Balso bez galvas

116

Komentāri (116)

Þanis Bezmers 20.11.2013. 18.37

Labvakar, gribas teikt, cienījamās dāmas un godātie kungi (ar izņēmumiem, protams). Daudzos komentāros doma rit pareizā virzienā, proti, visa tā vozņa ar un ap rīgas satiksmi kļūst loģiska un pamatota, kad atmet lagbdabīgo muldoņu par rūpēm par iedzīvotāju labklājību. Īstenībā rīgas satiksme ir dakša rīdenieku ribās ar visu savu uzmunsturēto profsojuzu, SC inštruments nabaga ļaužu un haļavas mīlētāju balsu iegūšanai vēlēšanās. Tā kā kārtējās vēlēšanas atkal tuvojas, tad šī mašinērija jāsāk kurbulēt ar pilnu tvaiku. Nu izlasījām mēs Sarmītes Ēlertes sacerējumu, nu un? Ko mēs darīsim? Sašutīsim ar vienu vaigu, otru pagriezīsim, lai apņirdz? Bet vajadzētu citādi. Taču latvieši neko tādu neuzsāks.

+3
0
Atbildēt

1

    inesite15 > Þanis Bezmers 21.11.2013. 08.35

    Labrīt !
    “…….. haļavas mīlētāju balsu iegūšanai… ” – a tās ģeputratu pabalstu zistemas būtu tā kā nehaļavas taisnīguma demonstrēšana :P

    Tā primitīvi jau gana, bet cik var tos debiloidu mušpapīru PARTEJISKĀS līnijas vilkt ?

    “Sašutīsim ar vienu vaigu, otru pagriezīsim, lai apņirdz?”- kas tāds ko tādu lai apņirdz ?
    Tas personažs, kas visu to stulbību ar deklarēšanos debiloidiem piemeta vai paši sevi?

    0
    0
    Atbildēt

    0

inesite15 20.11.2013. 11.53

‘Tātad šo atlaidi saņems arī mans paziņa Jānis, kas, IT biznesā strādādams, mēnesī pelna pusotru tūkstoti latu. ”
……………………………………..
Jānis, jādomā, ar tramvaju brauc tik reti, un par to nu jākreņķējas nebūtu, bet
– neiedziļinoties visās tikumiskajās, finansialajās un juridiskajās lietās –

Ēlerte gadījumā PATI NEBIJA TĀ, kas to izgudro un skandālīgo ķēpu ar deklarēšanos iesāka ?

Un vēl – ja tā – kā no malas – paskatās un padomā, vai tiešām tās biļetes tgd
būtu tā LIELĀKĀ sociālā netaisnība – vai varbūt viss tas cirks tagad tiek tasīts priekš tā,
lai KAUT KO CITU VISU
publika neievērotu ?

+2
-1
Atbildēt

0

emb_riga 20.11.2013. 11.40

Arī tu,Sarmīt,saņemsi atlaidi,kaut esi miljonāre,ja vien nebraukā tikai ar savu auto vien.

0
-3
Atbildēt

0

jeers 20.11.2013. 07.23

Iram vajadzētu atvērt atsevišķu gānīšanās komentāru vietu tādiem neliešiem kā OT, Ločmelim, Zanei..
to varētu ignorēt citi un tur arī varētu paturēt “logu vaļā”, lai pašiem pirdējiem nav jāosta viss sevis sastrādātais.

Bet ja nopietni, tad pieminētie suķi demonstrē cik maz vajag lai naidīgas kultūras izčakarētu citas kultūras telpu.

+1
-1
Atbildēt

0

oskaar 19.11.2013. 23.21

Vispār jau varētu piekrist- bet
——————–
Tātad šo atlaidi saņems arī mans paziņa Jānis, kas, IT biznesā strādādams, mēnesī pelna pusotru tūkstoti latu. Līga, biznesa konsultante, kas nopelna reizēm 1000, bet reizēm arī 3000 latu. Mana radiniece Andra, kuras atalgojumu gan es nezinu, nesen man teica, ka viņai šāda piesolītā atlaide ne tikai nav vajadzīga, bet viņai būtu kauns to saņemt.
——————–
Ne Jānis, ne Līga, ne Andra droši vien ikdienā ar sabiedrisko transportu nepārvietojas. Un no Rīgas Satiksmes skatu punkta ir pilnīgi vienalga- vai viņiem šīs atlaides piešķirt vai nepiešķirt- jo viņi tās neizmantos (ja izmantos, tad tikai kaut kādos retos gadījumos).

Nebūt neuzskatu, ka RS iegrūžamie miljoni ir prātīga Rīgas budžeta izmantošana, bet beidzot taču vajadzētu noskaidrot- kur paliek nauda!
Un šajā ziņā nekas nemainīsies, iedodot 50% atlaidi sabedriskajā transportā ar Porshe Cayenn’ām un pat Golfos vai Žiguļos braucošajiem. Neviens no tiem nepārsēdīsies uz sabiedrisko transportu tāpēc vien, ka 1.30 EUR vietā par vienu iesēšanos trolejbusā varēs maksāt 0.65 EUR. Vai kā nu tur bija ar tiem skaitļiem…
Cienījamā autore! Vai Jums ir izdevies noskaidrot kaut ko par tēmu- kāda ir viena cilvēka pārvietošanās pašizmaksa? ņemot vērā to, ka ļoti daudzi pārvietojas, neko par to nemaksājot.
Un kā tā mainīsies, ja mainīsies tarifi un bezmaksas pārvietošanās iespējas? Nenoliegsiet taču, ka bezmaksas braucienu atcelšanas gadījumā daļa ļaužu pārstās pārvietoties tajā režīmā, kādā to darījuši līdz šim- tātad arī kopumā viena brauciena pašizmaksa palielināsies!
Un kur vispār ir apskatāmi dati no ļoti gudrās pasažieru reģistrēšanās sistēmas- kur vajadzētu būt skaidri redzamam- kādos maršrutos, kādos laikos cik cilvēku brauc; cik no tiem ir bezmaksas pensionāri, cik bezmaksas skolēni; cik …. nu, ļoti daudz variāciju.
Jums, cienījamā deputāte, tas vismaz ir pieejams? Jeb Jūs vazā aiz deguna un aizbildinās- ka, ziniet, šodien mums serveris nobrucis, aizvakar sekretārei bija iesnas, u.tml..
Ar jauno un gudro sistēmu taču vajadzētu būt pilnīgai skaidrībai- pensionāri pārvietojušies šitā, skolēni pārvietojušies tā… Vajadzētu būt arī kaut kādai statistikai par to- kā pārvietojušies bezpersonisko biļešu pircēji. Vai ne tā?

0
-1
Atbildēt

10

    nefratete > oskaar 20.11.2013. 00.46

    Neraksti muļķības. Ēlertei nav pieejami RS dati par braucējiem. Un ja arī Kaijennes īpašnieka RS cenas neko neizsaka, tad Žiguļa un Golfa īpašniekam 40 līdz 60 Ls mēnesī izsaka normālu štelli.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > oskaar 20.11.2013. 00.52

    ….andrejsgr….atļaušos Tev atbildēt Ēlertes vietā, jo sekoju līdzi notiekošajam RD un RS….
    …nē, opozīcijai nav nekādu datu!…pagājušā gadā viņi pat sūdzējās VARAM, taču – arī tas nepalīdzēja….informācija ir noslēpta aiz deviņiem zieģeļiem ar burvju vārdiņu – KONFIDENCIĀLI….
    …varam salikt tikai informācijas puzli, kas nokļūst mediju telpā, ja kaut ko atļaujas pateikt RS Zaķis vai RD Baraņņiks…
    …un nekas nemainīsies, ja netiks ieviests bezmaksas un atlaižu braucienu limits….bet nākošajā gadā varēs atkal paaugstināt “lauķiem” biļešu cenas, jo ar 109 miljoniem būs par maz…
    …Tu pareizi saki – ne visiem būs vajadzība pēc rīdzinieku kartes un atlaidēm, nevienam nevar uzspiest šādu karti izņemt un reģistrēt….pirms kāda laika par to jau runājām – bezmērķīgi kursējošie braucēji tiek apmaksāti no RD kases, paplašinot šo braucēju kategorijas, validācijas skaits pirmajos mēnešos pieauga par 324% (RS sniegtie dati medijiem)…par katru šādu braucienu samaksās “lauķis” vai rīdzinieks, kurš rīdzinieka karti pat nebūs izņēmis, jo dotācijām aiziet visu Rīgas nodokļu maksātāju nauda neatkarīgi no tā vai sabiedrisko transportu viņš izmanto vai – nē…
    …Ušakovs neuzdrošināsies ieviest bezmaksas braucienu limitu, nākamgad vēlēšanas un viņu dievinošais elektorāts to varētu nesaprast….bet 2015.gadā biļetes cena var pieaugt līdz 2 EUR par braucienu, jo pasūtīti taču ir superdārgie trolejbusi un tramvaji…
    ….ja transporta līdzeklis ir nokomplektēts ar “extrām”, tas ir likumīgs veids kā paaugstināt biļetes pašizmaksu, bet liekos jautājumus varēs piesegt ar kārtējo atrunu – KONFIDENCIĀLI….

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    oskaar > oskaar 20.11.2013. 01.13

    Nu- vispār interesanta sistēma. :)
    RD tērē nodokļu maksātāju naudu- un nevienam ne par ko neatskaitās. … Interesanti- kā bija agrāk, kad RD galvgalī sēdēja Aksenoks un pirms tam Bojārs… Laikam ne gluži savādāk.
    Vispār jau nu pretīgi, bet laikam neizmaināmi. Skatoties- kā savā sēdeklī nenogāžami sēž Loginovs. :)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    oskaar > oskaar 20.11.2013. 01.21

    zanE
    Es tomēr nesaprotu- Jūsu teiktajā ir “Bezmērķīgi kursējošie braucēji”!
    Nu- arī tad, ja tādi pārsēžas no viena transporta uz nākamo, klīst kas viņu zina uz kurieni- viņi taču ar savu klātbūtni nepalielina tā tramvaja, trolejbusa vai autobusa brauciena pašizmaksu.
    Vai tiešām, Jūsuprāt, viens transporta līdzeklī sēdošs pensionārs kaut kā ietekmē to- cik, teiksim, tramvajs vai trolejbuss tajā ceļa posmā iztērē elektroenerģiju, jeb autobuss- degvielu?
    Jums ir kaut kāda skaudība- ka pensionāram Ušakovs to atļauj, be Jums- ne? Laikam taču tā tomēr nav.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > oskaar 20.11.2013. 01.34

    ….Andrej….katrs brauciens tiek uzskaitīts – par pilnu biļeti mēs samaksājam un nauda nonāk RS kasē….par bezmaksas braucienu arī kādam ir jāmaksā un to apmaksā no Rīgas pilsētas kases dotāciju veidā….1 pensionārs mēnesī vidēji izmanto 62 bezmaksas braucienus – par to Rīgas dome RS kasē pārskaita ~ 30 latus….un no pasažieru plūsmas ir atkarīga arī pašizmaksa….izlasi augstāk minētos likumus – kā nosaka tarifu un pašizmaksu….

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    nefratete > oskaar 20.11.2013. 01.36

    Ar bezmērķīgajiem braucējiem saprotami cilvēki, kuri pretēji ekonomikas likumiem ar savu bezmaksas biļeti brauc ar trīs transportiem uz otru pilsētas malu nopirkt roltonus par 5 santīmi kilogramā lētāk, nekā piemājas bodē.

    Jā esmu skarbs, bet tā tas ir.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    nefratete > oskaar 20.11.2013. 01.41

    Ja zanei taisnība, tad es strādājošs cilvēks nobraucu mazāk, un man katru darbdienu jābrauc uz darbu un atpakaļ. Tātad pensionāri vidēji brauc biežāk, nekā strādājoši cilvēki. Tas nav normāli, ja salīdzina ar jebkuru rietumeiropas valsti. Un brauc viņi, kā rakstīju iepriekš – par 5 sant kg makaronus lētāk pirkt.

    No ekonomikas viedokļa lētāk iznāk viņiem tos latus pabalsta veidā izmaksāt.

    Atkārtoju vēlreiz, var nepatikt tas, ko es rakstu, tas ir skarbi, bet reāli tā ir.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > oskaar 20.11.2013. 01.51

    ….par pensionāru braucieniem – tie ir dati, kurus sniegusi Rīgas satiksme masu medijiem….
    ….saprotu 65-gadīgu pensionāru no laukiem aizvainojumu, kuram tagad par biļeti būs jāmaksā divkārt vairāk, ja tai pašā laikā Rīgā deklarēts 55-gadīgs Krievijas pensionārs varēs bez ierobežojumiem izbraukāt pilsētu krustām un šķērsām bez maksas….

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > oskaar 20.11.2013. 02.01

    …Unabomberz…. -“No ekonomikas viedokļa lētāk iznāk viņiem tos latus pabalsta veidā izmaksāt.”
    ——————————–
    …piekrītu….

    ….Vienotības programmā uz pašvaldību vēlēšanām bija priekšlikums:

    -“Nodrošināsim sabiedriskā transporta brīvbiļetes senioriem un skolēniem. Bez tam, daļu no šīs brīvbiļetes vērtības varēs izlietot citām vajadzībām – mājoklim, veselībai, kultūrai vai pusdienām /Piemēram, seniori varēs izmantot pusi brīvbiļetes vērtības braucieniem un pusi – mājokļa maksājumiem, bet skolēni – pusdienām un pulciņiem. To tehnoloģiski nodrošinās jau esošā e-talonu sistēma./

    Sociālo atbalstu sniegsim tieši tiem cilvēkiem, kuriem tas ir nepieciešams, nevis necaurredzamās dotācijās uzņēmumiem. Arī sociālajos paklapojumos Rīgas nauda sekos cilvēkam un konkrētā pakalpojuma sniedzēju cilvēki izvēlēsies paši.”

    ….loģisks risinājums….

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    oskaar > oskaar 21.11.2013. 01.14

    zanE
    Ja Jūs (nu, labi- Tu), cien. zanE, kura acīmredzot sabiedriskā transporta lietās orientējies daudz labāk par mani, pasaki, ka informācijas vienkārši nav- tad kā var runāt par pašizmaksu?
    Es vēl arvien nesaprotu- kam kļūs labāk, ja senjoriem tiks izveidots pārvietošanās limits. Vai no tā RS iegūs papildu naudu? Manuprāt- tie ļaudis vienkārši pārtrauks pārvietoties- Tu uzskati, ka tā nebūs?
    Kam kļūs labāk no tā, ka kāds pensionārs nesēdēs tajā trolejbusā, tramvajā vai autobusā, kurš vienalga brauc pa to maršrutu un tajā laikā, kas tam nozīmēts?
    Pensijas nemaz nav tik milzīgas, lai pensionārs apsvērtu alternatīvu: braukt sab. transportā vai mieloties ar kaviāru. Ir tikai- braukt (kamēr par brīvu) vai sēdēt mājās (ja iespēju braukt par brīvu aizklapē ciet). Vai ne tā?

    0
    0
    Atbildēt

    0

Þanis Bezmers 19.11.2013. 21.42

Esmu strādājošais pensionārs, taču tālu no līdzības ar mūsu Valsts Galveno Strādājošo Pensionāru. Manas pensijas izmērs līdzinās summai, ko iegūst, ja no minētā kunga pensijas cipara nosvītro vienu nulli un atlikušo skaitli izdala ar trīs. No manas minimālās algas nodokļos atvelk vienu teršdaļu. Kāpēc man nepienākas brīvbiļete, Ušakova kungs? Jo esmu taču rīdzenieks.Es šādu netaisnību kompensēju kā protu, paši varat iedomāties kā. Ar labu nakti, šņukuri, ločmeļi un indrāni!

+5
-1
Atbildēt

0

Baiba Eglâja 19.11.2013. 19.08

Balso nevis bez galvas, bet ar tukšām galvām. Tas tukšums gan aizpildīts ar brīvību un neatkarību

+6
-5
Atbildēt

4

    esmeralda_se > Baiba Eglâja 19.11.2013. 20.06

    …bet vajadzēja būt aizpildītam ar desu…

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Baiba Eglâja 19.11.2013. 20.39

    raitis_licitis …bet vajadzēja būt aizpildītam ar desu…
    ———————–
    “garšīgākā no visām zivīm ir desa” – krievu tautas paruna

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Baiba Eglâja 19.11.2013. 21.16

    ——–
    Būs gan desas, gan kāposti, gan aliņš ko virsū uzliet! Vienotā vienotība ar savu ultra-liberālo poļitiku bruģē SC ceļu uz pārliecinošo uzvaru nākamā gada vēlēšanās. “Vot”, tās tik ir galvas, kas šito gājienu īstenos – droši vien Parex bedrē iegāzto miljardu ēlertieši&bordānieši pārspēs:

    “Ministru kabinets otrdien atbalstīja trīs likumprojektus, kuri paredz veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu sasaistīt ar nodokļu nomaksu. Proti, ievest obligāto veselības apdrošināšanu, sasaistot tiesības uz valsts budžeta apmaksātu veselības aprūpi ar iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) nomaksu.”
    http://www.diena.lv/latvija/zinas/papildinats-18-14-valdiba-atbalsta-veselibas-aprupes-pakalpojumu-sasaisti-ar-nodoklu-nomaksu-14033406

    0
    0
    Atbildēt

    0

    nefratete > Baiba Eglâja 20.11.2013. 00.41

    Ja vien tai Vienotībai būtu tā ultraliberālā politika, bet kas tev deva…. turi sauju plaši, bet tik un tā par centrismu tālāk nevelk.

    0
    0
    Atbildēt

    0

armn 19.11.2013. 19.05

Sarmīt, pareizi. Turpiniet parādīt kā šis populistiskas lēmums patiesībā nes zaudējumus neaizsargātākajām iedzīvotāju grupām. Piemērs ar pedagogu algām ļoti labs. Daudz saprātīgāk būtu bijis palielināt tās, nekā dot transporta atlaides ikvienam.

+5
-3
Atbildēt

2

    oskaar > armn 20.11.2013. 00.36

    Piekrītu Jums. Tomēr man nav īsti skaidrs- kā transporta atlaides ietekmē budžetu.
    Ja transporta atlaides atceļam- tas nebūt nenozīmē to, ka tie paši ļaudis transportu izmantos tikpat intensīvi kā tad, kad atlaižu nebija- vai ne? Vienkārši šie ļaudis sabiedrisko transportu vairs neizmantos un sēdēs mājās.
    Kāda ir sabiedriskā transporta sabiedriskā jēga? Vai tas nav kaut kas saistīts ar pilsētas sabiedrisko dzīvi, ne?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > armn 20.11.2013. 01.06

    …..Andrej…un kam, Tavuprāt, vajadzētu apmaksāt pilsētas sabiedrisko dzīvi?…

    ….interesanta lasāmviela:
    -“Kārtība, kādā nosaka un kompensē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus un izdevumus un nosaka sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifu”
    http://likumi.lv/doc.php?id=248874

    Sabiedriskā transporta pakalpojumu likums
    http://likumi.lv/doc.php?id=159858

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Leons Rapiņš 19.11.2013. 18.41

Ekonomisti zinās teikt, ka tramvaja biļetes cena ir pasizmaksa + peļna. Šajā gadījumā viss ir skaidrs. Ir nauda – brauc, nav naudas – ej kājām, cik skumji tas arī nebūtu.
Visas atlaides, piemaksas, brīvbiļetes ir narkotika. Āķis pabalsta saņēmējam, kas tā arī neapjēdz, ka galu galā pats šo atlaidi arī ir nofinansējis ar saviem nodokļiem. Plus vēl – nabadziņš no tiem pašiem nodokļiem uztur brangu birokrātisko aparātu,. Kas ir jo kuplāks, jo sarežģītāka atlaižu mehānika.
Un tā jau arī rodas tā muca bez dibena, kur pazūd finanses kā matērija melnajā caurumā. Un tikpat necaurskatāma un neanalizējama.
Bet nabadziņam toties ir Labais onkulis. Par kuru vajag tikai nobalsot, un laime rokā.

+7
-2
Atbildēt

0

Aleksejs Dimitrovs 19.11.2013. 17.42

Interesantāk būtu bijis, ja autore būtu veikusi analīzi kā pakāpeniski ar gadiem palielinājās Rīgas satiksmes budžets veicot dažādas apvienošanas un shēmojot līdz tas sasniedzis 110 mlj. ciparu. Tādās shēmās cipariem parasti ir kritiskais lielums aiz kura jau sāk rakstīt speciālos likumus (sk.Ostu likumu), kas šīs shēmas regulē un nodrošina “tiesisko” aizsardzību. Līdz tā pārvēršas par kārtējiem Augeja staļļiem, kuru tīrīšanas uzsākšana draud ar jaunu valdību. Škiet, ka tas jau ir sasniegts.

+7
-1
Atbildēt

3

Jeļena Upīte 19.11.2013. 17.41

Spriežot pēc Ēlertes draugu bagātības, skaidrs, kāpēc vienkāršais vēlētājs par viņu nebalsoja. Nu nesaprot viņa parastā 300 latnieka dzīvi, nesaprot.

+4
-4
Atbildēt

0

Timurs Čuntonovs 19.11.2013. 17.00

Visiem taču tāpat ir skaidrs, ka uzvarēs atkal latvieši. Nevis Ušakovs kopā ar utīm uz “kablukiem”. Tās skolu direktores, kas pie vienas auss tur klausuli un runā ar Latvijas Republikas Aizsradzības ministriju un pie otras Putina Kremļa klausuli, sev netic un jau ir zaudētājas – kopā ar visiem ušakoviem un Co.

+13
-1
Atbildēt

0

inta_s 19.11.2013. 16.23

“Atgādināšu, ka pēc krīzes pedagogiem nav pat iepriekšējā līmenī atjaunotas ikmēneša piemaksas. Tas ir gandrīz 10 reizes vairāk nekā no pašvaldības budžeta 2014.gadā paredzēts tērēt pirmskolas pedagogu atalgojumam, kuru algas ir nepieņemami mazas.

Tas ir 25 reizes vairāk nekā pašvaldība paredzējusi privāto bērnudārzu finansējumam, kaut arī finansējuma palielinājums šajā jomā varētu elastīgi risināt apkaunojošo Rīgas bērnudārzu rindu problēmu.

Bet labāk atalgotos un motivētos pedagogos, pieejamos bērnudārzos ir ieinteresēti gan manis minētie Jānis, Līga un Andra, gan arī pensionāri, jo tas nozīmē, ka nākamā paaudze būs labāk izglītota un tādejādi mazāk pakļauta nabadzības riskam. Finansējuma palielinājums šīm jomām, nevis atlaižu piešķiršana tiem, kas bez tām var labi iztikt, liecinātu par atbildīgu Rīgas domes sociālo politiku.”

Kāds šķiet aizmirsis kas ir valdošā partija Valdībā un ka ir tieši atbildīgi par to ka pedagogiem netiek palielinātas algas.

un tā tākāk jau aizet ripā tāda demagoģija ar tiem cipariem no Sarmītes puses ka maz neliekas.

Žēl.. gribētos lai Rīgā ir patiesi saprātīga opozīcija kas nevis laiž demagoģiju bet nāk ar reāliem aprēķiniem un piedāvājumiem , kas būtu labāki par pozīcijas. To gan vēlētos, bet kamēr vien būs šādi demagogi kas domā vienkāršā veidā maldināt – tāds ušakovs var mierīgi rullēt tālāk.
Tas ir žēl.

+3
-8
Atbildēt

0

raimondsb_mail_lv 19.11.2013. 16.22

Ļoti liela liekulība šajā rakstā.
Bet kur ir pārējie “Dombrovska komandas” dalībnieki, kur Rīgas sargi Pulks un Škapars? Varēja jau arī kādu formālu atskaites rakstu(kā Ēlerte) uzcept.
Pulks, piemēram, varētu uzrakstīt rakstu:
“Kā deputāti izmanto Rīgas domes apmaksātos abonementus transportlīdzekļu novietošanā SIA Rīgas satiksme autostāvvietās”.
Škaparam būtu jāsacer:
“Kā Vienotība iekārto savējos deputātus siltos, labi apmaksātos amatos”.
PS
Āboltiņas kliķe ar savām ambīcijām palīdzēja nogremdēt RP,
pēc tam “pakāsa” Rīgu un atdeva to Ušakovam.
Drīz palīdzēs noiet pa burbuli Vienotībai
un beigās mēs pazaudēsim valsti.
Atbildīgs par to visu ir arī plašais Vienotības kolektīvs.
Vienotības deputāti un ierindas biedri,
būsim “inteliģenti”(Rībena) un turpināsim klusēt?
Kur ir “Jaunā laika” ideāli?
Vai ilgi vēl cietīsiet Āboltiņu, Kamparu, Reiri, Zaķi?
Kurš būs drosmīgais un sāks runāt?

+7
-7
Atbildēt

0

inta_s 19.11.2013. 16.19

“Tātad šo atlaidi saņems arī mans paziņa Jānis, kas, IT biznesā strādādams, mēnesī pelna pusotru tūkstoti latu. Līga, biznesa konsultante, kas nopelna reizēm 1000, bet reizēm arī 3000 latu.”

Pag un kas saka ka viņi tagad spiežās sabiedriskajā vai ka viņi pieteiksies šīm atlaidēm? Nav jau tā ka RD izsūtīs naudu visiem kas deklarējušies Rīgā.

+4
-1
Atbildēt

0

Anete 19.11.2013. 16.10

Ja Rīgas dome būtu gatava palīdzēt un strātāt rīdzinieku labā, tad papētītu situāciju un izstrādātu normālu pabalstu sistēmu un palīdzētu tiem, kam tas tiešām vajadzīgs ne tikai ar sabiedriskā transporta biļešu atlaidēm, bet arī cita veida pabalstiem un palīdzību. Bet nu tur būtu drusku jāpastrādā un jāpadomā, bet tam jau nav ne laika, ne gribēšanas, vienkāršāk ir vnk pēc tā sauktā “pieraksta” sadalīt labajos/un ne tik labajos.

+4
-2
Atbildēt

2

    Inese > Anete 19.11.2013. 16.28

    Par pabalstiem izlasi šeit – http://www.ld.riga.lv/Sociala_palidziba.html

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    piziks > Anete 19.11.2013. 16.29

    Ja LV valdība negribētu būt populistiska vēlēšanu gadā, tā mazāk runātu par nevenlīdzības līdzināšanu, bet vispirms par veselīgu nodarbinātības politiku kopā ar optimizētu/nereketierisku nodokļu sistēmas sakārtošanu.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

Mārtiņš 19.11.2013. 16.06

Lai gan varu saprast iemeslus, man personīgi ideja par atlaižu došanu tikai rīdziniekiem nepatīk, jo saistīta ar papildu birokrātiju. Tikai smaidu rada oponenti, kas apsūdz Ušakavu par diskrimināciju, ja valsts līmenī viss tiek darīts tieši tāpat. Nupat saeima pieņēma likumu par medicīniskās aprūpes sniegšanu tikai nodokļu maksātājiem. Un nav svarīgi, vai tās būs mājsaimnieces, kas nestrādā, vai kāds Īrijas viesstrādnieks, kas atgriežas Latvijā, kuri tagad bez liela piķa nevarēs ārstēties, jo princips ir viens – ja nemaksā nedokļus, tad vari iet sūkāt ķepu.

+4
-5
Atbildēt

3

    buchamona > Mārtiņš 19.11.2013. 16.20

    Medicīniskā apdrošināšana tiem, kuri maksā nodokļus – domāju, ka nekļūdos, tāda ir kārtība lielākajā daļā daļā ES valstu, Anglijā un Vācijā noteikti un vismaz Vācijā strādājošais, kurš maksā nodokļus un līdz ar to viņam ir med. apdrošināšanas karte kabatā, šo karti var izmantot visā ES teritorijā, tas par to Īrijas viesstrādnieku.
    Kas attiecas uz pašnodarbinātajiem (mājsaimniecēm :), noteikti likumā ir paredzēta kārtība, kā šī problēma ir risināma. Tavs salīdzinājums ir neveiksmīgs : ) Nevar salīdzināt Ušakova brīvbiļeti ar medicīniskās apdrošināšanas sistēmas sakārtošanu.

    Neesmu likumu lasījis, taču liekas, ka tieši jaunā kārtība medicīnā būs tā, caur kuru visefektīvāk varēs cīnīties pret aplokšņu algām, nu vismaz par kaut kādu daļu – med. likumā noteikto minimumu tagad būs jāmaksā nodoklis.

    +10
    -3
    Atbildēt

    0

    piziks > Mārtiņš 19.11.2013. 16.27

    RA, cik veiksmīgs ir Tavs salīdzinājums, aizmirstot minēt — vienas ES ietvaros — šķirbu starp DE un LV strādājošo iedzīvotāju ienākumiem iepret optimālai izdzīvošana — ne uzdzīvošanas, pat ne dzīvošanas — nepieciešmajiem līdzkeļiem?

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    buchamona > Mārtiņš 19.11.2013. 16.43

    Optiskais Tēmeklis. Vispirms ir jāizlasa pats likums un tad var šo likumu sākt apspriest . Es savā komentārā centos pateikt to, ka šāda likuma pieņemšana ir pareizs solis, caur kuru tiek ieviesta kārtība medicīnā. Citādi – pie vecās sistēmas – tie, kuri maksā nodokli, “izmaksā” med pak. arī tiem, kuri nemaksā. Tas nav godīgi, bet par algām, valstīm utt – šie izcenojumi taču ir indiviudāli atšķirīgi katrā valstī. Protams, ka Tu nevarēsi ar LV vidējo algu ārstēties Vācijā, bet LV var, jo LV medicīna ir attiecīgi ” lētāka”

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

inta_s 19.11.2013. 16.01

“2012.gada pārskatā par Rīgas attīstības programmas un stratēģijas ieviešanu varējām lasīt, ka nevienlīdzības rādītājs – Džini koeficients – Rīgā ir 34,3%. Tas rāda Eiropas Savienības pilsētai neraksturīgu un nepieņemami augstu nevienlīdzības līmeni.”

2012. 34,3%
2010. 35,2% ( http://www.evf.lu.lv/fileadmin/user_upload/lu_portal/projekti/evf/konferences/konference_2013/report/7Session/Ozolina.pdf )

Tātad pozitīva tendence mazinot šo nevienalīdzību. Pie tam vai tad valstij nebūtu jāmazina nevienlīdzība nevis pašvaldībām? Pie tam tas ir mazāk kā vidējais valstī 35,7% http://www.bti-project.de/fileadmin/Inhalte/reports/2012/pdf/BTI%202012%20Latvia.pdf

Te neiet runa par RD slavināšanu vai aizstāvību, bet to ka Sarmītei nevajadzētu maldināt cilvēkus, it sevišķi ja var ik viens kam nav slinkums ļoti ātri pieķert Sarmīti šajā maldināšanā.

+3
-6
Atbildēt

4

    andris902 > inta_s 19.11.2013. 18.34

    ….paga, nejauksim visu vienā putrā….”…vai tad valstij nebūtu jāmazina nevienlīdzība nevis pašvaldībām?”….
    ——————————

    Lai sniegtu atbalstu iedzīvotājiem situācijā, kas Latvijā izveidojās finanšu un ekonomiskās krīzes rezultātā, kā arī vairāku nozaru strukturālo reformu rezultātā, Ministru kabinetā 2009.gada 8.septembrī tika apstiprināta Sociālās drošības tīkla stratēģija (Stratēģija) 2009. – 2011.gadam, kuras ietvaros, sākot ar 2009.gada 1.oktobri, tika uzsākta ārkārtas drošības pasākumu īstenošana vairākās jomās, paredzot:

    nodrošināt valsts atbalstu (līdzfinansējumu) pašvaldībām pabalsta garantētā minimālā ienākuma nodrošināšanai izmaksām trūcīgajām personām un dzīvokļa pabalsta izmaksām;
    nodrošināt darba prakses vietas pašvaldībās, šādi veicinot nodarbinātību;
    nodrošināt veselības aprūpes pamata pakalpojumu un pamata medikamentu pieejamību trūcīgām personām;
    nodrošināt transporta pakalpojumus izglītības sistēmā, kā arī pirmsskolas izglītības pieejamību;
    nodrošināt sabiedriskā transporta pakalpojumus pasažieru kategorijām, kurām noteikti braukšanas maksas atvieglojumi.

    Stratēģijas darbības termiņš bija noteikts 2011.gada 31.decembris, paredzot iespēju tās darbības termiņa pagarināšanai, ja līdz 2011.gada beigām nav nodrošināta finanšu un ekonomiskās krīzes seku novēršana un sociālā situācija nav uzlabojusies. Ministru kabinets 2011.gada novembrī atbalstīja atsevišķu Stratēģijas pasākumu turpināšanu arī 2012.gadā – labklājības, veselības un pārvadājumu jomās.

    …GMI vienmēr bijis pašvaldību pārziņā, taču krīzes gados – samazinoties pašvaldību ieņēmumiem, valsts piedalījās ar līdzfinansējumu….valsts finansējums – tie nav mistiski naudas līdzkļi, bet visu nodokļu maksātāju kopējs maksājums, kuru valsts sadala atbilstoši ekonomiskajai situācijai valstī….

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 19.11.2013. 22.44

    Tā jau ir seku novēršana nevis nabadzības mazināšana valstiskā līmenī, kas ir valdības uzdevums.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > inta_s 20.11.2013. 01.19

    ….man patīk Tavs optimisms, ka pienāks tāda diena un trūcīgie un maznodrošinātie valstī vairas neeksistēs….varbūt zini kādu valsti, kurā tāds labklājības līmenis jau sasniegts?…par trūcīgajiem un maznodrošinātajiem rūpējas pašvaldības, valsts atsevišķos gadījumos piedalās ar līdzfinansējumu – tā tas ir civilizētā pasaulē…

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 20.11.2013. 07.35

    “man patīk Tavs optimisms, ka pienāks tāda diena un trūcīgie un maznodrošinātie valstī vairas neeksistēs.”

    Zane, kāpēc Tu vēlies izmantot nekorektus paņēmienus diskutējot kā tā saukto Straw Man fallacy?

    http://www.youtube.com/watch?v=v5vzCmURh7o

    Jo es nekad neesmu rakstījis to ko Tu tagad man piedēvē ka es būtu apgalvojis. Acīmredzot tikai šādi izdomājot turās kopā Tava argumentācija.

    Es apgalvoju, to ka valdība ir atbildīga par nabadzības mazināšanu valstiskā līmenī un pašvaldības atbildīgas par šīs politikas neveiksmīgo gadījumu novēršanas. Attiecīgi ja valdība ir bijusi veiksmīga savā politikā tad pašvaldībām mazāk darba ja neveiksmīgāka tad vairā darba. Bet tā ir seku novēršana un pārmest valdībā valdošanai partijai ka lūk pašvaldība netiek galā ar nabadzības mazināšanu savā līmenī nozīmē atzīt ka tai valstiskā līmenī politika ir izgāzusies.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

buchamona 19.11.2013. 15.39

…Nu varētu vēl piebilst, ka 109,5 miljoni ir 656 reizes vairāk, nekā pieticīgais finansējums velotransporta attīstības programmas nodrošinājumam Rīgā… +++ šis ir viens no būtiskākajiem argumentiem, kuru Ēlerte ir izvirzījusi savā runā par to, kā jēdzīgi izmantot atlaidēm paredzētos līdzekļu. Pats zinu pilsētas, kur sabiedriskais transports kursē pustukšs, bet veloceliņ ir lieliski iekārtoti, pat ar īpašiem luksoforiem aprīkoti, kur gandrīz pie katra veikala ir velosipēdu novietne, kur pie dzelzceļa stacijas ir velosipēda maksas garažas, kur atstāt savu riteni, dodoties tālāk ceļā ar vilcienu, jeb arī plašas nojumes, tiem pašiem velosipēdiem, ja nevēlies maksāt par velosipēda atstāšanu utt. Brauc jauni un veci…

Par pārējo – būs ļoti liels pārliecināšanas darbs jāizdara, lai tiem rīdziniekiem, kuri šobrīd gaida “lielo atlaidi,” pielektu, ka patiesībā šī masveidu atlaižu ieviešana būs masveida krāpšana.

Ar interesi gaidu, kā beigsies šis likumu rakstīšanas un RD lēmumu formulēšanas duelis starp Rīgas domes un Saeimas juristiem saistībām ar šīm pašām atlaidēm :)

+13
-1
Atbildēt

0

reksa 19.11.2013. 15.21

Hmm…

Kā šis raksts spēj palīdzēt savaldīt ušaku patvaļu?

Ēlertes partija ir pie varas valstī, var pieņemt jebkādu likumu, kas ierobežotu ušaku patvaļu.
Kur ir rīcība?

+12
-6
Atbildēt

9

    piziks > reksa 19.11.2013. 16.12

    Un, ja Vienotības vadītā koalīcija visu minēto nedara, tātad… visticamāk, nedarīt ir izdevīgi? Un — cik ienesīga Vienotībai ir šī nedarīšana? Ienesīga taču, vai ne?

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    Laimīgā :) > reksa 19.11.2013. 16.20

    Vienu likumu jau pieņēma… Bet vispār – te ir tikai viens risinājums. Pašvaldībām no IIN tikai “santīmus”, vietā tiek likts konkrēts % no UIN. Lai piesaista uzņēmumus, nevis piesārņo dzīvi ar biļešu teroru.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > reksa 19.11.2013. 16.30

    …O.T. ….likumus pieņem Saeima…valdība izstrādā likuma izmaiņas….valdībā strādā trīs partijas, ja Tev tas ir piemirsies…

    +5
    -7
    Atbildēt

    0

    reksa > reksa 19.11.2013. 16.44

    zanEi

    Kuŗas partijas koalicijā traucē savaldīt ušaku patvaļu?
    Un kuŗai partijai ir Satiksmes ministrs? Kuŗa netiek galā ar saviem pienākumiem?

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    reksa > reksa 19.11.2013. 17.03

    Kad Grende bija atlaidusi Žagaru, Dombrovskis ātri pieprasīja Grendes demisiju.
    Kaut gan operas vadītāja maiņa nebūt neapdraudēja operas skatītājus.

    Kāpēc tagad Dombrovskis neprasa demisiju ministram, kas netiek galā ar Rīgas domi?

    Ja Grende būtu pašvaldību lietu ministre un atlaistu pie vella visu Rīgas domi un izsludinātu jaunās pašvaldību vēlēšanas Rīgā, es Grendei aplaudētu.

    Kādreiz Zatlers pārmācīja Saeimu, to atlaižot pēc gada.
    Būtu vērts pārmācīt arī vienu otru pašvaldību…

    +11
    -7
    Atbildēt

    0

    andris902 > reksa 19.11.2013. 17.41

    …Aldi….Tev divi pretrunīgi komentāri…pašvaldību var savaldīt VARAM…Satiksmes ministrija un ATD atbild par valsts dotācijām sabiedriskajam transportam, līdz ar to viņiem ir tiesības kontrolēt dotāciju izlietojumu un noteikt formulu pašizmaksai….formula likumā ir noteikta, bet šobrīd tarifu apstiprina Rīgas dome….kā jau minēju iepriekš – Rīgas satiksme pat neplānoja cenu paaugstināšanu ar jau esošo pašizmaksu, kura ir 3,50 Ls/km….un tas ir uz pusi dārgāk, kā vidēji republikas pilsētās….

    …pašvaldības allaž ir prasījušas decentralizāciju un pašuzraudzības brīvību…to viņas panāca, ja nemaldos 2007.-2008.gadā….tagad redzam kur tā ir novedusi – izveidojušās atsevišķas “karaļvalstis”…

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    reksa > reksa 19.11.2013. 18.22

    zanEi

    Nu bet tagad ir visas iespējas likvidēt šo patvaļu, vai nē?

    Kuŗa koalicijas partija tam pretojas?

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    andris902 > reksa 19.11.2013. 18.47

    ….Aldi….es nestrādāju ne Saeimā, ne valdībā…. :)

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    Vineta > reksa 19.11.2013. 20.00

    Aldis
    Kāpēc tagad Dombrovskis neprasa demisiju ministram, kas netiek galā ar Rīgas domi?

    Dombrovska saimniekam Sprūdžs, tāpat kā Matīss, Ozols, Magonis ir vēlami.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

Mārtiņš 19.11.2013. 15.18

Pamatā ar sabiedrisko transportu brauc cilvēki ar maziem un vidējiem ienākumiem. Protams, vienmēr būs izņēmumi, bet tie, kas mēnesī saņem virs 1000 Ls, kā likums tomēr izvēlas ikdienā pārvietoties ar personīgo auto. Tāpēc sabiedriskā transporta subsidēšana tomēr samazina šo Džini indeksu.

Cita lieta, ka noslāņojuma samazināšanai sen jau bija laiks Latvijā ieviest progresīvo nodokli. Tur nu ir jāgaida atbildes no Vienotības, kādi ir viņu plāni šajā sakarā.

+6
-4
Atbildēt

2

    nefratete > Mārtiņš 19.11.2013. 15.27

    Kaspar, Jūs gan dzīvokat kādā iedomu pasaulē, ja uzskatāt, ka tie, kuri saņem virs 1000 LVL izvēlas personīgo transportu. Tas, vai ikdienā braucot uz darbu cilvēks izvēlas personīgo transportu vai brauc ar sabiedrisko stipri vairāk atkarīgs no tā, vai viņam vajag vai nevajag bērnus līdz skolai aizvizināt un cik ērti ar sabiedrisko no mājas līdz darbam var aizkļūt (t.i. vajag/nevajag pārsēsties).

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    Mārtiņš > Mārtiņš 19.11.2013. 15.34

    Es jau teicu, vienmēr ir izņēmumi. Reāli es tomēr neredzu īpaši daudz Rīgas domes vai Vienotības deputātus salstam pieturā un gaidām tramvaju. :)

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

andris902 19.11.2013. 15.17

……ieskats biļešu paaugstināšanas vēsturē:

2013.gada 17.jūlijs – “Rīgas satiksme” prognozē, ka pēc eiro ieviešanas biļešu cenas nemainīsies….
Uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis aģentūrai LETA sacīja, ka gan sabiedriskā transporta biļešu cenas, gan maksas autostāvvietu tarifi, visticamāk, tiks aprēķināti precīzi pēc valūtas kursa, summas nenoapaļojot, lai tarifi paliktu nemainīgi.

2013.gada 17.septembris – No 1.janvāra brauciens sabiedriskajā transportā Rīgā maksās mazliet lētāk…
No 2014.gada 1.janvāra, kad valstī notiks pāreja uz eiro, viena brauciena cena Rīgas sabiedriskajā transportā būs 70 eiro centi, savukārt pie transportlīdzekļa vadītāja biļete maksās vienu eiro, portālu “Delfi” informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā.
Šādu uzņēmuma “Rīgas satiksme” piedāvājumu otrdien akceptēja Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisija.

2013.gada 25.septembrī – Rīgas dome gatavojas no nākamā gada 1. janvāra noteikt atšķirīgas sabiedriskā transporta cenas….
Tiesībsargs brīnās par negaidītu Rīgas sabiedriskā transporta brauciena pašizmaksas kāpumu un bažījas par diskrimināciju
Viena brauciena reālās izmaksas Rīgas sabiedriskajā transportā šobrīd esot 0,84 lati, lai gan Rīgas dome iepriekš norādījusi, ka tas izmaksā 0,7 latus, tāpēc tiesībsargs Juris Jansons ir nobažījies par iespējamo Rīgā nedeklarēto iedzīvotāju diskrimināciju un prasīs pašvaldībai rakstisku skaidrojumu tam, kā veidojies 14 santīmu sadārdzinājums, portālam “Delfi” sacīja Tiesībsarga biroja Komunikācijas un starptautiskās sadarbības nodaļas vadītāja Ruta Siliņa.

2013.gada 17.novembris – «Rīgas satiksme»: Biļešu cenas pārrēķinātas, lai ieviestu atlaides rīdziniekiem…
Vienas Rīgas sabiedriskā transporta biļetes pašizmaksas pārrēķins veikts, lai Rīgas domei vairs nevajadzētu dotēt visus sabiedriskā transporta pasažierus, bet atlaides varētu piešķirt tieši rīdziniekiem, aģentūrai LETA skaidroja pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» preses sekretārs Viktors Zaķis.
2014.gadā lielāko daļu sabiedriskā transporta prognozēto izmaksu veidos personāla izmaksas, kas būs 35% no kopējiem tēriņiem. 23% būs materiālu un energoresursu izmaksas, 21% – amortizācijas izdevumi un procentu maksājumi par aizdevumiem, 2% – administrācijas izmaksas, savukārt 19% būs pārējās sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas izmaksas, ko veido iekārtu uzturēšana un remonts, apdrošināšana, elektroniskās norēķinu sistēmas uzturēšana, IT pakalpojumi, transporta nodevas, nekustamā īpašuma nodokļi, darbinieku apmācība, sakaru pakalpojumi un citas pozīcijas.

….tālāk seko interesantākais:

Nākamgad, kad biļetes pilna cena tiks palielināta līdz 84 santīmiem jeb 1,20 eiro, tiek plānots, ka pilnu cenu maksās 38% pasažieru. Līdz šim biļetes pilna cena bijusi 50 santīmu, un šogad par šo cenu biļetes iegādājušies 44% pasažieru salīdzinājumā ar 47% pasažieru pērn un 48% pasažieru 2011.gadā. 2010.gadā pilnu cenu maksāja 52% pasažieru.
“Rīgas satiksme” prognozē, ka, paaugstinot biļešu cenu no 50 uz 84 santīmiem (1,20 eiro) jeb par 68%, pārvadāto pasažieru skaits nākamgad kritīsies par 6,8%.
Rīgas domes dotācijas sedz vairāku pasažieru grupu braukšanu sabiedriskajā transportā bez maksas – nestrādājošie pensionāri, Černobiļas AES seku likvidētāji un 3.grupas redzes invalīdi saņem 100% atlaides kopš 2010.gada septembra, kopumā 3,5 miljonu latu apjomā gadā. Kopš pagājušā gada septembra bez maksas brauc arī skolēni, kam nepieciešami 3,2 miljoni latu gadā, bet kopš šā gada marta – arodskolēni un 3.grupas invalīdi, radot papildu izdevumus 1,3 miljonu latu apjomā gadā.

Rīgas domes dotācijas pēdējo piecu gadu laikā “Rīgas satiksmei” gandrīz katru gadu ir palielinājušās – 2008.gadā piešķirti 47,7 miljoni latu, 2009.gadā – 51,49 miljoni latu, 2010.gadā – 47,12 miljoni latu, 2011.gadā – 52,65 miljoni latu, pērn – 57,75 miljoni latu, bet šogad dotācijas apjoms sasniegs 63,29 miljonus latu.

….tātad – bezmaksas braucēju nodrošināšanai nepieciešami 8 miljoni latu gadā….valsts dotācija 3,64 miljoni…
…2012.gadā pārvadāti 141 371 668 pasažieri… no tiem 56%(!)braukuši bez maksas – attiecīgi par 8 miljoniem (!)latu….rodas jautājums – kādi ir ieņēmumi no atlikušajiem 44% pasažieru, kuri maksājuši par biļeti pilnu cenu…. :)

…izskatās, ka kungi Rīgas domē pamatīgi sapinušies matemātisko uzdevumu risināšanā un cipariņu zīmēšanā…. :))

+12
-2
Atbildēt

8

    reksa > andris902 19.11.2013. 15.24

    zanEi

    Un kādai tagad būtu jābūt valdošās koalicijas rīcībai?

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > andris902 19.11.2013. 15.39

    1. lemšanu par tarifiem nodot atpakaļ Sabiedriskajam regulatoram, nevis atstāt to RD koridoru un kabinetu valdnieciņu lemšanai…
    2. jāizstrādā “Galvaspilsētas likums”, lai kādam mazam ķeizariņam neienāktu prātā valstī radīt pilsētvalsti vai anklāvu, kurā darbojas likumi pēc viņa prāta un saprašanas…
    3. nekavējoši izveidot komisiju, kas paredzēta likumā – no Satiksmes ministrijas, Autotransporta direkcijas, VARAM pārstāvjiem un veikt skrupulozu pārbaudi par sabiedriskā transporta biļešu pašizmaksas noteikšanas kārtību RS…
    4. Valsts kontrolei veikt auditu Rīgas satiksmē un Rīgas domes Satiksmes un transporta departamentā….

    …tas – iesākumam…

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

    piziks > andris902 19.11.2013. 16.08

    ZanE, un apmaksāt visus Tevis minētos pasākumus no tās partijas budžeta, kas no Rīgas pārņemšanas attteicās — Rīgu SC un Ušakovam nodeva, lai tagad attiecīgās partijas nodevību apmaksātu no valsts budžeta. Pret nodokļu maksātājiem, kam valsts nodokļus vienīgi palielina tas taču būtu taisnīgi un godīgi?

    Ja visiem auditiem un pārbaudēm izdotos RD atnaudot, tad Vienotība varētu saņemt iepriekš iztērēto partijas budžeta daļu atpakaļ. Varbūt… pat ar mazu procentiņu par centību, kuras tagad pietrūkst? :)

    +2
    -10
    Atbildēt

    0

    andris902 > andris902 19.11.2013. 16.33

    …O.T. …nenovel problēmu no savas sāpošās galvas uz citu – vēlētājs ir tas, kurš izšķirās par kuru smuko frizūru, piemīlīgo vaigu vai….partijas programmu – balsot….vēl aizvien piemīlīgais vaigs svarīgāks par partijas programmas piedāvājumu….neko darīt, nāksies Tev samierināties….

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    reksa > andris902 19.11.2013. 16.33

    zanEi

    Gribētu, lai tu precīzētu savus priekšlikumus. Tātad:

    1) zanE raksta: “lemšanu par tarifiem nodot atpakaļ Sabiedriskajam rēgulātoram”
    Pirmkārt, kāpēc koalicija kavējas to izdarīt?
    Otrkārt, rēgulātoram jābalstās likumos. Ja likumi paliks tādi paši, tad rēgulātoram neatliks nekas cits kā apstiprināt ušaku izgudrojumus.
    Padomā pati: rēgulātors skatās, lai tarifs nepārsniegtu pašizmaksu + kaut kādu peļņu. Sabiedriskā transporta gadījumā biļetes ir lētākas par pašizmaksu. Tātad, ja pašvaldība to dotē, kādi rēgulātoram var būt iebildumi?
    Lai varētu būt iebildumi, likumā ir jāieraksta attiecīgi ierobežojumi, ko pašvaldība nedrīkst pārkāpt.
    Tātad jautājums tev: kādiem jābūt noteikumiem, kuŗu ievērošanu rēgulātors kontrolētu?

    2) zanE raksta: “jāizstrādā “Galvaspilsētas likums””
    Kamēr nav šāda likuma, uz Rīgu attiecas tie paši likumi, kas uz citām pašvaldībām.
    Ko tu gribi paredzēt “Galvaspilsētas likumā”? Papildu privilēģijas Rīgai vai ierobežojumus?
    Un kāpēc to nevarētu noteikt esošajā Pašvaldību likumā?
    Sava komentāra beigās tu saki, kas tas ir iesākumam. Liela likuma izstrādāšana tomēr prasa laiku. Nepietiek taču uz baltas lapas uzrakstīt “Galvaspilsētas likums”.
    Bet problēma ir jāatrisina līdz 1.janvārim.

    3) zanE raksta: “nekavējoši izveidot komisiju, kas paredzēta likumā”
    Kas liedzis to izdarīt pirms mēneša?
    Un ja tu saki, ka tā ir paredzēta likumā, tad ir papildjautājums: kas ir vainīgs, ka tā nav izveidota?
    Un kādas komisijai ir tiesības attiecībā uz atlaidēm sabiedriskajā transportā?

    4) zanE raksta: “Valsts kontrolei veikt auditu Rīgas satiksmē un Rīgas domes Satiksmes un transporta departamentā”
    Lai veic, protams.
    Nesaprotu tikai kā tas palīdzēs atrisināt jautājumu par biļešu atšķirīgām cenām.

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    piziks > andris902 19.11.2013. 18.04

    ZanE, — vai vēlētāji pirmajā reizē sava pulciņa sarakstā iestūķēja Edgaru Jaunupu, kam it kā vajadzēja mačoties ar Ušakovu?! Jeb tomēr par to kāds politpulciņš atbildīgs?

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    garausiitis > andris902 19.11.2013. 18.38

    Par dotācijām un tarifiem runājot – atceros , ka savulaik kaut kur RS dokumentos biju atradis 1 km pašizmaksu – un tā , ja atmiņa neviļ bija kaut kādi 2 LVL . Ja privātajam būtu tāda pašizmaksa , tad viņš varētu nošauties :)

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > andris902 19.11.2013. 19.12

    …O.T. ….”vai vēlētāji pirmajā reizē sava pulciņa sarakstā iestūķēja Edgaru Jaunupu, kam it kā vajadzēja mačoties ar Ušakovu?! Jeb tomēr par to kāds politpulciņš atbildīgs?”
    ——————————

    …piedod, ja Tevi skolā neiemācīja pielietot pildspalvu, tad arī lemt un izlemt – būtu par daudz prasīts….

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

Sanšains 19.11.2013. 15.00

2012.gada pārskatā par Rīgas attīstības programmas un stratēģijas ieviešanu varējām lasīt, ka nevienlīdzības rādītājs – Džini koeficients – Rīgā ir 34,3%
================================================
Tiktāl Ēlertei taisnība. Bet vai nav mazliet smieklīgi un demagoģiski paņemt tikai vienas Rīgas Džini koeficientu? It kā Latvijā kopumā tas būtiski atšķirtos.:)

Kāpēc nevar runāt tiešu valodu? Daudz kas liecina, ka Rīga dzīvo nepelnīti labi (pāri saviem līdzekļiem) un Rīgas relatīvā pārticība NAV kāds Ušakova vai pat Rīgas iedzīvotāju “brīnumains nopelns”.

Manuprāt, Rīga ar tās infrastruktūru, kultūras mantojumu un ģeogrāfisko atrašanās vietu, ar tās ūdensgalvas mērogu Latvijā vienkārši ir visas Latvijas resurss – tāpat kā ūdeņi un meži. Tāpēc valstij jābūt tiesībām ņemt šā resursa izmantošanu savās rokās visas Latvijas vajadzībām.

Jau tagad Rīga daudz iemaksā reģionālo atšķirību izlīdzināšanas fondā. Bet tas nekas – spriežot pēc Ušakova darbībām, no Rīgas ir jāņem VĒL VAIRĀK. Un varbūt ne tikai šāda fonda mērķiem un vajadzībām, bet varbūt valsts varētu tieši pati vairāk darīt un “attīstīt” Rīgā – bez Domes starpniecības.

Bet tas ir jāsauc īstajos vārdos, bez aplinkiem.

+6
-6
Atbildēt

19

    andris902 > Sanšains 19.11.2013. 15.15

    ….Rīga arī no valsts budžeta saņem dotācijas….bet Ušakova iedomu auglis miljarda apmērā, ko viņš izdalot pārējām pašvaldībām kā negūto Rīgas peļņu, ir tikai pieņēmums, lai attaisnotu savu izšķērdīgo dzīvošanu….
    …šeit vari iepazīties, kāds ir finansējums Rīgai no valsts budžeta – visas valsts iedzīvotāju māksātajiem nodokļiem:

    https://www.riga.lv/media/budzets/2013/5pielikums.pdf

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    piziks > Sanšains 19.11.2013. 15.18

    Haris
    ZanE, par RS utt., utml. Tev ļoti daudz taisnības.

    Hari un ZanE, — tomēr/bet…var jau sadzīt/deportēt no LV laukiem visus atlikušos provinciāļus. Neizprotamu iemeslu dēļ nedzird satraukumu par to, ka apRīgas, Tukuma, Dobeles, Aizkraukles, Ogres pašvaldības necenšas saviem — deklarētajiem! — iedzīvotājiem attīstīt viet’jo ražošanu, pakalpojumu sniegšanu. Tām pašvaldībām izdzīvošanai/veģetēšanai pietiek ar Rīgu, tādēļ Ikšķile’var sprancūžu fabrīķi neielaist, — lai tik visi teš uz Rīgu un ved atpakaļ IIN daļu, Ikšķiles pašvaldība utml. varēs izlaisties slinkumā un neko nedarīt. Un, ja būs par, nokāsīs vēl arī no izlīdzināšanas fonda: dod taču tiem, kam nekā nav — tādiem veģetantiem. Tagad jau labi, vērsties pret Rīgu ir politiski ērti, jo Rīgā naidnieks Ušakovs, bet arī Ušakovs lauž daudz malkas un var SC zaudēt, — tad latviešiem, ja Rīgu atgūs, pašiem būs Rīgas problēmas jārisina, un, — kas notiks tad?!

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 19.11.2013. 15.21

    Zane –

    Jūs gribat teikt, ka KOPUMĀ rēķinot, Rīga vairāk saņem, nekā dod? Šķiet, neticami un neloģiski.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 19.11.2013. 15.25

    Optiskais Tēmeklis –

    Par to Ikšķili piekrītu – tas bija muļķīgi. Atceros, bija kaut kādas politiskas diskusijas, kur sprieda, ka tās iespējas bezjēdzīgi un nepamatoti noraidīt būtu jāsamazina. Bet neatceros, vai tās spriešanas kaut kā rezultējās vai ne.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > Sanšains 19.11.2013. 15.30

    ….O.T. …esmu jau vairākkārt piedāvājusi risinājumu, kā samazināt budžeta dotācijas no pilsētas kases, bet Ušakovam tas nav lietderīgi, jo – lielāks bardaks rada lielāku iespēju nobirumam vajadzīgo cilvēku kabatās…
    …S.Ēlertei bija risinājums un piedāvājums RS negausīgās rijības mazināšanai, diemžēl, rīdzinieki izvēlējās balsot nevis par risinājumu, bet par smuko puiku Ušakovu…
    …pēc šī bardaka, ko ieviesis Ušakovs, jebkam būs grūti izstrēbt ievārīto zampu, bet tas ir izdarāms….protams, ne jau nākošajā dienā pēc vēlēšanām, jo būs arī neapmierinātie, kuri pieraduši tikai ņemt, nevis dot….

    …valstī līdz bezjēdzībai izkropļots jēdziens par pabalstiem un atlaidēm…ir jābūt politiskai gribai, lai tos atgrieztu tam domātajiem mērķiem….tam, kurš ķersies pie sakārtošanas – draud pašiznīcināšanās….vai kāds to apzinoties – riskēs?….tas paliek atklāts jautājums….

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    andris902 > Sanšains 19.11.2013. 15.32

    ….Hari….nevaru Tev palīdzēt ar lasītā uztveri…pašam vien būs jātiek galā…

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 19.11.2013. 15.42

    Zane –

    OK, nepalīdziet.:) Tomēr tad Jūsu norādītajam dokumentam par “Rīgas pilsētas pašvaldības 2013.gada valsts budžeta transfertiem” blakus būtu jānoliek dati par
    (1) Rīgā nodokļu veidā iekasētajiem valsts budžeta ieņēmumiem,
    (2) “transfertiem” visām citām pašvaldībām Latvijā,
    (3) Rīgas iemaksām tajā “izlīdzināšanas fondā”.
    Varbūt vēl kaut kam. Neesmu finansists, varbūt kaut kādus aspektus nespēju iedomāties.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    andris902 > Sanšains 19.11.2013. 16.00

    ….Rīgas iemaksas pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondā nākamgad būs 55,04 miljoni latu….2013.gadā – 47 962 449 LVL….

    https://www.riga.lv/media/budzets/2013/2pielikums.pdf

    P.S. …par kādiem Rīgas transfertiem citām pašvaldībām Tu runā?…ir iemaksas pašvaldību izlīdzināšanas fondā…

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    piziks > Sanšains 19.11.2013. 16.04

    ZanE, vai varat, lūdzu, te iemest skaitļus, cik un kuri miesti saņem no izlīdzināšanas fonda. Piemēram, Rīgas iemaksājumu apjomā. Varētu paanlizēt Rīgai tuvākos miestus.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > Sanšains 19.11.2013. 16.40

    …. O.T. …lūdzu!….

    Lielākie maksātāji pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondā, rēķinot procentuāli no pašvaldību vērtētajiem ieņēmumiem, ir Garkalnes novads – 17,8%, Jūrmalas pilsēta – 15,9%. Rīgas pilsēta – 14,9%, Mārupes novads – 14,4%.

    Saskaņā ar 2014.gada pašvaldību finanšu izlīdzināšanas aprēķinu pašvaldību kopējā finanšu nepieciešamība ir paredzēta 1,109 miljardi eiro (0,78 miljardi latu), kas ir par 10,5% vairāk nekā 2013.gadā. Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda ieņēmumi plānoti 112,57 miljonu eiro (79,1 miljona latu) apmērā. Tos veido valsts budžeta dotācija 12,09 miljoni eiro (8,5 miljoni latu) un pašvaldību iemaksas 100,48 miljoni eiro (70,62 miljoni latu).

    Finanšu ministrijā aģentūru LETA informēja, ka arī nākamgad valdība turpinās reģionāli sabalansētu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu pašvaldībām, būtisku atbalstu sniedzot pašvaldībām ar ierobežotākajiem finanšu resursiem: četrām republikas pilsētām – Daugavpilij, Rēzeknei, Jēkabpilij un Liepājai, kā arī 91 novada pašvaldībai.

    Dotācija novadu pašvaldībām būs 8,94 miljonu eiro (6,28 miljonu latu) apmērā vērtēto ieņēmumu nodrošināšanai pēc pašvaldību finanšu izlīdzināšanas finanšu nepieciešamības neizlīdzināmās apakšējās robežas 97% līmenī, pēc skaidri definētiem, vienotiem nosacījumiem novadu pašvaldībām, ievērojot likumā par pašvaldību finanšu izlīdzināšanu noteiktos demogrāfiskos kritērijus. Valsts budžeta dotācija paredzēta 91 novada pašvaldībai, kurām ir visierobežotākie finanšu resursi, tā mazinot reģionālo nevienlīdzību finanšu resursu pieejamības ziņā.

    Piedāvātais risinājums visām pašvaldībām nodrošina būtiskus budžetu pieaugumus un finanšu resursus attīstībai 2014.gadā, skaidrots nākamā gada valsts budžeta dokumentos. 97% pašvaldību budžeta ieņēmumu (iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa ieņēmumi pēc pašvaldību finanšu izlīdzināšanas un papildu dotāciju piešķiršanas) pieaugums ir no 5-20%.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 19.11.2013. 17.04

    Zane –

    Paldies!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > Sanšains 19.11.2013. 18.02

    ZanE
    Kuras ir — Rīgas aglomērācijā — lielākās saņēmējas no izlīdzināšanas fonda?

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    andris902 > Sanšains 19.11.2013. 18.43

    ….O.T. ….kā redzi – Ušakova pasaciņas par pieRīgas pašvaldību finansēšanu no Rīgas budžeta – neatbilst īstenībai….pieRīgas pašvaldības izlīdzināšanas fondā procentuāli iemaksā vairāk kā Rīga….

    …papēti Hara piedavāto karti, varbūt Tev noplaks sajūsma par labo puiku Ušakovu….

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    piziks > Sanšains 19.11.2013. 19.33

    ZanE, es uzdevu korekti neitrālu jautājumu. Kas Tev ļāva vai deva tiesības apgalvot, ka es par Ušakovu domāju kā par labo puiku?! Vai tā izsaki godīgumu un loģiku Vienotības partijnieku un fanu stilā? Te manīts, ka Tevi aizvaino nosaukšana par Vienotības nekritisko fani, — kā nosauksi Tavu šoreizējo rīcību?

    Ja es domāju/saku, ka Ēlerte nav meitene, kas kaut ko spēj un kam drīkst uzticēties, tas nozīmē tikai un vienīgi to, nevis to, ka Ušakovs ir labais puika, par ko man sajūsmā būt.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    andris902 > Sanšains 19.11.2013. 20.05

    …O.T. …jautā – kas ļāva?….Tavi neadekvātie komentāri par jebkuru tēmu, kurā tiek skarts Ušakova vārds vai kritizēta Rīgas dome…tieši tāpat, kā esi piekabinājis Vienotības fanes birku, esi pelnījis Ušakova advokāta titulu…
    ….risinājumi un priekšlikumi – kur tie ir?…raksta autora izķidāšana un vainīgo meklēšana citos, tikai ne RD vadības darba stilā…
    …ja pats to neesi pamanījis pārlasi savus komentārus, lai Tavas ampelēšanās atspēkošanai nebūtu jātērē laiks….

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    piziks > Sanšains 19.11.2013. 20.29

    ZanE, un gribi teikt, ka nav nekādas loģikas, sakot, — Rīgu SC un Ušakovam nodeva/atdeva/varbūt pārdeva tieši Vienotība?

    Patriotiski būtu teikt, ka Ušakovam nevajadzēja Rīgu ņemt, bet padoties Vienotības Jaunupam bez sāncensības? Tad gan laikam mēs te tā-ā-ādu Vieniotības programmas realizāciju piedzīvotu, — vai ne?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    piziks > Sanšains 19.11.2013. 20.48

    Hari, toties, — cik patīkami ZanEi tā iedomāties: ļoti gribētos.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Sanšains 20.11.2013. 05.05

    OT, par ražotnēm. Pie vainas, atkal jau, ir nodokļu sistēma. Pašvaldībai ir izdevīgi būt guļamrajonam. Bet vienotība negrib mainīt nodokļu sistēmu.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

ligakalnina 19.11.2013. 14.48

Īsti nesaprotu, ko Ēlerte pateica tik nepareizu, un par ko korī vārās OT un Ločmelis?

+18
-5
Atbildēt

4

    piziks > ligakalnina 19.11.2013. 15.03

    Kas Tev, Dzeri, nav skaidrs?

    Ka vienīgi demagoģijas un politkonkurentu apkarošanas dēļ nav labi iztēlē atraut Rīgu, kas SC tikusi/atdot/pārdota, no pārējās LV, ko “veiksmīgi” čakarē valdošas koalīcijas galvenā varas tehnoloģijas partija? Ja Ēlerte nebūtu Vienotībā, tad vēl varētu Džini indeksa ciparu pārmest tikai ausainim, bet — tātad, arī Tavuprāt — Rīgas dome jau tik neatkarīga, ka LV bardaks pārvlades cūcības/nekompetence/savtīgums R;igu nav ietekmējis nekādi? Ar to i netaisos Ušakovu attainot vai aizstāvēt, kā te bāleliņiem pieņemts, bet Vienotības partijniecei Rīgas kaitēs neierēķināt Saeimas valdības nedarīto ir gan cūcība, gan nekaunība.

    +6
    -8
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 19.11.2013. 15.17

    Nu, ja par to Džini indeksu, tad piekrītu, tā milzīga socialā noslāņošanās, neraksturīga ES, jau ir ne tikai Rīgā, un to pašu varētu pārmest arī Latvijas valdībai.
    Bet, par tām biļetēm jau viņai taisnība.

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

    piziks > ligakalnina 19.11.2013. 16.21

    Dzeri, liekuli, nu, kad otrreiz pārlasīji rakstā izlasāmo, kārtējo kažoks uz otru pusi?! :) Kamēr otrreiz pārlasīt piespiests neesi, tikmēr un uzreiz tik nesaprotošs, cik vien pašam izdevīgi.

    +5
    -10
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 19.11.2013. 20.09

    Kāds man vispār izdevīgums vai neizdevīgums no tiem komentāriem?
    Vai tu domā, ka es te dzenos pēc plusiem, vai vēl kā?

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

nefratete 19.11.2013. 14.33

Tā vietā lai tiešām, domātu ar galvu pirmie komentāri protams ir ad hominem. Ločmeli un Tēmekli – pirms komentēt varējāt taču izlasīt rakstu par to, ka Ēlertes ieskatā viņai un citiem domniekiem atlaide braukšanai Rīgas Satiksmē nepienākas tieši tāpēc, ka viņi ir pietiekami turīgi. Man godīgi sakot arī kauns šādu atlaidi saņemt būtu.

Tas nav normāli, ka Rīgas satiksmes budžetā dotācijas sastāda 50%. Par transportu ir jāmaksā tik cik tas maksā. Un pašvaldībai ar atlaidēm ir jārūpējas par tās teritorijā dzīvojošajiem maznodrošinātajiem. Ar tieši tēmētām atlaižu programmām – ģimenēm, kurām ir maznodrošināto statuss, pensionāriem ar limitētu braucienu skaitu mēnesī, skolēniem ar laika ierobežojumu. Nevis visiem un cik grib.

PS – sākot no nākamā gada plānoju izdeklarēties no Rīgas, jo neuzskatu, ka Rīgas Dome spēj manis maksātos nodokļus saprātīgi tērēt. Lai tērē kāda cita pašvaldība.

+21
-4
Atbildēt

2

    lebronj2356 > nefratete 19.11.2013. 14.50

    Lūdzu nevajag, demagoģiju “jāmaksā tik, cik tas maksā”…praktiski nekur pasaulē sab.trans. nemaksā tik cik tas izmaksā – tas kā sociāls un videi potenciāli draudzīgāks pasākums, kas arī samazina satiksmes intensitāti pilsētā, tiek dotēts, līdz ar ko šajā jomā nenotiek konkurence t.i. pakalpojums nav komerciāls…Diemžēl Ušakovs RS ir pārtaisījis par barotavu dažādām rīgas acīm, jē taloniem u.c. super dārgiem štruntiem, kas protams iecērt pamatīgu robu RS budžetā, ko attiecīgi kompensē ar RD piešpricēm, autostāvvietu maksām utt. Jo cita racionāla izskaidrojuma, ņemot vērā cik pārbāzts ir RS transports, kā arī to, ka RS nav laika biļetes kāpēc biļetei būtu jāmaksā kolosālus 84 santīmus man nav, pabraukājot pa Eiropu nākas secināt ka arī sabiedriskā transporta jomā mēs cenšamies taisīt rekordus…negatīvus protams ! 84 santīmi ir tā cena, kas ļoti daudziem liks izvēlēties personīgo transportu, jo tas pie šādas naudas iznāk tikpat dārgi vai pat lētāk, par kaut kādām ērtībām un laika ietaupījumiem vispār nerunājot….Protams tas rezultēsies ar RD satiksmes departamenta kūrētu maksas stāvvietu paplašināšanu, aizbildinoties ar satiksmes regulēšanu, bet de facto kārtējo naudas slauktuvi Rīgā, kur cenas ir augušas ievērojami !

    +16
    -1
    Atbildēt

    0

    nefratete > nefratete 19.11.2013. 15.19

    Krix, es jau neesmu par to, lai atņemtu subsīdijas vispār. Bet šobrīd tā subsīdiju došana ir pēc principa – cik paprasīja tik iedosim. Un prasa tik cik lien māgā, tāpēc ka neviens jau tai RS līdz pat šim nav aprēķinājis reālo brauciena pašizmaksu (spriežot pēc RS prezentētā idiotiskā 1,20 EUR aprēķina).

    Es esmu par to, lai:
    1) atlaides būtu tiem, kuriem tās reāli nepieciešamas;
    2) subsīdijas piešķirtu ņemot vērā to braucēju skaitu, kuri izmanto atlaides. Ja mēs vēlamies papildus subsīdiju, lai pakalpojums ir lētāks, un risina paralēli arī pilsētas ēkoloģiskās problēmas, atbrīvojot to no privātā transporta, tad viņa tā arī jāievieš un jāprezentē.

    Citādi iznāk tā, ka pirms 4 gadiem būvējam Park and Ride, tagad ieviešam laucinieku dārgo biļeti, tā lai pilnīgi noteikti neviens to Park and Ride neizmantotu. Un es kā rīdzinieks nevis draudzīgi braucu kopā ar lauciniekiem autobusā, bet čāpoju kājām un elpoju mašīnu dūmus, jo lauciniekiem vairs nav izdevīgi braukt ar Rīgas sabiedrisko, pasažieru apjomi krītas, reisi tiek noņemti, pārējos saspiežas skolnieki un pensionāri kā siļķes mucā un stāv laucinieku veidotajos korķos. Lieliska bilde ne ko?

    +14
    0
    Atbildēt

    0

piziks 19.11.2013. 14.13

Smalki Vienotības Sarmītei sanāk: “(..) Džini koeficients – Rīgā ir 34,3%. Tas rāda Eiropas Savienības pilsētai neraksturīgu un nepieņemami augstu nevienlīdzības līmeni.”

Veiksmes stāsta valstī galvaspilsēta, kam lielvara un Saeima nav spējusi pat ga;vaspilsetas likumu uzrakstīt, tā no Suck-cess story atrāvusies, ka nu jau vals’ti valdošā varas tehnologu pulciņa pārstāve daļu slimību pārveļ uz — no juridiskā viedokļa — ierindas miesta pašvaldību un atsevišķi piemin no RD pārskatiem nošpikoto Džini koeficientu.

Vienotības beibes ir nelabojamas. Nākamruden, Saeimu vēlot, varēs rīkot derības, vai Vienotība ir mazākais ļaunums un vienlaikus lielākais stulbums, ar nekaunību pareizināts.

+7
-19
Atbildēt

1

    Inese > piziks 19.11.2013. 15.32

    Un vispār, nebūtu slikti, ja režīma amatpersonas vienreiz pavērstu skatu arī biku tāļāk par Rīgu, ibo provincē valda mēmas šausmas, tikai viens piemērs – Kurmene, Latvija, 21. gadsimts, Dombrovska laiki:

    http://www.youtube.com/watch?v=094P-US9sOo

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

Inese 19.11.2013. 14.10

Džini koeficients – Rīgā ir 34,3%. Tas rāda Eiropas Savienības pilsētai neraksturīgu un nepieņemami augstu nevienlīdzības līmeni.
=======================

Nu, kaut arī Ēlertes k-dze ir Jūrmalas iedzīvotāja, tomēr visai zīmīgs skaitlis no viņas valsts amatpersonas deklarācijas:

4. Deklarācijas iesniedzējam piederošās kapitāla daļas, akcijas un vērtspapīri:

“Citadele Asset Management” – 513 403 LVL

+4
-16
Atbildēt

6

    piziks > Inese 19.11.2013. 14.14

    Jūrmalas iedzīvotāja vai Jūrmalas p-iedzīvotāja?

    +3
    -12
    Atbildēt

    0

    Inese > Inese 19.11.2013. 14.14

    Retorisks jautājiens ;)

    +3
    -13
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Inese 19.11.2013. 14.51

    Acīmredzot Ēlerte ir viena no tiem Latvijā ietekmīgajiem cilvēkiem, kuriem “Parex” sabrukuma laikā tur glabājās summas, kas stipri pārsniedza valsts garantēto banku bankrota gadījumā.

    Mums, tautai, pamanījās uztiept Ēlertes, Kargina un viņiem līdzīgo glābšanu – par slimnīcu, mūzikas skoliņu un vienkārši algu apcirpšanas cenu. Par emigrācijas viļņa cenu. Vēl pie cenas būtu pieskaitāms “Parex” glābšanas izraisītais valsts vājuma brīdis, kurā Šlesers, Kalvītis un SC spēja iedibināt TUA tirgošanu, ko tagad granītcieti turpina stutēt Ēlertes partija “Vienotība” un tās satelīts “Olšetina sešinieks” (jā, arī SC to joprojām atbalsta).

    Protams, būtu interesanti uzzināt, kuri tad vēl tik “naivi” (un par augstiem procentiem) glabāja naudu “Parex” bankā un arī tika izglābti.
    Kargins jau savulaik nevarēja nociesties neplātījies – “Mēs zinām, kā”.
    Pareizi, galvenokārt censties pirkt politiķus un citas nozīmīgas amatpersonas, bet, ja nav iespējams pirkt, tad ar augstiem noguldījuma procentiem var ievilināt pie sevis noguldīt lielas summas, kas savukārt garantē, ka bankrota gadījumā banku visa valsts SISTĒMISKI glābs.

    P.S.
    Vai nav amizanti, ka Ēlertes “Dienas” laikā sargkrancis Ozoliņš ne vienu reizi vien ķērās “Parex” stilbos un rūca, jo “Parex” taču bija dažādu politikas kretīnu sponsors un pavisam nepatriotisks patvērums caurkritušiem neliešiem (Birkavs, ģenerālprokurors Skrastiņš)?:)
    Tomēr, kad laiki mainījās un Ēlerti palūdza aiziet no “Dienas”, viņai piepeši nebija nekādu iebildumu savu no “Bonnier” saņemto naudu glabāt pie šiem it kā arhiienaidniekiem.:)

    +14
    -9
    Atbildēt

    0

    andris902 > Inese 19.11.2013. 15.46

    …Hari….kāds sakars Ēlertes personībai ar rakstā minēto problēmu?…
    …tas būtu tas pats, kā zem Tava komentāra apjautāties – vai kājas esi nomazgājis un tīras zeķes uzvilcis…
    …vēl varētu apjautāties par Taviem kolēģiem, radiem un kaimiņiem arī…

    …tak, nomierinies reiz un savācies, ja ir kaut kas par tēmu sakāms…

    +16
    -15
    Atbildēt

    0

    Inese > Inese 19.11.2013. 15.57

    Vai tad raksts nav par nevienlīdzību?

    +5
    -10
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Inese 20.11.2013. 05.00

    Ločmelim šoreiz ir taisnība. Ēlerte runā par nevienlīdzību, tomēr Vienotība ar zobiem un nagiem aizstāv Šķēles savulaik ieviesto negodīgo, regresīvo nodokļu sistēmu. Nacionālajai apvienībai jāpielieto pat ultimāti, lai no Vienotības izplēstu pāris procentus nabagu labā. Parastā Vienotības divkosība.

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam