Baltijas valstis, Somija un Polija vienojas par “Rail Baltica” kopuzņēmumu

45

Komentāri (45)

marchaeva 31.07.2013. 22.16

Vai līdz Berlīnei no Rīgas varēs ar šo vikcienu aizbraukt? Tas ir mūsu svarīgākais ekonomiskis galapunkts mūsdienu Eiropā…

Un vai mums tāpat kā igauņiem un leišiem būs divas pieturas?

+3
0
Atbildēt

1

    efeja60 > marchaeva 31.07.2013. 23.44

    Labs jautājums – jābūt Rīgai pie lidostas un Valmierai.

    0
    0
    Atbildēt

    0

ltvpanorama 31.07.2013. 19.48

nu krieviem un viņu vietējiem naudas rospila dalībniekiem šitas dikti nepatīk.. 1) ..nop..ģīt šeit praktiski neko nav iespējams, 2) ..piķi no Eiropas murgainajam austrumu elektrifikācijas projektam (vot tur gan otkati, gan krievu elektrovozi saplānoti nipajokam..) var nākties biku pagaidīt,,bet tā vietā sākt modernizēt dīzeļlokomotīvju parku.. prognozēju, ka redzēsiet šajā sakarā drīzumā patriotisko kolaborantu kori ar priekšnesumu “raudi kopā ar savoku” uznācienu..

+10
0
Atbildēt

0

aldis73 31.07.2013. 15.43

99%, ka mēs izgāzīsim šo projektu. par švaku mūsu mugurkauls, lai stātos pretīm putleram no mātuškas.

+3
-2
Atbildēt

1

    Andis > aldis73 31.07.2013. 16.00

    Gustavo šai sakarā teicis:
    “Moments pats par sevi nav tūtā,
    Piņķeris tajā kā pats par to jūtas.”

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

dro 31.07.2013. 15.16

Bez komentāriem:
Linux Mint 15 Kaut kāds ekonomiskais pamatojums šitam megaprožektam arī iraid? ;)
zanE …..par projektu – gandarījums…tikai….vai kāds ir arī parēķinājis uzturēšanas izmaksas un dotācijas, kas tiks prasītas no valsts, kad projekts būs īstenots?….

+5
-1
Atbildēt

4

    garausiitis > dro 31.07.2013. 15.24

    lno – iraid,iraid :) Esmu pat lasījis :)

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > dro 31.07.2013. 16.34

    Jā, apbrīnojama uzskatu kopība: abi gan nepaguruši glābj Čalovski, gan apšauba Rail Baltica lietderību…

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    Kristīne > dro 31.07.2013. 16.56

    ” apbrīnojama uzskatu kopība”
    ===
    KAMON! Tad jau sen varētu secināt, ka esi precēta ar Ino

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    efeja60 > dro 31.07.2013. 17.54

    čeka nesnauž

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Kristīne 31.07.2013. 15.06

Lieliski.

+9
0
Atbildēt

0

Andis 31.07.2013. 13.59

Šo nevajag uztvert kā īstermiņa projektu bet gan ilgtermiņa. Īstermiņā tam būs mīnusi, jo nav ne tik daudz pasažieru, lai tas atmaksātos, ne arī kravu plūsmas virzieni tie svarīgākie.
Taču ilgtermiņā ir pavisam citādi – tas ļauj pārkārtot pat Latvijas telpisko plānojumu, no Austrumu-Rietumu “tilta” uz eiropeiskāku, ar Eiropu tiešāk saistītu ekonomiku. Ir arī jāiet līdzi laikam – tās valstis, kas nebūs iekļautas Eiropas ātrgaitas vilcienu tīklā, jau pēc gadiem piecpadsmit būs neglābjama province.

+17
-2
Atbildēt

12

    andris902 > Andis 31.07.2013. 14.22

    …..par projektu – gandarījums…tikai….vai kāds ir arī parēķinājis uzturēšanas izmaksas un dotācijas, kas tiks prasītas no valsts, kad projekts būs īstenots?….

    +1
    -10
    Atbildēt

    0

    Andis > Andis 31.07.2013. 15.22

    Sākotnējā līmenī ir parēķināts, pašlaik tā kā vajadzētu iet uz beigām iepirkumam par detālāku izpēti Latvijas teritorijas daļā: http://www.iub.gov.lv/pvs/show/321083

    Būtu jau jocīgi, ja Eiropas naudas tiktu dotas bez izpētēm.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Andis 31.07.2013. 17.53

    Skolām arī ir lieli izdevumi. Kā teica viens IZM ierēdnis, skolas nav rentablas.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > Andis 31.07.2013. 19.06

    ….Gati…projekta realizācijai aprēķini veikti, Eiropas naudiņas saskaitītas, iepirkums izsludināts – OK! – viss kārtībā!…projekts mūsu valstij vajadzīgs un atbalstāms….taču…mani interesē tālākais = infrastruktūras uzturēšanas izdevumi, valsts dotācijas pārvadājumiem (šķiet, šobrīd pasažieru pārvadājumus dotē no kravu pārvadājumiem)…..kā sadalīsies izmaksas…cik tas prasīs no valsts budžeta….gribētu rast atbildes uz šiem jautājumiem….

    …negribētos, lai atkārtojas situācija līdzīga Gaismas pilij – uzcēlām!… bet kādas būs ikgadējās uzturēšanas izmaksas?…kāds zina atbildi?….

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Andis 31.07.2013. 19.18

    Ja var airbaltic iegrūst 100 miljonus, biodīzelī 70 miljonus, Liepājas metalurgā 67 miljonus, parexā miljardu, TEC gāzes turbīnā 400 miljonus, tad tādu sīkumu kā railbaltic ar spēsim uzturēt. Esam bagāta valsts.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Andis > Andis 31.07.2013. 19.24

    Atbilde zanEi: Tā taču ir katra projekta ekonomisko aprēķinu sastāvdaļa. Man, kā projektu cilvēkam tas laikam tik pašsaprotami, kā uzvilkt kurpes, uz darbu ejot. Tāpēc tā skaidri uzreiz nepateicu. Ir, ir arī patreizējā AECOM pētījumā tādi aprēķini.
    P.S. Nu kāda jēga Zanei likt mīnusiņus. Vai lbaāk būtu, ja cilvēki Latvijā par šādām lietām vispār neuzdotu jautājumus?

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    andris902 > Andis 31.07.2013. 19.45

    ….paldies, Gati!…un…kādi tie cipariņi izskatās?…tā nav piesiešanās vai kasīšanās no manas puses – domāju – daudziem, ne tikai man, to uzzināt būtu interesanti….

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    Andis > Andis 31.07.2013. 21.13

    AECOM darbu nav laika internetā meklēt, bet, protams, ka tie cipariņi bija pozitīvi.
    Pašam, kā konsultantam strādājot, gan skaidrs, ka tā matemātika ir visai stiepjama, var vienu faktoriņu ņemt vērā un citu neņemt un izdarīt tik smalki, ka no malas būs grūti piekasīties. Godprātīgam konsultantam to vienkārši jācenšas darīt pēc savas labākās sirdsapziņas.
    Un vēl – patiesībā nākotni (t.i. ieņēmumus un izdevumus no neeksistējoša dzelzceļa) jau būtībā paredzēt neviens nevar. Varbūt pēc divdesmit gadiem visi teleportēsies un vienīgā jēga no dzelzceļa būs surminatoru (kaut kas tagad vēl neizdomāts, bez kā dzīve nākotnē nebūs iedomājama) pārvadājumi starp Mongoliju un Skotiju.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > Andis 31.07.2013. 23.07

    …mīnusiņu licēji, patiešām, sagādā nebeidzamu jautrību – pēc dažiem gadiem pūtīs Jērikas bazūnes, ka nevienam nav izskaidrotas izmaksas, visi zagļi, pērkami, uzšķēržami, apkrāpuši tautu utt. …tāpat kā šodienas gadījumā ar Liepājas metalurgu…. :)

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Andis 31.07.2013. 23.21

    … plusiņu , mīnusiņu licēju zināšanai plānotās dotācijas ir 100 mio katru gadu :)

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Andis 31.07.2013. 23.42

    No Latvijas? Tas taču sīkums!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > Andis 31.07.2013. 23.52

    -“100 mio katru gadu…”
    —————–

    ….mjā…..

    0
    -3
    Atbildēt

    0

jessdrthomas 31.07.2013. 13.22

uz Helsinkiem ar vilcienu “aizšaut“ varēs tikpat labi kā tagad, ar vilcienu līdz Tallinai un tad ar prāmi. Vai arī mega projekta ietvaros no Tallinas uz Helsinkiem paredzēts izbūvēt dzelzceļa tiltu?

+1
-1
Atbildēt

2

alexander 31.07.2013. 12.53

Šī ir tiešām laba ziņa, Latvijai būs iespēja iekļauties Eiropas dzelzceļa tīklā un kļūt ērtāk pieejamai un atvērtai turpmākiem savienojumiem. Un domāju, ka projekts izdosies, ieguvumi visu valstu infrastruktūrām un attīstībai ir acīmredzami.

+20
-7
Atbildēt

0

Ieva 31.07.2013. 12.44

Forši, varēšu iesēsties vilcienā, aizšaut uz Helsinkiem, vai Berlīni..
Tik paredzu, ak drīz atkal viss noplaks, sakašķēsies utt.
Es neticu, ka valstis spēs sadarboties..

+5
-11
Atbildēt

6

    Inese > Ieva 31.07.2013. 12.47

    Ar ļoteni krietni lētāk būs vienalga ;)

    +5
    -16
    Atbildēt

    0

    janis17 > Ieva 31.07.2013. 13.18

    Jā, linuksam taisnība – pasaule jau atteikusies no tvaikoņiem un tvaika lokomotīvēm – visi lido pa gaisu…
    Linukss man atgādina čali – diližansa īpašnieku no vienas kinofilmas – “ko gan darīt SanFrancisko 6. no rīta.”

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    Inese > Ieva 31.07.2013. 13.29

    Un ko tu ar to gribēji pateikt? To, ka ar vilcieniem Europā pārvietoties lētēk, nekā ar lidmašinām? ;)

    0
    -7
    Atbildēt

    0

    janis17 > Ieva 31.07.2013. 13.41

    To, muļķīt,ka ar vilcienu vadā mazliet citādas kravas, nekā ar lidmašīnām :)

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    Eleonora Maisaka > Ieva 31.07.2013. 14.17

    Ķīps
    Es neticu, ka valstis spēs sadarboties..

    Mūsu čekas mērgļi, kas vienmēr ir bijis ķīlis Baltijas valstu attiecībās, nesmirdinās mūsu mīļas planētas gaisu mūžīgi, bet šūposies striķos Karātavu laukumā, bērniem, ārvalstu tūristiem un vārnām par prieku.

    +12
    -2
    Atbildēt

    0

    jeers > Ieva 31.07.2013. 22.20

    Linuksēns ne pa jokam sastresojies. Vai nebūs kaut ko bikšelēs vai autiņos ielicis. Slikt performē saimnieks dienas semočku devu nogriezīs.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

Inese 31.07.2013. 12.40

Kaut kāds ekonomiskais pamatojums šitam megaprožektam arī iraid? ;)

+6
-18
Atbildēt

4

    lasis75 > Inese 31.07.2013. 13.08

    Linux Mint 15 labākajās padomju zinātnes tradīcijās salīdzināja cilvēku skaitu, kas pašreiz uz Berlīni no Rīgas brauc ar vilcienu, ar to cilvēku skaitu, kas izvēlas lidmašīnu vai automāšinu.

    Pēc tam Linux Mint 15 salīdzināja kravu apjomu, kas no Rīgas uz Berlīni tiek transportēts pa dzelceļu, ar to kravu apjomu, kas tiek transportēts ar kuģiem.

    Rezultātā Linux Mint 15 nonāca pie ekonomiski zinātniska secinājuma, ka RailBaltic projekts nav ekonomiski pamatots, jo līdz galam neizpētītu iemeslu dēļ cilvēki ar vilcieniem brauc tikai horizontāli (no austrumiem uz rietumiem), bet ne vertikāli (no ziemeļiem uz dienvidiem).

    +17
    -2
    Atbildēt

    0

    Inese > Inese 31.07.2013. 13.15

    Es uzdevu jautājumu, nevis izteicu kādu apgalvojumu. Nemurgo, tirliņ.

    +1
    -8
    Atbildēt

    0

    Ivars Anševics > Inese 31.07.2013. 14.19

    Ja ES sedz 85% no izmaksām, tad īstermiņā tas ir lielisks ekonomikas sildītājs. Nodokļu veidā Latvija atgūs krietni vairāk par iztērētajiem 132 mlj. LS.
    Ilgtermiņā – reāli skatoties, Latvija viena nekad to nespētu pavilkt. Pat ja ienākumi no kravām un pasažieriem sedz tikai tekošās izmaksas, bet ne amortizāciju, tas Latvijai būtu ieguvums.
    Papildus labumu es redzu, ja Rail Baltica palaiž pa sakarīgu maŗšrutu un sliedes tiek izmantotas vietējos pasažieru pārvadājumos Rīga – Skulte, Rīga – Jelgava.
    Par kravām nemāku spriest – šķiet, tomēr jūras transports sanāk lētāk.

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Inese 31.07.2013. 15.30

    Manuprāt, Eiropas Savienība pati par sevi taču arī galvenokārt ir politisks, nevis ekonomisks prodžekts.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam