Grūtā latviešu valoda

66

Komentāri (66)

ineta_rr 16.10.2013. 22.11

Kā tā nacionālīšu izsapņotā dekolonizācija izpaudīsies? Varu saderēt, ka siekalodamies to piesaucat, bet, ko tas nozīmē, tā arī neesat padomājuši, jo viena lieta, ja būtu pagājuši varbūt daži gadi, taču pēc pusgadsimta jūga, patīk vai nepatīk, nevar vienkārši visus nepareizos sūtīt ārā no valsts, jo ne jau visi nepareizie dzīvo nodalītā okupantu pasaulē, kurai nav nekā kopīga ar latviešu pasauli. Ko nacionālīši domā par jauktajām ģimenēm labāk laikam pat nejautāt, jo jau agrāk ir dzirdētas tādas replikas, ka mati ceļas stāvus. Sevišķi nepieklājīgi būtu nacionālīšiem pie reizes uzdot jautājumu, vai paši ir „tīrasiņu“ latvieši, kuri var pierādīt savu latvisko izcelsmi vēl no faronu laikiem. Šeit kā parasti der atcerēties, ka Hitlers tāpat kā vairāki citi augsta ranga nacisti paši pēc saviem standartiem bija ebreji, tā teikt, naidu un nicinājumu pret sevi projicēja uz tiem, no kuriem paši cēlušies. Starp citu, ļoti raksturīgi visiem cilvēkiem visos laikos.

0
-5
Atbildēt

3

    Ieva Aile > ineta_rr 16.10.2013. 23.19

    Ak jūs exlasītāji,atkal piesaucat asiņu tīrību vietā,kur iet runa par garīgām lietām…

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    kastadtas > ineta_rr 16.10.2013. 23.51

    ,,Starp citu, ļoti raksturīgi visiem cilvēkiem visos laikos. ”
    _______________________________________________________
    Lūdzu, miniet piemērus?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Vineta > ineta_rr 17.10.2013. 00.36

    ex-diena-lasitaji
    Sevišķi nepieklājīgi būtu nacionālīšiem pie reizes uzdot jautājumu, vai paši ir „tīrasiņu“ latvieši,

    Nevienam nevar pārmest viņa izcelšanos, bat ja tu, padla, savā naidā, tumsonībā un pārliecībā nolaidies līdz krievam, tad rēķinies, ka ar visām no tā izejošām sekām. Ar atbildību par Ļeņinu un Staļinu, Mao un Kim Ir Senu, Ho Ši Minu, Mengistu Haile Mariam un Putinu. Par WWII, Katiņu un Baigo gadu.
    Arī par Hitleru, ja tas ko nepareizi izdarīja.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

kristaps_drone 16.10.2013. 13.48

Pievienojos autora viedoklim. Tas, ko viņš raksta, ir pareizi un pašsaprotami. Un ir jāpabeidz viņa doma “Šīs okupācijas sekas mēs varam likvidēt, sākot ar krievu valodas plūsmu slēgšanu valsts skolās.” ar “un beidzot ar Latvijas deokupāciju un dekolonizāciju.”

+2
-1
Atbildēt

0

lindukjis 16.10.2013. 12.57

Nevaru piekrist autoram! Jāsaprot ka ir atšķirība starp Austrālijas, Vācijas vai Amerikas vēsturi un Latvijas vēsturi. Lielā krievu tauta sniedza palīdzības roku mūsu vēstures grūtākajos un traģiskākajos brīžos; palīdzēja mums atbrīvoties no nīstamā kapitālistu un kulta kalpu jūga 1940. gadā, atbrīvoja mūs un pasauli no brūnā mēra baismām 1945. gadā, nesavtīgi, neko nežēlojot, palīdzēja mums atjaunot un tālāk stiprināt mūsu ekonomiku visus 45 gadus pēc LTV (Lielā Tēviņu Kara), krievu tauta kopā ar citām brālīgajām tautām kļuva mums kā brāļi un māsas; mēs bijām kā viena ģimene mūsu kopīgajās mājās (dzīvoklī). Vai mēs to tagad aizmirsīsim un sāksim mūsu brāļus sarūgtināt? Nē un, vēlreiz, nē! Rūpēsimies, lai krievvalodīgie cilvēki mūžos justos komfortabli un, tā vietā, lai spiestu tos apgūt izmirstošu, nekam nejēdzīgu un sarežģītu valodu, mēģināsim visi kopā sazināties skaistā, lielā un kopējā valodā, kas ir visas godīgās cilvēces vienīgā, patiesi nozīmīgākā un progresīvākā, no visām valodām – krievu valodā

+1
0
Atbildēt

0

Inese Birzniece 15.10.2013. 23.59

Kāpēc tik daudz spriedelēt par elementāru jautājumu?! Viena valsts, viena tauta, viena valoda. Vai valdošiem – saucu tos par kretīniem – nav apnikušas šīs spēlītes ar integrāciju utml.?

+8
-1
Atbildēt

0

brigita_damme_rtk_lv 15.10.2013. 21.39

Valodas referendumā pilsoņi koalīcijai iedalīja kreiceni, kuru tā, būdama lielā, nez kāpēc, daudz nedomādama, noraka…

+15
0
Atbildēt

6

Janka, Janic 15.10.2013. 19.29

nav cita komentaara , kaa tikai par izgliitiibu valsts valodaa , minoritaates var vienaa mieraa uztureet sveedienas skolas kuraas maacaas savas maates valodas , par to esmu staaveejis no pirmaas briiviibas atjaunošanas dienas , tas kas šodien notiek , viss muusu partiju un to saimnieku nopelns , esam izaudzinaajuši jaunu soveticus paaudzi , kuras lojalitaate valsts neatkariibai aarpus krievu imperijas apšaubaama , kļuudas jaalabo naakošaas paaudzes labaa….

+6
-1
Atbildēt

0

Laimīgā :) 15.10.2013. 14.15

Ja godīgi, šis raksts tikai parāda krievu laikrakstu katastrofālo stāvokli…

+6
-2
Atbildēt

0

ligakalnina 15.10.2013. 13.28

Jau sen būtu jāpāriet uz izglītību LV, pilnīgi un galīgi, sākot no bērnudārza, mēs te satraucanmies par tiem, kas ar to UA palīdzību it kā veido to divkopienu sab., bet, it kā nesaprotam, ka paši ar to izglītības politiku veidojam to divkopirenu sab. daudz lielākā mērā.
Ja jau pat tik liels “liberasts”, kā es, saprotu tik acīmredzamas lietas, kāpēc to nesaprot tie, kas atbild par Lavijas nākotni?

+21
-1
Atbildēt

29

    janis17 > ligakalnina 15.10.2013. 13.34

    Dzeri, kāpēc neprasi savām atbalstītajām partijām konkrētāku rīcību? Kāpēc balso par tādām, kuras nedara “acīmredzamas lietas”, kāpēc atbalsti tos, kas nesaprot to un, kas pie viena atbild par Lavijas nākotni? Un ari UA pircēji savas atvasītes sūtīs mācīties pie rafaļska, tādējādi turpinot ražot Latvijas ienaidniekus.

    +10
    -6
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > ligakalnina 15.10.2013. 15.16

    Un tad kampēji ar fašistisko ievirzi ir tā pareizā partija? Tad jau labāk aizbraucu pirms tie pašpasludinātie nacionālīši mūs nenotirgo brūnajam lācim, lai Puze var zelt un plaukt, vai, tikuši pie vairākuma, nedabū tā galvā, ka paši Gruzijas stilā izprovocē lokālu konfliktu un prognozējami „atraujas“ vispirms no austrumiem un pēc tam tiek kārtīgi izbārti no rietumu puses, jo tā vēl var aizsākt 3. Pasaules karu. Par to, kā tiks ierobežotas pilsoniskās brīvības, ja Jums līdzīgos palaidīs pie vairākuma Saeimā, negribu pat domāt, jo skaidrs, ka stabilitātes garants nobālēs salīdzinājumā.

    +6
    -12
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > ligakalnina 15.10.2013. 17.43

    dzeris49 Jau sen būtu jāpāriet uz izglītību LV, pilnīgi un galīgi, sākot no bērnudārza,..
    ________________ Jauki- tad “izdari spiedienu” uz to partiju,kuras elektorāts esi.Lai ieklausās.

    +11
    -3
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > ligakalnina 15.10.2013. 18.10

    ex-diena-lasitaji ar fašistisko ievirzi …
    _____
    Ne tikai praporščika manieres un jefreitora bļāvieni(faschisty!!)- bet arī:

    gaiši skatāma provokatora iedaba.

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > ligakalnina 15.10.2013. 20.00

    Nu tad iesaki kādu citu vārdu, jo gan NA biedri, gan atbalstītāji vismaz ik pa dažiem gadiem internetā pavīd ar uzskatiem, ko nekādi citādi kā par neofašismu nosaukt nav iespējams. Prātā nāk kaut vai gadījums, kad viens no augsta ranga NA biedriem atzinīgi izteicās par A. Breivīka sarīkoto, bezjēdzīgo savu tautiešu, turklāt vēl jaunu cilvēku, nogalināšanu – ļoti spilgts, taču nebūt ne vienīgais šāds gadījums, kad NA biedru un domubiedru fašistiskā daba ir parādījusies. Es nebūt nesaku, ka tādi ir visi, cita starpā pazīstu vismaz vienu NA elektorāta pārstāvi, un par fašistu viņu noteikti neuzskatu, taču skaļāko rīkļu īpašnieki nu ļoti izteikti simpatizē galēji labējiem, un pārējo atbalstītāju nenorobežošanās un šo rīkļu nenosodīšana ir nekas cits, ka klusējoša piekrišana.

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    Vineta > ligakalnina 15.10.2013. 20.35

    ex-diena-lasitaji
    vai, tikuši pie vairākuma, nedabū tā galvā, ka paši Gruzijas stilā izprovocē lokālu konfliktu un prognozējami „atraujas“ vispirms no austrumiem un pēc tam tiek kārtīgi izbārti no rietumu puses, jo tā vēl var aizsākt 3. Pasaules karu.

    Es paļaujos, ka tiksi kāda gruzīna nagos, un tad nožēlosi ne tikai katru savu uzrakstīto vārdu un ka māte tevi tādu fašistu izdzimteni izaudzināja, bet arī to, ka vispār laida pasaulē.
    Par WWIII pat nesapņo!!! Kad jūs, cilcēces atkritumi, uzsākāt WWI un WWII, jums bija vareni sabiedrotie, ASV, Francija un Britu impērija, tagad vairs nav neviena. Tagad visi tikai gaida, lai palielāka konflikta gadījumā atrisinātu teritoriālās pretenzijas, bet jūs, kā tarakānus, visus iznīdētu.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    Vineta > ligakalnina 15.10.2013. 20.39

    ex-diena-lasitaji
    kad viens no augsta ranga NA biedriem atzinīgi izteicās par A. Breivīka sarīkoto, bezjēdzīgo savu tautiešu, turklāt vēl jaunu cilvēku, nogalināšanu –

    tu esi melis un kuces bērns

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > ligakalnina 15.10.2013. 20.46

    ex-diena-lasitaji Nu tad iesaki kādu citu vārdu, ..
    _________________
    Iesaku vērsties pie Olgas Proševskas &co.

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    bebiekste > ligakalnina 15.10.2013. 22.16

    >Dzeris
    Vari uzmest īsu plānu, kā realizēt pāreju uz latviešu valodu bērnudārzos?

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > ligakalnina 15.10.2013. 22.32

    ….par latviešu valodu bērnu dārzos:

    -“Par šī likumprojekta nodošanu komisijām balsoja 41 deputāts, kas pārstāv VL-TB/LNNK, «Vienotību», kā arī pie frakcijām nepiederošie deputāti, vairāki Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) deputāti un Inga Bite (RP). Savukārt pret šo ierosinājumu bija 43 Reformu partijas (RP), «Saskaņas centra» deputāti un Jānis Lāčplēsis (V). Tāpat balsojumā atturējās Uldis Augulis (ZZS) un Jānis Klaužs (ZZS).

    Tikmēr neatbalstīt šo jautājumu aicināja Izglītības un zinātnes parlamentārā sekretāre Inga Vanaga (RP). Viņa aicināja «beidzot pārtraukt šo ieviesto tradīciju, ka virkni jautājumu, kas mums daudziem ir ļoti aktuāli, sākam risināt ar pašiem mazākajiem un ar tiem, kas ir vismazāk aizsargātie».

    Tomēr jautājumu, kas skar valsts valodas lietojumu, nevar virzīt, ja pret to iebilst kaut viens koalīcijas partneris, skaidroja premjers.”

    http://www.apollo.lv/zinas/noraida-ierosinajumu-par-apmacibam-bernudarzos-latviesu-valoda/569968?utm_source=draugiem&utm_campaign=news&utm_medium=like_button

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    bebiekste > ligakalnina 15.10.2013. 22.53

    >zanE
    Tavos apcirķos nav arī pats likumprojekts un saistītie dokumenti? ;)

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Edzs > ligakalnina 15.10.2013. 23.59

    paldies Zane, bija interesanti.
    projekta nodošana tātad tika izgāzta ar dažām balsim, atturībnieki un vēl kāds.
    varbūt RP tagad balsotu citādi, bet agrākie atbalstitāji arī var tagad nobalsot tā kā tirgus to prasīs, – Aboltiņai kā ēst ir vajadzīgs postenis EU.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > ligakalnina 16.10.2013. 00.07

    ….Tante Sidra….redzu, Tev ļoooti gribētos, lai Vienotība balsotu PRET, tad būtu iemesls uzgāzt šmucspaini…kas Tevī ir salūzis?….
    ….Vienotība Rīgas domē vairākkārtīgi un neatlaidīgi, jau ilgu laiku, rosina ieviest latviešu valodas apmācību Rīgas pilsētas bērnu dārzos….diemžēl, balsu samērs tam nav labvēlīgs….
    …nevajag V taisīt par briesmoņiem – arī bez Tevis pietiek vieglprātīgo naktstauriņu….

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    Edzs > ligakalnina 16.10.2013. 00.12

    Zane, to notikumu biju palaidusi garam, lasiju Tavu materialu un priecajos, – tas ir viens no ljoti velamajiem bet diemzhel retajiem labas sadarbibas gadijumiem.
    es tagad atbalstu NA bet velos lai ari uz Vienotibu es varetu paljauties un ar to ka ar varas partiju lepoties.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    bebiekste > ligakalnina 16.10.2013. 00.25

    >zanE
    Forši, runa ir par cik veciem bērniem? Sākot ar 3-4 gadi līdz skolas vecumam?

    3. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?
    Likumam nav tiešas ietekmes uz valsts budžetu vai pašvaldību budžetiem.

    Audzinātāju sagatavošana darbam ar pamatā divvalodīgām grupām, acīmredzot, nav paredzēta. ;)

    Sasodīts!

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    andris902 > ligakalnina 16.10.2013. 01.11

    ….V.Poriņa (NA) debatēs Saeimas sēdē:

    -“Tātad Saeimas šīsdienas sēdē es aicināju Saeimu uzticēties Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas kopīgajam darbam sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju, sadarbībā ar Latvijas Pašvaldību savienību, ar tiesībsargu, ar daudzām citām valsts un nevalstiskajām institūcijām, un, lai aizsāktu darbu pie šī jautājuma, kas būtu grozījumi Izglītības likumā, es aicināju Saeimu atbalstīt šī likumprojekta nodošanu… tikai nodošanu komisijām. Jo kā nekā visi koalīcijas partneri – un arī reizēm viens no opozīcijas partneriem – ir apgalvojuši, ka viņi ir par latviskas Latvijas veidošanu. Es domāju, tieši no opozīcijas – Zaļo un Zemnieku savienības, kura diemžēl šo nodošanu komisijām… Izņemot Kārli Seržantu, kurš nobalsoja „par”, visi pārējie diemžēl, ieskaitot arī Reformu partiju, nobalsoja „pret” šī likumprojekta nodošanu komisijai. Motivācija, kāpēc šis likumprojekts būtu jānodod Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai, ir tāda: lai mēs beidzot sāktu virzību uz vienotu izglītības sistēmu, lai mēs sekmētu to, ka mūsu mazuļi, visu tautību ģimeņu mazuļi, uzaugtu kopā, respektējot cits cita dzimto valodu, saprotams, un kultūru, un identitāti. Lai viņi uzaugtu kopā latviskā vidē un lai viņi dzīvotu un veidotu eiropeisku nākotnes Latviju. Diemžēl Saeima šodien… „par” nobalsoja tikai Nacionālā apvienība, VIENOTĪBA un partneri no Olšteina grupas, un arī Kārlis Seržants, tomēr „pret” bija 45 balsis, atturējās Uldis Augulis, un daži nebalsoja.

    Par šo grozījumu izstrādi. Vairākus mēnešus Nacionālajā apvienībā strādāja ļoti kompetenta darba grupa – gan Latvijas augstskolu, gan pašvaldību pārstāvji, gan juristi, gan arī frakcijas deputāti strādāja pie šiem grozījumiem un ļoti rūpīgi izpētīja situāciju. Un es gribu teikt, ka, ja… Es nepiekrītu Reformu partijas uzstādījumam, ka galvenais ir, lai visi iemācītos valsts valodu. Es domāju, ka mēs esam pārliecinājušies, ka Latvijā cilvēki var labi apgūt latviešu valodu, bet viņi var nebūt saistīti ar Latvijas valsts vērtībām. Un tomēr izglītība ir tā, kas jau no pašas agras bērnības cilvēkus pašreizējā situācijā sadala divās grupās. Mazulis tikko ir sācis staigāt, bet viņa vecākiem piedāvā izvēlēties: kur laidīsiet – vienas puses bērnudārzā vai otras puses bērnudārzā? Un šie bērni patiesībā izaug segregētā vidē. Šie Izglītības likuma grozījumi, ko iesniedza Nacionālā apvienība, ir ne tik daudz vērsti uz to, lai apgūtu valsts valodu… Tas, protams, ir pašsaprotami un ārkārtīgi nepieciešami, kā to arī šīsdienas „Frakciju viedokļos” teica kolēģis Atis Lejiņš, bet otrs aspekts, ne mazāk būtisks, jautājumā par valsts valodas apguvi ir tas, lai bērni uzaugtu kopā. Saprotams, ka ļoti liela nozīme bērna attīstībā ir viņa dzimtajai valodai, un pie tā Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija, ja šo likumprojektu Saeima nodotu komisijai, arī strādātu turpmāk, un par dzimto valodu netiktu aizmirsts. Tieši otrādi! Tiktu izstrādāti… un Izglītības un zinātnes ministrijai jau ir sagatavoti dažādi… dažādas idejas, dažādi piedāvājumi, kā respektēt ikviena dzimto valodu.”

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > ligakalnina 16.10.2013. 01.11

    ….turpinājums:

    -“Ja runājam par viedokļiem, es piekrītu, ka būtu vajadzīgs tiesībsarga viedoklis par to, vai cittautiešu bērni pirmsskolā spēj mācīties vairāk latviešu valodā, bet tad mans ierosinājums Reformu partijai būtu palūgt tiesībsarga viedokli arī par to, vai latviešu bērni… Šobrīd, kā zināms, rindas ir ļoti lielas latviešu bērnudārzos, un tāpēc latviešu ģimenēm tiek piedāvāti bērnudārzi, kuros mācības notiek krievu valodā. Kā ir ar tiem latviešu bērniem? Vai tad viņi var bez tiesībsarga atzinuma mācīties pirmsskolā krieviski vai ne? Un es gribu teikt, ka šeit ir zināma liekulība vai reveranss, ka mēs redzam tikai vienu… vienas valodas grupu, bet par it kā pašsaprotamu uztveram to, ka tiesībsarga atzinumi būs tikai par tiem cilvēkiem, kuru ģimenes valoda ir krievu valoda, bet tiek aizmirsts par šo ārkārtīgi nepieņemamo situāciju, kuras dēļ šie grozījumi Nacionālajā apvienībā radās, – ka patiesībā mazākumtautību bērnudārzi, kuros mācības notiek krievu valodā, šobrīd Latvijā daudzās vietās ir pustukši, savukārt latviešu bērnudārzi ir pārpildīti, jo, kā zināms, arī krievu ģimenes vēlas savus mazuļu integrēt latviskā vidē. Es jau šī viedokļa sākumā minēju arī manas ģimenes pieredzi, ka krievu bērni mācās kopā ar latviešu bērniem bērnudārzos. Tātad, lai risinātu šo problēmu, kāpēc Latvijā stāv pustukši krievu bērnudārzi… Un ko tad mēs galu galā gaidām, un kā šobrīd notiek šī integrācija? Pašreizējā situācijā tā ir reversā integrācija, jo, ja latviešu ģimenēm piedāvā bez rindas nākamajā dienā iekļaut savu bērnu krievu bērnudārzā, tad tā nav tā integrācija, par kuru koalīcijas partijas ir vienojušās un kura ir minēta Latvijas Republikas Satversmē un valdības deklarācijā. Un tātad Nacionālā apvienība lūgs atkārtoti šo jautājumu iekļaut Saeimas darba kārtībā, lūgs Saeimu atbalstīt Izglītības likuma grozījumu nodošanu darbam Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā, jo mēs uzskatām, ka ļoti būtiska ir latviešu valodas vide Latvijas augstskolās un skolās. Bet visbūtiskākais posms ir, respektējot ikviena bērna dzimto valodu, kultūru un identitāti, par kuru… Nav nekādu debašu par to, cik šie komponenti ir būtiski, bet tomēr cik būtiski ir izglītības segregāciju likvidēt, sākot no bērnudārziem, lai visi mazuļi Latvijā uzaugtu kopā un veidotu latvisku un eiropeisku valsti!”

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 16.10.2013. 09.31

    Puika – vienkāši runāt ar bērniem latviešu valodā, iesākumā, paralēli ar krievu valodu, un neņemt darbā cilvēkus bez valodas zināšānām.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Vineta > ligakalnina 16.10.2013. 10.21

    Varbūt kāds no mīnusi licējiem sameklēs apstiprinājumu morālā kropļa, latviešu un gruzīnu tautu nīdēja, ex-diena-lasitaji, apgalvojumam.
    “Prātā nāk kaut vai gadījums, kad viens no augsta ranga NA biedriem atzinīgi izteicās par A. Breivīka sarīkoto, bezjēdzīgo savu tautiešu, turklāt vēl jaunu cilvēku, nogalināšanu..”

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Edzs > ligakalnina 16.10.2013. 12.30

    GPFC
    apskatīju Tavus ierakstus augstāk. man liekas ka mīnusi Tev tiek likti ne par ideju bet par runasveidu, par izteiksmi kas daudziem ir nepieņemama.
    lai izdarītu secinājumus es jau agrāk Tev ieteicu pamēģināt savos ierakstos destruktīvo daļu nelikt kopā ar konstruktīvo bet atdalīt, to kas uz mēles publicēt nākošā atsevišķā komentā, – tad pēc feedback varēsi secināt uz ko tauta pavelkās.
    mana lieta ir ieteikt, atbildību par to es nenesu.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > ligakalnina 16.10.2013. 14.58

    http://www.delfi.lv/news/national/politics/vl-tblnnk-valdes-loceklis-iesalnieks-pauz-oslo-saveja-uzskatus-attaisnojosu-viedokli.d?id=39749993
    Īsa jums visiem atmiņa, īsa, tādēļ arī ar jums manipulē visi, kam nav slinkums.

    Ja nu kādreiz kas notiek ar to URL, tad šeit pirmā rindkopa no tā raksta:
    „”Norvēģijas upuri ir pilnībā uz multikulturālistu sirdsapziņas – viņu islamizācijas politika noveda pie tā, ka kādam vienkārši aizbrauca širmis,” šādu viedokli mikroblogošanas vietnē “Twitter” paudis nacionālās apvienības “Visu Latvijai!”-“Tēvzemei un brīvībai”/LNNK” (VL-TB/LNNK) valdes loceklis Jānis Iesalnieks, izraisot sašutuma pilnas diskusijas, ka tādējādi “Visu Latvijai!” biedrs mēģina šo noziegumu attaisnot. “

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > ligakalnina 16.10.2013. 15.03

    Aha, neņemt Latvijas valsts iestādē (bērnudārzi taču pamatā pieder neatkarīgajām karalistēm jeb pašvaldībām) cilvēkus, kas neprot krievu (atkal diskriminējam un rusificējam poļus, lietuviešus, ukraiņus un pārējos?) valodu – nu vienkārši „ekselenti“. Tajā vecumā bērni ļoti labi un ātri integrējas jebkurā vidē, kā to eksperimentāli pierādījuši mūsu pašu aizbraucēji.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Vineta > ligakalnina 16.10.2013. 17.06

    ex-diena-lasitaji
    Vai Iesalnieka kungs atzinīgi izteicās? Viņš notikušā cēloņiem deva vērtējumu, kas 100% sakrīt ar 90% valstu speciālo dienestu vērtējumu. Drīz pēc tam, droši vien, palasījusi Iesalnieka kunga Twitter, Frau Merkel paziņoja, ka “multikulturālisms” Eiropā ir izgāzies.
    Melojiet ar mēru, padlas!
    “Sašutuma pilnas diskusijas”? Mazāk sapņojiet, “soglasisti”!
    Nemanīju, ko tur Iesalnieka kungs mēģina attaisnot, bet tu gan, fašistu mēsls, mēģini attaisnot krievu agresiju pret Gruziju un šeit jau velk uz līdzdalību noziegumā pret cilvēci.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    bebiekste > ligakalnina 16.10.2013. 18.48

    >Dzeris
    Vecītis zem egles atstājis maisu. Un maisā cilvēki ar labām valodas zināšanām, pedagoga talantu utt.
    Labs plāns ;)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    l_abola > ligakalnina 16.10.2013. 21.16

    Dzeri, kur tad Tu biji, kad pēc Tevis nīstās NA bija jābalso referendumā par izglītību tikai valsts valodā? Lamāji viņus par rusofobiju?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Ojārs > ligakalnina 16.10.2013. 21.24

    Lamāji viņus par rusofobiju?
    ———-
    ilgstoši un kaismīgi

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ligakalnina 17.10.2013. 10.17

    Un vēl joprojām turpina. Es pat nesaprotu, kas tam šoreiz atgadījās. Varbūt kāds cits pie kompja piesēdās?:) No nepareizās kājas piecēlās?:)
    Dari tā arī turpmāk, Dzeri! :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    dro > ligakalnina 17.10.2013. 10.24

    dzeris49. Nu kā tā drīkst? Viņi ir tādi paši pilsoņi tikai ar citiem uzskatiem. Nedrīkst uzspiest pretēji viņu vēlmēm latviešu valodu. Šeit nav nekāda Hitlera Vācija:)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Rita Lazda 15.10.2013. 13.14

Atšķirība nav Petjās un Taņās, bet gan attieksmē pret tās zemes valodu, kurā viņi dzīvo.
——
Austrālija – ķenguru un Grendes sapņu zeme…

Diez autors arī šo te attieksmi pret tās zemes valodu kurā dzīvo attiecina uz Pama-Ņungāniešu(Pama–Nyungan) valodām? Austrālijas premjers vismaz domā, ka dzīvo Austrālijas aborigēnu zemē…

+4
-14
Atbildēt

0

Inese 15.10.2013. 12.49

Nāgel, pirms ziņo “Jūlija Aleksandrova, rakstot laikrakstā „Vesti”, sūdzas (14.08.2013.), ka nabaga Kristīna netiek valsts apmaksātā grupā Latvijas Universitātē mācīties ķīniešu valodu, jo viņas atzīme latviešu valodā, skolu beidzot, bija tikai 50%,”, vispirms izlasi pašu Aleksandrovas rakstu, te tev nav padomija, kur “neesmu lasījis, bet nosodu” ;)

У Кристины была мечта: выучить китайский язык и стать переводчиком. К исполнению этой мечты она шла два года, благо в ее родной школе была возможность изучать этот язык факультативно. Помимо этого, блестящий аттестат со средним баллом 9,2, а также благодарность за успехи в учебе от премьер–министра В. Домбровскиса и мэра Риги Н. Ушакова. Плюс поощрительная грамота на конкурсе эссе имени Р. Блауманиса, в котором принимали участие и русские, и латышские школьники. Какое отношение имеет латышский язык к китайскому? Оказывается, самое прямое http://vesti.lv/society/theme/education/78561-qja-chuvstvuju-sebja-obmanutojq.html

+1
-11
Atbildēt

4

    piziks > Inese 15.10.2013. 13.12

    Linux, Kristīnai nav paveicies vairākkārt, — vispirms ar 2 aizstāvjiem: Tevi, Linux, un visai aprobežoto Vesķi Jūliju Aleksandrovu, kuru Tu te citā sakarā vienreiz jau reklamēji, kad Jūlija Aleksandrova centās izzīst no pieksta sensāciju, meklējot sensāciju tikai un vienīgi valsts arhīvā un komprtomatu par Sarmīti Ēlerti tur neatrodot. Tikpat linuksīgas muļķības Jūlīte/Juļečka sastročijusi dzeltenajā Vesķi šoreiz. Arī attiecīgā Kristīna labu iespaidu par sevi nerada, — krājusi diplomus un pateicības, bet jau bērnībā, cik var manīt, pieslējusies domāšanā tiem Latvijas un Rīgas mietpilsoniskajiem krieviem & “krievvvalodīgajiem”, kuri pret latviešiem, Latviju un latviešu valodu izturas demostratīvi/pižoniski/šovinistiski. Protams, ir savs bardaks arī IZM — kur ministrs tagad paraugkrievs Vjačeslavs ar krievpižoniski runājošu biroju! — sistēmā: vismaz par iespēju pārcelties uz maksas grupu, ja sākotnēji abiturients pieteicis uz budžetniekiem. (Tam sarežģījumam varētu piesiet korupcijas bīstamību un to var novērst, ja ir gribēšana).
    Toties Kristīnai laiks pārmest aplamu attieksmi pret dzīvi visiem saviem apkārtējiem pseidokrieviskajiem pižoniem, kuri viņai ieborējuši, ka mītneszemes aborigēnu valodai nav nekādas jēgas. Šovinistiskas pirmrindnieces? Kam tās vajadzīgas, — par spīti papīra godinājumiem, kas krāti ilgus gadus.

    Tā nu, Linux, apraudāt ksenofobisku pižonismu “krievvalodīgo” izpildījumā nav pamata žēlot: Procevskām, Cvetkovām, Žadanokām prasiet atbildību par šādiem oblomiem ar kresofobijas infekcijas ķertajiem.

    +19
    0
    Atbildēt

    0

    Inese > Inese 15.10.2013. 13.15

    Es rakstīju pavisam par ko citu. Nāgels rakstu, uz kuru atsaucas, pats nemaz nav lasijis ;) īstākais austrāļu sovoks ;)

    +1
    -14
    Atbildēt

    0

    piziks > Inese 15.10.2013. 13.40

    Linux, toties es rakstīju tieši par to, ko uzskatīju svarīgu esam: par nemākulīgiem provokatoriem, padimpēriski nostaļģiskajiem šovinistiem, mietpilsoniskiem pižoniem un viņu visu attiecīgās nostājas un praktisko darbu sekām. (Pašiem latviešiem tādu jau par daudz, tādēļ “krievvalodīgajiem” skābekļa padeve jāierobežo vispirms.) :)

    Atkārtošu šeit jau vairākkārt teikto: latviešiem pašiem jācenšas lietot precīzāku terminoloģiju — Latvijā tie, kas sevi dēvē par “krievvalodīgajiem”, faktiski ir agresīvi VIENVALODĪGIE. Protams, var iebilst, ka attiecīgā Krisķīna taču mācās ķīniešu valodu, — tur jau tā zapte: ķīniešu valodu viņa grib apgūt kā pārdodamu preci, toties Latvijā pret latviešiem izturas kā padimpēriski šovinistiska un mietpilsoniska vienvalodīgā.

    Ir iespēja valstij — pret tādiem eksemplāriem un viņu audzinātājiem/skolotājiem/mentoriem izturēties nežēlīgi un sadistiski: nespiest viņus mācīties latviešu valodu, runāt ar viņiem krieviski, trenējot savas valodu apguves prasmes (politiskā un militārā iespējamā pretinieka valoda saimniecībā noder), tomēr tādu eksemplāru skaits Latvijā ir pārāks par kritisko masu, kādu spēj izturēt atlikusī latviešu masa ar atlikušajām latviešu pašu izglītības un uztveres paliekām: īpaši dažās politizētajās nacionālmargināļu — tādu pašu vienvalodīgo! — grupās.

    +15
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva Leinerte > Inese 15.10.2013. 16.19

Alise 15.10.2013. 12.45

Labs rakstiņš.

Es tikai nesaprotu, kādēļ joprojām/atkārtoti netiek virzīta iniciatīva par izglītību tikai valsts valodā. Un pie tam – obligātu pamata un vidējo izglītību Latvijā tikai latviešu valodā – vienalga kādā skolā – valsts vai privātā. Var mācīties, ja vēlas, arī citās valodās, bet valstij tāda izglītība nebūtu jāatzīst. Būtu jābūt vienotai programmai visos priekšmetos latviešu valodā, kuru valsts atzīst, un viss.

Svētdienas skolā var mācīties katrs savā valodā. Ja visu mācību ciklu grib apgūt kādā citā valodā, tad lai brauc uz attiecīgu valsti un tur mācās, un tur arī iegūst attiecīgas valsts izglītību apliecinošus dokumentus.

Un beidzot būtu jānosaka, ka valsts un pašvaldību iestādēs apmeklētājus apkalpo tikai latviski. Ja nemāk, lai nāk ar tulku. Un ierēdņiem atļauts runāt ar apmeklētājiem tikai valsts valodā, ko izkontrolēt arī vienkārši – visos ierēdņu kabinetos (vismaz tajos, kur pieņem apmeklētājus) mikrofoni un webkameras. Tādējādi varētu izkontrolēt arī citas lietas – atrašanos darba vietā, vai nedara privātas lietas darba laikā u.tml.

+21
0
Atbildēt

8

    janis17 > Alise 15.10.2013. 13.29

    Tas tāpēc, ka vienotība vēl jo projām cer saņemt tos 0,33 % no ruskojazično balsīm. Tas viņiem šķiet svarīgi 5% iespējamai pārvarēšanai.

    +12
    -5
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > Alise 15.10.2013. 14.05

    Krievu valodu pēdējais laiks izskaust, taču, ka visu vajag latviski, kategoriski nepiekrītu – paskatieties, kādi spaiņi angļu valodā nāk ārā no latviskajām skolām! Talantīgākie, kuru angļu valodas zināšanām nav nekāda sakara ar skolu, tiem nav problēmu, bet pārējie ir bezcerīgi. Vēl šodien redzēju, kā ar visiem materiāliem angliski nespēj saprast elementāras permutēšanas ar izplešanu un reducēšanu tabulas. Tā kā tie ir vecāko kursu studenti, tad par galīgiem muļķiem uzskatīt neklājas, tātad jāsecina, ka angļu valodas zināšanas pārāk vājas, lai starpbrīdī izlasītu apmēram vienu rindkopu angļu valodā, lai gan, ja man prasa, nu tas ir tik vienkārši, ka nedrīkstētu nesaprast, īpaši, ja šī ir jau otrā lekcija, kur parādās permutēšanas tabulas ar reducēšanu vai izplešanu, bet tās tikai manas domas kopējās izglītības (ne)kvalitātes kontekstā.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    silvija_vitina > Alise 15.10.2013. 14.21

    pilnīgi pievienojos. Jo īpaši par LV lietošanu valsts iestādēs! Es brīnos un nespēju saprast, kāpēc vienkāršas, pašsaprotamas lietas tiek SPECIĀLI padarītas sarežģītas. Neviens taču neuztraucas, ka Vācijas valsts iestādes runā vāciski, lai gan tur pilns ar turkiem un nu jau arī ar krieviem, bet Francijā – franču val.

    +17
    -1
    Atbildēt

    0

    Vineta > Alise 15.10.2013. 15.50

    r_r
    ..izglītību Latvijā tikai latviešu valodā – vienalga kādā skolā – valsts vai privātā.

    Lai privātajā mācās kaut svahili un rundi, vai pat mākslīgajās krievu un esperanto, ja vien visus eksāmenus spēj nokārtot valsts valodā, ar obligātu eksāmenu Latvijas vēsturē un rūpīgu skolotāju atlasi. Lai visādi rafaļski neražotu jebkādas cilvēcības pazīmes zaudējušus fašistu izdzimteņus, kas lasās barā 9. maijā Karātavu laukumā.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Alise > Alise 15.10.2013. 16.15

    GPFC, nepiekrītu. Latvijas izglītības programmā par kuru tiek iegūts Latvijas valsts izdots dokuments, ir ne tikai jākārto eksāmeni latviski, bet arī pati programma jāpagūst latviski, arī privātskolās. Gribi mācīties dzimto valodu – ej papildus kaut kādā svētdienas skolā vai vakarskolā vai brauc uz citu valsti. Bet Latvijas valsts izglītībai ar to nav nekāda sakara.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Vineta > Alise 15.10.2013. 16.28

    r_r
    Es tikai par to, lai uz pasaules ātrāk vairs nebūtu nekā krieviska, tikai lieta tāda, ka privātās skolas nevar aizliegt, ka arī mācīšanos neklātienā, pieaicinot guvernanti.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Alise > Alise 15.10.2013. 16.39

    GPFC, aizliegt it kā nevar mācīties ar guvernanti, bet Latvijas valsts var dot papīrus beidzējiem un ļaut piedalīties eksāmenos tikai akreditētu skolu beidzējiem. Un akreditācijas procesa prasība var būt – mācību process skolā tikai latviski. Neakreditētās privātskolās citās valodās vai pie guvernantes var mācīties kā pie privātskolotāja – zināšanu papildināšanai.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Vineta > Alise 15.10.2013. 17.02

    r_r
    Kā pilsonības iegūšanas kritērijs gan būtu mācīšanās latviešu skolā, izglītības dokumenta iegūšanā nav obligāti.

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam