Ijabs:Tur ir 70 – 80% no krieviem, kas balso par vieniem, un 70 – 80% no latviešiem, kas balso par otriem. To ir grūti nosaukt kaut kā savādāk nekā par etnisku dalījumu. Tas atkal nav nekas katastrofāls, bet tas ir viens no stāstiem par, iespējams, neatrisinātiem mājasdarbiem šajos 23 gados.
———–
Etniskais dalījums.Ijabs nevar izteikt vārdu”okupācija”.Viņam bail no Putina? Vai viņš cer ka kādā nākotnē viņam būs jāraksta runas kādam Putina ieliktenim?
Tas nav nekāds politologs kas nespēj apspriest okupācijas sekas Latvijā.
Es nekad Ījaba viedokli neesmu augsti vērtējusi, bet kad satori izlasīju kā viņš vārda tiešā nozīmē vervēlēja par Spolīša nevainīgo braukšanu dzērumā, tā man kļuva skaidrs – kārtējais, kam naudiņa nosiedusi morāli, sirdsapziņu, dvēseli. Un viss. Interviju lasīju pa diagonāli. Bet varēju arī nelasīt. To ko citi daiļmēlītes – kā teiksim Rudzītis – dēvē par metaforām, to Ījabs – par polemiku. Kā saka – laika prognoze rītdienai – varbūt līs un varbūt nelīs. Paldies. Tik daudz es pati spēju izdomāt.
Man gan patika- tāds papīra duelis, gan valoda, gan komati salikti, nevajag tik ļoti sacerēties uz kādām atklāsmēm. Bet par Māru Zālīti pārsteigums, ka viņa tāda nevadāma. Kopš kura laika, vai tad sākusi pati naudu drukāt?
Ja gribi saukties par politisko komentētāju vai politologu un vēlies, lai Tevi uzklausa un tic teiktajam, tad jāievēro viena svarīga lieta – jābūt politiski neitrālam un savas politiskās simpātijas vai antipātijas labāk nenest sabiedriskā telpā, labāk noglabāt tās dziļi atvilktnē.
Bija interesanti pavērot, kā “politologs” Ījabs kopā ar savu draudziņu Bendiku televīzijā kopīgi “ierēca” par Reformu partijas nogrimšanu. Nē, nu Bendika prieku un atriebības kāri jau var saprast ( Rīkojumsn2 aizslaucīja viņa bosu Šķēli prom no politikas), bet Ījaba prieciņš bija, izteikšos maigi, neprofesionāls.
Neitrāls politologs taču nelietos tādus vārdus par Rp politiķiem – “tie brieži”. Bet varbūt Ījabu var saprast, jo jāsadzīvo ir ar mūsu valsts politisko sistēmu un tās saimnieku. Ījabs ir “dziļi iekšā”(kā man patīk šis Ēlertes teiciens) valsts oligarhu sistēmā un, ja valstī Saimnieks ir izsludinājis svētkus un vispārēju prieku par viņa ienaidnieka Zatlera iznīcināšanu, tad jālīksmo ir līdzi.
Neesmu dzirdējis, ka Ījabs būtu izteicies par Lembergu – “tas briedis”, vai, teiksim, par Āboltiņu – “tā briežu māte”.
To jau viņš nedarīs, jo ir “dziļi iekšā” un var “atrauties” no “sistēmas”.
Visvairāk politologa nosaukumam mūsu valstī atbilst mana simpātija Kažokas kundze.
“Dziļi iekšā” ir lielākā daļa Rietum-krātijā dzīvojošie:
“Brīvais tirgus nedara mūs brīvus, to sapratu jau tad, kad uzņēmu savu pirmo filmu Amerikā, jo tie, ar kuriem nācās strādāt tur, bija vēl lielāki kolaboranti, nekā tie, kurus par tādiem uzskatīja Polijā. Kolēģi neprātīgi baidījās, ka liks vilties tiem, kam pār viņiem ir kaut kāda vara, piemēram, man pašai, studijas producentei. To sapratu, kad pajautāju, ko mans asistents domā par dažiem maniem lēmumiem. Pēkšņi manā priekšā bija briesmīgi nobijies cilvēks bālu vaigu. Un viņš sacīja, ka viss ir tieši tā, kā es to redzu. Vajadzēja daudz laika, lai viņš atvērtos, sajustos drošs attiecībās ar mani un patiesi dalītos savā redzējumā. Sapratu, cik ļoti šie cilvēki ir atkarīgi no sava darba – kredītkartes viņus padara par vergiem. Viņi kredītā pērk mājas, kredītā skolo bērnus, kredītā saņem medicīnisko palīdzību. Un katrs kļūst atkarīgs no korporācijas labvēlības.”
Intervija ar režisori un scenāristi Agnešku Holandu
…īstenībā šo valstu (Igaunija, Latvija) samērā ātrā atgriešanās Eiropā – tas, ka mēs šobrīd esam minēto divu alianšu dalībvalstis, – bija iespējama tādēļ, ka 90. gadu sākumā politiskā vara tika tādā vai citādā veidā koncentrēta attiecīgi igauņu un latviešu rokās, kas tajā laikā bija pilnīgi absolūta nepieciešamība. ++++ un ne tikai atgriešanās Eiropā un iestāšanās NATO bija iespējama tikai tādēļ, ka politiskā vara piederēja un pieder Baltijas valstu valstsnācijām. Arī tas, ka LR izkļuva no tik dziļas ekonomiskās krīzes, kuras patieso dziļumu diez vai apzinās paši LR pilsoņi, šis fenomens lielā mērā ir skaidrojams ar to, ka Latvijā politiskā vara ir valstsnācijai, un vairums latviešu, droši vien, krīzes laika vēlēšanās drīzāk balsoja vispirms pret SC un tikai tad par taupības politiku. Kas krīzes gados būtu noticis ar LR situācijā, kad šādas nacionālas motivācijas iztrūktu? Situācijā, kad Latvijas iedzīvotājus sastādītu teiksim 90% latvieši, es nebūt neesmu tik pārliecināts, ka sociķi Latvijā dižķibeles laikā nenokļūtu pie varas. Kas no tā visa iznāktu – Rīga tam piemērs. Tikai Latvijas valstij iztrūktu tāds drošības spilvens, ar kādu šobrīd ir nodrošināta LR galvas pilsēta Rīga.
Tas, ka ” kreisie krievalodīgie”, jeb patiesāk putinisti Latvijā ir smags mantojums, kurš velkas līdz Latvijai no okupācijas laikiem, tas ir neapstrīdams fakts. Tas, ka liela daļa no šiem ļaužiem nav savas valsts sabiedrotie, vispirms jau Ušakovs, tas nav nekāds jaunums. Tas, ka kremlinisms Latvijā izzudīs līdz ar paaudžu maiņu – šādas cerības, kā tas ir apstiprinājies šobrīd, ir bijušas veltas cerības. Tapēc runas par kaut kādu potitisku ” miera izīgumu” ar SC un šīs partijas satelītiem, tās nav nopietnas runas, tādēļ jāpiekrīt atziņai, ka Latvijā nacionālo dalijumu gaida ” spoža nākotne” un šāds dalījums pastāvēs tik ilgi, cik pastāvēs Latvijas valsts.
Tajā pašā laikā, jeb kurš krievalodīgais, kurš ir atkāti paudis savu solidaritāti ar latviešu partijām, ir atklāti iestājies pret putinisma nostiprināšanos Latvijā, ir liela valsts bagātība. Šāds cilvēks nav svešais, par kādiem var uzskatīt SC elektorātu, bet, ja šāds cilvēks ir krievs, piemēram un, ja šāds cilvēks nepaŗtraukti dzirdēs apvainojumus, kuri ir vērsti arī pret viņu, jo viņš ir krievs, tad LR var zaudēt šādu pilsoni, viņam vnk tas viss var piegriezties. Un tas ir nopietns arguments, lai tomēr vērtējot notiekošo Latvijā kā apzīmētājs personāžiem tiktu lietota viņu ideoloģiskā pārliecība, bet nevis tautība.
riņī apkārt. Piekrītu visam komentāram, īpaši šim teikumam: Tajā pašā laikā, jeb kurš krievalodīgais, kurš ir atkāti paudis savu solidaritāti ar latviešu partijām, ir atklāti iestājies pret putinisma nostiprināšanos Latvijā, ir liela valsts bagātība.
Tajā pašā laikā, jeb kurš krievalodīgais, kurš ir atkāti paudis savu solidaritāti ar latviešu partijām, ir atklāti iestājies pret putinisma nostiprināšanos Latvijā, ir liela valsts bagātība.
———————
Lai valsts bagātību vairotu, nepieciešams būtu vispārējs latvisko politisko spēku memorands, kurā paziņotu, ka Sc un jebkurš aktīvi vai pasīvi pretvalstisks, pretlatvisks politisks veidojums NEKAD netiks aicināts koalīcijā. Tas liktu “normāliem” krievvalodīgiem meklēt iespējas citās partijās un marginalizētu sc&co, taču šobrīd notiek pretējs process un daudzi meklē attaisnojumus un veidus, kā sc tomēr iedabūt valdībā. Tādā veidā sc tiek stiprināts un motivēts.
rinķī apkārt “…jeb kurš krievalodīgais, kurš ir atkāti paudis savu solidaritāti ar latviešu partijām, ir atklāti iestājies pret putinisma nostiprināšanos Latvijā, ir liela valsts bagātība..(..)..tas ir nopietns arguments, lai tomēr vērtējot notiekošo Latvijā kā apzīmētājs personāžiem tiktu lietota viņu ideoloģiskā pārliecība, bet nevis tautība…”
~~~~~~
jebkurš krievvalodīgais, vai krievs, kā nu kuru reizi pēc vajadzības, – arī Afrikā ir krievs.
nedzīvosim iluzijās, pietiks jau ar to ka tie būs likumpaklausīgi.
un elementāri, – uz to viņus rosinās policija, tad kad tā valstī sāks strādāt.
1) tiek uzskatīts, ka Latvijai neiztikt bez pastiprinātas imigrācijas, jo nebūšot, kas stradā, lai nopelnītu mums pensiju.
2) skaidri redzams un zināms, ka imigranti vairumā citu valstu (GB, Zviedrija, Francija, Beļģija utt.) pārtiek no pabalstiem, veido geto, kur bail iebraukt policijai utt.
3) šo imigrantu uzturēšanai nepieciešami jauni imigranti. Dažām valstīm paveicās, ka palīgā nāca latvieši, lietuvieši, poļi, taču to daudzums ir ierobežots.
4) ir pilnīgi skaidrs, ka imigranti uz labklājības valstīm nebrauc strādāt vairāk, kā imitēt strādāšanu, lai saņemtu pabalstus.
Tad varbūt labāk atteikties no lielākas pensijas, nekā šo pensiju izbarot pabalstos.
Otra lieta – skaidri zināms, ka faktiski visu nosacīti ražo Ķīnā, tad kāpēc transportēt lēto darbaspēku uz Latviju, ja transportēt var latviešiem piederošās preces no Ķīnas?
1) Latvijā pabalsti maziņi (pagaidām) un imigranti pie mums nebrauc pabalstu dēļ;
2) toties algas mums ir lielas – salīdzinot ar daudzām citam postpadomju valstīm un kuģubūve un tamlīdzīgas nozares Latvijā visus līdzšinējos gadus balstās uz Ukraiņu kuģubuvētājiem un mašīnbūvniekiem
3) ES Dienvidu valstis visu laiku dīc, lai pārējās dalībvalstis paņem kādu daļu slīkstošos sīriešus, kurdus, utml Un ja vien pārējās ES valstis neatļaus šos imigrantus šaut tur pat jūrā, tad viņām (un arī mums) nāksies kādu daļu ņemt pretī.
Tas, kur es Ījabam piekrītu, ka Latvija pagaidām vieglprātīgi izturas pret imigraciju, bet vajag par to runāt un plānot, organizēt.
Piemēram – man masīca jau sen aizbrauca dzīvot uz Norvēģiju. Pirmkārt – norveģi šādus imigrantus iesēdina norvēģu valodas kursos – pirms neesi pabeidzis šos kursus, par nekādu strādāšanu utml nevar būt ne runas.
Kā ir Latvijā? Tas Ukrainas kuģubūvnieks atbrauc un būvē kuģus un nevienu vārdu tā arī neiemācas latviski un kuplina krievvalodīgo kopienu (vismaz uz to laiku, kamēr dzīvo Latvijā)
Jā, jau kurais cilvēks, kas zina “drēbi”, teic: “Daudz kas še nenotiktu, ja nenāktu norādes no ārpuses…” Būtu jau gaumīgi, ja nosauktu kādus divus dučus pēdējās desmitgades jautājumu. KNAB ir viens, aizsardzība (ar to jau ir kā ir), 16. marts (varētu būt), ebreju pirmskara īpašumi, droši vien kas Krievijas sakarā… Mazliet var saskaitīt. Diemžēl, mūsu atbildīgie uzskata, ka ir pareizi vai nu noslepenot, vai izlikties, ka nekas nav paskaidrojams.
Par visu citu… Sabiedrība “reflektē” ar biļetēm vai “pagrīdi”. Tā “prece”, ko sauc par politiku (kuras nav), daudziem ļoti nepatīk… Un to nevēlas uzturēt vai iegādāties… Ar to būtu jāsāk!
Mums tādu gudru cilvēku ir milzums, taču, ak, vai – kaut kā nesanāk viņiem pēc “reflektēšanās” līdz ieceru īstenošanai nonākt, kaut kas vienmēr traucē:
“Diemžēl pašreizējā Latvijas Bankas politika neatļauj ne samazināt preču pašizmaksu, ne arī radīt pieejamus finanšu resursus, lai būvētu jaunas rūpnīcas. Tāpēc valdība praktiski neko izdarīt nevar.
Domāju, ka Latviju ir salauzusi Latvijas Banka. Krīzes laikā ir jāstimulē ekonomika, jāiegulda zinātnē un inovācijās. Šādu budžeta palielināšanu krīzes apstākļos parasti finansē, devalvējot valūtu.”
JĀNIS OŠLEJS ir viens no zinīgākajiem Latvijas ekonomistiem, uzņēmējs, kas nodrošina 110 darbavietu, ražojot pasaules tirgū konkurējošu produkciju, pilsonis, kam rūp ne vien paša, bet arī valsts liktenis.
Sākt vajag katram pašam ar savu “smadzeņu sakārtošanu”, lai esošo realitāti apjēgtu. Pretējā gadījumā vēl 25 gadus šie “reflektanti” varēs Latvijas pilsonīšu vairākumu “aiz deguna vazāt” un “batonus ausīs bāzt”.
Pretrunīgs cilvēks, vērtē sevi, kā skeptisku liberāli, bet, dažos momentos spriež kā tipisks kreisais pseidoliberālis.
Pie tā, daudzi krievvalodīgie atbalsta Putinu un Kremli, vainīgs tas, ka viņi, lūk, nav pietiekami integrēti, un ar viņiem “nerunā”, tāpat vēl tas, ka viņiem nav savs krievvalodīgais MM, un, tātad, viņi, gandrīz vai, spiesti skatīties to Kremļa propagandu pa Krievijas kanāliem.
Stipri apšaubāma tēze, pazīstu tādus, viņi vienkārši negrib skatīties un dzirdēt citu viedokli, jo Kremļa viedoklis tiem ir tuvs, saprotams, un patīkams, ja kāds grib zināt citu viedokli, nav nekādas problēmas to atrast.
Kaut, no otras puses, iespējams, ka tāds Eiropas līmeņa krievvalodīgais mēdijs arī būtu vajadzīgs, varbūt, kādai daļai tas, vismaz, liks padomāt.
Par tiem Islama teroristiem – tas pats, tie, redz, kādi atsevišķi antisociāli elementi, kuri arī nav pietiekami integrēti, un socializēti, kuriem neesot “perspektīvas”, utt., tātad, atkal vainīga sabiedrība.
Un par to, ka liberāļi Lavijā ir sekta, arī negribas piekrist, domāju, to, ņemot vērā mūsu vēsturi, ir pietiekami daudz, protams, skatoties ko uzskatīt par liberāļiem.
Kas attiecas uz to, kāpēc politika Latvijā atpaliek no citām sfērām – vajadzēja jau teikt atklāti – politiskā korupcija, kas ir kļuvusi par sistēmu, pateicoties gan vēlētāju, gan deputātu samērā zemam morāles līmenim un valstī valdošajam tiesiskajam nihilismam, un liela daļa politiski neizglītotu vēlētāju, kas balso par populistiem, un, protams, liela daļa, kas balso par prokremlisko SC.
Bet, visumā, intervija, protams, interesanta, arī pats intervējamais reflektējošs cilvēks,tas priecē.
“Pie tā, daudzi krievvalodīgie atbalsta Putinu un Kremli, vainīgs tas, ka viņi, lūk, nav pietiekami integrēti, un ar viņiem “nerunā””
==
un tieši tā tas arī ir. Cita lieta, ka šobrīd ir pagrūti atrast veidu, kā ar šamiem “parunāt”…, vismaz lai neiedomājas vārīt ziepes. Variants – sūtīt tūrēs uz KF, Mamikins atgriezās īpaši piezemēts.
Latvijas Radio 4 ar viņiem runā krieviski jau 25 gadus 24/7, retranslē arī krievu Svobodu, LTV7 uzsāka kārtējo intensīvas runāšanas seansu pērn (pirms tam arī bija visādas rīta programmas ar Krievijas slavenībām).
Ko vēl vajag – no valsts budžeta finansētu krievu avīzi katrā paskastītē?
….Tjarve izteica priekšlikumu, ja jau Beltem vajag reitingus un abu pušu ieinteresētos skatītājus – veidot realitātes šovu ar ceļojumu uz Krieviju….ar iepirkšanos, sab.transporta izmantošanu, konkrētu kultūras objektu apmeklēšanu, izdzīvošanu krieviskajā vidē utt. ….tāda šova reitingi “izsistu jumtu” un krievvalodīgie redzētu realitāti, bet latvieši, kuriem mīļas un dārgas atmiņas par PSRS laikiem – atgriestos īstenībā….iegūtu arī tie, kuriem tiek skalotas smadzenes par “labajiem” padomjlaikiem… :)
Nu taču visa Eiropa tūdaļ “abižennajiem” uztaisīst pareizā uzskata TV. Budžets būs, vietējie kreivu smadzeņu pareizās iegrožīšanas korifeji – Dimants, Belte u.c.- varēs nomierināties. Es jau gan domāju, ka tikai ar Paulu un Busuļi var uz pusstundu “pareizi” iegrozīt Putina TV auditorijai smadzenes.
“eidot realitātes šovu ar ceļojumu uz Krieviju….ar iepirkšanos, sab.transporta izmantošanu, konkrētu kultūras objektu apmeklēšanu, izdzīvošanu krieviskajā vidē utt. ….tāda šova reitingi “izsistu jumtu” un krievvalodīgie redzētu realitāti, bet latvieši, kuriem mīļas un dārgas atmiņas par PSRS laikiem – atgriestos īstenībā…;”
==
pilnīgi piekrītu, vien pastāv iespēja dabūt visādas Potjomkina sādžas… – Vešankovs nesnauž…
hombros, nevis nepaveicās 1940, bet idioti bija/ām 1991. Un turpinām būt!
——————-
Hāgas konvencija, likvidēt Krievijas MIL toreiz bija vieglāk par vieglu. Likvidēt krievu skolas! jaunā paaudze interfrontistu jau izaugusi LR.
Un, ja nedod Dievs, kādi sūdi, tad par šiem urlām kāds ārzemju ozoliņš teiks – “bet tie taču latvieši, Latvijas pilsoņi trešajā paaudzē, kādi tur imigranti”…
zane.- veidot realitātes šovu ar ceļojumu uz Krieviju….ar iepirkšanos, sab.transporta izmantošanu, konkrētu kultūras objektu apmeklēšanu, izdzīvošanu krieviskajā vidē utt. ….tāda šova reitingi “izsistu jumtu” un krievvalodīgie redzētu realitāti, bet latvieši, kuriem
———————–
Kā piespiedīsi viņus skatīties fašistu propagandu? Ja nu vienīgi jakubovičs un alla barisavna būs veduščije?…..
Dzeri, viņi dzīvo citā telpā. Droši vien, ka informāciju vajag, taču, kā panākt, ka viņi to skatās?
Mans priekšlikums būtu ar likumu noteikt, ka pa visiem krievvalodīgajiem kanāliem, kurus retranslē LR teritorijā, 3-4 reizes dienā vienlaicīgi ap 30 minūtēm rāda Latvijā (Baltijā) gatavotas krievu ziņas. Tas nebūtu tik dārgi, kā TV.
Un papildus apkarot nelegālos tīklus. Tā nebūs panaceja, bet ātri sasniedzams rezultāts un labāk, kā nekas. Daudz labāk.
Paldies. “Piemēram, vai atceraties kādu spriedzi izjuta tie, kuri divvalodības referenduma laikā atļāvās jokot par publiskās reakcijas uzpūsto dramatismu un kara stāvoklim līdzīgo retoriku? Te varētu pieminēt arī slaveno Satversmes preambulu un nepilsoņu statusu. Vai Latvija ir paredzēta vienīgi latviešiem? Kurā no valodām mums būtu jārunā? Vai ir pieļaujamas alternatīvas mūsu vēstures interpretācijas?”
Ozoliņa k-gs šoreiz ir izgaismojis pašu treknāko no sorosīdu liberastiem Ivaru Ijābu un eleganti izdauzījis tam purnu.
paldies meistaram par to ka izvilka uz paklāja šo visur brīvi praktizējošo filozofu un sociālantropoloģiskas politikas stāstnieku, – tas ir īsti laikā un vietā.
Komentāri (44)
uldis-v 22.01.2015. 22.01
Ijabs:Tur ir 70 – 80% no krieviem, kas balso par vieniem, un 70 – 80% no latviešiem, kas balso par otriem. To ir grūti nosaukt kaut kā savādāk nekā par etnisku dalījumu. Tas atkal nav nekas katastrofāls, bet tas ir viens no stāstiem par, iespējams, neatrisinātiem mājasdarbiem šajos 23 gados.
———–
Etniskais dalījums.Ijabs nevar izteikt vārdu”okupācija”.Viņam bail no Putina? Vai viņš cer ka kādā nākotnē viņam būs jāraksta runas kādam Putina ieliktenim?
Tas nav nekāds politologs kas nespēj apspriest okupācijas sekas Latvijā.
1
edge_indran > uldis-v 23.01.2015. 00.38
——–
Nav, jo to seku apkarošana notiek tikai un vienīgi Jēkabielas Augstajā namā.
https://www.youtube.com/watch?v=1OyQzXKTm6Y
0
Drosma 19.01.2015. 20.52
Es nekad Ījaba viedokli neesmu augsti vērtējusi, bet kad satori izlasīju kā viņš vārda tiešā nozīmē vervēlēja par Spolīša nevainīgo braukšanu dzērumā, tā man kļuva skaidrs – kārtējais, kam naudiņa nosiedusi morāli, sirdsapziņu, dvēseli. Un viss. Interviju lasīju pa diagonāli. Bet varēju arī nelasīt. To ko citi daiļmēlītes – kā teiksim Rudzītis – dēvē par metaforām, to Ījabs – par polemiku. Kā saka – laika prognoze rītdienai – varbūt līs un varbūt nelīs. Paldies. Tik daudz es pati spēju izdomāt.
2
edge_indran > Drosma 19.01.2015. 21.37
——-
Vajag mācīties lasīt IR rakstus (zemtekstus)- spēsi saskatīt vēl vairāk:
“Man vienmēr kritis uz nerviem:augstskolu iekšējās lietas, profesoru čomu būšana. Paši dzer šnabi kopā, paši ievēlē cits citu par profesoriem.”
Vesterdāla Komunikācijas skolas profesore Vēsma Kontere McQuillanana
http://www.ir.lv:889/2013/1/2/parmainas-no-kuram-nebaidities
https://www.youtube.com/watch?v=F9p5Kb91pQk
0
not mii > Drosma 21.01.2015. 09.05
Man gan patika- tāds papīra duelis, gan valoda, gan komati salikti, nevajag tik ļoti sacerēties uz kādām atklāsmēm. Bet par Māru Zālīti pārsteigums, ka viņa tāda nevadāma. Kopš kura laika, vai tad sākusi pati naudu drukāt?
0
Skumjais Bruņinieks 19.01.2015. 20.43
Ja gribi saukties par politisko komentētāju vai politologu un vēlies, lai Tevi uzklausa un tic teiktajam, tad jāievēro viena svarīga lieta – jābūt politiski neitrālam un savas politiskās simpātijas vai antipātijas labāk nenest sabiedriskā telpā, labāk noglabāt tās dziļi atvilktnē.
Bija interesanti pavērot, kā “politologs” Ījabs kopā ar savu draudziņu Bendiku televīzijā kopīgi “ierēca” par Reformu partijas nogrimšanu. Nē, nu Bendika prieku un atriebības kāri jau var saprast ( Rīkojumsn2 aizslaucīja viņa bosu Šķēli prom no politikas), bet Ījaba prieciņš bija, izteikšos maigi, neprofesionāls.
Neitrāls politologs taču nelietos tādus vārdus par Rp politiķiem – “tie brieži”. Bet varbūt Ījabu var saprast, jo jāsadzīvo ir ar mūsu valsts politisko sistēmu un tās saimnieku. Ījabs ir “dziļi iekšā”(kā man patīk šis Ēlertes teiciens) valsts oligarhu sistēmā un, ja valstī Saimnieks ir izsludinājis svētkus un vispārēju prieku par viņa ienaidnieka Zatlera iznīcināšanu, tad jālīksmo ir līdzi.
Neesmu dzirdējis, ka Ījabs būtu izteicies par Lembergu – “tas briedis”, vai, teiksim, par Āboltiņu – “tā briežu māte”.
To jau viņš nedarīs, jo ir “dziļi iekšā” un var “atrauties” no “sistēmas”.
Visvairāk politologa nosaukumam mūsu valstī atbilst mana simpātija Kažokas kundze.
1
edge_indran > Skumjais Bruņinieks 19.01.2015. 21.44
——-
“Dziļi iekšā” ir lielākā daļa Rietum-krātijā dzīvojošie:
“Brīvais tirgus nedara mūs brīvus, to sapratu jau tad, kad uzņēmu savu pirmo filmu Amerikā, jo tie, ar kuriem nācās strādāt tur, bija vēl lielāki kolaboranti, nekā tie, kurus par tādiem uzskatīja Polijā. Kolēģi neprātīgi baidījās, ka liks vilties tiem, kam pār viņiem ir kaut kāda vara, piemēram, man pašai, studijas producentei. To sapratu, kad pajautāju, ko mans asistents domā par dažiem maniem lēmumiem. Pēkšņi manā priekšā bija briesmīgi nobijies cilvēks bālu vaigu. Un viņš sacīja, ka viss ir tieši tā, kā es to redzu. Vajadzēja daudz laika, lai viņš atvērtos, sajustos drošs attiecībās ar mani un patiesi dalītos savā redzējumā. Sapratu, cik ļoti šie cilvēki ir atkarīgi no sava darba – kredītkartes viņus padara par vergiem. Viņi kredītā pērk mājas, kredītā skolo bērnus, kredītā saņem medicīnisko palīdzību. Un katrs kļūst atkarīgs no korporācijas labvēlības.”
Intervija ar režisori un scenāristi Agnešku Holandu
http://www.arterritory.com/lv/teksti/intervijas/4353-sizeti,_kas_izstasta_mus/
0
rinķī apkārt 19.01.2015. 16.19
…īstenībā šo valstu (Igaunija, Latvija) samērā ātrā atgriešanās Eiropā – tas, ka mēs šobrīd esam minēto divu alianšu dalībvalstis, – bija iespējama tādēļ, ka 90. gadu sākumā politiskā vara tika tādā vai citādā veidā koncentrēta attiecīgi igauņu un latviešu rokās, kas tajā laikā bija pilnīgi absolūta nepieciešamība. ++++ un ne tikai atgriešanās Eiropā un iestāšanās NATO bija iespējama tikai tādēļ, ka politiskā vara piederēja un pieder Baltijas valstu valstsnācijām. Arī tas, ka LR izkļuva no tik dziļas ekonomiskās krīzes, kuras patieso dziļumu diez vai apzinās paši LR pilsoņi, šis fenomens lielā mērā ir skaidrojams ar to, ka Latvijā politiskā vara ir valstsnācijai, un vairums latviešu, droši vien, krīzes laika vēlēšanās drīzāk balsoja vispirms pret SC un tikai tad par taupības politiku. Kas krīzes gados būtu noticis ar LR situācijā, kad šādas nacionālas motivācijas iztrūktu? Situācijā, kad Latvijas iedzīvotājus sastādītu teiksim 90% latvieši, es nebūt neesmu tik pārliecināts, ka sociķi Latvijā dižķibeles laikā nenokļūtu pie varas. Kas no tā visa iznāktu – Rīga tam piemērs. Tikai Latvijas valstij iztrūktu tāds drošības spilvens, ar kādu šobrīd ir nodrošināta LR galvas pilsēta Rīga.
Tas, ka ” kreisie krievalodīgie”, jeb patiesāk putinisti Latvijā ir smags mantojums, kurš velkas līdz Latvijai no okupācijas laikiem, tas ir neapstrīdams fakts. Tas, ka liela daļa no šiem ļaužiem nav savas valsts sabiedrotie, vispirms jau Ušakovs, tas nav nekāds jaunums. Tas, ka kremlinisms Latvijā izzudīs līdz ar paaudžu maiņu – šādas cerības, kā tas ir apstiprinājies šobrīd, ir bijušas veltas cerības. Tapēc runas par kaut kādu potitisku ” miera izīgumu” ar SC un šīs partijas satelītiem, tās nav nopietnas runas, tādēļ jāpiekrīt atziņai, ka Latvijā nacionālo dalijumu gaida ” spoža nākotne” un šāds dalījums pastāvēs tik ilgi, cik pastāvēs Latvijas valsts.
Tajā pašā laikā, jeb kurš krievalodīgais, kurš ir atkāti paudis savu solidaritāti ar latviešu partijām, ir atklāti iestājies pret putinisma nostiprināšanos Latvijā, ir liela valsts bagātība. Šāds cilvēks nav svešais, par kādiem var uzskatīt SC elektorātu, bet, ja šāds cilvēks ir krievs, piemēram un, ja šāds cilvēks nepaŗtraukti dzirdēs apvainojumus, kuri ir vērsti arī pret viņu, jo viņš ir krievs, tad LR var zaudēt šādu pilsoni, viņam vnk tas viss var piegriezties. Un tas ir nopietns arguments, lai tomēr vērtējot notiekošo Latvijā kā apzīmētājs personāžiem tiktu lietota viņu ideoloģiskā pārliecība, bet nevis tautība.
5
edge_indran > rinķī apkārt 19.01.2015. 17.39
——-
Pareizais fuktieris! Savējiem viss atļauts, ienaidniekiem – aizliegts!
https://www.youtube.com/watch?v=DNcR_4qqvs8
0
lno > rinķī apkārt 19.01.2015. 17.40
riņī apkārt. Piekrītu visam komentāram, īpaši šim teikumam: Tajā pašā laikā, jeb kurš krievalodīgais, kurš ir atkāti paudis savu solidaritāti ar latviešu partijām, ir atklāti iestājies pret putinisma nostiprināšanos Latvijā, ir liela valsts bagātība.
0
edge_indran > rinķī apkārt 19.01.2015. 17.57
——
Tieši tā – “bagātība” – sargājama un aprūpējama!
Streļčenoks nebaidās kļūt par KNAB vadītāju
https://www.youtube.com/watch?v=Z7IA6dKF4gA
0
aivarsk > rinķī apkārt 19.01.2015. 18.57
Tajā pašā laikā, jeb kurš krievalodīgais, kurš ir atkāti paudis savu solidaritāti ar latviešu partijām, ir atklāti iestājies pret putinisma nostiprināšanos Latvijā, ir liela valsts bagātība.
———————
Lai valsts bagātību vairotu, nepieciešams būtu vispārējs latvisko politisko spēku memorands, kurā paziņotu, ka Sc un jebkurš aktīvi vai pasīvi pretvalstisks, pretlatvisks politisks veidojums NEKAD netiks aicināts koalīcijā. Tas liktu “normāliem” krievvalodīgiem meklēt iespējas citās partijās un marginalizētu sc&co, taču šobrīd notiek pretējs process un daudzi meklē attaisnojumus un veidus, kā sc tomēr iedabūt valdībā. Tādā veidā sc tiek stiprināts un motivēts.
0
TanteSidra > rinķī apkārt 20.01.2015. 00.15
rinķī apkārt “…jeb kurš krievalodīgais, kurš ir atkāti paudis savu solidaritāti ar latviešu partijām, ir atklāti iestājies pret putinisma nostiprināšanos Latvijā, ir liela valsts bagātība..(..)..tas ir nopietns arguments, lai tomēr vērtējot notiekošo Latvijā kā apzīmētājs personāžiem tiktu lietota viņu ideoloģiskā pārliecība, bet nevis tautība…”
~~~~~~
jebkurš krievvalodīgais, vai krievs, kā nu kuru reizi pēc vajadzības, – arī Afrikā ir krievs.
nedzīvosim iluzijās, pietiks jau ar to ka tie būs likumpaklausīgi.
un elementāri, – uz to viņus rosinās policija, tad kad tā valstī sāks strādāt.
0
aivarsk 19.01.2015. 14.40
Manī smaidu raisa sekojošā loģika:
1) tiek uzskatīts, ka Latvijai neiztikt bez pastiprinātas imigrācijas, jo nebūšot, kas stradā, lai nopelnītu mums pensiju.
2) skaidri redzams un zināms, ka imigranti vairumā citu valstu (GB, Zviedrija, Francija, Beļģija utt.) pārtiek no pabalstiem, veido geto, kur bail iebraukt policijai utt.
3) šo imigrantu uzturēšanai nepieciešami jauni imigranti. Dažām valstīm paveicās, ka palīgā nāca latvieši, lietuvieši, poļi, taču to daudzums ir ierobežots.
4) ir pilnīgi skaidrs, ka imigranti uz labklājības valstīm nebrauc strādāt vairāk, kā imitēt strādāšanu, lai saņemtu pabalstus.
Tad varbūt labāk atteikties no lielākas pensijas, nekā šo pensiju izbarot pabalstos.
Otra lieta – skaidri zināms, ka faktiski visu nosacīti ražo Ķīnā, tad kāpēc transportēt lēto darbaspēku uz Latviju, ja transportēt var latviešiem piederošās preces no Ķīnas?
1
Edgars Avotiņš > aivarsk 20.01.2015. 18.23
Aivarsk – par to imigrāciju – nesmej nu!
1) Latvijā pabalsti maziņi (pagaidām) un imigranti pie mums nebrauc pabalstu dēļ;
2) toties algas mums ir lielas – salīdzinot ar daudzām citam postpadomju valstīm un kuģubūve un tamlīdzīgas nozares Latvijā visus līdzšinējos gadus balstās uz Ukraiņu kuģubuvētājiem un mašīnbūvniekiem
3) ES Dienvidu valstis visu laiku dīc, lai pārējās dalībvalstis paņem kādu daļu slīkstošos sīriešus, kurdus, utml Un ja vien pārējās ES valstis neatļaus šos imigrantus šaut tur pat jūrā, tad viņām (un arī mums) nāksies kādu daļu ņemt pretī.
Tas, kur es Ījabam piekrītu, ka Latvija pagaidām vieglprātīgi izturas pret imigraciju, bet vajag par to runāt un plānot, organizēt.
Piemēram – man masīca jau sen aizbrauca dzīvot uz Norvēģiju. Pirmkārt – norveģi šādus imigrantus iesēdina norvēģu valodas kursos – pirms neesi pabeidzis šos kursus, par nekādu strādāšanu utml nevar būt ne runas.
Kā ir Latvijā? Tas Ukrainas kuģubūvnieks atbrauc un būvē kuģus un nevienu vārdu tā arī neiemācas latviski un kuplina krievvalodīgo kopienu (vismaz uz to laiku, kamēr dzīvo Latvijā)
0
Mantrausis 19.01.2015. 13.50
Jā, jau kurais cilvēks, kas zina “drēbi”, teic: “Daudz kas še nenotiktu, ja nenāktu norādes no ārpuses…” Būtu jau gaumīgi, ja nosauktu kādus divus dučus pēdējās desmitgades jautājumu. KNAB ir viens, aizsardzība (ar to jau ir kā ir), 16. marts (varētu būt), ebreju pirmskara īpašumi, droši vien kas Krievijas sakarā… Mazliet var saskaitīt. Diemžēl, mūsu atbildīgie uzskata, ka ir pareizi vai nu noslepenot, vai izlikties, ka nekas nav paskaidrojams.
Par visu citu… Sabiedrība “reflektē” ar biļetēm vai “pagrīdi”. Tā “prece”, ko sauc par politiku (kuras nav), daudziem ļoti nepatīk… Un to nevēlas uzturēt vai iegādāties… Ar to būtu jāsāk!
2
edge_indran > Mantrausis 19.01.2015. 17.46
———
Mums tādu gudru cilvēku ir milzums, taču, ak, vai – kaut kā nesanāk viņiem pēc “reflektēšanās” līdz ieceru īstenošanai nonākt, kaut kas vienmēr traucē:
“Diemžēl pašreizējā Latvijas Bankas politika neatļauj ne samazināt preču pašizmaksu, ne arī radīt pieejamus finanšu resursus, lai būvētu jaunas rūpnīcas. Tāpēc valdība praktiski neko izdarīt nevar.
Domāju, ka Latviju ir salauzusi Latvijas Banka. Krīzes laikā ir jāstimulē ekonomika, jāiegulda zinātnē un inovācijās. Šādu budžeta palielināšanu krīzes apstākļos parasti finansē, devalvējot valūtu.”
JĀNIS OŠLEJS ir viens no zinīgākajiem Latvijas ekonomistiem, uzņēmējs, kas nodrošina 110 darbavietu, ražojot pasaules tirgū konkurējošu produkciju, pilsonis, kam rūp ne vien paša, bet arī valsts liktenis.
http://sludinajumi.la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=316037:jnis-olejs-qneesmu-ieinterests-latvijas-stagncijq&catid=95:intervijas
0
edge_indran > Mantrausis 19.01.2015. 17.53
——
Sākt vajag katram pašam ar savu “smadzeņu sakārtošanu”, lai esošo realitāti apjēgtu. Pretējā gadījumā vēl 25 gadus šie “reflektanti” varēs Latvijas pilsonīšu vairākumu “aiz deguna vazāt” un “batonus ausīs bāzt”.
https://www.youtube.com/watch?v=BUPgLdsdr-E
0
dzeris49 19.01.2015. 13.03
Pretrunīgs cilvēks, vērtē sevi, kā skeptisku liberāli, bet, dažos momentos spriež kā tipisks kreisais pseidoliberālis.
Pie tā, daudzi krievvalodīgie atbalsta Putinu un Kremli, vainīgs tas, ka viņi, lūk, nav pietiekami integrēti, un ar viņiem “nerunā”, tāpat vēl tas, ka viņiem nav savs krievvalodīgais MM, un, tātad, viņi, gandrīz vai, spiesti skatīties to Kremļa propagandu pa Krievijas kanāliem.
Stipri apšaubāma tēze, pazīstu tādus, viņi vienkārši negrib skatīties un dzirdēt citu viedokli, jo Kremļa viedoklis tiem ir tuvs, saprotams, un patīkams, ja kāds grib zināt citu viedokli, nav nekādas problēmas to atrast.
Kaut, no otras puses, iespējams, ka tāds Eiropas līmeņa krievvalodīgais mēdijs arī būtu vajadzīgs, varbūt, kādai daļai tas, vismaz, liks padomāt.
Par tiem Islama teroristiem – tas pats, tie, redz, kādi atsevišķi antisociāli elementi, kuri arī nav pietiekami integrēti, un socializēti, kuriem neesot “perspektīvas”, utt., tātad, atkal vainīga sabiedrība.
Un par to, ka liberāļi Lavijā ir sekta, arī negribas piekrist, domāju, to, ņemot vērā mūsu vēsturi, ir pietiekami daudz, protams, skatoties ko uzskatīt par liberāļiem.
Kas attiecas uz to, kāpēc politika Latvijā atpaliek no citām sfērām – vajadzēja jau teikt atklāti – politiskā korupcija, kas ir kļuvusi par sistēmu, pateicoties gan vēlētāju, gan deputātu samērā zemam morāles līmenim un valstī valdošajam tiesiskajam nihilismam, un liela daļa politiski neizglītotu vēlētāju, kas balso par populistiem, un, protams, liela daļa, kas balso par prokremlisko SC.
Bet, visumā, intervija, protams, interesanta, arī pats intervējamais reflektējošs cilvēks,tas priecē.
22
kristaps_freimanis > dzeris49 19.01.2015. 13.23
“Pie tā, daudzi krievvalodīgie atbalsta Putinu un Kremli, vainīgs tas, ka viņi, lūk, nav pietiekami integrēti, un ar viņiem “nerunā””
==
un tieši tā tas arī ir. Cita lieta, ka šobrīd ir pagrūti atrast veidu, kā ar šamiem “parunāt”…, vismaz lai neiedomājas vārīt ziepes. Variants – sūtīt tūrēs uz KF, Mamikins atgriezās īpaši piezemēts.
0
fretka > dzeris49 19.01.2015. 13.35
kā ar šamiem “parunāt”…
———-
Latvijas Radio 4 ar viņiem runā krieviski jau 25 gadus 24/7, retranslē arī krievu Svobodu, LTV7 uzsāka kārtējo intensīvas runāšanas seansu pērn (pirms tam arī bija visādas rīta programmas ar Krievijas slavenībām).
Ko vēl vajag – no valsts budžeta finansētu krievu avīzi katrā paskastītē?
0
zanE. > dzeris49 19.01.2015. 13.37
….Tjarve izteica priekšlikumu, ja jau Beltem vajag reitingus un abu pušu ieinteresētos skatītājus – veidot realitātes šovu ar ceļojumu uz Krieviju….ar iepirkšanos, sab.transporta izmantošanu, konkrētu kultūras objektu apmeklēšanu, izdzīvošanu krieviskajā vidē utt. ….tāda šova reitingi “izsistu jumtu” un krievvalodīgie redzētu realitāti, bet latvieši, kuriem mīļas un dārgas atmiņas par PSRS laikiem – atgriestos īstenībā….iegūtu arī tie, kuriem tiek skalotas smadzenes par “labajiem” padomjlaikiem… :)
0
locus > dzeris49 19.01.2015. 13.59
Nu taču visa Eiropa tūdaļ “abižennajiem” uztaisīst pareizā uzskata TV. Budžets būs, vietējie kreivu smadzeņu pareizās iegrožīšanas korifeji – Dimants, Belte u.c.- varēs nomierināties. Es jau gan domāju, ka tikai ar Paulu un Busuļi var uz pusstundu “pareizi” iegrozīt Putina TV auditorijai smadzenes.
0
locus > dzeris49 19.01.2015. 14.02
Secinājums ir viens – Latvijai baisi nepaveicās 1940. gadā. Baisi…
0
kristaps_freimanis > dzeris49 19.01.2015. 14.18
“eidot realitātes šovu ar ceļojumu uz Krieviju….ar iepirkšanos, sab.transporta izmantošanu, konkrētu kultūras objektu apmeklēšanu, izdzīvošanu krieviskajā vidē utt. ….tāda šova reitingi “izsistu jumtu” un krievvalodīgie redzētu realitāti, bet latvieši, kuriem mīļas un dārgas atmiņas par PSRS laikiem – atgriestos īstenībā…;”
==
pilnīgi piekrītu, vien pastāv iespēja dabūt visādas Potjomkina sādžas… – Vešankovs nesnauž…
0
kristaps_freimanis > dzeris49 19.01.2015. 14.19
“Latvijai baisi nepaveicās 1940. gadā. Baisi… ”
===
Somiem ar nepaveicās…
0
fretka > dzeris49 19.01.2015. 14.32
Nemaz nevajag Potjomkina sādžas. Pietiks, ja PBK2 šīs programmas veidošanu uzticēs Dragiļevas tipa “jaunajai interfrontei”.
0
aivarsk > dzeris49 19.01.2015. 14.46
hombros, nevis nepaveicās 1940, bet idioti bija/ām 1991. Un turpinām būt!
——————-
Hāgas konvencija, likvidēt Krievijas MIL toreiz bija vieglāk par vieglu. Likvidēt krievu skolas! jaunā paaudze interfrontistu jau izaugusi LR.
Un, ja nedod Dievs, kādi sūdi, tad par šiem urlām kāds ārzemju ozoliņš teiks – “bet tie taču latvieši, Latvijas pilsoņi trešajā paaudzē, kādi tur imigranti”…
0
aivarsk > dzeris49 19.01.2015. 14.59
zane.- veidot realitātes šovu ar ceļojumu uz Krieviju….ar iepirkšanos, sab.transporta izmantošanu, konkrētu kultūras objektu apmeklēšanu, izdzīvošanu krieviskajā vidē utt. ….tāda šova reitingi “izsistu jumtu” un krievvalodīgie redzētu realitāti, bet latvieši, kuriem
———————–
Kā piespiedīsi viņus skatīties fašistu propagandu? Ja nu vienīgi jakubovičs un alla barisavna būs veduščije?…..
0
dzeris49 > dzeris49 19.01.2015. 15.06
Ja cilvēki realitāti saskatīt vienkārši nevēlas, nekādi šovi nelīdzēs.
0
aivarsk > dzeris49 19.01.2015. 16.12
Dzeri, viņi dzīvo citā telpā. Droši vien, ka informāciju vajag, taču, kā panākt, ka viņi to skatās?
Mans priekšlikums būtu ar likumu noteikt, ka pa visiem krievvalodīgajiem kanāliem, kurus retranslē LR teritorijā, 3-4 reizes dienā vienlaicīgi ap 30 minūtēm rāda Latvijā (Baltijā) gatavotas krievu ziņas. Tas nebūtu tik dārgi, kā TV.
Un papildus apkarot nelegālos tīklus. Tā nebūs panaceja, bet ātri sasniedzams rezultāts un labāk, kā nekas. Daudz labāk.
0
andrejs > dzeris49 19.01.2015. 16.21
alla barisavna būs veduščije?…..
————————-
Alla Borisovna ir viena no retajām krievu popsas “zvaigznēm”, kas diezgan atklāti iestājas pret Puķina politiku
0
lno > dzeris49 19.01.2015. 17.42
fretka. Vai Tev ir kas konkrēts pret Dragiļevu?
0
fretka > dzeris49 19.01.2015. 18.17
> Ino
https://www.youtube.com/watch?v=nG7kEfj3OT0#t=81
0
fretka > dzeris49 19.01.2015. 18.26
.
http://www.lsm.lv/lv/raksts/arpus-etera/arpus-etera/olga-dragiljeva-vai-valodas-prasme-ir-dargaka-par-dziiviibu.a68815/
http://www.lsm.lv/lv/raksts/arpus-etera/arpus-etera/olga-dragiljeva-dozhgj-saga-vai-pashi-esam-bez-vainas.a76219/
0
lno > dzeris49 19.01.2015. 18.35
Paldies. “Piemēram, vai atceraties kādu spriedzi izjuta tie, kuri divvalodības referenduma laikā atļāvās jokot par publiskās reakcijas uzpūsto dramatismu un kara stāvoklim līdzīgo retoriku? Te varētu pieminēt arī slaveno Satversmes preambulu un nepilsoņu statusu. Vai Latvija ir paredzēta vienīgi latviešiem? Kurā no valodām mums būtu jārunā? Vai ir pieļaujamas alternatīvas mūsu vēstures interpretācijas?”
Pēc šī vairāk jautājumu nav.
0
edge_indran > dzeris49 19.01.2015. 21.50
——
Kādi jautājumi?
http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1/1706/13753563/1/je-suis-charlie.jpg?width=400
0
TanteSidra > dzeris49 19.01.2015. 23.24
Ozoliņa k-gs šoreiz ir izgaismojis pašu treknāko no sorosīdu liberastiem Ivaru Ijābu un eleganti izdauzījis tam purnu.
paldies meistaram par to ka izvilka uz paklāja šo visur brīvi praktizējošo filozofu un sociālantropoloģiskas politikas stāstnieku, – tas ir īsti laikā un vietā.
0
andrejs > dzeris49 20.01.2015. 00.58
Ozoliņa k-gs šoreiz ir izgaismojis pašu treknāko no sorosīdu liberastiem Ivaru Ijābu
———————–
opā! Kas tad ir pats Ozoliņš?
0
TanteSidra > dzeris49 20.01.2015. 01.24
nu lūk, jā, oppā, – ne vienmēr liela cilvēka darbi ir vienkārši izskaidrojami.
Rinkevičs tika brīdināts, tam tika uzsists pa rokām.
ar Ījabu citādi, tas palika bez zobiem.
skaisti, paldies par to Ozoliņa k-gam.
0
lama > dzeris49 20.01.2015. 07.34
Kas attiecas uz to manu “failed state” tekstu, es, starp citu, esmu viņu komentējis vēlāk…
____________________-
Komentājs… politologs….maķ waschu…
0