Mēģina juridiski apiet braukšanas atlaižu ierobežojumus Rīgā

17

Komentāri (17)

andris902 19.11.2013. 14.51

…ieskats biļešu paaugstināšanas vēsturē:

2013.gada 17.jūlijs – “Rīgas satiksme” prognozē, ka pēc eiro ieviešanas biļešu cenas nemainīsies….
Uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis aģentūrai LETA sacīja, ka gan sabiedriskā transporta biļešu cenas, gan maksas autostāvvietu tarifi, visticamāk, tiks aprēķināti precīzi pēc valūtas kursa, summas nenoapaļojot, lai tarifi paliktu nemainīgi.

2013.gada 17.septembris – No 1.janvāra brauciens sabiedriskajā transportā Rīgā maksās mazliet lētāk…
No 2014.gada 1.janvāra, kad valstī notiks pāreja uz eiro, viena brauciena cena Rīgas sabiedriskajā transportā būs 70 eiro centi, savukārt pie transportlīdzekļa vadītāja biļete maksās vienu eiro, portālu “Delfi” informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā.
Šādu uzņēmuma “Rīgas satiksme” piedāvājumu otrdien akceptēja Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisija.

2013.gada 25.septembrī – Rīgas dome gatavojas no nākamā gada 1. janvāra noteikt atšķirīgas sabiedriskā transporta cenas….
Tiesībsargs brīnās par negaidītu Rīgas sabiedriskā transporta brauciena pašizmaksas kāpumu un bažījas par diskrimināciju
Viena brauciena reālās izmaksas Rīgas sabiedriskajā transportā šobrīd esot 0,84 lati, lai gan Rīgas dome iepriekš norādījusi, ka tas izmaksā 0,7 latus, tāpēc tiesībsargs Juris Jansons ir nobažījies par iespējamo Rīgā nedeklarēto iedzīvotāju diskrimināciju un prasīs pašvaldībai rakstisku skaidrojumu tam, kā veidojies 14 santīmu sadārdzinājums, portālam “Delfi” sacīja Tiesībsarga biroja Komunikācijas un starptautiskās sadarbības nodaļas vadītāja Ruta Siliņa.

2013.gada 17.novembris – «Rīgas satiksme»: Biļešu cenas pārrēķinātas, lai ieviestu atlaides rīdziniekiem…
Vienas Rīgas sabiedriskā transporta biļetes pašizmaksas pārrēķins veikts, lai Rīgas domei vairs nevajadzētu dotēt visus sabiedriskā transporta pasažierus, bet atlaides varētu piešķirt tieši rīdziniekiem, aģentūrai LETA skaidroja pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» preses sekretārs Viktors Zaķis.
2014.gadā lielāko daļu sabiedriskā transporta prognozēto izmaksu veidos personāla izmaksas, kas būs 35% no kopējiem tēriņiem. 23% būs materiālu un energoresursu izmaksas, 21% – amortizācijas izdevumi un procentu maksājumi par aizdevumiem, 2% – administrācijas izmaksas, savukārt 19% būs pārējās sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas izmaksas, ko veido iekārtu uzturēšana un remonts, apdrošināšana, elektroniskās norēķinu sistēmas uzturēšana, IT pakalpojumi, transporta nodevas, nekustamā īpašuma nodokļi, darbinieku apmācība, sakaru pakalpojumi un citas pozīcijas.

….tālāk seko interesantākais:

Nākamgad, kad biļetes pilna cena tiks palielināta līdz 84 santīmiem jeb 1,20 eiro, tiek plānots, ka pilnu cenu maksās 38% pasažieru. Līdz šim biļetes pilna cena bijusi 50 santīmu, un šogad par šo cenu biļetes iegādājušies 44% pasažieru salīdzinājumā ar 47% pasažieru pērn un 48% pasažieru 2011.gadā. 2010.gadā pilnu cenu maksāja 52% pasažieru.
“Rīgas satiksme” prognozē, ka, paaugstinot biļešu cenu no 50 uz 84 santīmiem (1,20 eiro) jeb par 68%, pārvadāto pasažieru skaits nākamgad kritīsies par 6,8%.
Rīgas domes dotācijas sedz vairāku pasažieru grupu braukšanu sabiedriskajā transportā bez maksas – nestrādājošie pensionāri, Černobiļas AES seku likvidētāji un 3.grupas redzes invalīdi saņem 100% atlaides kopš 2010.gada septembra, kopumā 3,5 miljonu latu apjomā gadā. Kopš pagājušā gada septembra bez maksas brauc arī skolēni, kam nepieciešami 3,2 miljoni latu gadā, bet kopš šā gada marta – arodskolēni un 3.grupas invalīdi, radot papildu izdevumus 1,3 miljonu latu apjomā gadā.

Rīgas domes dotācijas pēdējo piecu gadu laikā “Rīgas satiksmei” gandrīz katru gadu ir palielinājušās – 2008.gadā piešķirti 47,7 miljoni latu, 2009.gadā – 51,49 miljoni latu, 2010.gadā – 47,12 miljoni latu, 2011.gadā – 52,65 miljoni latu, pērn – 57,75 miljoni latu, bet šogad dotācijas apjoms sasniegs 63,29 miljonus latu.

….tātad – bezmaksas braucēju nodrošināšanai nepieciešami 8 miljoni latu gadā….valsts dotācija 3,64 miljoni…
…2012.gadā pārvadāti 141 371 668 pasažieri… no tiem 56%(!)braukuši bez maksas – attiecīgi par 8 miljoniem (!)latu….rodas jautājums – kādi ir ieņēmumi no atlikušajiem 44% pasažieru, kuri maksājuši par biļeti pilnu cenu…. :)

…izskatās, ka kungi Rīgas domē pamatīgi sapinušies matemātisko uzdevumu risināšanā…. :))

0
0
Atbildēt

3

    silvija_vitina > andris902 19.11.2013. 16.02

    ZanE, šajā notikumu hronikā vēl nav pieminēts mazs, bet būtisks “sižetiņš”.

    Pirmvēlēšanu cīņas karstumā tika pilnām mutēm runāts, ka RS būs 100% par brīvu VISIEM, VISIEM, VISIEM, jo jau tagad (proti, tobrīd) par brīvu braucot lielum-lielā daļa, tāpēc brīvbiļetes piešķiršana ir tāds tehnisks sīkums vien… Tika likti galdā arī “pamatojumi”, lai teiktais neizklausītos pēc lēta populisma. Ameriks bija jo īpaši kompetents tieši ciparos.

    Mēs tak visi to labi atceramies, vai ne?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > andris902 19.11.2013. 16.26

    …traductrice….precizēšu – no Vienotības šāds piedāvājums vai solījums netika izteikts….Vienotībai bija cits piedāvājums, ko jau esmu minējusi iepriekšējos komentāros par šo tēmu….arī Vienotības prasību Rīgas satiksmei veikt aprēķinus par izmaksām, diemžēl, RS šādu informāciju nesagatavoja un nesniedza….līdz ar to šāds solījums no Vienotības puses netika izskatīts un piedāvāts….

    …par Amerika ekvilibristiku ar cipariem – nebrīnos….viņš tajos liels “speciālists”…. :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    silvija_vitina > andris902 19.11.2013. 16.51

    piekrītu, Vienotība un NA bija spiesti tikai turēt frontes līniju, proti, teikt, ka principā ir kategorijas, kurām pienāktos brīvbiļetes, taču ir JĀPĀRSKATA to piešķiršanas kārtība (ar ko vien jau sapelnījās mīnusiņus).

    Mans atgādinājums, protams, bija par SC, kas šeptējās (toreiz) un turpina to darīt arī tagad pa RS, kam vienīgajiem bija skaidra un pilna bilde par finansējuma struktūru un kas vienīgie spēja (toreiz) un spēj tagad manipulēt ar skaitļiem. Toreiz manipulēja – ķipa, viegli dosim visiem. Tagad tikpat viegli manipulē – davai, dodiet vēl. Traki gribās ēst!

    0
    0
    Atbildēt

    0

Elīna Barkovska 19.11.2013. 13.48

Kamēr valsti vadīs grāmatvedis kolonisti turpinās ņirgāties!

+2
-2
Atbildēt

0

normundskr 19.11.2013. 13.14

man gan gribētos teikt, ka tur bija jābūt izcilai gudrībai, lai pieņemtu likumu, ka tās atlaides tiek piešķiras, balstoties tikai uz deklarēto dzīvesvietu. Tas tak skaidrs, ka RD viegli atradīs otru papildus nosacījumu, kas pēc būtības neko nemaina, bet ļauj apiet šo likumu.

+2
0
Atbildēt

1

    reksa > normundskr 19.11.2013. 14.24

    Jā, likumdevēju prāta spējas pārsteidz…

    +1
    0
    Atbildēt

    0

lebronj2356 19.11.2013. 12.53

Vajadzētu RD drusku piežmiegt, piemērām pārceļot valsts iestādes uz reģioniem – redzēsim par cik tad samazināsies darbavietu skaits Rīgā un līdz ar to nodokļi + visas saistītās darba vietas apkalpojošā sektorā, gan jau ka tad ņemot vērā cik maz izmantos RS pakalpojumus un izsniegto atlaižu skaitu, biļete tiešām maksās izfantazētos 84 santīmus….jo maz kas maksās par sabiedrisko transportu. Šodien tieši bija raksts par to, ka novadu iedzīvotāji stutē Rīgas darba tirgu un līdz ar to pašu pilsētu, bet te viens kre@īns izdomā uz darba cilvēkiem uzvārīties…spožs gājiens, kas pateisībā parāda SC (anti)sociālo dabu !

P.S. Pēc “reformas” varēs salīdzināt, ka tik dārgs sabiedriskais transports ir vēl reti kur, jo laika biļetes ta nav un jākaš par katru braucienu !

+2
0
Atbildēt

1

    reksa > lebronj2356 19.11.2013. 14.28

    Ienākuma nodoklis, ko maksā no algām valsts iestādēs un uzņēmumos, būtu jāieskaita izlīdzināšanas fondā. Tas nav pašvaldības nopelns, ka valsts tajā rada darba vietas.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

janazakovica 19.11.2013. 12.44

ja Latvijaa vareja apiet juridiski visu valsts nozagsanu…tad biletites bus tirais sikums..

+1
-1
Atbildēt

0

Viesturs Celmiņš 19.11.2013. 12.26

SC – LR likumu apiešanas meistari.

0
0
Atbildēt

0

Jeļena Upīte 19.11.2013. 11.21

Diskriminācija pēc vecuma. Prom uz Eiropas tiesu!

+2
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam