Pabriks: Prezidents pietuvojies viņam piešķirto pilnvaru robežām

51

Komentāri (51)

dro 16.12.2013. 19.00

Vienotība gribēja paākstīties, izvirzot 3 kandidātus, bet Bērziņš to tikai bija gaidījis. Paši pūta, paši dega:)

+3
-2
Atbildēt

1

    Vineta > dro 16.12.2013. 21.30

    lno
    Nekas īpašs, ja prezim piedāvā izvēlēties no trīs kandidātiem. Ar Pabrika izvirzīšanu gan Vienotība ciniski nodemonstrēja, ka valsts pārvalde tai tāds cirks vien ir.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

Ligiña Doniña 16.12.2013. 16.52

Ir tikai viens jautājums Vienotības/Bērziņa sakarā: Vai RERE nauda ir nonākusi Vienotības kasē? Un kāda ir premjera partijas atbildība celtniecības korupcijas sistēmas sakarā? Tā, ka nav ko apvainoties…

+1
-1
Atbildēt

3

    Alise > Ligiña Doniña 16.12.2013. 17.13

    ReRe jau ir sponsorējis daudzas partijas. Bet tās pēdējās naudas, kas bija redzamas Pūces sievas sabiedriskajā organizācijā, visdrīzāk būs nevis Vienotībai tikušas, bet drīzāk Repšes partijai un varbūt kādai mazai daļai Vienotības biedru.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Ligiña Doniña > Ligiña Doniña 16.12.2013. 17.28

    Visām “celtnieku” naudām ir iespējams izsekot un konstatēt visus avotus. Arī tām, kas nāk no dažādām valsts amatpersonām, viņu radiniekie, draugiem …Ceru, ka tas tiks izdarīts un dati/banku izdrukas publiskotas! Tas, ka V sastāvā ir Repšes dibinātais “Jaunais laiks” nav nekas jauns.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Vineta > Ligiña Doniña 16.12.2013. 21.27

    r_r
    un varbūt kādai mazai daļai Vienotības biedru.

    Stipendiātiem.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Edite 16.12.2013. 16.03

Kociņš pats savu partiju veidos,pēc tikšanās ar Putinu Sočos.Virziens ir skaidri redzams-uz kremli

+2
0
Atbildēt

0

Annija 16.12.2013. 12.48

Ja parlaments būtu parlaments, nevis žurkodroms, kurā vienas žurkas nomaina ne par mata tiesu labākas par iepriekšējām, tad šo rakstu varētu vēl uztvert kaut cik nopietni…, bet citādāk – tipisks žurkas rakstelis žurku atbalstīšanai. Starp citu, Bērziņš arī ir tāds pats žurkulēns, kā tie, kurus pašlaik cenšas ignorēt. Šī spēle, ko sauc par LV politiku, ir tikai un vienīgi vienos vārtos – rijeklīgo, birokrātisko žurku vārtos! 100236 pret 0 žurku labā! Jo tā lieliski apzinās LV planktona raksturīgākās īpašības – gara trulumu, nenovīdību, vienaldzību, augstprātību, gļēvumu, ambiciozitāti, ne mazāku rijeklību kā tiem, kurus paši zākā, u.c.!

+1
-7
Atbildēt

1

    andris902 > Annija 16.12.2013. 14.16

    …nujā!….vienīgā pareizā žurka būtu – sēne, bet….tā kā sēne paliek sēne un nevar būt noderīgā žurka – sēnei atliek ganīties tīmeklī ar cerību tikt pamanītai…un cīnīties ar savu “gara trulumu, nenovīdību, vienaldzību, augstprātību, gļēvumu, ambiciozitāti, ne mazāku rijeklību kā tiem, kurus pats zākā, u.c.”….

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

LieneL 16.12.2013. 12.37

Manuprāt ir absurdi aicināt sastādīt Ministru kabinetu Aizsardzības ministru, kurš vairāk kā divus gadus pieļauj Latvijā reģistrēta domēna http://army.lv/ eksistenci! Vai ziniet vēl kādu NATO dalībvalsti, kur kaut kas līdzīgs būtu iespējams?
Šķiet, citās NATO dalībvalstīs šādiem “distrofiskiem pabrikiem” būtu nekavējoši jāatkāpjas no Aizsardzības ministra amata!

+1
-4
Atbildēt

1

    Zoņtiks > LieneL 16.12.2013. 16.51

    Mjā, tā lapele ir sviests, bet vai tad demokrātiskā valstī šādus jautājumus risina Aizsardzības ministrs?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Uldis Šneiders 16.12.2013. 12.27

Nez cik sakarīgi ir tiražēt aizvainotas personas gaušanos, ka viņš kādaprāt nav bijis labākais… Cieņpilni būtu paklusēt vai lakoniski pateikt īsu viedokli. Kas attiecas uz Zvārdi vai ģeopolitiku: varbūt bez visa prezidents varētu nākt klajā ar iniciatīvu pamatīgai likuma (likumu), kas attiecas uz t.s. “valsts noslēpumu” pārskatīšanai? Citādi par mūsu naudu laikam paši velni danco, prese gūst informāciju un visiem ir nodrošināts darbs. Paskatāmies paši – cik daudz dokumentu ir tīmeklī…

+2
-2
Atbildēt

0

austrisv 16.12.2013. 12.19

“Prezidents par šādu rīcību izšķīries, jo neesot guvis pārliecību par partiju līdz šim izvirzīto kandidātu atbilstību nākamā valdības vadītāja statusam.

Ja līdz gada beigām partijas neizvirzīs savu Ministru prezidenta amata kandidātu, prezidents savu kandidātu atklās ne ātrāk kā nākamā gada 7.janvārī.”

Vai tikai man izskatās, ka prezidents ir pieprasījis Dombrovska atkāpšanos, jau iepriekš zinot, savu premjera kandidātu!
Tikai tā var izskaidrot, ka Bērziņam nav noteiktas konkrētas prasības premjera kandidātam, un tādējādi viņš noraida visus ko tam partija piedāvā.
Kvalitātes premjera amata kandidātam tiek pievilktas aiz matiem , tā sakot pēc vajadzības. Piemēram, Āboltiņai neprasa makroekonomikas zināšanas, bet Pabrikam tās prasa.
Bērziņš nav apmierināts ar Pabrika darbu AM amatā, jo lūk nepatīk, ka Latvijas valsts cenšas beidzot kaut ko darīt aizsardzības labā (Zvārdes poligons)
Bērziņš spēlē netīras spēlītes.

+10
-2
Atbildēt

0

inta_s 16.12.2013. 11.38

Mīnusiņa klusētājiem – ja jau reiz uzskata ka šai valstī nevajag varas pārdali tad likvidē tādu iespēju prezidentam izvirzīt premjeru. Jo ja jau pieņem ka viņam vienmēr jāapstiprina jebkurš kuram ir parlamenta vairākuma atbalsts – tad nav nepieciešama šāda funkcija prezidentam. Lieka formulitāte. Efektivizējam un noņemam.

+2
-4
Atbildēt

6

    andris902 > inta_s 16.12.2013. 12.02

    Latvijas Republikas Satversme

    56. Ministru kabinetu sastāda persona, kuru uz to aicina Valsts Prezidents.

    ….nejauc divas atšķirīgas lietas – “aicināt” un “izvirzīt”…šīm darbībām ir dažādas nozīmes…

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 16.12.2013. 12.16

    Paldies uz norādi. Taču domas būtība no tā gan nemainās, jo tieši prezidents nosaka kuru aicināt veikt MK sastādīšanu.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Alise > inta_s 16.12.2013. 12.30

    Viedokli, prezidents var protams aicināt, ko vēlās, bet tad, ja viņš ir muļķis un nespēj Satversmē tikt līdz 59. panta izlasīšanai vai nespēj visus pantus attiecībā uz valdības izveidošanu (55., 56. un 59.) iztulkot kopā kā vienotu veselumu, kas apraksta sistēmu, vai arī, ja nodarbojas ar destrukciju.

    59. pants nosaka, ka uzticību vai neuzticību valdībai izsaka Saeima. Tātad Saeima ir galvenais šajā procesā, tātad, lai valdība būtu, ir nepieciešams Saeimas vairākuma atbalsts. Tātad prezidentam ir jāņem vērā Saeimas viedoklis. Viņš, protams, var neņemt to vērā, bet tad turpina vienkārši strādāt iepriekšējā valdība, kas zinot, ka tiek veidota jauna, ir pa pusei uz koferiem, un pilnvērtīgi strādāt tomēr nespēj.

    Tādējādi, prezidents, neņemot vērā Saeimas vairākuma viedokli, rīkojas destruktīvi. Jo kavē valdības izveidi, tātad – rīkojas pretvalstiski, jo neņem vērā vēlētāju vairākuma viedokli (Saeimas vairākums pārstāv aktīvo vēlētāju vairākumu).

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 16.12.2013. 12.40

    Varas sadale nosaka ka tautas vēlētajiem pārstāvjiem ir teikšana apstiprinot valdību. Tā kā nekas netiek atņemts.
    Vēlreiz atkārtošu (ņemot vērā Zanes piebildi):
    Tas ka kandidātām A ir parlamenta atbalsta taču nav prezidenta aicināts sastādīt MK, nenozīmē ka kandidātam B kas būs prezidenta aicināts nebūs parlamenta atbalsta.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Alise > inta_s 16.12.2013. 12.58

    Nu ko jūs tur tagad teoretizējat? Jums vispār ir kāda sajēga kā teorija piemērojas praksē? Ņemot vērā jūsu uzskatus, kādai vēlēšanu sistēmai būtu jābūt, ko esat šeit publicējis, jūs esat tīrs teorētiķis un no tā, kā jebkāda teorija jebkādā sfērā piemērojas praksē, jums sajēgas īpaši nav.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 16.12.2013. 13.07

    Lasu Jūsu pēdējo komentāru, un redzu tikai tukšus pārmetumus bez argumentācijas.
    Ja vēlaties atbildi no manis dzirdēt, tad definējiet skaidru jautājumu.

    Paldies!

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

lebronj2356 16.12.2013. 11.09

Prezis daspēlējies, bet jāsāk virzīt grozījumi, lai prezi var patriek ar Saeimas vairākumu, nevis konstitucionālo vairākumu, citādāk šādu kadru ar viņu pašu izdarībām kļūs arvien vairāk –> Zatlers un tagad Kājiņš tam ir dzīvi piemēri ! Zīle ļoti labi nokomentēja situāciju, žēl, ka viņš nav NA kandidāts !

+11
-2
Atbildēt

3

    Alise > lebronj2356 16.12.2013. 11.25

    Ar to kvorumu prezidenta atlaišanai ir tā divdomīgi. No vienas puses tas, ka prezidenta atlaišanai nepieciešams lielāks kvorums nekā ikdienas jautājumiem, ir normāli.

    Bet no otras puses – mums nav normāla Saeima. Jo tām partijām, kuras pārstāv vēlētājus, kas atzīst 18. gada LR, nevis to uzskata par kļūdu, ir nepilnas 70 balsis. SC būtībā ir svešķermenis, kas pārstāv kolonistus, kuri vēlas tagadējās LR lividāciju.

    No šī skatupunkta skatoties, mums jebkura valdība tiek izveidota un jebkurš jautājums lemts faktiski ar palielinātu kvorumu (51 balss no nepilnām 70). Tas ir arī iemesls, kādēļ tik lēni mums tā kustēšanās uz priekšu notiek. Un tad vēl daži politiķi no ne-SC partijām reizēm atbalsta visādus prokremlisku jautājumus. Šie atsevišķie politiķi vai atsevišķa vietējā partija, kas atbalstītu kādu prokremlisku jautājumu bez-SC Saeimā nebūtu risks, jo būtu stiprā mazākumā.

    Tādēļ arī cilvēkiem ir jāskaidro, ka SC nav vienkārši risks Latvijai kā prokremlisks spēks, bet tas ir spēks, kas būtībā visu laiku mēģina demontēt LR un cīņa ar kuru ir galvenais un primārais iemesls mūsu lēnajai kustībai uz priekšu, jo kavē jebkuru citu jautājumu risināšanu.

    Tādēļ SC neitralizācija ir galvenais jautājums. Ir daudz kļūdas pagātnē izdarītas (armijas pensionāru ar ģimenēm atstāšana Latvijā, pilsonības likuma liberalizācija, divvalodīga izglītība u.tml.), bet mēs nedrīkstam turpināt pieļaut kļūdas un mums ir maksimāli jāpiespiežas un jārisina šie jautājumi turpmāk. Kā primāros es šeit redzu izglītības pāreju uz latviešu valodu, preambulas pieņemšanu, čekas maisu atvēršanu, policijas, DP un SAB attīrīšanu no padomju kadriem un atjaunošanu.

    Šādā situācijā varbūt tiešām būtu nepieciešams mainīt Satversmes noteikumus par prezidenta atlaišanu, tomēr tas būtu stipri jāpaanalizē, lai neiestrādātu kādus lielus riskus Satversmē, piemēram, tādam Saeimas lēmumam kā apstiprinājums jāpiekabina referendums.

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    janis17 > lebronj2356 16.12.2013. 17.05

    Satversme ar katru labojumu tiek arvien vairāk čakarēta. Nu nevar arī atļaut ar 51 balsi ievēlēt prezidentu un rīt ar 51 arī atcelt, ja nu kas pēkšņi neiepatīkas, vai kāds kādu pārpērk, pārvilina utt.
    Vienkārši ir vajadzīgs ar atbildības sajūtu ievēlēt normālus cilvēkus! Ja to varēja pirmskara Latvijā ar 15 Saeimas partijām, tad tagad ar 4 arī jāvar!
    Sačakarēt Satversmi birjozkina dēļ nav prāta darbs!!!

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Alise > lebronj2356 16.12.2013. 17.11

    Ir jau taisnība, ka pie katras neapmierinātības raut vaļā un labot Satversmi nav prāta darbs.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

kkristaps 16.12.2013. 10.58

Prezidenta vietas aizpildītāja izdarības ir pretīgas, izskatās, ka viņš iedomājies sevi esam Latvijas karaļa lomā. Varbūt nevajadzētu runāt par “pietuvošanos” un gaidīt, kamēr visas robežas būs pārkāptas, bet gan uzcirst večukam pa nagiem, lai atjēdzas, kur viņš atrodas un kas viņš ir.

+15
-4
Atbildēt

2

    esmeralda_se > kkristaps 16.12.2013. 11.10

    >>>bet gan uzcirst večukam pa nagiem, lai atjēdzas, kur viņš atrodas un kas viņš ir. >>>

    Kā Jūs to piedāvājat izdarīt?

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    kkristaps > kkristaps 16.12.2013. 11.26

    Es neesmu ne Saeimas deputāts, ne Satversmes tiesas tiesnesis, tāpēc precīzu mehānismu nezinu, taču pieņemu, ka nevar būt tā, ka cilvēks nesodīti tēlo Indijas maharadžu un spļauj virsū visiem likumiem. Domāju, ka. piemēram, cienījamā Ilma Čepāne varētu sniegt precīzāku atbildi uz Tavu jautājumu.

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

Elīna Barkovska 16.12.2013. 10.58

Vacais tak vilks uz MK Lemberga staļļu premjeru! Viss cirks tik ap to, un jā… vēl jācenšas kremlim izpatikt!!!

+12
-2
Atbildēt

0

ievuliitis 16.12.2013. 10.44

“Valsts prezidents, …nolēma nevienu no nosauktajām personām (!!!) neaicināt veidot Ministru kabinetu.”
Tai pašā laikā “Šajā sarunu kārtā vienīgais (!!!) oficiāli izvirzītais premjera amata kandidāts bija pašreizējais aizsardzības ministrs Pabriks”
Kā Bērziņam patīk tukšus salmus kult. Ir skaidri redzams, ka orientējas uz vāji informētu, vēl labāk – mazizglītotu un valsts valodu nepārzinošu publiku.

+16
-3
Atbildēt

0

raimondsb_mail_lv 16.12.2013. 10.20

Ja jau prezidents ir tikai “pietuvojies” tām robežām, tad jau nekas traks vēl nav noticis. Tādā “pietuvinātā režīmā vēl var darboties ilgi. Ko tagad pucēt spalvas pēc Vienotības bezierunu kapitulācijas Lemberga un viņa rokaspuiša Bērziņa priekšā…
Apmēram ar tādu pašu teikumu(pat vēl skarbāku) – PREZIDENTS IR PĀRKĀPIS SAVU PIEŠĶIRTO PILNVARU ROBEŽĀM UN IZDARA UZ MANI SPIEDIENU – premjeram Dombrovskim vajadzēja sākt savu paziņojumu preses konferensē pēc sarunas ar prezidentu.
Mums tikai liekās, ka mēs dzīvojam parlamentārā, demokrātiskā valstī, kur vara pieder tautai. Premjerminstrs Dombrovskis iet “draudzīgi” parunāt ar prezidentu Bērziņu, aiztaisa durvis, un aiz šīm durvīm visa mūsu demokrātija arī beidzās.
Tālāk sākās reālā pasaule, kur valda smagos noziegumos apsūdzētā Lemberga diktatūra.

+11
-3
Atbildēt

0

inta_s 16.12.2013. 09.30

Tas ka kandidātām A ir parlamenta atbalsta taču nav prezidenta virzīts nenozīmē ka kandidātam B kas būs prezidenta virzīts nebūs parlamenta atbalsta.
Kās saprotu tad LR Satversme nosaka ka tieši prezidents virza kandidātu nevis parlaments. Tātad viss ir pilnvaru robežās. Cits jautājums ka jāveic izmaiņas LR Satversmē lai definētu kādā laikā ir prezidentam jāizrvirza kandidāts un kāda atbildība jāuzņemās, ja tas tiek noraidīts.
Kā arī ka jābut skaidri definētiem kritērijiem un mehānismam kā publiski tiek izvērtēti kandidāti un to atbalstība kritērijiem izvirzot: prezidenta, ministru prezidenta, ministru kandidātus.

+2
-6
Atbildēt

0

buchamona 16.12.2013. 09.28

Jaunā premjera meklējumi “pagaidu valdībai” ir tikai priekšspēle tam aizraujošajam bestselleram, kādu Bērziņš sarīkos pēc nākošajām Saeimas vēlēšanām, ja no viņa laicīgi netiksim vaļā.

+21
-2
Atbildēt

13

    Alise > buchamona 16.12.2013. 11.09

    Nu netiksim līdz Bērziņa termiņa beigām mēs no viņa vaļā, neredzu tādu scenāriju.

    Bet pēc nākamām Saeimas vēlēšanām Bērziņš būs spējīgs sarīkot bestselleru tikai tad, ja mēs paši – vēlētāji – bezatbildīgi nobalsosim vai daudzi nebalsosim vispār.

    +10
    0
    Atbildēt

    0

    Alise > buchamona 16.12.2013. 12.00

    Redz ku vēlvieni šleseristi/šķēlisti gatavojas startēt vēlēšanās – http://www.diena.lv/latvija/politika/regionu-alianse-ar-vidzemes-partiju-plano-veidot-apvienibu-iespejamam-startam-saeimas-velesanas-14037002

    Būs vesela plejāde potenciālo oligarhu/lielbiznesa/SC atbalstītāju:
    – Vienoti Latvijai (Šlesers)
    – Sudrabas partija (?)
    – Latvijas attīstībai (Repše)
    – Reģionu alianse/Vidzemes partija (dažādi bijušie LPP un TP kadri)
    – ZZS (Aivars)

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > buchamona 16.12.2013. 15.34

    r_r
    ko Jūs lūdzu teiktu par to, – man liekas jauki būtu ja izdotos šeit uzskaitītos politiskos spēkus visus pierunāt startēt vienā kopējā priekšvēlēšanu apvienībā, lai vēlētāji paši to kopējo sarakstu tad kārto, atzīmē autoritātes, strīpo galējos luņus un nodevējus.
    tā ir bezzaudējumu shēma, drausmīgais spēks būs tādai 9-komponentu apvienībai, nevienam nevajadzēs raustīties no 5% sliekšņa. aicinātiem būs arī grūti pamatot atteikumu ņemt dalību visplašākā tipa demokrātijas darbībā.
    kā to visās detaļās dabūt gatavu, to gan pagaidām nezinu, fakts ka šādai kustībai būtu vajadzīgs vispusīgs tautas atbalsts:
    – Vienotība
    – Nacionālā apvienība
    – ZZS
    – Vienoti Latvijai
    – Latvijas attīstībai
    – Reģionu alianse
    – Vidzemes partija
    – Latgales partija
    – Sudrabas partija (?)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > buchamona 16.12.2013. 15.53

    …Tante Sidra….kā jau senāk rakstīju – tā ir neiespējamā misija, jo…Saeimas vēlēšanu likuma 10.panta 2.punktā rakstīts:

    -“Sarakstā pieteikto kandidātu skaits drīkst par trim kandidātiem pārsniegt vēlēšanu apgabalā ievēlējamo deputātu skaitu.”

    …11.Saeimas vēlēšanās noteikto apgabalu un ievēlējamo deputātu skaits:

    Rīga – 30
    Vidzeme – 27
    Latgale – 15
    Zemgale – 15
    Kurzeme – 13

    …pieteikti 13 saraksti – Rīgas vēlēšanu apgabalā pieteikti 331 kandidāti, Vidzemes vēlēšanu apgabalā – 259, Latgales vēlēšanu apgabalā – 171, Zemgales vēlēšanu apgabalā – 166, bet Kurzemes vēlēšanu apgabalā – 165 deputātu kandidāti….

    …kā Tev šķiet, cik daudzi paliks aiz svītras un rozā sapnis par iespēju iekļūt Saeimā izplēnēs, kā nebijis?…kuras partijas lokomotīves ieņems mazskaitlīgā saraksta galvgali?…pieņemsim – Kurzemē 16 deputātu kandidāti no 9 partijām, kuri tie būs un kuri paliks tikai pie sliekšņa?….

    …nereāli!…

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Alise > buchamona 16.12.2013. 16.06

    Es tādu absolūto kopējo sarakstu uzskatu par neiespējamu ne tikai zanE nosaukto iemeslu dēļ, bet arī cilvēku psiholoģijas dēļ (gan vēlētāju, gan politiķu). Un arī uzskatu par pilnībā nepareizu lietu. Es tomēr uzskatu, ka galvenais ir vēlētāju domātprasmes uzlabošana un izglītošana. Un manuprāt, šie rādītāji tomēr ilgtermiņā skatoties atpakaļ ir uzlabojušies. Bet to parādīs arī nākamās vēlēšanas – vai vēlētāji ir palikuši gudrāki.

    Ja visādi jaunie saraksti ar vecajiem politiķiem un bez vecajiem politiķiem nepārvarēs 5% robežu, tad, lai arī zaudēsim kādu procentu no latviešu partiju balsīm, bet tas tomēr parādīs, ka jaunu partiju veidošana ir vēsture. Esmu optimists un ļoti ceru, ka tā būs :)

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > buchamona 16.12.2013. 16.09

    zanE, r_r,
    paldies par viedokļiem, piekrītu. :)
    man likās ka iesaku ellīgi gudru veidu līdzīgu tam kā SC daudzpartiju apvienība iegūst vietas nezaudējot balsis uz 5% sliekšņa.
    tiešām, vēlēšanas notiek ne jau vienotā laukā bet apgabalos.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > buchamona 16.12.2013. 16.34

    ….mani neuztrauc Repšes saraksts…neuztrauc iespējamais Sudrabas saraksts, bet….nopietnas bažas rada Apvienotā Reģionu Alianse/partija, kurā savākušies bijušās TP un PLL zieds, kuri ar diezgan vērā ņemamiem rezultātiem startēja pašvaldību vēlēšanās….tas gan būtu SC dvīņubrālis un SC iespējamais koalīcijas partneris nākamajā Saeimā…
    …neskatoties ne uz ko – SC savāks savas 26-30 vietas 12.Saeimā, jo Rīgu Ušakovs jau ir nopircis par tramvaja biļeti un Rīga ir puse no Latvijas…inertie latvieši turpinās vaimanāt, dalīties un vairoties…
    …lai, cik skumji nebūtu – pietrūkst mums prāta domāt ar skatu par notiekošo pēc gada, diviem, četriem…to pierāda situācija ar pašvaldību vēlēšanām Rīgā…

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    janis17 > buchamona 16.12.2013. 16.42

    Zane, kā tu pareizi atzīmēji, tad Rīga ir 30/100 no Latvijas, nevis puse, kā tu nepareizi atzīmēji!

    Pasākumu (Latvijas morāli fizisko nepievienošanos kremļa teritorijām) glābt var tikai V un NA paziņojums – ja mēs kādu iemeslu dēļ nepatīkam, balsojiet par attiecīgi NA vai V.
    Lai tā ir jūsu otrā izvēle.
    Es uzskatu, ļoti nepareizi ir neuztraukties par repši un sūdrabu!

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    Alise > buchamona 16.12.2013. 17.07

    Nu tāds kopējs paziņojums no V un NA, kur katrs pasaka, ja nepatīkam mēs, tad balsojiet par otru, būtu jēdzīgs pasākums.

    Un piekrītu aivarsk, ka nu nekādīgi nevar neņemt vērā Repši un Sudrabu. Pašreizējie reitingi nav nekāds rādītājs. Pie tam Sudrabas reitings 6% no visiem iespējamiem vēlētājiem, praksē nozīmē vismaz 10 vietas, jo vēlēšanās procentus rēķina no tiem, kas piedalās, nevis no visiem vēlētājiem. Vieglprātīga attieksme te neder. Kaut gan lasot zanE tekstu, es vairāk saprotu, ka “neuztrauc” domāts bija ne tādā nozīmē, ka neinteresē un neliekamies ne zinis, bet tādā nozīmē, ka tie divi saraksti nerada tādu satraukumu un varētu nebūt tik bīstami kā Reģionu alianse/Vidzemes partija.

    Bet no otras puses, cik novērots, cilvēki mēdz balsot atšķirīgi Saeimas un pašvaldību vēlēšanās, un vēl savādāk EP vēlēšanās. Un vēl daudzi balso tomēr par konkrētiem cilvēkiem. Piemēram, var pateikt aptaujā, ka par Vienotību nebalso, bet ka Dombrovskis patīk un beigās nobalsot pat Dombrovski, tādējādi par Vienotību, vai tāpat analoģiski, pateikt, ka NA nepatīk, bet Zīle patīk, un attiecīgi nobalsot par NA, un tādā garā. Reiz jau Šleseram tā bija – neatceros kurā reizē un ar kuru partiju, bet viņa partijai reitingi bija salīdzinoši zemi, bet Šlesera reitings bija augsts, un pateicoties balsošanai par Šleseru savāca stipri vairāk balsu Šlesera partija nekā rādīja reitingi.

    Domāju, pirmais virziena rādītājs būs EP vēlēšanas – gan par vēlēšanu aktivitāti, gan par partiju reitingu virzieniem u.tml.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > buchamona 16.12.2013. 18.44

    aivarsk _”…V un NA paziņojums – ja mēs kādu iemeslu dēļ nepatīkam, balsojiet par attiecīgi NA vai V. Lai tā ir jūsu otrā izvēle…”_
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    tas būtu pārsteidzoši cerīgi un vēlētāji to noteikti novērtētu.
    abas puses būtu ieguvējas ja saprastu ka ir kompanjoni un pārtrauktu savstarpējās aplikšanas ‘vai nu sliktu vai neko’.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > buchamona 16.12.2013. 19.25

    aivarsk _”…V un NA paziņojums – ja mēs kādu iemeslu dēļ nepatīkam, balsojiet par attiecīgi NA vai V. Lai tā ir jūsu otrā izvēle…”_
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    bet, tad valodai vajadzētu būt ļoti skaidri nolasāmai, – ‘mēs esam kopā un mēs būsim partneri’.
    ja kautkas divdomīgs kā izdevās V uz 10.Saeimu – ‘ja balsosiet par Vienotību premjers būs Dombrovskis, ja par Saskaņu premjers būs Urbanovičs’, tad labāk nevajag.
    vēlētājam, kas uz mazāko ļaunumu vairs negrib pavilkties jo ir vīlies latviešu politikā, nesaprotami un aizdomas raisoši murgi tikai stiprinās pārliecību ka iecirknī nav ko meklēt, tas nav teātris priekš viņa, tāpēc jāsēž mājās.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > buchamona 16.12.2013. 19.50

    ….Tante Sidra…nu, panalizēsim situāciju, kāpēc nav iespējams startēt ar apvienoto sarakstu…tātad, ņemsim to pašu Kurzemi – sarakstā drīkst pieteikt 16 kandidātus…kā sadalīs vietas?…proporcionāli uz pusēm vai vadoties pēc reitingiem?…8+8?…10+6?…kurš uzvārds būs ar pirmo numuru, kurš pēdējais?…ja Rīgā pašvaldību vēlēšanās nevarēja vienoties zem viena saraksta, kurā kandidātu skaits bija 60, kā spēs vienoties ar tik mazu kandidātu skaitu?…pie tam, ja savstarpējā uzticība ir ar mīnuss zīmi un atceroties iepriekšējās vēlēšanas, kad vislatvieši pat no sava saraksta aģitēja svītrot tēvzemiešus…
    …arī pašu partiju biedri būs neapmierināti, ja zudīs iespēja iekļūt sarakstā, tāpēc paredzu, ka partijas nespēs vienoties…

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > buchamona 16.12.2013. 20.02

    piekrītu Zane,
    kopējā apvienībā iet nevajag, tas nebūtu pareizi.
    vajag savstarpēji korekti izturēties, pirms un arī pēc vēlēšanām, tā kā jau aivarsk teica ‘…tā ir jūsu otrā izvēle…’, – tas būtu auglīgi abām pusēm.

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam