Par vainu un vājumu

48

Komentāri (48)

Rita Lazda 26.11.2013. 17.28

Kam tik garš kalambūrs – vainīgo noteikti nav tik daudz. Nu nav veikala kasierei jāpilda arī drošības sarga loma – viņas darba instrukcijas to neparedz. Vainīgo ir jānosaka tiesai un ar pamatotu vainas izklāstu lai nākotnē cilvēkiem ir skaidrs, ka viņiem nav jāmokās neziņā un jācer ka kāds sajutīs kaut kādus sirdsapziņas pārmetumus un līdīs laukā un teiks, ka vainīgs – nu godīgi sakot šis raksts musina uz traucēšanu izmeklēšanā – tie kas ir vainīgi šo ziņu nelasīs, visiem pārējiem tādām sirdsapziņas mokām nevajadzētu būt, ja vien par to, ka šīs valsts sistēma pieļauj ekspluatēt gan bedrainus ceļus gan arī nedrošas būves, kamēr tajās notiek tirdzniecība. Vispār jautājums žurnālistei – kā viņa iedomājas: vai tik tiešām ir jāsoda tikpat stingri Maxima projektēšanā iesaistītās firmas ar citām – tikpat “drošām” būvēm, kas saceltas mūsdienu Latvijā? Vai tomēr lauvas tiesa vainas šeit nav jāuzņemas veikalam? Nu ir tak milzīgi liela atšķirība(pussimts cilvēku dzīvību vērtībā), ja jumts būtu iebrucis tukšā veikalā un tas būtu tikai uzprojektēts nepareizi, vai arī dēļ būvniecības laikā pieļautajiem aprēķiniem, nekā kad tas ir iebrucis dienas rosīgākajā iepirkumu laikā…

0
0
Atbildēt

0

Elina 26.11.2013. 07.01

Dombrovska valdība visu laiku ir runājusi par valsts pārvaldes restruktirizāciju, bet ir tikai vairojusi birokrātiju, kas strādā tikai ar papīriem…
Atbildība sākas skolas solā! Ja skolniekiem sliktas zināšanas, vainu meklē skolotājos, valstī, kas pārāk maz līdzekļu atvēl mācību līdzekļiem utt., bet kur paliek pašu skolēnu un viņu vecāku atbildība par saņemto bezmaksas izglītību?
Tā mēs dzīvojam bez sirdsapziņas un atbildības sajūtas un lamājam valsti, bet valsts esam mēs visi kopā…

+2
0
Atbildēt

0

Sleepwalker 25.11.2013. 23.34

Derētu nošķirt un izprast jēdzienus VAINA un ATBILDĪBA!
Iesaku noklausīties 25.11.2013. plkst.10:05
Latvijas Radio 1 raidījumu “Kā labāk dzīvot”
un tad viss nostāsies savās vietās!

0
0
Atbildēt

0

anesteeziste 25.11.2013. 19.25

Virspusēji skatoties autorei var piekrist. Taču iedomāsimies, kas notiktu, ja kāds konkrēts cilvēks Latvijā šajā brīdī pateiktu,jā!, arī mana vaina. Ar kājām nospārdītu un akmeņiem nomētātu, pa medijiem un sociālajiem tīkliem izķengātu. Un beigus beigās vienam pašam atbildību uzkrautu, lai arī nekā jau viena cilvēka pieļautās kļūdas te vainojamas. Nedomāju, ka Latvijas sabiedrība ir gatava tādu cēlu rīcību kā savas vainas atzīšanu ar pietāti pieņemt,

+1
0
Atbildēt

1

dzerkaleliva 25.11.2013. 19.03

Atbildība, būtu beidzot atbildēt, kāpēc Dombrovska laikā vienkāršajai tautai un jo īpaši jauniešiem ir zudušas jebkādas ilūzijas par savu nākotni Latvijā. Kāpēc vienīgais patiesais veiksmes stāsts ir tikt no šīs Kambodžas prom.
Viss pārējais notiekošais ir tikai likumsakarīgs un neizbēgams šādai Kambodžas tipa valstij. Kurš ir radījis šo Kambodžu Latvijā un, kurš beidzot uzņemsies atbildību to pateikt, ka tā ir. Nav nekāda veiksmes stāsta un nav nekādas attīstības. Ir tikai nebeidzama Kombodža un izmisums.

+1
-2
Atbildēt

0

Leons Rapiņš 25.11.2013. 16.38

” Neviens no VIŅIEM neuzņemas atbildību. Es gan līdzīgā situācijā to darītu”
Vai neizskatās pēc kolektīvas gulošo spārdīšanas?

Cilvēki, kas strādā, pieļauj kļūdas. Pat inženierdarbos nepastāv tikai melns un balts – pareizais un nepareizais risinājums. Pamatā visur ir kompromiss, kur matemātiskais aprēķins sadzīvo ar pieredzi un intuīciju.

Līdzjūtība visiem upuriem.
Līdzjūtība arī vaininiekam, jo viņa slogu nenoņems pat gari ieslodzījuma gadi. Tas ir tavs krusts.

+2
0
Atbildēt

0

maija_k 25.11.2013. 13.57

Paldies par rakstu! Nekad neesmu sapratis vienu lietu – kā milzīgs naudas daudzums spēj aizmiglot cilvēciskumu? Nekad neesmu sapratis korupcijas jēgu – paņem naudu, un ko tad? Nopirkt mašīnu un vēl kaut ko un tad? Tad cilvēks jūtas daudz labāk? Šajā gadījumā, vai ļaudis, kuriem ir milzīgs Maxima tīkls ar milzīgu apgrozījumu, vai viņi tagad sliktāk naktī guļ? Nezin vai… Ļoti pareizi pateikts par cilvēcīgumu – atzīt kļūdu. Tas ir svarīgi.

+7
-1
Atbildēt

2

    Vineta > maija_k 25.11.2013. 14.18

    Qui
    Nekad neesmu sapratis vienu lietu – kā milzīgs naudas daudzums spēj aizmiglot cilvēciskumu?

    Kā parādu izraisīts izmisums var cilvēku pārvērst bezsmadzeņu biorobotā. Rezultātā Matīss satiksmes ministra amatā, Roņa, Ķīļa, Kozlovska, Sprūdža un Slavkas Dombrovska kliedzošo pārkāpumu ignorēšana, Grendes izēšana no amata, pakaļas noslaucīšana ar koalīcijas līgumu un apogeja, traģēdija Zolitūdē. Cik ilgi vēl, nolādēts?
    ASV zināja, kas jādara, kad alkatīgais, iedomīgais un varaskārais Kenedijs draudēja izpostīt valsti.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    oktaavs > maija_k 25.11.2013. 18.59

    Qui Nekad neesmu sapratis korupcijas jēgu – paņem naudu, un ko tad? Nopirkt mašīnu un vēl kaut ko un tad?
    ———————————
    Nekad arī neaspratīsi. Nauda – tā ir vara, nevis māja vai mašīna. Liela nauda ir vara pār visu un visiem. Tiem, kam tā ir – nekad miera nebūs, jo kādam ir vēl vairāk.
    Grābt un kampt ir nevis kleptomāna novirze, bet uz skaudību un azartu balstīta spēle, kur pārējie cilvēciņi ir tikai mērķa sasniegšanas līdzekļi, ja vien nav tiešie pretinieki.
    Šie “pasaules valdnieki” beigās vienalga atduras turpat, kur pēdējais miskastes bomzis – kapā. Lielākoties, kā sabiedrības nolādēti un nevienam nevajadzīgi zagļi.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Vineta 25.11.2013. 13.07

Protams, pie vainas pirmkārt ir Šļesera-Dombrovska “gāzi grīdā”. Alkatīgie bezsmadzeņu izdzimteņi.
Tiem pajoliņiem, kas slavē premjeru par atgriešanos Latvijā, lai nodrošinātu “valsts izvilkšanu no krīzes”, gribu uzdot jautājumu, vai sēdēdams Briselē tas atkarīgais maitas gabals varētu pieņemt tādus lēmumus, kas dotu tam kaut niecīgākās cerības nokārtot savas parādsaistības? Vai cits viņa vietā būtu radījis apstākļus, ka tikai kad Fliks ar saimniekiem, jau draud izputināt valsti, tiesībsargājošās iestādes ieinteresējas par Flika afērām, vai ļautu čekas un krimināla mērgļiem Zaharjinam un Ļipmanam izvazāt LM, vai pieļautu, ka nelietis Ronis čekas “severstaļ” interesēs noslēdz līgumu ar “CAF”, kas vēl nez ar ko beigsies? Protams, lēmumi par Matīsu, Grendi un kurmi Bordānu, bija likumsakarīgi.
Viennozīmīgi pēc šādas traģēdijas valdībai un RD ir jāatkāpjas, bet Dombrovskim un Ušmerikam būtu sev jāiztaisa hari-kiri.

+2
-4
Atbildēt

0

ilmisimo 25.11.2013. 12.32

Rudīte Spakovska: Akli, kurli, mēmi un ar sasietām rokām

…………….

Katra evakuācija – zaudējumi. Turklāt ne tikai negūtie ieņēmumi, bet arī haosā nospertās un sabojātās preces un iekārtas, piedeg vistiņas grillā.

Nemaz nerunāsim par kaitējumu reputācijai – ja valstī pamata rīcība trauksmes gadījumā ir uzlikt austiņas un cerēt, ka drīz beigs gaudot, tad tas tak ir kaut kāds dīvains veikals, kur regulāri visus evakuē, vai ne?
……………………………
Neapskaužamā situācijā ir atbildīgie cilvēki – apsargi, būvnieki, kasieri, apzaļumotāji.
http://www.lsm.lv/lv/arpus-etera/arpus-etera/rudiite-spakovska-akli-kurli-memi-un-ar-sasietam-rokam.a70706/

+5
0
Atbildēt

0

Jânis Bankoviès 25.11.2013. 10.59

Diemžēl šis raksts izskatās pēc populisma( žurnālistu maizītes).
Jūs draugi pie pilna prāta esat? Kurš ir gatavs bez vainas uzņemties atbildību 54 cilvēku slepkavībā? Visi taču definēja ,ka gatavi uzņemties pilnu atbildību, ja tiks atrastu viņu vaina, bet tā ir jāpierāda, jāpārbauda, jo atbildība nav kaut kādi izkūpējušie mio, bet gan 54 ļaužu dzīvības!
Tagad iedomāsimies gluži skaudru situāciju, Uplejas kundzi uz kādas no LV šosejām, dn tumšajā laikā ar atļauto ātrumu 90km/h, pēkšņi Uplejas kundzes vadītajam automobilim no meža stigas izlec priekšā šusē dzērāja vadīts automobilis tikai ar gabarītiem, kurā bez dzērāja vēl piesloksnēts ar tādiem pašiem. Notiek sadursme, tā kā Uplejas kundze saprātīga un pie pilna saprāta, un ar labu drošu auto, Uplejas kundze paliek dzīva, +- neskarta, dzērāji ar savu auto visi iet bojā(auto sadeg, jo sen nav remontēts).
Ko Jūsuprāt bļaus linča tiesas gribētāji, un gluži saprotami visi to dzērāju radinieki, draugi, paziņas (arī nevainīgo, to kas vienkārši bija ar dzērājšoferi kopā autiņā)? Pakārt Uplejas kundzi, pakārt CSDD un ceļinieku , MK,SM vadību.
Ko Jūsuprāt tagad būtu Uplejas kundzei darīt? Uzņemties morālu atbildību par to ļautiņu nāvi? Tieši tāpat kā pārējiem kurus linča tiesa prasītu uzraut?

Es vedinu uz to ,ka pirms nav skaidrs, kura , cik, kāda vaina katram no iesaistītajiem, ir amorāli un dzīvnieciski bļaut pēc linča, ar ko tagad ‘daļa mēdiju nodarbojas. Ko Jūs teiksiet ,ja ārvalstu eksperti kopā ar mūsējiem nonāks pie secinājuma, ka pamatiemesls traģēdijai bija “ķīniešu”skrūves? Kuras uzrādītas kā x slodzi turošas, izrādīsies kā x/3 izturīgas? Būs starptautiska lieta ar “KTR”(vai nu kas tur tur beigās izrādīsies)? Kurš tad mazgās tīrus bez vainas vainīgos? Neviens! žurnālisti savu sensāciju būs izpieduši, un viss pārējais vairs nebūs interesanti, tā arī sabiedrības acīs visi iesaistītie karāsies ar 54 nogalinātajiem.
Tieši tāpat kā “IR” redakcija vēl jo projām netaisās mazgāt tīru nepatiesi apvainoto krāpniecībā, likumpārkāpšanā V.Celmiņu(lai arī TVNET “eksperts” Nikolajs Zaičenko zvērējas, ka izsūtījis LETAI atsaukšanu savai info par V.Celmiņu).

Dzelteni, populistiski un nožēlojami…

+4
-2
Atbildēt

7

    Aivars Krauklis > Jânis Bankoviès 25.11.2013. 12.14

    Žurnāliste tikai iet kāda biedra Bērziņa pēdās. Viena zināma runa pat Latvijas politikāņu sīvajā konkurencē bija izcils sasniegums. Un šorīt LTV par manu un Jūsu naudu jau izskaidroja, ka jārunā tā, lai „tauta augstu novērtētu”.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > Jânis Bankoviès 25.11.2013. 12.26

    WAT.Par ļaužu alkām pēc linču tiesas, piekrītu, par to, ka autores raksts ir dzeltens un populistisks, nepiekrītu.

    Manprāt autore savā tekstā izvirza divas lietas, kuras mūsu sabiedrība ir norakstījusi. Pirmais jēdziens – katra cilvēka sirdsapziņa, otrs jēdziens – ļaužu (pūļa) izpratne par to, ar kādām rakstura īpašībām ir apveltīta spēcīga personība.

    Pirmajā gadījumā ļauži sirdsapziņai netic, jo to nevar sataustīt, nevar pārbaudīt, kas katram ir iekšā, otrā gadījumā, ja runājam par spēcīgu personību, tad mūsu šīs dienas sabiedrība pēc savas būtības ir kļuvusi amorāla un par tādu tā ir kļuvusi tādēļ, ka ir izsvītrojusi no sava vērtību saraksta sirdsapziņu. Un tādēļ mūsu sabiedrībai par piemēru nekad nekļūs tāds cilvēks, kurš, tomēr paklausot savai sirdsapziņai, bez cīņas, priekšlaicīgi būs atzinis savu vainu. Visdrīzāk šis pats pūlis metīsies tādam grēku nožēlniekam virsu un, ja būtu iespēja to pakārt, tad pakārtu to kā īsto un vienīgo vainīgo.

    Dzelteni un populistiski šajā traģiskajā brīdī rīkojas tie, kuri bez nopietnas izmeklēšanas mēģina piekārt pie lielā zvana pēc iespējas vairāk vainīgo, šinī rakstā es neko tādu nepamanīju

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Karels Paškausks > Jânis Bankoviès 25.11.2013. 14.44

    Starp citu, šī ir interesanta tēma. Izmeklēšana vēl ir pašā sākumā un var jau būt, ka atklāsies reāli likumu un citu normatīvo aktu pārkāpumi no būvnieku, konstruktoru, vai citu daudzo iesaistīto puses. Taču pastāv arī iespēja, ka apstiprinās vecais teiciens par mazo cinīti, kas gāž lielo vezumu un katras skrūvītes nozīmi kopējā sistēmā. Proti, ka sistēma ir tik stipra, cik stiprs ir tās vājākais punkts. Var izrādīties, ka tehnoloģijas un aprēķini patiešām bija atbilstoši esošajām normām, bet skrūves tomēr neizturēja. Un, ja skrūvju ražotājs, piemēram, meklējams ārpus valsts, tad kurš īsti ir tas sēdināmais un linčojamais pašmāju bāleliņš? Kāds likums ir pārkāpts (jo cietumā sēdina par konkrētiem likumpārkāpumiem)? Šaubos, ka ir kādi oficiāli normatīvie akti, kas aizliedz izmantot būvniecībā konkrētās ārvalstīs ražotus materiālus.
    Bet tauta prasa asinis. Ko darīt?

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Jânis Bankoviès 25.11.2013. 15.58

    Devītais datums! Drīkst pajautāt, kura mēneša Jūs esat devītais datums?
    Padomājies, cik slikta ir tauta, kas grib zināt nelaimes vaininiekus, jo nevainīgi cilvēki ir gājuši bojā, ko?
    Starp citu, skrūvēm, citiem būvmateriāliem ir tirgotāji un sertificētāji, ISO vai kādi tur citi sertifikāti. Un, ja izrādīsies, ka tie materiāli neatbilst sertifikātam, tad tie ARĪ atbildēs.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    daiga_klava > Jânis Bankoviès 25.11.2013. 21.12

    Nezinu, kur Jūs saskatījāt populismu. Autore, manuprāt, nodala tiesas ceļā pierādītu vainu, objektīvu vainu no ‘vainas sajūtas’. Tā ir tāda ļoti nepatīkama sajūta, kuras dēļ cilvēki mēdz raudāt. Raud šoferi, kas tumsā sabrauc neredzamu dzērāju, raud ķirurgi, kam neizdodas glābt cilvēku bezcerīgā situācijā, raud ugunsdzēsējs, kurš nepagūst izglābt. Nevienam no šiem cilvēkiem nav krimināli sodāms un viņus linča tiesai nemeklēs aizgājušo radinieki.Ir netieša vaina un milzīga vainas sajūta, kas pierāda, ka cilvēks vēl ir dzīvs,kas viņam liek meklēt risinājumus, kā dzīvot tālāk.
    Par liča tiesu. Ja Jūs būtu bijis tur tajā naktī un dienā, tad pieredzētu, ka tur nealka linča tiesas, bet cilvēcības. Spēja just vainu, tāpat kā spēja mīlēt, sajust zaudējumu un ciest līdzi, ir cilvēcības pazīmes. Cilvēcības, kas būtu varējusi būt saikne starp cietušajiem un tiem, ko viņiem gribējās vainot.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Jânis Bankoviès > Jânis Bankoviès 25.11.2013. 21.53

    Ko Jūs un žurnāliste tagad gribējāt , lai potenciāli vainojamie, bet ar tikpat lielu varbūtību nevainīgie, skrien pa mēdijiem un lej krokodilu asaras un publiski bārsta sev pelnus uz galvas? Lai sensāciju kārie “žurnālisti” viņus piesit linčotājiem par prieku krustā, varbūt esat pārliecināti, ka kāds paudīs kaut mazāko sapratnes. kripatu? Jums ko liekas ka šie potenciāli līdzvainīgie tagad vienaldzībā plītē rautos , it kā nekas n ebūtu noticis? Vai tikai uztraucas par savu ādu ? Jūs kaut vienu no šiem cilvēkiem pazīstat?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

inesite15 25.11.2013. 10.12

Vāji, PIRMĀMKĀRTĀM, un GALVENOKĀRT ir tie, kas nopirkušies uz visādu lohatronščiku izmesto ēsmu – palikuši par naida un lielmanības pārņiemtiem čakliem naidu un plātību sludinošu vadoņu izvēlētĀjiem.
Kur vadoņi tik rīda un rīda, un tik smeļ krējumu .

Senā Roma : SKALDI UN VALDI ! ( Un ir vēl iespēja neslikti iekārtoties pretējā, tā sacīt, nometnē …)
Temats ta neizsīkstošs.

+1
-2
Atbildēt

0

Kristīne 25.11.2013. 09.33

Neviens ārzemju investors uz Latviju nenāk un nenāks, lai nodarbotos ar labdarību, bet gan lai gūtu maksimālu peļņu no katra ieguldītā dolāra vai lata. Daļa no kuriem izlietota uzpērkot Šleseriešus, vai Ušakoviešus. Pēdējā laikā sarakstā parādijies arī Vjačeslavs Dombrovskis.

+11
-1
Atbildēt

0

aivars_silins 25.11.2013. 08.40

Kad nodod kārtējo objektu, uz lentīšu griešanu visi ir naski, kad notiek šādas traģēdijas, politiķi jāmeklē ar uguni. Paldies prezidentam par patiesiem vārdiem, Eiropas spīdeklim Valdim viss ir kārtībā, viņš jūtas nepatiei apvainots, ka TV viņam uzdod nepatīkamus jautājumus. Nesatricināms kā klints.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
P.S. Šī nav ne nacionāļu, ne SC propaganda. Gadus četrus atpakaļ biju V.Dombrovska atbalstītājs, bet redzu, ka valsti vada mašīna, mehānisms, skaitļi un cipari, kalkulators.
Drīz sāks “masēt” televīziju, pirmās pazīmes jau ir.

+6
-9
Atbildēt

6

    dro > aivars_silins 25.11.2013. 08.48

    Drīz sāks “masēt” televīziju, pirmās pazīmes jau ir.
    ______________________
    Jā, jau “aizmirsts” veikala signalizāciju apkalpojošās firmas darbinieka teiktais, ka signalizāciju varēja iedabināt konstrukciju kustība vai ūdens…

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > aivars_silins 25.11.2013. 09.24

    Tas man arī iekrita, par to vairs neviens nekur nerunā, visi kā ūdeni mutē ieņēmuši.
    Tāpat, par Maksimas pārdēvēju vārdiem, kuras nevēlējās nosaukt sevi, jo baidījās pazaudēt darbu, ka daudzās telpās tur jau sen sūcies ūdens, kritis apmetums, kaut kas kosmētiski pieremontēts, un ieteikts turēt muti.
    Un tas, ka Dombrovskis, vismaz, simboliski neatzīst arī savu vainu, un nelūdz piedošanu, jo, galu galā, arī viņš ir atbildīgs par šo te iedibināto totāli korumpēto sistēmu, kura arī ir tas galvenais cēlonis tai traģēdijai, vismaz, darījis, lai to mainītu, praktiski nav neko, ir ļoti neglīti.
    Bet, par vainīgiem, visdrīzāk, nozīmēs kādus sīkus gariņus, lai lieli dūži nav jāaiztiek, gan jau arī lielās naudas kaut kā “ietekmēs” to visu, šeit ir Latvija, valsts, kuras administrācijai un tiesībsarg. sistēmai daudzi cilvēki vairs netic, jo 20 gados “elite” šo ticību sagrāvusi.

    +2
    -9
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > aivars_silins 25.11.2013. 10.12

    Nu, dzeri, augstākā klase! Tu te pirms pāris dienām pārmeti citiem “Šis jau nu gan nebūtu īstais moments politisko simpātiju demonstrācijai, bet, sūnuciems paliek sūnuciems, un galēji politezēts provinciālis ir tipisks sūnuciema iedzīvotājs…”
    Un tagad tu gribi dzirdēt tikai un vienīgi Dombrovska savas vainas atzīšanu, bet Rīgas saimniekus, kuriem ar likumu ir uzdotas visas kontrolējošās funkcijas pilsētas teritorijā, bet kuriem, kā izrādās, valsts likumi daudzos gadījumos nav saistoši, kas ar saviem lēmumiem aizvien biežāk paziņo, ka “viņu” Rīga nav Latvija, tos tu kautrīgi esi piemirsis.
    Kā sauc tavu sūnuciemu? “Ņilovka”? “20% Stacija”? Varbūt “Zamaskirovannaja Putinka”?

    +17
    -2
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > aivars_silins 25.11.2013. 11.30

    Un bez Ušaskova un Amerika pieminēšanas vairs nedrīkst būt neviens komentārs?
    Iepriekšējā komentārā runāja par D., tāpēc es arī komentēju par D.
    Par Ušakovu un Ameriku te jau pietiekami pateikts bez manis.
    Ja tu visur redzi sazvērestību pret Dombrovski un politiku, tev tiešām ir hiperpolitizētam sūnuciema aborigēnam raksturīga domāšana, es te runāju par ētiku un morāli, par kurām tev, acīmredzot, visai vājš priekštats, jo tu visu esi spējīga vērtēt vienīgi no šauri politiskā viedokļa.
    Vēl, varu paskaidrot, ka atvainošanās var būt arī simboliska, tā ne vienmēr nozīmē vainas atzīšanu, acīmredzot, arī tas tev nav saprotams.
    Kaut, no otras puses, Dombrovskiis, ka ilggadējs premjers, vismaz, morāli un politiski par notiekošo atbildīgs, tas ir acīmredzami.

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > aivars_silins 25.11.2013. 12.46

    Dzeri, es runāju par to, ka tu, vainojot citus dažādos grēkos, nevīžo pavērtēt, vai pats esi no tiem grēkiem tīrs.
    Un tagad izlasi tevis augstāk rakstīto, un tur, kur esi domājis mani, ieliec sevi. Bet tur, kur runā par Dombrovski, ieliec Ušmerikus. Der, kā speciāli tev un viņiem šūts.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    Vineta > aivars_silins 25.11.2013. 13.14

    betijacelmale
    Хрен редьки не слаще

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

putekliic 25.11.2013. 08.35

Autorei piekrītu par 100%. Vai kāds ir atzinis savu vainu tādos gadījumos kā Bankas Baltija, Parex un Krājbankas krahs, airBaltic, Liepājas Metalurga izlaupīšanas gadījumi, ekonomiskā krīze, bērnu (!) slimnīcai saziedoto (!) līdzekļu izzagšana, dotā vārda neturēšanā, melošanā, krāpšanā utt., utt.? Zolitūdes gadījums ir vistraģiskākais un tāds pats būtu, ja tajā būtu gājis bojā kaut tikai viens cilvēks. Un tiešā gibētos ticēt, ka 21.novembris būs tā robežšķirtne, pagrieziena punkts, kas ļaus katram indivīdam un sabiedrībai kopumā apstāties, uzlikt roku uz sirds un padomāt par savu individuālo sirdsapziņu un tās tīrību. Ticu, ka tāda ir ikvienam cilvēkam, jo sirdsapziņa un vainas sajūta ir pat dzīvniekiem. Galu galā par to jau ir samaksāta neizmērojama samaksa ar cilvēku dzīvībām, lai mēs katrs izdarītu pareizos secinājumus. Sākot no sētnieka un apkopējas un beidzot ar valsts prezidentu.

+7
0
Atbildēt

10

    Ojārs > putekliic 25.11.2013. 14.03

    Parex gadījumā pret tās īpašniekiem un faktiskajiem vadītājiem nav pat ierosināta krimināllieta – un tas neraugoties uz to, ka bankas glābšanā ieguldīti miljards latu no valsts budžeta.
    Šie starptautiskā spekulatīvā biznesa pārstāvji pat ir tik nekaunīgi, ka tagad jau gatavojas vērsties pret valsti un apsūdzēt to un piedzīt zaudējumus.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    putekliic > putekliic 25.11.2013. 17.16

    Protams, ka nav ierosināta, jo, kā smejies, “u menja dokumenti vsjo vporjadke!” Bet stāsts šoreiz ir par srdsapziņu un elemntāru godaprātu. Man vienmēr ir urdījis jautājums – vai tiešām, jums, šķēles, ameriki, šleseri, kargini, laventi, fliki, lembergi, bērziņi un daudzi citi sīkāki gariņi, tiešām nekad, nekad un nemaz, nemaz nav ierunājusies sirdsapziņa?! Nekad, nekad nav bijis kauns melot un izlikties TV kameru, un tātad, visas tautas priekšā? Jā, viņi visi izbēgs laicīgo tiesu, jo “dokumenti vsjo v porjadke”. Bet vēl ir cita tiesa – daudz augstāka, nepiekukuļojama un absolūti taisnīga – sirdsapziņas tiesa. To nevienam neizdodas izbēgt. Ne pezidentam, ne sētniekam (lai man piedod sētnieki!). Tās priekšā mēs atbildēsim visi – agrāk vai vēlāk. Un katrs saņems precīzi pēc nopelniem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Boschmanis/ JimBeam > putekliic 25.11.2013. 23.22

    Viņiem katram ir vismaz četri balti krekli.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > putekliic 26.11.2013. 09.20

    Sanita Upleja!…

    Interesanti nosauc iespējamos vainīgos. Vēl interesantāk, vai tomēr/tiešām premjeram Valdim Dombrovskim, kurš kopā ar savas valdības ekonomikas ministru Kamparu likvidēja valsts būvinspekciju — atkratīja valsti no valsts atbildības arī par Zolitūdē 54 bojāgājušajiem, — nu pilnīgi nekādas atbildības? Prmejers Dombrovskis Latvijas radio vakar tā savādi izteicies, ka tagad būšot daudz spekulāciju (par VBI likvidēšanu), — vai tas nozīmē, ka ikviens, kas nav aizmirsis šos abus taupīgos likvidatorus, Valda Dombrovska izpratnē jau pasludināts par spekulētāju? Artis Kampars tviterī vakar turpināja apgalvot, cik visu pareizi darījis: http://www.twitlonger.com/show/n_1rs9kb6

    Ilma Čepāne, cik dzirdēts, no Vienotības bijusi līdz šim vienīgā drosmīgā, kas atzinusi, ka valsts inspekcijas tagad pietrūkst. Dabiski, ka inspekciju atjaunot un saturiski veidot to atbilstoši spējīgu, efektīvu, tagad būs grūti, jo politpartiju spnsoros ir celtnieki, kam valsts inspekcija, noteikti traucētu.

    Un, tā kā tie bija Vienotības politiķi — Valdis Dombrovskis un Artis Kampars — kā izskaidrot Vienotības klusēšanu šīs problēmas sakarā? Kur partijas skaidrojums, analīze no šā mirkla pozīcijām?

    Klusums bezgalīgs tieši no polittehnoloģiski stiprākās un koalīcijas valdošās partijas puses?

    Kā tas iespējams valstī, kas sevi uzskata un sauc par demokrātisku?

    Sanita Upleja, varbūt sānskatā no Dānijas, Jums tas ir saredzams? Kā līdzīgos apstākļos rīkotos politiskās partijas Skandināvijā, Veceiropā? Kā līdzīgos apstākļos rīkotos tādas organizācijas ārvalstu investoru padome, kas pirms gada sniedza eskorta pakalpojumus Džeimsam Gerijam Torpejam, kad tas draudēja par savu rīcību ierobežošanu.

    Ko civilizētā valstī un kas prasītu Homburg-eriem, Torpeju ieskaitot? Kad LTV12 aicināja Homburg pārstāvjus izteikties, tika atsūtītta “vēstulīte”, — pret Latviju turpina izturēties kā pret banānpajoliņu valsti un = pati Latvija to pieļauj?

    Un vēlreiz, — kurš te uzskata, ka premjers un viņa partija publiski analizēs savas attiecības un attieksmes ar savu veiksmes stāstu un Zolitūdes jaunajiem kapiem?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Gita ex. Bundzēna > putekliic 26.11.2013. 09.51

    Pirmkārt, es nekad neesmu uzdevusies un neuzdošos par lielu speciālisti skandināvu lietās, jo gluži vienkārši ar to nenodarbojos ikdienā, tāpēc man trūkst zināšanu. Otrkārt, mums nevajag vienmēr skatīties, ko dara citi, jo, ticiet man, ideālu valstu un sabiedrību nav vispār. Katrā vietā ir savas traģēdijas un trūkumi.
    Mums pašiem ir jāspēj ar sevi tikt galā, un šī traģēdija ir zīme, ka tas jādara visai sabiedrībai, ne tikai lamātajiem politiķiem. Es nepiekrītu prezidenta teiktajam, ka būtībā neesam normāla valsts un viss te ir nogājis greizi. Tādā veidā tiek apvainoti arī tie pašaizliedzīgie glābēji un mediķi, brīvprātīgie un ziedoātji, jo valsts esam mēs visi.
    Šī traģēdija uzrādīja ļoti lielas atbildības problēmas privātajā sektorā, turklāt ne tajā nabadzīgākajā galā. Tas arī liecina par to, ka ne jau naudā ir jautājums. Ja glābēji un mediķi var labi darīt savu darbu ar mazām algām, tad kāpēc to nevar darīt arhitekti, inženieri, būvnieki, kam ir daudz lielāki ienākumi.
    Te mēs nonākam arī pie ne pārāk patīkama jautājuma par privātajā biznesā notiekošo. Līdz šim taču esam dzirdējuši, ka valsts tikai apspiež un noslauc privātos uzņēmējus, kuri mūs patiesībā uztur, tāpēc jāmazina birokrātija, nodokļi utt. Un te nu izrādās, ka spiešanas no valsts puses ir bijis par maz. Atkal tikai valsts vainīga?
    Es neesmu arī būvniecības nozares eksperte, lai pateiktu, cik būtiska loma ir Valsts būvinspekcijai, taču skaidrs ir arī tas, ka, ja tā būtu tikai 2009.gadā likvidētās inspekcijas vaina, tad mēs būtu redzējuši daudz vairāk sabrukušu ēku kopš tā laika. Domāju, ka šajā gadījumā lauvas tiesa atbildības gulstas tieši uz konkrētajā projektā iesaistītajiem cilvēkiem.
    Par politiķu atbildību runājot, piekrītu Ilzei Viņķelei, ka šobrīd jāatturas no sava tēla spodrināšanas uz nelaimes rēķina. Tāpēc lieki mute nebūtu jāvirina. Arī premjeram ir taisnība, ka viņa politiskā atbildība ir darīt savu darbu, lai izvērtētu kļūdas un tādas lietas vairs nenotiktu. Tāpat kā Rīgas mērs Ušakovs nevar būt personīgi atbildīgs par kādas citas personas kļūdu vai nolaidību. Ušakova darbs ir izvērtēt būvvaldes darbu un to uzlabot.
    Uz mistiskajiem ārvalstu spēkiem un ekspertiem es arī īpaši nepaļautos, jo šajā pašā projektā taču mums arī bija “labie un gudrie” ārvalstu spēki, un kāds ir iznākums?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    piziks > putekliic 26.11.2013. 10.17

    Sanita Upleja!

    Jūs precīzi pieminat problēmas privātajā sektorā. Sekojoši loģiski būtu secināt, ka valsts privātajam sektoram šai jomā ir idevusi pārāk daudz brīvības, vai — vēl ticamāk — privātais sektors sev lielāku brīvību no valsts ir izdabūjis, un ppats privātsektors ar savu brīvību mūs te aizvedis līdz Eiropas mēroga traģēdijai miera laikā. Ilma Čepāne — te Ilmac –, kas problēmas nozarē piedzīvojusi un mācījusies pietiekami nopietni, atzina, ka valsts būvinspekcija vajadzīga, protams, ne vecajā formā, toties Atis Kampars vēl vakar tvītā turpina apgalvot, cik viss pareizi un skaisti. Manuprāt, šorbīd īstais laiks paskatīties, vai tomēr nav jānobremzē jaunais Būvniecības likums, par kuru jau pārāk daudziem viedoklis, ka tas sliktāks par iepriekšējo, jo prasmīgi ar ar Homburg-u naudu torpejēts un vjačeslavots, Danielam Pavļutam tālredzīgi uz ugunsrobežām pasūtot vienīgi Vilni Ķirsi.

    Atbrivot valsti/valdību, kas privātsektora brīvību atlaidusi līdz traģēdiju iespējām, var vienīgi politsimpatizēti, tādēļ nepieļaujami.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > putekliic 26.11.2013. 17.23

    …Optiskais Tēmekli…saprotama Tava vēlme meklēt vainīgos, taču…nevajadzētu zaudēt spriestspēju….valdība viena neko nevar pieņemt vai nepieņemt, aizliegt vai atļaut, iznīcināt vai radīt….arī tajā reizē valdība vai konkrēti Kampars, ja Tev tā labāk patīk – ierosināja VBI pilnvaras sadalīt un…. Saeima par to balsoja un – nobalsoja….šodien nav problēmu pacelt Saeimas balsojumus un debates par konkrēto jautājumu un….ak, brīnums! Ušakovs, kurš šodien plēš kreklu uz krūtīm, kā tolaik iebildis, kliedzis, bļāvis un sev pārmet, ka par klusu aurojis – nobalsojis kopā ar pārējiem 79 Saeimas deputātiem par VBI reformēšanu un funkciju sadalīšanu!!!….bet šodien tēlo Balto tēvu un pārmet, tieši tāpat kā Tu – Valsts Būvinspeksijas “likvidēšanu” Dombrovskim un Kamparam….
    …protams, ir viegli savu atbildību novelt no saviem pleciem un rādīt ar pirkstu uz citiem….šoreiz nebūs tā reize, kad varēs sameklēt grēkāzi uz kuru savu (RD) neizdarību uzkraut….
    …tāpēc, lūgums – arī kritiskās situācijās saglabāt vēsu prātu un nepazaudēt spriestspēju….

    0
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > putekliic 26.11.2013. 18.08

    ZanE, loģisko saprātu tiešām nevajadzētu zaudēt.

    1./Galvenais

    Valsts ar MK — arī, bet ne tikai premjers un “viņa ekonomikas” ministrs — rokām nofutbolēja atbildību par saviem pilsoņiem, viņu drošību.

    ZanE, vai tā vajadzētu Latvijā turpināt?

    2. Tu esi lieliska citātu/info avotu medniece, — īstais brīdis nosaukt visus balsotājus par VBI likvidāciju.

    3. Iespējams, vēl viens pierādījums, kā valsts atbrīvojas arī no savām funkcijām: tai pašā stilā kā FM Vilks centās samazināt pašvaldību daļu no IIN, spaidot pašvaldības, — ja pārvaldei vairāk IIN daļas nepieciešams, cik lietderīgi tā/valsts pārvalde savu budžetu izmanto?

    4. ZanE, kā mainītos Tavs viedoklis šajā situācijā, ja RD mērs būtu nācis no cita poltiskā spēka, nevis SC, kā šobrīd?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > putekliic 26.11.2013. 20.11

    ….gribi balsotājus?…lūdzu!….pat Urbanovičs par VBI reformēšanu nebalsoja, bet Ušakova vēlme tagad savas spalvas spodrināt – nožēlojama!….

    http://www.saeima.lv/steno/Saeima9/090612/Balsoj/075.htm

    0
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > putekliic 26.11.2013. 20.43

    Paldies, ZanE! Spoži sulīgs un interesants saraksts! No šā saraksta varoņiem varētu izveidot mazu, jiptīgu medijludziņu uz vairākām dienām, ar atskaņām uz ilgu laiku.

    Reģistrējušies, bet nebalsojušie 18:

    S. Āboltiņa, Andris Bērziņš (LPP/LC), Ilma Čepāne, Ina Druviete, Deņisovs, Godmanis, Golubovs, Dolgopolovs, Kastēns, 2 Klementjevi, Visvaldis Lācis, Leopolds Ozoliņš, Karina Pētersone, Aigars Štokenbergs, Pēteris Tabūns, Jānis Urbanovičš, Aleksejs Vidavskis.

    Nu ļoti raiba kompānija: latvieši un krievi, sievietes un vīrieši, nejauni un pat sipri veci, no juristiem līdz filoloģēm! Aizraujoši varētu būt viņu skaidrojumi, vēl aizraujošāki — “par” balsojušo motivācijas…

    0
    0
    Atbildēt

    0

Janka, Janic 25.11.2013. 08.26

tiešaa vaina šo 54 cilveeku noslepkavošanaa kriit uz veikala iipašniekiem , paši izdomaa kad evakueet cilveekus no bruukošas maajas , veel vairaak , cenšanaas vainu novelt uz citiem , kuri itkaa devuši zaļo gaismu, ignoreet trauksmes signaalu, nelieši , vairaak nav ko piebilst , naakošais buuvnieciibas procesa stils , iipaši Riigaa, secinaajumus jaaizdara izmekleetaajiem.

+6
-1
Atbildēt

0

oktaavs 25.11.2013. 08.02

Vainas atzīšana un piedošanas lūgšāna ir no citas, normālu cilvēku pasaules.
Politikā un lielās naudas biznesā kauna sajūta ir nevajadzīgs izaugums, kas stipri traucē lietu kārtošanā un ir ātri amputējams. Part kaut kādu piedošanas lūgšanu vispār nav ko runāt.
Tas šākāļu bars to tikai vien gaida,lai kāds atzīstas pirmais un paņem vainu uz sevi. Likmes ir pārāk augstas. Cietums draud un milzīgas naudas zaudēšāna.
Bet galvenais ir tas, ka šoreiz vainīgie ir pat otršķirīgs jautājums. Visa valsts sistēma ir sapuvusi, lai gan no ārpuses mēģina sevi smuki novaskot un piekrāsot.
Traģēdija ir vistiešākās vispārejās korupcijas, čomu būšanas un vienaldzības pret savu tautu rezultāts.

+12
-1
Atbildēt

3

    inesite15 > oktaavs 25.11.2013. 10.16

    busim nu mierīgi

    “Cietums draud un milzīgas naudas zaudēšāna.” – un pēc tam vēl milzīgākas caur tiesāšanos atpakaļ atdabūšana :P

    Lai dzīvo mūsu likumi – visveiksmīgākie likumi pasaulē !

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > oktaavs 25.11.2013. 18.46

    Nekas tur nedraud, maksimums 4 gadi par būvniecības likuma pārkāpumu. Ministrs taču vakar jau pateica par ko lieta ierosināta. Ne jau par 54 cilvēku tīšu slepkavību, bet par noteikumu pārkāpumiem. Šīs valsts varneši nelabi smird pēc puvuma, pēc pūstošām olām. Kur ķēms ABC palicis? Visu centrālo puvekļu advokāts.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Sapene > oktaavs 27.11.2013. 13.43

    Salīdziniet:
    «Visticamāk, ka tā ir kļūda, spēku pārvērtēšana, pārrēķināšanās, neuzmanība vai nolaidība, un diemžēl tās ir ļoti cilvēciskas lietas ar ļoti traģisku iznākumu citiem cilvēkiem.»
    “Traģēdija ir vistiešākās vispārejās korupcijas, čomu būšanas un vienaldzības pret savu tautu rezultāts.”
    Un man ir jātic Uplejas vieglprātībā?

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam