Valdība atbalsta sociālo iemaksu griestu atjaunošanu 2014.gadā

24

Komentāri (24)

Miervaldis 01.12.2016. 21.02

Normālās rietumvalstīs ir citi ienākumi. Es gan domāju, ka rietumvalstīs vēl papildus maksāt pensijas fondā ir nevajadzīgi, tur pensija tāpat nāk un pensijas fonds ir neaizskarams, līdz pensijas vecumam to nevar aiztikt neviens, arī pats maksātājs. Ja paliek pāri, labāk ir krāt zeķē (atsevišķā bankas kontā). Tā veidojas uzkrājumi, kuros var sevišķas vajadzības gadījumā iegrābties, tikai pec tam jāatliek pašam atpaakļ, tātad jāmācās skaitīt naudu.

Pie mums tā sabiedrības daļa, kurai nav ienākumu, neko arī nevar uzkrāt. No nekā nekas nerodas.

0
0
Atbildēt

0

Andris Jautriņš 18.12.2013. 00.01

Pērn Latvijā bija aptuveni 4259 personas, kuru iemaksu alga gadā pārsniedza 32 600 latus.

Lūdzu IRu noskaidrot, cik no šīm labi atalgotajām personām veidoja Latvijas veikmes stāstu valsts un pašvalsdību iestādēs un kapitālsabiedrībās.

0
0
Atbildēt

0

Una Grinberga 17.12.2013. 18.18

Piekrītu iepriekšejiem komentāriem par regresīvas nodokļu sistēmas radīšanu, bet nepiekrītu, ka soc. nod. nebūtu jāierobežo (vistaisnīgāk ir ierobežot iemaksas griestus nevis uzlikt ierobežojumus izmaksām). Patiesībā šis lēmums būtu 100% apsveicams, ja soc. nod. iemaksu griesti tiktu vienlaicīgi ieviesti ar progresivitāti ienākumu nodokļu likmē (piem. IIN tiktu atstāts ar iepriekšējo likmi summām, kas pārsniedz soc.nod. griestus vai pat tiktu pacelts tik daudz, lai lielo algu saņēmēji neizjustu nekādas izmaiņas neto algā, bet lielākā daļa aizietu IIN nevis soc. nodoklī).

0
-1
Atbildēt

2

    kreëstliv > Una Grinberga 17.12.2013. 22.26

    Sociālajai politikai ir visai mazs sakars ar taisnīgumu tāda izpratnē, ka katrs, kas iemaksā, saņem atpakaļ visu, ko iemaksājis tajā pašā apmērā. Ja tā būtu, tad nav jēgas valstij šo sistēmu veidot, to var darīt privātie. Ekonomikas pamati.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Miervaldis > Una Grinberga 01.12.2016. 20.54

    Ja valsts atklātā tekstā deklarē sevi kā tirāniju, tas ir, pirmkārt, nepieklājīgi, otrkārt, neviena tirānija nav mūžīga.

    Kā audzināt idejiskos lumpeņus? Piemēram, tā, ka viņi nesaņem nevienu centu. Vieta patversmē, humpalu drēbes, labdarības virtuve un tā arī dzīvo. Ir vēl radikālākas metodes, bet tās nav demokrātiskas.

    0
    0
    Atbildēt

    0

kreëstliv 17.12.2013. 15.13

Kādēļ nevar uzlikt griestus pašiem pabalstiem kā tas ir jebkur citur Eiropā?

Kopš kura laika sociālās sistēmas darbojas kā bagātu cilvēku naudas uzkrāšanas mehānisms, no kura jebkurā brīdī var saņem proporcionāli iemaksātajam? Tas tā nenotiek arī finanšu tirgos. Te, vienkāršiem vārdiem runājot, visi iedzīvotāji apdrošina dažu naudu, tā nezaudē vērtību. Bezdarbnieka pabalsts nevar būt arī 3800 latu apmērā, tāpat kā bērnu pabalsti, vai bērniem vajag tik ļoti dārgas mantas?

Šī ākstīšanās, piesaucot nevienlīdzību priekšā un pa…, ir ciniska. Nevar saprast, vai tā ir muļķība vai atklāta kaitniecība, taču rezultāts ir regresība darba nodokļu sistēma.

+1
0
Atbildēt

0

kruskops 17.12.2013. 14.06

Ideju par progresīvo nodokli sačakarēja Repše, izvelkot ārā kaut kādus idiotiskus plānus aplikt ar papildus 6% algas, kas ir lielākas par 300, ar papildus 10%, kas lielākas par 500 un 12%, ja virs 600. Runa, protams, ir par “papīra” algu.
Vārdu sakot – aptīrīt nabagus vēl vairāk.
Pēc tam, visi nošausminājās un “saprata”, ka nekas tur nesanāks.
Klasisks demagoģijas un smadzeņu skalošanas piemērs – visi bija laimīgi, ka ideju noairēja un nevienam paurī neienāca doma, ka varbūt tos sliekšnus un proporcijas varētu savādākus.

+1
0
Atbildēt

4

    efeja60 > kruskops 17.12.2013. 14.42

    Parastais valdošās bagātnieku kliķes demagoģijas paņēmiens – progresīvo nodokļu jautājumā runāt tikai par algām, aizmirstot daudzmiljonu ienākumus. Tā, piemēram, lai pēdējo 20 gadu laikā kļūtu par miljonāru, mēneša vidējiem ienākumiem visu pēdējo 20 gadu laikā bija jābūt vismaz 4500 Ls pēc nodokļu nomaksas. Patiešām fantastiska summa, bet Repše par 300 Ls algām pļurkst.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    kruskops > kruskops 17.12.2013. 14.52

    Normunds
    Pie kam, Repše to nodarīja ar valdības atbalstu. Arī šobrīd, kad pašvaldības ierosina kaut jel no 3800 EUR uzlikt paaugstinātu likmi, kliķe ir pret – gvelž, ka tas būšot pretrunā ar apņemšanos samazināt darbaspēka nodokļus un nepieciešamību ilgi un pamatīgi to izdiskutēt. Feins arguments, vai ne? It īpaši, atceroties līdzšinējo politiku.
    http://www.delfi.lv/bizness/budzets_un_nodokli/izgazas-pasvaldibu-meginajums-ieviest-progresivo-ienakuma-nodokli.d?id=43919932

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Miervaldis > kruskops 01.12.2016. 20.56

    Parasts cilvēknīdēju lumpeņu kliķes paņēmiens – saukāt citus savā vārdā un argumentēt ar naida runu. Starp citu, sociālā naida kurināšana ir vienīgais nesodāmais naida kurināšanas veids. Rasu, nacionālā, reliģiskā naida kurināšana jau sen tiek sodīta. Mūsdienās arī homofobija. tiaki lumpeņi drīkst nesodīti kurināt naidu pret strādājošajiem un vēl pieprasa, lai viņus atbalstītu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Miervaldis > kruskops 01.12.2016. 21.10

    skatītājam no alas. Uzlieciet ļeņinisko reketa nodokli un jūs aizbaidīsiet visus ekonomiski aktīvos, bet pēc tam pats sūkāsiet… ēēē… īkšķi.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Alise 17.12.2013. 14.05

Normālās rietumvalstīs ir soc. izmaksu griesti, un valsts pensijas ar nav neko lielas. Tie pensionāri, kas braukā apkārt pa Eiropu un pasauli, ko mums mīl pieminēt tik bieži kā paraugu rietumu pensiju apmēram, nebraukā par valsts pensiju apkārt, bet paši papildus ir maksājuši naudu pensiju fondos.

Mums gan ir divas problēmas – 1) daļai sabiedrības ienākumi nav tik lieli, lai varētu kaut ko maksāt privātajos pensiju fondos, un 2) cilvēki nav pieraduši par sevi rūpēties un domāt ilgtermiņā un nekādas iemaksas, kaut pāris 10 latu apjomā, nekādos privātos pensiju fondos neveic vai kā citādi neuzkrāj arī liela daļa to, kuriem ienākumi to atļautu.

+2
0
Atbildēt

0

ligakalnina 17.12.2013. 13.55

Muļķuzemē viss notiek, kā jau muļķuzemē – iemaksu griestus ievieš, izmaksu griestus atceļ.
Tātad, biezie varēs mazāk iemaksāt, vairāk saņemt, kaut tik cik mums saņem “pabalstos” tie, kam tos pabalstus vispār nevajag, nekur nesaņem, pat superbagātās valstīs.

+2
-1
Atbildēt

3

    Inese > ligakalnina 17.12.2013. 14.13

    Katrs pac savas laimes kalējs, Džera k-gs.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    efeja60 > ligakalnina 17.12.2013. 14.38

    Ločmelis liberasts?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Miervaldis > ligakalnina 01.12.2016. 20.57

    muļķim dzerim – ja tu, muļķi un naida kurinātāj, esi muļķis, kur te būtu vainīga zeme?

    0
    0
    Atbildēt

    0

Anna Gaigule 17.12.2013. 13.53

Pilnībā piekrītu. Sociālais budžets pēc definīcijas ir “sociālistisks” — ņemt no tiem, kam pietiek un dot tiem, kam pietrūkst. Kāpēc ar iemaksu griestiem būtu jāstutē “mežonīgais kapitālisms”? Vai mēs saviem priekšstāvjiem esam devuši tādus norādījumus?

+2
0
Atbildēt

0

ligakalnina 17.12.2013. 13.33

Tad jau tagad ar soc. budžetu viss kārtībā, naudas visam pietiek?
Medicīnai, utt?
Visā ES, izņemot tik savdabīgu valsti, kā Horvātija, progresīvā nodokļu sistēma, Latvijā vairs pat nav linearā, bet, jau regresīvā.
Protams, visu to nolobē augstākā ierēdniecība un citi lielo algu saņēmēji, un Saima, protams, nobalso par šo pilnīgi absurdo un mazākuma intersēs strādājošo lēmumu, kas izraisa vēl lielāku izbrīnu, jo tiek pieņemts valstī ar tik milzīgu sociālo nevienlīdzību un Gini koeficientu, kas ir, kā Latīnamerikā.
Brīnīties gan nav par ko, šī valsts sen strādā mazākuma interesēs, un mūsu “elite” slaidi visiem pārējiem uzspļauj, kārtējo reizi, par solidaritātes principu šeit neviens neko pat dzirdējis nav un arī negrib dzirdēt.
Un pēc tā visa Viņķele, Dombrovskis, un pārējie provinciālie klauni vēl stāstīs par kādiem pasākumiem un plāniem nevienlīdzības mazināšanai, un NA stāstīs par latviešu interešu aiozsardzību, labāk jau būtu stāvējuši klusu.

+6
0
Atbildēt

2

    efeja60 > ligakalnina 17.12.2013. 14.36

    Labs komentārs, Dzeri. Piemēram, Vienotības daudzinātajā ziemeļu zvaigznē – Zviedrijā, lielo ienākumu saņēmējiem sociālais nodoklis tiek aizstāts ar ienākuma nodokli. Kāpēc Vienotība vārdos it kā tiecas uz Ziemeļeiropu, bet darbos uz Āfriku?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 17.12.2013. 14.46

    Tāpēc, ka mūsu politiķi ir pastulbi,egoistiski, blēdīgi, bezatbildīgi, melīgi, un vēl pilnīgi pērkami, un to mentalitāte vairāk atbilst Krievijas, nevis zviedrijas politiķu mentalitātei.
    Tāpat gan, kā vairākumam elektorāta.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Inese 17.12.2013. 13.24

Latvijā tiks atjaunoti sociālo iemaksu griesti. Tie valstī pastāvēja no 1997.gada, bet 2009.gadā uz laiku līdz 2013.gadam 31.decembrim tika atcelti, lai palielinātu sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta ieņēmumus
========================

Ieņēmumi palielinājās? Tas rakstā nav atklāts!

+1
0
Atbildēt

1

    pallo > Inese 17.12.2013. 13.44

    Domājams, ka jā, jo 0,4% iedzīvotāju saņēma virs norādītās summas. Jautājums vai tas kas tāds atmaksājies, izmaksājot pabalstus un pensijas.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam