Kam tas izdevīgi?

75

Komentāri (75)

kastadtas 28.10.2013. 05.25

kurš spēj un grib dzīvot vienistabas dzīvoklī?

0
0
Atbildēt

0

andris902 26.10.2013. 20.01

whateva….

….dzīvokļu cenas Latvijā ir atgriezušās gadsimta sākuma līmenī – augušas gan kadastrālās vērtības….
…2007.gadā 3 istabu dzīvoklis mazpilsētā (60 km no Rīgas) maksāja 35 tūkstošus, kapitālais remonts vēl 20 tūkstošus….ja šobrīd gribētu šo dzīvokli pārdot, cena tam būtu no 12-15 tūkstošiem…

+1
-1
Atbildēt

0

Rita Lazda 26.10.2013. 17.05

Es liekas ka sāku saprast jūsu domu gājienu – jūs negribiet izīrēt to golfu kādam dzīvošanai?

PS Atšķirībā no Latvijas UK golfu var nopirkt arī par Ls 100, bet uzturēt viņu gadā var pat 10x dārgāk – liela daļa aizies nodokļos un apdrošināšanā – ne jau remontā. Vai jums tiešām lēni pielec, ka dzīvokļu cenas Latvijā arī tagad joprojām ir par augstu – tām būtu jākrīt, jo citur par tādu dzīvokli apkārtnē kur nav darba, neviens nemaksātu, īpaši ja vēl tas ir grausta stāvoklī.

+1
-1
Atbildēt

0

Inese 26.10.2013. 16.56

Nu bet es taču saku, ka jāsamēro vajadzības ar iespējām. Ticu, ka nosacītā jaunā ģimene varbūt grib arī braukāt ar jaunu A-klases mersi, bet tikpat labi tā var pārvietoties ar pavecu golfu par 500 latiem.

+1
0
Atbildēt

0

Rita Lazda 26.10.2013. 16.01

Jelgavā dzīvokļos nav retums, ka ir pelējums iemeties – īpaši vecās mājās. Jaunās ģimenes arī diez vai ir spējīgas uzreiz nopirkt kaut ko pat par pāris tūkstošiem – neviens tak nesāk savu dzīvi ar pensijas fondu, bet pliki un basi…

+1
-1
Atbildēt

0

lailabidzane 26.10.2013. 13.46

.
“Kam tas ir izdevīgi?”
Izdevīgums gadu tūkstošus ir bijis cilvēces attīstības veicinātājs. Tāpēc nav brīnums, ja kāds rīkojas tā, lai būtu izdevīgi. Rīkojas.

Bet ir arī otrs jautājums – kam tas nav izdevīgi?
Nav izdevīgi tiem, kuriem to īpašumu nav, bet varētu būt vēlme pie tāda tikt. Lēti. Vai tik arī autoram nav nejauši šāda vēlme gadījusies?

Tie, kam ir, rīkojas. Par savu naudu.
Kam nav – mauj, kā neslauktas govis. Un ne jau par savu naudu.

+4
-13
Atbildēt

2

    ingunaapine > lailabidzane 26.10.2013. 14.10

    Latvijas valstij nav jādomā par to, kas izdevīgi čekistu izsūtāmajiem gailīšiem Šleseram un Šīnam

    +11
    -6
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 26.10.2013. 16.26

    .
    Pirmkārt, vai Tu, Merilī, esi attiecīgās zortes vistiņa, ja tik labi zini par gailīšiem?

    Un otrkārt, vai tas muldoņa ozītis būtu Latvijas valsts?

    +6
    -11
    Atbildēt

    0

reksa 26.10.2013. 12.54

Tas, ka tik zemiski rīkojas dažādi šīni, nebūtu nekāds brīnums.
Bet kāpēc tikpat zemiski rīkojas valdošās koalicijas vairākums?

Bankas kādreiz palīdzējušas uzpūst burbuli.
Pēc burbuļa plīšanas bankas ar saviem uzņēmumiem pārņēmušas daudzus īpašumus.
Lai tos izpārdotu par lielāku cenu, ir vajadzīgi pircēji no ārzemēm.
Kāpēc Saeima iesaistās banku (un šīnu) interešu aizstāvēšanā?
Bankas ir bizness. Var nopelnīt, var zaudēt. Lai izbauda savas bezatbildīgās darbības sekas.

+17
-4
Atbildēt

3

    Antra Ozollapa > reksa 26.10.2013. 13.25

    Beidzot…skaidri, saprotami, vienkārši.

    +9
    -4
    Atbildēt

    0

    ingunaapine > reksa 26.10.2013. 14.21

    Trāpīgi! Paldies

    +9
    -4
    Atbildēt

    0

    kristrun > reksa 26.10.2013. 15.17

    Saeimai jāiesaistās tāpēc, lai premjers un vēl citi Vienotības biedri varētu nogrūst savas tukšās sādžas un izkulties no parādiem, pārējie argumenti vienkārši ir smieklīgi. Un, kas ir kaut kādi Šīns un Šlesers – likumdevēji? Ko Jūs te sapņojat.

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

silvija_vitina 26.10.2013. 10.50

1940.gadā latvieši (tieši latvieši) jau tika palūgti izvākties no savām mājām un savas zemes. Tiesa, toreiz tas notika bez reklāmām un miljonu tērēšanas.

Šobrīd pret latviešiem tiek īstenota identiska kampaņa. Tikpat brutāla, tikai ar citiem ieročiem.

Laiki mainās, tikumi nē!

+11
-3
Atbildēt

0

Pauls Puķītis 25.10.2013. 22.01

Es īsti saprotu, kam tās reklāmas ir domātas!?

Ja manipulēšanai ar sabiedrisko domu , tad jāsaka, ka tā nemaz nav iesaistījusies UA apturēšanā, nosacījumu izmaiņās vai kā citādi, domājams….

Ja tādā veidā reklāmas pasūtītāji cer novērst vēlētāja skatu no NA un pagriezst to sev vēlamā virzienā, tad, manuprāt, tas nav iespējams dēļ iepriekš minētā.

Kā es to saprotu, cīņa par UA un ap tām patreiz norit Saeimas zālē un uz “priekšvēlēšanu skatuves”, kuras zālē vēl nav neviena skatītāja.

Jā kādi domā, ka tādā veidā NA zaudē iepriekšējos atbalstītājus, tad, manuprāt, tie (kādi) uzdod vēlamo par esošo.

Manā skatījumā NA potenciālo vēlētāju skaits palielināsies, nevis samazināsies.

Kas ir gana nepatīkami un, es tā domāju, nedaudz iegūs arī SC…, diemžēl.

Kas tad būs potenciālie zaudētāji, tāds ir mans jautājums!?

+11
-5
Atbildēt

3

    egils_krastins > Pauls Puķītis 26.10.2013. 01.56

    Zaudētājs būs Vienotība un ZZS.
    NA nākošajās vēlēšanās saņems tik lielu vēlētāju atbalstu kā vēl nekad iepriekš!:)
    Es ceru, ka NA būs gatava tādai atbildības nastai…

    +13
    -5
    Atbildēt

    0

    ingunaapine > Pauls Puķītis 26.10.2013. 14.21

    – Tara
    Jā, “Vienotība” diemžēl būs zaudētāja, bet varēs vainot tikai sevi, jo tik ļoti šaut sev kājās, kā “Vienotība” dara spītīgi turoties pie uzturēšanās atļauju dāvināšanas krieviem un ķīniešiem, ir patiesi augsta muļķības pilotāža.

    +13
    -3
    Atbildēt

    0

    jmaklakovs > Pauls Puķītis 26.10.2013. 15.46

    tara. NA jau tagad sasniegusi savus griestus – pacelt tos neļauj Parādnieks, Dombrava, Iesalnieks & co no apakšas un Lūsis ar Lemberga naudasmaisiem no augšas. Par Vienotību pilnīgi noteikti šodien nebalsotu, bet meklējot citus variantus, tādus NA un SC ignorēju.

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

Baiba Eglâja 25.10.2013. 20.57

Šitas Ločmelis ir tas pats, kas par filmēšanos Stendzenieka reklāmā cer nopirkt dzīvokli Vecrīgā?

+14
-1
Atbildēt

6

    Inese > Baiba Eglâja 25.10.2013. 21.23

    Man īpašumā ir ļoti jauks divistabu dzīvoklis provincē. Vecrīga man riebjas, Rīga arīdzan. Man viss ir ok, vari būt mierīga. Bet pastāstīt, kādām jābūt dzīvokļu cenām Visu Latvijai! biedriem, tu gan varētu.

    +5
    -10
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Baiba Eglâja 26.10.2013. 17.54

    Ja jums viss būtu ok, tad nesēdētu ir.lv – ja jums liekas, ka ok ir kamēr ir pulss, tas protams ir attieksmes jautājums.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Baiba Eglâja 26.10.2013. 18.14

    Varētu būt ka šis vienkārši nodarbojas ar zombēšanu un rada negatīvu tēlu Nellijai Ločmelei. Ja ir.lv nav nekas pret šādu troļļošanu, tad ne man spriest…

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Inese > Baiba Eglâja 26.10.2013. 21.12

    Kāpēc gan aiz gaŗa laika nepaspamot un nepatroļļot? ;)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Inese > Baiba Eglâja 26.10.2013. 21.13

    Nellija Ločmale pate sev rada negatīvu tēlu, tolerējot rasu un nacionālo naidu kurinošus komentus savā portālā.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Baiba Eglâja 27.10.2013. 03.43

    0
    0
    Atbildēt

    0

Baiba Eglâja 25.10.2013. 18.12

Nāgelam taisnība. Muļķa latvieši pārdod pašu neradīto, tiem ārvalstniekiem jau nevajag īpašumu L-jā, bet brīvi pārvietoties pa Eiropu. Par to pārvietošanos arī maksā. Tā ceļot cenas te. Kurš “investors” dzīvo nopirktajā īpašumā? Daudzsēriju šovs nacionāļu gaumē turpinās.

+5
-13
Atbildēt

17

    Inese > Baiba Eglâja 25.10.2013. 18.17

    Kurā nekustamo īpašumu segmentā ceļot cenas, drīkst pajautāt?

    +1
    -12
    Atbildēt

    0

    vērtīgs relikts > Baiba Eglâja 25.10.2013. 18.35

    Var jau teikt, ka cenas it kā neceļas, īpaši kaut kur Cēsīs vai jau minētajā Jelgavā, bet tikai tāpēc, ka tur nav darba vietu un vietējie cilvēki aizbrauc. Bet runa jau nav par cenu celšanos, bet par cenu burbuļa noturēšanu. Kaut gan pēc normālas tirgus ekonomikas likumiem, sakarā ar krīzi, visi bankrotējušie NĪ būtu jāizpārdod par atbilstoši zemākām cenām. Ja jau bankas ar Latio kopā prata makslīgi uzpūst šo burbuli, tad vajadzēja kopīgi arī to zudējumu nastu nest. Pie pašreizējās krīzes pārvarēšanas metodēm ir skaidrs, ka Latvijas iedzīvotāji (vismaz latvieši) ar vidējo algu (kas godīgi maksā nodokļus valstij) nekad mūžā nevarēs nopirkt vai noīrēt dzīvokli Rīgā.

    +14
    -3
    Atbildēt

    0

    Inese > Baiba Eglâja 25.10.2013. 18.50

    Bet t.s. investoru skati nebūt nelūkojas uz mazbudžeta dzīvokļiem arī tai pašā Rīgā. Piemēram, 2 istabu dzīvokli Rīgas centra mājā Avotu ielā par nieka 8 293 LVL:

    http://media.city24.lv/images/latvia/city_tuvais_centrs/avotuiela/92/dtf_lv02_86992_1/1600×1200/city24_xml.phpimage147669.jpg

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

    Inese > Baiba Eglâja 25.10.2013. 18.52

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    Inese > Baiba Eglâja 25.10.2013. 18.54

    Un tagad, karmenab, pastāsti kurā Eiropas galvaspilsētā ir tik zemas cenas par dzīvokli pilsētas centrā? Viss tas ir mīts par “uzpūstajām cenām”, “burbuļiem” utt. Cenas ir totāli zemas un pieejamas ikvienam čaklam, strādīgam latvietim.

    Vai arī tu domā, ka cilvēks, kurš saņem 200 latus uz rokas un činkst par t.s. investoriem interneta komentāriem, pēc UA aizliegšanas varēs atļauties nopirkt ekskluzīvu dzīvokli Vecrīgā, jo, spriežot pēc činkstēsanas interneta komentāros šādam miteklim Vecrīgā strauji nokritīsies cena līdz 1000 latiem?

    +6
    -10
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Baiba Eglâja 26.10.2013. 15.44

    Ločmeli, man ir iespēja iegādāties dzīvokli UK – nav svarīgi vai centrā vai nomalē, bet par tādu pašu cenu kā Latvijā. Pirms 5-10 gadiem cena par dzīvokli vecā pašvaldības mājā bija pat Ls 3000 – tagad kādas 5x vai vairāk reizes dārgāk un jaunie projekti maksā dārgāk. Problēma ir cita:
    1. tev ir/bija jānodzīvo tajā dzīvoklī kaut kāds termiņš(tas arī nozīmē, ka tev bija jāuzturas šajā valstī minimums 5 gadi – pēc tam kad nodzīvots, tev ir/bija tiesības šo dzīvokli izpirkt
    2. ļoti dārgas apsaimniekošanas maksas(salīdzinot ar Latviju) – UK ir ļoti daudzi īpašumi, kuri pat ir pamesti, pat pašā pilsētas centrā, bet uzturēt tos ir dārgi – Līverpūlē nesen pat piedāvāja iespēju nopirkt dzīvokļus par 1 mārciņu, bet ar noteikumu, ka tajā dzīvos – pašvaldības ienākumi ir no dzīvokļu nodokļiem, kas pat var sasniegt 50% no īres izmaksām un tas nemaz nepieminot to, ka dzīvokļu uzturēšanā, remontā utt. ir jāiegulda savi līdzekļi, ja tev tas pieder.

    Ikviena no Latvijas izbraukusi ģimene, kas īrē privātu vai pašvaldības dzīvokli vidēji tikai UK pašvaldības budžetā ienes 200-300 mārciņas. Vai kāds no šiem “INVESTĒTĀJIEM” Latvijas budžetā atstāj 15 000 eiro par 5 gadiem?

    Papildinājums: pameklēju internetā un līdzīgā ēkā kā Visvalža ielā vienas guļamistabas dzīvoklis(2 istabas) tiek tirgots par 20 000 mārciņām(Ls 12 000). Cena sludinājumos nav galējā.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Inese > Baiba Eglâja 26.10.2013. 15.59

    Nu, nu, Liverpūlē tas izskatās šādi:

    2 bedroom flat for sale

    No mortgage needed – Deposit £3,000 then monthly repayments of £663.90 gets you a new home. Total Purchase Price £132,900

    http://media.rightmove.co.uk/81k/80473/41058365/80473_SC2221BRPRPB_IMG_03_0000_max_620x414.jpg

    Un sapņot par 2004. gada cenām, kad norm dzīvokli varēja nopirkt par 3000 latiem ir pilnīgi muļķīgi. Tie laiki vairs neatgriezīsies, un UA pie tā nav vainojamas ;)

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Baiba Eglâja 26.10.2013. 16.03

    Vai Visvalža ielas dzīvoklis atrodas tikko kā uzceltā mājā? Sameklē Visvalža ielas variantu Līverpūlē.

    Ok, šeit ir papildinājums no google(tev ir vēl jāmācās kā cilvēki tiek muļķoti UK ar piedāvājumiem un atlaidēm – vēl trakāk kā Latvijā):
    http://www.rightmove.co.uk/property-for-sale/Liverpool.html?sortType=1&displayPropertyType=flats&oldDisplayPropertyType=flats

    Dzīvokļu tirgus UK ir līdzīgs kā Latvijā – ir vietas, kur dzīvokļu cenas ir dārgākas un ir vietas, kur var lēti nopirkt – ar atbilstošiem kaimiņiem utt. un visu nosaka paša pircēja izvēle.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Baiba Eglâja 26.10.2013. 16.15

    Par savu dzīvokli es izlasīju informāciju internetā par kādām cenām tas tika novērtēts – patlaban varētu būt ne vairāk par 20 000 mārciņām. Pēdējais pirkums bija pirms 18 mēnešiem – tieši tāds mazliet lielāks par manējo dzīvoklis kaimiņos tika pārdots par 15 000 mārciņām. Man gan skaitās ne visai laba vieta – ļoti daudz vietējie(es laikam esmu vienīgais nevietējais manā kāpņu telpā), kas demolē ik pa laika blakus uzcelto jauno māju žogus – tur dzīvo neierasti ļoti daudz imigranti. Kaut kur kaimiņos man pat dzīvo čigāni no Latvijas- varbūt pat no Jelgavas. Vienreiz autoostā viens Jelgavas čigāns bičoja mārciņu, jo šis stāstīja ka bija nomaldījies… spriežot pēc angļu valodas viņš no tās viesnīcas maldījās jau vairākus gadus… :D

    Pēc Jelgavas zilīšiem un zagļiem, UK jums liksies normāla… varbūt tāpēc es te jūtos kā mājās(kas automātiski nenozīmē ka ļoti labi), jo nav nekā sveša, bet Ločmeli gan no Ģintermuižas nekur nelaiž prom.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Inese > Baiba Eglâja 26.10.2013. 16.18

    Liverpūle ir UK galvaspilsēta? ES uzdevu jautājumu par Europas valstu galvaspilsētām, tu man par kaut kādu provinci atbildi.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Baiba Eglâja 26.10.2013. 16.50

    Vai Rīga ir Eiropas galvaspilsēta? Vai Jelgava ir Latvijas galvaspilsēta? Man liekas, ka cenas Londonā pat varētu būt zemākas par Līverpūli, ja jau tev gribās galvaspilsētu. Es tevi apbēdināšu, bet lai arī visi uzskata Londonu par kaut kādu luksus vietu uz kuru doties, es domāju, ka tā noteikti ir sūdu bedre lai tur dzīvotu… man ir atmiņā viens nēģerītis, kas tā gribēja nokļūt Londonā, jo lūk tur visi mākslinieki dzīvo. Es negribēju viņu apbēdināt un sagraut viņa sapņus, ka visi mākslinieki labākājā gadījumā dzīvo Braitonā…

    Es gan ieteiktu orientēties uz aptuveni līdzīga lieluma pilsētu – ir šādas tādas pilsētas, kur cenu līmenis ir lielāks kā citur, bet ne jau par to ir stāsts – lai kādas cenas būtu Rīgā(nenormāli augstas kā tagad), citur par dzīvokļa uzturēšanu tauta tērē daudz vairāk un daudz vairāk no tās naudas nonāk valsts vai pašvaldības budžetā un notiek kaut kāda naudas plūsmas apmaiņa ekonomikas uzturēšanai. Latvija NĪ ziņā ir pasaules ūnikums – NĪ nerezidentam pircējam nav nekādu citu izdevumu – tikai NĪ uzturēšanas izdevumi.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Inese > Baiba Eglâja 26.10.2013. 16.59

    Nu, ja tik primitīvi ķeries pie vārdiem, tad precizēšu – mans jautājums bija par Eiropas VALSTU galvaspilsētām. Un, protams, tev IR visas tiesības uzskatīt, ka Londona “ir sūdu bedre lai tur dzīvotu”. Man, piemēram, Rīga arī derdz, kaut arī par “sūdu bedri” to gan nekādā gadījumā nesauktu.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Baiba Eglâja 26.10.2013. 17.49

    Es nesalīdzinu pilsētas kategorijās galvaspilsēta – visas pārējās. Londonā dzīvo 8 miljoni cilvēki – Rīgā pat ar visiem kas nav reģistrējušies tāpat 10x mazāk. Salīdzināt var arī tā, bet Londonā nav izteikta centra, kā tas ir Rīgā un Rīgā nav sakoncentrējušās tik daudz finansu iestādes kā ir Londonā, tāpēc salīdzinājums šeit īsti nederēs, jo centrā varētu arī būt dārgākas ēkas, bet ne jau tāpēc, ka galvaspilsēta un ne jau par kārtu dārgāk – visticamāk, kja jauns finansu centrs arī Latvijā kmaksātu tikpat, bet nodokļos maksātu mazāk, kā Londonā. Arī UK laukos var šur tur nopirkt kādu vecu un nolaistu māju par Latvijas cenām, bet uzturēšanas maksas tik un tā atšķirsies.

    Ja jau galvaspilsētas, tad lūdzu – labprāt salīdzinātu Rīgu ar Stokholmu – tām ir līdzīga arhitektūra. Par cenām neprotu spriest, bet tik nožēlojamā stāvoklī ēkas tur neredzēju – arī Maskavas priekšpilsētas stila koka ēkas. Un šeit nav ko salīdzināt – par Rīgas nekopatajiem graustiem nevar plēst tādas pašas cenas kādas ir Stokholmā – jums nu tur vajag būt tik lielai izpratnei. Un ārzemju pircēji arī tādus graustus netaisās pirkt – ar ko Latvijas iedzīvotāji būtu sliktāki?

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > Baiba Eglâja 26.10.2013. 19.47

    ….whateva… -“Latvija NĪ ziņā ir pasaules ūnikums – NĪ nerezidentam pircējam nav nekādu citu izdevumu – tikai NĪ uzturēšanas izdevumi.”
    ————————–
    ….atļaušos precizēt, jo aplamības, laikam, radušās nepārzinot Latvijas nodokļu sistēmu….nerezidentam tāpat, kā jebkuram mirstīgajam jāmaksā nekustamā īpašuma nodoklis no kadastrālās vērtības, gan zemes nodoklis pat daudzdzīvokļu mājā par domājamām daļām un mājai pieguļošo teritoriju….

    Nodokļa maksātāji

    Latvijas vai ārvalstu fiziskās un juridiskās personas un uz līguma vai citādas vienošanās pamata izveidotas šādu personu grupas vai to pārstāvji, kuru īpašumā vai tiesiskā valdījumā ir nekustamais īpašums Latvijā.
    Nodokļa objekts

    zeme;
    ēkas vai to daļas;
    saimnieciskā darbībā izmantojamās inženierbūves;
    dzīvojamo māju palīgēkas, ja palīgēkas platība pārsniedz 25.kv.m. (pašvaldībām ir deliģētas tiesības, pieņemot saistošos noteikumus, neuzsākt palīgēku aplikšanu. Izņēmums ir garāžas, kuras neatkarīgi no to platības, ar 2012.gadu būs nodokļa objekts, un tām tiks piemērota dzīvojamo māju nodokļa likme).

    Nodokļa likme

    Ar 2013.gadu pašvaldībām ir deleģētas tiesības ar saistošiem noteikumiem noteikt nodokļa likmi no 0,2 līdz 3,0 procentiem no nekustamā īpašuma kadastrālās vērtības. Nodokļa likme var pārsniegt 1,5 procentu robežu tikai gadījumos, ja nekustamais īpašums netiek apsaimniekots atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai.

    http://www.fm.gov.lv/lv/sadalas/nodoklu_politika/nekustama_ipasuma_nodoklis/

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Baiba Eglâja 27.10.2013. 03.40

    Zane, vai jūs esiet gatava apgalvot, ka Latvijas nodokļu sistēma ir gatava normālai lietošanai? Man liekas, ka nekustamā īpašuma nodokļu sistēma līdz galam Latvijā nav ieviesta un īsti vēl nedarbojas – vismaz spriežot pēc ziņām ir radies tāds iespaids. Kurā valstī Eiropā vēl ir iespējams iegūt īpašumā pārdesmit tūkstošus hektārus un paturēt tos ārpus tirgus un valsts ekonomikas neko ar tiem nedarot – pat nemaksājot normālus nodokļus? Kur vispār var pieļaut to, ka vienādus nodokļus maksā pāris hektāru un pārsmits hektāru īpašnieki, ja skaidrs, ka lielo zemju īpašnieki nevar normāli nodarbotiers ar savu zemju apstrādi, bet Latvijas ekonomika šiem pieļauj nodarboties ar zemju iznomāšanu, kur nauda iet garām visiem pārējiem nodokļu maksātājiem, jo rada priviliģēto statusu. (Tiesa gan, arī UK ir līdzīgas problēmas, bet tomēr *jūsu* izvēle ir tā, kur Latvija virzīsies, lai arī tā jau ir nogājusi garu ceļu, izstumjot daļu no sabiedrības ārpus Latvijas, kā tas bija ar cilvēkiem UK pāris gadsimtus atpakaļ)
    Es neesmu nodokļu speciālists – ir cilvēki kam par to maksā naudu(piemēram FM) – lai tad viņi arī to dara un domā, kāpēc, piemēram UK ap mājām nevienam nav plaša privātā telpa, vai kāpēc UK pašvaldības iekasē milzīgus nodokļus un dod arī atlaides vai atbrīvo tos kuriem tie ir par lielu. Vai arī kāpēc Šķēles vizītes aplaimotajā Gērnsijā vai Džērsijā ir diezgan interesanta NĪ nodokļu politika – pat atšķirīga no pārējās UK.

    Pēc likuma pilnīgi viss Latvijā notiek pareizi, bet nez kāpēc valstī visiem viss sanāk ačgārni un pie vainas nez kāpēc nav tie, kas piesūkušies valstij un to čakarē, izmantojot likumu nepilnības, bet gan parastie nodokļu maksātāji. Nu, reāli – viss šis NĪ bizness nekādu lielo pienesumu visai valstij nedod – jau pieminēju, bet neviens no viņiem nodokļos neatstās pat tik daudz cik atstāj svešā zemē no Latvijas izbraucis pilsonis. Viņu pienesums ir vienīgi NĪ tirgotāju peļņā, kas tiek gūta uzturot nenormāli augstas cenas uz NĪ, kas gadiem netiek laists apgrozībā tirgū. Un nevajag šeit bāzt kaut kādas saites uz fm mājas lapu… nedomāju ka Latvija pieder žīdiem(pēc tautības), kas raksta ar cita alfabēta burtiem, kaut no vienas puses nebūtu slikti ja Latvija būtu ebreju kolonija:
    – Rietumkrastā arābiem nedraud iznīkšana un tā kā latviešiem nav reliģija kas paredz uzspridzināšanos, tad šo cilvēktiesību apspiešana mums nesatrauktu
    – Krievijas lidmašīnas nekad Latvijas telpā neielidotu – neviena arābu lidmašīna virs Gazas nelido, kur nu vēl Golānas augstienēm.

    PS gaidu joprojām kādu kompetentu izskaidrojumu par Izraēlas ierobežojumiem NĪ lietās.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    andris902 > Baiba Eglâja 27.10.2013. 10.57

    ….whateva…
    ….esi visu sabēris vienā katlā….mēģināšu skaidrot, jo Tu par šeit notiekošo spried no ziņām un ziņu virsrakstiem….

    1. vai Latvijas nodokļu sistēma ir gatava normālai lietošanai?…

    – nē, pilnība nav un nav iespējama kā ikvienā valstī….ja salīdzinām ar veco Eiropu, kura līdz šodienai ir izgājusi pusgadsimta un vairāk – pieredzi, bet, joprojām, tās iedzīvotāji nav apmierināti ar tajās esošo nodokļu sistēmu….un nekad nebūs tā, ka visi būs apmierināti un attīstoties ekonomikai uzlabojumi nebūs vajadzīgi….Latvija sāka no nulles ar deformētu domāšanu, kura sakropļojusi ne tikai sabiedrības, bet arī politiķu prātus, jo politiķi tak nāk no mūsu pašu vidus…

    2. nekustamā īpašuma nodokļu sistēma līdz galam Latvijā nav ieviesta un īsti vēl nedarbojas….

    – nekustamā īpašuma nodokļa administrēša ir katras pašvaldības veiksmes vai neveiksmes stāsts, valsts ir noteikusi NĪN griestus….kādas atlaides, atvieglojumus, kadastrālās vērtības “piedzīšanu” ar sarkanajām līnijām – tā ir pašvaldības izšķiršanās….ir valsts likumu bāze, kas nosaka kategorijas, kuri var saņemt atvieglojumus, bet tālākā lemšana ir pašvaldības ziņā (Jūrmalas piemērs ar 70% NĪN atlaidi jebkuram īpašumam, arī miljonāra)….

    3. Latvijas ekonomika pieļauj nodarboties ar zemju iznomāšanu, kur nauda iet garām visiem pārējiem nodokļu maksātājiem, jo rada priviliģēto statusu…

    – par zemes iznomāšanu tiek iekasēta nomas maksa, no kuras īpašniekam jāmaksā nodokļi, jo tā ir saimnieciskā darbība…ir FM likums par diferencēto NĪN no kadastrālās vērtības…ZM iebilda pret “dīvāna zemnieku” subsidēšanu, jo subsīdijas tiesīgs saņemt zemes apstrādātājs…

    4. viss šis NĪ bizness nekādu lielo pienesumu visai valstij nedod….

    – izskatās, ka esi lasījis tikai Roberta Zīles apzināti izplatīto nepatieso informāciju, ka valsts iegūst tikai 2% par veikto darījumu….saprotama Zīles vēlme izpatikt savam elektorātam, jo balsis būs vajadzīgas EP vēlēšanās….uz tiem var iedarboties ar puspatiesībām un noklusējumiem, ar ultimātiem un pseidonacionālismu – tiks ņemts pretī jebkas….
    …TUA iegūtie finanšu līdzekļi mērāmi simtos miljonu, par to jau esmu rakstījusi vairākkārt un vēlreiz tos neatkārtošu (ja vēlies – varu to atkārtot)….to, ka NĪ attīstītāji protestē pret vienas nozares iznīcināšanu aizsedzoties ar patriotismu, viņiem ir tādas tiesības – protestēt….kā jebkuras nozares pārstāvim….citi to dara ar svilpītēm, citi ar traktoriem pie ZM, vēl citi draudot streikot…to, ka sociālās reklāmas ir neveiklas un var radīt pretēju efektu, nu, tā ir reklāmistu neveiksme un līdz ar to arī attīstītāju…bet cilvēkiem ir jāskaidro, lai gan situāciju neizprot tikai NA elektorāts, protams, ne visi – skaļākie bļāvēji rada iespaidu, ka protestētāju ir milzīgi daudz, bet viņu bļāvieniem nav nekāda ekonomiskā pamatojuma…ir tikai emocijas….
    ….kā esi pamanījis – neviens nenoliedz, ka likums par TUA ir jāuzlabo un pie tā jāstrādā, jo nepilnības atklājas tikai laika gaitā…

    5. Un nevajag šeit bāzt kaut kādas saites uz fm mājas lapu….

    – protams, vieglāk dzīvot savu iedomu pasaulītē un ar savu vienīgo un neapstrīdamo patiesību…bet….varbūt tomēr vajag izlasīt ne tikai ziņu virsrakstus attālināti – no jauniegūtās mītnes zemes…tas noderētu arī objektīvam salīdzinājumam – “tur, pie jums” un “šeit, pie mums”….

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Baiba Eglâja 28.10.2013. 16.17

    Nu, vispirms jūs lienat kur nevajag un turpiniet troļļa uzsākto beztēmu.

    Kas attiecas uz valsts iestādēm un to izdotajiem likumiem – man nav nekādu ilūziju kā tie tiek veidoti no ķēķa puses un man patiešām nevajag norādes uz likumiem – es zinu kā tos atrast. Jūsu problēma ir kā mainīt domāšanu lai sadzīvotu ar realitāti – es ar to netaisos mierīgi sadzīvot, jo man ir nepieciešams to pārveidot lai man būtu ērtāk dzīvot un neradītu problēmas pārējiem – visa atšķirība. Jums nepatīk, ka es pieminu, kā lietas notiek citur – nu tieciet ar to galā kaut kā pati. Man vismaz nav ilūzijas, ka graustu cenas pārējās Eiropas galvaspilsētās ir tikpat augstas kā Rīgā…

    PS UK nav viss ideāli, un nekad to neesmu apgalvojis, bet ir lietas ko var ņemt par piemēru kā vajadzētu darīt… un arī kā par piemēru kā nevajadzētu darīt – ir ko mācīties arī šajā ziņā.
    Latvijā uzskatu ka ir slikti lielākajai daļai iedzīvotāju – ne visiem, protams, bet pirmais solis tomēr būtu arī tiem, kas dzīvo iedomu pasaulē mainīt apziņu, ka ir slikti un ko varētu darīt lai to mainītu. Man tas liekas neloģiski, ja pašam laimes sajūta nav atkarīga no kaimiņa, drauga un rada labsajūtas – vai jūs variet būt laimīgs ja cilvēki apkārt bēdājas? Nu gadās arī tādi cilvēki, par kuriem nāk prātā tikai šāds teiciens:

    улипка без причини – признак дурачини(orfogrāfiskā kļūda tika pieļauta apzināti)

    0
    0
    Atbildēt

    0

ivetao2007 25.10.2013. 17.09

Tas, par ko raksta Nāgels, ir Puķina prgrammmas kopmpleksa sastāvdaļa, Cauri korumpētajai un sapuvušai Latvijia, kur tāgad no KNABā grib izmēst korupcijas apkarotāzju, ielauzties NATO un EU iekšienē. Iekārtoties vientiesīgajā Eiropa un līdzīgi itāļu mafijai, kas savā laikā apzaga Ameriku,tāpat apčakarēt Eiropu. Dumjie latvijieši tālāk par savu kurpju purngali neredz un nožēlojami,ka šo blēžu rokās iekrituši tādi itkā solīdi izdevumi kā IR un LA, nemaz nepieminot LTV. Puķins nemaksā pansiju saviem kara inavalīdiem, nauda aiziet lai sākumam nopirktu Šrēderu un tad mazākus gariņus.

+9
-6
Atbildēt

0

Inese 25.10.2013. 16.18

Stop. Pirmkārt, jāsamēro savas prasības ar savām iespējām. Otrkārt, manis pieminētais vienistabas dzīvoklis varētu būt tikai starts (un kāpēc lai jauna ģimene bez bērniem nevarētu dzīvot vienistabas dzīvoklī? Galu galā, var nopirkt arī trīsistabu dzivokli Jelgavas centrā par 15-17 tūkstošiem). Treškārt, izbraukāt no Jelgavas uz Rīgu ir elementāri. Ceturtkārt, ja cilvēks nespēj saņemt 500 latus uz rokas Latvijā, tad viņš ir nekam nederīgs, neizglītots sliņķis.

+4
-11
Atbildēt

0

Timurs Čuntonovs 25.10.2013. 16.16

Mjā, Nāgelam taisnība. Kad mēs redzēsim šīs sirdi plosošās reklāmas ar paveciem ebreju tantukiem un onkuļiem vai krievu kopienas pārstāvjiem, kas – ak vai! ak vai! – īpaši ziedojoties Latvijas attīstībai, pārdod savus īpašumus latviešu miljonāriem no ASV.

+21
-2
Atbildēt

0

lebronj2356 25.10.2013. 16.14

Ločmeli, beidz te vienreiz [cenzēts], no tā vienistabas dzīvokļa arī uz darbu(lielākoties) Rīgā ir jābraukā, bez tam ģimene nevar dzīvot vienistabas dzīvoklī, ja protams nav sovoku laiku fans, kā arī 6000 nav strādnieka gada alga, vismaz ne uz rokas….un, ja tāda nauda nav iekrāta, tad krītiņā vēl samaksāsi vismaz pusi no summas, bet iekrāt tādu naudu par LV vidējo algu vienkārši nevar, ja vien nedzīvo 100% senčiem uz kakla un netērē nevienu santīmu lieki !

+14
-3
Atbildēt

0

Inese 25.10.2013. 16.02

Vienistabas dzīvoklis Jelgavas centrā maksā 6 tūkstošus latu. Ierindas strādnieka gada alga tikai.

+3
-12
Atbildēt

0

dace_ampermane 25.10.2013. 15.45

Intresanti būtu zināt cik lielu procentu no visiem ienācējiem gados jaunākus krievijas drošības spēku oficierus iepludina zem šī Šīna un Šlesera projekta izkārtnes?

+21
-4
Atbildēt

0

ilmisimo 25.10.2013. 15.29

……..Kā lai citādi nosauc šos fonda «Konkurētspējas attīstība» finansētos reklāmas klipus, ja ne par jauno talantu fabrikas zvaigžņu kastingu vai solonumuriem?
http://www.tvnet.lv/zinas/viedokli/483336-stendzenieka_melu_un_talantu_fabrika

+13
-6
Atbildēt

0

Inese 25.10.2013. 15.28

Nāgels labāk būtu aicinājis emigrācijā gadu desmitus nezin kāpēc dzīvojošos latviešus atgriezties dzimtenē. Ar visām ģimenēm un kapitāliem. Jo kā saka krievi – svēta vieta nemēdz būt tukša ;)

http://s1.bild.me/bilder/060112/5860055imag.png

+5
-18
Atbildēt

20

    aivarstraidass > Inese 25.10.2013. 15.42

    Sākot ar nākamgada 1.jūliju Gunārs Nāgels, cik saprotu, dzīvos Latvijā – sk. http://www.ir.lv/2013/7/30/okupacijas-muzejam-nakamgad-bus-jauns-vaditajs .

    Jautājumā par to, vai mēs varam veicināt vēl citu cilvēku atgriešanos dzimenē – tas, acīmredzot, ir svarīgs jautājums, bet nav vienam cilvēkam izdarāms. Beigu galā mēs visi, kas šeit dzīvojam, veidojam investīciju vidi Latvijā. Ja paši būsim līmenī, tad pie mums brauks ārzemju latvieši. Nevis tikai kādi naudas atmazgātāji no bijušās PSRS.

    +21
    0
    Atbildēt

    0

    Inese > Inese 25.10.2013. 15.44

    Viņš tad jā, bet simtiem tūkstošiem citu emigrantu? Un brauks tikai tad tie latvieši, kad še būs “līmenis”? A paši celt līmeni šamie negrib?

    +4
    -14
    Atbildēt

    0

    Inese > Inese 25.10.2013. 16.01

    +4
    -20
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Inese 25.10.2013. 16.02

    Nāgels labāk būtu aicinājis emigrācijā gadu desmitus nezin kāpēc dzīvojošos latviešus atgriezties dzimtenē. Ar visām ģimenēm un kapitāliem
    ——-
    Pilnībā piekrītu. Latvijai ārzemju latviešu un viņu kapitāla pietrūkst.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > Inese 25.10.2013. 16.11

    Tas ir piņķerīgs pasākums – cilvēku aicināšana atgriezties senču dzimtenē. Ir, teiksim, programma Taglit (sal. http://en.wikipedia.org/wiki/Birthright_Israel ) – tā ir ekskursija, kuras laikā jaunieši no ārvalstīm var iepazīt visu ko, kas Izraēlā ir labs. Viens man pazīstams ebrejs, teiksim, māca šīs programmas dalībniekiem (kuri paši piesakās pēc tam, kad obligātās ekskursijas beigušās) populārā līmenī kursus par datordrošību – jo Izraēla ir slavena ar datordrošības firmām.

    Arī ārzemju latviešu skolēniem ir programma “Sveika Latvija/Hello Latvia” 2 nedēļu garumā, kurā uzaicina tos, kuri ir pietiekoši centīgi apmeklējuši latviešu svētdienas skoliņas un bērnu nometnes. (Tiesa, tas ir orientēts uz mazākiem bērniem nekā Taglit’s.)

    Manuprāt, Latvijā dzīvojošie latvieši var vismaz palīdzēt ar to, lai šādas programmas būtu vairāk un interesantākas. Nu un Gunārs Nāgels un ārzemju latvieši var izdarīt pārējo – noorganizēt publiku un apmaksāt. Nezinu kā tas ir Austrālijā, bet ASV latvieši diezgan aktīvi organizē šo “Sveika Latvija” – sal. http://sveikalatvija.blogspot.com/p/par-sveika-latvija.html . Nu un, protams, būtu labi uzzināt vēl arī citas idejas. Ja visas labākās vietas Jūrmalā un Siguldā izpārdosim “investoriem”, tad tas var drīzāk traucēt šādiem repatriācijas veicināšanas centieniem.

    +13
    -1
    Atbildēt

    0

    Inese > Inese 25.10.2013. 16.15

    Kalvis Apsītis Ja visas labākās vietas Jūrmalā un Siguldā izpārdosim “investoriem”, tad tas var drīzāk traucēt šādiem repatriācijas veicināšanas centieniem.
    ========================

    Nu tad jāmaina paradigma, un Jūrmalas īpašumi jāpiedāvā potenciālajiem repatriantiem. NA varētu iniciēt šādu kampaņu.

    +6
    -14
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > Inese 25.10.2013. 16.25

    >>> Nu tad jāmaina paradigma, un Jūrmalas īpašumi jāpiedāvā potenciālajiem repatriantiem. NA varētu iniciēt šādu kampaņu.
    ======
    Par to ir vērts padomāt. Ir jau arī cita lieta – ebreju jaunieši Izraēlā iepazīstas ar to, kā tur var taisīt biznesu; bet ārzemju latviešu jauniešiem (nereti par viņu vecāku naudu) rāda, kā izskatās Gaiziņš – kaut arī viņi nereti dzīvo tādās zemēs, kur ir krietni varenāki kalni par Gaiziņu :))

    Mums šinī ziņā vēl jāmācās – un iepazīstināšana ar Latvijas NĪ tirgu noteikti būtu interesanta doma. Kaut arī – ne jau visiem latviešiem ir šūpulī likts talants spekulēt ar NĪ. Ir jāpiedāvā Latvijā arī citas foršas lietas, kas varētu interesēt jauniešus. Teiksim, medicīniskā izglītība ir laba lieta (Latvijā to var iegūt lētāk un nereti kvalitatīvāk kā dažās ārvalstīs). Kaut ko ar datoriem arī varētu izdomāt – kvantu skaitļošanā mēs esam pasaulē nozīmīgs centrs.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    Inese > Inese 25.10.2013. 21.28

    Un kāpēc īri uzskata tevi par nicināmu putekli un nožēlojamu emigrantu, negribi pastāstīt?

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > Inese 25.10.2013. 21.45

    >>> Pasaki Kalvi – kāpēc lai kādam kas pelna ~2500-3000 eur mēnesī gribētos braukt uz Latviju un pelnīt 3x mazāk darot vēl grūtāku un atbildīgāku darbu?
    =====
    Kā mēdz teikt, laime nav naudā, bet naudas daudzumā :) Manuprāt, vislielākā ienākumu plaisa NAV tiem, kuri eksportē preces un pakalpojumus – tostarp mums IT industrijā. Lielākā ienākumu plaisa starp Latviju un Rietumeiropu ir tiem, kuri apkalpo vietējos – sākot ar autobusu šoferiem un frizieriem un beidzot ar santehniķiem un operdziedātājiem. Un tad iestājas tas, par ko Jūs rakstāt – frizieris vai autobusa šoferis Norvēģijā neko nedara daudz savādāk kā viņa kolēģis Latvijā; viņš nekustina savas ķepas ātrāk un neapkalpo vairāk klientu. Bet ienākumi jūtami atšķiras – jo valstīs ar stipru eksportspēju šos iekšējos pakalpojumus pērk daudz turīgāki cilvēki. Tas saucas “Balasas-Samuelsona efekts” – http://en.wikipedia.org/wiki/Balassa%E2%80%93Samuelson_effect .

    Bet šāds efekts nenozīmē, ka trūcīgākai valstij ir jāpaliek bez iedzīvotājiem un visi pārcelsies uz Īriju, Norvēģiju vai ASV :) Arī es ilgi rosījos pa ārzemēm un vienā brīdī sapratu, ka nebūšu mūžīgi jauns, ka ir laiks apprecēties un veidot ģimeni. Zinu, ka ir ārzemju latvieši, kuri nodrošina saviem bērniem vidi, kur komunicēt latviski (svētdienas skoliņas, vasaras nometnes, brauc simtiem kilometru uz pasākumiem) – bet tas prasa ievērojamas pūles un arī naudu. Savukārt Pierīgā latviskā vide (skolas, mūzikas skolas, pulciņi, ciemošanās pie draugiem) notiek it kā pati no sevis. Nekas nav īpaši jāorganizē un nekur tālu nav jābrauc.

    Ārzemēs varētu nopelnīt vairāk naudas – bet liela daļa no tā visa aizietu organizējot visas šīs svētdienas skoliņas un nometnes. Nezinu, kurš beigu beigās ir ieguvējs…

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > Inese 25.10.2013. 22.08

    >>> “Mēs” neko neizpārdodam – izpārdod konkrēti cilvēki savu privātīpašumu.
    =====
    Pilnīgi piekrītu – paldies par Jūsu labojumu.
    Man nav nekas pret tiem cilvēkiem, kuri vēlas pārdot savu NĪ. Kaut arī es labi saprotu, ka nav vairs 2003.-2007.gads – šobrīd lielākie un vērtīgākie nekustamie īpašumi pieder nevis “parastiem” cilvēkiem, kuri tos saņēma mantojumā no vecmāmiņas – bet gan bankām (parādniekiem atņemtās hipotekārās ķīlas), NĪ spekulantiem, un īpašiem NĪ pārvaldītājiem (Ektornet u.c.). Man nav nekas pret viņiem arī – bet viņiem ir tomēr jāspēlē pēc normāliem noteikumiem, nevis jāgrib, lai viņu biznesu valsts ar saviem likumiem īpaši “sildītu”.

    Ja relatīvi trūcīga valsts (Latvija) veicina privātīpašumu pārdošanu, piedāvājot ļoti iekārojamu lietu (uzturēšanās atļaujas Šengenas zonā), tad beigsies tas viss ar jaunu NĪ cenu burbuli. Starpniecības pakalpojumi (bankas, Ektornet-i un visādi citi spekulanti) ir laba lieta – ja valstī ir kaut kāda normāla tautsaimniecība arī. Ir jābūt līdzsvaram starp spekulēšanu un reālu tautsaimniecību – preču un pakalpojumu ražošanu un pārdošanu.

    Otrkārt – sīkas NĪ spekulācijas nevajadzētu saukt par investīcijām.

    +9
    -3
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > Inese 26.10.2013. 12.35

    >>> Bet kāpēc lai Dublin Bus šoferis gribētu pāriet uz Rīgas Satiksmi?
    Vai Tesco pārdevējs uz Maximu?
    =======
    Maximas gadījumā nostrādā turklāt vēl arī konkurence starp pārtikas tirgotāju ķēdēm. Veikali cenšas ietaupīt kur vien var. Ja kāds pārtikas mazumtirgotājs mēģinās maksāt pārdevējiem normālas algas, tad tāds ilgi Latvijas tirgū nenoturēsies. Starp citu WalMart (ASV lielveikalu ķēde) arī ir slavena ar nelielām algām – viņu darbinieki dažos štatos skaitās tik trūcīgi, ka kvalificējas “food stamps” un Medicaid saņemšanai. Izlasiet šo – http://www.politifact.com/truth-o-meter/statements/2012/dec/06/alan-grayson/alan-grayson-says-more-walmart-employees-medicaid-/ . Arī tur – nekā personīga; vienkārši veikalu ķēdes vadītāju dzelžaina apņemšanās samazināt izmaksas (un daudzos gadījumos – piedāvāt zemākās cenas klientiem).

    Balassa-Samuelson’a efekts raksturo caurmēra algu līmeni valstī. Protams, ka katrā atsevišķajā nozarē var atrast arī citus cēloņus. Un Jums ir taisnība par to, ka kasieris Latvijā dienā ietirgo varbūt ne mazāk kā kasieris Tesco. Bet darba tirgus un viss pārējais tomēr atšķiras.

    Lielos vilcienos – pārdevēji un citi iekšējo pakalpojumu sniedzēji sāks dzīvot labāk tikai tad, kad pieaugs mūsu eksportspēja. Tēlaini sakot, īru IT un farmaceitiskā rūpniecība, visādi servisi ar augstu pievienoto vērtību – galu galā pabaro arī visu pārējo sabiedrību. Skolotājus, kasierus, frizierus, santehniķus un autobusu šoferus.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > Inese 26.10.2013. 15.20

    >>> Visā pasaulē nekādi nav iespējams eksporta pārsvars pār importu – ar ko tad mēs tirgosimies – ar citplanētiešiem?
    ======
    Vairāk eksportēsim, vairāk varēsim importēt :) Ja gribas, lai valstī būtu vairāk naudas, ir vajadzīga spēja šo naudu tur iepumpēt.

    Runājot par nodokļiem uz darbaspēku – tie tiešām Latvijā ir relatīvi augsti. Bet nodokļu slogs kopumā (kā % no kopprodukta) Latvijā ir apmēram Eiropas caurmēra līmenī. Mums ir zemāki vairāki citi nodokļi (no kapitāla un dividendēm, par jaunu auto iegādi, par nekustamajiem īpašumiem, u.c.). Rietumeiropas pilsoņi samaksā vairāk šajās pozīcijās – bet Latvijā nav nemaz tik daudz tā kapitāla un dividenžu, ko varētu ar šādu nodokli aplikt.

    Sal. http://ec.europa.eu/europe2020/pdf/themes/20_tax_burden_on_labour.pdf – Tax Burden on Labor in EU. Jūtami zemāki nodokļi uz darbu nekā Latvijā ir tikai 8 (no 28) dalībvalstīm. Malta, Īrija, Anglija, Luksemburga, Portugāle, Nīderlande, Beļģija, Polija. Citur ir tāpat (tuvu pie 40%) vai pat vairāk nekā mums.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Inese 26.10.2013. 15.29

    Par to ir vērts padomāt. Ir jau arī cita lieta – ebreju jaunieši Izraēlā…
    ——–

    Kalvi, Latvija ļoti atšķiras no Izraēlas – vispirms viņu NĪ likumi: diemžēl šeit man ir ļoti nedroši avoti, kas nav pirmavoti, bet cik ir nācies palasīt, tad man izskatās, ka Izraēlā nav iespējams iegādāties zemi, bet tikai nomāt – jums ir iespēja papildināt, pajautājot saviem ebreju draugiem lai izskaidro sīkāk šīs nianses.
    Tāpat arī auglīgākās zemes platības(Izraēlā ir ļoti daudz tuksneši) Izraēlā ir tiesīgi iznomāt uz 50 gadiem(ar tiesībām pagarināt uz nākamajiem 50, kad termiņš beidzas) TIKAI EBREJI – IZRAĒLAS PILSOŅI. Visas pārējās zemes un arhitektūras brīnumus ir tiesīgi pirkt?(vai tikai nomāt?) arī arābi un visi pārējie, bet Latvijas gadījumā ir otrādi – latviešiem ir iespējams pirkt zemes – tādas tak Latvijā joprojām ir pilns, bet tālu no tirgus un piekļūšanas vietām, ka neatmaksājas apstrādāt. Tas ka Latvija neuzlika kaut kādus ierobežojumus pašiem latviešiem-pārdevējiem ir cits jautājums, bet nu reāli – ja Izraēlā sāktu brukt kopā ceļi, tiktu klapētas ciet skolas utt., domāju, ka tad sen jau lielākā daļa būtu pārdevuši visu ko var un devušies prom uz ASV. Gan Latvijas, gan Izraēlas gadījumā ļoti no svara ir tas ko dara vai nedara valsts – iedzīvotāju pūļi neko vairāk par haosu nespēj izveidot un nav jēga vainot viņus par pretējo – bet valsts varu par haosa ieviešanu gan ir ne tikai jāvaino.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Inese > Inese 26.10.2013. 15.31

    Un tagad dziļi ievelc elpu, whateva. Viss, ko tu uzrakstīji, ir pilnīgas muļķības:

    Очень важное замечание – для приобретения земли в Израиле гражданство Израиля не обязательно.

    http://fazenda.zakon.co.il/

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Inese 26.10.2013. 16.35

    Redz, es neesmu pilnīgi drošs par to ka neesmu uzrakstījis muļķības, tad nu pievienoju jautājumzīmes par to, ko nezinu un kur ir jautājumi. Tava saite gan norāda uz reklāmas kantori un nepaskaidro vai man, piemēram, būtu iespējas iegādāties zemi vai nekustamo īpašumu pilnīgi visur Izraēlā, bet izskatās, ka laikam esiet lielāks ebrejs par pārējiem un uz jums ierobežojumi neattiecas… tad nu jautājums paliek atklāts(jo es neprotu lasīt likumus ivritā) – vai Izraēlā pastāv ierobežojumi NĪ iegādē un vai visu tur var nopirkt un ko var tikai nomāt utt.?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Inese > Inese 26.10.2013. 16.43

    Nu bet takšu uzdod visus šos jautājumus advokātam Eli Gervicam, kontaktformas adrese ir šeit – http://zakon.co.il/bPishite_namb/index.php

    Vari palasīt arī šo:

    НЕДВИЖИМОСТЬ В ИЗРАИЛЕ – ДЛЯ ИНОСТРАНЦЕВ

    Начнем с фактов:
    • В Израиле пока практически отсутствуют ограничения на приобретение недвижимости иностранцами
    • Израиль практически не дискриминирует покупателей-иностранцев в сравнении со своими гражданами
    • В Израиле даже иностранец может получить ипотечную ссуду под процент, о котором в России он не может даже мечтать – сегодня это около 4% годовых!
    • Россиянам и украинцам для прилета в Израиль виза не нужна уже сейчас, на очереди казахи и беларусы
    • В недвижимость в Израиле инвестируют иностранцы со всего мира – американцы, французы, англичане, русские – когда одни инвестируют меньше, другие увеличивают объемы инвестиций
    • В Израиле нет налога на собственность – владение недвижимостью не облагается текущими налогами – есть только налог на приобретение, который вы сами можете заранее посчитать
    • В Израиле есть налог на прирост стоимости недвижимости при продаже, но большинство сделок от него освобождены – в любом случае единственная квартира этим налогом не облагается
    • До кризиса Израиль был назван изданием “Форбс” самым перспективным инвестиционным рынком жилой недвижимости, после кризиса Израиль полгода удерживал первое место по росту цен, и устойчиво держится в тройке лидеров
    http://isreal.zakon.co.il/

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Inese 26.10.2013. 17.02

    Ločmelim: joprojām nav atbildes uz manu jautājumu

    PS Negribu jūs atkal apbēdināt ar tādu pašu atbildi, bet nepūlieties pārpublicēt kaut kādu reklāmas kantoru palagus – mani interesē labākajā gadījumā saite no mājas lapas ar Izraēlas NĪ likumiem vai arī kāda Izraēlas NĪ likumus pārzinoša cilvēka komentārs(ar pierādāmu informāciju – es pieņemu informāciju zināšanai, kā trešo vai ceturto viedokli, bet ne kā galējo). Sāku jau atkārtoties, bet ivritu nesaprotu, tad nu iztiktu ar Google tulkotāju un paša smadzenēm lai saliktu tekstu kopā un tāpēc nekas cits neder – Izraēlai ir savi likumi un tā darbojas pēc tiem, nevis pēc firmu likumiem. Pieņemu, ka varētu būt arī informācija kādā citā valodā, bet Isreal nav reāla valsts – ir tikai Izraēla.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Inese > Inese 26.10.2013. 17.06

    Ja tevi tas viss interesē, tad arī pats meklē.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Inese 26.10.2013. 17.35

    Nu ja jau jūs atbildiet, tad par tēmu ;)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Inese > Inese 26.10.2013. 21.10

    Iespēju robežās ;)

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam