Kāpēc izglītības sistēma vairs netiek „raustīta aiz ūsām”?
18Saistītie raksti
Viedoklis /
21. novembris
Kāpēc vilcinās ar lēmumu par jaunā izglītības finansējuma modeļa ieviešanu?
Ārpolitika /
20. novembris
Ticot uzvarai.* Vislabākajā skolā
Viedoklis /
18. novembris
Skolotāji – vecāku draugs, nevis ienaidnieks
Viedoklis /
15. novembris
Vai nākotnēšana spēs pavirzīt publiskā un privātā sektora sadarbību?
Viedoklis /
13. novembris
Kā zinātne palīdz mācīt un mācīties?
Komentāri (18)
ingunaapine 13.09.2014. 12.46
Tas ka uzvarēja Vētras un Co melīgums un cinisms, kurš nomanipulēja ar histērisku kundzīšu bariem, bija acīmredzams. Ķīlis izvēlējās dzīvot nevis cīnīties ar idiotiem, var jau viņu par to nosodīt, bet viņš vismaz centās. Blāvā būtne ar bļaurīgo balsi, kura tagad skaitās ministre ir ērta visiem – histēriskām kundzītēm, savtīgiem rektoriem, negodīgiem Augstākās izglītības padomes šeptmaņiem.
0
Imants_J 12.09.2014. 21.38
Tāds sastrēbts raksts. Ko tad autors galu galā gribēja pateikt?
1
Ieva Priedenfelde > Imants_J 12.09.2014. 22.59
A kas viņam uz kakla? Striķis?
0
Ieva 12.09.2014. 12.39
Ķīlis bija kā svaiga ūdens malks izglītības pīļu dīķī. Ķīļa idejas bija atbalstāmas, bet viņš netika galā ar to ieviešanu. Tās bija pārāk kārdinālas, lai tām spētu sekot IZM birokrāti. Arī daļa sabiedrības. No šejienes arī pretestība, opozīcija un Ķīļa demisja. Nu IZM ir atkal vecajā stagnācijas gultnē, kas 20 gados Latvijas izglītības sistēmu no atrašanās topu augšgalā ir “noreformējusi” līdz vidējam līmenim, arī ar Druvietes aktīvu līdzdalību, jo šis jau nav viņas pirmais ministrēšanas periods. Mēģinu atcerēties kādu IZM “reformu”, kas devusi pozitīvus augļus.. Varat nosaukt tādu? Toties nāk prātā viens no spilgtākajiem pēdejo gadu piemēriem – darba burtnīcas. SC Jansons iemeta akmeni, IZM izpildīja. Un kāds ir rezultāts? Tiešām darba burtnīcas vecākiem vairs nav jāpērk, taču tās arī nepērk IZM. Darba burtnīcu vienkārši vairs nav kā šķira… Nav tāda jēdziena, un viss. Bija liela rosīšanās, bet vai tā uzlaboja izglītības kvalitāti… Un tā visur… Pozitīvu piemēru nav..
4
Andris Jautriņš > Ieva 12.09.2014. 15.33
Nezinu, vai 6. klasē iepriekš bija darba burnīcas. Manējais tagad raksta kladēs, burtnīcās, nedomāju, ka tas sliktāk. Pašam jāraksta, pašam jāorganizē rakstītā izvietojums uz papīra, pašam jāizdomā, kad maz vai daudz uzrakstīts. Nu, tas tikai par piemērā pieminēto.
Kad Ķīlis nāca, es ar daudz ko no viņa cerēju (nebiju pētījis), bet kaut kā neaizgāja, vēlāk pats sevi iegāza. Man tā šķiet, ka nevar tai zivij atsevišķi orgānus nomainīt, ja vēl tā zivs visu laiku grozās. Valsts pa īstam nav tikusi skaidrībā, vai tai bērnus, cilvēkus vispār vajag, vai pietiek ar “fiskālo stabilitāti”. To jūt cilvēki, un šajā nedrošībā neviens uz reformām neparakstīsies. Visi lielos vai vissīkākajos amatos turēsies pie esošās kārtības, jo tā viņiem dod algu. Netic, ka uz “fiskālo stabilitāti” orientēta valsts palīdzēs cilvēkiem (darbiniekiem, priekšnieciņiem un lieliem priekšniekiem), kuriem reformas var radīt problēmas. Šādā valstī strādā divu veidu reformas – likvidācija un siles audzēšana. Padomāsim, pirms balsosim…
0
Anna Gaigule > Ieva 12.09.2014. 17.15
Ķīlis centās ieviest amerikanizētu izglītības sistēmu — individuālisms un nauda pāri visam. Rezultātā tas noved pie uzpūstām izmaksām un samazinātas konkurences. Arī nepārtraukta “visa” mērīšana ir diskutējama lieta, jo standarta tendence ir mērīt nevis to, ko vajag, bet gan to, ko ir vieglāk izmērīt.
Amerikāņi to ir darījuši jau 20 gadus un viņi sāk manīt rezultātus — pieaugušas izglītības izmaksas, un, lai arī ir lielas (parasti importētas) zvaigznes, vidējais līmenis paliek arvien zemāks.
Pieņemu, ka Ķīli atbalstītu vairāk (vai vismaz pretotos mazāk), ja viņš censtos ieviest skandināvu/Somijas sistēmu — maksimāls atbalsts no valsts budžeta, vienlīdzība un vienādas iespējas visiem, maksimāls darbs vidējā līmeņa celšanai.
0
Andris Jautriņš > Ieva 12.09.2014. 18.33
Neticis! Pasties augstāk, man iebilda, ka es pieminēju ārzemju padomiņus, bet pat mierīgi un domājoši cilvēki (es ceru, ka tā varu apzīmēt Neticis) ir tā nozombēti, ka pat nepieļau iespēju, ka mūsu vidū varētu būt gana daudz saprātīgu cilvēku, kuri spētu sakārtot izglītības sistēmu priekš Latvijas cilvēkiem. Uzbūvēt Latvijas modeli.
Kad mēs (vecāki) tos bērnu taisām, mēs īpaši neiespringstam, vai tā ir skandināvu, janku, liberāļu vai krievu metode. Kad sistēma ķeras pie mūsu uztaisītiem bērniem, tad tā skaidri zina, ka ir viena nepareiza metode – vecāku metode…
0
Ieva Priedenfelde > Ieva 12.09.2014. 22.58
r tā nozombēti, ka pat nepieļau iespēju, ka mūsu vidū varētu būt gana daudz saprātīgu cilvēku, kuri spētu sakārtot izglītības sistēmu priekš Latvijas cilvēkiem. Uzbūvēt Latvijas modeli.
——-
Uzbūvēsim Latvijas velosipēdu priekš Latvijas cilvēkiem!
0
embutniece 12.09.2014. 11.40
R.Ā. Izglītības iestādei gan Raini vajadzētu citēt precīzāk: “Pastāvēs, kas pārvērtīsies”.
0
Anna Gaigule 12.09.2014. 11.38
Man latviešu valodā mācīja: “Ja citē, tad — precīzi!”.
Rainis rakstīja: “Pastāvēs, kas pārvērtīsies..” http://www.korpuss.lv/klasika/Senie/Rainis/Zeltaz/5cel.htm
0
Þanis Bezmers 12.09.2014. 08.04
Ķīlis salūza, vai Ķīli salauza? Šajā izglītības sistēmā kādam klājas gana labi, (tāpat kā citās sistēmās), lai pieļautu jebkādas izmaiņas. Kamēr prioritāte būs sistēmu pašu komforts, nevis viņu radīto produktu kvalitāte, mēs tāpat vien kuļāsimies uz priekšu. Paši lemjam, paši vērtējam, paši ciešam, paši ejam mazumā, noslēgts riņķis. Arī tie, kuriem pašlaik labi klājas.
5
Andris Jautriņš > Þanis Bezmers 12.09.2014. 09.28
Paši lemjam, paši vērtējam, paši ciešam, paši ejam mazumā, noslēgts riņķis….. Vēl tikai jāpiebilst, ka paši, bet pēc rekomendācijām no ārpuses.
0
dro > Þanis Bezmers 12.09.2014. 09.46
Andris Doveiks. Vēl tikai jāpiebilst, ka paši, bet pēc rekomendācijām no ārpuses.
_____________________
Taisnība, īpaši ja klausa Maskavas rīkojumiem un neprot kritiski vērtēt izlasīto. Skolēni ar īpašām vajadzībām:):):)
0
piziks > Þanis Bezmers 12.09.2014. 09.51
Ierados, ķīļa izgāšanās bija gaidīta, likumsakarīga un pelnīta: jauno laiku fraijers, bravūrīgs hedoniķis — tieši tāds kā pēcPiebalga skolnieks ar visām tiesībām un niecīgiem pienākumiem, bez nopietnām zinātniskām publikācijām, ar nekaunīgu blefu un vēlāk — arī politiskajām stutēm, ar pusslepeno medicīnisko regulāro glābšanu un piesegšanu: alkāns samozvaņecs, kam nekādas vietas izglītības sistēmas galvgalīgi i nedrīkstēja būt, bet valstij viņa dēļ nācās zaudēt 3 dārdi maksājušus gadus. Tur pat nebija, ko lauzt, — Ķīlis kopš paša sākuma tika uzturēts kā sasaitēts, lai nesabirtu un visdārgākā bija ķīlisma paciešana un liekulīgā uzturēšana, par kuru atbildīgi attiecīgās valdības veidotāji polittehnoloģiskie nevis Zatlera jampampiņu politizētais ekonomisko izsitēju pulciņš, kas Ķīli uzspieda.
0
Þanis Bezmers > Þanis Bezmers 12.09.2014. 12.23
Jā, jā, doveik! Ļaunie amerikāņi, saki jau nu atklāti, kā kremlis tev liek. Un neaizmirstu, ka tā ir vēl ļaunāka ārpuse, pridurok.
0
Andris Jautriņš > Þanis Bezmers 12.09.2014. 15.19
Ino, ieradies, atzīmējāties ar savu Pavlova sunīša refleksiju. Citēju: Starptautiskā skolēnu novērtēšana programma :)
0