Cits sveiciens Zinību dienā!

142

Komentāri (142)

gliters 03.09.2013. 12.11

Nezinu gan… Man šis apsveikums atgādināja ko vidēju starp parodiju un feljetonu… Šķēles uzruna 1996./1997., protams, bija “komunikācijas pērle”, taču viņš toreiz vismaz izklausījās patiess, kamēr šo te pat komentēt nav vērts.
Atradies Tulpju Andris 2.0.

+8
0
Atbildēt

0

Juris Dzelme 03.09.2013. 12.04

visvairāk gan nopelna tie, kuri liek strādāt ražigi citiem- vai nu iekārtām, vai nu cilvēkiem ! vai arī tiem ir unikālas zināšanas.

+1
0
Atbildēt

0

dzerkaleliva 03.09.2013. 00.30

Vispār visi politiķu novēlējumi bērniem 1.septembrī, un arī šis IR šedevrs, liecina, ka šai valstij ir smagas, smagas problēmas.
————————————–
Te tāda lieta, kā mīlestība uz savu tuvāko, uz savu bērnu. Izglītības došana savam bērnam, tāpēc, ka tu viņu mīli un vēli viņam visu to labāko. Ka, negribi, ka viņam jācieš. Jūtas, normāla ģimene un citas šādas aizvēsturiskas vērtības sen vairs nerullē.
————————————–
Nu, un ko tad mēs vispār gribam? Neko, ātrāk aizbraukt prom.

+3
0
Atbildēt

2

    dzerkaleliva > dzerkaleliva 03.09.2013. 00.33

    Njā, tā vietā mums te ir vēlējums – kaut jums visiem ietu grūti, tad izaugsiet par īstiem večiem, kas izsitas. Tiešām dekādes vai gadsimta šedevrs. Bet, gluži normāli šai valstij, tālāk jau vairs nav kur.
    ——————————–
    Viņķeles murgs jau nav sliktāks. Visi ir izpildījušies, kuri gribējuši un varējuši.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > dzerkaleliva 03.09.2013. 00.37

    Cepšanās te arī ir par krievu valodu, nevis par to, ka šāds 1.septembra vēlējums savam bērnam ir drausmīgs pēc būtības, kaut tas Gobzems tur ķīniešu valodu būtu iemācījies, ar kuru noteikti vairāk nopelnītu.
    ————————
    Drausmas. Sen sisti neesat.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

brigita_damme_rtk_lv 02.09.2013. 23.13

buchamona 02.09.2013. 23.05

Var piekrist autoram, ka ” grūta bērnība” biešu vagā, vai līdzīgos darbos ir nevis drāma :), bet visbiežāk priekšnoteikums tam, lai veidotos stāsts par mērķtiecīgu cilvēku ar cietu gribu utt…

Piekrītu tam, ka vispirms katra cilvēka lielākais ienaidnieks ir paša slinkums un gara nabadzība.

Varu piekrist arī tam, ka šīs dienas atjaunotās Latvijas Republikas ienaidniekam nav tautības. Kremlinu ideoloģijas nesēji – SC un visi, kuri ar viņiem sadarbojas, raksta autors tai skaitā – tas ir internacionāls lielums.
Traģikomiski ir tas, ka, liekas, autors pats īsti neapzinās to, kādās pozīcijās viņš ir nostājies un kādas ” vērtības” šeit sludina.

+10
-2
Atbildēt

8

    Ojārs > buchamona 02.09.2013. 23.38

    Varu piekrist arī tam, ka šīs dienas atjaunotās Latvijas Republikas ienaidniekam nav tautības.
    ———————–
    Tieši tā. Ja tā tīk, var viņus saukt par krievvalodīgajiem bez tautības. Būtību jau tas nemaina – vienalga vai viņš ir baltkrievs vai Latvijā dzīvojošs latviski nerunājošs armēnis, visi viņi ir krievu šovinisti.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 02.09.2013. 23.55

    andrejs. Un kādēļ Tu izlaidi tādu kremlinu sastāvdaļu, kā “saskaņas latviešus”, Amerika partijas latviešus, SC karsējus no RP un, kā izskatās, arī nākošos ” repšistus”, viņi arī ir krievu šovinisti? :)

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    Ojārs > buchamona 03.09.2013. 00.12

    rinķī apkārt andrejs. Un kādēļ Tu izlaidi tādu kremlinu sastāvdaļu, kā “saskaņas latviešus”,
    ———————
    Nu beidz… viņus visus grūti uzskaitīt. Bet par baltkrieviem un armēņiem Tu taču piekrīti?

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > buchamona 03.09.2013. 00.57

    Biešu ravētāji, šodienas pasaulē, ja gribam konkurēt un pastāvēt, tad bērniem būs laukos jāmāk ar tādu traktoru strādāt, kura tehnoloģijas neatpaliek no lidmašīnas. Lai to panāktu ir jādod bērniem tāda izglītība kā Somijā, nevis Gobzema grūtību murgi. Ja būs tāda izglītība kā Somijā, tad par grūtībām, banksteriem un maksātnespējas juristiem varēsim dzirdēt daudz mazāk vai nemaz.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 03.09.2013. 01.19

    andrejs. Tie armēņi, baltkrievi utt, kurus Tu te piesauc- tās patiesībā ir ļaužu grupas bez savas tautības. Okupācijas laikā veidotā ” padomju cilvēka” pēdējās paliekas, vai arī latviešu “multikulturālās nākotnes spogulis,” kurā varam ieskatīties, lai saprastu, kas notiks ar mums, par ko kļūsim, ja autora vīzijām par Latvijas nākotni būs lemts piepildīties.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Eleonora Maisaka > buchamona 03.09.2013. 10.50

    rinķī apkārt
    tās patiesībā ir ļaužu grupas bez savas tautības.

    Tās “ļaužu grupas”, reiz pazaudējuši savas saknes un seju, visi ir krievi(Puškins, Kravcovs, Lavrovs, Rubiks). Tas ir negatīvās selekcijas beigu posms.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Þanis Bezmers > buchamona 03.09.2013. 13.21

    Naudai nav tautības. Būsi naudīgs, būsi “savējais” pie visiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ojārs > buchamona 03.09.2013. 20.16

    RA: Okupācijas laikā veidotā ” padomju cilvēka” pēdējās paliekas
    ————
    Un kas būs pēc šīm paliekām? Atkal būs Baltkrievs vai tomēr krievu šovinists

    0
    0
    Atbildēt

    0

Ojārs 02.09.2013. 22.05

Pateicoties krievu valodai, es ne tikai uzzināju, kas ir Puškins, bet nopelnīju visam, kas man dzīvē ir nepieciešams.
———————
Kas ir Gēte vai Servantess viņš tā arī līdz šim nav uzzinājis… :(

+9
-1
Atbildēt

1

    janis17 > Ojārs 03.09.2013. 00.29

    Kur nu vēl oriģinālvalodā :)))

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

Baiba Eglâja 02.09.2013. 22.03

Paldies, Gobzem. Strādāt un darīt šitie vaimanātāji un ķengātāji neprot, jauc putru ar kāpostiem un garšīgi ēd. Sēž tik bedrē tālāk, jo laukā no tās briesmīgi grūti jāstrādā.

+2
-12
Atbildēt

1

dace_roze_lmt_lv 02.09.2013. 20.36

Autoru var tikai uzteikt par uzdrīkstēšanos, jo viņš bija zinājis, ka ne visiem viņa sacītais patiks. Arī es kādai daļai nepiekrītu. Parunāsim par rakstā sacīto. Protams, autoram bija daudz grūtāk, nekā kāda advokāta, prokurora vai tiesneša dēlam, tas ir neapšaubāmi. Tomēr ja viņš būtu nevis no tulpju audzētāju ģimenes, bet no vienkāršiem strādniekiem vai zemniekiem, tas gan būtu brīnums izsisties līdz advokāta līmenim. Pieņemsim, ka viņa vecāki būtu tie parastie, kas lamā krievus un strādā no rīta līdz vakaram un no pirmdienas līdz piektdienai, brīvo laiku veltot piedzeršanai, kā arī savu kaimiņu un cittautiešu aprunāšanai. Vai tādā gadījumā autors būtu izsities līdz advokātam? Stipri šaubos. Jo vecāki bija audzinājuši jūsos, Aldi, darba tikumu, kas ir ārkārtīgi daudz, un daudz vairāk par naudu vai par sakariem, pat ja viens no viņiem nav bijis jūsu bioloģiskais tēvs. Ne visiem ir tāda veiksme un laime, un jūs variet tikai pateikties liktenim; domājams, tie ļaudis, kuriem abi vecāki bija bioloģiskie, bet viens no viņiem ir bijis pedofils, jūs tikai apskaustu.

Raksta patoss ir savā ziņā ierasts, un tādu attieksmi ievazājuši amerikāni, šo paslavināšanos un lielīšanos, ka es esot izsitis no galējas nabadzības līdz lielai bagātībai vai, teiksim, samērā labai turībai. Bet amerikāni pārspīlē un nerunā visu patiesību, un par vecāku lomu un darba tikuma audzināšanu viņi atceras ne vienmēr. Labāk būtu izvēlēties citu stratēģiju, vairāk ierastu Anglijai, Eiropai un droši vien arī Latvijai: ka, lūk, es esmu veiksmīgs advokāts, bet es labi saprotu un ārkārtīgi cienu arī strādniekus, zemniekus, sētniekus un sabiedriskā transporta darbiniekus, vienkārši man bija labākas starta izredzes, nekā viņiem, tāpēc esmu turīgāks par viņiem, bet arī viņiem nav ne vainas. Starp maniem paziņām ir arī strādnieki un šoferi, un es augsti vērtēju viņu spēju izdzīvot mūsu nabadzīgajos apstākļos, kā arī esmu ļoti pateicīgs šiem cilvēkiem, ka viņi nav pametuši Latviju, gan latviešiem, gan krieviem. Pēdējais vārds, protams, daudziem nepatīk. Tas ir tāpat, ja atnāksit uz kādu alkoholiķu mielastu un sāciet viņiem iestāstīt, ka labāk lai viņi meklētu darbu kaut vai par santīmiem, tas viņu situācijā būtu daudz cerīgāk. Viņi no jums labāk sagaidītu kaut ko tādu, ko izvēlas R. Dzintars un I. Parādnieks: „Jā, protams, tas nav labākais variants, ka jūs uzdzīvojat, bet jūs neesat vainīgi, jo jūsu dzīves veidā ir vainīga padomju okupācija. Un ja jūs nobalsosit par mums, tad mēs panāksim, lai okupācijas sekas tiktu likvidētas, un ar okupācijas seku likvidēšanu jūsu tieksme pēc alkohola būs pazudusi pati no sevis. Tad jūs uzreiz atradīsiet labi apmaksātu darbu pie latviešu darbadevējiem, jo latvietis latvietim vienmēr palīdzēs, un kļūsiet laimīgi un veseli, jo latviešu ārsti izārstēs arī jūsu sabojātās aknas. Tikai balsojiet par mums, un tas viss arī notiksies, kā mēs jums solām, tikai ticiet mums.”

Tādas ir manas domas. Savus piedāvājumus, ja tādi būs radušies, lūdzu, rakstiet [email protected] Idejas labā kaut kas vai daudz kas izdarāms arī bezmaksas.

+1
-6
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > dace_roze_lmt_lv 02.09.2013. 21.33

    ——-super_e-y-e:”(..)
    Labāk būtu izvēlēties citu stratēģiju,…….”
    ============================================================================
    Manuprāt, raksta autors ne tikai tādas grāmatas kā “Zaļā zeme”,”Straumēni”,”Mērnieku laiki”, “Sprīdītis” ir pamatskolas laikos izlasījis, bet arī “По щучьему велению”.

    http://www.youtube.com/watch?v=9gfZyZTENBM

    Zinam šitos idejiskos “stratēgus”. Pierādi, ar darbiem – nav jau vairs lohotrona laiki….

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Timurs Čuntonovs 02.09.2013. 19.16

Rainis. GALVAS DARBS

Ko jūs brēcat, ka liktens jums skarbs?
Jums jau taču tik rokām ir darbs.
Vai tad nau grūtāk galvu lauzīt,
Nekā trallinot akmeņus dauzīt?

+6
0
Atbildēt

0

Timurs Čuntonovs 02.09.2013. 19.13

Bagāts viņš, bet mīkstu sirdi: Dzird par grūtdienīšu raudām, Tūdaļ kabatā bāž roku, Izvelk savu – nēzdodziņu.

+11
-1
Atbildēt

2

    ——hombros:”(..)
    Bet ganiņu stāsts – tas katram ir savs. Tā sakot – Moskva šļezam ņe verit!!!”
    ============================================================================
    Ar “pīlīšu pūšanu” un Pinokio degunu jau aiz klasiķu dzejoļiem nepaslēpsies – drīzāk Lutauša lieluma ausīs iedzīvosies!

    Londona, Dublina, Ņujorka, Parīze aicina – galu galā doļārus un eiro vēl Maskavā nedrukā, hipotekāros kredītus neizsniedz.

    SIB Irija
    http://www.youtube.com/watch?v=7aKubk_oF30

    “Darba meklējumos izbraukušie tautieši Latvijā atgriezīsies, kad būs sapelnīts pietiekami daudz naudas, lai atmaksātu kredītu par dzīvokli vai māju, intervijā aģentūrai BNS atzina Latvijas vēstnieks Lielbritānijā Eduards Stiprais.”

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    Timurs Čuntonovs > Timurs Čuntonovs 02.09.2013. 20.00

    Tā ir – ja kādam nav ko teikt, tad ieliek kādu dziesmiņu. Es klausos tādu mūziku, kādu vēlos. Svešas dziesmiņas mani neinteresē!

    +7
    0
    Atbildēt

    0

Timurs Čuntonovs 02.09.2013. 19.03

Mans vectēvs par piedalīšanos brīvības cīņās saņēma zemi Latgalē un uzcēla tur māju pirms kara. Mana mamma visu bērnību pēc kara bez apaviem no agra pavasara līdz vēlam rudenim ganīja savas un kaimiņu govis. Viņa ļoti gribēja mācīties, bet bija arī laiks, kad ziemā nevarēja tos 7 km līdz skolai aiziet, jo nebija apavu, ar kuriem varētu brist pa sniegu. Tā ka ganiņa stāsts daudziem latviešiem nav svešs. Un to visu zinot, es neaplaudēšu Puškina un Tolstoja valodai, kā arī dziļi nepaklanīšos LTV1 parādītajai ķīnietei, kas atškīrībā no citiem šeit iefiltrējušamies ķīniešiem izlēmusi mācīties valsts valodā, nevis krievu valodā! Es esmu par pāriešanu uz valsts izglītību latviešu valodā. Bet ganiņu stāsts – tas katram ir savs. Tā sakot – Moskva šļezam ņe verit!!!

+15
-2
Atbildēt

0

lailabidzane 02.09.2013. 18.28

.
Redaktorītei gan šis raksts ir kā baltmaize ar ķiršu zapti.
Publika vārās, nodrošinot apmeklētību, un būtu savādi, ja pie tik redzamiem propogandas tekstiem būtu mierīga. Un neviens vairs nebaksta par autoratlīdzībām un nenomaksātiem nodokļiem, par žurnāla un ir.lv reālo kvalitāti, par interaktivitātes gaišajām un ēnas pusēm…

Riktīga leiputrija. :)

P.S.
Un autoratlīdzību taču Gobzems neprasīja, ko? Viņš var atļauties neprasīt, tas nu ir tiesa.

+5
-3
Atbildēt

0

andris902 02.09.2013. 17.16

….mjā, varena latviešu agresivitātes izpausme!…tik dziļi, patiesi un….atsevišķiem indivīdiem – raksturīgi….

+3
-11
Atbildēt

3

    dro > andris902 02.09.2013. 17.46

    zanE . Beidzot atradi radniecīgu, tikpat melīgu dvēseli:):):)

    +12
    -3
    Atbildēt

    0

    andris902 > andris902 02.09.2013. 18.26

    ….tas labi – pats pieteicies!….vai baidījies, ka paliksi nepamanīts?…

    +2
    -12
    Atbildēt

    0

    janis17 > andris902 03.09.2013. 00.23

    zane, es tev piekrītu! Un lepojos, ka latvieši pietiekami agresīvi var noraidīt tādu pseidopolitiķi, kurš nesaprot ELEMENTĀRUS politiskus jautājumus, piemēram, ka kremlim Latvijā ir ģeopolitiskas intereses, kuras viņi realizē, un, ja nebūs pretspara šīm darbībām, tad mūsu 20tā gadsimta vēsture atkārtosies.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

dro 02.09.2013. 16.55

Neatceros, ka vēl kāds kandidāts savu kampaņu būtu sācis tik “spīdoši”:) Kas tik nebūs jaunajā Repšes partijā, gan augļotāji, gan Daugavas racēji un tagad arī šis sprukstiņš, kurš publikai stāsta, ka pūlējies no bērnu kājas līdz spēku izsīkumam, slaucis govis, ravējis, nēsājis dokumentus asiņainām kājām, bet panākumus guvis tikai pēc tam, kad apguvis krievu valodu…
Atceros, ka 70. gados komjaunatnes cekas 3. sekretārs Sovetskaja molodjož rakstīja, ka pirmais vārds, ko pēc dzimšanas iemācījies, bijis Ļeņin:)

+18
-3
Atbildēt

6

    Sanšains > dro 02.09.2013. 18.14

    lno:
    komjaunatnes cekas 3. sekretārs Sovetskaja molodjož rakstīja, ka pirmais vārds, ko pēc dzimšanas iemācījies, bijis Ļeņin
    ========================

    Kurš tas bija?

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    dro > dro 02.09.2013. 18.22

    Haris. Sorry, man grūti atcerēties uzvārdus, vārds Georgs. Viņa šķirtā sieva ir māklas vēsturniece.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Sanšains > dro 02.09.2013. 20.40

    lno –

    Tagad jau mirušais Georgs Lansmanis?

    http://www.kasjauns.lv/objs/news/lv/images/image_12360.jpg

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > dro 02.09.2013. 21.21

    Haris.Garām:)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Ojārs > dro 02.09.2013. 21.37

    Vai šitais nebija sīks spekulants? gandrīz visi no viņiem, kas tirgojās pie Brīvības pieminekļa, bija krievu čekas ziņotāji.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Eleonora Maisaka > dro 03.09.2013. 00.33

    andrejs
    gandrīz visi no viņiem, kas tirgojās pie Brīvības pieminekļa, bija krievu čekas ziņotāji.

    Nemēri visus pēc Lansmaņa un Šļesera! To lomas arī bija dažādas, Lansmanis pa jauniešu ideoloģisko līniju, izspiegojot tos un provocējot, Šļesers, kā Mata Hari, tikai geju aprindās.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

IlzeZeltina 02.09.2013. 16.41

Advokāts sapinās melos jau pirmajā apsveikuma rakstā, kas būs Saeimā? :)))

+13
-1
Atbildēt

0

Eleonora Maisaka 02.09.2013. 15.51

“Pateicoties krievu valodai, es ne tikai uzzināju, kas ir Puškins, bet nopelnīju visam, kas man dzīvē ir nepieciešams.”

Nu Šļesers gatavais. Tam arī ienaidnieks nav amerikānis, krievs, spānis vai vācietis, īpaši saprāta brālis, krievs.
______________________________

“Drīz pēc tam, 24 gadu vecumā es nokļuvu Privatizācijas aģentūrā, kļuvu par valdes locekli”

Te jau nu veidojas iespaids, ka jaunais censonis nāk no NKVD nagu maucēju ģimenītes.

+12
-4
Atbildēt

1

    janis17 > Eleonora Maisaka 02.09.2013. 16.41

    Vajadzētu papētīt, kāds šim sakars ar ķemeriem, kuģniecību, šadinovu, arturu grantu vai citiem šlesera prihvatizatoriem…

    +14
    -2
    Atbildēt

    0

egils_krastins 02.09.2013. 15.45

ŠIS RAKSTS VĒLREIZ APLIECINA, KA VISTICAMĀK REPŠES PARTIJA SADARBOSIES AR SC, TĀPĒC PAR VIŅIEM VĒLĒT NEDRĪKST!

Man ļoti nepatīk cilvēki, kuri it kā runā patiesību…”Es piedzimu mazpilsētā, ļoti nabadzīgos apstākļos”

…puspatiesība ir tā pati darvas karote medus mucā – tā sabojā visu…

Puspatiesība, vai vēlēšanās radīt citādu iespaidu, ir melošana, cien autor. Jūs mēģinājāt radī iespaidu, ka ar darbu un izglītību Latvijā var gūt panākumus, bet …tā nav patiesība. Jūs esat nācis no turīgas ģimenes, tāpēc arī varējāt atljauties studēt.

Būtu bijis atraitnes dēls, nebūtu bijis ne tulpju plantācijas, ne studijas Rīgā, ne veiksmīgā karjera … un krievu valoda, nu tas jau tiešām ir smieklīgi paziņot, ka pateicoties krievu valodas zināšanām …”nopelnīju visam, kas man dzīvē ir nepieciešams”.

+14
-2
Atbildēt

10

    Meksis > egils_krastins 02.09.2013. 16.09

    Tieši kura sadaļa ir puspatiesība? Tā, ka mans bioloģiskais tēvs mani pat dzimšanas dienā nekad nav apsveicis un nekad nav palīdzējis finansiāli? Vai tā, ka darbs un zināšanas dara brīnumus :)?

    +4
    -13
    Atbildēt

    0

    egils_krastins > egils_krastins 02.09.2013. 17.00

    Aldi, tas, ka Jūs esot nācis no ļoti nabadzīgiem apstākļiem, nav patiesība. Kur tad radās tulpju plantācijas? Lai iegādātos tulpju sīpolus, ar ko uzsākt stādu audzēšanu un nonākt līdz plantācijai, vajadzīga liela nauda.

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > egils_krastins 02.09.2013. 17.04

    Jā,darbs un zināšanas!Talsu notekūdeņu attīrīšanas iekārtu vadītājam apsolīja pielikt divdesmit latus pie algas,tagad viņš saņems 200 Ls mēnesī!Ar krievu valodas zināšanām!Jā,zināšanas un darbs,darbs un zināšanas.Un krievu valoda,protams…

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    Māris Bārzdainis > egils_krastins 02.09.2013. 18.02

    to tara
    “tara ŠIS RAKSTS VĒLREIZ APLIECINA, KA VISTICAMĀK REPŠES PARTIJA SADARBOSIES AR SC, TĀPĒC PAR VIŅIEM VĒLĒT NEDRĪKST!”

    Nākamajā Saeimā visas partijas (izņemot NA) neizslēgs iespēju sadarboties ar SC, arī Vienotība.
    Nākamajā Saeimā visas partijas būs ar mieru sadarboties ar Lembergu un viņa ZZS.
    “Sarkano līniju” Lembergs jau ir gandrīz izdzēsis. Tā izskatās.

    Par rakstu.
    Rakstā izteiktā doma ir laba, tikai autors pārāk, manuprāt, ir aizrāvies ar pārspīlējumiem. Piemēram tas – “..lai ar savām nogurušajām bērna rokām izslauktu govis..” – bija, maigi izsakoties, lieki.
    Šādā stilā noteikti runā Līderības kursos un vēl, esmu ievērojis, pa TV reliģiskie sludinātāji.
    Bet citādīgi – daudzām lietām, kas minētas rakstā, var piekrist.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    egils_krastins > egils_krastins 02.09.2013. 19.29

    susur, nebūs tiesa! Vienotības līdere S.Āboltiņa kādā intervijā paziņoja, ka pēc Valodas Referenduma nekāda sadarbība ar SC vairs nav iespējama.

    Tāpēc turpināšu balsot par Vienotību…

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    dro > egils_krastins 02.09.2013. 21.18

    Tara. Vai tici arī avīzēm?:)

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    egils_krastins > egils_krastins 02.09.2013. 21.25

    Ino

    Es ticu Dievam!:) Avīzes es tikai lasu…

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    Ojārs > egils_krastins 02.09.2013. 21.33

    Eriks: attīrīšanas iekārtu vadītājam apsolīja pielikt divdesmit latus pie algas,tagad viņš saņems 200 Ls mēnesī!Ar krievu valodas zināšanām!Jā,zināšanas un darbs,darbs un zināšanas.Un krievu valoda,protams…
    —————
    :)))
    Bez krievu valodas – tā taču it kā svešvaloda – nekur…
    p.s. Un ja tu vēl runā ar krievu krieviski, vari izjust pārākumu…
    Sāku apšaubīt dažu mūsu tautas brāļu veselo saprātu.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > egils_krastins 02.09.2013. 21.36

    tara. Vai Āboltiņa jau izkalpojusies līdz Dieva vietniekam?:)

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    egils_krastins > egils_krastins 03.09.2013. 10.08

    Ino
    Dievam vietnieki nav vajadzīgi. Viņš lieliski pats tiek galā!:D
    Un ne jau par Āboltiņu te iet runa…

    Vienotība savā laikā radās apvienojoties trim partijām un turpina pastāvēt. Tā sevi ir pierādījusi.
    Var nepatikt kādas atsevišķas norises/cilvēki, taču kopumā Vienotībai manās acīs alternatīvas nav.

    NA mani nepārliecina. Taču es saprotu tos cilvēkus, kuri balso par viņiem.
    Repšes jaunais projekts man nav pieņemams, RP vēl tikai veidojas.
    Par oligarha kabatas partiju ZZS vispār nav ko runāt…
    Vēl atliek nepiedalīties vēlēšanās vispār, kas nozīmē nobalsot par SC.

    Izvēle, kā redzi, nav liela!:)

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

janis17 02.09.2013. 14.30

Raksts kaut kā pavisam nesaskan ar paša autora mājas lapā aprakstīto dzīves gājumu – pats ir puķu audzētāju dēlēns

http://www.gobzems.lv/index.php/lv/stories/life/

http://www.gobzems.lv/index.php/lv/stories/education/

+8
-1
Atbildēt

10

    dace_roze_lmt_lv > janis17 02.09.2013. 14.35

    Šis secinājums bija prognozējams, bet vēlme ticēt pasakām ir nepārvarama.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Sanšains > janis17 02.09.2013. 14.37

    aivarsk –

    Paldies! Smieklīgi šitā uzreiz pieķert melos ideālistisko censoni.:)

    +17
    -1
    Atbildēt

    0

    Meksis > janis17 02.09.2013. 15.04

    Šī alga bija 70 latu mēnesī “uz papīra”, kas uz rokas bija aptuveni 43 lati. Tā kā nekas nav samelots.

    +2
    -16
    Atbildēt

    0

    TanteSidra > janis17 02.09.2013. 15.27

    =
    =
    GOBZEMISKI: Tā kā nekas nav samelots.
    LATVISKI: Tā ka nekas nav samelots.

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > janis17 02.09.2013. 15.42

    ——-
    “EIROPEISKI”:”All in all it’s just another brick in the wall.”

    Rietumnieciski-amerikāniskais – kā pirmās jaunieši Anglijā, Francijā, Zviedrijā dedzina automašinās, kā nākamās – skolas. Kura partija uzdrošināsies ja ne apturēt, tad prognozēt reālo aino pēc pilnīgas LV saplūšanas ar ES kodolu?

    “Cits” sveiciens nebūs – tikai šāds?

    http://www.youtube.com/watch?v=xpxd3pZAVHI

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Sanšains > janis17 02.09.2013. 15.49

    Aldis Gobzems –

    “Es piedzimu mazpilsētā, ļoti nabadzīgos apstākļos. Mana pirmā dzīves mēnešalga bija 43 lati, kurus nopelnīju, slikto apavu dēļ noberztām un tulznainām kājām, iznēsājot dažādus dokumentus. Pirms šīs mēnešalgas saņemšanas es dzīvoju vēl nabadzīgāk.”

    un

    “Mums bija milzīga sīpolu plantācija, kuru man vajadzēja ravēt.”
    http://www.gobzems.lv/index.php/lv/stories/life/

    Hm, kā tas iet kopā?:)

    +15
    -2
    Atbildēt

    0

    Meksis > janis17 02.09.2013. 16.05

    Jā, to mums neviens neuzdāvināja. Tas viss pamazām radās laika gaitā, strādājot. Mēs nesēdējām un neraudājām, cik grūti. Bet gājām un darījām. Tik vienkārši :).

    +3
    -12
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > janis17 02.09.2013. 16.20

    Bet sīpoli tomēr nepalīdzēja… Pateicoties krievu valodai, es ne tikai uzzināju, kas ir Puškins, bet nopelnīju visam, kas man dzīvē ir nepieciešams.

    +17
    -1
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > janis17 02.09.2013. 16.24

    .
    Muldēt, ak, jel, pat advokātiem nevajadzētu. Vēl jo vairāk, ja tas ir viegli pārbaudāms.
    Ja arī tas tiešam bija 70 “uz papīra”, tad “tīrajā” tie bija vismaz 55 LVL.

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    janis17 > janis17 02.09.2013. 16.37

    Pareizi jāsaliek arī pieturas zīmes! :)

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

lebronj2356 02.09.2013. 14.23

Repšisti jau skrien pie urnām ?:) Diezgan sekli, bet ko gan var gribēt no XX gs. beigu “jaunlatvieša” rāvēja…..

Valsts pamats nav ne komersantu intereses, ne krievu valodu zinošie, ne dažādi multikulturālisti – šīs valsts pamats ir latviska Latvija un pēc iespējas plašāka labklājība VISIEM tās iedzīvotājiem !

+16
-1
Atbildēt

1

    runivs > lebronj2356 02.09.2013. 14.56

    Nu taisni kā J.Sudrabkalns : “Es eju pār robežām paceltu galvu… ”
    Pat jurists, lai tiktu par deputātu, sāk rakstīt esejas un dzejoļus…:-)

    +15
    -1
    Atbildēt

    0

janis17 02.09.2013. 14.17

Raksta esence – strādā, pelni, to tev ļauj, bet latvisko aizmirsti, jo ar to ir par maz!

+16
-1
Atbildēt

3

    dace_roze_lmt_lv > janis17 02.09.2013. 14.22

    No latviskā paēdis nekļūsi.

    0
    -9
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > janis17 02.09.2013. 14.24

    ..ja tev to ļauj…biežāk jau atļauj strādāt un pelnīt kapeikas, lai kungiem sīcene priekš mega projektiem pietiek !

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > janis17 02.09.2013. 14.33

    Es nepiekrītu!Kad es sēju burkānus,pēdējos gados dziedu latviešu dzīesmas,un burkāni izaug divreiz lielāki nekā agrāk,kad kaimiņš blakusdārzā rāva častuškas vaļā,tad burkāni bij daudz tārpaināki..

    +12
    -2
    Atbildēt

    0

Þanis Bezmers 02.09.2013. 14.17

Zināšanas un darbs ir tiksi maza daļiņa no “panākumiem”. Tev ir jābūt “šofera dēlam” vai vismaz jāprotas stipri nesmādēt vietas zem jostasvietas. Par to lūk sekmīgais puisis kaut kā noklusē.

+10
-1
Atbildēt

2

    simpsons > Þanis Bezmers 02.09.2013. 23.07

    Vari arī turpmāk sevi mierināt, ka Tu neko nespēj, jo neesi piedzimis Bila Geitsa ģimenē.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Þanis Bezmers > Þanis Bezmers 05.09.2013. 17.18

    >15 aivari. Nedomāju, ka visi 15 esiet tik acīgi, ka atklājuši nevienam līdz šim nezināmu faktu: Bils Geits pa kluso piehaltūrējis vizinot šleseru.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

janis17 02.09.2013. 13.30

Paklausieties – kas tad īsti ir (bija) puškins????????????? Ar ko viņš pārāks (vai līdzvērtīgs) par tūkstošiem dažādu tautu dažādiem dzejniekiem, rakstniekiem???? Tāpēc, ka mums uzspieda krievu “kultūru”, kurā tik pūškins&ļermantovs (viens, divi un izskaitīji), tāpēc viņš vispār jāpiemin????
Dziļāks līdiens kremļa pakaļā laikam nav iespējams!

+16
-6
Atbildēt

4

Sanšains 02.09.2013. 13.28

Pateicoties krievu valodai, es ne tikai uzzināju, kas ir Puškins, bet nopelnīju visam, kas man dzīvē ir nepieciešams.
============================
Šī frāze ir izcila. Savā šķebīgajā glumumā un nekautrīgajā alkatībā. Un arī raksts – paskatīsimies, varbūt varētu kļūt šāda veida dekādes raksts.:)
Sit pušu pat visus relatīvi kuslos Liepnieka, Saksa un Bendika prokrieviskos/ciniskos gvelzumus.

Manuprāt, uz šā žanra iepriekšējās dekādes raksta titulu spēcīgi pretendē bijušā “Latvijas Ceļa” darboņa un Latvijas Biznesa konsultāciju programmas direktora Rolanda Repšas raksts, kurā viņš savulaik komentēja krievu skolu reformu 2004. gadā – centienus panākt, lai daļa krievu skolu mācību noritētu latviski.

Citāts:
“Pat ja kāds apgalvos, ka šī situācija nav politiski sprādzienbīstama un jaunajā mācību gadā reforma aizies kā pa diedziņu, es tomēr uzdrošinos izteikt latviešu sabiedrības daļas viedokli, ka nevēlos maksāt par krievu skolēniem uzspiestajām latviešu valodas zināšanām ar sava tīri personiskā politiskā komforta un miera sajūtas zaudējumu, kāds pastāvēja vēl līdz 2002.gadam, kad nenotika nekādas demonstrācijas un piketi.

Jā, esmu kārtīgs liberāls mietpilsonis un, ja izvēle ir starp latviski nerunājošu bet apolitiski mierīgu krievu masu un riskantu mēģinājumu to it kā Latvijai labākas nākotnes vārdā latviskot, es izvēlos pirmo.”
2004. gada 18. maijs http://www.delfi.lv/news/comment/comment/rolands-repsa-vai-vilna-ir-brekas-verta.d?id=8220620

+19
-6
Atbildēt

25

    lailabidzane > Sanšains 02.09.2013. 13.44

    .
    Kāpēc Tu, Hari, tā uzsprāgsti?

    Man, piemēram, krievu valodas zināšanas arī ir palīdzējušas nopelnīt.

    Ja vien angļu vai krievu valodas nav dzimtās, kas pieļautu vēl vienas valodas apguvi, jo divas svešvalodas biznesā ir tikai norma, kura citu valodu kombinācija Tev komunikācijai Eiropā šķiet noderīgāka?

    +3
    -12
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > Sanšains 02.09.2013. 14.03

    Es arī iemācījos krievu valodu!Kāpēc man par to neviens nemaksā!?Kur te ir taisnība?!

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 02.09.2013. 14.15

    varbūt ka tā –

    Acīmredzot man vajadzēja iekļaut arī iepriekšējo Gobzema teikumu
    “Treškārt, es nenoticēju tiem, kas teica – tu taču esi latvietis, runā tikai latviski!”, tad aina būtu pilnīgāka.

    Es neesmu “biznesmenis”, tomēr arī man ik palaikam nākas saskarties ar Latvijas krieviem, gan kā klientam, gan darba ņēmējam. Pēdējo 15 gadu laikā esmu pateicis apmēram 5 teikumus krieviski, no tiem 1 – kādam vecam tantukam, kurš nezināja ceļu. Pēdējo reizi – apmēram pirms 8 gadiem.
    TAS IR IESPĒJAMS – Latvijas krievi “de facto” prot latviešu valodu.

    Cik tad mums ir latviešu “biznesmeņu”, kuriem darīšanas ar NVS valstīm. 5%? 10%? Tad tie lai arī specifiski pamācās šo Molotov… piedošan’, Puškina valodu. Kad būs kļuvuši pilngadīgi, kad būs sapratuši, ka kļūs par “biznesmeņiem”.

    Tas, ko Gobzems šeit propagandē – “Zinību dienā” – , ir senā gļēvo latviešu ziņģe, ka bez krievu valodas nu nekā. Un to viņš tēmē uz latviešu skolēnu VECĀKIEM, kuri bez obligātās angļu valodas kā otro svešvalodu arvien vairāk tiek mudināti izvēlēties krievu valodu – vācu valodas vietā.

    +22
    -2
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Sanšains 02.09.2013. 14.28

    .
    Tāda pozīcija Tevi, Hari, tiešām dara laimīgu?

    Man ir grūti tam noticēt.
    Klau, varbūt, ja tāda forma Tevi tiešām iepriecina, neēd griķus un rīsus, kartupeļus arī nē, kuru maizi, un vai vispār, lietot ir latviski, arī nav īsti zināms. Šim visam “saknes” taču nav pie Baltijas jūras…
    Saprotu, ka izklausās murgaini, bet Tavs stāsts nav diži savādāks.

    +3
    -16
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 02.09.2013. 14.30

    varbūt ka tā –

    Vai Jums griķi un rīsi ir vienā kategorijā ar kultūru un valodu? Un ar pašcieņu?

    Laimīgu šāda pozīcija mani nespēj darīt (tam vajadzīgs vēl šis tas), tomēr sajūta ir ĻOTI LABA.
    Pirmajos mēnešos, kopš pārtraucu runāt krieviski, sajūta bija īpatnēja, mazliet uztraukumu raisoša, bet pēc tam ļoti laba. Iesaku.:)

    +16
    -3
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > Sanšains 02.09.2013. 14.41

    Es mēģināju,bet tik un tā reiz bij jāpāriet uz krievu valodu,kad kāds strādnieks tikko manu darbavietu nenosvilināja.Nesaprata pat teikumu:Tev tur kabelis sāk svilt!

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Sanšains 02.09.2013. 14.46

    .
    Varu Tev teikt godīgi, Hari, un ar pilnu atbildību – manu pašcieņu runāšana krieviski vai angliski nemazina nekādā veidā. Absolūti nekādā.

    Ir kāds cits aspekts.
    Ja es sarunājos svešvalodā ar cilvēku, kuram pēc dažādām pazīmēm vajadzētu prast runāt latviski, tas manu pašcieņu ceļ. Pavisam nopietni – viņš nevar, bet es varu.

    +4
    -14
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Sanšains 02.09.2013. 15.50

    Pikrītu varbūt, ka tā.
    Ja kāds nezina manu valodu, bet, es zinu viņa valodu, problēmas ir viņam, nevis man, un ar pašcieņu tam nav nekāda sakara, tīšuprāt nerunāt ar kādu valodā, kuru tu pārvaldi, manuprāt, ir bērnišķīgi.
    Un runāšana ar cilvēku viņa valodā, principā, liecina par iekšējo inteliģenci, nevis par pašcieņas trūkumu.
    Saprotams, mēdz būt dažādas situācijas, kurās arī attieksme pret to var būt dažāda.

    +2
    -14
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 02.09.2013. 15.51

    varbūt ka tā –

    Jā, arī es pazīstu ļaudis, kuriem “pašcieņa” ir pilnīgi neatkarīga no jēdzieniem “dzimtā valoda”, “latviešu kultūra”, “mana valsts”, “mūsu zeme”, utt.
    Manuprāt, hipertrofēts, galējs, radikāls individuālisms.

    Jūsu minētais “viņš nevar, bet es varu” un Dzera minētais “runāšana ar cilvēku viņa valodā, principā, liecina par iekšējo inteliģenci, nevis par pašcieņas trūkumu” ir divi no biežāk sastopamajiem latviešu eskeipisma paņēmieniem, ko lielā mērā radījusi krievu kolonizācijas radītā trauma.:)
    Kaut gan jāatzīst, ka jau Kārlis Skalbe skuma par latviešu nožēlojamo paradumu sarunās ar cittautiešiem atteikties no latviešu valodas.

    Es tādus “apgarotus un kulturēlus” tekstus no latviešu puses atceros dzirdējis vēl PSRS laiku pēdējos gados – kad bieži bija dzirdamas arī frāzes “govori na čelovečeskom jazike” un “sobačij jazik”.

    Domāju, ka Jūsu radikālais individuālisms tik pārspīlēts arī ir tikai tāpēc, ka baidāties atzīt patiesību – Jums, tāpat kā daudziem letiņiem, vienkārši nav dūšas savā zemē runāt savā valodā.
    Ir elementāri bail, kā arī traucē iedīdītais, varbūt jau no iepriekšējām paaudzēm mantotais mazuma komplekss krieva un viņa dižās kultūras, valodas priekšā.

    +16
    -3
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Sanšains 02.09.2013. 16.42

    .
    Patiešām brīnos, Hari.

    Es nerunāju par situācijām “čelovečeskim jazikom” un “sobačij jazik”. Atzīšos, ka divos tādos gadījumos sāku runāt žestu valodā – sakrāmēju pa ģīmi vistiešākajā nozīmē.

    Pieļauju, esi pamanījis, ka ar dzimtās valodas lietošanu man problēmu nav.

    Kas attiecas uz kultūras piedāvājuma baudīšanu, un arī piedalīšanos, izšķirošais man tiešām nav nacionālais faktors, lielāku nozīmi piešķiru kvalitātei.

    P.S.
    Nacionālisms pavisam noteikti nav pretmets individuālismam.

    0
    -7
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 02.09.2013. 17.21

    varbūt ka tā –

    Es arī nerunāju par situācijām ar “čelovečeskim jazikom” un “sobačij jazik”.
    Varbūt pārpratāt.

    Gribēju teikt to, ka pat PSRS laikos, kad, šķiet, nevarēja neredzēt valodu patieso hierarhiju kaut vai šo pašu frāžu dēļ, tomēr atradās latvieši, kuri sevi mānīja ar formulām “mēs esam gudrāki, jo protam divas, nevis vienu valodu, un tāpēc runāju krieviski” un “mēs esam kulturālāki, jo spējam laipni pāriet uz sarunu biedra valodu”.

    Protams, ka tagad, kad latviešu valoda formāli ir valsts valoda, utt., un tātad IT KĀ nevarētu būt šaubu par latviešu valodas dominanci Latvijā, sevi mānīt ar minētajām formulām ir vēl vieglāk.

    +13
    -1
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Sanšains 02.09.2013. 17.37

    Nejauc valodu kā tādu ar valodas lietotāja kultūru, tās ir divas dažādas lietas.

    +1
    -10
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Sanšains 02.09.2013. 17.54

    .
    Es joprojām, Hari, nesaprotu, ko Tu iegūsti sevi “nemānot”.

    Un tāpat nesaprotu, kāpēc priekšā un pakaļā piemini PSRS mantojumu.

    Tā nu ir sagadījies, ka man bija tā priekšrocība jau septiņdesmito beigās iegūt gana dauz neapstrādātu info no dzelzs aizkara otras puses. Un tikties ar cilvēkiem, kuri bija no tās puses. Vidusskolniekam tā bija ļoti speciāla pieredze. Saku to tāpēc, ka “padomju mantojumu” šādā izpratnē uz sevi man grūti attiecināt.

    Nāksies Tev izdomāt manai “nepareizībai” citu versiju…

    0
    -9
    Atbildēt

    0

    andris902 > Sanšains 02.09.2013. 18.34

    …Hari…nu, pastāsti mums – kā, Tu, kā acu ārsts sapraties ar tiem pacientiem, kuri latviešu valodu nesaprata?…palika neziņā par savu diagnozi?….un kur tad paliek Hipokrāta zvērests?…

    +1
    -11
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 02.09.2013. 20.15

    Nē, es jau tik mugurkaula un drusku muguras ārsts. Tās daļas ārsts, kur mugura vēl nezaudē savu cēlo nosaukumu. :)

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > Sanšains 02.09.2013. 23.02

    ….Hari…tad jau būsi plaša profila speciālists – pirms kāda laika rakstīji, ka esi acu ārsts…nujā, muguras vai acis – nav liela starpība… :)
    ….bet tā arī uz jautājumu neatbildēji – pacienti palika neārstēti?….

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 02.09.2013. 23.11

    Zane –

    Man žēl, ka sapratāt tā. Tas bija vien joks.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Sanšains 02.09.2013. 23.32

    Ja es sarunājos svešvalodā ar cilvēku, kuram pēc dažādām pazīmēm vajadzētu prast runāt latviski, tas manu pašcieņu ceļ. Pavisam nopietni – viņš nevar, bet es varu.
    —————
    es iedomājos kādu pārākumu jūt Gobzems, ja viņam kāds ļauj krieviski parunāties ar belokoņiem vai meļņikiem. Beloķoņš nevar, bet Gobzems var! tas skan lepni!

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > Sanšains 02.09.2013. 23.49

    Piedodiet, parasti noturos, bet šoreiz neizdosies – Hipopotama (sic!) zvērests ir reāla „basņa“ – ne viņš ir obligāts, ne arī par viņa neievērošanu var sodīt. Varbūt padumjajos laikos bija citādāk, bet no mediķiem, ko personīgi pazīstu, neviens tādu devis nav un negrasās.

    Savukārt par valodu, cilvēki, paskatieties uz sevi no malas, Jūs, kas proponējat svešvalodas, pirmām kārtām, protams, krievu, ar izteicieniem no sērijas „veicina intelektu“ un kādus brīnumus vēl ne, to darāt savas mazvērtības kompleksu dēļ. Cik no Jums ir lasījuši krievu „dižgarus“? Bez piespiešanas skolā? Ziniet, es arī esmu, tulkotus latviski, un priekšroku dodu kaut vai Remarkam (latviski) vai Murakami (angliski). Veco laiku krievu literatūras labākie eksemplāri nav diži labāki par tā laika latviešu labākajiem, kuru galvenā funkcija ir skolēnu spīdzināšana, savukārt pēc tam sarkanais mēris parūpējās, lai krievu literatūra iznīktu. Tikai nepārpriecājieties – latviešu literatūra arī dabūja boļševiku mīlestību, tikai par 20 gadiem mazāk, tādēļ varbūt kāda sakne vēl palika nenobeigta. Toties to 20 gadu laikā bija jāaaptakelēt tā laika varenie, skatīt, piemēram, A. Grīna „Dvēseļu puteni“, ko savos infantilajos gados ar patiku izlasīju, tikai vēlāk kāda japāņu rakstnieka darbā izlasīju acis atverošo atklāsmi, ka tāda veida darbi, kas heroizē karu, audzina nākamo kareivju paaudzi un līdz ar to arī nākamos karus un kara šausmas.

    Tikai, lūdzu, mūsdienu latviešu „literatūras“ kontekstā iztiksim bez P. Bankovska piesaukšanas – pirmais un vienīgais latviešu literātu ciemā nav nekas tāds, par ko būtu jālec no biksēm ārā, un personīgi neesmu vairs viņa darbu fans, kopš izaugu no tā infantilā vecuma. Savukārt „rakstnieces“ mums, ak šausmas, labākas varbūt vienīgi par Aspaziju, izmantojot kuru skolotāji atriebjas, ja bērni slikti mācās.

    Ak jā, tūlīt mazvērtības nomocītie man metīsies virsū, jo nelasu oriģinālvalodā, kā arī par valodu neprasmi. Piedodiet, bet lielākā daļa no Jums par mana līmeņa svešvalodu zināšanām var tikai sapņot, tādēļ arī redzu, ka tie, kuri „cepās“ par svešvalodām nereti paši tās neprot, tādēļ arī akūti izjūt to trūkumu, kamēr es varu paņemt preci no veikala plaukta vai vitrīnas un izlasīt saturu kaut zviedriski, lai arī nekad neesmu to apguvis, jo valoda vienkārši līdzīga vācu. Literatūru lasu parasti angliski vai retāk latviski, jo citām valodām man vajadzētu vārdnīcu, un tā nav vairs lasīšana, bet gan valodas apguve, ko daudz efektīvāk var izdarīt no ziņām, kur būs vairāk aktuālu nevis „super-retu“ vārdu. Vienīgi japāņu valodai tas galīgi neder, jo japāņi oficiāliem paziņojumiem izmanto pilnīgi citu leksiku nekā normālā valodā, bet cik tad nu šeit to mācīsies, vispirms jau Ļermontovs un Ļeņins jāatskaita pirms var doties tālāk uz austrumiem, noteikti apgūstot arī biedra Mao sarkano grāmatiņu labākai komunikācijai ar mūsu augošo ķīniešu kopienu, tikai sagaidāms, ka viņi aiz bailēm metīsies bēgt, sastopoties ar to, no kā šķita aizbēguši.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    janis17 > Sanšains 03.09.2013. 00.06

    ZanE, nez kā at Hipokrāta zvērestu veicas, teiksim, čehu, ungāru vai somu ārsts, kurš ar krievu krieviski gan nerunā…

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 03.09.2013. 09.15

    ex-diena-lasitaji –

    Arī man šķiet, ka pašlaik no latviešu rakstniecības nekā diža nav. Tomēr mums ir pietiekami biezs “kultūrslānis”, lai pārdzīvotu šos laikus. Slānis ir tik biezs, ka tikai īsts “grāmatu tārps” varētu apgalvot, ka visu ir izlasījis un apguvis.

    Piemēram, Regīna Ezera, Rūdolfs Blaumanis, Jānis Ezeriņš, Valentīns Jākobsons, Anšlavs Eglītis, Zigmunds Skujiņš, Gunārs Janovskis, Andris Kolbergs, Andra Neiburga, varbūt Inga Ābele, Bels un Jaunsudrabiņš.
    Arī Belševica un Andrejs Upīts ir sarakstījuši lieliskus stāstus. Tiem retajiem, kuri lasa dzeju, arī ir ko lasīt.
    Turpinot par lasīšanu latviski – vēl taču ir arī vesela kaudze biogrāfisku un dokumentālu sacerējumu par vēsturi un kultūru. Vēl ir arī pietiekami daudz labu tulkojumu.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > Sanšains 03.09.2013. 12.00

    …Hari…bet atbildēt uz jautājumu tomēr bija par grūtu?…

    P.S. ….jauki, ka esi atradis vārdam “meli” aizietojumu “joks”… :))

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > Sanšains 03.09.2013. 20.40

    Diemžēl neviens no šiem Hara uzskaitītajiem nav pasaules klases rakstnieks. Bet, atkal, nav ko saskumt, pasaules klase nav nemaz tik plaša. Pāris minūtes domāju par pasaules klases literatūru no „dižās“ „kultūrtautas“ mums kaimiņos, un secināju, ka ārpus sarkanā mēra skartajām teritorijām cilvēki mēdz pieminēt vienīgi „Karu un mieru“ un to pašu diez vai daudzi ir lasījuši, un noteikti ne jau krieviski. Pameklējot Wikipedia atradu šādus literatūras sarakstus:
    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Big_Read – 2 Tolstoja, 1 Dostojevska un 1 Bulgakova (vienīgais, kurš rakstīja PSRS, taču izglītots vēl cara laikos) darbs, tas ir, 3 autori ar 4 darbiem no 200.
    http://www.modernlibrary.com/top-100/100-best-novels/ – viens pats Nabokovs ar diviem darbiem no komisijas izvēlētajiem 100 un viens no tiem arī starp lasītāju izvēlētajiem 100. ABI DARBI SARAKSTĪTI ANGĻU VALODĀ, TĀDĒĻ ŠAJĀ SARAKSTĀ NAV NEVIENA DARBA, KAM ORIĢINĀLVALODA BŪTU KRIEVU. Hahahaha. Piedodiet, bet nesmieties nav iespējams.
    Personīgi šos divus atzinu par labākajiem izcilas literatūras sarakstiem, lai arī īpaši pirmais ir izteikti no britu redzespunkta. No otras puses, atceroties sera Prečeta darbus, grūti nepiekrist, ka, kā mums Maestro mūzikā, tā viņiem melno grāmatu autors literatūrā.

    Vēl daži labākās literatūras saraksti, kurus atradu, bet izbrāķēju:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Le_Monde%27s_100_Books_of_the_Century – kaut kā nepamet sajūta, ka pārāk centrēts uz literatūru franciski un viņu pasaulīti, lai uzskatītu, ka iekļūšana šajā sarakstā liecinātu par pasaules klasi literatūrā. Pieklājības pēc piebildīšu, ka šim sarakstam unikāls ir Solžeņicins.
    http://en.wikipedia.org/wiki/The_100_Best_Books_of_All_Time – atradu, tādēļ iekļāvu, bet nekā citādi kā par ciema dīvainīšu vingrinājumiem politkorektumā un reālpolitikā grūti nosaukt. Liels fui norvēģiem.

    Būtu jau labi, ja pēc 50 vai 100 gadiem arī kāds latviski sarakstīts darbs būtu pieskaitāms pie pasaules klases literatūrā, bet, redzot 130 miljonu japāņu un par Latviju mazākās Dānijas panākumus, laikam jau to nepieredzēsim.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 03.09.2013. 21.30

    opinionex-diena-lasitaji –

    Vai Jūs pārāk neaizraujaties ar līdzināšanos pret neizbēgami subjektīvo “pasaules klases” izlasi?:)

    Piemēram, http://www.modernlibrary.com/top-100/100-best-novels/ sarakstā 13. vietā ir Orvela “1984”. (otrajā sarakstā pat 8. vietā)
    Lai gan man Orvels ir simpātisks un arī “1984” ir interesants, tomēr, manuprāt, ir neiedomājami, ka to kāds varētu dēvēt par visu laiku 13. labāko romānu, kaut vai angliski rakstīto vidū.

    Vai Jums ir gadījies lasīt “1984”? Manuprāt, kopumā diezgan neveikls veidojums. Orvelam gan laikam bija attaisnojums – viņš bija smagi slims.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > Sanšains 03.09.2013. 23.07

    Jā, pusaudža gados esmu izlasījis gan to, gan „Dzīvnieku Fermu“. „1984“ iespējams pat divreiz, jo, lai arī smagāka lasāmviela, „Dzīvnieku ferma“ tomēr ir nedaudz bērnišķīga, lai arī alegorija par despotiskiem režīmiem. Piekrītu, „1984“ nav no darbiem, ko es atceros literārā nozīmē, bet starp darbiem, kurus pie sevis atceros saistībā ar realitāti nozīmē, noteikti pirmajā vietā. Kaut vai palasiet par gaidāmo Xbox One – „1984“ bija pirmais, kas man ienāca prātā, kad pirmo reizi uzzināju par gaidāmajām „iespējām“.

    Neskaitīju, cik no abos sarakstos minētajiem biju izlasījis, cik iesācis un cik vismaz kādu citu no tā autora darbiem lasījis, jo uzreiz bija skaidrs, ka ne pirkstu, ne roku nepietiktu, lai arī kopskaitā varētu būt tikai starp 10 un 20 procentiem.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

inta_s 02.09.2013. 13.15

Galvenais ko vecākiem vajadzētu mācīt saviem bērniem:
1.) mīlestība pret savu valsti – Latvijas Republiku – godāt, cienīt un būt gataviem to aizstāvēt.
2.) darba tikumu – gan mācībās, gan vēlāk darbā

Un mācīt to ar savu piemēru.

Sveicieni visiem kas uzsāk vai atgriežas pie mācību apgūšanas vai skološanas!

+10
-1
Atbildēt

0

Evija Zauere 02.09.2013. 13.09

Pateicoties krievu valodai, es ne tikai uzzināju, kas ir Puškins, bet nopelnīju visam, kas man dzīvē ir nepieciešams
——-
Es sāku skaļi ņirgt. Visi marš mācīties krievu valodu, jo ar tās zināšanām pietiks lai jūs sapelnītu kaudzi naudas :D

Sviests un ārkārtīgi sekla domāšana.

+22
-4
Atbildēt

6

    Inese > Evija Zauere 02.09.2013. 13.12

    Neņirdz gan tik skaļi ;) Arī ģeniālā latviešu tenisista Ernesta Gulbja panākumu pamatā ir ne tikai dabas dots talants, bet arī lieliskas krievu valodas zināšanas: ;)

    “Man ir 160 gigabaiti pilni ar mūziku. Man ir pilnīgi visi ДДТ, Би-2, Мумий Тролль, Аквариум un Nautilus Pompilius albumi – tā ir forša un pareiza mūzika, kas nenotrulina,” stāsta Gulbis.

    Savukārt, runājot par literāro gaumi, Gulbis stāsta, ka viņš lasa tikai krievu valodā. “Krievu valoda man liekas daudz bagātāka un skaistāka. (..) Arī lamājos tikai krieviski, jo latviešu valodā nav spēcīgu lamu vārdu. Lamāties krieviski ir jāiemācās!”

    +3
    -13
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > Evija Zauere 02.09.2013. 13.46

    Tad jau mēs Gulbi mierīgi varam nolamāt ar laviešu mīksto un maigo ”nu ritīgs dirsa”.

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    Inese > Evija Zauere 02.09.2013. 13.50

    Un kas tie “mēs” būtu? Latviešu nacianāļi, vai? ;)

    +1
    -10
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > Evija Zauere 02.09.2013. 13.58

    Tā varētu teikt tie,kas vispirms ir dziļi iepazinuši un ciena savas tautas valodu un kultūru.

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    Inese > Evija Zauere 02.09.2013. 14.07

    Cik dziļi?

    +1
    -8
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > Evija Zauere 02.09.2013. 14.14

    Tik dziļi,lai nevajadzētu lasīt tikai krievu valodā.

    +12
    0
    Atbildēt

    0

lailabidzane 02.09.2013. 13.00

.
Pa smuko!

Tikai tā politiskā priekšvēlēšanu klīstera smaciņa. Un tur nu neko darīt nevar.

+11
-2
Atbildēt

12

    lailabidzane > lailabidzane 02.09.2013. 14.01

    .
    gobzems.lv daiļrunis apgalvo:
    “Pirmais darbs bija.. ar algu 70 lati mēnesī”.

    Šeit aplūkojamā uzsaukumā jaunajai paaudzei, laikam jau tā pati persona ziņo:
    “Mana pirmā dzīves mēnešalga bija 43 lati”.

    Bij. maksātnespējas direktoram, advokātam un eventuālam deputātam vai ministram vajadzētu taču būt labam šī kāzusa skaidrojumam, vai ne?

    +14
    -1
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > lailabidzane 02.09.2013. 14.22

    Pirmajā gadījumā viņš vienkārši noapaļoja, kas tik sekmīgam puisim ir tie nieka 27 lati!

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > lailabidzane 02.09.2013. 15.58

    Neatkarības sākumā, tikko kā pēc “repšikiem” ieviesa latus, man sievai alga bija 25 lati, vidējā pensija bija 32 lati, 120 lati skaitījās milzīga alga.

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    dro > lailabidzane 02.09.2013. 16.42

    dzeris49. Tu fleitē ne sliktāk kā Gobzems. Vai arī bērnībā slauci govis?:)

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    andris902 > lailabidzane 02.09.2013. 16.50

    …1993.gada 1.oktobrī minimālā alga bija 15 lati….25 lati skaitījās – pieklājīga alga!…. :))

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

    dro > lailabidzane 02.09.2013. 17.01

    zanE. Tev kā parasti aizmirsies, ka lielākā daļa strādājošo algu saņēma konvertos. Pie reizes apskaties, cik saņēma deputāti.
    P.S. Tanī laikā strādāju vairākos uzņēmumos, mazākā alga uzņēmumā par pāris stundām nedēļā man bija 150 Ls mēnesī.

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    andris902 > lailabidzane 02.09.2013. 17.19

    ….oho!…jau tolaik algu aploksnē saņēmi?…tad jau nav brīnums, ka arī tagad saviem celtniekiem uz rokas maksā….

    +5
    -8
    Atbildēt

    0

    dro > lailabidzane 02.09.2013. 17.44

    zanE. Gribētu gan. Mūsu uzņēmums toreiz bija 100 lielāko nodokļu maksātāju sarakstā. Tā kā fleitē tālāk:)

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > lailabidzane 02.09.2013. 21.09

    Ino – tu, kā jau samērā bieži, runā par to, ko nepārzini vai neatceries, toties ar absolūtu pārliecību par savu pareizumu, un pat agresiju.

    +3
    -10
    Atbildēt

    0

    dro > lailabidzane 02.09.2013. 22.06

    dzeris49. Toreiz naudu nopelnīt bija vieglāk kā tagad, vajadzēja tikai kustēties. Protams, cilvēkiem grūti pārorientēties. Varu atgādināt, ka pusdienas viesnīcā Latvija maksāja mazliet virs lata.
    Varu atgādināt arī inflāciju 90. gadu sākumā. Atceros pirms objekta nodošanas no rīta uz objektu ņēmu 150000 repšikus, bet ap pusdienas laiku jau nauda bija beigusies:)

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    andris902 > lailabidzane 02.09.2013. 23.06

    …lno… -“Atceros pirms objekta nodošanas no rīta uz objektu ņēmu 150000 repšikus, bet ap pusdienas laiku jau nauda bija beigusies”
    —————————-
    ….kukuļiem vai aplokšņu algām?….

    +1
    -8
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > lailabidzane 03.09.2013. 06.47

    Uzreiz var just, kāds kontringents te palicis, disidentes līmenis.
    Par absolūti objektīviem cipariem liek mīnusus, par fantāzijām plusus, pēc principa patīk vai nepatīk komentētājs, pie kam paši absolūti neinformēti un neko neko nezina.
    Īsts NA bērnudārzs ar to mugurkaulu smadzeņu vietā.

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

Riekstlauzis 02.09.2013. 12.56

Malacis, ka puika tā no laukiem tā izsities tiesu sistēmas netīrajā ķēķī.

+3
-10
Atbildēt

0

ligakalnina 02.09.2013. 12.51

Pozitīvs raksts, atbalstu.
Cilvēkus vispār var iedalīt divās kategorijās – tie, kas sūdzas par dzīvi, un tie, kas dara, lai ko tai dzīvē mainītu.

+5
-16
Atbildēt

7

    Anna Gaigule > ligakalnina 02.09.2013. 13.44

    Es varbūt būtu noticējis, ka rakstīts no sirds, ja raksts nebeigtos ar “Autors ir zvērināts advokāts”.

    +13
    -6
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 02.09.2013. 15.45

    Advokātam arī ir biogrāfija, par advokātu viņš nepiedzima, bez tam advokāts ne vienmēr nozīmē blēdis.
    Jādomā, ja līdzīgu tekstu būtu uzrakstījis Dombrovskis, attieksme būtu cita, šeit, pārsvarā, vērtē nevis tekstu, bet, autoru.

    +6
    -12
    Atbildēt

    0

    janis17 > ligakalnina 02.09.2013. 16.28

    Maksātnespējas administratoru mafiozņiks???? Vai ne, dzeri?

    +13
    -5
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 02.09.2013. 17.00

    Mafozniķi ir NA, viņš ir citā partijā.

    +2
    -13
    Atbildēt

    0

    janis17 > ligakalnina 02.09.2013. 23.49

    Dzeri, Te nu tu parādi savu īsto “objektīva komentētāja” seju!

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 03.09.2013. 06.45

    Un kas tad ir jūsu patreizējais viens no līderiem Lūsis un Lemberga šestjorka Bērziņš?

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    Eleonora Maisaka > ligakalnina 03.09.2013. 13.55

    dzeris49
    “Šestjorka” šai Saeimā ir tikai viens, tas ir zoodārzā taisītais un sodomīta Puķina piesmietais prezis.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

Ieva 02.09.2013. 12.29

Oho. Kaut kas jauns!
Nav oda neveiksminiekiem vai visuresošā žultsgāšana par valsti, sabiedrību, politiku…

Un piekrītu Jums- visvieglāk ir nedarīt un vaidēt par grūtiem laikiem. Esam pamatīgi palaidušies slinkumā ,un tā vietā , lai noslaucītu durupriekšu, lamājam visu pasauli, ka durupriekša netīra.
Un braucam tur, kur tās slauka…

+2
-12
Atbildēt

1

    Ieva Aile > Ieva 02.09.2013. 13.30

    Ja?Un,ja pats dara,tad uz citu sadarītām cūcībām vajadzētu vispār pievērt acis?Tas daudziem patiktu.”Es strādāšu vēl vairāk”,teica Orvela Bokseris,līdz nonāca lopkautuvē.

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

dace_roze_lmt_lv 02.09.2013. 12.26

Labs raksts. Repšes partija forever.

0
-11
Atbildēt

2

    dro > dace_roze_lmt_lv 02.09.2013. 21.58

    Jā, interesantas IR vērtības. Jaunā censoņa eseja redzamākajā vietā, bet Medņa kunga raksti kā pašnāvnieka atdusas vieta aiz kapsētas vārtiem…

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > dace_roze_lmt_lv 02.09.2013. 23.40

    Jā, atgādina 1996./1997.g jaungada runu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam