Dombrovskis: Ceļš uz eirozonu nav bijis ātrs un viegls

107

Komentāri (107)

Andris Jautriņš 12.01.2014. 22.40

Tauta, kā te bildīti komentārā pa taisno ielikt?

http://www.ir.lv/blogi/ekonomika/islandes-variants

+2
-1
Atbildēt

1

Andris Jautriņš 12.01.2014. 11.49

Kalvīša izraisītā krīze :)

http://www.youtube.com/watch?v=l4XfNiqwQDo

+1
-1
Atbildēt

0

inta_s 11.01.2014. 21.21

Nebiju iedomājies, bet tik tiešām cilvēki dzīvo maldu pasaulē ar pieņēmumiem ka naudu rada tikai centrālās bankas (patiesībā nenozīmīgi mazu apjomu) un privātās bankas aizdod tikai to naudu kas noguldīta tajā.

Lai cilvēki saprastu kāpēc esmu pret ECB un tātad EURO zonu ir jāsāk ar to ka esmu pret sistēmu kāda valda pašreiz, kad privātas bankas rada naudu no zila gaisa uz klienta veikta aizņēmuma pamata.

“Commercial banks create money through the extension of bank credit.”

(Bundesbank (2011), Geld und Geldpolitik, p72

“Even before the crisis banks enjoyed various kinds of state support, including the effective right to create money.”

Independent Commission on Banking Report

“When banks extend loans to their customers, they create money by crediting their customers’ accounts.”

Sir Mervyn King, Speech to the South Wales Chamber of Commerce at The Millenium Centre, Cardiff on 23rd October

“The essence of the contemporary monetary system is creation of money, out of nothing, by private banks’ often foolish lending.”

Martin Wolf, Financial Times, 9th November 2010

“The financial crisis of 2007/08 occurred because we failed to constrain the private financial system’s creation of private credit and money.”

Lord Adair Turner, former chairman of the Finacial Services Authority, Speech to the South African Reserve Bank, 2nd November 2012

“Banks do not, as too many textbooks still suggest, take deposits of existing money from savers and lend it out to borrowers: they create credit and money ex nihilo – extending a loan to the borrower and simultaneously crediting the borrower’s money account.”

Lord Adair Turner, former chairman of the Finacial Services Authority, Speech Credit, Money and Leverage, 12th September 2013

“By far the largest role in creating broad money is played by the banking sector… When banks make loans they create additional deposits for those that have borrowed the money.”

Bank of England, Interpreting movements in broad money,

“Banks extend credit by simply increasing the borrowing customer’s current account … That is, banks extend credit [i.e. make loans] by creating money”

Paul Tucker, Deputy Governor for Financial Stability

“Banks lend by simultaneously creating a loan asset and a deposit liability on their balance sheet. That is why it is called credit “creation” – credit is created literally out of thin air (or with the stroke of a keyboard).”

Paul Sheard, Chief Global Economic & Head of Global Economics and Research, Standard and Poors

“=It is the normal monetary system, in which the “printing” of money is delegated to commercial banks, that needs defending. This delegates a core public function – the creation of money – to a private and often irresponsible commercial oligopoly…”

Martin Wolf, Financial Times, June 28, 2012

Pareizi būtu ja naudu radītu centrālā banka un aizdotu to privātām bankām lai veiktu kreditēšanu, un šī nauda ko aizdod centrālā banka būtu izlaista pamatojoties uz valstī ekonomiskajiem rādītājiem un aiz tiem ir publiskās rezerves – kā to paredz Chicago plan.

No kā izriet, kamēr ir ECB tikmēr mēs nevarēsim realizēt šādu sistēmu tā kā ECB ir vairāku valstu monetārās sistēmas sastāvdaļa kurai ir savi atšķirīgi ekonomiskie cikli un rādītāji.

http://www.youtube.com/watch?v=YnAtHbDptj8

Esošā sistēma nav iespējams izvairīties no finanšu krīzēm – tās iestrādātas pašā sistēmā.

+5
-4
Atbildēt

0

armn 11.01.2014. 18.47

http://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2014/01/european-economy-guide

Vēlreiz ievietoju saiti uz The Economist – Eiropas valstu makroekonomikas dati salīdzinājumā, brīdī, kad Dombrovska valdība beidz savu darbu. Noderēs tiem, kuru prāts ir draugos ar datiem.

+11
-5
Atbildēt

10

    efeja60 > armn 11.01.2014. 18.53

    Tad vēl bija lats, eirozonai iet daudz švakāk.

    +5
    -7
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > armn 11.01.2014. 21.37

    Makroekonomikas datu salīdzinājums. Mēs esam maza daļiņa no €, nabadzīgākā un nelaimīgākā. Mums ir ideāli makroekonomika dati, lai mēs tiktu € zonā. Dati, kas iegūti ejot pāri līķiem un oficiāli krāpjoties, tāpat kā Itālija, samazinot PVN, lai nebūtu inflācija.

    Mēs esam piedzīvojuši humanitāru, valdības organizētu, katastrofu, kura joprojām turpinās, dēļ šiem datiem. Sūds uz kociņa ir tie dati.

    Reālajā dzīvē tiem datiem nav nekādas nozīmes, to saprot Pekinā, Seulā, Tokijā, Melburnā, Vašingtonā un citur, to saprot arī Briselē. Bet, Briseles žurkas spēlē to spēli, jo savādāk viņi nevar, savādāk Berlīnē viņus patrieks ratā.

    Tā ir Vācija, kura ir apspēlējusi visus, ir lielākais ieguvējs un, kura ļoti vēlas, lai viss tā arī turpinātos.

    Makroekonomikas dati, tiem tāda pat reālā vērtība, kā PSRS smagajai rūpniecībai.

    +8
    -8
    Atbildēt

    0

    garausiitis > armn 11.01.2014. 23.19

    Kusunoki Masashige 楠木 正成 – viss ir pilnīgā d…ā … , cik skumji … , bet nu gaišais vadoni , rādi pareizo ceļi ,kur iet tiem ,kas maldījušies … :) :) :)

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > armn 11.01.2014. 23.44

    Jā, jā, viss ir slikti, beigas klāt.

    Pirms dažiem gadiem Latvijai te daži paredzēja pilnīgu bankrotu, bezdarbnieku pūļus, un haosu, bija te tādi Ventpils ekonomisti, Smirnovs viens tāds, arī ārzemju, bet, kā par brīnumu, vēl arvien kaut kā dzīvojam.

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > armn 12.01.2014. 10.43

    >dzeris

    Nu ja te tagad ir tik labi, tad sauc savu mazdēlu no Vācijas atpakaļ, un savus radus no Norvēģijas, lai strādā šeit, te taču ir “veiksmes stāsts”. Bet pirms kaut ko pļūtīt par Smirnovu, izlasi viņa grāmatu “Mācību līdzeklis, kā novest valsti līdz bankrotam”. Tā ir nesalīdzināmi interesantāka, saturīgāka un pamācošāka, nekā Dombrovska savārstītā brošūrele, ko nez kādēļ tirgo par 15 latiem.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > armn 12.01.2014. 11.30

    Man neintersē Smirnova grāmatas, aacīmredzot, tā ir tikpat adekvātas, kā viņa prognozes, no kurām neviena nepiepildījās, acīmredzot, tās patīk cilvēkiem, kas visu grib redzēt tikai melnās krāsās.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Vineta > armn 12.01.2014. 11.32

    Ciniķis

    nekā Dombrovska savārstītā brošūrele, ko nez kādēļ tirgo par 15 latiem.

    Tipiska piķa atmazgāšanas shēma, līdzīga kā “uzņēmēja” Gaiļa “Swatch” pulksteņu veikaliņš viesnīcā Hotel de Roma.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    garausiitis > armn 12.01.2014. 14.38

    Vai tad vēl ir tāds Hotel de Rome ? :) :) :)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Vineta > armn 12.01.2014. 22.25

    klusais

    Vai tad vēl ir tāds Hotel de Rome ? :) :) :)

    Vai tad vēl ir tāds “uzņēmējs”, Gailis?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > armn 13.01.2014. 10.59

    >dzeris

    Lai jau neinteresē grāmatas, bet interesē V un RP smadzeņu skalojamie lozungi, tomēr mazdēlu un radus gan sauc mājās, lai strādā šeit un bauda “veiksmes stāstu”.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

homotypicus 11.01.2014. 18.40

“Pirms pieciem gadiem Latvija piedzīvoja vissmagāko ekonomisko krīzi ES, tādējādi arī priekšnosacījumi izaugsmes atjaunošanai mums bija vissmagākie. Tomēr mēs bijām vieni no pirmajiem, kas spēja sabalansēt ekonomiku un ielikt pamatus ilgtspējīgai attīstībai. “- pakaidrojiet vardu “mēs”, tie ir pensionari, policisti, skolotaji, tie ir tie visi aizbraukušie.Vai tie ir baņķieri ar peļņu 180 milj.ls ,tie ir Maxima ar peļņu 14 milj.ls un algā maksā 200 Ls, tie ir zivju pāstrādātaji ,kuri pērk Porsche cayane kā ražošanas līdzekli un algu darbiniekiem maksā 180 Ls.

+6
-9
Atbildēt

9

    efeja60 > homotypicus 11.01.2014. 18.52

    Un šiem 180 miljoniem bankas peļņas Dombrovskis, Vilks un pārējā koalīcija ir uzlikuši nodokli 15% (Igaunijā 21%), kamēr minimālajai algai tā pati koalīcija ir uzlikusi 24% nodokli. Vai viņi nav pilnīgi amorāli sumpurņi?

    +7
    -10
    Atbildēt

    0

    homotypicus > homotypicus 11.01.2014. 19.21

    Es tieši par to arī runaju, tauta savilka jostas, buržuji rīko dzīres un liek mīksto.Paldies Dombrovskim.

    +7
    -9
    Atbildēt

    0

    Andris Jautriņš > homotypicus 11.01.2014. 19.38

    Tie ir arī 15 deputātu pašvaldību vadītāji, kuri prot sev uzmaistarot 2000+ algas, tie ir arī visādi euroieviesēji-bazūnētāji, arī prudenti un plaukstinieki, arī, arī, arī… Tauta jau josatas nesavilka… no brīva prāta, tautai jostas savilka ar likumiem! Lai izspiestu latiņus, ko parexiem, hipotēkiem, metalurgiem, airbaltikiem azotē likt. Valdiņš ar mammu spieda!

    +7
    -11
    Atbildēt

    0

    homotypicus > homotypicus 11.01.2014. 19.41

    Tiesi tā un pasargi mūs Dievs no Dombrovskiem,Āboltiņām, Circenēm, Kalvīšiem, Šķēlem, Lembergiem un citiem pseidovaroņiem.

    +5
    -12
    Atbildēt

    0

    Andris Jautriņš > homotypicus 11.01.2014. 22.08

    Mīnusi salasījās :)

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    homotypicus > homotypicus 11.01.2014. 22.21

    Publika tāda vai demagogi, vai kapitālisti un buržuji, vai arī vienkarsi bezatbildīgi cilvēki.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    Andris Jautriņš > homotypicus 11.01.2014. 22.49

    Stipendiāti :)

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    kreëstliv > homotypicus 11.01.2014. 23.01

    Kā var tik daudz mīnusus savākt par tik acīmredzamām lietām? :)

    Nodokļu sistēma Latvijā ir ārprātīga, tāpat kā bazūnēšana par vergu trūkumu. Banku peļņa vispār nesprotama tāpat kā Maxima. Daļa no tā ultraliberālisms, daļa tas, kas drīzāk komunisms – visādi konkurences pārkāpumi, savējo būšanas, korupcija. Latvijas ekonomikas pieeju var raksturot kā komunismu, ja runa par visādām garantijām un naudas šķiešana biznesa atbalstiem, kas mums procentuāli gandrīz lielākais ES, bet ultralabēji sociālajos jautājumos, kas mums procentuāli gandrīz mazākais ES. Diemžēl kopā tas darboties nevar, rada milzu emigrāciju.

    Greizo spoguļu karaļvalsts, Eiropā runā par lietām, par ko te mīnusi salikti, bez tam visaugstākajā līmenī un pavisam nopietnā veidā, Latvijā par veiksmes stāstiem, un tos, kas tikai atkārto Rietumeiropas pašreizējās diskusijas – par krieviem vai saskaņiešiem. Pat Asmusens tagad aizgājis no finanšu tirgiem uz darba ministriju, ne jau tāpat vien, viņš pat no SPD, vienmēr jau ir robeža, cik tālu katrs spēj kaut ko salāgot ar savām vērtībām, protams, ja tādas vispār ir. Tādas diezin vai ir, ja regresīvu nodokļu sistēmu uzskata par pareizu pieeju pat pēc tā, kas notika Maximā, kur kā kāds žurnālists rakstīja cilvēki uzreiz teica, ka pie vainas bailes, arī bailes zaudēt darbu un iztiku ģimenei.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    homotypicus > homotypicus 11.01.2014. 23.17

    Liek jau tie bazūnetaji un kam smadzenes izskalotas tik tal , ka labprat grib būt vergs.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

Andris Jautriņš 11.01.2014. 18.07

Dombrovskis: Ceļš uz eirozonu nav bijis ātrs un viegls.

Ceļš uz Sibīriju un atpakaļ arī nebija ātrs. Tiesa, lai turp nokļūtu, īpaši nebija jāpūlas.

+6
-23
Atbildēt

23

    ligakalnina > Andris Jautriņš 11.01.2014. 18.15

    Jā, nu stipri “adekvāts” salīdzinājums, ļoti “asprātīgi”.

    +26
    -6
    Atbildēt

    0

    armn > Andris Jautriņš 11.01.2014. 18.42

    Šādu salīdzinājumu piesaukšana tikai liecina par jelkādu ētikas normu iztrūkumu attiecīgajam personāžam.

    +19
    -7
    Atbildēt

    0

    Andris Jautriņš > Andris Jautriņš 11.01.2014. 19.13

    dzeri, tas ir tikai fakts, ka Rietumu vērtības un veiksmes stāsts no Latvijas izvadījis tikpat, cik WW2.

    Adekvāti. Īpaši pašlaik, kad redzams, ka Rietumi nevienu neatbrīvo, bet tikai iekaro. Latvieši viņiem vajadzīgi tik ilgi, kamēr varēs vai nevarēs izmantot kā lielgabalu gaļu. Tāpat kā citiem lieliem kaimiņiem, skandināvus ieskaitot.

    Uz asprātību šajā gadījumā pretendē Dombrovskis.

    +4
    -18
    Atbildēt

    0

    Andris Jautriņš > Andris Jautriņš 11.01.2014. 19.30

    Ķencis&Pāvuls

    Vēsturei nav ētikas, tāpat kā mūsdienu politikai. Ir intereses, fakti, interpretācijas, meli un uzvarētāji, kas to pieraksta un uzspiež. Piemēram, Valdis ar šo tekstu.

    Valdība atzīst, ka Europē esam zaudējuši vairāk nekā 300.000 savu cilvēku. Dombrovskis sola turpināt vēl 5 gadus. Cik un kas paliks Latvijā? PSRS vajadzēja 50 gadus, lai latvieši no 80% tiktu uz 50% Latvijā. Mūsu rietumu vērtību kursam vajadzēja 15 gadus, lai atbrīvotos no pus miljona iedzīvotāju, t.sk. Valdiņa gados ap 200.000. Turpinot tā vēl kādus 5 gadus, būs palikuši nevis 50% proporcijā, bet 50% no iedzīvotāju skaita procesa sākumā! Kāda ētika? Ar ko lai to salīdzina zināmajā Latvijas vēsturē? Sibīrija ar 60.000+ tūkstošiem ir vienīgais, kas nāk prātā.

    +6
    -13
    Atbildēt

    0

    simpsons > Andris Jautriņš 11.01.2014. 19.36

    -> staļinistam Andrim

    Es IZVĒLĒJOS strādāt ārpus Latvijas, jo ir interesants darbs un LABA alga. Latvijā ESMU 4X gadā.

    Manus vecvecākus IZVEDA uz Sibīriju ciest BADU, uz NEATGRIEŠANOS.

    Tev liekas, ka situācija ir viena un tā pati, jo sakrīt viena pazīme – ārpus Latvijas. Tad varbūt sapratīsi šo – tu vari nomirt dabiskā nāvē. Bet, ja rīt tev izšķaidīs smadzenes, tas būs nekas, jo rezultāts jau viens – tu būsi beigts abos gadījumos.

    +14
    -6
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Andris Jautriņš 11.01.2014. 19.42

    Andris Doveiks

    Ceļš uz Sibīriju un atpakaļ arī nebija ātrs

    _____________________________________

    ..mja..

    Novēlu Jums, Doveika kungs ātri(pat zibenīgi) nokļūt Magadānā .

    Kā arī aizvadīt tur savas mūža dienas ar ilgu un laimīgu braucienu Kolimas tramvajā.

    +17
    -2
    Atbildēt

    0

    Andris Jautriņš > Andris Jautriņš 11.01.2014. 19.53

    aivars15 –

    Nestreso, man mamma un viņas vecāki un vecvecāki arī Sibīrijā pastaigāja. Tas nav arguments.

    No nācijas viedokļa patiešām nav liela atšķirība, kā tā tiek likvidēta. Problēma tā, ka ļaujoties uzķerties uz emocionāliem āķiem, cilvēki nodod savas intereses (ekonomiskās, politiskās, sadzīviskās, etniskās….) valdības lemšanai. Un ir jau atzīts, ka saimniekam vislabakā verdzība ir tad, kad vergs ir pārliecināts, ka viņš ir brīvs rīkoties kā vēlas, un “izvēlas” rīkoties atbilstoši saimnieku plānam. Piemēram, nestrādā darbu kas patīk savā dzimtenē, bet izvēlas to apmeklēt 4x gadā. Tas pats VanRumpejs, kura klātbūtnē Valdiņš laikam šo atskaņoja, pilnīgi atklāti informē, ka nācijas, nacionālas valstis un visas pārējās šitādas blēņas Europē nav velkomētas. Ja raudi par Sibīriju kā par tautas bēdu, tad zini arī šo. Ja stāsti ģimenes stāstu, tad zini, ka mums katram tāds ir.

    +2
    -14
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Andris Jautriņš 11.01.2014. 20.00

    Jā, salīdzināt atgriešanos Rietumu kultūrā un civilizācijā, represētos ar ekonomiskiem migrantiem, neatkarību ar okupāciju, ES ar PSRS, izraisa pārdomas par domāšanas adekvātumu.

    +17
    -2
    Atbildēt

    0

    armn > Andris Jautriņš 11.01.2014. 20.09

    Andrim Doveikam,

    “Mūsu rietumu vērtību kursam vajadzēja 15 gadus, lai atbrīvotos no pus miljona iedzīvotāju..”

    Jums viss ir otrādi, nediskutāsim par skaitļiem, bet cik zinu emigrācija noris virzienā, kur ir vēl vairāk “rietumu vērtību” nekā Latvijā. Vēl, ilustrācijai, Krievija kopš 90. gadiem ir pazaudējuši 5-6 miljonus iedzīvotāju, neskatoties uz imigrāciju no Vidusāzijas un Kaukāza. Vai tas arī būtu dēļ “rietumu vērtību kursa?”

    Emigrācijas iemesli joprojām ir Padomju varas ieviesaās atpalicības sekas, tai skaitā arī to cilvēku domāšanā, kuri dod priekšroku demagoģijai, nevis savas sabiedrības sakārtošanai.

    +13
    -4
    Atbildēt

    0

    Andris Jautriņš > Andris Jautriņš 11.01.2014. 20.32

    Ķ&P

    Vai PSRS bija okupējusi arī Portugāli, Spāniju? Painteresējies, un izrādīsies, ka mūsu un viņu brīvprātīgie darba emigranti iztiku sameklē apmēram vienā vietā. Un painteresējies, cik cilvēku ir emigrējuši no Islandes, kurai krīze bija daaaaudz lielākos ciparos. Viņi neizvēlējās rietumu vērtības – piežmiegt tautu, samaksāt baņķieriem, viņi izvēlējās SAVAS VĒRTĪBAS UN INTERESES AIZSTĀVĒT.

    +8
    -8
    Atbildēt

    0

    Andris Jautriņš > Andris Jautriņš 11.01.2014. 21.05

    dzeris49 Jā, salīdzināt atgriešanos Rietumu kultūrā un civilizācijā, represētos ar ekonomiskiem migrantiem, neatkarību ar okupāciju, ES ar PSRS, izraisa pārdomas par domāšanas adekvātumu.

    Mēs ļoti gribam, lai NAZI=PSRS. Priekš Latvijas loģiski. Kad es saku, ka Putins=Barrozu,vanRompejs, tad izrādās, ka aizskartas 2 svētās govis. Double speak pēc Orvela.

    +5
    -8
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > Andris Jautriņš 11.01.2014. 21.15

    Aivars 15 – vai izvēlējies strādāt Briselē?

    Pārmaiņas pēc pamēģini kādā vergu fabrikā britu salās, vai kādā līdzīgā iestādījumā pie mutter Merkel, pie viena iztiec mēnesī ar kādiem 150€, dzīvo pagrabā kopā ar kādiem 10 tādiem pašiem nelaimes putniem no visas D un A Eiropas, nu jau arī no Francijas. Rukā kādas 16 stundas, guli 4-5.

    Visu naudu izmanto kredīta samaksai un sūti palicējiem mājās. Sievu un bērnus redzi skype brīdienās.

    Pamēģini pārmaiņas pēc tā kādus gadiņus 5-10, tad parunāsim par Sibīrijas grūtībām un smadzeņu sķaidīšanu.

    Pie tam tas viss, lai ieviestu € un būtu bezdeficīta budžets, nu, lai celtu komunismu, tpfu kapitālismu, konservatīvo un labēju. Priekā uz jauno tāli.

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > Andris Jautriņš 11.01.2014. 21.17

    Jā, te var palasīt, kas notiks ar Tavu ES un €.

    http://www.diena.lv/latvija/viedokli/lepena-eiropas-savienibu-var-uzlabot-liekot-tai-sabrukt-14039419

    Lepēna: Eiropas Savienību var uzlabot, liekot tai sabrukt

    Starp citu viņu atbalsta šobrīd franču vairākums, tāpat kā Itālijā un citur vairākums ir radikālajiem labējiem un kreisajiem un viņi iegūst arvien vairāk varas. Process jau ir lēns, bet neizbēgams, kamēr Briseles žurkas un vietējie vanckari/kangari bendēdami tautas lej ūdeni uz radikāļu dzirnavām, beigās jau būs haoss un bardaks, kā vienmēr.

    Briti jau šogad nobalsos par izstāšanos no ES, un ko franči, itāļi, holandieši, nobīsies un nesekos, ja?

    Prātiņ, attopies, ar to projektu ir cauri, nevajadzēja konsolidēt un € ieviest un visus pārējos murgus darīt.

    Diez kādu dziesmu te visi dziedās, kad mūsu € ieviesēju banda tiks arestēta par valsts nodevību. Tāpat kā iestāšanās ES organizētāji. Ar to bija jāsāk krīzes likvidācijai, tas bija krīzes cēlonis.

    +5
    -7
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Andris Jautriņš 11.01.2014. 22.24

    “PSRS vajadzēja 50 gadus, lai latvieši no 80% tiktu uz 50% Latvijā. Mūsu rietumu vērtību kursam vajadzēja 15 gadus, lai atbrīvotos no pus miljona iedzīvotāju, t.sk. Valdiņa gados ap 200.000.” – absolūti precīzi pateikts, kā kulaks uz acs!

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Andris Jautriņš 11.01.2014. 22.29

    > ķp

    “Emigrācijas iemesli joprojām ir Padomju varas ieviesaās atpalicības sekas” – nav gan, iemesli ir tagadējais “veiksmes stāsts” un neoliberasmā balstīta ekonomika, kas pēdējo 22 gadu laikā nīdēja ražošanu.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Andris Jautriņš 11.01.2014. 23.56

    Man mazdēls strādā Vācijā, radi Norvēģijā, paziņas Anglijā un īrijā, strādā normālu darbadienu, atvalinājumā apceļo Eiropu, pelna normālu naudu, dzīvo normālos apstākļos, un neviens viņus neeksplotē, visi apmierināti, nezinu, kas tur strādā tās 16 st. par 150 eiro un dzīo barakās.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    armn > Andris Jautriņš 12.01.2014. 00.24

    Tad, kad Andris Doveiks sapinies cīņā pret “rietumu vērtībām” kuru it kā neesot Īslandē :))), sarodas dubultcinisi un dubultkusinoki palīgā.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Andris Jautriņš 12.01.2014. 10.36

    “Man mazdēls strādā Vācijā, radi Norvēģijā, paziņas Anglijā un īrijā”, jo Godmaņis savas pirmās valdības laikā ievirzīja ekonomiku tādās sliedēs, un visas pārējās valdības, ieskaitot Dombrovska valdību, turpināja šo ekonomikas “attīstības” kursu, lai izslēgtu valsts normālu ekonomisko attīstību un cilvēkiem vai nu būtu jāmokās Latvijā bez darba vai ar minimālo algu, vai, kas ir arī neoliberastu mērķis, brauktu projām.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    Andris Jautriņš > Andris Jautriņš 12.01.2014. 11.25

    Ķencis&Pāvuls

    Tad, kad Andris Doveiks sapinies cīņā pret “rietumu vērtībām” kuru it kā neesot Īslandē :))), sarodas dubultcinisi un dubultkusinoki palīgā.

    Iepriekš Ķ&P piedāvā atteikties no skaitļiem, tātad – faktiem. Kad vairs nav ko teikt, vienkārši pasludina sevi par uzvarētāju :) Islandē patiešām darbojas rietumu vērtības – tauta izvēlas un valdība izpilda tautas izvēli. Euronu ieviešana Latvijā notika pretēji tautas vairākuma gribai, ar Briseles vs Maskavas izvēles melu lozungu, iepriekš stratēģiski likvidējot referendumu kā reālu tautas gribas izteikšanas rīku. To visu atbalsta rompeji un barrozi. Tādas “Briseles” (nevis rietumu) vērtības iznīcina Latviju kā valsti un latviešus kā nāciju un tautu. Tādas Briseles vērtības šeit aizstāv Ķ&P un dzeris.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    Andris Jautriņš > Andris Jautriņš 12.01.2014. 14.06

    nulle, būtu ļoti interesanti uzzināt vairāk par tavu darba vietu, ja reiz pats to piemini

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Andris Jautriņš > Andris Jautriņš 12.01.2014. 14.42

    Zēl, ka neatsūti koortinātes, varētu nodot īrijās strādājošiem tautiešiem. Starp citu, kurā valstī nodokļus maksā? Vai šis variants derēs arī mūsu zemniekiem, kuri saņem 3x mazākas subsīdijas, bet ar produktu konkurē “brīvajā” tirgū?

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > Andris Jautriņš 12.01.2014. 20.06

    Ir liela atšķirība,vai cilvēki migrē interesanta darba dēļ,vai tāpēc,lai izdzīvotu,nulle.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

ligakalnina 11.01.2014. 16.39

Pret V un RP ir ļoti daudz pretenzijas, bet, tās ir vienīgās, kas valsti orientē nākotnes virzienā un velk ārā no bedres.

Gan ZZS, gan NA – tas ir ceļš uz pagātni, arhaiku, korupciju, izšķērdību, populismu, par SC vispār nerunājot, tas var ievilkt valsti ne tikai pagātnē, bet, bezdibenī.

Tie, kas vēlas “uzmest lūpu” vai nespēj atraut pēcpusi no dīvāna, un balsot neies – tas ir tas pats, kas balsot par SC, ja jau tāda nepatika pret “liberāļiem”, nu balsojiet kaut pasr NA, sliktākajā gadījumā – kaut par ZZS, bet, nedrīkst nebalsot vai balsot par SC, kas, principā, ir viens un tas pats.

+25
-7
Atbildēt

13

    Andris Jautriņš > ligakalnina 11.01.2014. 19.33

    dzeri, kādēļ tu savu viedumu un pravietojumu izsaki anonīmi? Goda vīra/sievas teiktajam būtu lielāks svars!

    +3
    -11
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > ligakalnina 11.01.2014. 22.21

    “Pret V un RP ir ļoti daudz pretenzijas, bet, tās ir vienīgās, kas valsti orientē nākotnes virzienā un velk ārā no bedres.” – tas nākotnes virziens ir tā neoliberastu pakaļa, uz kurieni mūs ved v un rp ciešā sadarbībā ar Briseli?

    +3
    -8
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 11.01.2014. 22.45

    Un ar ko tad mums būtu jāsadarbojas, ja ne ar Briseli, ar Maskavu, vai?

    +10
    -4
    Atbildēt

    0

    Andris Jautriņš > ligakalnina 11.01.2014. 22.54

    Ar naciķiem, oligarhiem, kremliniem. Ar pensikiem, skolotājiem, dakteriem. Ar nodokļu maksātājiem un viņu darba devējiem. Un bez čurikiem!

    +3
    -8
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > ligakalnina 11.01.2014. 23.22

    Kādu lūpu?Vienkārši pēc veiksmes stāsta var nepietikt naudiņas autobusam,lai aizbrauktu uz vēlēšanu iecirkni :D

    +2
    -10
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 11.01.2014. 23.48

    Ja pietiek naudas datoram un internetam, tad jau badā, acīmredzot, diezin vai mirsti, un arī autobusam vajadzētu pietikt.

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > ligakalnina 11.01.2014. 23.58

    eriks aizvieto veco kremlinu/zionistu Ločmeli kurš šovakar šabes ietur :))

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > ligakalnina 12.01.2014. 01.03

    Man varbūt vēl biļetei pietiks,jo vecāki briesmīgajos padomjlaikos dabūja apbūves gabalu un uzcēla mājiņu,dārzā varu izaudzēt sev pārtiku,man tagad nav jāmaksā šie centrālapkures rēķini,par malkas kravu visai ziemai maksāju tikpat,cik cilvēki dzīvokļos mēnesī.Bet par euroieviesējiem nebalsošu.

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > ligakalnina 12.01.2014. 10.30

    >dzeris

    “Un ar ko tad mums būtu jāsadarbojas, ja ne ar Briseli, ar Maskavu, vai?” – cik primitīvs propagandas gājiens – tikai melns vai balts, tikai iztapīgi kalpot briselei vai maskavai, cita ceļa nav, vai ne?

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 12.01.2014. 10.34

    Jā, taisni tā, mēs neesam Šveice, mums cita ceļa nav.

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    Andris Jautriņš > ligakalnina 12.01.2014. 11.35

    dzeri, ja TEV nav cita ceļa, tad ej to, bet nevelc citus līdzi, ja viņi negrib. Esi rietumu klasisko vērtību nesējs, nekļūsti par liberastu e.i. fašistu, boļševiku.

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > ligakalnina 13.01.2014. 16.35

    Tomēr jāiebilst, ka nekāda liela atšķirība starp oligarhu kabatas partijām un kremļa kabatas partijām nav, jo vietējie oligarhi galu galā locīsies austrumu virzienā kaut vai tāpēc, ka civilizētā pasaule tādus nepieņem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > ligakalnina 13.01.2014. 16.42

    Vai cik Jūs Andri Doveik esat izglītots, tikai aizmirsāt zemāk (ex infra) pievienot to, no kā izdarāt savus secinājumus. Vai arī Jūs domājāt i.e. (id est) nevis e.i.? Tad Jūs pilnībā pār.., atvainojos, pasvītrojāt savu izglītības līmenī ne tikai lietojot vulgārismu „liberasts“, kā parasti visādi šaurpierīši lamā liberāļus, bet vēl nosaucāt šādus cilvēkus par fašistiem un boļševikiem, lai gan tie ir absolūts liberālisma antonīms.

    Ak jā, un „rietumu (sic!) klasiskās vērtības” ir Romas kultūra, kuras šedevrus var aplūkot kailu statuju veidā. Jūs laikam, ja tiktu piespiests, jo no laba prāta jau Jūs to nedarītu, palūkoties uz tādu „klasisko vērtību“, iespiegtos, ka senie romieši bija „liberasti“ jeb „fašisti, boļševiki“, vai ne, Doveik?

    0
    0
    Atbildēt

    0

buchamona 11.01.2014. 16.06

Kaut nu mēs šo sasniegumu spētu novērtēt un nākošajās vēlēšanās nobalsotu tā, lai Saeimā varētu izveidot koalīciju, kura turpinātu iesākto ceļu ārā no bedres.

+39
-9
Atbildēt

19

    Ieva Aile > buchamona 11.01.2014. 16.18

    Koalīcija jau ir gandrīz ārā no bedres,tauta tagad no bedres dibena var viņu siluetus labi saredzēt uz eurodebess fona.

    +10
    -23
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 11.01.2014. 16.38

    Ēriks. Pastāsti man, kā tas sanāk, ka visas valstis, kuras ilgstoši vada kreisie , beigu beigās nonāk dziļā ” pakaļā” ? :)

    +28
    -6
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > buchamona 11.01.2014. 16.56

    RA, Latvija nokļuva dziļā pakaļā ar labēju valdību, tāpat ASV, Spānija, Francija, Itālija. Krīzi izraisīja kas?

    +10
    -17
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 11.01.2014. 17.16

    DikembeSakamoto .Latvija nokļuva ” dziļā pakaļā” pēc 50 okupācijas gadiem, kurus pavadīja komunistu pārvaldītā ” paradīzē”, aiz “dzelzs aizkara.” Izejot cauri šādai ” mašīnai”, cilvēks vairs nesaprot, kā jāsaimnieko tad, kad pašam atkal ir jārēķina, lai savāktu kopā savu saimniecību, bet ātri vien atjēdzāmies, kā to parāda krīzes apstākļos 3X pēc kārtas ievēlēts Dombrovskis, bet ne Urbis, vai viņam līdzīgs sociķis. Latvieši pārsvarā ir gudra tauta, ātri pielec… :)

    Bet, ja par ASV, Franciju utt – tad dod Dievs mums ātrāk tādus krīzes apstākļus sasniegt, kuros šobrīd dzīvo šo valstu pilsoņi :) Kapitālismā krīzes nāk ik pa laikam, un tā pat arī aiziet, kā zini. Sociālismam krīzes nepiemīt, pār sociālistisku sabiedrību valda sastingusi “мёртвая тишина”, kuru domāju, ka neesi piedzīvojis :)

    +25
    -7
    Atbildēt

    0

    efeja60 > buchamona 11.01.2014. 17.46

    Riņķī apkārt, Dikembe tev saka argumentus, bet tev nav ko atbildēt un tu tik mal savu maļamo. Brežņevs ir vainīgs, ka 2008.gadā Latvijā izraisīja krīzi? Urbanocičš, kreisais, vainīgs? Neaizmirsti, ka Vienotībā ir tāds pats kreisāis, kā Urbanovičs – Reirs. Un par to, vai Vienotība ir labēja, liberāla partija var vēl pastrīdēties – 70 miljoni dotācija biodegvielai bija galēji kreisa akcija.

    +10
    -18
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > buchamona 11.01.2014. 17.59

    2008.g. krīzē līdzvainīgs arī SC, kurš, bieži vien, atbalstīja PLL, ZZS un TB koalīciju.

    Un kurš tad atbalstīja Godmani un PLL parex “pārņemšanā”, kurš tad lobēja K-K intreses, un sniedza tam politisko atbalstu, ja ne SC?

    Kurš apsūdzēja Latviju antisemītismā, kad tā vērsās bret bankas Baltija izlaupītāju Laventu un Co, ja ne daži no tagadējiem SC deputātiem?

    Un ar kura politiskā spēka atbalstu tika savēlēti visi Lembergam un PLL vajadzīgi cilvēki visos amatos, degradējot tiesiskumu un valsts institūcijas, ieskaitot patreizējo brīnumpezidentu?

    Vai tad patreizjās RD korupcijas līmenis, administratīvā resursa izmantošana, cīņa ar brīvo presi, neiziet ārpus katriem rāmjiem?

    Man bija ilūzijas par SC līdz tam laikam, kamēr tas nebija nokļuvis pie varas RD, manuprāt, ilūzijām būtu sen jāpazūd.

    Un,ja kāds atceras, kādā situācijā Latvija bija pirms dažiem gadiem, vainot V krīzes izraisīšanā ir pilnīgākais absurds un absolūti tendenciozi un, drīzāk, izklausās pēc propagandas, nekompetences vai kādu citu, “ločmelisku”, iemeslu dēļ.

    Es pats nespēju samierināties ar V un RP attieksmi pret medicīnu un vēl daudzām lietām, bet, tai pat laikā, uzskatu, ka, visumā, tās iet parezajā virzienā, un ir vienīgās nosacīti liberālas eiropeiska līmeņa partijas Latvijā.

    +22
    -5
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 11.01.2014. 18.02

    Normunds.Dikembe un Ēriks man stāsta par šķiru cīņu :), bet tam, ka Latvijā politiskas partijas visbiežāk nepārstāv ideoloģiju, kuras itkā ” piesauc”, tam es piekrītu.

    +16
    -2
    Atbildēt

    0

    homotypicus > buchamona 11.01.2014. 18.42

    Latvija nav partiju,ir biznes projekti, un tie pieņems tādu lēmumu kads uz to brīdi ir izdevīgs kadam biznes projektam.Tauta ir pēdēja vietā jebkura biznesā, to mēs redzam pēc dzīves Latvija.

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    homotypicus > buchamona 11.01.2014. 18.43

    Gribetu gan es dzīvot tadā pakaļā kā Zviedrija, kā visa Ziemeļeiropa ar vāciju prieksgala.

    +12
    -5
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > buchamona 11.01.2014. 19.30

    Kādas mums ir tās partijas, tādas ir, bet, visas, tomēr, nav vienādi vērtējamas.

    Tīrais biznesa projekts, faktiski, ir tikai Lembergam piederošā ZZS, pārējās, saprotams, tiek ietekmētas arī no biznesa un citiem lobijiem, bet, katrai, tomēr, sava seja, “sarkanās līnijas”, un kaut kas līdzīgs ideoloģijai piemīt, un absolūti nav vienalga, par ko balsot.

    Nu un ja kādu neviena partija neapmierina, mums taču ir samērā vienkārši dibināt savu partiju, kurš tad to liedz?

    +10
    -5
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > buchamona 11.01.2014. 19.37

    Latvijā politiskas partijas visbiežāk nepārstāv ideoloģiju, kuras itkā ” piesauc”, tam es piekrītu

    +++++++++++++++++++

    Protams.

    mūsu partijas iedalās pēc ģeopolitiskās orientācijas. Viss pārējais- vizuļi un dekorācijas.

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    homotypicus > buchamona 11.01.2014. 19.38

    Ideoloģijas trūkums arī “Sarkanas līnijas” padarīja par ‘zaļo ceļa karti’, protams ir jādibina partijas ar skaidru ideoloģiju, ceru ka šogad tāda parādīsies, pretēja gadījumā nav jaiet uz vēlēšanām.

    +3
    -8
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > buchamona 11.01.2014. 20.02

    Edgars

    ……ir jādibina partijas ar skaidru ideoloģiju. Visu varu padomēm !

    Skaidrs?

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    homotypicus > buchamona 11.01.2014. 20.34

    Ideoloģiska ir NA.Viniem stingra nostaja nacionalo vertību jautajuma.Man nekas pret nebūtu ja parādītos stipra socialdemkratiska partija ar saqvam vertībā, kuras nemainītu pret naudu, ietekmi , un visiem pārējiem mesliem.Padomija nebija ne grama no socialisma.Tāpēc tava ironija nevietā.

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > buchamona 11.01.2014. 21.43

    Es nerunāju par šķiru cīņu,tā ir bezjēdzīga,daļa no skaldi un valdi politikas,pie vainas ir kapitālistiskā sistēma,kas bremzē cilvēces attīstību.Tā ir laba,kamēr tirgus ir tukšs,bet,kad tirgus ir pilns un sākas cīņa par tiesībām ražot un pārdot…

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > buchamona 11.01.2014. 22.14

    >dzeris

    “Un kurš tad atbalstīja Godmani un PLL parex “pārņemšanā”, kurš tad lobēja K-K intreses, un sniedza tam politisko atbalstu, ja ne SC?” – vai tad vienotība neatbalstīja Godmaņa nelietīgo parexa glābšanu?

    “Es pats nespēju samierināties ar V un RP attieksmi …, tai pat laikā, uzskatu, ka, visumā, tās iet parezajā virzienā, un ir vienīgās nosacīti liberālas eiropeiska līmeņa partijas Latvijā.” – tev vēl nepieleca, ka liberasti novedīs netikai Latviju un Eiropu, bet visu pasauli dziļā pakaļā?

    +4
    -7
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > buchamona 11.01.2014. 22.48

    Un kas tad to pasauli paglābs – ER, ZZS un NA tipa “konservatori”?

    Patreiz tu vārds vārdā atkārto Kremļa propagandu un murgus.

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > buchamona 12.01.2014. 00.49

    Varētu varbūt palasīt :“Šis nav antikapitālistisks manifests. Būt kritiskam pret brīvā tirgus ideoloģiju nav tas pats, kas būt pret kapitālismu. Grāmatā parādīts, ka pastāv iespējas, ar kurām kapitālismu var un vajag padarīt labāku.”

    Hadžūns Čangs

    Grāmatu “23 lietas, ko mums nestāsta par kapitālismu” Kembridžas ekonomists korejietis Hadžūns Čangs sarakstījis 2010. gada martā. Grāmata sākas ar teikumu: “Pasaules ekonomika ir drupās.” Pie tā ir novedusi pašreizējā kapitālisma ekonomikas sistēma. Tomēr autors tic, ka šo sistēmu var uzlabot. Lai tas notiktu, cilvēkiem ir jāsaprot atbildes uz daudzajiem jautājumiem, ko autors iztirzā šajā grāmatā.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    inta_s > buchamona 12.01.2014. 20.11

    Kapitālisms ir gan Ķīnā, gan ES, gan ASV – un diemžēl tas kļūst par monopola kapitālismu nevis brīvā tirgus kapitālismu.

    Lielā atšķirība ir individuālismā un kolektīvismā.

    http://www.youtube.com/watch?v=cVdI4Kx8TdY

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Ieva Priedenfelde 11.01.2014. 15.31

Latvijas valdošajai okupācijas varas pakalpiņu kliķei pievienošanās eirozonai bija pašmērķis bez vispusīgas izpētes. Bet vislielākais urrā idiotisms bija lata piesaiste eiro. Kaut ko tik stulbu var izdomāt tikai komjaunietis.

+11
-21
Atbildēt

0

inta_s 11.01.2014. 15.23

Bet ceļš ārā no tās būs neizbēgams.

Nepieciešama monetārā reforma, lai privātās bankas nevarētu radīt jaunu naudu uz aizdevuma pamata.

http://www.youtube.com/watch?v=YnAtHbDptj8

+8
-7
Atbildēt

13

    simpsons > inta_s 12.01.2014. 12.48

    Saprotu, ka nesen esi atklājis kā darbojas naudas multiplikators. 3. gads augstskolā?

    Ja padomāsi, tad sapratīsi, ka šobrīd neviens neliedz privātai bankai darboties pēc Čikāgas plāna. Uzraudzības iestādēm ļoti patiks tāda banka, klientiem gan ne.

    Bet kāda daļa šeit ir eiro vai latam?

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 12.01.2014. 12.56

    Lai neteiktu – radam naudu no zila gaisa – nosauc to par multiplikatoru, tādējādi vienkāršais cilvēks nesaprot kā tiek čakarēts.

    Kāpēc gan lai kāds neizmantotu šādu iespēju ja ir iespēja radīt jaunu naudu no zila gaisa – kamēr tāda iespēja pastāvēs to arī izmantos. Tāpēc jau arī neaizņemās privātās bankas no centrālās bankas. Loģiski!

    Kāds sakars Chicago plan ar EURO? Tāds ka mēs nevaram to realizēt tā kā vairs nav neatkarīgas centrālās bankas Latvijā.

    Esošās sistēmas iezīmes un sekas:

    -the quantity and quality of money supply is determined by the aggregate of banks’ credit decisions, which are driven by confidence, short-term liquidity requirements, and often perverse financial incentives;

    -it is therefore naturally pro-cyclical;

    -new money will tend to be over-allocated to non-GDP transactions, leading to asset price inflation, followed by a credit contraction which prompts recession; and;

    -this inherent instability in the money supply leads to greater general macro-economic instability than need be the case.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 12.01.2014. 13.27

    Un par šo ir jārunā jo cilvēki uzskata ka privātās bankas nerada naudu, ka tās aizdod tikai to kas tām noguldīts/aizdots. Piemēram komentētājs ‘nulle’ tā cieši uzskata un domāju ka nav vienīgais. Lielākā daļa tā domā. Līdz ar to nav šīs izpratnes kāpēc šādas krīzes notiek un tātad nav arī izpratnes par piedāvājumiem kā tās novērst.

    Patiesībā cilvēkiem prioritātei numurs viens vajadzētu būt – monetārās sistēmas reforma.

    http://www.youtube.com/watch?v=vEU13R5jt1w

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    simpsons > inta_s 12.01.2014. 13.46

    ‘radam naudu no zila gaisa’ – skaidrs, naudas apgrozības mehānismu nesaproti, gavā ir tikai saukļi.

    Tev šodien mamma iedods 15 eiro, lai otradien nākot no treniņa Tu pa ceļam bižutērijas veikalā samaksātu un paņemtu pasūtījumu. Rīt draugs palūgs 3 eiro kino, atdos otrdien kad dabūs kabatas naudu.

    Tu arī būsi ‘radījis naudu no zila gaisa’. Un ja vēl mammas dotie 15 eiro nāks no overdrafta vai ‘ātrajiem kredītiem’, tad naudas vispār nav, tikai gaiss.

    Pirms pievērsties eksotiskām revolucionārām mazākuma teorijām, vēlams kaut ko zināt arī par realitāti.

    Joprojām nav skaidrs kāds sakars Čikāgas plānam ar eiro. Tās četras iezīmes piemīt tikai eiro vai tomēr visām pasaules valūtām visos laikos, ieskaitot latu?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 12.01.2014. 14.23

    Nezinu vai apzinati tacu jus alojaties ar savu salidzinajumu.

    Kurs jusu piemera aizdod vairak ka tam ir pasam?

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    simpsons > inta_s 12.01.2014. 14.28

    Bērnudārzs. Pat neesi sapratis naudas multiplikatoru.

    Kura banka var aizdot vairāk kā tai ir naudas depozītos?

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 12.01.2014. 14.34

    Jezin paskataties pirma video 3 min

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    simpsons > inta_s 12.01.2014. 15.35

    Jāskatās ir ap 4. minūti. ‘Kad banka izsniedz aizdevumu, tad vienlaicīgi tā bilances pasīvā rada depozītnoguldījumu’.

    Pirmdien aizej uz banku un noslēdz aizņēmuma līgumu, kaut vai patēriņa kredītu. Pēc tam paprasi līguma rezultātā izveidoto depozītu un mēģini izņemt no tā naudu.

    Galva ir paredzēta ne tikai priekš YouTube video skatīšanās, bet arī izteikto apgalvojumu salīdzināšanai ar realitāti.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 12.01.2014. 15.47

    Es saprotu – Jūs uzskatāt ka Michael Kumhof uzstājoties šajos semināros un daudzi citi eksperti melo. Vai arī esat ieinteresēta persona lai maldinātu sabiedrību.

    http://www.youtube.com/watch?v=b6_SLwReMqo

    Commercial banks create money through the extension of bank credit.”

    (Bundesbank (2011), Geld und Geldpolitik, p72

    “Even before the crisis banks enjoyed various kinds of state support, including the effective right to create money.”

    Independent Commission on Banking Report

    “When banks extend loans to their customers, they create money by crediting their customers’ accounts.”

    Sir Mervyn King, Speech to the South Wales Chamber of Commerce at The Millenium Centre, Cardiff on 23rd October

    “The essence of the contemporary monetary system is creation of money, out of nothing, by private banks’ often foolish lending.”

    Martin Wolf, Financial Times, 9th November 2010

    “The financial crisis of 2007/08 occurred because we failed to constrain the private financial system’s creation of private credit and money.”

    Lord Adair Turner, former chairman of the Finacial Services Authority, Speech to the South African Reserve Bank, 2nd November 2012

    “Banks do not, as too many textbooks still suggest, take deposits of existing money from savers and lend it out to borrowers: they create credit and money ex nihilo – extending a loan to the borrower and simultaneously crediting the borrower’s money account.”

    Lord Adair Turner, former chairman of the Finacial Services Authority, Speech Credit, Money and Leverage, 12th September 2013

    “By far the largest role in creating broad money is played by the banking sector… When banks make loans they create additional deposits for those that have borrowed the money.”

    Bank of England, Interpreting movements in broad money,

    “Banks extend credit by simply increasing the borrowing customer’s current account … That is, banks extend credit [i.e. make loans] by creating money”

    Paul Tucker, Deputy Governor for Financial Stability

    “Banks lend by simultaneously creating a loan asset and a deposit liability on their balance sheet. That is why it is called credit “creation” – credit is created literally out of thin air (or with the stroke of a keyboard).”

    Paul Sheard, Chief Global Economic & Head of Global Economics and Research, Standard and Poors

    “=It is the normal monetary system, in which the “printing” of money is delegated to commercial banks, that needs defending. This delegates a core public function – the creation of money – to a private and often irresponsible commercial oligopoly…”

    Martin Wolf, Financial Times, June 28, 2012

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 12.01.2014. 15.54

    “Banks do not, as too many textbooks still suggest, take deposits of existing money from savers and lend it out to borrowers: they create credit and money ex nihilo – extending a loan to the borrower and simultaneously crediting the borrower’s money account.”

    http://www.youtube.com/watch?v=J4Wsu_svOAc

    “Standard undergraduate textbook discussions of banking and money still tend to propagate three myths/simplifications.

    – First, that banks in sequence “raise deposits” from savers and then “make loans” to borrowers, ignoring their potential to create purchasing power ex nihilo.

    – Second, that banks primarily lend money to firms/entrepreneurs to fund investment projects, allocating funds between alternative uses, largely ignoring the other potential functions and impacts of bank lending.

    – Third, that the “demand for money” (i.e., for transactions money”) is a crucial issue, and can usefully be captured in the function f(i,y) ignoring the endogenous creation of short term financial assets as a result of credit creation, and ignoring the complexity of the varying features and degrees of “moneyness”.

    http://www.youtube.com/watch?v=XoHs7vCdl3E

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 12.01.2014. 16.01

    Basics of Banking: Loans Create a Lot More Than Deposits

    “A bank makes a loan to a borrowing customer. This simultaneously, creates a credit and a liability for both the bank and the borrower. The borrower is credited with a deposit in his account and incurs a liability for the amount of the loan. The bank now has an asset equal to the amount of the loan and a liability equal to the deposit. All four of these accounting entries represent an increase in their respective categories: the bank’s assets and liabilities have grown, and so has the borrower’s.”

    http://www.cnbc.com/id/100497710

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    simpsons > inta_s 12.01.2014. 16.30

    Tik vien citātus atradi par naudas multiplikatoru? Ir taču sarakstītas pat grāmatas!

    Es precīzi norādīju, ka absurds ir apgavojums ‘banka piešķirot aizdevumu rada arī depozītu’. Tu viņu vari pierādīt, rīt paņemot kredītu un izņemot arī izveidoto depozītu.

    Joprojām nesaprotu, kāds naudas multiplikatoram vai Čikāgas plānam sakars ar eiro un latu?

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 12.01.2014. 16.50

    Paldies es jau esmu to izdarījis.

    Man bija norēķina kontā X EUR kurus aizņēmos un varēju izmantot pēc savām vajadzībām un saistību pusē tie X EUR + procenti.

    Šķiet ka jums ir grūtības ar terminu atšķirībām LR un ārpus tā. Taču domai, ja vien ir vēlme – vajadzētu būt skaidrai.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Deposit_account

    A deposit account is a savings account, current account, or other type of bank account, at a banking institution that allows money to be deposited and withdrawn by the account holder.

    http://www.youtube.com/watch?v=KvpbQlQwl0A

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

emb_riga 11.01.2014. 15.10

Labs,labs.Labs rezumē iepriekšējam Latvijas vēstures posmam.

+15
-4
Atbildēt

0

Aina 11.01.2014. 15.01

Latvijas prezidenta vietas aizpildītājs un viņa saimnieks kopā ar SC un NA prastu novērtēt pievienošanos koka rubļa zonai

+18
-14
Atbildēt

0

valdis 11.01.2014. 14.55

Ļoti žēl, ka Latvijas prezidents to neprata novērtēt.

+37
-5
Atbildēt

1

    varbūt ka tā > valdis 14.01.2014. 09.50

    Vai Dombrovskis nav liekulis. Valūtas nomaiņu izlēma bez tautas viedokļa-referenduma. Tagad te mēģina iestāstīt visādas pasakas.

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam