FOTO: Pedagogi no algu paaugstināšanas prasībām neatkāpsies (papild.)

27

Komentāri (27)

kkristaps 24.10.2013. 18.33

Nupat redzēju piketētājus LTV ziņās. Nekoptu trokšņojošu subjektu tusiņš. Paldies Dievam, ka mani bērni jau ir pieauguši.

+2
0
Atbildēt

0

Ieva 24.10.2013. 15.49

Īstenībā jau būtu jāpiketē ne pret valdību, bet Izglītības ministriju, kas pat īsti nemāk pateikt, cik naudas pazaudēts, cik naudas vajag, un pat nezina skolnieku skaitu. Zivs vienalga ir bojāta, ja tai ķermenis vesels, bet galva sapuvusi. Tieši IZM ierēdņu nekompetence ir novedusi pie patreizējās situācijas. Valdība pat varbūt naudu būtu iedevusi, ja IZM artikulēti spētu noformulēt savas prasības. Tagad ir “dodiet naudu”! Cik? Bū, bē nezinam, bet naudu dodiet! A ja nē, taisam streiku!
Divas pēdejās reformas: darba burtnīcas uz valsts rēķina.. Maksājot ap 11 ls uz skolnieku, savukārt izdalīts ir 8 ls uz visiem mācību materiāliem, grāmatām pirmām kārtām. Vecāki gaida, ka skola nopirks, skolai naudas nav, pašvaldībai naudas nav, IZM “pazaudē” 6 miljonus, un pat nav neviena vainīgā. Rezultātā skolotāji strādā ar “citām metodēm”. Vai tas ir pacēlis mācību kvalitāti? Protams, var vainot SC Jansonu, bet vai IZM te nebija kas sakāms? SC mērķis ir veicināt “nesaskaņu”, bet vai IZM arī?
Otrs pēdejā laika piemērs – piemaksa par kvalifikāciju. Vai domājat, ka tai nauda ir izdalīta? Nē, skolai ir jāatrod iekšējās rezerves, jāatceļ fakultatīvās nodarbības,kori, konsultācijas, pulciņi. Vai tas veicina mācību kvalitāti?
Tāpēc ir, ir jāprotestē! Bet ne pret valdību, bet profānisko Izglītības ministriju, kas sistēmu ir novedusi līdz kliņķim.

+2
-2
Atbildēt

2

    Ieva > Ieva 24.10.2013. 16.56

    Vjačeslavs jau ir īsu brīdi, un pats faktiski ir IZM ierēdņu ķīlnieks. Vaina nav ministrā, tur viss gaiss vienkārši par daudz sastāvējies..

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > Ieva 24.10.2013. 17.01

    Cik dzirdēts masu saziņas līdzekļos, tad Valdis D jau bijis vairākkārt n ikns un pieprasījis Vjačeslavam nākt ar priekšlikumiem Izglītības sistēmas sakārtošanā. Jau vairākkārt, bet vai tad izglītības sistēmas reformu nav uzņēmusies lielā reformistu partija? bet, no reformām čiks vien ir sanācis. viena atrunāšanās, kura beidzas vienīgi ar to ko parasti: skolotājiem vajag lielākas algas!!! Bet, kam gan nevajag lielākas algas???
    Lūk, jautājums, kāpēc, un kas maksās par to, ka un ja pieliks algas skolotājiem. Vai palielināsim valsts parādu? Vai apliksim atkal darba ņēmējus ar lielākiem nodokļiem? vai pārdosim uzturēšanās atļaujas vēl vairāk? Pie tam tiek prasīts, katru gadu pavcelt tās skolotāju algas! Bet, kā tad būs ar inflāciju un gaidāmo krīzi eirozonā, ja jau nespēsim nopelnīt visiem desmitiem tūkstosu skolotājiem lielākas algas.
    Jautājums, kāpēc šie izcilie prāti neveido savus mikrouzņēmumus, un tādējādi nepelna sev šis lielās algas? Vai būs par grūtu, jo vasarā noteikti nedabūs 3 mēnešu atmaksātu atvaļinājumu, bet vajadzēs apmierināties ar pāris brīvām dienām labākajā gadījumā!
    tas jau skolotājiem būs par grūtu- tāpēc labāk klaigāt un baidīt ar streikiem.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Kristīne 24.10.2013. 15.47

1. Šamējo prasības tomēr ir diži pieticīgas.
2. Ļautiņiem jau sen vajadzēja streikot, nevis vienmēr padoties “bērnu labā”.
2.1. Ja vajadzīgas “strukturālas reformas”, tad tās ir jāveic.
3. Var jau runāt, ka igauņu, leišu vai poļu IKP uz ļautiņu ir augstāks, bet ne jau divas reizes vai vairāk.
3.1. Tas pats attiecas uz ārstiem u. tml.

+2
-1
Atbildēt

0

alexander 24.10.2013. 15.22

Vērtējot kaut vai pēc skolotāju protestu biežuma, mūžam nemainīgā apgalvojuma, ka algas viņiem vienmēr par mazām, sistēma nesakārtota un darba apstākļi necilvēcīgi, nākas domāt, ka visiem pārējiem budžeta līdzekļus piešķir pēc pirmā pieprasījumā un lūgtajā apmērā, un viss ir rožaini. Vienīgi skolotāji ir izstumti un apdalīti. Rodas jautājums, kādēļ skolotāji paši proaktīvi nepiedalās sistēmas sakārtošanā, bet ierodas vienīgi piketēt un “pastāvēt uz savu”? Tāpat rodas jautājums izglītības sistēmas ilggadējai uzraudzītājai Druvietei, kura vēlīgi iznāk satikties ar nozares pāstāvjiem – kādēļ viņa tikai tagad vai arī vēl joprojām runā par nepieciešamību sakārtot sistēmu kopumā?

+3
-2
Atbildēt

0

Ieva Aile 24.10.2013. 13.57

Bet,Par ko katra ģimene,kas vēl labu saviem bērniem,vispirms domā?Lai būtu laba veselība un bērni iegūtu labu izglītību!Vai ne tā???Tikai pēc tam, ar šīm lietām bagāžā, var iegūt pārticību!

+1
-1
Atbildēt

5

    austrisv > Ieva Aile 24.10.2013. 14.04

    Jautājums: Vai Latvijā var iegūt konkurētspējīgu izglītību????? Un kur, gribas zināt?
    Esmu pamatīgi vīlusies par šā laika skolotājiem. Man ir divi bērni. Nu gan jau lieli, bet mācījās šajā laikā, un kādi skolotāji lielākoties ir pašlaik, man gan ir bijusi saskare. Ne jau visi ir slikti, bet viņiem nekad nebūs diezgan! tas gan ir skaidrs, jo to pierāda līdzšinējā prakse, demžēl!
    Ak jā. Viens bērns man studēdoktorantūrā un studēja jau savulaik ES dalībvalstī, bet pamēģināja vispirms te Latvijā. Tas ir vājprāts, un jautājums vai tās vispār ir studijas( lekcijas pāris reižu nedēlā. laika novilcināšana un jēgas nekādas) Ek, negribas nemaz runāt par skolotājiem un pasniedzējiem, kuriem nekas cits neinteresē, kā vien nauda un garie vasaras atvaļinājumi.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > Ieva Aile 24.10.2013. 14.10

    Es arī zinu daudzus sliktus skolotājus.Viņus vajadzētu nomainīt.To varētu izdarīt,ja būtu konkurence,bet konkurenci bez laba atalgojuma skaidrs ka nedabūt,ja palīgstrādnieks -būvgružu novācējs celtniecībā nopelnīs vairāk.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > Ieva Aile 24.10.2013. 14.24

    Zini, kad mans dēls studēja, tad nejauši uzzināju, ka viņa fakultātes pasniedzēja, savulaik skolotāja, saņem uz papīra 3000 Ls mēnesī. tagad nezinu, bet domāju, ka mazliet mazāk noteikti. Ciok saņem tas pats Stradiņa universitātes rekotors???? Cik sAŅEM tEHNISKĀS UNIVERSITĀTES REKOTORS???
    Daudz, daudz reižu vairāk nekā mūsu mīļās Latvijas premjers, kam par visu jāatbild! Tāda lūk ir tā patiesā bilde. bez tam, kas tik tagad nelasa lekcija stepat Latvi’jā un kādas viņiem ir tās izglītības????
    Nemaz nevar salīdzināt kas tiek un kā tiek studēts tajā ES dalībvalstī!
    Protams, ka arī mums ir labas izglītības augstskolas, nenoliedzami. Jautājums, cik tādas ir?

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > Ieva Aile 24.10.2013. 14.36

    Nu lūk,lai tad arī premjers atbild par tādu nevienmērīgu,uz konkrētu rezultātu sasniegšanu netēmētu līdzekļu sadalījumu.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Ieva Aile 24.10.2013. 19.03

    Tas ir vājprāts, un jautājums vai tās vispār ir studijas( lekcijas pāris reižu nedēlā. laika novilcināšana un jēgas nekādas)
    ———–
    Tam gan es piekrītu!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

austrisv 24.10.2013. 13.55

Nu, pasaki pasaki, kur ņemt naudu skolotāju algu palielināšanai ik gadu? Ko aplikt ar nodokļiem vēlvairāk.
Vienīgi domāju, ka ostas beidzot jāapliek ar nodokļiem, jo tās jau 20 un vairāk gadu neko no peļņas nav iemaksājušas, vien izmantojušas valsts ceļus un citu infrastruktūru.
Citas iespējas neredzu, jo ne jau nu tie mazie mikrouzņēmēji spēs iemaksāt daudzus miljonus klāt skolotājiem , ārstiem, policistiem un citiem valsts iestāžu darbiniekiem.
Esmu pārliecināta, ka tad šis mikrouzņēmums jāpārveido par parastu SIA un jāuzskaita visi izdevumi, kuri noēstu to peļņu, bet īpašnieks tad maksā sev nodokli no min algas un vai tad valsts būs lielāka ieguvēja, jo līdz šim, kā redzu, nav lielas jēgas maksāt lielus nodokļus arī no algas, jo pensija diemžēl no tā nav lielāka, ka redzēju praksē, kas man izsauca vienkārši pamatīgu izbrīnu, ja no 800 Ls algas un 44 gadu darba stāžu var saņemt vien 230 Ls pensiju, vai vispār ir jēgas maksāt to soc nodokli preikš citiem? Lūk, tāds ir jautājums!

+4
-1
Atbildēt

5

    Ieva Aile > austrisv 24.10.2013. 14.01

    Varbūt vienkārši sadalīt jau esošo budžetu tādās proporcijās,kā daudz maz par nākotni domājošās valstīs?Tik un tik % tam,tik % šitai nozarei …

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > austrisv 24.10.2013. 14.17

    Ērik, redzi, nav kārtības uzskaitē, cik faktiski no valsts budžeta tiek atdots izglītībai. Acīmredzot , ir jāveic pamatīga revīzija visās ministrijās, jo, piemēram, zem Veselības min taču atrodas arī tā pati Stradiņa augstskola! Vai tik ne zem Zemkopābas min nav tā pati jelgavas universtitāte, un zem Aizsardzības min nav tā pati Aizsardzības akadēmija utt utt! Manuprāt valsts budžetā lielāko izdevumu daļu arī sastāda tieši izglītībai veltītie līdzekļi!!!
    Ne jau par velti nesen radio dzirdēju, ka tieši Latvijā visvairāk līdzekļu tiek tērēts tieši izglītībai, un kā nu ne, ja uz vienu skolotāju tieši Latvijā ir vismazākais skolēnu skaits vēl joprojām. Tāpēc jau ir tas plakāts skolotāju rokās, lai nauda neseko skolēnam, bet kam tad, mīļie skolotāji, jo tieši arī jūs taču dzīvojat uz nodokļu maksātāju maciņiem!
    Patiesi, reformas ir jāveic, un jānmoskaidro, cik tad nauda tiek patiesi tērēta izglītībai, un kad beidzot tiks ieviesta kārtība augstākajā izglītībā????
    Bet, skolotājus nekas cits neinteresē jau kopš neatkarības sākuma, kā vien lielākas algas par to pašu darbu kā līdz šim un nekādas pārmaiņas, un ne par ko pārmaiņas, jo labi ir stūrēt kā sociālisma laikos, kas viņiem joprojām turpinās! ko nozīmē likme? Kāpēc ne tāds pat darba laiks kā citiem?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > austrisv 24.10.2013. 14.24

    Neesmu strādājis par skolotāju,bijusi tikai mēneša pedagoģijas prakse pēc LU,bet skolotājiem darbs turpinājās arī mājās – skolnieku darbu pārskatīšana,gatavošanās stundām.Bet līdzekļu izlietojums jākontrolē visās nozarēs,tas skaidrs.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > austrisv 24.10.2013. 14.35

    Ak, Ērik, jā, jā skolotājiem redzi, darbs turpinās arī mājās, jo jāgatavojas stundām utt! Par to arī viņiem piemaksā atškirībā ne citām profesijām. Man redzi, iznāca pastrādt VID! verga darbs par daudz zemāku samaksu nekā skolotājam savulaik, jo gadījās vienu brīsniņu ievadīt skolotāju daudzās likmes no algu sarakstiem datortīkla uzskaites sistēmās . Tad nu arī redzēju un šokējos, kādas patiesībā un cik likmes ir vienam skolotājam algu sarkastā. ne jau viena un ne jau minimālā. Tā kā esmu to visu redzējusi, un teikšu tā: maskava asarām netic!!!!
    Skolotāji ir atpūtušies ne tikai vasarā, bet arī ziemas brīvalikā, un vēl pvasarī un rudenī nedēlu, bet vēl viniem nav diezgan…
    Man savulaik strādājot privātā biznesā SIA, tādu atvaļinājumu vispār neizdevās ne redzēt ne saņemt, ja gribēji nopelnīt sev iztiku! Tāpēc ciest nevaru tos skolotājus un klausīties viņu bezkaunīgajā vaimanāšanā. Vēl tikai nemaz ne divi mēneši nostrādāti, bet jau bļauj, ka pārstrādājušies…
    Lai viņi iet uz privāto sektoru! tad redzēs velnu, kā patiesībā ir jāstrādā par maizes kumosu.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > austrisv 24.10.2013. 14.55

    Pēc idejas cilvēkiem,kas apmāca jauno paaudzi,no kuras kvalitātes atkarīga valsts nākotne,būtu jābūt labiem apstākļiem,arī atpūtai jaunu morālo,garīgo spēku uzkrāšanai,tas darbs ir zvērā atbildīgs.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

austrisv 24.10.2013. 13.42

Jā, vajag ieviest plakātu ar tekstu: nauda seko skolotājiem nevis skolēniem!
Pie tam, vēl var būt teksts: katram skolēnam savu skolotāju!

+2
-3
Atbildēt

0

piziks 24.10.2013. 11.02

… pAdagogi…

IR (komandas?) gramatika/attieksme pret darbu/lasītājiem/auditoriju.

+2
-1
Atbildēt

2

    garausiitis > piziks 24.10.2013. 11.05

    ceturdiena … interesanti kur korektori kož trešdienu vakaros :) stipri kož :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > piziks 24.10.2013. 11.41

    Nekaunīgai paviršībai korektore nav vajadzīga. Pietiek ar 1 spērienu pa pakaļējo tiltu, lai pļurkāties negribētos un izdevuma galveno redaktori, kas nepazūd vienaldzībā, mietpilsonismā, pašapmierinātībā/motivācijas deficītā un neaizmirst darba pienākumus.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

kkristaps 24.10.2013. 10.58

Mana ilgā pieredze darbā ar dažādu tā saucamo inteliģento profesiju pārstāvjiem liecina, ka visdumjākie ir skolotāji, otrajā vietā šajā aspektā ir ārsti. Tas nav nekāds uzbrauciens, vienkārši kailās patiesības konstatācija. Arī šamie “piketčiki” nespēj apjēgt, ka no nekā nav iespējams radīt kaut ko un budžetā nauda pēc viņu brēkāšanas neuzradīsies kā pēc burvju mājiena…

+4
-7
Atbildēt

4

    ligakalnina > kkristaps 24.10.2013. 11.25

    Nē, nu protams, kāpēc kaut kaas jāprasa “dumjajiem” ārstiem, ja neko neprasa slimnieki?
    Ārsts gan jau kaut kā nopelnīs, un ārsti izejas sen atraduši – brauc projām, pāriet uz maksas pakalpojumiem, utt.
    Pedagogi cieš tikai paši, toties tādēļ, ka medicīnā mums atvēl turpat divreiz mazāk no IKP nekā vidēji ES, cieš slimnieki, un taisni tie neaizsargātākie, kuri nespēj apmaksāt mūsu maksas medicīnas pakalpojumus.
    Medicīnā situācija ir katastrofāla, daudzi nespēj apmaksāt izmeklējumus, operācijas, un valsts apmaksā tik minimālu skaitu, ka daudzi vienkŗši nesagaida, zāles valsts kompensē minimāli, tas ir īsts noziegums, kas notiek ar medicīnu.
    Kur ņemt naudu – mazāk rīkot “ierēdņu apmācības”, samazināt birokrātiju, necelt megabūves, iekasēt kārtīgi nodokļus, vēlams, kā tas pieņemts ES.
    Igaunija un Lietuva nav daudz bagātākas, bet, tur situācija medicīnā pilnīgi cita, tas nav naudas, tas ir attieksmes un proritāšu jautājums.
    Un šogad med. budžetu atkal samazināja turpat par miljonu, te vispār nav ko teikt, pretēji visiem iepriekšējiem solījumiem.
    Un tas parāda mūsu valdības attieksmi pret visneaizsargātāko sab. daļu.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > kkristaps 24.10.2013. 11.57

    A ko,tu,pikaso gribi dabūt par tādām algām?Vai gudri clvēki ies mācīties par skolotājiem un ārstiem,ja tur neko nemaksā?!Varbūt pats iesi uz skolu mācīt bērnus?Un kā budžetā var rasties nauda,ja skolās stulbi skolotāji audzinās vēl stulbākus strādniekus?Par to tu esi padomājis?

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    austrisv > kkristaps 24.10.2013. 12.48

    Uzradīsies, uzradīsies, jo uzliks lielākus nodokļus mazajiem uzņēmējiem, kā tas tiek plānots!
    Tikai tie skolotāji jau klaigā regulāri un arī pirms šis krīzes naudu ar savu reketu dabūja. tas jau nekas, ka valsts tika iegrūsta krīzē, galvenais, ka skolotāji paguva saņemt lielākas algas.Tas jau nekas, ka viņi iznīcinās mazo biznesu, kurš pārcelsies uz citām valstīm vai aizdzīs jaunos uzņēmējus prom.
    Vai mazajaiem uzņēmējiem ir atvaļinājumi? Pie tam atmaksāti visu garo vasaru? Vai mazie uzņēmēji var strādāt 20 kontakstundas????

    +9
    -5
    Atbildēt

    0

    silvija_vitina > kkristaps 24.10.2013. 13.30

    nepiekrītu. piketēt vajag. Lai arī latvieši ir neiedomājami pacietīga tauta (uz citu, karstasinīgāku tautu fona), politiķi diemžēl uzskata, kamēr klusē, tikmēr var kakāt uz galvas.

    Ja latvietis iziet piketēt, tas nozīmē, uz galvas ir tāda kaudze, ka vairs nevar panest. Politiķiem tas būtu jāsaprot kā PĒDĒJAIS brīdinājums, nevis jāguļ tālāk.

    Nauda budžetā ir – jautājums, kā to izlieto. Ja var klusiņām piekrist maksāt miljoniņu tur, miljoniņu šur (kaut vai žurnālistu uzraktais Latvija.lv apmācību prodžektiņš, kaut vai tās pašas IZM sevis slavināšanas reklāmas pakalpojumi), gan jau kaut ko var saškrubināt. Bet ne par škrubināšanu stāsts. Valdībai ir vienkārši beidzot jāsāk ieviest kārtība savā saimniecībā.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam