūs nedaudz kļūdāties, saucot valsts finansējuma summas Stradiņu slimnīcas rekonstrukcijai un paplašināšanai….

    * 2007.gada 15.novembrī tika parakstīts Aizdevuma līgums ar DEPFA BANKA plc par Valsts galvotā aizdevuma saņemšanu 46,4 milj.Ls apmērā Slimnīcas infrastruktūras attīstībai.

    * 2008.gada decembrī slimnīcas attīstības projekta publiskā apspriešana – veiksmīga.

    * 2009.gads – krīzes gads. Tiek pārtraukti, pārsūdzēti, apstrīdēti vairāki iepirkumi, kas saistās ar struktūrvienību pārcelšanu un celtniecības un remontdarbiem.

    * Nopietnas attīstības problēmas radīja finanšu ministra rīkojums 2009. gada martā pārtraukt iespēju apgūt Valsts galvoto aizdevumu (VGA) un tikai 2010. gada 11.janvārī tika saņemta atļauja turpināt apgūt VGA, Ministru prezidenta rezolūcija Nr.111-1/9-IP 4.punkts, Latvijas Republikas Finanšu ministra E.Repšes parakstīšanas datums 11.01.2010). Tomēr visi iepirkumi, kuri bija noslēgti līdz tam, turpinājās, kā rezultātā 2010.gads sākas jau daudz pozitīvāk.

    * Slimnīcas 100.dzimšanas dienā 2010. gada 10. februārī svinīgi tika ielikts pamatakmens slimnīcas jaunajiem korpusiem. (Bet pieminētās Rozentāles vadībā).

    * 2011.gada 15.aprīlī tika uzsākti 8. korpusa rekonstrukcijas darbi, darbus veic SIA „Skonto Būve”, darbi, atbilstoši līgumam.

    * 2012.gads – SIA „NAMS” vadībā „A” korpusa Skiču projekta izstrāde.

    * Reāla jaunā korpusa celtniecība varētu sākties 2013. sākumā. Celtniecības laiks apmēram 2 gadi un pusgads ēkas iekārtošanai (aparatūra, mēbeles, laboratorijas, utt.).

    …un tātad – jaunā korpusa pirmās kārtas kopējais finansējums ir 74 890 870 eiro, no kura 24 076 323 eiro ir piesaistītie līdzekļi no ERAF. Būvniecībai slimnīca izmanto arī valsts galvoto aizdevumu (~66 milj. EUR), un, sākot no 2012. gada, kredīta atmaksai no slimnīcas budžeta tiek izlietoti aptuveni 3 200 000 eiro gadā…

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Bet 17.06.2015. 09.39

“Premjere vēlreiz norādīja, ka, viņasprāt, sākumā būtu jāpārrēķina mazās pensijas līdz 200 eiro un tik lielā apmērā, cik budžets to atļaus. Izpratne šajā jautājumā esot saņemta arī no Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas vadītājas Aijas Barčas (ZZS).”

Ko tas vispār nozīmē: jāpārrēkina mazās pensijas?

Tātad tie, kam darba stāžs lielāks un iemaksāts vairāk, sēdēs un gaidīs, kamēr tie, kam darba stāžs mazs un nav pietiekamas iemaksās soc budžetā, pieaudzēs savas pensijas !

Izskatās “taisnīgi” un mācība ir tāda- droši saņemt aplokšņu algas un iemaksāt min so budžetā, jo jūsu pensijas pieaudzēs, jo jūs stāvēsiet pie Saeimas un prasīsiet sev “cilvēku cienīgu” dzīvi!

īsts komunisms dzīvē vai sociālisms pagaidām.Nu ko jauka perspektīva

+7
-6
Atbildēt

9

    dzeris49 > Bet 17.06.2015. 09.52

    Ir cilvēki, kuriem stāžs virs 40 gadiem, kuri maksāja nodokļus, bet, pensija 160, uzskati, ka tas ir normāli?

    Visi nevar strādāt labi atalgotos darbos, un, vismaz, kāds minimums, kas nodrošinātu cilvēku cienīgu dzīvi tiem, kas strādāja, jāsaņem.

    Sevišķi ņemot vērā Latvijas vēsturi un to, kādas pārmaiņas šeit notika un cik lielas algas bija.

    Un arī to, ka cilvēkiem ar vienādu algu un stāžu pensijas var ievērojami atšķirties, atkarībā no tā, kurā laikā tā aprēķināta, jo tā kārtība mums vairākkārt mainīta.

    Par tiem, kas nestrādāja un nemaksāja nodokļus es te nerunāju.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Bet 17.06.2015. 09.58

    Vai pie mums ir kāda sistēma,kas nosaka cik vērtīgs ir katra darbs,cik katram jāsaņem algā?Vai algu lielumam ir kāds sakars ar taisnīgumu?

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    Bet > Bet 17.06.2015. 09.59

    Cik nu atceros tad par padomju gadiem nekādas algas neņem vērā pie pensiju aprēkināšanas! Bez tam, kurš tad saņēmis 90 gados lielu algu?Tie kas strādājuši 40 gadus nu gan nesaņem pensiju līdz 200 EUR!

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > Bet 17.06.2015. 10.01

    Bet – pats tādus zinu, nespried par to, par ko nezini.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Bet 17.06.2015. 10.05

    Es 90tajos gados saņēmu tādu pašu algu,kā tagad,vienā amatā tajā pašā vietā strādājot,alga nav kustināta,turklāt tas ir pašvaldības uzņēmums.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Normunds > Bet 17.06.2015. 12.07

    Darbu var vērtēt pēc IKP uz cilvēku.

    https://pbs.twimg.com/media/CHnHxGmWoAANPp4.png:large

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Normunds > Bet 17.06.2015. 12.33

    JA Latvijā ir 64, bet Vācijā 124, tas nozīmē, ka Latvijā minimālajai algai ir jābūt pusei no Vācijas minimālās algas, jeb 736 eur mēnesī, neapliekamajam minimumam ir jābūt 333 eur mēnesī.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Edgars Avotiņš > Bet 17.06.2015. 13.47

    Mieru tikai mieru – neiet runa par visām pensijām, neiet runa par nepietiekamām iemaksām utt

    Runa iet par pensiju apreķina formulu, kas paredzēja koeficientu atbilstoši ekonomikas augšupejai vai lejupejai.

    Tie, kas aizgāja pensijā krīzes gados – 2009-2010. gados dabūja sev daudz daudz mazāku pensiju visam atlikušajam mūžam – nevis kādu savu grēku dēļ, bet gan tāpēc, ka ekonomikas krituma dēļ koeficients mazs.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > Bet 17.06.2015. 15.13

    Un tas ir pareizi, labot to nevajag?

    Un tas, tiešām, intersanti – IKP uz cilvēku mums, it kā, tikai divreiz mazāks, kā Vācijā, un cik reizes mazākas algas, pensijas, utt., kur paliek nauda?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Ebenemezers-3 17.06.2015. 09.29

es esmu godpraatiigi valstij maksaajis visas nodevas kaadas vien pienaakaas , saakot ar ienaakumu nodokli , iipašuma nodokli , ceļa nodokļus ( visus 15 gadus) kaa arii visa veida akciizes , degvielas tai skaitaa , bet kad ka penzioneejos 2011. gadaa man uzlikts sods 80 eiro apmeeraa ik meenesi , jau maksaaju to 2 gadus un veel man jaamaksaa 5 gadus , ja taa nav cilveeku apzagšana tad kas tad tas ir? vakar izskaneeja , ka ziedojums valsts aizsardziibai , apsmiekls , penzionaariem kuriem nav citu ienaakumu jaaziedo valsts aizsardziibai , liekas ka premjeršai nav visi maajaas , nekaadu kauna sajuutu , atbalstiit melno ekonomiku to aizsargaat uz pašu zemaak situeetaa slaaņa reeķina, man nav saprotama šaada riiciiba, tas ir apsmiekls !

es jau mineeju , ka jaunieveeleetais prezidents varbuut ietekmees virziibu šai jautaajumaa un raugi , neesmu alojies , vakar izskaneeja viedoklis par penzionaaru demonstraaciju Veejoņa k-ga inaguraacijas laikaa un te rezultaats nebija ilgi jaagaida.

+8
0
Atbildēt

0

Bet 17.06.2015. 09.08

Mūrniecei piestāv būt Saeimas spīkerei. Prātīgs cilvēks izskatās un izklausās, kaut nu nepaliktu iedomīga !

+8
-1
Atbildēt

1

    Normunds > Bet 17.06.2015. 11.52

    Viņa jau nav no Vienotības, lai paliktu iedomīga.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam