Vai nodokļu nemaksātāji arī turpmāk varēs iegūt valsts pasūtījumus?

9

Komentāri (9)

Kristīne 18.06.2014. 16.35

“joprojām tika saglabāts zemākās cenas princips valsts un pašvaldības iepirkumu konkursos”

===

Zemākās cenas princips darbojas visos (ne tikai valsts) iepirkumu konkursos. Šāda principa izmantošanai, protams, ir savs “āķis” – pasūtītājam ir jāzina un pietiekami precīzi jādefinē, ko šams vēlas. Gadījumiem, kad kāds neievēro noteiktās prasības, t.i., darbu var uzskatīt par defektīvu – neatbilstošu noteiktajai kvalitātei (vizuālajai, funkcionālajai u. tml.) – un pieprasīt izlabot vai, ja konkrētais kantoris atsakās to darīt – iekasēt attiecīgos izlabošanai/aizstāšanai/pārbūvei paredzētos līdzekļus no attiecīgā darbuzņēmēja, izmantojot šādos gadījumos gandrīz vienmēr esošo (ja nav – jāpieprasa iesniegt līguma slēgšanas procesā) pirmā pieprasījuma bankas garantiju, un noslēgt līgumu ar nākošo pretendentu (vai rīkot jaunu konkursu).

+2
-1
Atbildēt

0

Jânis Bankoviès 18.06.2014. 16.20

Ja mēs pieņemtu teorētisko pareizo modeli, tad Arčers(viens no lielākajiem LR būvuzņēmumiem ar plašām radnieciskām saitēm citos radniecisko jomu lielākajos uzņēmumos ) amatpersonai un līdzīpašniekam būtu taisnība.

Tomēr velns ir detaļās,nevienam it kā nekas nav zināms,kā lielākie uzņēmumi jau pirms konkursu izsludināšanām, bez asinīm sadala lielos Pasūtījumus(virs 2-3 mio EUR)ar visu vlasts amatpersonu svētību, pat bez īpašas korupcijas. Arī Arčeram tāpat kā RERE un SB pamatā ir tikai menedžments, bet visu izdara rūķīši, vai rūķīšu rūķīši, un tur jau Arčers ( un pārējie), neskatās, ir viņi rātni nodokļu maksātāji vai nav, vai dempingo vai nē. Jo vienmēr atstāj sev iespēju nolaist apakšuzņēmēju pa burbuli( gala maksājumi), ja nu kas misējas pašiem vai tiem.

Rūpēs par valsts budžetu slēpjas kaut kas cits, iespēja lielajam 8 niekam (SB,RERE,Arčers,RBS SKALS,ABORA,UPB,LNK,MERKS) monopolizēt visu valsts Pasūtījumu tirgu.

Viņi visi izmantos tos pašus nodokļu nesamaksātājus, kavētājus , kurus tagad piedāvā atstumt no valsts Pasūtījumiem, par sevi viņi protams maksās nodokļus priekšzīmīgi, vai tad grūti no lielas naudas nošķelt nodokļus, cita runa, ja kā vidējam-mazam uzņēmumam jālāpas. Valstij no tāda trika nebūtu nekāda ieguvuma, drīzāk otrādi, neradīsies konkurenti lielajiem, celsies cenas( kas kā peļņa nogulsnēsies pie ģenerāļiem), bet rūķīši kā lāpīsies ar nodokļiem tā lāpīsies, mirs, atdzims, atkal mirs, utt.. Kā būs būvniecībā pelēkā ekonomika tā būs, tikai maksās par to dārgāk, krasāka noslāņošanās.

Cita runa būtu, ja VISIEM apakšuzņēmumiem vajadzētu būt tikpat tīriem un baltiem , kā ģenerālis, tad gan, vai arī ģenerālim pašam jāveic vismaz 50% darbu apjoma. Tad šī paaugstinātā cena( monopolizējot valsts pasūtījumus) tomēr nonāktu arī līdz apakšuzņēmumiem un sekojoši budžetam, un likumsakarīgi kvalitāte.

Vārdu sakot, SIA ARčers lej krokodila asaras…

+3
-2
Atbildēt

1

    inta_lacite > Jânis Bankoviès 18.06.2014. 22.18

    Pilnībā pievienojos par Arčeru un tā “krokodila asarām”! Zemākās cenas principam IR jādarbojas publiskajos iepirkumos. Protams (kā jau minēts) – “velns slēpjas detaļās” (dotajos gadījumos – detalizēti (ne)izstrādātajos tenderu nolikumos un to brīvajās interpretācijās. Pasūtot “kaut ko” mēs to arī saņemam:)

    0
    -1
    Atbildēt

    0

jmaklakovs 18.06.2014. 16.09

Prieks, ka beidzot sāk aktualizēt šos jautājumus.

Atdošu savu balsi tai partijai, kas pirms vēlēšanām pievērsīs šai problēmai vislielāko vērību!

+3
-1
Atbildēt

0

Inese 18.06.2014. 13.40

Raksta autors Kaspars Garkanis sponsorējis šādas partijas:

Jaunais laiks LVL 18 000.00

Par Labu Latviju, Partiju apvienība LVL 10 000.00

+3
-5
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam