Kurmītis
1. Rīgas brīvosta maksā nodokļus. Tieši tāpat kā visi citi uzņēmumi šajā valstī. Un pagājušajā gadā, starp citu, samaksāja nodokļos 12 miljonus EUR. 2,5 reizes vairāk nekā Tallinna ! … starp citu … : )))) …
2. apbrīnojami, ka EKONOMIKAS ministra padomniece no RF partijas to nezina. Un to, liekas, nezina arī EKONOMIKAS ministrijas PĀRSTĀVE tajā pašā Brīvostā no tās pašas RF partijas, kura jau mūs reiz satrieca ar savu dziļo „kompetenci” pašvaldību vēlēšanās … taisni jābrīnās, par ko viņa tur algu saņem. Liekas – par uzņēmuma, kuru pārstāv, apmelošanu un publisku ķengāšanu. Kas vispār jau ir Komerclikuma pārkāpums, par kuru draudz arī reāls kriminālprocess … starp citu …
3. Talinnas ostā lauvas daļu no ienākumiem sastāda miljoniem pasažieru, kuri ceļo no Tallinnas uz Helsinkiem un citām pilsētām – apmēram 8,8 miljoni pasažieru 2012 gadā. Un. Pat, ja mēs pieņemam, ka viņi ir vienīgie, par kuru apkalpošanu osta maksā nodokļus valstij, tad sanāk, ka Talinnas osta par katru savu pasažieri nodokļos samaksā … 0,60 EUR … Tas pie nosacījuma, ka viņi VISPĀR NEKO nemaksā par kravām … Tas ir vienkārši smieklīgs nodoklis, tā ka ne jau nodokļu lielumā ir problēma. Problēma ir tur, ka Tallinnai ir milzīga, faktiski neko neizmaksājoša garantētu ienākumu plūsma no pašažieru apkalpošanas, kādas Rīgai nav un nekad nebūs. Salīdzināt šādā situācijā Rīgu un Tallinnu bez pasažieru nodalīšanas no kravām ir augstākajā mērā ekonomiskās nekompetences un analfabētiskama demostrēšana …
4. Brīvostas valdē nav NEVIENA privātā uzņēmēja – tikai valdības un pašvaldības pārstāvji. Kuri tad arī lemj par dividendēm. Un nekas – pilnīgi un absolūti nekas netraucē šiem cilvēkiem sadalīt da kaut visu Ostas attiecīgajā gadā saņemamo peļņu. Un nav vajadzīgs speciāls likums Brīvostai, ar kuru vēl tiek uzspiesta kaut kāda īpaša dividenžu sadales kārtība. Precīzāk – tāds likums ir vajadzīgs tikai vemjotības zagļiem un viņu rokaspuišiem no Reformu Partijas, jo tas tad ļautu VALSTIJ vienpersonīgi piesavināties Ostas nopelnīto un visu savākt sev, atstājot ar garu degunu pašaldību. Kuras teritorijā Osta atrodas, kuras resursus izmanto un vidi piesārņo. Siles ierēdņiem negribas dalīties, savā alkatībā jau galīgi sviestā sagājuši.
Taipa. Problēma ir tur, ka Tallinnai ir milzīga, faktiski neko neizmaksājoša garantētu ienākumu plūsma no pašažieru apkalpošanas, kādas Rīgai nav un nekad nebūs.
_____________________
Jā, tā tagad vairs nav problēma tikai reņģēdājiem, bet arī kampēju ielas meitām taipām. Latvijai pēc neatkarības atgūšanas palika lielā tirdzniecības flote no PSRS republikām. Kur tā ir tagad? Ģenitālie taipu saimnieki to ir sadalījuši savos makos un panākuši, ka Rīgas pasažierus tagad apkalpo Tallinas rēdereja, bet kampēju slampas ķerc ķeriet zagļus…Ja tomēr pie varas nāks valstiski domājoši cilvēki, tad Rīgas ostas pasažieru plūsma bez šaubām būs lielāka kā Tallinai.
lno – Rīga ģeogrāfiski nevar panākt 2x lielāku plūsmu :) Tallina-Helsinki ir 45 j.j. Rīga – Stokholma ir aptuveni 300 j.j. Rīga -Helsinki būs ap 400 j.j. Rīga – Visby piemēram būs 250 j.j. Rīga -Kurasāre 90 j.j. Jautājuma būtību uztvēri ?
klusais. Pat netaisos tvert – rietumu puse daudz apdzīvotāka. Viss atkarīgs no piedāvājuma. Es piemēram labprātāk lidoju uz Karibu baseinu, Āzijas dienvidiem vai Portugāli un Spāniju nekā uz Turciju vai Grieķiju.
….Klusais….ko Tu nesaprati?…lno tak teica – “Pat netaisos tvert…”…:)
….viņš tikai gribēja pastāstīt, ka bez Izraēlas apmeklējis arī citas valstis….
…un tad jau štrunts, ja sajūk kuģi ar lidmašīnām…. :)
Vai tad to visu esošās koalīcijas spēkos nebūtu itin viegli mainīt? Jāgroza būtu “tikai” Likums par ostām un Rīgas brīvostas likums un jānosaka, ka ostas pārvalde ir valsts SIA vai AS.
….lai grozītu likumu nepieciešams 51% līdzīgi domājošo….neesmu pārliecināta, ka šajā jautājumā tik daudz vienādi domājošo atradīsies….aizkulišu tirgus gan tiktu atvērts…. :)
Kāds ir tas racionālais arguments kāpēc nevarot likt ostām maksāt valsts budžetā peļņu? Es tā detaļās nelasīju rakstu bet no topic virsrakstiem to nesaskatīju.
Gandrīz vai esmu pārliecināts, ka neies cauri.
Tāpat, kā negāja cauri “antilemberga” likums.
Interesanti, kā izgrozīsies V un NA, ar kādiem argumentiem?
Tas, ka ZZS un SC neatbalstīs, skaidrs tāpat.
VD roka nedreb, atņemot naudu pensionāriem, skolotājiem un bērniem, kuru lāsti debesīs nekāpj, bet jūs tak neticat, ka viņš pieņems kādu lēmumu pret faktiskā labuma guvējiem no ostām. Tam ir domāts “nesaki ne jā, ne nē, ne balts, ne melns”.
Saskaņā ar šo atzinumu laikā no 2009. līdz 2011.gadam brīvostas nelietderīgu tēriņu un bezdarbības rezultātā neiegūtā peļņā lēšama ap 41 miljonu latu.
Pēc šī atzinuma saņemšanas un novērtēšanas šī gada jūlijā Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs saņēma 48 tūkstošu latu lielu prēmiju par savu darbu. Interesants veids, kā uzteikt 41 miljona izšķērdēšanu.
========================================
Vai ir korekti vienādot NEIEGŪTU PEĻŅU (pēc Valsts kontroles domām) un IZŠĶĒRDĒŠANU?
Un, tā kā mums gar acīm tiek “vicināti” tie miljoni, publikai arī paliek iespaids, ka valsts varētu vēl iekasēt papildu miljonus.
Vai tā ir? Vai arī runa ir tikai par tādu loginovu algu un prēmiju apcirpšanu, kam es PILNĪGI PIEKRĪTU, tomēr – vai tie tiešām būs desmiti miljonu gadā?
Piekrītu Harim, ka Rīgas brīvostas pārvaldes novērtējumam jābūt precīzākam un korektākam, nekā to piedāvā autore.
Izlasot Valsts kontroles Revīzijas ziņojuma http://www.lrvk.gov.lv/upload/Zin_RBP_15022013.pdf kopsavilkumu (9. – 19.punktu), tiešām varam saskaitīt autores minēto Ls 41 miljonu. Taču Valsts kontroles redakcija katrā punktā ir atšķirīga: “pastāv risks, ka rīcība nav bijusi ekonomiska”- 22milj., “nelikumīgi rīkojusies ar finanšu līdzekļiem, iesaistoties komercdarbībā”- 6milj., “pretēji normatīvajam aktam kruīza kuģi atbrīvoti no sanitārās maksas”- 2.7milj. utml.
Protams, ka ir radīti zaudējumi/neiegūta peļņa. Neattaisnoju Brīvostas pārvaldes rīcību, taču arī kritiķiem jābūt godīgiem – visi Valsts kontroles ziņojumā uzskaitītie 41 miljoni netiek un nevar tikt uzskatīti par neiegūto peļņu.
Dividendēs no Tallinas ostas 2011.gadā Igaunijas valsts budžets saņēma 20 miljonus eiro un 5,3 miljonus eiro nodokļos. Kopumā 2011.gadā, pateicoties Tallinas ostas darbībai, Igaunijas budžets papildinājās ar 25 miljoniem eiro. Pagājušajā gadā šie skaitļi ir bijuši vēl iespaidīgāki.
Pērn dividendēs no Tallinas ostas Igaunijas valsts saņēma 33.8 miljonus eiro, bet nodokļos – vēl 9 miljonus.
Tātad kopumā 2012.gadā Tallinas osta Igaunijas valsts budžetu papildināja ar 42 miljoniem eiro!
==========================================
Un kur salīdzināmi cipari par Rīgas ostu? Jocīgi, ka šajā rakstā tos neatrodu.
Varbūt, piemēram, 2011. gadā budžetā iemaksāts 0 un nodokļos 0?
Varbūt budžetā 0 un nodokļos 46 miljoni EUR (pret igauņu 25 miljoniem), kā raksta “LinuxMint”?
Varbūt vēl kā citādi?
Turklāt pie visiem šiem ieskaitījumiem valsts budžetā Tallinas osta pamanās vēl arī veikt ievērojamus ieguldījumus savā attīstībā, atšķirībā, piemēram, no Rīgas brīvostas. Pēdējo četru gadu laikā Tallinas osta savā attīstībā ieguldīja 130 miljonus latu, kamēr Rīgas brīvosta 11(!) gadu laikā – vien 80 miljonus.
==========================================
Labprāt šeit redzētu arī pretējās puses ciparus un izskaidrojumus.
Atceros, LR1 diskusijā par šo tēmu, kurā piedalījās gan Leiškalns, gan raksta autore, Leiškalns apgalvoja, ka “infrastruktūrā Latvijas ostas [diemžēl atsevišķi nenodalot Rīgas ostu – Haris] ar vai bez kohēzijas fondu atbalsta izvieto (investē?) vairākus simtus miljonu latu (!) gadā”. http://www.latvijasradio.lv/program/1/2013/08/20130816.htm
Būtu interesanti lasīt konkrētu atspēkojumu šiem apgalvojumiem, jo, manuprāt, Platonova raidījumā Leiškalnam tieši uz šo neko neatbildēja.
Pilnībā pievienojos rakstam. Ostas, tāpat kā Inčukalna gēzes krātuve, ir valsts nozīmes stratēģiskie objekti. Tos nedrīkst pilnībā atdot atsevišķu uzņēmumu, cilvēku vai pat pilsētu rokās. Ostām ir jāpelna arī valstij, ne tikai konkrētai pilsētai vai vēl sliktāk – šaurai cilvēku grupai. Pie tam, ostas bez pārējās valsts infrastruktūras pelnīt neko īsti nevarētu. Kā arī, valstij būtu jāspēj savi stratēģiskie objekti izmantot savu interešu aizstāvēšanai un nodrošināšanai attiecībās ar citām valstīm, t.i., valstij būtu jābūt ievērojamai teikšanai pār tās stratēģisko objektu darbību un lēmumiem saistībā ar to pārvaldi.
Premjerministrs Dombrovskis pareizi teica: jāsāk diskusija, jāizvērtē visi par un pret, jāpārbauda, kā tiek izmantota peļņa, noteikti nepieciešams samazināt nelietderīgus iezdevumus un praksi bankrotējošus politiķus un to radiniekus “izmitināt” ostās, tomēr nevar strebt arī karstu, piemēram atklāti jāsalīdzina kaut vai tā pati Tallinas osta (un ne tikai), cik valsts saņem un cik tai dod (ko varbūt Latvijas valsts nedod), jo var izrādīties galu galā neitrāla bilance.
Un arī šajā rakstā šī “padomniece” ir “aizmirsuse” pieminēt, ka “Tallinas osta” ir valsts korporācija, kurā ietilpst 5 ostas, nevis viena, kā tas varētu šķist no nosaukuma ;)
Un vēl, citāts iz VB pārvaldnieka:
“Vienīgais arguments ir, ka Tallinas osta taču maksā dividendes, tai pat laikā nemaz neiedziļinoties, no kādu pakalpojumu sniegšanas Tallinas ostai rodas peļņa, kuru tā izmaksā dividendēs. Tāpat tiek noklusēts, ka Tallinas osta dividendes samaksā no pārpalikuma – no tā, kas paliek pāri pēc visu izdevumu segšanas, nevis kā RP plānā – vienkārši atņemt piektdaļu no ostas attīstībai nepieciešamajiem ieņēmumiem,” norādīja Sarmulis.
Un arī pie šī raksta “Linux Mint 15” kārtējo reizi ir pievienojis Rīgas Brīvostas pārvaldes maldinošo slaidu (skat. drusku augstāk), kurā ir noklusēts fakts, ka Rīgas brīvosta nav juridiska persona, bet ir Latvijas teritorijas daļa (skat. Ostu likumu). Līdz ar to nav iespējams pārliecināties par slaidā minēto “faktu” patiesumu. Salīdzinājumam, juridiskā persona – Rīgas brīvostas pārvalde 2012.gadā nodokļos nomaksāja Ls180t (gada pārskata dati).
Vēlos uzsvērt, ka šajā jomā esmu profāns un tāpēc tikai kā amatieris cenšos likt kopā “mozaīkas gabaliņus”.
Un tad arī atbilstoša līmeņa jautājums: vai Tallinas ostas maksātie peļņas un nodokļu miljoni nebūtu jāsalīdzina nevis ar pašas Rīgas ostas maksātajiem nodokļiem, bet gan ar Rīgas ostas infrastruktūru nomājošo, Rīgas ostā strādājošo uzņēmumu samaksātajiem nodokļiem?
Piekrītu, ka Tallinas ostas, kas ir akciju sabiedrība, rādītājus nevar vienkāršoti salīdzināt ar Rīgas brīvostas pārvaldi, kas ir atvasināta publisko tiesību juridiskā persona.
Ja pēc Tavas metodikas, tad būtu jāsalīdzina Rīgas brīvostas pārvaldes un visu ostā strādājošo uzņēmumu kopējie rādītāji ar AS Tallinas osta un visu tajā ostā strādājošo uzņēmumu kopējiem rādītājiem. Taču baidos, ka arī tas nebūtu objektīvi, jo vismaz Latvijā komersanta ieņēmumi un no tiem maksājamais nodoklis netiek “piesiets” konkrētai teritorijai, jo uzņēmuma juridiskā adrese var būt vienā vietā, bet reālā darbība (preču ražošana, pakalpojumu sniegšana) var notikt dažādās citās vietās Latvijā vai ārzemēs.
Mēs nezinām un nevaram pārbaudīt, kas ir slaidā minētie ostas kopējie ieņēmumi.
Pagaidām neviena no diskutējošām pusēm nav likusi publikai galdā “pilnu pierādījumu paketi”, kas ļautu pārliecināties vai vismaz noticēt viņu paustajam viedoklim. Ceru, ka ministriem un deputātiem ir vairāk informācijas un ka viņi varbūt ar to padalīsies publiski.
bet kurš ir papētījis, kur patiešām paliek šie ostu ieņēmumi !!!!!!!! nu jā, Valsts Kontroles atzinums visiem kā pīlei ūdens:P ostas-vieta , kur nesodīti tikt pie miljoniem, jo valdība mums tāda maiga, lai neteiktu tizla:(
Nu tad beidzot! Nezin kādēļ šis priekšlikums nenāk no V vai NA, bet no partijas, kurai vairs nav ko zaudēt? Balsojums saeimā man būs lakmusa papīriņš saeimas vēlēšanām. Mani ļooti interesē, kā nobalsos NA, bet varbūt kā daudzu svarīgu problēmu risināšanu atstās jaunajai valdībai? kādēļ raustīt lauvu aiz ūsām, ja var omukīgi pavadīt atlikušos mēnešus…
lno
Neietekmējies tik ļoti no katra raksta. Kamēr LIAA priekšņieka krēslā sēž Šļesera ieliktnītis, Ozols, kamēr Pavluta darbošanās atgādina Ķīļa konvulsijas, saproti, kam strādā Ekonomikas miņistrija.
Tāpēc, ka vienotībai par visu svarīgākas ir tuvojošās vēlēšanas un savas pozīcijas. Neies tak Valdis riskēt ar savu krēslu! Un RP ir vienotības nāvīgākais ienaidnieks, jo VZ ar savu rīkojumu Nr.2 nojauca ieplānoto scenāriju un daži(as) netika tur, kur ļoti gribēja tikt.
kur un kam aiziet ienakumi no Latvijas ostam laiku pa laikam ari te par to ieminamies. es kautko shaja lieta esmu rakstijusi un vaicajusi pec specialistu viedokljiem jau vismaz no 2010, ari lno to ir rakstijis, te vinja ieraksts no 2011:
lno Rīga, 22.apr., NOZARE.LV. No Baltijas valstu ostām pēc pārkrauto kravu apjoma šī gada pirmajos trīs mēnešos favorīte ir Tallinas osta, kurā pārkrauti 9,2 miljoni tonnu kravu. Tai seko Klaipēdas osta ar 9,07 miljoniem tonnu un Rīgas osta ar 7,7 miljoniem tonnu, liecina biznesa portāla “Nozare.lv” apkopotā informācija.
Ventspils ostā pirmajos trīs mēnešos pārkrauti 7,2 miljoni tonnu kravu, Liepājas ostā pirmajos trīs mēnešos pārkrauti 1,19 miljoni tonnu kravu.
Salīdzinot ar pērno gadu, palielināt kravu apjomus visstraujāk izdevies Klaipēdas ostai – trīs mēnešos pieaugums par 20,8%, Liepājā – par 18,4%, Tallinā – par 8,6%, savukārt Ventspilī pārkrauts par 0,7% mazāk nekā pērn analoģiskā laika periodā.
Kā ziņots, šī gada pirmajos trīs mēnešos Latvijas ostās pārkrauti 16,34 miljoni tonnu kravu, kas ir par 4,7% vairāk nekā iepriekšējā gada analogā laika periodā, liecina Satiksmes ministrijas apkopotā informācija.
Vislielākais apgrozījums visās Latvijas ostās kopumā bijis beramkravām – pārkrauti 7,32 miljoni tonnu, kas ir par 0,1% vairāk nekā 2010.gada janvārī-martā.
Pārkrauto lejamkravu apjoms sasniedzis 6,16 miljonus tonnu, un tas bija par 3,4% vairāk nekā 2010.gada janvārī-martā, bet ģenerālkravu apgrozījums gada pirmajos trīs mēnešos bijis 2,85 miljoni tonnu, kas attiecīgi ir par 22,2% vairāk nekā 2010.gada janvārī-martā.
Pieaudzis arī pārkrauto konteineru skaits – par 31,5% – līdz 67 104 TEU.
+3 Radius_box_plus Radius_box_minus 3 ATBILDES ATBILDĒT 23.aprīlis 2011 10:34
Hamburgas ostu ienakumi bagatina Vacijas federalo kasi, Niderlandes particibas pamatu veido ienakumi no Roterdamas ostas, lielas lidostas un lielas augstskolas Haga.
Latvijai ar Niderlandi vajadzetu lidzinaties jo mums ir 3 neaizsalstoshas ostas, lidosta kas driz taps lielaka un apmeram 70 augstskolas.
tachu latvieshus nemaz nekrata tas ka 20 gadus ienakumi no ostam aiziet nevis valstij bet dazhu privatpersonu kabatas.
var jau but ka reglari ienjemumi tiek ari partiju melnajam kasem jo apkarots uz lidzenas vietas tiek jebkursh kas uz to norada. shoreiz ideju nolidzinat pavisam vienkarshi, – ta nekur nederes jo raksta autore ir ekonomikas ministra padomniece, tatad no jau nepopulara RP.
es nezinu kapec varas partijas V un NA ostu lietu neaiztiek, kapec ienakumus no ostam neprasa vinju elektorats briviba un pastalas.
disidente, klejotājs.
…saproti, kam strādā Ekonomikas miņistrija.
________________
Attiecībā pret gāzes tirgus liberalizāciju un šajā gadījumā ostām LV labā. Paskatīsimies kā labā strādās V un NA.
klejotājs. Arī Vienotības koķetēšana ar SC, un NA ākstīšanās ap 15. maiju manuprāt nevieno latviešus. Vērtēsim pēc darbiem ne žurnālistu slavas dziesmām vai ironijas.
to lno
“Balsojums Saeimā man būs lakmusa papīriņš saeimas vēlēšanās. Man ļoti interesē, kā nobalsos NA…”
Tieši tādus pašus vārdus Jūs teicāt pirms Saeimas balsojumu par krimināl vajātu deputātu pilnvaru ierobežošanu. Arī tad Jūs tos lakmusa papīriņus piesaucāt.
Un kas izrādījās – balsojums izgāzās, jo roku pielika arī VL TB LNNK. Bet tas lno nemaz nesamulsināja un turpmāk viņš palika aktīvs NA atbalstītājs.
Vai ziniet, kāds bija Jūsu attaisnojums? Šeit lno koments jau pēc balsojuma:
” Šoreiz ir tikai 2 varianti – NA ir blēži vai muļķi:) Ja Latvijā politiskā kultūra būtu tāda, ka cilvēks ar šaubīgu reputāciju pats atkāptos, tad speciāls likums nebūtu vajadzīgs. Tomēr tiem, kuri vienotā fontē uzbrūk NA, vajadzētu saprast, ka pārējās partijas nav ne par grasi labākas.”
Lūk, cik vienkārši! Un tā būs vienmēr – Jūs vienmēr rīsiet šos nacionāļu sūdus. Un, kad aizrīsieties, tad klaigāsiet – “NA ir blēži vai muļķi”. Un kā attaisnojumu tik teiksiet – “es jau neko, es jau tikai par “nacionālu valsti”, “pārējās partijas nav labākas”.
Un tad vēl piesauksiet slavenos tankus, kuru aizsegā ātri aizmirsīsies visas nacionāļu nelietības.
susurs. Pie tik jēla teksta nevajadzētu jūsoties. Citēts precīzi, ka tā ne tikai teicu, bet arī domāju. Zini kāda atšķirība starp Tevi, Zani & CO un lno? Mani atšķirībā no jums nav nozombējusi neviena partija un es, vadoties no Tavas dziesmu grāmatas, negribu sūdu iesmērēt par dārgakmeni.
susurs _…tā būs vienmēr..(..)..piesauksiet slavenos tankus, kuru aizsegā ātri aizmirsīsies visas nacionāļu nelietības…_
~~~~~~~~~~~~~~~
apvainojumiem nav seguma, zhelabas un pretenzijas nav pec adreses. jus ar neuzmanigu kustibu izgaismoja, iegaza un apraka jusu lideris, politiskais aferists Zatlers.
jus esiet jau nolemti un jums nav ceribu atlabt jo tanki neaizmirsisies un netiks piedoti.
variet vel meghinat atnjemt balsis latvieshu partijam, bet ari tas jums diezko neizdosies, jo Zatlers turpina jus diskreditet.
dzeriet indi vai splaujiet to jo jusu lideris brauc uz krievu saietiem pagarinata limuzina, bet ar jusu partiju ir cauri, tai nav nakotnes.
man ir zhel godigi labticigos cilvekus ko moskalju aghentam izdevas piesmiet.
lno
“Attiecībā pret gāzes tirgus liberalizāciju un šajā gadījumā ostām LV labā.”
Gāzes tirgus liberalizācija ir ES bezierunu prasība, ar ostām valsts varēja sākt, patriecot no siles Loginovu. Balsojumā par krievu noziedznieku, Maskavai nozīmīgo, Čalovski, bija viss Pavļuts, līdz pēdējai kapeikai.
“NA ākstīšanās ap 15. maiju”
Nemērkaķojies pakaļ kremļjaģām, padumjās armijas kaujas un politisko mācību teicamniek!!! Daudziem latviešiem 15. maijs ir ievērojama diena.
Komentāri (48)
Janka, Janic 26.08.2013. 18.32
piemeeram Liepaaja jau atšujusi nodokļu nomaksu liidz 2035. gadam….http://www.delfi.lv/bizness/biznesa_vide/liepajas-un-rezeknes-sez-nodoklu-atvieglojumu-periodu-pagarina-lidz-2035gadam.d?id=43143988
2
garausiitis > Janka, Janic 26.08.2013. 18.37
nu Tev gadsimti nedaudz gļuko :)
0
Janka, Janic > Janka, Janic 26.08.2013. 18.48
paldies
0
Dina 26.08.2013. 17.59
Kurmītis
1. Rīgas brīvosta maksā nodokļus. Tieši tāpat kā visi citi uzņēmumi šajā valstī. Un pagājušajā gadā, starp citu, samaksāja nodokļos 12 miljonus EUR. 2,5 reizes vairāk nekā Tallinna ! … starp citu … : )))) …
2. apbrīnojami, ka EKONOMIKAS ministra padomniece no RF partijas to nezina. Un to, liekas, nezina arī EKONOMIKAS ministrijas PĀRSTĀVE tajā pašā Brīvostā no tās pašas RF partijas, kura jau mūs reiz satrieca ar savu dziļo „kompetenci” pašvaldību vēlēšanās … taisni jābrīnās, par ko viņa tur algu saņem. Liekas – par uzņēmuma, kuru pārstāv, apmelošanu un publisku ķengāšanu. Kas vispār jau ir Komerclikuma pārkāpums, par kuru draudz arī reāls kriminālprocess … starp citu …
3. Talinnas ostā lauvas daļu no ienākumiem sastāda miljoniem pasažieru, kuri ceļo no Tallinnas uz Helsinkiem un citām pilsētām – apmēram 8,8 miljoni pasažieru 2012 gadā. Un. Pat, ja mēs pieņemam, ka viņi ir vienīgie, par kuru apkalpošanu osta maksā nodokļus valstij, tad sanāk, ka Talinnas osta par katru savu pasažieri nodokļos samaksā … 0,60 EUR … Tas pie nosacījuma, ka viņi VISPĀR NEKO nemaksā par kravām … Tas ir vienkārši smieklīgs nodoklis, tā ka ne jau nodokļu lielumā ir problēma. Problēma ir tur, ka Tallinnai ir milzīga, faktiski neko neizmaksājoša garantētu ienākumu plūsma no pašažieru apkalpošanas, kādas Rīgai nav un nekad nebūs. Salīdzināt šādā situācijā Rīgu un Tallinnu bez pasažieru nodalīšanas no kravām ir augstākajā mērā ekonomiskās nekompetences un analfabētiskama demostrēšana …
4. Brīvostas valdē nav NEVIENA privātā uzņēmēja – tikai valdības un pašvaldības pārstāvji. Kuri tad arī lemj par dividendēm. Un nekas – pilnīgi un absolūti nekas netraucē šiem cilvēkiem sadalīt da kaut visu Ostas attiecīgajā gadā saņemamo peļņu. Un nav vajadzīgs speciāls likums Brīvostai, ar kuru vēl tiek uzspiesta kaut kāda īpaša dividenžu sadales kārtība. Precīzāk – tāds likums ir vajadzīgs tikai vemjotības zagļiem un viņu rokaspuišiem no Reformu Partijas, jo tas tad ļautu VALSTIJ vienpersonīgi piesavināties Ostas nopelnīto un visu savākt sev, atstājot ar garu degunu pašaldību. Kuras teritorijā Osta atrodas, kuras resursus izmanto un vidi piesārņo. Siles ierēdņiem negribas dalīties, savā alkatībā jau galīgi sviestā sagājuši.
7
dro > Dina 26.08.2013. 18.28
Taipa. Problēma ir tur, ka Tallinnai ir milzīga, faktiski neko neizmaksājoša garantētu ienākumu plūsma no pašažieru apkalpošanas, kādas Rīgai nav un nekad nebūs.
_____________________
Jā, tā tagad vairs nav problēma tikai reņģēdājiem, bet arī kampēju ielas meitām taipām. Latvijai pēc neatkarības atgūšanas palika lielā tirdzniecības flote no PSRS republikām. Kur tā ir tagad? Ģenitālie taipu saimnieki to ir sadalījuši savos makos un panākuši, ka Rīgas pasažierus tagad apkalpo Tallinas rēdereja, bet kampēju slampas ķerc ķeriet zagļus…Ja tomēr pie varas nāks valstiski domājoši cilvēki, tad Rīgas ostas pasažieru plūsma bez šaubām būs lielāka kā Tallinai.
0
garausiitis > Dina 26.08.2013. 18.35
lno – Rīga ģeogrāfiski nevar panākt 2x lielāku plūsmu :) Tallina-Helsinki ir 45 j.j. Rīga – Stokholma ir aptuveni 300 j.j. Rīga -Helsinki būs ap 400 j.j. Rīga – Visby piemēram būs 250 j.j. Rīga -Kurasāre 90 j.j. Jautājuma būtību uztvēri ?
0
dro > Dina 26.08.2013. 18.48
klusais. Pat netaisos tvert – rietumu puse daudz apdzīvotāka. Viss atkarīgs no piedāvājuma. Es piemēram labprātāk lidoju uz Karibu baseinu, Āzijas dienvidiem vai Portugāli un Spāniju nekā uz Turciju vai Grieķiju.
0
garausiitis > Dina 26.08.2013. 21.47
lno – nu ja ar kuģi jau uz D-āziju neiesi :)
0
dro > Dina 26.08.2013. 22.15
klusais. Vai tad uz turieni neiet kruiza kuģi? Tu vienmēr brauc uz Olaini, Jelgava jau par tālu?:)
0
andris902 > Dina 26.08.2013. 22.26
….Klusais….ko Tu nesaprati?…lno tak teica – “Pat netaisos tvert…”…:)
….viņš tikai gribēja pastāstīt, ka bez Izraēlas apmeklējis arī citas valstis….
…un tad jau štrunts, ja sajūk kuģi ar lidmašīnām…. :)
0
garausiitis > Dina 26.08.2013. 23.33
lno – Tev laikam nepielec par attālumiem :) un diez vai ko izsaka piemēram teksts par 25 kn :)
0
lismanis 26.08.2013. 15.46
Vai tad to visu esošās koalīcijas spēkos nebūtu itin viegli mainīt? Jāgroza būtu “tikai” Likums par ostām un Rīgas brīvostas likums un jānosaka, ka ostas pārvalde ir valsts SIA vai AS.
1
andris902 > lismanis 26.08.2013. 16.14
….lai grozītu likumu nepieciešams 51% līdzīgi domājošo….neesmu pārliecināta, ka šajā jautājumā tik daudz vienādi domājošo atradīsies….aizkulišu tirgus gan tiktu atvērts…. :)
0
inta_s 26.08.2013. 13.14
Kāds ir tas racionālais arguments kāpēc nevarot likt ostām maksāt valsts budžetā peļņu? Es tā detaļās nelasīju rakstu bet no topic virsrakstiem to nesaskatīju.
1
dro > inta_s 26.08.2013. 14.29
Viedoklis_lv. Kā tad tā, bet mistera 20% intereses?:)
0
ligakalnina 26.08.2013. 13.05
Gandrīz vai esmu pārliecināts, ka neies cauri.
Tāpat, kā negāja cauri “antilemberga” likums.
Interesanti, kā izgrozīsies V un NA, ar kādiem argumentiem?
Tas, ka ZZS un SC neatbalstīs, skaidrs tāpat.
1
Rihards Sprincis > ligakalnina 26.08.2013. 16.13
VD roka nedreb, atņemot naudu pensionāriem, skolotājiem un bērniem, kuru lāsti debesīs nekāpj, bet jūs tak neticat, ka viņš pieņems kādu lēmumu pret faktiskā labuma guvējiem no ostām. Tam ir domāts “nesaki ne jā, ne nē, ne balts, ne melns”.
0
Sanšains 26.08.2013. 12.09
Saskaņā ar šo atzinumu laikā no 2009. līdz 2011.gadam brīvostas nelietderīgu tēriņu un bezdarbības rezultātā neiegūtā peļņā lēšama ap 41 miljonu latu.
Pēc šī atzinuma saņemšanas un novērtēšanas šī gada jūlijā Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs saņēma 48 tūkstošu latu lielu prēmiju par savu darbu. Interesants veids, kā uzteikt 41 miljona izšķērdēšanu.
========================================
Vai ir korekti vienādot NEIEGŪTU PEĻŅU (pēc Valsts kontroles domām) un IZŠĶĒRDĒŠANU?
Un, tā kā mums gar acīm tiek “vicināti” tie miljoni, publikai arī paliek iespaids, ka valsts varētu vēl iekasēt papildu miljonus.
Vai tā ir? Vai arī runa ir tikai par tādu loginovu algu un prēmiju apcirpšanu, kam es PILNĪGI PIEKRĪTU, tomēr – vai tie tiešām būs desmiti miljonu gadā?
1
Uģis > Sanšains 26.08.2013. 18.50
Piekrītu Harim, ka Rīgas brīvostas pārvaldes novērtējumam jābūt precīzākam un korektākam, nekā to piedāvā autore.
Izlasot Valsts kontroles Revīzijas ziņojuma http://www.lrvk.gov.lv/upload/Zin_RBP_15022013.pdf kopsavilkumu (9. – 19.punktu), tiešām varam saskaitīt autores minēto Ls 41 miljonu. Taču Valsts kontroles redakcija katrā punktā ir atšķirīga: “pastāv risks, ka rīcība nav bijusi ekonomiska”- 22milj., “nelikumīgi rīkojusies ar finanšu līdzekļiem, iesaistoties komercdarbībā”- 6milj., “pretēji normatīvajam aktam kruīza kuģi atbrīvoti no sanitārās maksas”- 2.7milj. utml.
Protams, ka ir radīti zaudējumi/neiegūta peļņa. Neattaisnoju Brīvostas pārvaldes rīcību, taču arī kritiķiem jābūt godīgiem – visi Valsts kontroles ziņojumā uzskaitītie 41 miljoni netiek un nevar tikt uzskatīti par neiegūto peļņu.
0
Sanšains 26.08.2013. 11.41
Dividendēs no Tallinas ostas 2011.gadā Igaunijas valsts budžets saņēma 20 miljonus eiro un 5,3 miljonus eiro nodokļos. Kopumā 2011.gadā, pateicoties Tallinas ostas darbībai, Igaunijas budžets papildinājās ar 25 miljoniem eiro. Pagājušajā gadā šie skaitļi ir bijuši vēl iespaidīgāki.
Pērn dividendēs no Tallinas ostas Igaunijas valsts saņēma 33.8 miljonus eiro, bet nodokļos – vēl 9 miljonus.
Tātad kopumā 2012.gadā Tallinas osta Igaunijas valsts budžetu papildināja ar 42 miljoniem eiro!
==========================================
Un kur salīdzināmi cipari par Rīgas ostu? Jocīgi, ka šajā rakstā tos neatrodu.
Varbūt, piemēram, 2011. gadā budžetā iemaksāts 0 un nodokļos 0?
Varbūt budžetā 0 un nodokļos 46 miljoni EUR (pret igauņu 25 miljoniem), kā raksta “LinuxMint”?
Varbūt vēl kā citādi?
Turklāt pie visiem šiem ieskaitījumiem valsts budžetā Tallinas osta pamanās vēl arī veikt ievērojamus ieguldījumus savā attīstībā, atšķirībā, piemēram, no Rīgas brīvostas. Pēdējo četru gadu laikā Tallinas osta savā attīstībā ieguldīja 130 miljonus latu, kamēr Rīgas brīvosta 11(!) gadu laikā – vien 80 miljonus.
==========================================
Labprāt šeit redzētu arī pretējās puses ciparus un izskaidrojumus.
Atceros, LR1 diskusijā par šo tēmu, kurā piedalījās gan Leiškalns, gan raksta autore, Leiškalns apgalvoja, ka “infrastruktūrā Latvijas ostas [diemžēl atsevišķi nenodalot Rīgas ostu – Haris] ar vai bez kohēzijas fondu atbalsta izvieto (investē?) vairākus simtus miljonu latu (!) gadā”.
http://www.latvijasradio.lv/program/1/2013/08/20130816.htm
Būtu interesanti lasīt konkrētu atspēkojumu šiem apgalvojumiem, jo, manuprāt, Platonova raidījumā Leiškalnam tieši uz šo neko neatbildēja.
0
grislits 26.08.2013. 10.22
Pilnībā pievienojos rakstam. Ostas, tāpat kā Inčukalna gēzes krātuve, ir valsts nozīmes stratēģiskie objekti. Tos nedrīkst pilnībā atdot atsevišķu uzņēmumu, cilvēku vai pat pilsētu rokās. Ostām ir jāpelna arī valstij, ne tikai konkrētai pilsētai vai vēl sliktāk – šaurai cilvēku grupai. Pie tam, ostas bez pārējās valsts infrastruktūras pelnīt neko īsti nevarētu. Kā arī, valstij būtu jāspēj savi stratēģiskie objekti izmantot savu interešu aizstāvēšanai un nodrošināšanai attiecībās ar citām valstīm, t.i., valstij būtu jābūt ievērojamai teikšanai pār tās stratēģisko objektu darbību un lēmumiem saistībā ar to pārvaldi.
1
ineta_rr > grislits 27.08.2013. 16.00
Pilnīgi pareizi, tagad gaidiet balsojumu, Jūsu iemīļotā partija būs pret, un noteikti atradīs iemeslus, lai Jūs tai piedotu.
0
peerku 26.08.2013. 10.19
Premjerministrs Dombrovskis pareizi teica: jāsāk diskusija, jāizvērtē visi par un pret, jāpārbauda, kā tiek izmantota peļņa, noteikti nepieciešams samazināt nelietderīgus iezdevumus un praksi bankrotējošus politiķus un to radiniekus “izmitināt” ostās, tomēr nevar strebt arī karstu, piemēram atklāti jāsalīdzina kaut vai tā pati Tallinas osta (un ne tikai), cik valsts saņem un cik tai dod (ko varbūt Latvijas valsts nedod), jo var izrādīties galu galā neitrāla bilance.
5
Inese > peerku 26.08.2013. 10.34
Un arī šajā rakstā šī “padomniece” ir “aizmirsuse” pieminēt, ka “Tallinas osta” ir valsts korporācija, kurā ietilpst 5 ostas, nevis viena, kā tas varētu šķist no nosaukuma ;)
Un vēl, citāts iz VB pārvaldnieka:
“Vienīgais arguments ir, ka Tallinas osta taču maksā dividendes, tai pat laikā nemaz neiedziļinoties, no kādu pakalpojumu sniegšanas Tallinas ostai rodas peļņa, kuru tā izmaksā dividendēs. Tāpat tiek noklusēts, ka Tallinas osta dividendes samaksā no pārpalikuma – no tā, kas paliek pāri pēc visu izdevumu segšanas, nevis kā RP plānā – vienkārši atņemt piektdaļu no ostas attīstībai nepieciešamajiem ieņēmumiem,” norādīja Sarmulis.
0
aivars_silins > peerku 26.08.2013. 10.46
Valdis vienmēr izvērtē kādus pāris gadus, un pēc tam bieži vien nekas vairs nav jāvērtē.
0
Uģis > peerku 26.08.2013. 12.26
Un arī pie šī raksta “Linux Mint 15” kārtējo reizi ir pievienojis Rīgas Brīvostas pārvaldes maldinošo slaidu (skat. drusku augstāk), kurā ir noklusēts fakts, ka Rīgas brīvosta nav juridiska persona, bet ir Latvijas teritorijas daļa (skat. Ostu likumu). Līdz ar to nav iespējams pārliecināties par slaidā minēto “faktu” patiesumu. Salīdzinājumam, juridiskā persona – Rīgas brīvostas pārvalde 2012.gadā nodokļos nomaksāja Ls180t (gada pārskata dati).
0
Sanšains > peerku 26.08.2013. 12.34
jurrri –
Vēlos uzsvērt, ka šajā jomā esmu profāns un tāpēc tikai kā amatieris cenšos likt kopā “mozaīkas gabaliņus”.
Un tad arī atbilstoša līmeņa jautājums: vai Tallinas ostas maksātie peļņas un nodokļu miljoni nebūtu jāsalīdzina nevis ar pašas Rīgas ostas maksātajiem nodokļiem, bet gan ar Rīgas ostas infrastruktūru nomājošo, Rīgas ostā strādājošo uzņēmumu samaksātajiem nodokļiem?
0
Uģis > peerku 26.08.2013. 17.52
Harim:
Piekrītu, ka Tallinas ostas, kas ir akciju sabiedrība, rādītājus nevar vienkāršoti salīdzināt ar Rīgas brīvostas pārvaldi, kas ir atvasināta publisko tiesību juridiskā persona.
Ja pēc Tavas metodikas, tad būtu jāsalīdzina Rīgas brīvostas pārvaldes un visu ostā strādājošo uzņēmumu kopējie rādītāji ar AS Tallinas osta un visu tajā ostā strādājošo uzņēmumu kopējiem rādītājiem. Taču baidos, ka arī tas nebūtu objektīvi, jo vismaz Latvijā komersanta ieņēmumi un no tiem maksājamais nodoklis netiek “piesiets” konkrētai teritorijai, jo uzņēmuma juridiskā adrese var būt vienā vietā, bet reālā darbība (preču ražošana, pakalpojumu sniegšana) var notikt dažādās citās vietās Latvijā vai ārzemēs.
Mēs nezinām un nevaram pārbaudīt, kas ir slaidā minētie ostas kopējie ieņēmumi.
Pagaidām neviena no diskutējošām pusēm nav likusi publikai galdā “pilnu pierādījumu paketi”, kas ļautu pārliecināties vai vismaz noticēt viņu paustajam viedoklim. Ceru, ka ministriem un deputātiem ir vairāk informācijas un ka viņi varbūt ar to padalīsies publiski.
0
Juris Dzelme 26.08.2013. 09.42
bet kurš ir papētījis, kur patiešām paliek šie ostu ieņēmumi !!!!!!!! nu jā, Valsts Kontroles atzinums visiem kā pīlei ūdens:P ostas-vieta , kur nesodīti tikt pie miljoniem, jo valdība mums tāda maiga, lai neteiktu tizla:(
1
Inese > Juris Dzelme 26.08.2013. 09.53
http://s1.bild.me/bilder/060112/208605645.jpg
0
dro 26.08.2013. 09.10
Nu tad beidzot! Nezin kādēļ šis priekšlikums nenāk no V vai NA, bet no partijas, kurai vairs nav ko zaudēt? Balsojums saeimā man būs lakmusa papīriņš saeimas vēlēšanām. Mani ļooti interesē, kā nobalsos NA, bet varbūt kā daudzu svarīgu problēmu risināšanu atstās jaunajai valdībai? kādēļ raustīt lauvu aiz ūsām, ja var omukīgi pavadīt atlikušos mēnešus…
13
Eleonora Maisaka > dro 26.08.2013. 10.28
lno
Neietekmējies tik ļoti no katra raksta. Kamēr LIAA priekšņieka krēslā sēž Šļesera ieliktnītis, Ozols, kamēr Pavluta darbošanās atgādina Ķīļa konvulsijas, saproti, kam strādā Ekonomikas miņistrija.
0
aivars_silins > dro 26.08.2013. 10.44
Tāpēc, ka vienotībai par visu svarīgākas ir tuvojošās vēlēšanas un savas pozīcijas. Neies tak Valdis riskēt ar savu krēslu! Un RP ir vienotības nāvīgākais ienaidnieks, jo VZ ar savu rīkojumu Nr.2 nojauca ieplānoto scenāriju un daži(as) netika tur, kur ļoti gribēja tikt.
0
dace_ampermane > dro 26.08.2013. 10.48
lno….., bet no partijas, kurai vairs nav ko zaudēt
partijai nav vairs ko zaudēt, bet tā var tīri labi drumstalot latviskās balsis :(
0
Edzs > dro 26.08.2013. 12.29
kur un kam aiziet ienakumi no Latvijas ostam laiku pa laikam ari te par to ieminamies. es kautko shaja lieta esmu rakstijusi un vaicajusi pec specialistu viedokljiem jau vismaz no 2010, ari lno to ir rakstijis, te vinja ieraksts no 2011:
lno Rīga, 22.apr., NOZARE.LV. No Baltijas valstu ostām pēc pārkrauto kravu apjoma šī gada pirmajos trīs mēnešos favorīte ir Tallinas osta, kurā pārkrauti 9,2 miljoni tonnu kravu. Tai seko Klaipēdas osta ar 9,07 miljoniem tonnu un Rīgas osta ar 7,7 miljoniem tonnu, liecina biznesa portāla “Nozare.lv” apkopotā informācija.
Ventspils ostā pirmajos trīs mēnešos pārkrauti 7,2 miljoni tonnu kravu, Liepājas ostā pirmajos trīs mēnešos pārkrauti 1,19 miljoni tonnu kravu.
Salīdzinot ar pērno gadu, palielināt kravu apjomus visstraujāk izdevies Klaipēdas ostai – trīs mēnešos pieaugums par 20,8%, Liepājā – par 18,4%, Tallinā – par 8,6%, savukārt Ventspilī pārkrauts par 0,7% mazāk nekā pērn analoģiskā laika periodā.
Kā ziņots, šī gada pirmajos trīs mēnešos Latvijas ostās pārkrauti 16,34 miljoni tonnu kravu, kas ir par 4,7% vairāk nekā iepriekšējā gada analogā laika periodā, liecina Satiksmes ministrijas apkopotā informācija.
Vislielākais apgrozījums visās Latvijas ostās kopumā bijis beramkravām – pārkrauti 7,32 miljoni tonnu, kas ir par 0,1% vairāk nekā 2010.gada janvārī-martā.
Pārkrauto lejamkravu apjoms sasniedzis 6,16 miljonus tonnu, un tas bija par 3,4% vairāk nekā 2010.gada janvārī-martā, bet ģenerālkravu apgrozījums gada pirmajos trīs mēnešos bijis 2,85 miljoni tonnu, kas attiecīgi ir par 22,2% vairāk nekā 2010.gada janvārī-martā.
Pieaudzis arī pārkrauto konteineru skaits – par 31,5% – līdz 67 104 TEU.
+3 Radius_box_plus Radius_box_minus 3 ATBILDES ATBILDĒT 23.aprīlis 2011 10:34
0
Edzs > dro 26.08.2013. 12.59
Hamburgas ostu ienakumi bagatina Vacijas federalo kasi, Niderlandes particibas pamatu veido ienakumi no Roterdamas ostas, lielas lidostas un lielas augstskolas Haga.
Latvijai ar Niderlandi vajadzetu lidzinaties jo mums ir 3 neaizsalstoshas ostas, lidosta kas driz taps lielaka un apmeram 70 augstskolas.
tachu latvieshus nemaz nekrata tas ka 20 gadus ienakumi no ostam aiziet nevis valstij bet dazhu privatpersonu kabatas.
var jau but ka reglari ienjemumi tiek ari partiju melnajam kasem jo apkarots uz lidzenas vietas tiek jebkursh kas uz to norada. shoreiz ideju nolidzinat pavisam vienkarshi, – ta nekur nederes jo raksta autore ir ekonomikas ministra padomniece, tatad no jau nepopulara RP.
es nezinu kapec varas partijas V un NA ostu lietu neaiztiek, kapec ienakumus no ostam neprasa vinju elektorats briviba un pastalas.
0
dro > dro 26.08.2013. 14.24
disidente, klejotājs.
…saproti, kam strādā Ekonomikas miņistrija.
________________
Attiecībā pret gāzes tirgus liberalizāciju un šajā gadījumā ostām LV labā. Paskatīsimies kā labā strādās V un NA.
klejotājs. Arī Vienotības koķetēšana ar SC, un NA ākstīšanās ap 15. maiju manuprāt nevieno latviešus. Vērtēsim pēc darbiem ne žurnālistu slavas dziesmām vai ironijas.
0
dro > dro 26.08.2013. 14.28
TanteSidra. Tev gan ir atmiņa:) Ja VVF 2004. gadā būtu atbalstījusi Repši cīniņā ar Rīgas ostu, tad manuprāt daudz kas šobrīd varētu būt savādāk.
0
gliters > dro 26.08.2013. 15.23
Man, lai arī esmu R(i)P nīdēja, rakstā izklāstītais šķiet visnotaļ sakarīgs.
0
ﮎandijs Be1t1kﮎ > dro 26.08.2013. 15.39
zirnekliene Šeloba. Normāla reakcija cilvēkam, kurš nav kādas partijas fans, bet atbalsta nacionālas valsts ideju.
0
Māris Bārzdainis > dro 26.08.2013. 19.05
to lno
“Balsojums Saeimā man būs lakmusa papīriņš saeimas vēlēšanās. Man ļoti interesē, kā nobalsos NA…”
Tieši tādus pašus vārdus Jūs teicāt pirms Saeimas balsojumu par krimināl vajātu deputātu pilnvaru ierobežošanu. Arī tad Jūs tos lakmusa papīriņus piesaucāt.
Un kas izrādījās – balsojums izgāzās, jo roku pielika arī VL TB LNNK. Bet tas lno nemaz nesamulsināja un turpmāk viņš palika aktīvs NA atbalstītājs.
Vai ziniet, kāds bija Jūsu attaisnojums? Šeit lno koments jau pēc balsojuma:
” Šoreiz ir tikai 2 varianti – NA ir blēži vai muļķi:) Ja Latvijā politiskā kultūra būtu tāda, ka cilvēks ar šaubīgu reputāciju pats atkāptos, tad speciāls likums nebūtu vajadzīgs. Tomēr tiem, kuri vienotā fontē uzbrūk NA, vajadzētu saprast, ka pārējās partijas nav ne par grasi labākas.”
Lūk, cik vienkārši! Un tā būs vienmēr – Jūs vienmēr rīsiet šos nacionāļu sūdus. Un, kad aizrīsieties, tad klaigāsiet – “NA ir blēži vai muļķi”. Un kā attaisnojumu tik teiksiet – “es jau neko, es jau tikai par “nacionālu valsti”, “pārējās partijas nav labākas”.
Un tad vēl piesauksiet slavenos tankus, kuru aizsegā ātri aizmirsīsies visas nacionāļu nelietības.
0
dro > dro 26.08.2013. 22.08
susurs. Pie tik jēla teksta nevajadzētu jūsoties. Citēts precīzi, ka tā ne tikai teicu, bet arī domāju. Zini kāda atšķirība starp Tevi, Zani & CO un lno? Mani atšķirībā no jums nav nozombējusi neviena partija un es, vadoties no Tavas dziesmu grāmatas, negribu sūdu iesmērēt par dārgakmeni.
0
Edzs > dro 26.08.2013. 23.30
susurs _…tā būs vienmēr..(..)..piesauksiet slavenos tankus, kuru aizsegā ātri aizmirsīsies visas nacionāļu nelietības…_
~~~~~~~~~~~~~~~
apvainojumiem nav seguma, zhelabas un pretenzijas nav pec adreses. jus ar neuzmanigu kustibu izgaismoja, iegaza un apraka jusu lideris, politiskais aferists Zatlers.
jus esiet jau nolemti un jums nav ceribu atlabt jo tanki neaizmirsisies un netiks piedoti.
variet vel meghinat atnjemt balsis latvieshu partijam, bet ari tas jums diezko neizdosies, jo Zatlers turpina jus diskreditet.
dzeriet indi vai splaujiet to jo jusu lideris brauc uz krievu saietiem pagarinata limuzina, bet ar jusu partiju ir cauri, tai nav nakotnes.
man ir zhel godigi labticigos cilvekus ko moskalju aghentam izdevas piesmiet.
0
Eleonora Maisaka > dro 27.08.2013. 09.28
lno
“Attiecībā pret gāzes tirgus liberalizāciju un šajā gadījumā ostām LV labā.”
Gāzes tirgus liberalizācija ir ES bezierunu prasība, ar ostām valsts varēja sākt, patriecot no siles Loginovu. Balsojumā par krievu noziedznieku, Maskavai nozīmīgo, Čalovski, bija viss Pavļuts, līdz pēdējai kapeikai.
“NA ākstīšanās ap 15. maiju”
Nemērkaķojies pakaļ kremļjaģām, padumjās armijas kaujas un politisko mācību teicamniek!!! Daudziem latviešiem 15. maijs ir ievērojama diena.
0