“Nokia” mobilo telefonu ražošanas biznesu pārdos “Microsoft”

26

Komentāri (26)

Anna Gaigule 03.09.2013. 12.04

Microsoft “apkamp, paplašini un iznīcini” http://en.wikipedia.org/wiki/Embrace,_extend_and_extinguish spilgtākajā veidā.

0
0
Atbildēt

5

    grislits > Anna Gaigule 03.09.2013. 13.06

    Mazliet tomēr šajā gadījumā savādāk, jo MS iegūst hārdvāri, kuras tam pašam nav, tas nav konkurējoša produkta iznīcināšana.

    Bet vispār – kura liela kompānija tad nepiekopj tādus pašus un līdzīgus principus pie iespējas. Tā ir lielas kapitāla koncentrācijas problēma. Tādēļ vajag, lai mobilajā tirgū ir pēc iespējas vairāk operētājsistēmas, pēc iespējas vairāk hārdwares ražotāji, lai nesanāk tā, ka noteicošo lomu iegūist viens, piemēram, ābols, vai samsungs kopā ar gūgli. Tādēļ trešā iela spēlētāja esamība tomēr uztur vismaz zināmu konkurenci un iespējas attīstībai un kaut kādai cenas izvēlei. Labi būtu, ja vēl pārītis tādu lielu spēlētāju būtu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Valdemārs Valdemārs > Anna Gaigule 03.09.2013. 14.04

    Elops, stājoties Nokia CEO amatā, parūpējās, lai tirgū būtu par vienu labu un perspektīvu OS (MeeGo) mazāk. Kas tad tas ir, ja ne konkurējoša produkta iznīcināšana?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Valdemārs Valdemārs > Anna Gaigule 03.09.2013. 14.09

    Piedevām Elopam izdevās samazināt uzņēmuma vērtību, lai Nokia iegāde būtu tikai par kādu nieku dārgāka nekā Skype. Par to un patentu portfeļa iegūšanu puisis būs godam nopelnījis Microsoft CEO amatu:D

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    grislits > Anna Gaigule 03.09.2013. 15.24

    Patentu portfeli MS neiegūst, tikai iegūst licenci izmantošanai uz laiku. Patenti paliek Nokias īpašumā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ARNO > Anna Gaigule 03.09.2013. 16.56

    Iespējams ka “long con” NOK asimilācijai jau tika Elopam uzdota no paša sākuma…
    Trešā ekosistēma gan noderētu, bet nu lai paceltos no 3% nišas tas būs maratons kurā nedrīkstēs pieļaut kļūdas.

    0
    0
    Atbildēt

    0

grislits 03.09.2013. 11.45

Patiesībā diezgan loģisks darījums. Microsofts grib konkurēt ar Apple, bet lai to nodrošinātu, ir pašiem jābūt pilnai noteikšanai gan pār “hārdvāres”, gan “softvāres” izstrādi un ražošanu. Un tā kā Nokia aizņem apmēram 85% no WindowsPhone tirgus, tad tas ir tikai loģiski.

Pie tam, Windows Phone ir straujāk augošā mobilā OS un pagaidām nostabilizējusies kā Nr.3 OS, un Eiropā vietām ir izredzes tuvāko gadu laikā apsteigt Apple, jo Eiropā pilnībā dominē Androids, bet Apple ļoti populārs ir tikai ASV,m Eiropā tas ir pārsvarā 10-20% robežās, kā kurā vaklstī.

Nokias bizness paliks viens, kas rakstā jau minēts, kur viņi strādā kopā ar Siemens, bet vēl viens biznesa novirziens rakstā nav minēts – Nokia Maps. Tās ir bijušās Navteq kartes. Amerikāņu kompāniju Navteq Nokia nopirka 100% pirms sešiem gadiem un tagad pilnībā integrē savās struktūrās. Karšu licencēšana jau sen notiek zem Nokia Maps zīmola, un kartes tiek tirgotas veselai rindai lielu klientu – Garmin, BMW, Mercedess, Microsoft.

Un brends Nokia tāpat paliks

+1
0
Atbildēt

3

    Līga Lētiņa > grislits 03.09.2013. 14.10

    varbūt nokia maps nav pieminēts tāpēc, ka vairs nepastāv?
    seko līdz notikumiem, tad zināsi , ka ir – HERE. viss mainās.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    grislits > grislits 03.09.2013. 15.22

    Here maps ir tikai telefonos nākošo karšu un tām klāt nākošo aplikāciju zīmols. Bet Nokias kartes netiek izmantotas tikai Nokias telefonos.

    Paskaties, piemēram, Bing maps, tur stūrītī ir cNokia. Un tāpat arī pārdotas visādiem jau minētajiem garminiem, bmw, mercedesiem u.t.t. – ieslēdzot šīs visas navigācijas, tur nekāds HERE maps nefigurēs.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Līga Lētiņa > grislits 03.09.2013. 15.46

    tu padumjāks , vai izliecies? grūti ieiet oficiālajā lapā (nokia) un izlasīt info?
    .HERE.

    Our HERE business, which though 2012 operated under the Location & Commerce name, develops a range of location-based products and services for consumers, as well as content and platform services for device manufacturers, automobile manufacturers, application developers, Internet services providers, merchants and advertisers.
    HERE was formed during 2011 through the combination of NAVTEQ, which we acquired in July 2008, with our Devices & Services social location services operations. In November 2012, we introduced a new brand, HERE, for our location-based products and services, which include HERE Drive, HERE Maps and HERE Transit. We have since been adopting the HERE brand across the portfolio.
    cerams atradi tekstā – auto ražotājus? dažreiz nesaprotu cilvēkus – no biksēm izlēks, lai pierādītu savu stulbumu. pirms strīdies – palasi. noder.

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam